Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 27 Czerwca 2017
 
 
 
Mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w latach 2018-2021 tylko w Polsacie
 
Telewizja Polsat potwierdziła, że kupiła od UEFA wyłączne prawa do transmitowania piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy w trzech sezonach: 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021. Obecnie te rozgrywki pokazuje nc+. więcej
 
 
Dyrektorki kreatywne FCB Warsaw: ,,Smart Bell" wymagał od nas wyjścia poza swoje kompetencje
 
Agencja FCB Warsaw za projekt „Small Bell” dla Axa Polska została nagrodzona Srebrnym i Brązowym Lwem na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Małgorzata Drozdowska i Agnieszka Klimczak, dyrektorki kreatywne, podkreślają, że projekt był trudny w realizacji, tym bardziej cieszy, że został doceniony na międzynarodowym konkursie. - Musieliśmy wychodzić sporo poza swoje kompetencje - przyznają w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Trójka rezygnuje z audycji ,,Kolonie francuskie" i ,,Płyta długo grająca"
 
Z ramówki radiowej Trójki znikają programy muzyczne „Kolonie francuskie” Jacka Hawryluka i „Płyta długo grająca” Przemysława Psikuty - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Hawryluk będzie teraz prowadził piątkowe wydania „W tonacji Trójki”. więcej
 
 
Media Expert w ogniu krytyki klientów. ,,Stworzyli mechanizm gwarantowanego rozczarowania"
 
Media Expert z okazji zakończenia roku szkolnego ogłosiło promocję dla uczniów - najlepsze oceny na świadectwie były przez markę nagradzane pieniężnie. Ale był haczyk - w reklamach nie podano zasad promocji, o których część klientów dowiedziała się przy kasie - trzeba było wydać co najmniej 300 złotych. To oburzyło klientów, którzy oskarżają markę o manipulację. Eksperci oceniają, że choć koncepcja promocji była ciekawa, to powstała luka informacyjna zaprzepaściła jej marketingowy potencjał. więcej
 
 
Marki rozczarowane wideo na Facebooku, tylko 20 procent oglądalności reklam
 
Według informacji zebranych przez serwis Digiday reklamodawcy są zawiedzeni wynikami oglądalności ich reklam na Facebooku, która obecnie nie przekracza 20 procent. Część marek rozważa rewizję swoich budżetów i skierowanie środków na inne niż Facebook kanały komunikacji z klientami.   więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Reuters: Media publiczne w Polsce to fabryka rządowych fake newsów więcej
 
Publicis Groupe rezygnuje - cios dla organizatorów konkursów. ,,Mentalność excela, uciekną kreatywni" więcej
 
TVP zwróci Opolu 400 tys. zł dofinansowania festiwalu. Zapłaci 160 tys. za organizację, dostanie 200 tys. zł za reklamy więcej
 
,,Vogue Polska" wejdzie na rynek w I kwartale 2018. Naczelnym Filip Niedenthal więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Wydawca/ Redaktor Social Media- Serwisy Technologiczne Grupa Wirtualna Polska
Wydawca/ Redaktor Social Media- Serwisy Motoryzacyjne Grupa Wirtualna Polska
Konsultant ds. Social Mediów TVN
Analityk Biznesowy Allegro
Specjalista ds. Realizacji Sprzedaży Specjalnej TVN
Specjalista ds. Sprzedaży Specjalnej TVN
Technik emisji Grupa Wirtualna Polska
Digital Communication Planner Buyer MEC
TV Planner Buyer MEC
Redaktor Video Grupa ZPR Media
Reporter TVN
Ad Sales Analyst, CEE Viacom International Media Networks
Oświetleniowiec Onet.pl
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w latach 2018-2021 tylko w Polsacie

Telewizja Polsat potwierdziła, że kupiła od UEFA wyłączne prawa do transmitowania piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy w trzech sezonach: 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021. Obecnie te rozgrywki pokazuje nc+. więcej

"Mordercza gra zaczyna się jesienią" - ,,Belfer 2" w Canal+ (grafiki)

Drugi sezon serialu kryminalnego „Belfer” jest promowany hasłem „Mordercza gra zaczyna się jesienią”. Canal+ zaprezentował pierwsze plakaty szykowanej na jesień kolejnej odsłony oryginalnej produkcji. więcej

nc+: niektóre mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy dalej będą u nas, niebawem kupimy nowe prawa sportowe

Platforma nc+ podkreśliła, że „wykorzystała wszystkie dostępne możliwości”, żeby zatrzymać transmisje piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy, przy czym musi też „w zrównoważony sposób podchodzić do rosnących cen za prawa do transmisji sportowych”. Zaznaczyła, że niektóre mecze będą transmitowane w ogólnodostępnym Polsacie, więc będą dostępne także dla jej abonentów. więcej

1,2 mln widzów koncertu Jana Pietrzaka w TVP1. Tylko 140 tys. osób w grupie 16-49

Sobotni koncert „Imieniny Pana Janka” na antenie TVP1 oglądało 1,24 mln widzów w grupie 4+. TVP1 w czasie emisji widowiska była liderem rynku telewizyjnego. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 audycję śledziło tylko 143 tys. osób. więcej

,,Gliniarze" wrócą jesienią. Polsat pokaże 3. sezon docu-crime

Telewizja Polsat zdecydowała o kontynuacji serialu paradokumentalnego „Gliniarze”, który od dwóch sezonów jest obecny w ramówce. Docu-crime z nowymi odcinkami wróci jesienią - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Discovery udostępnia sieciom komórkowym mobilną usługę do transmisji igrzysk olimpijskich

Discovery Communications i sieć komórkowa Telecom Italia - największy operator telefonii komórkowej we Włoszech - wprowadzają na rynek oficjalną usługę mobilną do transmisji igrzysk olimpijskich 2018-2020. więcej

TVN z drugą nagrodą w Konkursie PromaxBDA za spot TVN Fabuła

Film wizerunkowy stacji TVN Fabuła zdobył drugą nagrodę w międzynarodowym konkursie PromaxBDA Global Excellence Promotion, Marketing & Design Awards 2017. więcej

Mecze Polaków na ME U-21 i gala ,,25 lat disco polo" hitami tygodnia. Najniższa w historii oglądalność TVP1

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był mecz Polska-Szwecja na ME U-21 w piłce nożnej, a na podium znalazły się jeszcze gala „25 lat disco polo” i mecz Anglia-Polska. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Waldemar ,,Major" Fydrych i Cezary Krysztopa w nowym programie Telewizji Republika

Telewizja Republika zaczyna emisję programu „Major Krysztopa”, w którym Waldemar „Major” Fydrych i Cezary Krysztopa będą na żywo rozmawiać z telefonującymi do studia widzami. więcej

Motowizja w ofercie Netii

23 czerwca 2017 do oferty Netii dołączył nowy kanał Motowizja. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Trójka rezygnuje z audycji ,,Kolonie francuskie" i ,,Płyta długo grająca"

Z ramówki radiowej Trójki znikają programy muzyczne „Kolonie francuskie” Jacka Hawryluka i „Płyta długo grająca” Przemysława Psikuty - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Hawryluk będzie teraz prowadził piątkowe wydania „W tonacji Trójki”. więcej

 
Olgierd Wojtkowiak dyrektorem programowym sieci Radia Eska

Olgierd Wojtkowiak objął stanowisko dyrektora programowego sieci Radia Eska, zastępując oficjalnie Igę Mackiewicz, z którą Grupa ZPR Media rozstała się w kwietniu. więcej

 
Rafał Królikowski "głosem" Radia Gdańsk, odchodzi Katarzyna Figura

Aktor Rafał Królikowski został od 26 czerwca br. nowym “głosem” Radia Gdańsk. Zastąpił w tej roli Katarzynę Figurę. więcej

 
,,Letnia zabawa podróżnicza" i ,,Z kulturą po drodze" w RMF Classic

RMF Classic zmienia ramówkę na lato. Proponuje słuchaczom więcej literatury, spotkań z aktorami i specjalne bloki muzyczne. Będzie też wakacyjny konkurs - „Z kulturą po drodze”. więcej

 
Robert Sowa i Wojciech Pijanowski w letniej ramówce Radia Pogoda

Radio Pogoda zaczyna letnią akcję - "Fundusz Wczasów Pogodowych". Grupa słuchaczy, wyłonionych w ramach tego konkursu, pojedzie na wspólny urlop do Doliny Charlotty. Oprócz tej akcji, radiowcy przygotowali wakacyjne audycje. Jedną z nich poprowadzi kucharz Robert Sowa. więcej

 
RMF FM nowym liderem słuchalności w Poznaniu, Duży awans TOK FM

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Poznaniu zostało RMF FM. Na podium znalazły się takie stacje, jak: TOK FM i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Wystartowała siódma edycja ,,Eska Summer City"

Wystartowała siódma edycja letniej akcji „Eska Summer City”, w której ekipy Radia Eska oraz Eska TV przez całe lato pojawiają się w największych miastach Polski. więcej

 
Radio Eska, Agora, Eurozet i Multimedia powalczą o koncesje w Trójmieście

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła przetarg o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego w województwie pomorskim. więcej

 
Radio Q z nową koncesją na 10 lat

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę o udzieleniu nowej koncesji na okres 10 lat dla PPHU Fama Sp. z o.o. z siedzibą w Sochaczewie na program Radio Q o częstotliwości 100,7 MHz. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Dyrektorki kreatywne FCB Warsaw: ,,Smart Bell" wymagał od nas wyjścia poza swoje kompetencje

Agencja FCB Warsaw za projekt „Small Bell” dla Axa Polska została nagrodzona Srebrnym i Brązowym Lwem na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Małgorzata Drozdowska i Agnieszka Klimczak, dyrektorki kreatywne, podkreślają, że projekt był trudny w realizacji, tym bardziej cieszy, że został doceniony na międzynarodowym konkursie. - Musieliśmy wychodzić sporo poza swoje kompetencje - przyznają w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

Marki rozczarowane wideo na Facebooku, tylko 20 procent oglądalności reklam

Według informacji zebranych przez serwis Digiday reklamodawcy są zawiedzeni wynikami oglądalności ich reklam na Facebooku, która obecnie nie przekracza 20 procent. Część marek rozważa rewizję swoich budżetów i skierowanie środków na inne niż Facebook kanały komunikacji z klientami.   więcej

Arthur Sadoun: Cannes jest tylko odbiciem naszej pracowitości. Decyzja o rocznej przerwie nie była łatwa

- Wierzymy, że jeśli jesteśmy w kreatywność zaangażowani, to musimy dokonać re-definicji narzędzi, którymi będziemy wyrażać ją i rozwijać jutro. Festiwal kreatywności w Cannes jest tylko odbiciem naszej pracowitości - powiedział chief executive officer Grupy Publicis Arthur Sadoun. więcej

Ogilvy&Mather będzie reklamować piwo Książęce

Kompania Piwowarska wybrała do obsługi reklamowej marki piwa Książęce agencję Ogilvy&Mather. więcej

Chuck Norris pojawi się w nowej globalnej kampanii Fiata

Aktor Chuck Norris, znany m.in. z serialu „Strażnik Teksasu” został twarzą samochodów marki Fiat (Fiat Professional). Pojawi się w ich reklamach także w Polsce, jeszcze w tym roku. więcej

Mediacap ma już 90 proc. udziałów TalentMedia Balkans

Należąca od niedawna do koncernu Mediacap spółka TalentMedia kupiła 90 proc. udziałów firmy TalentMedia Balkans działającej przede wszystkim w Bułgarii. Pozostałe 10 proc. należy do jej szefa Marina Aganderova. więcej

Pepsi z kampanią "Let's Get Together" z okazji ramadanu

Z okazji świętego miesiąca muzułmanów - ramadanu - w Egipcie Pepsi prowadzi kampanię pod hasłem “Let’s Get Together”. Za jej przygotowanie odpowiada agencja Impact BBDO z Kairu. więcej

Aforti Holding zamiast STS sponsorem strategicznym Lecha Poznań

Firma Aforti Holding ma zostać nowym sponsorem strategicznym Lecha Poznań, promowanym na koszulkach piłkarzy. Zastąpi firmę bukmacherską STS, która współpracowała w takim zakresie z klubem przez ponad trzy lata. więcej

Franciszek Toeplitz zastępcą dyrektora kreatywnego w BBDO Warszawa

Franciszek Toeplitz objął funkcję zastępcy dyrektora kreatywnego w agencji BBDO Warszawa. Będzie zarządzał działem kreacji wspólnie z Kamilem Redestowiczem. więcej

Value Media i SalesTube rozpoczynają obsługę G2A.com

Dom mediowy Value Media i SalesTube, firma zajmująca się e-commerce (należą do Group One) rozpoczynają długofalową współpracę z platformą gamingową G2A.com. więcej

Reklama ,,Meet Graham" zbyt podobna do reklamy ,,First Natural Born Smoker" z 1985 roku

Jury Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions w kategoriach Integrated i Titanium wycofało z rywalizacji kampanię „Meet Graham”, przygotowaną przez Clemenger BBDO z Melbourne. Jurorzy stwierdzili, że kreacja jest zbyt podobna do reklamy telewizyjnej z 1985 roku "First Natural Born Smoker”. więcej

Cadbury po 11 latach rezygnuje z usług agencji Fallon, do globalnej obsługi wybiera VCCP

Koncern spożywczy Cadbury (Kraft Foods) wybrał brytyjską agencję VCCP do globalnej obsługi reklamowej. Poprzednio przez 11 lat obsługą holdingu zajmował amerykański Fallon (Grupa Publicis). To ta agencja była odpowiedzialna za stworzenie rozpoznawalnych reklam z motywem „Gorilla". więcej

,,Wolność łączy" - dzisiejsze losy powstańców w spotach Muzeum Powstania Warszawskiego (wideo)

Muzeum Powstania Warszawskiego rozpoczęło kampanię pod hasłem „Wolność łączy” przywołującą wartości istotne dla powstańców warszawskich i Armii Krajowej. Spoty na potrzeby akcji przygotowały Warszawska Szkoła Filmowa i Akcja.tv. więcej

Platige Image: Arkadiusz Dorynek odchodzi z zarządu, Schmidt, Koński, Morali-Majkut i Żbikowski w radzie nadzorczej

Arkadiusz Dorynek po pięciu latach zasiadania w zarządzie studia produkcyjnego Platige Image zrezygnował z tej funkcji. W najbliższym czasie ma doradzać zarządowi. Członkami rady nadzorczej firmy zostali natomiast Przemysław Schmidt, Robert Koński, Monika Morali-Majkut i Karol Żbikowski. więcej

Radosław Kotarski o parasolach plażowych w reklamie aplikacji mobilnej Banku Millennium (wideo)

Nowa kampania Banku Millennium z udziałem youtubera Radosława Kotarskiego promuje aplikację mobilną. Akcję przygotowały i realizują firmy Change Serviceplan, Isobar Polska i Initiative Warszawa. więcej

Michał Smajek i Krystian Kucharski w zarządzie PromoTraffic

Michał Smajek i Krystian Kucharski dołączyli do zarządu agencji digital performance marketingu PromoTraffic z Krakowa. więcej

Hostessy i hości marki evr?e rozpylą nowy tonik Pure Neroli nad morzem i w stolicy

Marka evr?e (Basel Olten Pharm) uruchamia wakacyjną akcję marketingową związaną z wprowadzeniem nowej linii kosmetyków Pure Neroli. Będzie ją wspierać kampania w prasie, internecie i na outdoorze. Za działania odpowiadają firmy Quality Public Relations i Youngers. więcej

 
 
 
PRASA
 
Solorz-Żak z 11,5 mld zł majątku. Twórca Wish.com przed właścicielami CD Projekt, Wejchertami i Walterem

Zygmunt Solorz-Żak z majątkiem wycenianym na 11,5 mld zł, jest na drugim miejscu tegorocznej listy najbogatszych Polaków według „Wprost”. Na 7. pozycji pojawił się Piotr Szulczewski, współzałożyciel serwisu Wish.com, w zestawieniu zadebiutowali też udziałowcy CD Projekt: Marcin Iwiński, Michał Kiciński i Piotr Nielubowicz. więcej

Tylko ,,Świat Wiedzy" ze wzrostem sprzedaży wśród pism popularnonaukowych i historycznych w I kwartale

W pierwszym kwartale br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”. więcej

,,Gazeta Finansowa" i ,,W Sieci" publikują nagrania ws. Amber Gold, TVP i Polskie Radio omawiają je od niedzieli

„Gazeta Finansowa” i „W Sieci” ujawniły w weekend obszerne fragmenty stenogramów rozmów i SMS-ów oraz kopie maili wymienianych latem 2012 roku przez menedżerów Amber Gold i OLT Express m.in. z wydawcą i dziennikarzem „Wprost”. W stacjach Telewizji Polskiej i Polskiego Radia materiały są szeroko omawiane już od niedzieli w południe. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Iperfumy.pl z biurem w Warszawie, Dagmara Brzezińska-Marcu country managerem

Firma Notino, właściciel perfumerii internetowej  Iperfumy.pl, otworzyła nowe biuro w Warszawie, odpowiadające za działania marketingowe i sprzedażowe w Polsce. Kieruje nim Dagmara Brzezińska-Marcu, wcześniej związana z Unilever Polska i L'Oréal Polska. więcej

mBank wchodzi do Francji, licencja na bankowość elektroniczną dla La Banque Postale

Serwisy bankowości internetowej i mobilnej mBanku będę oferowane innym instytucjom finansowym poza Polską. Jako pierwszy na zakup licencji zdecydował się francuski La Banque Postale. Partnerem strategicznym mBanku, odpowiedzialnym za to wdrożenie, jest Accenture. mBank nie wyklucza, że licencja na systemy i własność intelektualną będzie w przyszłości udzielana kolejnym firmom. więcej

Cloud Technologies z danymi od GfK o zainteresowaniach internautów

Koncern badawczy GfK rozpoczął współpracę z firmą Cloud Technologies. Dostarcza jej dane demograficzne internautów, co ma zwiększyć efektywność targetowania kampanii reklamowych. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Media Expert w ogniu krytyki klientów. ,,Stworzyli mechanizm gwarantowanego rozczarowania"

Media Expert z okazji zakończenia roku szkolnego ogłosiło promocję dla uczniów - najlepsze oceny na świadectwie były przez markę nagradzane pieniężnie. Ale był haczyk - w reklamach nie podano zasad promocji, o których część klientów dowiedziała się przy kasie - trzeba było wydać co najmniej 300 złotych. To oburzyło klientów, którzy oskarżają markę o manipulację. Eksperci oceniają, że choć koncepcja promocji była ciekawa, to powstała luka informacyjna zaprzepaściła jej marketingowy potencjał. więcej

Karolina Cacko: z Unilever Polska do Notino Polska

Karolina Cacko objęła funkcję kierownika ds. PR w Notino Polska, właścicielu perfumerii internetowej Iperfumy.pl. Wcześniej pracowała w Unilever Polska i Johnson & Johnson Poland. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Fantasy Expo z wyłącznymi prawami do transmisji światowego turnieju Counter Strike w Krakowie
Producenci objęci opłatą reprograficzną chcą ją zastąpić powszechną opłatą audiowizualną. ,,Skorzystają wszyscy artyści, nie tylko ci zrzeszeni"
BlackBerry na plusie, ale w dół przychód
T-Mobile ma ponad 9750 stacji bazowych i 99,7% populacji zasięgu LTE
Google Pixel 2 i XL 2 z ekranami 4,97 i 5,99 cala oraz Snapdragonem 835, na rynku we wrześniu 2017
MiVia Run 350 - zegarek dla biegaczy Mio za 799 zł
LG: 77-calowy, przezroczysty i elastyczny wyświetlacz OLED
PocketBook Basic 3 i PocketBook Basic Lux - nowe czytniki PocketBook za 329 zł i 409 zł
 
 
 
GOSPODARKA
 
Media Expert w ogniu krytyki klientów. ,,Stworzyli mechanizm gwarantowanego rozczarowania"
Producenci objęci opłatą reprograficzną chcą ją zastąpić powszechną opłatą audiowizualną. ,,Skorzystają wszyscy artyści, nie tylko ci zrzeszeni"
Wojciech Jasiński dalej prezesem PKN Orlen; będą zmiany w zarządzie spółki
mBank wchodzi do Francji, licencja na bankowość elektroniczną dla La Banque Postale
Rekordowy rok branży turystycznej. Polska przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy
Bezrobocie spada. Coraz bardziej brakuje rąk do pracy
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Mordercza gra zaczyna się jesienią" - ,,Belfer 2" w Canal+ (grafiki)
Producenci objęci opłatą reprograficzną chcą ją zastąpić powszechną opłatą audiowizualną. ,,Skorzystają wszyscy artyści, nie tylko ci zrzeszeni"
"Wonderful Wonderful" - nowa płyta The Killers
Koniec serialu "Girlboss". Britt Robertson nie będzie już sprzedawać vintage'owych ubrań
Ricky Martin o homoseksualnej roli. ,,Serial o homofobii, o nienawiści, o obojętności"
"Law & Order True Crime: The Menendez Murders" - nowy serial NBC. Zagra Heather Graham
"Brother" - nowa piosenka Kodaline (wideo)
"The Incredible Jessica James" w Netflix
"Transformers: Ostatni Rycerz" nie jest hitem
Nine Inch Nails w serialu ,,Twin Peaks"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj