Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 11 Maja 2017
 
 
 
A+E Networks wprowadzi do Polski platformy SVoD z programami History i Lifetime. ,,Celujemy w widzów naziemnej telewizji"
 
Polska może być jednym z pierwszych rynków w Europie, na którym koncern A+E Networks UK uruchomi swoje dwie platformy SVoD History Vault i Lifetime Movie Club - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Przyglądamy się rynkowi i rozmawiamy z lokalnymi graczami. Celujemy w widzów naziemnej telewizji - tłumaczy nam Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks UK w Europie Środkowo-Wschodniej. więcej
 
 
Dziennikarka TVP Gdańsk protestuje przeciwko łamaniu standardów i etyki pracy
 
Hanna Kordalska-Rosiek, szefowa gdańskiego koła związkowców TVP - Wizja i zarazem dziennikarka TVP Gdańsk zaprotestowała przeciwko łamaniu standardów i etyki pracy. - Chciałam w ten sposób poruszyć sumienia dziennikarzy, wydawców i uwrażliwić na to, by stawiać tamę „brudnemu dziennikarstwu” - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. List trafił m.in. do prezesa telewizji publicznej Jacka Kurskiego. więcej
 
 
nc+ ze spadkiem zysku o 41 proc. po pięciokrotnym wzroście w ub.r.
 
W pierwszym kwartale br. platforma nc+ zanotowała o 41 proc. niższy skonsolidowany zysk netto w dolarach przypadający jej udziałowcom (są nimi TVN, Grupa Canal+ i Liberty Global) niż rok wcześniej. Za to w całym ub.r. zysk platformy był prawie pięć razy wyższy niż w 2015 roku - wynika z raportu Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. więcej
 
 
Dove promując butelki o różnych kobiecych kształtach, ryzykuje utratę zaufania konsumentek (opinie)
 
Marka Dove, która dotychczas przekonywała kobiety, że są piękne niezależnie od wszystkiego nagle mówi im: „O! Tak wyglądasz. I nie da się już z tym nic zrobić”. Połączenie słusznej i humanistycznej idei akceptacji kobiecego piękna, niezależnie od rozmiaru z fizycznym packshotem jest rzeczywiście grubo przesadzone. Zwyczajnie przekroczona została granica dobrego smaku. Ostatnim pomysłem Dove skręciło w ślepą uliczkę, podkopując delikatnie swoje wcześniejsze osiągnięcia - nową kampanię marki Dove skrytykowaną w internecie oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci marketingowi. więcej
 
 
Większość Polaków sprzeciwia się zmianie systemu finansowania mediów publicznych
 
Tylko 26 proc. Polaków popiera przygotowywany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego projekt nowelizacji ustawy o abonamencie radiowo-telewizyjnym - wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE). więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Coraz więcej Polaków uważa, że TVP jest niewiarygodna. Programy Polsatu najbardziej bezstronne więcej
 
Facebook śledzi emocje użytkowników. ,,Kolejny etap targetowania reklam" (opinie) więcej
 
Polska z największym na świecie spadkiem wolności mediów. Przyczyną działania rządu, Kaczyński obok Trumpa, Putina i Erdogana więcej
 
Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w I kwartale, ,,Fakt" najchętniej kupowany więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Senior Account Manager Grupa NaTemat
Regional Account Ströer Digital Media
Integrated Communication Planner Buyer MEC
Social Media Manager Open Gate
Programming Manager A+E Networks Poland
Program stażowy Havas Havas Media Group
Senior Account Executive Cheil
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Junior Account Manager Cheil
Redaktor Wydawnictwo Bauer
Specjalista ds. planowania kampanii (TV) TVP
Traffic Specialist Starcom
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
A+E Networks wprowadzi do Polski platformy SVoD z programami History i Lifetime. ,,Celujemy w widzów naziemnej telewizji"

Polska może być jednym z pierwszych rynków w Europie, na którym koncern A+E Networks UK uruchomi swoje dwie platformy SVoD History Vault i Lifetime Movie Club - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Przyglądamy się rynkowi i rozmawiamy z lokalnymi graczami. Celujemy w widzów naziemnej telewizji - tłumaczy nam Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks UK w Europie Środkowo-Wschodniej. więcej

Dziennikarka TVP Gdańsk protestuje przeciwko łamaniu standardów i etyki pracy

Hanna Kordalska-Rosiek, szefowa gdańskiego koła związkowców TVP - Wizja i zarazem dziennikarka TVP Gdańsk zaprotestowała przeciwko łamaniu standardów i etyki pracy. - Chciałam w ten sposób poruszyć sumienia dziennikarzy, wydawców i uwrażliwić na to, by stawiać tamę „brudnemu dziennikarstwu” - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. List trafił m.in. do prezesa telewizji publicznej Jacka Kurskiego. więcej

nc+ ze spadkiem zysku o 41 proc. po pięciokrotnym wzroście w ub.r.

W pierwszym kwartale br. platforma nc+ zanotowała o 41 proc. niższy skonsolidowany zysk netto w dolarach przypadający jej udziałowcom (są nimi TVN, Grupa Canal+ i Liberty Global) niż rok wcześniej. Za to w całym ub.r. zysk platformy był prawie pięć razy wyższy niż w 2015 roku - wynika z raportu Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. więcej

Większość Polaków sprzeciwia się zmianie systemu finansowania mediów publicznych

Tylko 26 proc. Polaków popiera przygotowywany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego projekt nowelizacji ustawy o abonamencie radiowo-telewizyjnym - wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE). więcej

Polsat najchętniej oglądaną stacją w DVB-T. Super Polsat z największym wzrostem, WP na ostatnim miejscu

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w kwietniu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej straciła TVP2. więcej

Paulina Koziejowska i Aleksandra Kot poprowadzą ,,Bywanie na dywanie" w Nowa TV

Prezenterki prognozy pogody w Nowa TV Paulina Koziejowska i Ola Kot będą gospodyniami nowego programu stacji „Bywanie na dywanie” dotyczącego show-biznesu. Stałymi gośćmi programu mają być Adrian Nychnerewicz i Michał Kozłowski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP wzywa do bojkotu prezydenta Sopotu, miasto skarży telewizję do KRRiT i Rady Etyki Mediów

Prezydent Sopotu Jacek Karnowski oskarża telewizję publiczną o brak rzetelności i zapowiada, że z dziennikarzami TVP będzie rozmawiać tylko w programach emitowanych na żywo lub pisemnie. Telewizja odpowiada apelem, w którym wzywa do dziennikarskiego bojkotu prezydenta Sopotu. więcej

Rada Etyki Mediów: TVP Info naruszyło zasady, nie chcąc Jacka Karnowskiego w ,,Studiu Polska"

W ostatnim wydaniu „Studia Polska” w TVP Info jako przedstawiciel Związku Miast Polskich miał gościć prezydent Sopotu Jacek Karnowski. Redakcja poprosiła jednak o wyznaczenie innej osoby. Karnowski zawiadomił o tym Radę Etyki Mediów, która oceniła, że pracownicy stacji w oczywisty sposób naruszyli zasady etyki mediów. więcej

TVS pracuje nad programem informacyjnym ,,Silesia Flesz"

W jesiennej ramówce kanału TVS pojawi się program informacyjny „Silesia Flesz”, nad którym obecnie pracuje stacja. więcej

2,7 mln widzów występu Kasi Moś w półfinale Eurowizji

Wtorkowy pierwszy półfinał 62. Konkursu Piosenki Eurowizji w TVP1 i TVP Polonia oglądało 1,87 mln widzów. Największą chwilową widownię zgromadził występ Kasi Moś, który śledziło 2,73 mln osób. więcej

Telewizja Polska pomoże prześladowanym dziennikarzom TV Biełsat

TVP włączy się w pomoc dla obarczanych sankcjami dziennikarzy TV Biełsat. Decyzja taka zapadła po apelu Agnieszki Romaszewskiej-Guzy, szefowej stacji. więcej

Ruszyły zdjęcia do nowego serialu ,,Deep State"

Przedstawiciele FOX Networks Group (FNG) Europe & Africa ogłosili, że rozpoczęła się produkcja szpiegowskiego serialu „Deep State”. Główną role zagra Mark Strong. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Większość Polaków sprzeciwia się zmianie systemu finansowania mediów publicznych

Tylko 26 proc. Polaków popiera przygotowywany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego projekt nowelizacji ustawy o abonamencie radiowo-telewizyjnym - wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE). więcej

 
Trójka nowym liderem w Szczecinie. Traci Radio Szczecin

Nowym liderem rynku radiowego w Szczecinie w okresie od października ub.r. do marca br. została Trójka. Na podium znalazły się jeszcze Radio Szczecin i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Dove promując butelki o różnych kobiecych kształtach, ryzykuje utratę zaufania konsumentek (opinie)

Marka Dove, która dotychczas przekonywała kobiety, że są piękne niezależnie od wszystkiego nagle mówi im: „O! Tak wyglądasz. I nie da się już z tym nic zrobić”. Połączenie słusznej i humanistycznej idei akceptacji kobiecego piękna, niezależnie od rozmiaru z fizycznym packshotem jest rzeczywiście grubo przesadzone. Zwyczajnie przekroczona została granica dobrego smaku. Ostatnim pomysłem Dove skręciło w ślepą uliczkę, podkopując delikatnie swoje wcześniejsze osiągnięcia - nową kampanię marki Dove skrytykowaną w internecie oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci marketingowi. więcej

Uczestnicy programów lojalnościowych kupują częściej, najpopularniejsza Moja Biedronka przed Clubcard i Payback

Udział w programach lojalnościowych sieci detalicznych istotnie wpływa na częstotliwość dokonywanych zakupów - wynika z badań GfK. więcej

Meble Black Red White reklamowane z nowym hasłem i głosem Wojciecha Malajkata (wideo)

Sieć sklepów Black Red White rozpoczęła wizerunkowo-sprzedażową kampanię reklamową pod nowym hasłem głównym „Dziękujemy, że tworzysz Dom”. Lektorem w spotach jest aktor Wojciech Malajkat, akcje przygotowały i realizują firmy Deloitte Digital, They.pl, Starcom i Business Point of View Communications Consultancy. więcej

,,Nieważne jak, ważne z kim!" w reklamach lodów Manhattan (wideo)

Rusza pierwsza od kilku lat kampania reklamowa lodów Manhattan (produkowanych przez firmę Froneri należącą do Nestle i Grupy R&R Ice). Akcję, realizowaną pod hasłem „Nieważne jak, ważne z kim!” przygotowały dom mediowy MEC i należąca do niego agencja MEC Wavemaker. więcej

Pepsi w nowej reklamie zabiera w nostalgiczną podróż po Chinach (wideo)

Koncern Pepsi rozpoczął w Chinach kampanię, w której przypomina historię marki Pepsi na tym rynku na przestrzeni ostatnich 36 lat. Za jej kreację odpowiada lokalna agencja Civilization. więcej

,,Rynek Nowego Myślenia" w kampanii Teatru WARSawy (wideo)

Stołeczny Teatr WARSawy rozpoczął wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Rynek Nowego Myślenia”. Akcję wspólnie z zespołem teatru przygotowały Magdalena Ziarnik i agencja iPublicity. więcej

John Pitcher i Initiative wypromują Małopolski Festiwal Innowacji

Agencje John Pitcher i Initiative wygrały przetarg na promocję Małopolski w ramach Małopolskiego Festiwalu Innowacji. Agencje odpowiadają za działania w social mediach, obsługę PR, działania eventowe oraz zakup mediów. więcej

,,Smakowite wyzwanie" - blogerzy kulinarni w kampanii Zottarelli (wideo)

Firma Zott promuje markę Zottarella w akcji z udziałem blogerów Damiana Kardasa, Kingi Paruzel i Beaty Lipov. Działania pod hasłem „Smakowite wyzwanie” przygotowały spółki Ad Butik, Carat Polska oraz Isobar Polska. więcej

Chłodziarko-zamrażarki Bosch NoFrost reklamowane z systemem świeżości VitaFresh (wideo)

Do końca czerwca potrwa kampania chłodziarko-zamrażarek NoFrost marki Bosch z systemem świeżości VitaFresh. Działania na zlecenie firmy BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego przygotowały agencje 3M Projekt i ACR MediaHouse. więcej

Agencje Ogilvy wzmacniają kompetencje w obsłudze klientów z branży medycznej

Agencje Ogilvy&Mather i Ogilvy Brand Consulting wzmacniają kompetencje w tzw. obszarze healthcare. W związku z rosnącą liczbą projektów dla klientów z branży medycznej zacieśniają współpracę z londyńskim biurem Ogilvy Healthworld. więcej

TVN Media z pięcioma nowymi formatami rich media reklam mobilnych

Biuro reklamy TVN Media wprowadziło pięć nowych formatów reklamowych w ofercie Rich Media Mobile. Są to: Blow, Shake, Draw, Slide Picture i Press. więcej

Monika Matysiak: z click community do Insignii

Do zespołu agencji Insignia odpowiedzialnego za działania z zakresu social media dołączyła Monika Matysiak, która poprzednio pracowała w click community. więcej

Schur Flexibles z nową identyfikacją wizualną

Firma Schur Flexibles Poland, producent opakowań giętkich, przeszła rebranding. Po ponad 6 latach odświeżono logo i wzornictwo firmowe. więcej

 
 
 
PRASA
 
Axel Springer z wyższymi przychodami i zyskiem, internet motorem wzrostów

W I kwartale 2017 roku koncern Axel Springer zanotował wzrost przychodów o 6,7 procent, a zysk skoczył w górę o prawie 17 procent. Znaczący wpływ na dobre wyniki ma rosnący segment cyfrowy odpowiedzialny za 72 procent przychodów firmy.   więcej

,,Zwierciadło" ma 60 lat. Jubileuszowe wydanie z nową makietą i rubrykami

W sprzedaży ukazało się czerwcowe wydanie miesięcznika „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło) w odświeżonej formule i z nową makietą. Na okładce znalazła się wokalistka Adele. więcej

Iwona Konopka szefową biura reklamy platformy poradnikowej Edipresse Polska, odchodzi Edyta Kordowska

Po 16 latach pracy w Edipresse Polska pożegnała się z nim Edyta Kordowska dyrektor biura reklamy platformy poradnikowej tego wydawnictwa. Na stanowisku zastąpi ją Iwona Konopka, która przechodzi z Marquard Media Polska. więcej

,,The Wall Street Journal" przez rok zyskał ponad 300 tys. subskrybentów

News Corp., wydawca dziennika „The Wall Street Journal” ujawnił, że w ciągu 12 miesięcy zanotował 305 tysięcy nowych subskrybentów cyfrowego wydania gazety. Czytelnicy tytułu to głównie dojrzali mężczyźni z rocznymi dochodami powyżej 100 tysięcy dolarów. więcej

,,Lego Nexo Knights" liderem sprzedaży wśród pism dziecięcych. ,,Lego Friends. Magazyn" z największym wzrostem

W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci utrzymał się nowy magazyn „Lego Nexo Knights”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował „Lego Friends. Magazyn”, a na czele spadków znalazł się „Mój Kucyk Pony”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wedding.pl: Kamil Kopka prezesem za Pawła Salę, Agnieszka Hyży dyrektorem kreatywnym

Nowym prezesem serwisu z artykułami i usługami ślubnymi Wedding.pl został Kamil Kopka, poprzednio związany m.in. z Allani.pl, Burda International Polska i Lamode.info. Funkcję dyrektora kreatywnego w Wedding.pl objęła natomiast Agnieszka Hyży, prezenterka Telewizji Polsat. Ponad 3,5 mln zainwestował w serwis fundusz Protos.vc. więcej

Nowy algorytm Facebooka: fanpage'e z irytującymi reklamami mniej widoczne w newsfeedzie

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowego algorytmu który spowoduje, że w Newsfeedzie użytkowników na dalekie miejsca spadną linki prowadzące do stron zawierających zbyt dużą liczbę reklam lub korzystające z irytujących i agresywnych formatów reklamowych. więcej

Grupa K2 negocjuje z inwestorem branżowym sprzedaż części biznesu reklamowego, z wyższymi wpływami i mniejszą stratą

Grupa K2 zaczęła negocjacje na wyłączność z inwestorem branżowym dotyczące sprzedaży części aktywów jej segmentu agencyjnego i mediowego, w tym udziałów w spółkach K2.pl, SKA, K2 TM, K2 Media, K2 Search i Agencja k2.pl. W pierwszym kwartale br. zanotowała wyższe wpływy i mniejszą stratę netto niż rok wcześniej więcej

Snapchat rozczarowuje, mniejsze przychody i 2,2 miliarda dolarów straty

Koncern Snap Inc., właściciel serwisu Snapchat po raz pierwszy od wejścia na giełdę podał swoje wyniki finansowe, które rozczarowały rynek. Przychody są niższe od spodziewanych, a strata netto wyniosła ponad 2 miliardy dolarów. Liczba użytkowników przekroczyła 166 milionów. więcej

Nowa Opera 45 "Reborn" zintegrowana z komunikatorami (wideo)

Opera Software udostępniła nową wersję przeglądarki internetowej na komputery oznaczoną numerem 45 i kodową nazwą "Reborn". Główna nowość to integracja z komunikatorami. więcej

Interia.pl uruchomiła serwis Kraków po Godzinach

Pod adresem Krakow.interia.pl wystartował serwis o charakterze magazynowym Kraków po Godzinach. Interia uruchomiła i redaguje go we współpracy z Urzędem Miasta Krakowa. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Uczestnicy programów lojalnościowych kupują częściej, najpopularniejsza Moja Biedronka przed Clubcard i Payback

Udział w programach lojalnościowych sieci detalicznych istotnie wpływa na częstotliwość dokonywanych zakupów - wynika z badań GfK. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Anna Kuprian head of digital w Grayling Poland

Anna Kuprian, dotychczasowy senior account manager Grayling Poland, awansowała na nowoutworzone stanowisko head of digital. więcej

Iwona Kubicz w jury konkursu Stevie International Business Awards 2017

Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication, dołączyła do jury międzynarodowego konkursu Stevie International Business Awards. W tegorocznej edycji konkursu będzie oceniała projekty w kategorii public relations. więcej

Blame Us wypromuje markę Vans

Od początku maja działaniami public i media relations marki Vans, amerykańskiego producenta obuwia i akcesoriów sportowych zajmuje się agencja Blame Us. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Build 2017: Microsoft pokazał Visual Studio i Azure Cosmos, stawia na rozwiązania chmurowe
Nokia 3310 w Polsce za 270 zł (wideo)
Apple jest wart 800 miliardów dolarów, za rok ta kwota może przekroczyć bilion
T-Mobile udostępni stream z koncertu Gorillaz na żywo w technologii 360°
Nokia 6, Nokia 5 i Nokia 3 w Polsce. Jakie ceny? (wideo)
Hyperbook: nowe karty graficzne Nvidia i nowe warianty laptopa N85
 
 
 
GOSPODARKA
 
nc+ ze spadkiem zysku o 41 proc. po pięciokrotnym wzroście w ub.r.
Axel Springer z wyższymi przychodami i zyskiem, internet motorem wzrostów
Uczestnicy programów lojalnościowych kupują częściej, najpopularniejsza Moja Biedronka przed Clubcard i Payback
Build 2017: Microsoft pokazał Visual Studio i Azure Cosmos, stawia na rozwiązania chmurowe
Snapchat rozczarowuje, mniejsze przychody i 2,2 miliarda dolarów straty
Apple jest wart 800 miliardów dolarów, za rok ta kwota może przekroczyć bilion
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
T-Mobile udostępni stream z koncertu Gorillaz na żywo w technologii 360°
Nowa odsłona serialu "Will i Grace". Premiera jesienią w NBC
"The Gifted": Mutanty jesienią w telewizji
Piąty sezon serialu "Orange Is The New Black". Rewolucji nie da się powstrzymać
Koniec seriali "Apokalista" i "Częstotliwość"
Zucchero zaśpiewa w Sopocie
Powstanie drugi sezon serialu "Uprowadzona"
Ruszyły zdjęcia do nowego serialu ,,Deep State"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj