Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 17 Listopada 2016
 
 
 
Pracownicy Trójki sprzeciwiają się zwolnieniom i odwołaniom dziennikarzy - pismo do RPO, KRRiT i REM
 
 
Grupa Gamerock i producent ,,Familiady" uruchomią pierwszy polski kanał telewizyjny o e-sporcie
 
Agencja e-sportowa Grupa Gamerock zaczęła współpracę z firmą produkcyjną Astro, realizującą m.in. teleturniej „Familiada”, w celu uruchomienia pierwszego w Polsce kanału telewizyjnego E-Sport poświęconego w całości rozgrywkom e-sportowym i grom wideo. więcej
 
 
Powstanie drugi sezon ,,W dobrym stylu" Małgorzaty Rozenek-Majdan. TVN Style zadowolona z programu
 
Stacja TVN Style zakończyła emisję pierwszego sezonu „W dobrym stylu”, w którym Małgorzata Rozenek-Majdan wraz z ekspertami podpowiada jak sobie radzić w codziennym życiu. Stacja jest zadowolona z programu i planuje kontynuację wiosną 2017 roku - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Więdłocha, Różczka i Bujakiewicz w miniserialu ,,Zakręcone" promującym Škodę (wideo)
 
W internecie rozpoczęła się emisja serialu „Zakręcone”, którego bohaterkami są Agnieszka Więdłocha, Magdalena Różczka i Katarzyna Bujakiewicz. Produkcja promuje markę samochodów Škoda, a pracowały przy nim agencja GoldenSubmarine i Papaya Films. więcej
 
 
Biedronka nie doceniła konsumentów, przeliczyła się z akcją ,,Gang świeżaków"
 
Na kilka dni przed zakończeniem akcji w większości sieci sklepów Biedronka zabrakło pluszowych maskotek, które można było dostać w zamian za zakupy. Klienci nie kryją oburzenia. Jeronimo Martins zapewnia, że Świeżaki trafią do sklepów. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Ostre komentarze Kuby Wojewódzkiego nie zaszkodzą Playowi i Hellenie, dodatkowo wypromowały ,,Azja Express" (opinie) więcej
 
Wycofanie przez Lego reklam z ,,Daily Mail" - polityka społecznej akceptacji czy upolitycznienie marki? (opinie) więcej
 
Media Grzegorza Hajdarowicza z 81,2 mln zł wpływów i 1,9 mln zł straty netto w br. więcej
 
Maciej Orłoś: Atmosfera w TVP zaczęła mnie uwierać więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Senior Communication Planner / Communication Planner Vizeum
Art director, Graphic designer, Web designer, Shopper marketing designer, Folder /Editorial designer Duda Ads Polska
Head of content Isobar
Partnership Executive LifeTube
Grafik Designer El Padre
Event Manager El Padre
Manager ds. marketingu efektywnościowego Onet.pl
Młodszy Konsultant ds. Ramówek VOD TVN
Konsultant ds. Ramówek VOD TVN
(Senior) UX Designer TVN
Redaktor w Sekcji Produkcji Voice Over TVN
(Senior) UI Designer TVN
Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Grupa Gamerock i producent ,,Familiady" uruchomią pierwszy polski kanał telewizyjny o e-sporcie

Agencja e-sportowa Grupa Gamerock zaczęła współpracę z firmą produkcyjną Astro, realizującą m.in. teleturniej „Familiada”, w celu uruchomienia pierwszego w Polsce kanału telewizyjnego E-Sport poświęconego w całości rozgrywkom e-sportowym i grom wideo. więcej

Powstanie drugi sezon ,,W dobrym stylu" Małgorzaty Rozenek-Majdan. TVN Style zadowolona z programu

Stacja TVN Style zakończyła emisję pierwszego sezonu „W dobrym stylu”, w którym Małgorzata Rozenek-Majdan wraz z ekspertami podpowiada jak sobie radzić w codziennym życiu. Stacja jest zadowolona z programu i planuje kontynuację wiosną 2017 roku - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Co i kiedy w ramówce Metro? Szczegółowy program nowego kanału Agory

W piątek, 2 grudnia br. nadawanie rozpocznie Metro - nowy kanał telewizyjny produkowany przez Green Content, spółkę z Grupy Agora. Program stacji opiera się na dwóch filarach: ofercie filmowo-serialowej oraz produkcjach dokumentalnych poświęconych stylowi życia. więcej

TVN pokaże galę 24. edycji ,,Paszportów Polityki 2016"

10 stycznia 2017 roku podczas uroczystej gali wręczone zostaną „Paszporty Polityki 2016”. Tym razem to nie Telewizja Polska, ale TVN pokaże uroczystość - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

1,74 mln widzów ogląda ,,Pierwszą miłość". Polsat na czele rynku

Jesienią br. serial „Pierwsza miłość” gromadzi średnio 1,74 mln widzów, o 160 tys. osób mniej niż w jesiennej ramówce rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Polsatu jest liderem w rynku telewizyjnym.   więcej

Fokus TV liderem kanałów dokumentalnych. Rośnie Polsat Viasat Explorer, traci Animal Planet

W październiku br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych został Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Viasat Explorer, a na przeciwnym biegunie znalazł się Animal Planet HD. więcej

100 tys. zł za spot w akcji ,,Reklama dzieciom" w TVP1

25 grudnia br. po głównym wydaniu „Wiadomości” w TVP1 zostanie wyemitowany specjalny blok reklamowy, z którego dochód zostanie przeznaczony na cele charytatywne. 30-sekundowy spot w nim kosztuje 100 tys. zł netto. więcej

TVN Media przedłuża współpracę z AXN Polska

Umowa między AXN Poland a biurem reklamy TVN Media (pod marką Premium TV) została przedłużona na kolejny rok. więcej

W grudniowym cenniku reklamowym TVN najdroższy finałowy odcinek ,,Masterchefa"

W opublikowanym przez TVN Media cenniku reklamowym TVN na grudzień najwyższe ceny mają reklamy przy finałowym odcinku kulinarnego programu „Masterchef”.  Nieznacznie mniej trzeba zapłacić za spot przy niedzielnych „Faktach” i „Kuchennych rewolucjach”. więcej

Multimedia Polska z 835 tys. abonentów i wyższymi przychodami o 4,4 proc.

Na koniec września 2016 roku z usług Multimedia Polska korzystało ponad 835 tys. klientów. Przychody za trzy kwartały 2016 roku wyniosły 550 mln zł, a zysk netto - 21,9 mln zł. więcej

W grudniu w TVP najdroższe reklamy przy ,,M jak miłość" i ,,Na dobre i na złe"

Reklamodawcy zainteresowani reklamą w TVP2 w grudniu najwięcej zapłacą za spoty przy serialach „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, a w TVP1 - przy meczu Legii Warszawa w Lidze Mistrzów i niedzielnych „Wiadomościach”. więcej

,,Blindspot: Mapa zbrodni" w AXN

5 grudnia 2016 roku AXN rozpocznie emisję serialu „Blindspot: Mapa zbrodni”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Pracownicy Trójki sprzeciwiają się zwolnieniom i odwołaniom dziennikarzy - pismo do RPO, KRRiT i REM

Pracownicy Trójki i innych stacji Polskiego Radia we wspólnym piśmie wyrazili sprzeciw wobec niedawnego odsunięcia dwóch dziennikarek od prowadzenia serwisów informacyjnych i zwolnienia Damiana Kwieka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pismo otrzymała nie tylko prezes Polskiego Radia, lecz także kilka instytucji zewnętrznych, m.in. Rzecznik Praw Obywatelskich, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Rada Etyki Mediów i Towarzystwo Dziennikarskie. więcej

 
Paweł Paluch prezesem zarządu Audytorium 17

Paweł Paluch został wybrany nowym prezesem zarządu spółki Audytorium 17. Obowiązki obejmie 1 grudnia 2016 roku. Zastąpi na tym stanowisku Beatę Jaworską, która kierowała spółką od 2013 roku. więcej

 
Trójka nowym liderem w Trójmieście. Radio Gdańsk wypadło z podium

Nowym liderem rynku radiowego w Trójmieście została Trójka, która wyprzedziła RMF FM. Na podium znalazło się jeszcze Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Więdłocha, Różczka i Bujakiewicz w miniserialu ,,Zakręcone" promującym Škodę (wideo)

W internecie rozpoczęła się emisja serialu „Zakręcone”, którego bohaterkami są Agnieszka Więdłocha, Magdalena Różczka i Katarzyna Bujakiewicz. Produkcja promuje markę samochodów Škoda, a pracowały przy nim agencja GoldenSubmarine i Papaya Films. więcej

Biedronka nie doceniła konsumentów, przeliczyła się z akcją ,,Gang świeżaków"

Na kilka dni przed zakończeniem akcji w większości sieci sklepów Biedronka zabrakło pluszowych maskotek, które można było dostać w zamian za zakupy. Klienci nie kryją oburzenia. Jeronimo Martins zapewnia, że Świeżaki trafią do sklepów. więcej

MEC obronił budżet mediowy Nestlé Polska

Koncern spożywczy Nestlé Polska, właściciel takich marek jak Winiary, Lion, Nescafe, Princessa czy Lion, zakończył przetarg na obsługę mediową. Wybrał w nim dom mediowy MEC. więcej

Karol Strasburger w akcji edukacyjnej ,,Wybieraj mądrze! Nie zgaduj, sprawdź, kto sprzedaje Ci energię"

Rusza trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej „Nie zgaduj, sprawdź, kto sprzedaje Ci energię” skierowanej do odbiorców energii elektrycznej. Akcja wykorzystuje wizerunek aktora Karola Strasburgera, znanego głównie z teleturnieju „Familiada”. więcej

Rakuten nowym sponsorem piłkarzy FC Barcelona - 220 mln euro za cztery lata

Rakuten, japoński koncern z branży elektroniki, podpisał czteroletni kontrakt sponsorski z klubem FC Barcelona. W ramach umowy Japończycy dofinansują katalońską drużynę na łączną kwotę 220 milionów euro, a logo nowego sponsora na koszulkach piłkarzy Barcy zastąpi markę Qatar Airways. więcej

TVN Media przedłuża współpracę z AXN Polska

Umowa między AXN Poland a biurem reklamy TVN Media (pod marką Premium TV) została przedłużona na kolejny rok. więcej

W grudniowym cenniku reklamowym TVN najdroższy finałowy odcinek ,,Masterchefa"

W opublikowanym przez TVN Media cenniku reklamowym TVN na grudzień najwyższe ceny mają reklamy przy finałowym odcinku kulinarnego programu „Masterchef”.  Nieznacznie mniej trzeba zapłacić za spot przy niedzielnych „Faktach” i „Kuchennych rewolucjach”. więcej

Centrum Wystawienniczo-Kongresowe w Jasionce - nowe miejsce na eventowej mapie Podkarpacia

CWK w Jasionce to największy obiekt wystawienniczo-kongresowy w województwie podkarpackim. Wyróżniająca się budowla ze szklaną kopułą usytuowana jest na terenie Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego Aeropolis. więcej

W grudniu w TVP najdroższe reklamy przy ,,M jak miłość" i ,,Na dobre i na złe"

Reklamodawcy zainteresowani reklamą w TVP2 w grudniu najwięcej zapłacą za spoty przy serialach „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, a w TVP1 - przy meczu Legii Warszawa w Lidze Mistrzów i niedzielnych „Wiadomościach”. więcej

Boże Narodzenie bez nudów i Święty Mikołaj z kłopotami w reklamach Orange TV i Orange Światłowodu (wideo)

Orange Polska rozpoczął bożonarodzeniowe kampanie reklamowe usługi Orange TV i pakietów z internetem Orange Światłowód. Za przygotowanie i realizację działań marketingowych odpowiadają firmy Publicis Poland, Simple Frame, Orka, Platige Image i Initiative Media Warszawa. więcej

Prawdziwa dama i dżentelmen w reklamach Ahmad Tea London (wideo)

W kinach i internecie wystartowała kampania reklamowa herbaty Ahmad Tea London (produkowanej przez firmę Levant Foods). Za przygotowanie i realizację akcji, pod hasłem „Ahmad Tea London. Z zasady czysto brytyjska”, odpowiadają firmy marketingowe V&P i The Media Insight. więcej

Milena Walczak i Krzysztof Nowakowski w They.pl

Agencja They.pl rozbudowuje zespół digital media zatrudniając w nim dwie nowe osoby. Dołączyli do niego Milena Walczak i Krzysztof Nowakowski. więcej

,,Łap nowego" w kampanii napoju Tiger

W internecie i na outdoorze trwa kampania reklamowa nowych wersji napoju energetycznego Tiger (produkowanego przez Maspex) prowadzona pod hasłem „Łap nowego”. Akcję producent przygotował i realizuje wspólnie z domem mediowym Mindshare Polska. więcej

Subway promuje Pumpkin Spice Latte

Ruszyła ogólnopolska kampania sieci restauracji Subway promująca jej sezonową ofertę, w tym przede wszystkim napój Pumpkin Spice Latte. Akcję przygotowały firmy Q&A Communications i Maxus Global. więcej

"Energia się liczy" w kampanii innogy Polska

Ruszyła kampania firmy energetycznej innogy Polska pod hasłem "Energia się liczy". Akcję dedykowaną klientom biznesowym przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. więcej

Robert Nawrocki: z Business Link Poland do Kerris

Robert Nawrocki objął funkcję new business managera w agencji interaktywnej Kerris. Poprzednio pracował w Business Link Poland. więcej

 
 
 
PRASA
 
Tomasz Bocheński i Agora nagrodzeni w 18. edycji European Newspaper Award

Dyrektor artystyczny Polska Press Grupy Tomasz Bocheński zdobył pięć nagród w prestiżowym konkursie projektowania prasowego European Newspaper Award. Dwie nagrody przypadły dla Agory. więcej

Feministyczny kwartalnik ,,G'rls Room" zadebiutuje w grudniu

- Oddajemy głos kobietom oraz wszystkim, którym równe prawa i tolerancja nie są obce - mówi Paulina Klepacz, redaktor prowadząca nowego kwartalnika „G’rls Room”, który pojawi się w sprzedaży 5 grudnia. więcej

,,Men's Health" liderem sprzedaży wśród pism męskich, ,,Logo" wyprzedziło ,,CKM"

Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w sierpniu br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”. więcej

,,Legendy ekranu" - wydanie specjalne ,,Tele Tygodnia"

W piątek 18 listopada br. w sprzedaży pojawi się wydanie specjalne „Tele Tygodnia” (Bauer) - „Legendy ekranu”. więcej

Co dziesiąty Polak w ogóle nie czyta umów. Ogromną rolę w upowszechnianiu wiedzy odgrywają dziennikarze

Główne powody, dla których Polacy nie czytają umów, to z jednej strony brak czasu, a z drugiej zaufanie do dostawcy. Jednocześnie Polacy wskazują, że chcą edukacji w tym temacie, a ogromną rolę w upowszechnianiu wiedzy odgrywają dziennikarze - wynika z badania PBS. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Zwierciadło - 2016-11-17 Tele Tydzień - 2016-11-16 Harper's Bazaar (świat) - 2016-11-16 Nowa Fantastyka - 2016-11-16 Przyślij Przepis - 2016-11-16
 
 
 
 
INTERNET
 
Więdłocha, Różczka i Bujakiewicz w miniserialu ,,Zakręcone" promującym Škodę (wideo)

W internecie rozpoczęła się emisja serialu „Zakręcone”, którego bohaterkami są Agnieszka Więdłocha, Magdalena Różczka i Katarzyna Bujakiewicz. Produkcja promuje markę samochodów Škoda, a pracowały przy nim agencja GoldenSubmarine i Papaya Films. więcej

Polskie firmy handlowe i finansowe w internecie: strony responsywne, kalkulatory finansowe i opcje zakupu

Według raportu IAB Polska i Mindshare polskie firmy z sektorów handlu i finansów są na tle Europy nieźle przygotowane do obsługi klientów internetowych i mobilnych. W segmentach e-commerce i mobile wyróżniają się na tle średniej europejskiej. więcej

Twitter wprowadza opcję wyciszania hejtu, można z niej korzystać także w Polsce

Serwis wprowadził w serwisie nową opcję blokującą mowę nienawiści na kontach użytkowników. Dzięki niej właściciel profilu może określić jakie treści nie będą pojawiać się w głównym oknie jego Twittera. więcej

Snapchat po cichu składa wniosek o wejście na giełdę, chce pozyskać 4 mld dolarów

Snap Inc., właściciel aplikacji Snapchat, bez rozgłosu skierował wniosek o złożenie oferty IPO na amerykańskiej giełdzie. Jeśli operacja się powiedzie i firma wejdzie na parkiet w marcu 2017 roku, jej wycena może osiągnąć kwotę 25 mld dolarów. więcej

Małgorzata i Tomasz Terlikowscy uruchomili serwis MalyDziennik.pl. ,,Komentarze na ostro z perspektywy chrześcijańskiej"

Publicyści Małgorzata i Tomasz Terlikowscy, poprzednio związani m.in. z serwisem Fronda.pl, ruszyli z własnym serwisem infromacyjno-publicystycznym MalyDziennik.pl, którego hasło główne to „Na kontrze”. - Chcemy na ostro, co nie zawsze jest możliwe gdzie indziej, komentować rzeczywistość z punktu widzenia konserwatywnego i chrześcijańskiego - zapowiada Terlikowski. więcej

Użytkownicy smartfonów wolą mobilne strony od aplikacji sklepów spożywczych

Blisko co piąty użytkownik smartfona odwiedza za jego pomocą strony popularnych sieci spożywczych. Aplikacje mobilne sklepów nie cieszą się już takim zainteresowaniem. Zasięg najpopularniejszych oscyluje wokół 2% - wynika z danych firmy Spicy Mobile zgromadzonych na platformie Mobigate. więcej

Płatności mobilne Blik udostępnione na Allegro.pl

W serwisie Allegro.pl wprowadzono możliwość zapłaty za zakupy przy pomocy systemu płatności mobilnych Blik. więcej

Bartosz Michałek po odejściu z Comperia.pl przygotowuje serwis iniJOB dla pracowników i pracodawców

Bartosz Michałek, współtwórca porównywarki finansowej Comperia.pl pracuje nad serwisem iniJOB skierowanym do pracowników i pracodawców. Platforma ma ułatwiać rozwiązywanie problemów pracowniczych w firmach, jej start przewidziano na styczeń 2017 roku. więcej

miasta.pl - nowy serwis Związku Miast Polskich

Związek Miast Polskich uruchomił serwis miasta.pl, poświęcony polskim miastom i samorządom. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polskie firmy handlowe i finansowe w internecie: strony responsywne, kalkulatory finansowe i opcje zakupu

Według raportu IAB Polska i Mindshare polskie firmy z sektorów handlu i finansów są na tle Europy nieźle przygotowane do obsługi klientów internetowych i mobilnych. W segmentach e-commerce i mobile wyróżniają się na tle średniej europejskiej. więcej

Co dziesiąty Polak w ogóle nie czyta umów. Ogromną rolę w upowszechnianiu wiedzy odgrywają dziennikarze

Główne powody, dla których Polacy nie czytają umów, to z jednej strony brak czasu, a z drugiej zaufanie do dostawcy. Jednocześnie Polacy wskazują, że chcą edukacji w tym temacie, a ogromną rolę w upowszechnianiu wiedzy odgrywają dziennikarze - wynika z badania PBS. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Komunikacja korporacyjna skierowana głównie do pracowników, internet dużo ważniejszy od telewizji (analiza)

Według menedżerów odpowiadających w dużych firmach w Polsce za komunikację korporacyjną najważniejszą grupą jej adresatów są pracownicy danej spółki, istotniejsi w tym kontekście od mediów i partnerów biznesowych. Większość respondentów jest przekonana, że w takiej komunikacji coraz ważniejszy będzie internet, a tylko co dziesiąty wskazuje telewizję. więcej

Jacek Barszczewski za Łukasza Dajnowicza na czele departamentu komunikacji społecznej Komisji Nadzoru Finansowego

Jacek Barszczewski objął stanowiska rzecznika prasowego i p.o. dyrektora departamentu komunikacji społecznej Komisji Nadzoru Finansowego, zastępując Łukasza Dajnowicza. Poprzednio pracował w Polskiej Agencji Prasowej. więcej

Katarzyna Kosieradzka koordynatorem ds. PR w Danone Polska

Katarzyna Kosieradzka dołączyła do firmy Danone Polska obejmując stanowisko koordynatora ds. public relations. Podlegają jej takie marki, jak m.in. Activia, Actimel i Danonki. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Google wprowadza do Polski płatności w Android Pay dla klientów Alior Banku, BZ WBK i T-Mobile Usług Bankowych
Apple porządkuje App Store, usunął z oferty ponad 47 tys. aplikacji
iPhone 8 Plus z podwójną kamerą i ekranem LCD lub OLED do wyboru
Użytkownicy smartfonów wolą mobilne strony od aplikacji sklepów spożywczych
 
 
 
GOSPODARKA
 
Google wprowadza do Polski płatności w Android Pay dla klientów Alior Banku, BZ WBK i T-Mobile Usług Bankowych
Rakuten nowym sponsorem piłkarzy FC Barcelona - 220 mln euro za cztery lata
Centrum Wystawienniczo-Kongresowe w Jasionce - nowe miejsce na eventowej mapie Podkarpacia
Do 18 bln zł powiększy się majątek Polaków do 2040 r.
Wycena dolara utrzyma się powyżej 4 zł. Euro i frank szwajcarski powinny tracić wobec złotego
Prawie 2 mln Polaków nie spłaca długów. Ich wartość to prawie 24 mld zł
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Premiera serialu ,,Shooter" w polskim Netflixie dzień później niż w USA Network
Drugi sezon serialu "Colony". Sarah Wayne Callies wciąż się buntuje (wideo)
Drugi sezon serialu "Humans". Zobacz zwiastun
"To Selena With Love" - powstanie serial o latynoskiej piosenkarce Selenie
20 stycznia premiera filmu "Dlaczego on?
,,Blindspot: Mapa zbrodni" w AXN
 
 
 
BLOG
 
Szok - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Dlaczego brak tablicy wołyńskiego Przebraża na Grobie Nieznanego Żołnierza? - Ewaryst Fedorowicz
 
Trump, Obama i widzenie członka - Jerzy Szygiel
 
Oburzeni, upokorzeni - Wanda Konarzewska
 
Zaufanie zamiast książek - ks. Artur Stopka
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj