Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 10 Listopada 2016
 
 
 
Wojciech Pawlak: dla WP równie ważna emisja w tv i internecie, wiosną program plotkarski i serial reality (wywiad)
 
 
Donald Trump prezydentem USA - wygrały jego osobowość i świeżość, wpadki mu nie zaszkodziły (opinie)
 
Hillary Clinton była dla wielu uosobieniem stabilności i ciągłości w polityce Baracka Obamy. Donald Trump z kolei uosobieniem nowego porządku. Amerykanie wybrali nowy porządek, który może zburzyć dotychczasowe układy - wyniki wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji PR i specjaliści od wizerunku politycznego. więcej
 
 
Piotr Gursztyn dyrektorem biura programowego TVP
 
Piotr Gursztyn, szef TVP Historia, od poniedziałku zostanie dyrektorem biura programowego TVP. Obecnie stanowisko to pełni Krzysztof Karwowski (dyrektor TVP1), który przejął je od Joanny Klimek - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Maciej Maciejowski: HGTV ma zdecydowanie poprawić wyniki TVN Meteo Active, Netflix nie jest konkurencją dla Playera (wywiad)
 
- W Polsce bardzo ważną rolę odkrywa poradnictwo i pomysły na własne aranżacje, dlatego w sukcesie HGTV stawiamy na lokalne programy. W drugiej połowie 2017 r. skupimy się na produkcji dla Travel Channel i Food Network - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu. więcej
 
 
40 proc. wpływów Wirtualnej Polski z e-commerce. Świderski: skuteczniej monetyzujemy użytkowników serwisów mediowych
 
Obecnie ponad 40 proc. przychodów Wirtualnej Polski jest związane ze sprzedażą internetową. Wydawca wyjaśnia, że coraz skuteczniej na swoich stronach mediowych promuje oferty z przejętych w ostatnim okresie porównywarek i marketplace’ów. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Lidl szybko skończył promocję ze zwrotem pieniędzy, bo nie docenił specyfiki zachowań konsumenckich (opinie) więcej
 
Wojciech Mann w reklamach Saturna przez minimum rok, nie musiał mieć na to zgody Polskiego Radia więcej
 
,,Milionerzy" z Hubertem Urbańskim w TVN? ,,Trwają negocjacje" więcej
 
Donald Trump medialnym zwycięzcą w walce z Hillary Clinton, wyjątkowa kampania (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Młodszy Konsultant ds. Ramówek VOD TVN
Konsultant ds. Ramówek VOD TVN
Redaktor w Sekcji Produkcji Voice Over TVN
(Senior) UI Designer TVN
Fotoedytor TVN
(Senior) UX Designer TVN
Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem TVN
Specjalista ds. Sprzedaży Internetowej IT/GSM Allegro
Account Manager Ströer Digital Media
Project Development Coordinator Viacom International Media Networks
Online Traffic Specialist PMPG Polskie Media
Junior Grafik Designer One House
Communication Manager LifeTube
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Wojciech Pawlak: dla WP równie ważna emisja w tv i internecie, wiosną program plotkarski i serial reality (wywiad)

Kanał WP będzie miał profil serialowo-infotainmentowy, jego głównymi konkurentami w telewizji będą inne nowe stacje w naziemnej tv cyfrowej, a w internecie - programy Onetu. - Pracujemy nad programem o show-biznesie. W planach mamy też serial typu reality. Stopniowo będziemy wprowadzać wiosną kolejne polskie produkcje - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Pawlak, prezes WP. więcej

Piotr Gursztyn dyrektorem biura programowego TVP

Piotr Gursztyn, szef TVP Historia, od poniedziałku zostanie dyrektorem biura programowego TVP. Obecnie stanowisko to pełni Krzysztof Karwowski (dyrektor TVP1), który przejął je od Joanny Klimek - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Maciej Maciejowski: HGTV ma zdecydowanie poprawić wyniki TVN Meteo Active, Netflix nie jest konkurencją dla Playera (wywiad)

- W Polsce bardzo ważną rolę odkrywa poradnictwo i pomysły na własne aranżacje, dlatego w sukcesie HGTV stawiamy na lokalne programy. W drugiej połowie 2017 r. skupimy się na produkcji dla Travel Channel i Food Network - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu. więcej

Polsat Docu - nowy kanał Polsatu. Nadal brak decyzji w sprawie Polsat X, Polsat Reality i Polsat Film 2

Kolejny w portfolio Telewizji Polsat kanał uniwersalny Polsat Docu rozpocznie nadawanie w 2017 roku, ale spółka nie precyzuje, kiedy dokładnie. - Chcemy przyjrzeć się wynikom czterech nowych stacji naziemnej telewizji cyfrowej - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. więcej

KRRiT ukarała TVP Info. ,,Mało audycji europejskich"

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na Telewizję Polską karę w wysokości 10 tys. zł za niższy niż obowiązujący w ustawie o radiofonii i telewizji udział audycji europejskich w TVP Info. więcej

Polska edycja ,,Undressed: randka w łóżku" hitem TLC

Polską wersję programu „Undressed: randka w łóżku” na antenie TLC ogląda średnio 96 tys. widzów. Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek formatu. więcej

Udany debiut 8TV. ,,Po prostu gotuj z Rachel Allyn" hitem stacji

8TV, która zastąpiła na multipleksie kanał Eska TV (oba kanały Grupa ZPR Media), w październiku br. oglądało średnio 27,1 tys. widzów. Ratingowym hitem nowej stacji jest kulinarny program „Po prostu gotuj z Rachel Allyn”. więcej

Janusz Panasewicz trzecim jurorem w nowej edycji ,,Idola"

- Janusz Panasewicz został trzecim jurorem talent show „Idol”, który po 12 latach wraca wiosną przyszłego roku na antenę Telewizji Polsat - poinformowała Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa stacji. Panasewicz w jury show będzie razem z Elżbietą Zapendowską i Ewą Farną. więcej

Krzysztof Nakonieczny i Marcin Antosiewicz w redakcji informacyjnej kanału WP

W redakcji programów informacyjnych kanału WP, który przygotowuje do uruchomienia Wirtualna Polska, będą pracować Krzysztof Nakonieczny (poprzednio w „Telexpressie”) i Marcin Antosiewicz (poprzednio korespondent TVP w Berlinie). więcej

Wirtualna Polska pokaże w internecie i telewizji sylwestra z Wrocławia

Wirtualna Polska w swoim kanale telewizyjnym WP, który dostępny będzie w naziemnej telewizji cyfrowej i na portalu WP, będzie transmitować tegoroczny koncert sylwestrowy we Wrocławiu. Przez ostatnie lata impreza była pokazywana w TVP2. więcej

Chór w reklamach nc+ śpiewa o świątecznej promocji (wideo)

W telewizji, radiu, internecie, punktach sprzedaży i w komunikacji wewnętrznej ruszyła nowa kampania nc+ promująca świąteczną ofertę, w ramach której klienci mogą otrzymać dostęp do Canal+ i HBO do 6 miesięcy za darmo. Wspólnie z operatorem akcję przygotowały firmy 2012 Agency, Dynamo i Havas Media. więcej

Cyfrowy Polsat z niższymi wpływami i zyskiem. Mniej klientów, ale więcej sprzedanych usług

W trzech kwartałach br. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała nieznacznie niższe wpływy ze sprzedaży niż rok wcześniej i o 30 proc. niższy zysk netto. Liczba jednostkowych usług abonamentowych sprzedanych przez firmę wzrosła o kilka proc., a liczba klientów nieznacznie zmalała. więcej

Organizacje pozarządowe krytykują materiały ,,Wiadomości": haniebna kampania zniesławiania, bezpardonowa nagonka

Ponad 100 osób z organizacji pozarządowych podpisało się pod listem protestacyjnym dotyczącym ostatnimch materiałów Telewizji Polskiej, głównie w „Wiadomościach” TVP1, o niektórych takich podmiotach. - Stanowczo sprzeciwiamy się trwającej od kilku dni kampanii zniesławiania i oczerniania działaczy pozarządowych, zasłużonych dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i III sektora - deklarują. więcej

Nowa TV, TVN24 BiS HD i TTV HD w ofercie nc+

Satelitarna platforma nc+ w ostatnich dniach powiększyła swoją ofertę programową o trzy kolejne kanały: Nowa TV, TVN24 BiS HD i TTV HD. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Rzecznik Praw Obywatelskich staje w obronie zwolnionego z Trójki Damiana Kwieka

W sprawę zwolnienia Damiana Kwieka z radiowej Trójki zaangażował się Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich. - Wypowiedzenie Kwiekowi przez Polskie Radio umowy o pracę w istocie stanowiło tłumienie krytyki prasowej - napisał RPO w oficjalnym oświadczeniu. więcej

 
Radio Szczecin na czele rynku radiowego w Szczecinie. Rośnie Trójka

Pozycja lidera rynku radiowego w Szczecinie należała do Radia Szczecin. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i RMF FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Obniżka ceny najlepszą promocją, konkursy i degustacje tracą na popularności

Zdaniem coraz większej liczby Polaków najlepszą promocją jest obniżka ceny produktu lub usługi. Maleje natomiast odsetek osób biorących udział w konkursach i degustacjach produktów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

Audi dzięki aplikacji Shazam pozwala poprzez mural zajrzeć do środka samochodu Q2

Volkswagen Group Polska rozpoczął akcję reklamową marki samochodów Audi, w której połączył aplikację mobilną Shazam i specjalnie przygotowany mural, namalowany przy ulicy Brackiej w Warszawie. Przy realizacji tego projektu MediaCom Warszawa współpracował z agencjami Good Looking Studio (mural) i YOC (przedstawiciel Shazam w Polsce). więcej

McCann & MRM zbudowuje strategię komunikacją Onetu

Spółka Onet wybrał agencję McCann & MRM do zbudowania strategii komunikacji marki w Polsce. więcej

Cristiano Ronaldo podpisał dożywotni kontrakt reklamowy z Nike

Portugalski piłkarz Cristiano Ronaldo, zawodnik klubu Real Madryt podpisał nowy kontrakt reklamowy z firmą Nike, producentem odzieży i obuwia sportowego. Będzie promował tę markę do końca życia. więcej

Arkadiusz Legoń head of concept&digital w V&P

Arkadiusz Legoń wzmocnił zespół agencji marketingu zintegrowanego V&P, w której będzie zarządzał działami strategii, kreacji oraz nowych mediów. Przez ostatnich osiem lat pracował w agencji GoldenSubmarine. więcej

Empik w świątecznej kampanii przekonuje, że ,,najważniejsze znajdziesz w środku" (wideo)

Sieć salonów Empik rozpoczęła bożonarodzeniową, wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Najważniejsze znajdziesz w środku”. Za kreację reklam odpowiada agencja Grey Group Poland. więcej

Zenith wykorzystuje uczenie maszynowe w planowaniu mediów

Agencja mediowa Zenith (należąca do Publicis Media) wykorzystała do realizacji kampanii internetowej tzw. machine learning (uczenie maszynowe). Ma to znacząco zwiększyć efektywność działań reklamodawców i zmienić sposób, w jaki agencje i ich klienci będą optymalizować działania w mediach internetowych. więcej

KER: reklama Tigera promująca konkurs ,,Rusz jajami" niebezpieczna, ale nie wulgarna (wideo)

Internetowa reklama marki napoju energetycznego Tiger (produkowanego przez Maspex Wadowice) może być, m.in. przez pokazanie płonącego człowieka, być zagrożeniem dla dzieci i młodzieży, ale nie jest wulgarna - orzekła Komisja Etyki Reklamy. więcej

Chór w reklamach nc+ śpiewa o świątecznej promocji (wideo)

W telewizji, radiu, internecie, punktach sprzedaży i w komunikacji wewnętrznej ruszyła nowa kampania nc+ promująca świąteczną ofertę, w ramach której klienci mogą otrzymać dostęp do Canal+ i HBO do 6 miesięcy za darmo. Wspólnie z operatorem akcję przygotowały firmy 2012 Agency, Dynamo i Havas Media. więcej

"Wyzwanie smaku" w zimowej kampanii Pepsi (wideo)

Ruszyła zimowa edycja kampanii "Wyzwanie Smaku" reklamującej napój Pepsi (produkowany przez PepsiCo). Akcję przygotowały i realizują firmy BBDO Warszawa, Deloitte Digital, OMD, Ewesa i Partner od Promotion. więcej

Branża e-commerce zmniejsza nakłady na promocję

Wydatki mediowe branży e-commerce w pierwszej połowie 2016 r. wyniosły prawie 92 mln zł. To o 23% mniej niż w analogicznym okresie 2015 r. – wynika z analizy Codemedia. więcej

LG z Microsoftem: konsola Xbox One S za darmo w promocji przy zakupie telewizora

Firma LG Electronics we współpracy z Microsoftem przygotowała specjalną promocję, w ramach której przy zakupie wybranego modelu telewizora LG można otrzymać za darmo konsolę Xbox One S. więcej

7Days Bake Rolls reklamowane jako ,,największe odkrycie ludzkości"

Agencja Afekt prowadzi kompleksową obsługę BTL dla marki Bake Rolls (należącej do Chipita Polska). Działania związane są z nową kampanią relaunchową marki w Polsce. więcej

Yana Kalashnikova w Yieldbird

Yana Kalashnikova dołączyła do należącej do Agory spółki Yieldbird jako business development director na rynek rosyjski i WNP (Wspólnota Niepodległych Państw). Odpowiedzialna jest za rozwój relacji z tamtejszymi wydawcami. więcej

Michał Gąś przeszedł z OMD do Cube Group

Michał Gąś objął stanowisko strategy managera w Cube Group. Ostatnio pracował w OMD. więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora z rezerwą 5,6 mln zł na koszty zwolnień grupowych

Agora poinformowała, że wysokość rezerwy przeznaczonej na restrukturyzację zatrudnienia w spółce wyniesie około 5,6 miliona złotych. Kwota ta obciąży wyniki firmy w IV kwartale 2016 roku. więcej

,,Märkische Allgemeine Zeitung" z okładką o zwycięstwie i Trumpa, i Clinton

Niemiecki dziennik „Märkische Allgemeine Zeitung”  w dniu ogłoszenia wyników wyborów w USA ukazał się z nietypową pierwszą stroną. Jedna jej połowa informowała o wygranej Hillary Clinton, druga - o zwycięstwie Donalda Trumpa. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Dziennik Wschodni - 2016-11-10 Z życia wzięte - 2016-11-10 Chwila na Relaks  - 2016-11-10 VOGUE - 2016-11-09 Samo Zdrowie - 2016-11-09
 
 
 
 
INTERNET
 
Wojciech Pawlak: dla WP równie ważna emisja w tv i internecie, wiosną program plotkarski i serial reality (wywiad)

Kanał WP będzie miał profil serialowo-infotainmentowy, jego głównymi konkurentami w telewizji będą inne nowe stacje w naziemnej tv cyfrowej, a w internecie - programy Onetu. - Pracujemy nad programem o show-biznesie. W planach mamy też serial typu reality. Stopniowo będziemy wprowadzać wiosną kolejne polskie produkcje - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Pawlak, prezes WP. więcej

40 proc. wpływów Wirtualnej Polski z e-commerce. Świderski: skuteczniej monetyzujemy użytkowników serwisów mediowych

Obecnie ponad 40 proc. przychodów Wirtualnej Polski jest związane ze sprzedażą internetową. Wydawca wyjaśnia, że coraz skuteczniej na swoich stronach mediowych promuje oferty z przejętych w ostatnim okresie porównywarek i marketplace’ów. więcej

Kanał WP stawia na infotainment i seriale, dwa serwisy informacyjne, emisja także na stronie głównej portalu WP

W kanale WP będzie pokazywanych codziennie 2,5 godziny autorskich programów informacyjnych (poprowadzą je Maciej Orłoś i Igor Sokołowski), publicystycznych i lifestylowych, a resztę ramówki wypełnią seriale. Kanał będzie można oglądać także na stronie głównej portalu WP, a produkcje z niego będą potem dostępne w serwisie WP.tv. więcej

Allegro prezentuje ,,Operację Bazyliszek" - czwartą część cyklu Legendy Polskie (wideo)

„Operacja Bazyliszek” to kolejna część cyklu filmów krótkometrażowych promujących markę Allegro. W bieżącym odcinku w przewrotny sposób i z dużym poczuciem humoru autorzy zmierzyli się z legendą o Bazyliszku. W rolach głównych wystąpili Paweł Domagała i Olaf Lubaszenko, reżyserią zajął się Tomasz Bagiński. więcej

McCann & MRM zbudowuje strategię komunikacją Onetu

Spółka Onet wybrał agencję McCann & MRM do zbudowania strategii komunikacji marki w Polsce. więcej

Wirtualna Polska pokaże w internecie i telewizji sylwestra z Wrocławia

Wirtualna Polska w swoim kanale telewizyjnym WP, który dostępny będzie w naziemnej telewizji cyfrowej i na portalu WP, będzie transmitować tegoroczny koncert sylwestrowy we Wrocławiu. Przez ostatnie lata impreza była pokazywana w TVP2. więcej

Zenith wykorzystuje uczenie maszynowe w planowaniu mediów

Agencja mediowa Zenith (należąca do Publicis Media) wykorzystała do realizacji kampanii internetowej tzw. machine learning (uczenie maszynowe). Ma to znacząco zwiększyć efektywność działań reklamodawców i zmienić sposób, w jaki agencje i ich klienci będą optymalizować działania w mediach internetowych. więcej

Branża e-commerce zmniejsza nakłady na promocję

Wydatki mediowe branży e-commerce w pierwszej połowie 2016 r. wyniosły prawie 92 mln zł. To o 23% mniej niż w analogicznym okresie 2015 r. – wynika z analizy Codemedia. więcej

Wpływy Wirtualnej Polski wzrosły do 292,2 mln zł, 30,7 mln zł zysku netto

W pierwszych trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży do 292,2 mln zł i zysku netto do 30,7 mln zł. Zdecydowanie najwięcej wydała na usługi obce, jej zadłużenie na koniec września wynosiło 219,4 mln zł. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Obniżka ceny najlepszą promocją, konkursy i degustacje tracą na popularności

Zdaniem coraz większej liczby Polaków najlepszą promocją jest obniżka ceny produktu lub usługi. Maleje natomiast odsetek osób biorących udział w konkursach i degustacjach produktów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Donald Trump prezydentem USA - wygrały jego osobowość i świeżość, wpadki mu nie zaszkodziły (opinie)

Hillary Clinton była dla wielu uosobieniem stabilności i ciągłości w polityce Baracka Obamy. Donald Trump z kolei uosobieniem nowego porządku. Amerykanie wybrali nowy porządek, który może zburzyć dotychczasowe układy - wyniki wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji PR i specjaliści od wizerunku politycznego. więcej

Big Picture: dołączyła Helena Korniejew, Magda Oleś, Izabela Zadora i Anna Zięba z nowymi funkcjami

Do zespołu firmy konsultingowej Big Picture dołączyła Helena Korniejew. Na nowych stanowiskach pracują z kolei Magda Oleś, Izabela Zadora i Anna Zięba. Zmiany te związane są z rozwojem zespołu odpowiedzialnego za projekty public affairs oraz korporacyjne. więcej

4 Publicity wypromuje Seaweex

Agencja 4 Publicity podpisała umowę z producentem naturalnych kosmetyków spa & wellness - Seaweex. Agencja zadba o media relations, promocję produktów na rynku i kreowanie pozytywnego wizerunku marki. więcej

Klubo (dawna Klubokawiarnią) z Good One PR

Agencja Good One PR rozpoczęła współpracę z klubem muzycznym Klubo (dawną Klubokawiarnią) w Warszawie. więcej

Galeria Katowicka postawiła na Open Media

Z początkiem listopada 2016 agencja Open Media rozpoczęła stałą współpracę z Galerią Katowicką. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Rekordowe przychody ze sprzedaży Macbooka Pro, Apple bije na głowę konkurentów
Samsung Galaxy S8 w dwóch wersjach: 5,7 i 6,2 cala
inkBook Classic 2 i inkBook Prime - nowe czytniki e-booków za 349 zł i 599 zł (wideo)
Play największą marką telekomunikacyjną na Facebooku w Polsce
 
 
 
GOSPODARKA
 
Agora z rezerwą 5,6 mln zł na koszty zwolnień grupowych
Obniżka ceny najlepszą promocją, konkursy i degustacje tracą na popularności
Donald Trump prezydentem USA. Początek nowego ładu gospodarczego?
Mateusz Morawiecki: Polski przemysł kosmiczny musi być częścią światowego i europejskiego sektora kosmicznego
EBOiR co roku będzie inwestować 700 mln euro w transformację polskiej gospodarki
Pojawiła się presja inflacyjna i rośnie oprocentowanie obligacji. Rynki rozwijające się powinny na tym skorzystać, ucierpi Wall Street
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Wirtualna Polska pokaże w internecie i telewizji sylwestra z Wrocławia
27 lipca 2018 roku premiera filmu "Mission: Impossible 6"
Johnny Depp w filmie "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć"
"Say10" - Marilyn Manson drze Biblię
 
 
 
BLOG
 
Polski trop w USA - Andrzej Bober
 
Czy Trump posadzi Clinton - czy Układ skasuje Trumpa? - Ewaryst Fedorowicz
 
Pusty stadion - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Wierni - ks. Artur Stopka
 
Sekrety dżungli, czyli historia plastiku i NATO - Jerzy Szygiel
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj