Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 2 Listopada 2016
 
 
 
Reality-show ,,Mów mi mistrzu" z celebrytami w TVP2. ,,Będą poddawani różnym wyzwaniom"
 
 
Wpływy ze sprzedaży ,,Gazety Wyborczej" przestały spadać, przychody reklamowe w trzy lata zmalały o połowę (analiza)
 
W br. „Gazeta Wyborcza” pierwszy raz w skali roku zanotuje wyższe wpływy ze sprzedaży niż z reklam. Te pierwsze od 2012 roku zmniejszyły się jedynie nieznacznie, m.in. dzięki podwyżkom cen dziennika i płatnym dostępie w internecie. Te drugie w ciągu trzech lat zmalały o połowę. „GW” zapewnia już tylko 16-17 proc. wszystkich wpływów Agory. więcej
 
 
Maciej Orłoś poprowadzi program informacyjny ,,#dziejesięnażywo" w WP
 
Maciej Orłoś, poprzednio przez 25 lat związany z Telewizją Polską, dołączy do zespołu kanału telewizyjnego WP. Będzie w nim gospodarzem programu informacyjnego „#dziejesięnażywo”. więcej
 
 
Wzrosty reklamowe w mobile'u i social media stałym trendem, branża przespała wideo (opinie)
 
- Wyniki badania IAB AdEx potwierdzają kierunki, na które powinni zwrócić uwagę marketerzy i cała branża reklamowa. Coraz większa popularność social media i mobile’u to już stały trend, reklamodawcy wciąż chłodno traktują wideo ze względu na koszty i brak wiary w skuteczność tego segmentu - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji interaktywnych. więcej
 
 
Wydawca ,,Wprost wpis" analizuje, czy pozwać Durczoka za groźby i szantaż we wpisie o ich spotkaniu
 
Michał M. Lisiecki, wydawca tygodnika „Wprost”, nie zamierza polemizować z Kamilem Durczokiem, który poinformował w niedzielę, że ma nagraną ich rozmowę sprzed prawie 5 lat stawiającą Lisieckiego w złym świetle. Prawnicy biznesmena analizują natomiast wpis pod kątem Prawa prasowego i Kodeksu karnego. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Ostry skręt Trójki w prawo wbrew charakterowi stacji i gustom jej słuchaczy (opinie) więcej
 
Jacek Kurski: Jestem zadowolony z ,,Wiadomości", piętno TVPiS to konsekwencja celowej kampanii opozycji więcej
 
Smartwatche sprzedają się dużo słabiej, bo zawiodły oczekiwania użytkowników, kluczowa innowacyjność (opinie) więcej
 
Jacek Kurski: jeśli Nielsen nie zmieni pomiaru oglądalności, razem z partnerem publicznym uruchomimy własny więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Project Development Coordinator Viacom International Media Networks
Online Traffic Specialist PMPG Polskie Media
Junior Grafik Designer One House
Communication Manager LifeTube
Specjalista ds. Sprzedaży Reklam - Doradca Klienta Media TV Plus
Wydawca Strony Głównej Fakt24.pl Fakt24.pl
Dokumentalista / Reporter Golden Media Polska
PR Junior Account Executive ConTrust Communication
Account Manager Polymus
Menedżer ds. News and Biznes - TVN Digital TVN
Konsultant ds. opracowywania produktów multimedialnych TVN
Specjalista ds. Jakości Obsługi Klienta TVN
Partnership Executive Beauty LifeTube
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Reality-show ,,Mów mi mistrzu" z celebrytami w TVP2. ,,Będą poddawani różnym wyzwaniom"

Telewizja Polska zleciła nakręcenie pilotowych odcinków nowego reality-show z udziałem celebrytów pt. „Mów mi mistrzu”. Program trafi do ramówki Dwójki w grudniu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Maciej Orłoś poprowadzi program informacyjny ,,#dziejesięnażywo" w WP

Maciej Orłoś, poprzednio przez 25 lat związany z Telewizją Polską, dołączy do zespołu kanału telewizyjnego WP. Będzie w nim gospodarzem programu informacyjnego „#dziejesięnażywo”. więcej

TVP o kontroli wydatków na relację z WOŚP: ocena i optymalizacja produkcji

Telewizja Polska poprosiła dyrektorów ośrodków regionalnych o dostarczenie podsumowania kosztów obsługi finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w latach 2007-2016. - Celem działań sprawdzających jest ocena i optymalizacja kosztów produkcji oraz kontrola nad wydatkami w skali całej spółki - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVP. więcej

,,Megatransporty" hitem TVN Turbo. Premiery programu ogląda 114 tys. widzów, a niedzielne powtórki - 141 tys.

Nowy program TVN Turbo „Megatransporty” ogląda średnio 114 tys. widzów. Jeszcze większą widownię gromadzą niedzielne powtórki produkcji, które śledzi 141 tys. osób. więcej

100 tys. widzów programu ,,Polscy Truckersi 2" w Discovery Channel

Drugi sezon „Polskich Truckersów” na antenie Discovery Channel ogląda średnio 101 tys. widzów. Oglądalność poszczególnych odcinków waha się od 73 do 126 tys. osób. więcej

Telewizja Polska po audycie złożyła cztery doniesienia do prokuratury

Telewizja Polska złożyła do prokuratury cztery zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. To efekt przeprowadzonego przez prezesa Jacka Kurskiego audytu w spółce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat i TVN liderami tygodnia. Hitami produkcje TVP, ,,Wiadomości" z 420 tys. widzów więcej niż ,,Fakty"

Ratingowymi hitami zeszłego tygodnia były tradycyjnie znane od lat seriale TVP oraz „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji na czele wśród wszystkich widzów i w grupie wiekowej 16-59 znalazł się Polsat, a w grupie 16-49 liderem był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Dziennikarze TVP1 przed kampanią prezydencką szkoleni przez fundację Komorowskiej i Rzeplińskiej. Kurski: to złamanie standardów

Blogerka Kataryna ujawniła, że przedstawiciele stowarzyszenia, w którego władzach jest córka Bronisława Komorowskiego, przed zeszłoroczną kampanią prezydencką szkoliła m.in. Krzysztofa Ziemca. Ten wyjaśnił, że w szkoleniu uczestniczyło kilkanaście osób z redakcji publicystyki TVP1, a sugestie, że miało to wpływ na sposób relacjonowania kampanii przed wyborami prezydenckimi, są absurdalne. Prezes TVP skrytykował te działania, oceniając je jakie złamanie standardów telewizji publicznej. więcej

Zoom TV ma być rentowny po dwóch latach. ,,Zapewniony budżet na ten okres"

Spółka Cable Television Networks & Partners, nadawca kanału Zoom TV, spodziewa się przekroczenia progu rentowności po dwóch latach od startu stacji. - Mamy zapewniony budżet na ten okres - zapewnia Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV. więcej

Telewizja Polska pyta swoje ośrodki regionalne o koszty obsługi WOŚP

W zeszłym tygodniu Telewizja Polska poprosiła dyrektorów ośrodków regionalnych Telewizji o dostarczenie podsumowania kosztów obsługi finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w latach 2007-2016. Prezes Jacek Kurski zapewnił jednak, że Finał WOŚP będzie relacjonowany na antenach telewizji publicznej. więcej

TVP Seriale i Stopklatka TV najchętniej oglądanymi kanałami filmowymi

We wrześniu br. pozycję lidera oglądalności wśród kanałów filmowych zajęła stacja TVP Seriale. Na drugim miejscu uplasowała się Stopklatka TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Cinemax, a liderem spadków były Canal+ Seriale i CBS Drama. więcej

,,Wiadomości" z komentarzami kioskarzy opisały kłopoty ,,Gazety Wyborczej", wg dziennikarzy ,,GW" to atak i obsesja

W niedzielę w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 wyemitowano materiał o „Gazecie Wyborczej”, w którym jako eksperci od sprzedaży prasy wypowiadali się kioskarze. Materiał skrytykowali publicyści „Wyborczej”. więcej

Mateusz Maranowski: z TV Republika do ,,Wiadomości" TVP1

Mateusz Maranowski zaczął pracę w redakcji „Wiadomości” TVP1. Poprzednio był związany z Telewizją Republika, w której współprowadził weekendowe wydania programu „Polska na dzień dobry”. więcej

Marzena Paczuska: ,,Wiadomości" z troską o interes państwa, zarząd TVP polityczny jak zawsze

- Dobre newsy mogą, w mojej opinii, robić tylko ludzie, dla których państwo jest ważne, gdy interes państwa jest dobrem wspólnym - uważa Marzena Paczuska, szefowa „Wiadomości” TVP1. Jej zdaniem upolitycznienie Telewizji Polskiej obejmuje tylko kierownictwo firmy, a nie zespoły redakcyjne. więcej

,,Anatomia głupoty według Doroty Wellman" w TTV dwie godziny wcześniej

Stacja TTV postanowiła zmienić godziny emisji programu „Anatomia głupoty według Doroty Wellman”. Cykl pokazywany będzie teraz w środowym paśmie o 20.00, a nie jak dotąd o 22.00. więcej

Power TV zmienia ramówkę na trzecie urodziny

We wtorek 1 listopada br. stacja Power TV wprowadzi nową ramówkę, którą przygotowano z okazji trzecich urodzin stacji. więcej

,,Wielki Test o Sienkiewiczu" w TVP1

W poniedziałek 7 listopada br. odbędzie się „Wielki Test o Sienkiewiczu” zorganizowany przez TVP1. Widowisko na antenie stacji rozpocznie się o godz. 20.30. więcej

,,Królowe życia" w TTV

11 listopada 2016 roku na antenie TTV odbędzie się premiera nowej serii „Królowe życia”. więcej

,,Planeta Ziemia 2" w BBC Earth

7 listopada 2016 roku BBC Earth rozpocznie emisję „Planety Ziemi 2” - nowej odsłony kultowej serii przyrodniczej, której premiera miała miejsce 10 lat temu. więcej

,,Top2010+" - nowy program w Nuta.TV

We wtorek 1 listopada br. kanał muzyczny Nuta.TV rozpocznie emisję nowego programu „Top2010+”. więcej

,,Wiadomości" na początku ogląda 2 mln widzów, a w szczycie - 3,5 mln (analiza minuta po minucie)

Główny serwis informacyjny TVP1 - "Wiadomości" emitowany codziennie o 19.30 w pierwszej minucie nadawania ogląda średnio 2,04 mln widzów. Oglądalność dziennika w kolejnych minutach emisji jednak rośnie, dochodząc w szczycie do 3,52 mln osób. więcej

Aleksandra Popławska: bardziej pociąga mnie mrok niż komedia (wywiad)

- Czytałam o reakcjach na śmierć bliskiej osoby. Trudno sobie wyobrazić taki stan, a ja musiałam. Było to bardzo bolesne - w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl aktorka Aleksandra Popławska opowiada o pracy nad rolą w serialu „Belfer. więcej

,,Królowe życia" w TTV (wideo)

11 listopada 2016 roku na antenie TTV odbędzie się premiera nowej serii „Królowe życia”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Wojciech Cejrowski: Polskie Radio wycofało propozycje audycji, bo skrytykowałem program 500+

Podróżnik i pisarz Wojciech Cejrowski stwierdził, że dostał propozycje prowadzenia audycji w radiowej Jedynce i Trójce, ale szybko je wycofano, bo kierownictwo Polskiego Radia zorientowało się, że kilka miesięcy temu skrytykował program 500+. więcej

 
Szef KRRiT: Abonament RTV elementem podatku. Nie jestem zwolennikiem przykręcania śruby w internecie

Na forum UE trwają prace nad nową dyrektywą audiowizualną, która w większym stopniu będzie dotyczyć platform internetowych. Nie jestem zwolennikiem przykręcania śruby w internecie, wolność powinna być domeną tego medium – uważa Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Zmiany zachodzące na rynku niewątpliwie wymuszą jednak zmiany w funkcjonowaniu i zadaniach stojących przed KRRiT. więcej

 
Trójka wycofuje dżingle z głosem Zbigniewa Zamachowskiego

Dyrekcja radiowej Trójki przychyliła się do prośby Zbigniewa Zamachowskiego, żeby zrezygnować z emisji dżingli z jego głosem. Dżingle zostaną wycofane z anteny w najbliższych dniach. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Radio Kielce na drugim miejscu

Pozycja lidera rynku radiowego w Kielcach należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Polskie Radio Kielce i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Dyrektorzy i prezesi najczęściej słuchają RMF FM, duży spadek Jedynki

Dyrektorzy i prezesi zdecydowanie najchętniej słuchają RMF FM. Co więcej, stacja ta zanotowała najwyższy wzrost udziału w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Ostry skręt Trójki w prawo wbrew charakterowi stacji i gustom jej słuchaczy (opinie)

Demontaż zespołu i ostry skręt w prawo jest wyrazem złego zarządzania stacją, niezrozumienia fenomenu Trójki i brak szacunku do słuchaczy - tak ostatnie zmiany w Programie III Polskiego Radia komentują dla Wirtualnemedia.pl Magda Jethon, Jerzy Sosnowski i prof. Wiesław Godzic. więcej

 
Specjalne programy w RMF FM na Wszystkich Świętych

We wtorek 1 listopada br. na antenie RMF FM pojawią się trzy programy związane ze Wszystkich Świętych. Stacja emitować będzie również regularnie specjalne wydania wiadomości drogowych. więcej

 
Rock Radio z konkursem ,,#słuchamRockRadia"

31 października br. wystartował konkurs dla słuchaczy Rock Radia, związany z prowadzoną do końca roku kampanią porannego programu stacji - „Piotr Kędzierski Show”. Zabawa potrwa do 2 grudnia br. więcej

 
W radiowej Jedynce relacje ze Wszystkich Świętych ze studia przy Powązkach

31 października i 1 listopada br. Jedynka wyemituje specjalne wydanie audycji „Cztery pory roku”, w której dziennikarze w studiu plenerowym, usytułowanym w pobliżu warszawskich Powązek, będą wspominać wybitnych zmarłych. więcej

 
Zbigniew Zamachowski chce wycofania z Trójki dżingli z jego głosem

Aktor Zbigniew Zamachowski chce, żeby radiowa Trójka przestała emitować kilkanaście dźingli, w których wykorzystano jego głos. Tłumaczy, że nie chce się kojarzyć z ostatnimi zmianami w rozgłośni. więcej

 
,,Danie do myślenia" Tomasza Skorego znika z RMF Classic

RMF Classic po ponad roku zakończyło emisję cyklu porannych wywiadów „Danie do myślenia” prowadzonych przez Tomasza Skorego. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Adam Nawałka w reklamach Leroy Merlin ujawni, komu kibicuje (wideo)

Od kilku dni w internecie emitowany jest krótki spot, którego bohaterem jest Adam Nawałka, trener piłkarskiej reprezentacji Polski. Jest to prawdopodobnie teaser startującej 5 listopada kampanii sieci marketów Leroy Merlin. więcej

Spot ,,ABC śmierci" przygotowany przez studentów promuje Volvo (wideo)

Trwający niespełna minutę spot przygotowany przez studentów Doriana Lebherza i Daniela Titza z Akademii Filmowej w Ludwigsburgu pod hasłem „ABC śmierci” („ABCs of Death”) promuje samochody marki Volvo. więcej

Ztudio i Wytwórnia Dźwięku Adama Burzyńskiego łączą siły (wideo)

Z początkiem listopada Ztudio i Wytwórnia Dźwięku Adama Burzyńskiego łączą swoje siły. Efektem tej pierwszej w historii na rynku polskim fuzji studiów dźwiękowych jest spółka Ztudio i Burza. więcej

Anna Lewandowska będzie reklamowała nowy szampon head&shoulders

Trenerka i dietetyczka Anna Lewandowska została ambasadorką reklamową nowej serii szamponów head&shoulders z formułą Tri-Action (produkowanych przez Procter&Gamble). Tę markę od pół roku promuje jej mąż Robert Lewandowski. Za nową kampanię odpowiadają firmy Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, MediaCom Warszawa i Partner of Promotion. więcej

,,Bo trzeba mieć tu!" w reklamach kosmetyków Radical (wideo)

4 listopada zacznie się kampania reklamowa kosmetyków Radical do pielęgnacji włosów (z portfolio Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona). Akcję, prowadzoną pod hasłem „Bo trzeba mieć tu!”, producent przygotował wspólnie z firmami mtbproduction i MediaOn. więcej

PZU reklamuje AC z opcją Auto Non Stop (wideo)

PZU rozpoczęło kampanię reklamującą ubezpieczenie AC o opcję Auto Non Stop. Za przygotowanie i realizację działań marketingowych odpowiadają firmy VML Poland i Starlink. więcej

Historia Thomasa Burberry reklamuje świątecznie stworzoną przez niego markę (wideo)

Nowy spot reklamujący na nadchodzące święta Bożego Narodzenia luksusową brytyjską markę Burberry opowiada historię jej założyciela w sposób przypominający rozmachem pełnometrażowy film. Na ekranie pojawiają się znani brytyjscy aktorzy, między innymi Sienna Miller i Domhnall Gleeson. więcej

,,Dziękuję za zaufanie" - pracownicy firmy z rodzinami w reklamach wody Żywiec Zdrój (wideo)

Rozpoczęła się wizerunkowa kampania reklamowa wody Żywiec Zdrój, w której pracownicy produkującej ją firmy dziękują za zaufanie do marki. To reakcja producenta na wypadek, w którym mężczyzna po wypiciu substancji dodanej do wody Żywiec Zdrój uległ poparzeniu. więcej

KRRiT szuka firmy do analizy kosztów ograniczenia reklam farmaceutyków w telewizji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce poznać przybliżone koszty związane z ewentualnym ograniczeniem reklam farmaceutyków w stacjach telewizyjnych. więcej

Dariusz Skraba: ustawa krajobrazowa wcale nie uporządkowała reklamowo przestrzeni miejskiej (wywiad)

Wiele osób liczyło na uporządkowanie przestrzeni miejskiej, ale mieli nadzieję na rozsądne podejście - wzajemne poszanowanie interesów, docenienie osób działających w myśl litery prawa, a ukarania jedynie tych, którzy decydują się na nielegalne formy reklamy. Jednak okazało się to jednak nie do końca oczywiste. Najbardziej nowe reguły odczują  firmy z branży reklamy zewnętrznej - nie tylko stracą część powierzchni, ale też będą musiały z własnego budżetu pokryć koszt demontażu nośników, które zostaną wskazane jako niezgodne z uchwałami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dariusz Skraba, prezes ad i media Group. więcej

Nowe logo Kodaka powrotem do korzeni marki wskutek przesytu nowoczesnością

To swoisty „come back” marki, która była ikoną łatwej i prostej fotografii, a która wcześniej pogubiła się ewidentnie w czasach cyfrowych. Teraz jest okazja by wrócić do korzeni, sprzyja temu przesyt „supernowoczesnymi” markami, które są na końcu właściwie takie same - zmianę logo Kodaka komentuje dla Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Łoś, brand consulting & CI director z Dragon Rouge. więcej

Tomasz Skowroński: statuetka na celowniku, czyli po co agencjom marketingowym konkursy branżowe

Jeszcze nie ochłonęliśmy po zdobyciu Grand Prix w konkursie Effie, a już słychać pytania czy warto startować w konkursach branżowych? Po co to robimy? Pytają klienci oraz współpracownicy. Myślę, że takie pytania trafiają do wielu osób z agencji mediowych - pisze Tomasz Skowroński z MediaCom Warszawa. więcej

Magda Kolenkiewicz: Effie to wymierny argument potwierdzający skuteczną pracę agencji

W tegorocznym Effie kampanie dużych graczy i znanych marek wygrały konsekwencją, spójnością i rozmachem, ale też bardzo często komunikacją opartą na mocnym insightcie, odważną i wychodzącą poza schemat kategorii - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Magda Kolenkiewicz, dyrektor zarządzająca Starcom Polska. więcej

,,Odkryj magię oczekiwania na święta" - adwentowe kalendarze w kampanii słodyczy Milka

W połowie listopada startuje świąteczna kampania marki Milka, należącej do firmy Mondelez Polska. Będzie to największa tegoroczna aktywacja marki. Pracowały przy niej agencje Carat, VML i Big Picture. więcej

BMW w reklamach z pytaniami o swoje samochody szuka pracowników

BMW Group Polska  rozpoczyna proces rekrutacji na stanowiska u dealerów samochodów BMW do działu technicznego, produktowego i sprzedażowego. Akcję wspiera kampanią stworzoną we współpracy z agencją MAB. więcej

Reklamy tygodnia: BMW, ,,Call of Duty", Opel (wideo)

W tym tygodniu wśród najlepszych naszym zdaniem reklam znalazły się dwie produkcje zagraniczne i jedna polska. Są to międzynarodowe reklamy promujące: samochód BMW 5 oraz zwiastun filmowy gry „Call of Duty - Infinite Warfare” oraz internetowa akcja promująca nowe modele Opla: Zafira i MokkaX. więcej

 
 
 
PRASA
 
Wpływy ze sprzedaży ,,Gazety Wyborczej" przestały spadać, przychody reklamowe w trzy lata zmalały o połowę (analiza)

W br. „Gazeta Wyborcza” pierwszy raz w skali roku zanotuje wyższe wpływy ze sprzedaży niż z reklam. Te pierwsze od 2012 roku zmniejszyły się jedynie nieznacznie, m.in. dzięki podwyżkom cen dziennika i płatnym dostępie w internecie. Te drugie w ciągu trzech lat zmalały o połowę. „GW” zapewnia już tylko 16-17 proc. wszystkich wpływów Agory. więcej

Wydawca ,,Wprost wpis" analizuje, czy pozwać Durczoka za groźby i szantaż we wpisie o ich spotkaniu

Michał M. Lisiecki, wydawca tygodnika „Wprost”, nie zamierza polemizować z Kamilem Durczokiem, który poinformował w niedzielę, że ma nagraną ich rozmowę sprzed prawie 5 lat stawiającą Lisieckiego w złym świetle. Prawnicy biznesmena analizują natomiast wpis pod kątem Prawa prasowego i Kodeksu karnego. więcej

Szymon Ostrowski odchodzi ze stanowiska szefa Forsal.pl, stawia na własne projekty

Kierujący redakcją serwisu Forsal.pl Szymon Ostrowski z końcem listopada odejdzie ze stanowiska - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Na razie nie jest znany jego następca. - To moja własna decyzja, będę realizował własne projekty i prowadził bloga - zdradza nam Szymon Ostrowski. więcej

Michał Nogaś przeszedł do ,,Gazety Wyborczej". ,,Nowa dyrekcja nie rozumie Trójki i działa wbrew dziennikarzom"

Michał Nogaś po odejściu z radiowej Trójki dołączył do redakcji „Gazety Wyborczej” (Agora), w jej serwisie internetowym będzie prowadził cykle wideo o literaturze. Jednocześnie skrytykował zmiany programowe i personalne wprowadzone w Trójce przez obecne kierownictwo. - Moim zdaniem obecna dyrekcja nie rozumie zespołu Trójki, nie chce z nim współpracować - uważa. więcej

,,Wprost" ze stronicowym sprostowaniem artykułu krytykującego system pl.ID, drugi tekst bez sprostowania

W nowym numerze „Wprost” zamieszczono całostronicowe sprostowanie artykułu w tygodniku z czerwca br. opisującego wady Systemu Rejestrów Państwowych. Sąd odrzucił natomiast wniosek o sprostowanie innego tekstu tygodnika na podobny temat. więcej

Gannett rezygnuje z kupna grupy Tronc, bo banki nie udzieliły kredytu

Koncert medialny Gannett ostatecznie przerwał negocjacje na temat przejęcia grupy Tronc stanowiącą wcześniej część Tribune Publishing. Kwota transakcji miała wynosić 673 mln dolarów, na przeszkodzie stanęły jednak banki odmawiające jej finansowania. więcej

,,Lego Ninjago" liderem sprzedaży pism dziecięcych, mocno w górę ,,Zabawy i Marzenia z Barbie"

W lipcu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mogły „Zabawy i Marzenia z Barbie”, a najwięcej stracił „Kubuś i Przyjaciele”. więcej

Latkowski do Durczoka: nie dam się zastraszyć procesami, zeznania ofiar molestowania potwierdziły nasze teksty

Były redaktor naczelny „Wprost” Sylwester Latkowski podtrzymał swoje zarzuty wobec Kamila Durczoka dotyczące mobbingu i molestowania. Ocenił, że ten próbuje go zastraszyć zapowiedzią pozwu i przypominaniem jego przestępczej przeszłości. - Różnimy się od siebie tym, że ja swoje odsiedziałem i nie ukrywałem tego, co ty. Masz miliony i układy, ale prawda wygra - stwierdził Latkowski. więcej

Dziennikarze ,,Gazety Wyborczej" o zwolnieniach: depresja i smutek, to topienie swojego okrętu flagowego

Zwolniona z „Gazety Wyborczej” reporterka „Dużego Formatu” Iza Michalewicz oceniła, że chociaż „DF” jest niezależny politycznie, to obecny obóz rządzący „wykańcza media mu nieprzychylne”. - Kiedy patrzę, kogo zwolniono, jest mi źle - stwierdziła dziennikarka „GW” Małgorzata Kolińska-Dąbrowska. - Dobra zmiana dobrą zmianą, kłopoty finansowe też rozumiem, ale topienie własnego okrętu flagowego znajduje się poza moim obszarem rozumienia - napisała Anna Kiedrzynek. więcej

Durczok przypomina Latkowskiemu przestępczą przeszłość, a Lisieckiemu grozi ujawnieniem ich rozmowy

W odpowiedzi na nowe zarzuty „Wprost” i Sylwestra Latkowskiego pod jego adresem, Kamil Durczok poinformował, że oskarży Latkowskiego o ujawnienie tajemnicy procesu. Przypomniał też, że były szef „Wprost” w latach 90. został skazany za wymuszenia rozbójnicze. Zapowiedział, że może ujawnić nagranie rozmowy z wydawcą tygodnika Michałem M. Lisieckim. więcej

,,Wprost" zarzuca Kamilowi Durczokowi kłamstwa ws. molestowania, będzie kolejny proces

Byli dziennikarze „Wprost”, którzy na początku ub.r. napisali kilka tekstów zarzucających Kamilowi Durczokowi mobbing i molestowanie w redakcji „Faktów” TVN, uważają, że Durczok w ostatnich wypowiedziach wbrew prawdzie kreuje się na ofiarę całej sytuacji, twierdząc, że nie dopuścił się opisanych czynów. - Rozmawialiśmy z tak dużą liczbą ludzi z TVN-u, że mogliśmy zrobić dużo więcej tekstów niż rzeczywiście powstało - mówi Sylwester Latkowski. - Już dziś zapowiadam: będzie kolejny proces z „Wprost” i Latkowskim - informuje Durczok. więcej

Towarzystwo Dziennikarskie: władze dławią wolność prywatnych mediów, KRRiT będzie je nękać

Towarzystwo Dziennikarskie zaapelowało o obronę wolności słowa, jako przykłady jej naruszenia podając m.in. rezygnację z wykupywania reklam i prenumerowania przez państwowe podmioty m.in. „Gazety Wyborczej”, „Newsweeka” i „Polityki”. - Widać wyraźnie, że KRRiT ma być narzędziem nękania prywatnych nadawców - ocenia organizacja. więcej

Przejęcie Tronc przez Gannetta zagrożone, banki nie chcą finansować transakcji

Ogłoszone na początku października przejęcie grupy wydawniczej Tronc przez koncern medialny Gannett stanęło pod znakiem zapytania po tym, jak amerykańskie banki odmówiły udziału w transakcji wartej 673 mln dolarów. Według nieoficjalnych informacji rozmowy są jednak nadal prowadzone, w grę wchodzą różne scenariusze. więcej

Pikieta przeciw Rafałowi Ziemkiewiczowi na Targach Książki. Wydawca: to niedopuszczalna presja. Ziemkiewicz: mam więcej fanów

Stowarzyszenie Dziewuchy Dziewuchom i Partia Razem protestują przeciw spotkaniu z pisarzem i publicystą Rafałem Ziemkiewiczem w czasie Targów Książki w Krakowie z powodu jego słów o niedawnych protestach kobiet. Apel w tej sprawie podpisało 3 tys. osób. - Tu mam 92 tys. folołersów, na FB 71 tys., startowy nakład książki to min. 15 tys., a oni mi wyjeżdżają z 3 tysiami? TRY HARDER! - skomentował to Ziemkiewicz na Twitterze. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Fotografia Masterclass - 2016-11-02 Dziennik Wschodni - 2016-11-02 Polityka - 2016-11-02 Tygodnik Powszechny - 2016-11-02 Przyślij Przepis - 2016-11-01
 
 
 
 
INTERNET
 
Maciej Orłoś poprowadzi program informacyjny ,,#dziejesięnażywo" w WP

Maciej Orłoś, poprzednio przez 25 lat związany z Telewizją Polską, dołączy do zespołu kanału telewizyjnego WP. Będzie w nim gospodarzem programu informacyjnego „#dziejesięnażywo”. więcej

Wzrosty reklamowe w mobile'u i social media stałym trendem, branża przespała wideo (opinie)

- Wyniki badania IAB AdEx potwierdzają kierunki, na które powinni zwrócić uwagę marketerzy i cała branża reklamowa. Coraz większa popularność social media i mobile’u to już stały trend, reklamodawcy wciąż chłodno traktują wideo ze względu na koszty i brak wiary w skuteczność tego segmentu - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji interaktywnych. więcej

Szymon Ostrowski odchodzi ze stanowiska szefa Forsal.pl, stawia na własne projekty

Kierujący redakcją serwisu Forsal.pl Szymon Ostrowski z końcem listopada odejdzie ze stanowiska - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Na razie nie jest znany jego następca. - To moja własna decyzja, będę realizował własne projekty i prowadził bloga - zdradza nam Szymon Ostrowski. więcej

Pornhub chce kupić zamykaną przez Twittera platformę Vine

Pornhub, jeden z najpopularniejszych internetowych serwisów pornograficznych, zgłosił chęć przejęcia należącej do Twittera platformy społecznościowej Vine, która ma zostać zamknięta. W serwisie miałyby się pojawiać krótkie filmy przeznaczone dla dorosłych. więcej

W 2017 r. Facebook zarobi z mobilnych reklam prawie 30 mld dolarów

Blisko 30 miliardów dolarów przychodu uzyska Facebook z mobilnych reklam w 2017 roku. Kanał mobilny odpowiada za coraz większą część całkowitych wpływów z reklam społecznościowego portalu. więcej

Instagram pozwala na publikowanie dokładnych opisów produktów, by ułatwić ich sprzedaż

Serwis Instagram wprowadził dodatkową opcję, która pozwala markom na zamieszczanie przy zdjęciach szerszych informacji dotyczących konkretnych produktów. Takie rozwiązanie ma ułatwić użytkownikom podjęcie decyzji o zakupie. Wśród pierwszych firm wykorzystujących nową możliwość są Kate Spade, JackThreads, Warby Parker, Coach i J.Crew. więcej

Dostęp do strony porno tylko na osobistą prośbę konkretnego użytkownika

W Izraelu trwają prace nad wprowadzeniem nowych przepisów utrudniających dostęp internautów do stron z treściami erotycznymi. Serwisy porno będą zablokowane, a usunięcie blokady będzie możliwe tylko na osobistą prośbę konkretnego użytkownika. więcej

Paweł Kapusta: z ,,Piłki Nożnej" do Wirtualnej Polski

Dziennikarz piłkarski Paweł Kapusta po kilku latach pracy w tygodniku Piłka Nożna” przeszedł do Wirtualnej Polski, gdzie będzie przygotowywał teksty i materiały wideo do serwisu Sportowefakty.wp.pl. więcej

Alibaba tworzy Digital Media and Entertainment Group

Chiński holding Alibaba Group powołał do życia nowy segment o nazwie Alibaba Digital Media and Entertainment Group, który ma się zajmować wszystkimi elementami związanymi z mediami i rozrywką. Stworzono też nowy fundusz z budżetem prawie 1,5 miliarda dolarów na realizację nowych projektów. więcej

LinkedIn ze wzrostem przychodu i zyskiem, 467 mln zarejestrowanych użytkowników

Wzrost przychodu i zysk zanotował w III kwartale 2016 r. LinkedIn. Społecznościowy portal, który znajduje się w fazie przejęcia przez Microsoft, ma 467 milionów zarejestrowanych użytkowników. więcej

Carrefour wprowadza produkty spożywcze do oferty swojego sklepu internetowego

Carrefour rozbudował asortyment swojego sklepu internetowego eCarrefour.pl o ofertę produktów spożywczych. W serwisie znajdzie się 12 tys. artykułów z kategorii FMCG. więcej

Uber promuje się w opakowaniach płyt z Universal Music Polska

Wytwórnia muzyczna Universal Music Polska oraz firma technologiczna Uber połączyły siły, aby udostępnić fanom muzyki nowy sposób odsłuchiwania utworów. więcej

Na Twitterze ,,Newsweek" przed ,,Gazetą Wyborczą", a ,,Wprost" przed ,,Polityką" (TOP 15)

Twitterowy profil „Newsweek Polska” przekroczył poziom 700 tys.  obserwujących, a konto „Gazety Wyborczej” ma ich już ponad 650 tys. Najbardziej angażujące są wpisy „Newsweeka”, „Przeglądu Sportowego” i „Polityki”. Stosunkowo mało popularne są profile serwisów internetowych „Faktu” i „Super Expressu”. więcej

Z Facebooka zniknęły profile organizacji narodowych i ich działaczy, będzie protest pod biurem portalu

Niedługo przed planowanym Marszem Niepodległości Facebook usunął konta Marszu Niepodległości, Ruchu Narodowego i Młodzieży Wszechpolskiej. Powodem było naruszenie standardów portalu. Narodowcy zapowiadają protesty przed warszawską siedzibą Facebooka. więcej

Każdy odcinek ,,Onet Rano" Jarosława Kuźniara z milionem odtworzeń, na żywo oglądany przez 11 minut

Dotychczasowe 20 odcinków programu „Onet Rano”, prowadzonego zazwyczaj przez Jarosława Kuźniara, były odtwarzane na żywo po ponad 800 tys. razy, przeciętnie przez 11 minut. Potem oglądano je jeszcze po ponad 200 tys. razy na VoD.pl. więcej

Twitter ze wzrostem wpływów i liczby użytkowników, ale ponad 100 mln dol. straty

103 miliony dolarów straty i 616 milionów dolarów przychodu zanotował Twitter w III kwartale bieżącego roku. Liczba aktywnych użytkowników mikrobloga sięgnęła 317 milionów. więcej

Alphabet w III kw. br.: Google ze wzrostem przychodu i zysku, pozostałe marki w dół

Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2016 roku. Holding zanotował znaczący wzrost przychodu i zysku. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Joanna Wajda rzecznikiem prasowym Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Joanna Wajda objęła funkcję rzecznika prasowego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. W resorcie pracuje od ponad roku, wcześniej przez 15 lat była dziennikarką Telewizji Polskiej. więcej

Paweł Rabiej za Kamilę Gasiuk-Pihowicz rzecznikiem Nowoczesnej

Członek zarządu Nowoczesnej Paweł Rabiej od początku listopada będzie rzecznikiem tej partii. Zastąpi na tym stanowisku Kamilę Gasiuk-Pihowicz. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
iPhone 8 z bezprzewodowym ładowaniem i bez gniazda Lightning
Spada sprzedaż tabletów. Apple i Samsung tracą, w górę Amazon i Huawei
E3 i M9 - nowe telefony Allview z serii Jump za 849 zł i 299 zł (wideo)
CenturyLink przejmuje Level 3 Communications za 34 mld dolarów
Obawy o bezpieczeństwo największą barierą rozwoju bankowości mobilnej
Play wprowadzi numery zaczynające się od 450 0, jest zgoda UKE
Elon Musk zapowiada domowy bank energii Powerwall 2 i dach solarny do zasilania domów (wideo)
W Polsce spada liczba kart SIM, w trzecim kwartale ubyło ich 935 tys.
Nowe mobilne Radeon Pro Serii 400 w Apple MacBook Pro. AMD zaczyna kampanię ,,Poznaj Twórców" (wideo)
Rośnie sprzedaż smartfonów. Samsung liderem mimo problemów z Galaxy Note 7
Afera z Galaxy Note 7 - w dół wyniki Samsunga, wpływy pionu mobilnego zmalały o 15 proc.
 
 
 
GOSPODARKA
 
Alibaba tworzy Digital Media and Entertainment Group
Jak inwestują Polacy: najbiedniejsi lubią ryzyko finansowe, najbogatsi nie inwestują w aktywa
Deflacja w naszym kraju słabnie
Trudno będzie się wybić z poziomów 4,27-4,37 złotego za euro
Chińska waluta będzie dalej słabnąć mimo niezłych wieści z gospodarki
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Historia Thomasa Burberry reklamuje świątecznie stworzoną przez niego markę (wideo)
Powstanie drugi sezon serialu "Długa noc"
"Dietland" - nowy serial AMC
Aleksandra Popławska: bardziej pociąga mnie mrok niż komedia (wywiad)
 
 
 
BLOG
 
Sekrety dżungli, czyli historia plastiku i NATO - Jerzy Szygiel
 
Papuga Daladiera - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Na przedpolach ostatniej podróży - Wanda Konarzewska
 
Przymusowe ekshumacje..? - Andrzej Bober
 
Najwyższy Stępień wtajemniczenia, czyli jak zarobić 32 bańki w rok? - Ewaryst Fedorowicz
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj