Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 13 Lipca 2016
 
 
 
Marcin Wolski: TVP2 z kabaretem aktorskim i stand-upem, w publicystyce więcej reportaży
 
 
13 firm chce zastąpić badanie oglądalności Nielsena dla TVP. Wśród nich brytyjski Kantar
 
Trzynaście podmiotów badawczych bierze udział w dialogu technicznym o pomiarze oglądalności na antenach i w serwisach internetowych Telewizji Polskiej. Zarząd TVP spotkał się dotąd z 9 firmami. - Dane z Euro 2016 utwierdzają nas w przekonaniu, że mamy rację wytyczając ten kierunek w telemetrii - wyjaśnia prezes Jacek Kurski. więcej
 
 
TVP pracuje nad reality-show ,,Kochanie, zabijamy nasze dziecko"
 
Dwójka przygotowuje polską wersję brytyjskiego formatu BBC „Honey, We're Killing the Kids”, w którym eksperci od zdrowego żywienia i aktywności fizycznej pomogą rodzinom dokonać zmiany nawyków. Na razie nie wiadomo, czy program trafi do jesiennej ramówki TVP2. więcej
 
 
,,Pokemon Go" broni się wynikami pobrań ze sklepów z aplikacjami, choć nie wykorzystuje w pełni potencjału AR (opinie)
 
- Patrząc na to, jaki zrobiła szał, gra jest zrobiona bardzo dobrze. Wykorzystuje popularną markę, proste rozwiązania, sprytne mechanizmy i idealnie wpisała się w moment - zauważa w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Kreczmar, ekspert rynku gier. - Dowodów nie trzeba szukać dalej niż w rankingach sklepów z aplikacjami - dodaje Michał Brański, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska. Eksperci oceniają grę „Pokemon Go”. więcej
 
 
Amerykańscy reklamodawcy w sporze z domami mediowymi o rabaty i kick backi płacone przez media
 
Amerykańska organizacja Association of National Advertisers przedstawiła raport ujawniający wiele nieprzejrzystych praktyk stosowanych we współpracy domów mediowych i mediów przy obsłudze budżetów reklamowych. Chodzi m.in. o rabaty i tzw. kick backi. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Obowiązkowa rejestracja kart SIM: promocje operatorów przyciągają klientów, ale wciąż brakuje przepisów wykonawczych więcej
 
Wybór Marcina Wolskiego na szefa TVP2 to odważna decyzja, zwłaszcza przy tak słabych wynikach anteny (opinie) więcej
 
Kolenda-Zaleska o ,,świństwie": nie wyszłam z roli dziennikarza, trzeba prostować ewidentne manipulacje czy przekłamania więcej
 
Adam Hlebowicz: Nie widzę w Trójce większego upolitycznienia niż w latach poprzednich więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Kierownik Produkcji Festival Group
Redaktor Programów Telewizyjnych Festival Group
Content Creative Isobar
Administrator ds. szkoleń TVN
Production Manager Viacom International Media Networks
Junior Business Intelligence Analyst upday
Internet Analytics & Performance Manager Onet.pl
programista Polskie Radio
Junior Content Quality Analyst upday
Specjalista ds. Obsługi Klienta upday
Specjalista ds. Promocji TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Marcin Wolski: TVP2 z kabaretem aktorskim i stand-upem, w publicystyce więcej reportaży

- Nie przygotowywałem się do objęcia tej funkcji. Jestem na etapie konfrontowania moich marzeń z twardą rzeczywistością - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Wolski, nowy dyrektor TVP2. Zaznacza jednak, że chce tworzyć kanał ambitny, artystyczny, z rozrywką na wysokim poziomie, m.in. kabaretem aktorskim i stand-upem. więcej

13 firm chce zastąpić badanie oglądalności Nielsena dla TVP. Wśród nich brytyjski Kantar

Trzynaście podmiotów badawczych bierze udział w dialogu technicznym o pomiarze oglądalności na antenach i w serwisach internetowych Telewizji Polskiej. Zarząd TVP spotkał się dotąd z 9 firmami. - Dane z Euro 2016 utwierdzają nas w przekonaniu, że mamy rację wytyczając ten kierunek w telemetrii - wyjaśnia prezes Jacek Kurski. więcej

TVP pracuje nad reality-show ,,Kochanie, zabijamy nasze dziecko"

Dwójka przygotowuje polską wersję brytyjskiego formatu BBC „Honey, We're Killing the Kids”, w którym eksperci od zdrowego żywienia i aktywności fizycznej pomogą rodzinom dokonać zmiany nawyków. Na razie nie wiadomo, czy program trafi do jesiennej ramówki TVP2. więcej

,,Projekt Lady" wakacyjnym hitem TVN. Reality-show zyskuje widzów z odcinka na odcinek

Reality-show „Projekt Lady” ogląda średnio 1,92 mln widzów. TVN w czasie emisji programu jest wiceliderem rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Widownia formatu rośnie z odcinka na odcinek. więcej

Polsat z reklam przy Euro 2016 zarobił prawie dwa razy więcej niż TVP1. Najmocniej promowane Orange, Play i Plus (analiza)

Chociaż to TVP1 zgromadziła większą liczbę widzów transmisji Euro 2016, to jednak Polsat wygrał reklamowo to wydarzenie, osiągając prawie dwa razy wyższe wpływy. Według szacunków, razem z zyskami ze sprzedaży dostępu do płatnych kanałów z tymi transmisjami, Telewizja Polsat mogła zarobić nawet ponad 100 mln zł netto. więcej

Jacek Kurski o Euro 2016: impreza się nie zwróciła. Wyborcy Prawa i Sprawiedliwości wybrali TVP

Telewizja Polska zarobiła na reklamach przy meczach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej więcej niż zakładała, ale impreza się nie zwróciła. Nadawca zlecił sprawdzenie, w jakich kanałach Euro 2016 oglądali przedstawiciele poszczególnych partii politycznych. - TVP jest silniej wybierana przez zwolenników obecnego obozu rządzącego - analizuje wyniki prezes Jacek Kurski. więcej

Marcin Wolski: będę się starał cały czas współpracować z TVP Info, choć pewnie w mniejszym zakresie

Nowy dyrektor TVP2 Marcin Wolski chce łączyć swoje obowiązki z występami w programie „W tyle wizji” w TVP Info. Telewizyjna Agencja Informacyjna nie podjęła jeszcze decyzji, czy autorski program Wolskiego zmieni formułę - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Kurski o zadaniach nowego szefa TVP2: sukces w obszarze kabaretu, połączenie oglądalności z poziomem

Główne zadaniem jakie przed Marcinem Wolskim, nowym dyrektorem TVP2, postawił zarząd Telewizji Polskiej jest wygenerowanie wysokiej oglądalności pasm kabaretowych i poprawa poziomu ich repertuaru. - Chcemy, aby jako człowiek z tego środowiska umiał to połączyć - wyjaśnia prezes TVP Jacek Kurski. więcej

,,Dom Marzeń" śledzi milion widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej

Nowy reality-show TVN „Dom Marzeń” ogląda średnio 1,01 mln osób. Stacja w czasie emisji formatu jest trzecia w rynku telewizyjnym i pierwsza w grupie 16-49. więcej

,,Liga+ Extra" z publicznością, dodatkowa część w Canal+ Sport i z (wideo)

Od startu nowego sezonu piłkarskiej Ekstraklasy niedzielny magazyn „Liga+ Extra”, dotyczący przede wszystkim tych rozgrywek, będzie nadawany z udziałem publiczności. Zostanie też wydłużony o dodatkową część emitowaną w Canal+ Sport. więcej

TVP2 i TVN odrabiają straty, udany tydzień TVN24. TV Puls i TVN7 przed TVP Info

W minionym tygodniu liderem oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej był Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia. więcej

,,Polowanie na mieszkanie" ma 870 tys. widzów. TVN wygrywa z konkurencją

Nowy program „Polowanie na mieszkanie” ogląda średnio 870 tys. widzów. TVN w czasie emisji formatu jest liderem rynku  zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. więcej

Akson Studio zajmie się dystrybucją filmów kinowych

Akson Studio, polski producent filmowy, powołał spółkę Akson Dystrybucja, która będzie zajmowała się wprowadzaniem filmów do kin. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Eurozet, Eska i Agora wśród chętnych na pięć wolnych częstotliwości radiowych

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęły łącznie 33 wnioski o koncesje na nadawanie programu radiowego na pięć wolnych częstotliwości. Są one zlokalizowane we Włocławku, Częstochowie, Kutnie i Kielcach. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Amerykańscy reklamodawcy w sporze z domami mediowymi o rabaty i kick backi płacone przez media

Amerykańska organizacja Association of National Advertisers przedstawiła raport ujawniający wiele nieprzejrzystych praktyk stosowanych we współpracy domów mediowych i mediów przy obsłudze budżetów reklamowych. Chodzi m.in. o rabaty i tzw. kick backi. więcej

Polsat z reklam przy Euro 2016 zarobił prawie dwa razy więcej niż TVP1. Najmocniej promowane Orange, Play i Plus (analiza)

Chociaż to TVP1 zgromadziła większą liczbę widzów transmisji Euro 2016, to jednak Polsat wygrał reklamowo to wydarzenie, osiągając prawie dwa razy wyższe wpływy. Według szacunków, razem z zyskami ze sprzedaży dostępu do płatnych kanałów z tymi transmisjami, Telewizja Polsat mogła zarobić nawet ponad 100 mln zł netto. więcej

Angielski styl w reklamach piwa Książęce Golden Ale (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamująca nową wersję piwa Książęce (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) - Książęce Golden Ale. Akcję, prowadzoną w telewizji, internecie i prasie, przygotowały i realizują firmy Lubię to linked by Isobar, Studio Miód Malina, Nairobia, Papaya Films, Televisorm Ztudio, Zentith Optimedia Group i Q&A Communications. więcej

,,Wyzwanie jednego gestu" - youtuberka KatOsu promuje płyn micelarny Garnier (wideo)

Pod hasłem „Wyzwanie jednego gestu” Garnier promuje nowy płyn micelarny z olejkiem arganowym. Bohaterką kampanii, przygotowanej przez firmy Newcast, Zenith i Value Media, jest Kat0su prowadząca kanał o urodzie na YouTube. więcej

,,To jest nasz czas!" - Edyta Olszówka w kampanii kosmetyków Profesjonalna Terapia Wieku marki Bielenda (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa serii kosmetyków Profesjonalna Terapia Wieku marki Bielenda, w której ambasadorka marketingowa tego brandu Edyta Olszówka występuje razem ze zwyciężczyniami konkursu internetowego. Za przygotowanie i realizację działań producent Bielendy odpowiada razem z agencją Cappuccino Public Relations. więcej

Porównywarka ofert hotelowych HotelsCombined pierwszy raz reklamowana w telewizji (wideo)

Ruszyła pierwsza na polskim rynku telewizyjna kampania reklamowa porównywarki ofert hotelowych HotelsCombined. Za obsługę kampanii odpowiada dom mediowy MEC. więcej

Oknoplast zmienia wystrój swoich sklepów, stawia na design i technologie

Produkująca drzwi i okna firma Oknoplast przeprowadziła gruntowne zmiany w swoich salonach sprzedaży w Polsce oraz zaczyna taki rebranding za granicą. Celem jest wyeksponowanie designu i technologii. więcej

Piwo Lech jako sponsor Przystanku Woodstock 2016 ze specjalnymi strefami i puszkami

Marka piwa Lech (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) po raz trzeci jest sponsorem głównym festiwalu Przystanek Woodstock w Kostrzynie nad Odrą. Z tej okazji przygotowane zostały dwie specjalne, dedykowane puszki: jedna dostępna na terenie całej Polski, a druga wyłącznie na terenie festiwalu. Za ich projekt odpowiada agencja CzteryCzwarte. więcej

Dawid Pacha customer development leaderem w Netizens

Dawid Pacha objął funkcję customer development leadera w interaktywnym domu produkcyjnym Netizens. Wcześniej pracował m.in. Social Desk i Realdeal, jest związany ze School of New Media. więcej

Refleksyjny Frank Ocean łamie prawa fizyki w reklamie marki Calvin Klein (wideo)

W klimatycznym spocie promującym markę Calvin Klein piosenkarz Frank Ocean dzieli się przemyśleniami na temat muzyki. W tle jest talk-show z lat 90. i nowe spojrzenie na prawa fizyki. więcej

Aktywne sportowo Hinduski reklamują Nike (wideo)

W nowym spocie reklamowym firmy Nike przeznaczonym na rynek w Indiach hinduskie sportsmenki pokazują, że aktywność fizyczna to nie tylko boisko czy ring, ale także zatłoczona ulica bądź dyskoteka. więcej

WWF Polska planuje film dokumentalny o klimacie i energii, szuka firmy produkcyjnej

Fundacja WWF Polska szuka w przetargu firmy, która zajmie się produkcją i emisją filmu dokumentalnego dotyczącego klimatu i energii. Ma na to 3,7 mln zł. Warunkiem udziału w nim jest wpłata 50 tys. zł wadium. więcej

Aleksandra Berka, Monika Pigan, Katarzyna Szczepaniak i Damian Kopankiewicz w Contented by They.pl

Pracę w zespole content marketingowym Contented wchodzącym w skład agencji reklamowej They.pl zaczęli Aleksandra Berka, Monika Pigan, Katarzyna Szczepaniak i Damian Kopankiewicz. więcej

,,Wyrwij Włocha" w kampanii salonów depilacji Time for Wax

Rozpoczęła się kampania reklamowa wspierająca otwarcie salonów depilacji woskiem Time for Wax w Trójmieście. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Wyrwij Włocha”, przygotowała i realizuje agencja magnifiCo. więcej

Kobiece nastroje miłosne w kampanii maskar Revlon

Za miesiąc ruszy internetowa kampania reklamowa nowej kolekcji maskar Revlon (dystrybuowanych w Polsce przez Baltic Company). Za przygotowani i realizację akcji odpowiada agencja VanLeif, która rozpoczyna w ten sposób obsługę marki Revlon. więcej

 
 
 
PRASA
 
Na rynku pojawił się ,,MAN" - nowy dwumiesięcznik skierowany do zamożnych przedsiębiorców

Z początkiem wakacji na rynku wydawniczym pojawił się nowy luksusowy dwumiesięcznik zatytułowany „MAN”. Pismo dostępne jest na razie tylko w subskrypcji, a od 25 lipca pojawi się w wybranych punktach sprzedaży. więcej

Sprzedaż ,,Poradnika Domowego" spadła o 74 tys. egz. Ranking miesięczników poradnikowych

W kwietniu br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Olivia”, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”. więcej

Thomson Reuters sprzedaje za 3,55 mld dolarów serwisy i usługi dotyczące nauki

Korporacja Thomson Reuters, właściciel agencji Reuters, poinformowała o sprzedaży swoich działów związanych z nauką. Nabywcami są fundusze Onex i Baring Private Equity Asia, a wartość transakcji to 3,55 mld dolarów w gotówce. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Polityka - 2016-07-13 Tygodnik Powszechny - 2016-07-13 Dziennik Wschodni - 2016-07-12 Najwyższy CZAS! - 2016-07-12 Kurier Szczeciński - 2016-07-12
 
 
 
 
INTERNET
 
,,Pokemon Go" broni się wynikami pobrań ze sklepów z aplikacjami, choć nie wykorzystuje w pełni potencjału AR (opinie)

- Patrząc na to, jaki zrobiła szał, gra jest zrobiona bardzo dobrze. Wykorzystuje popularną markę, proste rozwiązania, sprytne mechanizmy i idealnie wpisała się w moment - zauważa w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Kreczmar, ekspert rynku gier. - Dowodów nie trzeba szukać dalej niż w rankingach sklepów z aplikacjami - dodaje Michał Brański, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska. Eksperci oceniają grę „Pokemon Go”. więcej

Fenomen ,,Pokemon Go" w liczbach. Ogromny zasięg w social media, sukces w wyszukiwarce

Zasięg wpisów udostępnionych w mediach społecznościowych związanych z Pokemonami przekroczył w Polsce 13,2 mln w ciągu ostatnich trzech dni - wynika z danych dostarczonych serwisowi Wirtualnemedia.pl przez Brand24. Przez niecałe 6 dni o „Pokemon Go” na Twitterze napisano 6,6 mln razy, a wycena rynkowa Nintendo wzrosła w ciągu dwóch dni o 7,8 mld dol. więcej

Sąd: dzielenie się hasłem dostępu do Netflix i HBO GO to przestępstwo

Według orzeczenia sądu w USA dzielenie się indywidualnym hasłem do serwisów Netflix lub HBO GO może stanowić przestępstwo federalne. To oznacza, że miliony użytkowników w Stanach Zjednoczonych to nieświadomi niczego kryminaliści. więcej

Twitter z transmisjami na żywo programów Bloomberga

Twitter zapowiedział, że będzie transmitował na żywo wybrane programy telewizyjne Bloomberga. Mowa o „Bloomberg West”, „What'd You Miss?” i „With All Due Respect”. więcej

Warner Bros płacił najpopularniejszym youtuberom za pozytywne recenzje gier

Federalna Komisja Handlu w USA ustaliła, że Warner Bros płacił po kilkadziesiąt tysięcy dolarów youtuberom za przychylne recenzje gier wydawanych przez koncern. Na liście płac Warner Bros był między innymi idol internautów PewDiePie. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
13 firm chce zastąpić badanie oglądalności Nielsena dla TVP. Wśród nich brytyjski Kantar

Trzynaście podmiotów badawczych bierze udział w dialogu technicznym o pomiarze oglądalności na antenach i w serwisach internetowych Telewizji Polskiej. Zarząd TVP spotkał się dotąd z 9 firmami. - Dane z Euro 2016 utwierdzają nas w przekonaniu, że mamy rację wytyczając ten kierunek w telemetrii - wyjaśnia prezes Jacek Kurski. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Karolina Jaskóła: z Bonduelle Polska do DoubleTree by Hilton Warsaw

Karolina Jaskóła objęła stanowisko PR & marketing specialist w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, należącego do Polaris Hospitality Enterprises. Zastąpiła Izabelę Heinrich, która odeszła z firmy. więcej

Public Dialog wypromuje MDD

Agencja Public Dialog rozpoczęła współpracę z polską marką MDD, producentem mebli biurowych. W ramach świadczonej usługi agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
,,Pokemon Go" broni się wynikami pobrań ze sklepów z aplikacjami, choć nie wykorzystuje w pełni potencjału AR (opinie)
Honor 8 - nowy smartfon Huawei (wideo)
Garmin Oregon 700 - nowa seria nawigacji turystycznych za 449,99-599,99 euro (wideo)
Plus: gogle do wirtualnej rzeczywistości ze starterami Ja+ Internet Na Kartę
Galaxy J1 Ace Neo - nowy smartfon Samsunga
 
 
 
GOSPODARKA
 
Inwestorzy bardziej optymistyczni niż na początku roku
Reforma OFE powinna iść w parze ze zmianą działania małego rynku giełdowego
Przebicie poziomu 50 dol. za baryłkę ropy naftowej może być w najbliższych miesiącach bardzo trudne
Zawieszenie działalności gospodarczej bez VAT-u i PIT-u
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Carrie Coon zagra w trzeci sezonie serialu "Fargo"
Paramount TV zrobi serial na podstawie gry "Battlefield"
Jennifer Esposito w serialu "Agenci NCIS". 20 września premiera 14. sezonu
Akson Studio zajmie się dystrybucją filmów kinowych
"Ransom" - nowy serial CBS
 
 
 
BLOG
 
Komunikat agencji APA: jest konsensus pomiędzy PO i PiS w kwestii Trybunału Konstytucyjnego! - Ewaryst Fedorowicz
 
Wakacje z młotkiem - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Padliniarze z "Superexpressu" - Andrzej Bober
 
Opowieść przewodnika - ks. Artur Stopka
 
Do boju Polsko! - Magda Furman
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj