Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 17 Czerwca 2016
 
 
 
Klienci Cyfrowego Polsatu narzekają na zniknięcie niemieckich kanałów z transmisjami Euro 2016
 
 
Dobre hasło dla policji jest ważne, ale zdaniem branży reklamowej publiczny konkurs to ryzykowny pomysł
 
- Odpowiednie motto na radiowozach wspomoże wizerunek policji. Jednak ogłoszenie publicznego konkursu na hasło może wywołać falę żartów w internecie, a w wyborze zwycięzcy powinny uczestniczyć renomowane agencje PR - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Sorówka, Tomasz Okulicz, Daniel Przygoda i Marcin Michalski. więcej
 
 
Piotr Pacewicz: OKO.press ma utrzymywać się sam, wydaliśmy już kilkadziesiąt tys. zł
 
W tym tygodniu wystartował nowy serwis dziennikarstwa śledczego OKO.press. Jego redaktorem naczelnym jest Piotr Pacewicz. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Pacewicz ujawnia więcej informacji na temat kulis powstawania serwisu. więcej
 
 
42 proc. Polaków ufa dziennikarzom. Bardziej ufamy prasie niż mediom internetowym
 
55 proc. Polaków wierzy, że informacje podawane przez media są prawdziwe. Dziennikarzom ufa 42 proc. badanych, a organizacjom medialnym 46 proc. Bardziej ufamy gazetom niż mediom internetowym - wynika z raportu Digital News Report 2016 Instytutu Reutersa. więcej
 
 
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórcza, wysoko Wirtualnemedia.pl
 
W maju br. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był wpolityce.pl, a na drugim miejscu w tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Teleranek" porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci więcej
 
Wysoka klasa wizerunkowa Adama Nawałki. Zagości na dłużej w reklamach, jeśli reprezentacja odniesie sukces więcej
 
Ponad 400 tys. osób kupiło dostęp do kanałów Polsat Sport z transmisjami Euro 2016 więcej
 
Jedynka z najniższym wynikiem w historii. Porzeziński: Przed nami jeszcze wiele pracy więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Digital Manager Antal
Senior Account Executive / Associate w Dziale Brand Hill+Knowlton Strategies Poland
Video Media Planner Havas Media Group
SEM Specialist Value Media
Redaktor / Dziennikarz serwisu Business Insider Onet.pl
Senior Account Executive / Associate (Account Manager) Hill+Knowlton Strategies Poland
New Business Manager Chimney
Communications Manager (Media Manager) SMG
Junior Account / Account Executive Hill+Knowlton Strategies Poland
Redaktor TVN24 TVN
Strateg Digital Branded Content TVN
Planner / Junior Planner (TV + Video online) SMG
Senior Communications Planner (Senior Media Planner) SMG
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Klienci Cyfrowego Polsatu narzekają na zniknięcie niemieckich kanałów z transmisjami Euro 2016

Cyfrowy Polsat usunął wczoraj ze swojej oferty niemieckie kanały ZDF i Das Erste, transmitujące mecze Euro 2016. W Polsce prawa do tej imprezy ma Telewizja Polsat. - Aktualnie stacje te nie są częścią naszej oferty - tłumaczy Wirtualnemedia.pl firma. więcej

TVN wybierze seniora, który poprowadzi program ,,Uwaga!". Nowa akcja społeczna ,,Zauważeni"

25 czerwca br. TVN rusza z akcją społeczną „Zauważeni”, której celem jest zwrócenie uwagi na starszych ludzi oraz przyczynić się do zmiany w ich postrzeganiu. Stacja przeprowadzi też wśród seniorów casting na prezentera specjalnych wydań programu „Uwaga!”. więcej

,,Brać czy nie brać 2" jesienią w History. Michał Wójcik i Łukasz Radwan prowadzącymi

Ruszyły prace na planie drugiej serii programu „Brać czy nie brać”, którą widzowie History obejrzą jesienią - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Prowadzącymi cyklu pozostają Michał Wójcik i Łukasz Radwan. więcej

,,Top Chef. Gwiazdy od kuchni" od września w Polsacie. Wystąpią m.in. Skrzynecka, Galiński, Kurek i Wróżbita Maciej

Ruszyły prace na planie do reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”, które od września trafi na antenę Telewizji Polsat. W programie wezmą udział m.in. Małgorzata Kalicińska, Anita Sokołowska, Bartosz Kurek i Wróżbita Maciej. więcej

Ceny reklam w TVN w górę, najdrożej przy niedzielnych ,,Faktach" i ,,Kuchennych rewolucjach"

W cenniku reklamowym TVN na lipiec niektóre pasma reklamowe kosztują o kilka procent mniej, a inne - o kilka procent więcej niż rok temu. Najwięcej trzeba zapłacić za obecność przy „Kuchennych rewolucjach”, programie „Projekt lady” i „Faktach”. więcej

Internauci radzą, jak przywrócić kanały ZDF i Das Erste w Cyfrowym Polsacie

Szybko po wyłączeniu przez Cyfrowy Polsat niemieckich kanałów ZDF i Das Erste, w których transmitowane są mecze Euro 2016, internauci zaczęli publikować krótką instrukcję, jak można ręcznie przywrócić te kanały. U części klientów stacje dalej są dostępne na dalszych pozycjach na liście. więcej

,,Naturalnie Polska 2" w Planete+. Łukasz Tulej nowym prowadzącym

19 czerwca 2016 roku Planete+ rozpocznie emisję drugiego sezonu swojej autorskiej produkcji „Naturalnie Polska”. Nowym prowadzącym programu został Łukasz Tulej. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Jerzy Owsiak będzie miał w Antyradiu audycję o WOŚP i Przystanku Woodstock

W lipcu Antyrado zacznie emitować audycję Jerzego Owsiaka dotyczącą m.in. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Przystanku Woodstock. Niedawno Owsiak zakończył podobny program w radiowej Trójce. więcej

 
Marzena Chełminiak, Justyna Dżbik i Kamil Nosel poprowadzą ,,ZET Cafe" w Radiu ZET

W sobotę 18 czerwca br. wystartuje wakacyjne studio plenerowe Radia ZET (Eurozet) - „ZET Cafe”, które poprowadzą Marzena Chełminiak, Justyna Dżbik i Kamil Nosel. więcej

 
Disco polo podbija Warszawę, VOX FM awansowało na podium. Liderem Trójka

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od grudnia 2015 roku do maja 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Warszawie. więcej

 
Prezesi Radia Kraków, Radia Łódź i RDC w radzie nadzorczej Audytorium 17

Zgromadzenie wspólników spółki Audytorium 17 wybrało wczoraj nowych członków jej rady nadzorczej. Zostali nimi Przemysław Bolechowski, Dariusz Szewczyk i Tadeusz Deszkiewicz. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Dobre hasło dla policji jest ważne, ale zdaniem branży reklamowej publiczny konkurs to ryzykowny pomysł

- Odpowiednie motto na radiowozach wspomoże wizerunek policji. Jednak ogłoszenie publicznego konkursu na hasło może wywołać falę żartów w internecie, a w wyborze zwycięzcy powinny uczestniczyć renomowane agencje PR - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Sorówka, Tomasz Okulicz, Daniel Przygoda i Marcin Michalski. więcej

Kamil Wiszowaty: Value Media rozwija się, oferując klientom dodatkowe usługi (wywiad)

Klasyczne podejście do planowania digitalu dzielące komunikację na tą kierowaną do wszystkich i remarketing nie zdaje egzaminu. Dzięki oparciu marketingu o big data, możemy być bardziej relewantni, a co za tym idzie skuteczniejsi biznesowo. Przekraczanie oczekiwań klientów to misja, która definiuje naszą strukturę, podejście do biznesu, kierunki strategicznego rozwoju - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kamil Wiszowaty, dyrektor zarządzający Value Media (Group One). więcej

Ceny reklam w TVN w górę, najdrożej przy niedzielnych ,,Faktach" i ,,Kuchennych rewolucjach"

W cenniku reklamowym TVN na lipiec niektóre pasma reklamowe kosztują o kilka procent mniej, a inne - o kilka procent więcej niż rok temu. Najwięcej trzeba zapłacić za obecność przy „Kuchennych rewolucjach”, programie „Projekt lady” i „Faktach”. więcej

Deloitte po 15 latach odświeża swoją identyfikację wizualną, logo w nowym kolorze

Globalna firma doradcza Deloitte wprowadziła drobne modyfikacje w swojej identyfikacji wizualnej, przede wszystkim logotypie. To pierwsza taka zmiana od 15 lat. więcej

,,Czas na przerwę, czas na KitKat" - nieobecny na Euro 2016 Maciej Rybus w reklamie KitKat (wideo)

KitKat, marka batonów z portfolio Nestlé, rusza z kampanią z udziałem Macieja Rybusa, piłkarza polskiej reprezentacji. Marka, która  na całym świecie promuje się hasłem „czas na przerwę, czas na KitKat”, wykorzystuje przerwę w grze zawodnika. Za pomysł i realizację akcji odpowiada MEC Wavemaker.   więcej

,,See what's possible" - Jennifer Garner i polskie blogerki modowe promują kosmetyki Neutrogena (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa kosmetyków Neutrogena z udziałem amerykańskiej aktorki Jennifer Garner oraz autorek blogów What’s Anna Wears, Beauty Fashion Shopping i Cajmel. Akcję, pod hasłem „See what’s possible”, przygotowały i realizują firmy DDB, Hogarth Worldwide Limited, Universal MacCann, AdComms i ATW Communications. więcej

Problemy w tańczeniu twista reklamują nowe Twisty od Bakomy (wideo)

Bakoma rozpoczęła kampanię promującą jogurty pitne i wyciśnięte soki Twist. Akcję przygotowały agencje Opus B i UM. więcej

Łukasz Nowak dyrektorem technologicznym w VML Poland

Agencja VML Poland stawia na rozwój działu technologicznego i wprowadza zmiany w strukturze oraz ofercie. Na jego czele stanął Łukasz Nowak jako chief technology officer. więcej

Mateusz Szufel: z 1000ideas do Grupy Walk

Mateusz Szufel objął funkcję community manager w social mediowym pionie Grupy Walk. Wcześnie pracował w agencjach 1000ideas, Eura7 i Opcom. więcej

,,Sprawdzian w żłobku" w kampanii Bepanthen Baby (wideo)

Ruszyła internetowa kampania reklamowa produktów Bepanthen Baby (z portfolio koncernu Bayer) do pielęgnacji małych dzieci. Akcję, pod hasłem „Sprawdzian w żłobku”, przygotowały firmy marketingowe Lemon Sky J. Walter Thompson, Ed Commercials i MediaCom Warszawa. więcej

Grupa SARE kupiła mailPro od Positive Technology

Zajmująca się marketingiem internetowym Grupa SARE przejęła od grupy Positive Technology spółkę mailPro specjalizującą się w realizacji kampanii e-mail marketingowych. więcej

Hydrex klientem Ogilvy & Mather, rusza kampania Alcotestu

Agencja Ogilvy & Mather od realizacji kampanii marki Alcotest rozpoczyna współpracę z firmą Hydrex, właścicielem „Domowego Laboratorium”, firmy specjalizującej się w produkcji testów domowego użytku. więcej

click community odpowiada za komunikację Lufthansy w social media

Lufthansa Global Business Center wybrała agencję click community do obsługi swoich kanałów social media. Współpraca ta ma pomóc budować wizerunek LGBC jako wartościowego pracodawcy. więcej

,,Przyjemność malowania" w reklamach farb Flugger (wideo)

W internecie rozpoczęła kampania reklamowa farb Flugger pod hasłem „Przyjemność malowania”. Przygotowała ją agencja Apella. więcej

Dentsu Aegis Network utrzymał obsługę Kellog, w Polsce odpowiada za nią Carat

Holding marketingowy Dentsu Aegis Network w wyniku wygranego przetargu nadal będzie zajmował się międzynarodową obsługą mediową koncernu Kellog (produkującego płatki śniadaniowe, ciastka i przekąski, m.in. Prinlges i Corn Flakes). Na naszym rynku odpowiada za to dom mediowy Carat Polska. więcej

 
 
 
PRASA
 
42 proc. Polaków ufa dziennikarzom. Bardziej ufamy prasie niż mediom internetowym

55 proc. Polaków wierzy, że informacje podawane przez media są prawdziwe. Dziennikarzom ufa 42 proc. badanych, a organizacjom medialnym 46 proc. Bardziej ufamy gazetom niż mediom internetowym - wynika z raportu Digital News Report 2016 Instytutu Reutersa. więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórcza, wysoko Wirtualnemedia.pl

W maju br. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był wpolityce.pl, a na drugim miejscu w tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. więcej

W USA prasa z najgorszym wynikiem od 2009 roku, w górę telewizja kablowa i internet

Według szacunków Pew Research Center w 2015 roku prasa drukowana w USA zanotowała spadek nakładów o 7 proc. i stratę przychodów o 8 proc. To najgorszy wynik od 2009 roku. Zwyżkowa tendencja dotyczy internetu i telewizji, która pozostaje dla Amerykanów głównym źródłem newsów. więcej

Maja Kuczmińska członkiem zarządu wydawcy ,,Tygodnika Powszechnego"

Maja Kuczmińska została powołana do zarządu spółki Tygodnik Powszechny, która jest wydawcą magazynu „Tygodnik Powszechny”. więcej

,,National Geographic" najchętniej kupowany w I kwartale, ,,Voyage" z największym spadkiem

W I kwartale br. wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”. więcej

PMPG Polskie Media prognozuje spadek wpływów i wzrost EBITDA, 10 proc. mniej ze sprzedaży ,,Wprost" i ,,Do Rzeczy" w druku

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, prognozuje, że w br. zanotuje 51 mln zł wpływów ze sprzedaży, 8,1 mln zł zysku EBITDA i 7,5 mln zł zysku EBIT. Przychody ze sprzedaży wersji drukowanych „Wprost” i „Do Rzeczy” zmaleją o 10 proc., a ze sprzedaży reklam w tych tytułach - wzrosną o 14 proc. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Dziennik Wschodni - 2016-06-17 Cosmopolitan - 2016-06-17 Sukcesy i porażki - 2016-06-17 VOGUE - 2016-06-16 Mobility - 2016-06-16
 
 
 
 
INTERNET
 
Piotr Pacewicz: OKO.press ma utrzymywać się sam, wydaliśmy już kilkadziesiąt tys. zł

W tym tygodniu wystartował nowy serwis dziennikarstwa śledczego OKO.press. Jego redaktorem naczelnym jest Piotr Pacewicz. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Pacewicz ujawnia więcej informacji na temat kulis powstawania serwisu. więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórcza, wysoko Wirtualnemedia.pl

W maju br. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był wpolityce.pl, a na drugim miejscu w tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. więcej

Twitter wprowadzi targetowanie reklam na podstawie emotikon użytkowników. ,,Kontrowersyjne, ale ma szansę powodzenia"

Twitter zapowiedział, że umożliwi markom targetowanie reklam na podstawie emotikon zamieszczanych w tweetach przez użytkowników. - W pierwszej kolejności pomyślałem, że to żart, ale gdy sprawę przemyślałem - to rozwiązanie ma szansę zaistnieć - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mikołaj Nowak, specjalista ds. nowych mediów w TVN. więcej

Ponad połowa młodych Polaków blokuje reklamy w internecie. Bo są irytujące i jest ich za dużo

56 proc. Polaków, którzy nie ukończyli 35 roku życia blokuje reklamy w internecie. Odsetek ogółu blokujących wśród polskich internautów to 38 proc. - najwyższy spośród wszystkich badanych państw. Głównym powodem blokowania reklam jest przesyt ich ilością oraz to, że są irytujące - wynika z raportu Digital News Report 2016 Instytutu Reutersa. więcej

Dominika Herburt-Heybowicz dyrektorem wykonawczym ds. operacyjnych w Grupie Onet

Dominika Herburt-Heybowicz objęła w Grupie Onet nowo utworzoną funkcję dyrektora wykonawczego. Wcześniej pracowała m.in. w Wirtualnej Polsce. więcej

Pierwsza inwestycja Chan Zuckerberg Initiative wesprze 24 mln dol. afrykański startup Andela

Założona przez Marka Zuckerberga i jego żonę fundacja Chan Zuckerberg Initiative dokonała swojej pierwszej inwestycji. Dofinansuje kwotą 24 mln dol. działający w Afryce startup Andela szkolący lokalnych informatyków i wyszukujący dla nich posady. więcej

Google wprowadza zielone oznaczenia linków sponsorowanych, mogą być mylone z wynikami organicznymi

Google wprowadził w swojej wyszukiwarce nowe oznaczenia linków sponsorowanych, które teraz będą mieć kolor zielony. To może wprowadzać w błąd niektórych użytkowników, ale Google twierdzi, że internauci potrafią odróżnić wyniki promowane od organicznych. więcej

,,Siła kobiet. Droga do sukcesu" - nowy program Katarzyny Janowskiej w Onet.pl

W niedzielę 19 czerwca br. na portalu Onet.pl zostanie wyemitowany pierwszy odcinek autorskiego programu Katarzyny Janowskiej pt. „Siła kobiet. Droga do sukcesu”. więcej

Strony Grupy Onet-RASP z wideo o reprezentacji Polski od Laczynaspilka.pl

Grupa Onet-RAS Polska podpisała z Polskim Związkiem Piłki Nożnej umowę, w ramach której na stronach internetowych wydawcy będą publikowane materiały wideo, głównie o reprezentacji Polski, realizowane przez redakcję portalu Laczynaspilka.pl. więcej

Rozgłośnie z Open.fm i Polskastacja.pl na stronie głównej WP.pl

Na stronie głównej portalu WP.pl pojawiła się możliwość słuchania najpopularniejszych stacji radiowych z oferty serwisów Open.fm i Polskastacja.pl (należących do Grupy Wirtualna Polska). więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kobieta-szef = porządek i kontrola, mężczyzna-szef = władza (wideo, infografika)

Kobieta-szef to przede wszystkim synonim porządku i kontroli, a mężczyzna-szef – władzy/statusu. W internetowej dyskusji na temat przełożonych zdecydowanie częściej podejmowany jest temat szefa-mężczyzny - wynika z badania IQS i Newspoint. więcej

Młodzi na stażu: prestiż firmy ważniejszy od płacy

Młodzi ludzie wybierając staż kierują się przede wszystkim prestiżem firmy, do której aplikują, i szansą na stałe zatrudnienie. Jedynie 8% studentów zwraca uwagę na wysokość wynagrodzenia, a jeszcze mniej, bo tylko 3%, bierze pod uwagę opinie znajomych - wynika z raportu PwC i Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Paweł Lipiec, Paweł Lach i Kasjan Borkowski w 24/7 Communication, agencja z działem produkcji

Agencja 24/7 Communication wzmacnia kompetencje w obszarze social media i produkcji. Pracę w firmie zaczęli Paweł Lipiec, Kasjan Borkowski i Paweł Lach. więcej

Emil Górecki menedżerem ds. relacji inwestorskich w Echo Investment

Emil Górecki zaczął pracę w firmie inwestycyjno-deweloperskiej Echo Investment jako menedżer ds. relacji inwestorskich. Wcześniej pracował m.in. w biurze prasowym Ministerstwa Skarbu Państwa i jako dziennikarz w „Pulsie Biznesu”. więcej

Urszula Podraza i Szymon Szymczyk w Planet PR

Do zespołu agencji Planet PR dołączyli Urszula Podraza jako strategic partner i Szymon Szymczyk jako PR consultant. Ich zatrudnienie związane jest z rozwojem usług doradczych w agencji. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
LG X power, LG X mach, LG X style i LG X max - nowe smartfony LG z serii X (wideo)
Orange kusi bonusami za rejestrację numerów pre-paid: tysiąc minut do wszystkich i 10 GB internetu
Orange stawia na agregację pasma do internetu LTE, 38 stacji bazowych
AG271QG - nowy monitor AOC z gamingowej serii Agon za 3439 zł
 
 
 
GOSPODARKA
 
Kobieta-szef = porządek i kontrola, mężczyzna-szef = władza (wideo, infografika)
Młodzi na stażu: prestiż firmy ważniejszy od płacy
Przemysław Sypniewski prezesem Poczty Polskiej, Iwona Ziomek w zarządzie
Miedź dalej tanieje. Jej cena zależeć będzie głównie od wartości dolara
JPK od lipca dla dużych przedsiębiorców, a wkrótce także i dla pozostałych
Przesunięto wprowadzenie dyrektywy MiFID II. Instytucje finansowe nie są gotowe technologicznie na nowe unijne przepisy
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Dark Necessities" - nowy teledysk Red Hot Chili Peppers. Reżyserem Olivia Wilde
Tom Cruise w filmie "Jack Reacher: Never Go Back" grzebie w swojej przeszłości (wideo)
27 lipca premiera filmu "Jason Bourne" (zobacz zwiastun)
Nagrody Grammy za streaming
Drugi sezon serialu "Legends of Tomorrow". Zagra Nick Zano
Helen Mirren zagra w filmie "Fast and Furious 8"
 
 
 
BLOG
 
Czy to zahacza o heroizm? - ks. Artur Stopka
 
PiSu program 2 000 000 + - Ewaryst Fedorowicz
 
Serwis OKO - Andrzej Bober
 
Rozmyślania przy chodzeniu - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Wzrok Lewandowskiego - Monika Klama
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj