Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 16 Września 2016
 
 
 
Raczyńska, Skowroński i Romaszewska-Guzy powalczą z Kurskim o fotel prezesa TVP
 
 
Włodzimierz Schmidt: sprzedawanie reklam przez Adblock Plus to nieczysta gra rynkowa
 
- Adblock Plus, który blokuje reklamy na stronach wydawców proponuje im teraz odwrócenie tej sytuacji za cenę prowizji od wyemitowanej kampanii reklamowej. Od tej strategii zdecydowanie dystansują się użytkownicy i najwięksi gracze na rynku reklamy cyfrowej - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. więcej
 
 
Andrzej Stankiewicz, Iwona Kutyna i Renata Kim gospodarzami nowych programów Onetu
 
Od przyszłego tygodnia Onet.pl zacznie emitować program „Stan wyjątkowy” Andrzeja Stankiewicza oraz cykl wideo, którego gospodyniami będą Iwona Kutyna i Renata Kim. więcej
 
 
,,Wiadomości" opisały włamanie do domu dziennikarza TVP jako jedną z zagadek katastrofy smoleńskiej
 
W czwartkowych „Wiadomościach” TVP1 w materiale o pierwszych ustaleniach nowej komisji smoleńskiej poinformowano, że krótko po katastrofie włamano się do mieszkania dziennikarza Telewizji Polskiej Jarosława Olechowskiego, który był w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku, i skradziono nakręcone tam materiały. więcej
 
 
Maciej Mrozowski wyjaśnia wypowiedź o Kamilu Durczoku: mobbing to sprawa korporacyjna i zamknięta
 
Medioznawca prof. Maciej Mrozowski, skrytykowany w ostatnich tygodniach za wypowiedź dla portalu Wirtualnemedia.pl o obecnym wizerunku Kamila Durczoka, podkreślił, że nazwał sprawę mobbingu w TVN prywatną, ponieważ poszkodowane osoby nie pozwały dziennikarza. Zwrócił uwagę, że w podobnym tonie ocenili to Jacek Żakowski i Michał Kobosko. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Koniec polskiej edycji magazynu ,,Top Gear". RASP rezygnuje z licencji więcej
 
McDonald's wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie) więcej
 
RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka więcej
 
iOS10 to ewolucja systemu, ograniczenie śledzenia użytkowników bez wpływu na marketing (komentarze) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Ad Sales Coordinator Fox International Channels Poland
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Junior Project Manager Direct Digital
Specjalista ds. sprzedaży powierzchni reklamowej Wydawnictwo AVT-Korporacja
Executive Assistant to CEO Onet.pl
Media Planner / Specjalista ds. Strategii Rebel Media
Specjalista ds. sprzedaży reklamy internetowej Grupa ZPR Media
Redaktor naczelny VICE Poland
Performance Manager Onet.pl
Redaktor Mediów Społecznościowych TVN24 TVN
Konsultant ds. opracowywania produktów multimedialnych TVN
Menedżer Rozwoju Produktu Online TVN
Web Design Leader TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Raczyńska, Skowroński i Romaszewska-Guzy powalczą z Kurskim o fotel prezesa TVP

Wczoraj minął termin składania aplikacji w konkursie na stanowisko prezesa zarządu Telewizji Polskiej. Oprócz Jacka Kurskiego dokumenty złożyli m.in. Małgorzata Raczyńska-Weinsberg, Krzysztof Skowroński i Agnieszka Romaszewska-Guzy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wiadomości" opisały włamanie do domu dziennikarza TVP jako jedną z zagadek katastrofy smoleńskiej

W czwartkowych „Wiadomościach” TVP1 w materiale o pierwszych ustaleniach nowej komisji smoleńskiej poinformowano, że krótko po katastrofie włamano się do mieszkania dziennikarza Telewizji Polskiej Jarosława Olechowskiego, który był w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku, i skradziono nakręcone tam materiały. więcej

Maciej Mrozowski wyjaśnia wypowiedź o Kamilu Durczoku: mobbing to sprawa korporacyjna i zamknięta

Medioznawca prof. Maciej Mrozowski, skrytykowany w ostatnich tygodniach za wypowiedź dla portalu Wirtualnemedia.pl o obecnym wizerunku Kamila Durczoka, podkreślił, że nazwał sprawę mobbingu w TVN prywatną, ponieważ poszkodowane osoby nie pozwały dziennikarza. Zwrócił uwagę, że w podobnym tonie ocenili to Jacek Żakowski i Michał Kobosko. więcej

Zaufanie Amerykanów do mediów spadło do poziomu najniższego od 1972 roku

Według badań Instytutu Gallupa obecnie w USA jedynie 32 procent obywateli ma zaufanie do treści przekazywanych przez media. To największy kryzys w historii sondażu, czyli od 1972 roku. Wiarę w media tracą najbardziej sympatycy republikanów oraz osoby do 50. roku życia. więcej

,,Bez planu" Hanny Lis od 8 października w TVN Style

W sobotę 8 października br. stacja TVN Style rozpocznie emisję nowego programu Hanny Lis „Bez planu”. więcej

4,4 mln widzów nowego sezonu ,,Na dobre i na złe". TVP2 miażdży konkurencję

Serial „Na dobre i na złe” w jesiennym sezonie ogląda średnio 4,39 mln osób. Produkcja daje Dwójce pozycję bezkonkurencyjnego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. więcej

Justyna Ganczarek-Jach nowym dyrektorem sprzedaży i marketingu Telewizji Puls

Justyna Ganczarek-Jach awansowała na nowo utworzone stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu TV Puls, które powstało po połączeniu działów sprzedaży i marketingu. Z firmy odchodzi Przemysław Wzorek. więcej

,,M jak miłość" i ,,Ranczo" najdroższe w cenniku reklamowym Telewizji Polskiej

W październiku br. reklamodawcy zapłacą więcej niż przed rokiem za reklamy w dwóch głównych kanałach Telewizji Polskiej. Zdrożały przede wszystkim spoty przy serialach, najwięcej kosztują przy „M jak miłość” i „Ranczu”. więcej

NHL i Puchar Świata w hokeju w TVP Sport

Telewizja Polska zakupiła prawa do transmisji Pucharu Świata w hokeju na lodzie i NHL przez cztery kolejne sezony. Wydarzenie można będzie oglądać na antenie TVP Sport i na portalu Sport.tvp.pl. więcej

Rekordowo dużo nowych seriali, w 2015 roku zadebiutowało 419

Według danych MoffettNathanson Research rok 2015 był rekordowy pod względem emisji nowych seriali. W telewizji i internecie na całym świecie wyemitowano w sumie 419 nowych tytułów. Ten rok może przynieść jeszcze większą liczbę premierowych produkcji, a motorem wzrostu są przede wszystkim telewizje kablowe. więcej

,,Na sygnale" ogląda ponad 2 mln widzów. TVP2 liderem rynku

Jesienny sezon serialu „Na sygnale” ogląda średnio 2,02 mln osób. TVP2 w czasie emisji medycznej produkcji jest liderem rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów i trzecia w grupie komercyjnej 16-49. więcej

Eleven i Eleven Sports w ofercie TVK Toruń

Grupa Eleven Sports Network podpisała porozumienie z Telewizją Kablową Toruń, dzięki któremu kanały Eleven i Eleven Sports zostały włączone do oferty tego lokalnego operatora telewizji kablowej. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM, TOK FM, VOX FM zyskują w Warszawie. Liderem Radio ZET

Liderem rynku radiowego w Warszawie jest Radio ZET. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i RMF FM, a czołową piątkę uzupełniają TOK FM i VOX FM z muzyką disco polo - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.   więcej

 
Weronika Zaguła szefową publicystyki w Radiu Plus

Dziennikarka i sekretarz redakcji Radia Plus Weronika Zaguła objęła w nim nowo utworzoną funkcję szefa publicystyki. Z rozgłośnią jest związana od prawie trzech lat, wcześniej pracowała m.in. w Radiu VOX FM. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Artegence dalej będzie reklamować Alior Bank w internecie

Alior Bank przedłużył umowę z agencją kreatywną Artegence na obsługę marketingową w internecie. więcej

Omenaa Mensah reklamuje smartfon ZTE Blade V7 Lite

Omenaa Mensah, prezenterka TVN, została ambasadorką reklamową marki ZTE. W kampanii na nośnikach zewnętrznych i w social mediach będzie promować smartfon ZTE Blade V7 Lite. więcej

,,M jak miłość" i ,,Ranczo" najdroższe w cenniku reklamowym Telewizji Polskiej

W październiku br. reklamodawcy zapłacą więcej niż przed rokiem za reklamy w dwóch głównych kanałach Telewizji Polskiej. Zdrożały przede wszystkim spoty przy serialach, najwięcej kosztują przy „M jak miłość” i „Ranczu”. więcej

LifeTube uruchomił działy gaming i beauty, na ich czele Małgorzata Dumin i Michał Kołodziej

Sieć wielokanałowa LifeTube utworzyła działy gaming i beauty, które będą specjalizowały się w obsłudze influencerów i marek z tych kategorii. Działem beauty będzie kierowała Małgorzata Dumin, na stanowisko head of gaming awansował Michał Kołodziej. więcej

Interaktywna zabawa w rozmowę rekrutacyjną reklamuje piwo Heineken (wideo)

W nowej reklamie Heineken prowadzi z odbiorcą interaktywną grę w formie hipotetycznej rozmowy rekrutacyjnej. W zależności od udzielanych odpowiedzi różnie opowiada o sobie i swoich produktach. więcej

Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)

Aflofarm Farmacja Polska wydaje na reklamę w radiu tyle, co czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie. W czołówce znajdują się sieci handlowe i firmy farmaceutyczne. więcej

Marta Guze-Korszyńska: z Radia ZET do Silk Software House

Marta Guze-Korszyńska zaczęła pracę jako marketing communications manager w agencji Silk Software House. Poprzednio była związana z Radiem ZET, a wcześniej pracowała m.in. w Marqurad Media Polska, Axel Springer Polska, Broker FM i Media Express. więcej

Alcatel-Lucent Enterprise: Matthieu Destot szefem sprzedaży i marketingu, Nicolas Brunel na czele rozwiązań komunikacyjnych

Matthieu Destot został mianowany szefem globalnego działu sprzedaży i marketingu, a Nicolas Brunel stanie na czele działu rozwiązań komunikacyjnych w firmie Alcatel-Lucent Enterprise (ALE). więcej

Orlen nie sponsoruje już Adama Małysza w rajdach, bo zmienia strategię

PKN Orlen zakończył współpracę sponsorską z załogą rajdową Adama Małysza, którą wspierał przez kilka lat m.in. w startach w Rajdzie Dakar. - Pracujemy nad strategią. W ramach tych prac aktualizujemy wszystkie aspekty, w tym sponsoring - wyjaśnia firma. więcej

Katarzyna Uziembło: z Valkea Media do hyperCrew

Agencja hyperCrew wzmacnia dział obsługi klienta. Dołącza do niego Katarzyna Uziembło, która objęła stanowisko account managera. Wcześniej pracowała m.in. w Valkea Media, ClearSense, Xconcept i Synerway. więcej

Waldemar Dimke za Krzysztofa Chmurę dyrektorem sprzedaży Hochland Polska

Waldemar Dimke bejmie stanowisko dyrektora sprzedaży w Hochland Polska. Zastąpi na nim Krzysztofa Chmurę, który rozstaje się z firmą. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Men's Health" na czele sprzedaży miesięczników dla mężczyzn w I półroczu 2016, ,,Esquire" z największym spadkiem

W I półroczu 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”. więcej

,,Tygodnik Powszechny", ,,Więź" i ,,Znak" odpowiadają na zarzuty Episkopatu ws. akcji ,,Przekażmy sobie znak pokoju"

Redaktorzy naczelni wspierających kampanię społeczną „Przekażmy sobie znak pokoju” pism „Tygodnik Powszechny”, „Więź” i „Znak” w odpowiedzi na krytykujące ją oświadczenie Prezydium Konferencji Episkopatu Polski podkreślili, że akcja dotyczy jedynie relacji międzyludzkich, a nie postulatów politycznych, prawnych ani doktrynalnych. Docenili też Episkopat za wyrażenie konieczności szacunku dla homoseksualistów. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Czas na Relaks   - 2016-09-16 Z życia wzięte - 2016-09-16 Harper's Bazaar (świat) - 2016-09-15 Show - 2016-09-15 Cienie i blaski - 2016-09-15
 
 
 
 
INTERNET
 
Włodzimierz Schmidt: sprzedawanie reklam przez Adblock Plus to nieczysta gra rynkowa

- Adblock Plus, który blokuje reklamy na stronach wydawców proponuje im teraz odwrócenie tej sytuacji za cenę prowizji od wyemitowanej kampanii reklamowej. Od tej strategii zdecydowanie dystansują się użytkownicy i najwięksi gracze na rynku reklamy cyfrowej - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. więcej

Andrzej Stankiewicz, Iwona Kutyna i Renata Kim gospodarzami nowych programów Onetu

Od przyszłego tygodnia Onet.pl zacznie emitować program „Stan wyjątkowy” Andrzeja Stankiewicza oraz cykl wideo, którego gospodyniami będą Iwona Kutyna i Renata Kim. więcej

Google z wydawcami i marketerami zapowiada dbanie o wysoki standard reklam

The Coalition for Better Ads to nowa organizacja, która ma pilnować wysokich standardów reklam publikowanych w internecie. Powstała z inicjatywy Google, a partnerami projektu są wydawcy i reklamodawcy, m.in. Procter & Gamble, Unilever i „The Washington Post”. więcej

Kioski z internetem w Nowym Jorku rezygnują z przeglądarek, bo blokowali je bezdomni i narkomani

Władze Nowego Jorku zdecydowały, że publiczne kioski pozwalające na dostęp do internetu zostaną pozbawione możliwości przeglądania stron w sieci. To reakcja na protesty mieszkańców zirytowanych tym, że przy kioskach koczują ludzie z marginesu i bezdomni, którzy na wiele godzin blokują do nich dostęp, oglądając filmy i strony pornograficzne. więcej

Startup Collider - nowy program PwC dla start-upów z Europy Środkowo-Wschodniej

Firma doradcza PwC otworzyła w Polsce program Startup Collider, którego celem jest wspieranie i promowanie start-upów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Dyrektorzy IT chcą odgrywać większą rolę w firmach

Co drugi dyrektor IT (ang. CIO - chief information officer) oczekuje zwiększenia strategicznego znaczenia swojej roli w organizacji - wynika z badania KPMG i Harvey Nash. więcej

Ponad jedna trzecia millenialsów woli pracę w firmie rodzinnej (infografika)

37 proc. młodych Polaków chętniej wybrałoby na swojego pracodawcę przedsiębiorstwo familijne - wynika z badania SW Research. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Grzegorz Kita: blamaż Legii Warszawa w Lidze Mistrzów wywoła krótki kryzys wizerunkowy, korzyści biznesowe z awansu będą długoterminowe

Sytuacja wizerunkowa Legii jest bardzo skomplikowana i wymaga od klubu bardzo dojrzałych i rozważnych reakcji.  Z jednej strony mamy silne straty wizerunkowe związane nie tylko z obecnym blamażem sportowym, jakością i stylem gry, ale też zamieszkami na trybunach. Można tu mówić o silniejszym niż dotychczas negatywnym wpływie na wizerunek marki, ponieważ ostatnie zdarzenia „ukoronowały” w pewnym sensie szereg negatywnych zjawisk z ostatnich tygodni, a nawet lat - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, CEO Sport Management Polska. więcej

Agata Wiśniewska-Zaleska: z Pitera Communications na wiceprezesa ComPress

Agata Wiśniewska-Zaleska objęła funkcję wiceprezesa agencji public relations ComPress (należącej do grupy kapitałowej KCI). Poprzednio pracowała w Pitera Communications, a wcześniej m.in. w Link4, 24/7 PR i IMP Home Video. więcej

Michael Stewart globalnym wiceprezesem agencji Edelman

Michael Stewart, obecnie prezes i CEO agencji Edelman odpowiedzialny za region Europy i Wspólnoty Państw Niepodległych, został powołany na globalnego wiceprezesa tej agencji. Do czasu mianowania jego następcy będzie łączyć obie funkcje. więcej

Paulina Wiesiołek PR managerem w edrone

Do zespołu edrone dołączyła Paulina Wiesiołek, która objęła stanowisko PR managera. Wcześniej pracowała m.in. w Project Success. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Dyrektorzy IT chcą odgrywać większą rolę w firmach
Miliardy dolarów pompowane w firmy VR i AR
Wiedźmin na znaczku Poczty Polskiej
 
 
 
GOSPODARKA
 
Dyrektorzy IT chcą odgrywać większą rolę w firmach
Ponad jedna trzecia millenialsów woli pracę w firmie rodzinnej (infografika)
Warszawska giełda ma szanse na odbicie. Oddaliło się widmo przewalutowania kredytów frankowych i likwidacji OFE
Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. "Donald Trump to gorszy wybór dla Polski i Europy"
Do 21 dni ekstra urlopu dla uczących się pracowników
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Rekordowo dużo nowych seriali, w 2015 roku zadebiutowało 419
"Joanne" - nowy album Lady Gaga. Premiera 21 października
"Madryt" - nowy teledysk zespołu Kult (wideo)
Koniec serialu "Bloodline". Trzeci sezon ostatnim
19 maja premiera filmu "Annabelle 2"
Marilyn Manson wydają album "Say10"
 
 
 
BLOG
 
Papież i dziennikarz - ks. Artur Stopka
 
Film o Smoleńsku pierwsi nakręcili Amerykanie - Ewaryst Fedorowicz
 
Walka ideologiczna a prawa autorskie - Łukasz Religa
 
Wojna w Pokoju - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
15 lat po WTC - Andrzej Bober
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj