Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 28 Września 2017
 
 
 
KRRiT: Opozycja zajmuje więcej czasu w mediach publicznych niż partia rządząca
 
Telewizja Polska i Polskie Radio przeznaczają znacznie więcej czasu na wystąpienia polityków opozycji niż tych z PiS - wynika z analizy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Ten raport ma zerową wartość. Nie określono metodologii badania, wszystko wrzucono do jednego worka - ocenia medioznawcza prof. Maciej Mrozowski. więcej
 
 
Branża social media i dziennikarze krytycznie o pomyśle Twittera zwiększenia limitu znaków
 
Twitter zapowiedział zmianę w serwisie pozwalającą użytkownikom na zamieszczanie wpisów o objętości do 280 znaków zamiast obecnych 140. Zdaniem większości ekspertów mediów społecznościowych i znanych na Twitterze dziennikarzy serwis chce gonić konkurencję, ale wybrana metoda może okazać się nieskuteczna. - Zmiana nie przyniesie rewolucji, Twitter ryzykuje rozmycie treści wpisów, to przebieranie się w nowe szaty zmurszałej i podążającej na przedwczesną emeryturę platformy - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Pol, Mateusz Borek, Artur Roguski, Grzegorz Berezowski, Michał Chrościcki, Sebastian Lipka i Anna Robotycka. więcej
 
 
Jagna Wiszniewska dyrektorem operacyjnym Telewizji WP, odchodzi Daniel Czarnecki
 
Od początku października Jagna Wiszniewska będzie dyrektorem operacyjnym Telewizji WP (należącej do Wirtualna Polska Media), zastąpi na tym stanowisku odchodzącego ze stacji Daniela Czarneckiego. Natomiast Kinga Molska, poprzednio w TVN, objęła w Telewizji WP nowo utworzoną funkcję kierownika ds. autopromocji. więcej
 
 
Facebook i Fotka przyciągają bardziej niż Wykop, Instagram i Twitter, WhatsApp przed Snapchatem, mocno w dół Ask.fm i GG
 
Zdecydowanie najpopularniejszą i najbardziej angażującą platformą społecznościową w Polsce jest Facebook. Na FB, Fotka.com i NK.pl internauci spędzają zdecydowanie więcej czasy niż na Instagramie, Twitterze, Wykopie i Ask.fm. Wśród aplikacji mobilnych wyraźnie liderują Messenger, natomiast WhatsApp wyprzedza Snapchata i Instagram. więcej
 
 
Polsat wyciął ze ,,Skandalistów" słowa Masy: ,,Niech pani zapyta właściciela swojej stacji" (wideo)
 
Z zapisu ostatniego odcinka „Skandalistów” w Polsat News usunięto fragment, w którym Jarosław „Masa” Sokołowski na pytanie o wspólnie imprezy ludzi polityki i biznesu z gangsterami, stwierdził: „Niech pani spyta właściciela swojej stacji”. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Zakaz reklamy piwa najmocniej uderzy we wpływy reklamowe telewizji więcej
 
Dyrektorzy TVP odsunięci od pracy po emisji ,,The Voice of Poland" równocześnie z ,,Rolnik szuka żony". Kurski: za błędy się karze więcej
 
Zarobki youtuberów nie są prostą pochodną prezentowanych treści czy liczby subskrypcji, najpopularniejsze lokowanie produktu (opinie) więcej
 
Monika Stukonis nową redaktor naczelną ,,Pani" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
On-Air Producer / Junior GFX Designer Fox Networks Group Poland
Analyst, Consumer Insights & Analytics Viacom International Media Networks
Realizator seriali paradokumentalnych OUTSET Films
Programmatic Manager Gremi Media
Młodszy Specjalista ds. Compliance TVN
Communication Planner Havas Media Group
Branded Content Manager Havas Media Group
Presentation and Media Planner BBC
Grafik TVN
Tele Sales Executive (ONLINE + PRINT) Media Impact Polska
Zespół redakcyjny Cavatina
TV & Video Campaign Planner K2
DJ / Prezenter Radiowy Grupa ZPR Media
Audience Researcher Onet.pl
Account Executive Media Impact Polska
Designer/Koordynator Kreatywny TVN
Konsultant ds. Sprzedaży Online TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
KRRiT: Opozycja zajmuje więcej czasu w mediach publicznych niż partia rządząca

Telewizja Polska i Polskie Radio przeznaczają znacznie więcej czasu na wystąpienia polityków opozycji niż tych z PiS - wynika z analizy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Ten raport ma zerową wartość. Nie określono metodologii badania, wszystko wrzucono do jednego worka - ocenia medioznawcza prof. Maciej Mrozowski. więcej

Jagna Wiszniewska dyrektorem operacyjnym Telewizji WP, odchodzi Daniel Czarnecki

Od początku października Jagna Wiszniewska będzie dyrektorem operacyjnym Telewizji WP (należącej do Wirtualna Polska Media), zastąpi na tym stanowisku odchodzącego ze stacji Daniela Czarneckiego. Natomiast Kinga Molska, poprzednio w TVN, objęła w Telewizji WP nowo utworzoną funkcję kierownika ds. autopromocji. więcej

Polsat wyciął ze ,,Skandalistów" słowa Masy: ,,Niech pani zapyta właściciela swojej stacji" (wideo)

Z zapisu ostatniego odcinka „Skandalistów” w Polsat News usunięto fragment, w którym Jarosław „Masa” Sokołowski na pytanie o wspólnie imprezy ludzi polityki i biznesu z gangsterami, stwierdził: „Niech pani spyta właściciela swojej stacji”. więcej

,,Abonament się opłaca" - Telewizja Polska zachęca do płacenia abonamentu rtv (wideo)

Telewizja Polska zaczęła kampanię zachęcającą do płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego. Akcja jest realizowana pod hasłem „Abonament się opłaca” w kanałach TVP. więcej

,,Magazyn śledczy Anity Gargas" stracił widzów, słabe wyniki wtorkowej emisji

Nowy sezon programu „Magazyn śledczy Anity Gargas” ogląda średnio 544 tys. osób, o 83 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok temu. TVP1 w czasie emisji audycji przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. więcej

,,Rodzinka.pl" zyskała 140 tys. widzów. TVP2 liderem w grupie komercyjnej

Jedenasty sezon „Rodzinki.pl” ogląda średnio 1,34 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. oglądalność serialu wzrosła o 140 tys. osób. TVP2 w paśmie jego emisji zajmuje drugie miejsce w rynku w grupie 4+ i pierwsze w 16-49. więcej

2,1 mln widzów ,,O mnie się nie martw 7". TVP2 liderem rynku

Siódmy sezon „O mnie się nie martw” po trzech pierwszych odcinkach ogląda średnio 2,07 mln osób. Produkcja daje Dwójce pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego. więcej

Z powodu prac serwisowych nastąpią przerwy w dostępności MUX-3

W związku z koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych przy stacji czołowej MUX-3,  w nocy z 10 na 11 oraz z 11 na 12 października br. godz. 0.00-5.00 nastąpią krótkotrwałe przerwy w dostępności wszystkich programów tego multipleksu w całym kraju. więcej

TVP1 z cyklem dokumentalnym ,,Miasto gniewu" o polskiej mafii

TVP1 zaczęła emisję cyklu dokumentalnego „Miasto gniewu” opisującego największe zbrodnie polskiej mafii w latach 90. Seria, złożona z 13 odcinków, będzie emitowana we wtorki o godz. 20:25. więcej

,,Zuzia" w Polsat JimJam

W sobotę, 30 września 2017 roku Polsat JimJam rozpocznie emisję nowej kreskówki „Zuzia”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT: Opozycja zajmuje więcej czasu w mediach publicznych niż partia rządząca

Telewizja Polska i Polskie Radio przeznaczają znacznie więcej czasu na wystąpienia polityków opozycji niż tych z PiS - wynika z analizy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Ten raport ma zerową wartość. Nie określono metodologii badania, wszystko wrzucono do jednego worka - ocenia medioznawcza prof. Maciej Mrozowski. więcej

 
RMF FM na czele słuchalności w Łodzi. Eska wiceliderem

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Eska i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Platige Image chce sprzedać 2,5-letnie obligacje za 5 mln zł

Firma producencka Platige Image ogłosiła, że zamierza wyemitować 2,5-letnie obligacje łącznej wartości nominalnej do 5 mln zł. Środki z ich sprzedaży chce przeznaczyć bieżącą działalność operacyjną. więcej

KER: napisy ,,Tymczasem" reklamujące piwo EB w niektórych miejscach przekroczyły granice obyczajności

Grupa Żywiec w reklamach piwa EB pod hasłem „Tymczasem”, które w formie sloganów umieszczano na chodnikach w wybranych miastach przekroczyła dopuszczalne granice obyczajności. Komisja Etyki Reklamy uznała, że ze względu na miejsca, w których przekaz był eksponowany, takich jak np. Park Cytadela w Poznaniu, będący nie tylko parkiem, ale również pomnikiem historii, reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. więcej

Warszawska komunikacja ma nowe logo. ,,Synteza, lapidarność i siła wyrazu"

Władze Warszawy rozstrzygnęły konkurs na logotyp Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP). Spośród 189 nadesłanych prac jury wybrało projekt autorstwa TypeThree. Koszty zmiany oznaczeń mogą wynieść około 500 tys. zł. więcej

Monika Brodka, Marcin Gortat i Marek Kamiński promują Muzeum Narodowe w Warszawie

Rozpoczęła się kampania promocyjna Muzeum Narodowego w Warszawie. Bohaterami spotów są Monika Brodka, Marcin Gortat i Marek Kamiński, którzy opowiadają o tym, czym jest sztuka. więcej

Nielsen kupuje platformę Visual IQ. Chce dokładniej mierzyć skuteczność reklam

Za nieujawnioną kwotę firma Nielsen przejęła Visual IQ, dostawcę oprogramowania pozwalającego na precyzyjne pomiary zachowań odbiorców reklam korzystających z różnych urządzeń. Akwizycja ma pozwolić Nielsenowi na dostarczenie reklamodawcom i marketerom precyzyjnych danych na temat skuteczności reklam i ułatwić podejmowanie przez nich decyzji biznesowych. więcej

Karolina Rusinek dyrektorem marketingu w Sanofi Polska

Karolina Rusinek objęła stanowisko dyrektora marketingu w Sanofi Polska - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Awansowała po pięciu latach pracy w strukturach tego koncernu farmaceutycznego. więcej

14 firm chce zająć się działaniami eventowymi Enei

14 firm złożyło oferty w organizowanym przez dostawcę energii, spółkę Enea przetargu na realizację działań eventowych. Walczą o obsługę ponad 5 mln zł budżetu. więcej

Anna Guzik sprawdza sery w nowej kampanii marki Hochland

Hochland Polska odświeżył wizerunek i zmienił opakowania serów topionych. Zmiany wesprze startująca z początkiem października br. kampania marketingowa, której twarzą jest aktorka Anna Guzik. Za jej realizację odpowiadają firmy GPD Agency, Value Media i Quality Public Relations. więcej

Sukces programmatic rich media w kampanii "Młodzi Bogowie" Prudential

„Nie ma co dziś zaprzątać sobie głowy emeryturą – to tylko odległa, końcowa faza życia, którą miło spędzę na działce z wnukami” – jak ograć tak poważny temat i dotrzeć do grupy docelowej? Prudential zdecydował się na lekką i zabawną komunikację produktu emerytalnego w  kampanii „Młodzi Bogowie”. Wykorzystał do tego skuteczną technologię reklamową – programmatic w Adform przy wykorzystaniu angażujących formatów rich mediowych: desktop i mobile. Kampania osiągnęła wyniki znacznie powyżej benchmarków rynkowych. więcej

Yeti i bogacz reklamują Morizon.pl jako ,,największy portal nieruchomości" (wideo)

Rusza nowa kampania reklamowa serwisu z ogłoszeniami nieruchomości Morizon.pl (należącego do MZN Property). Reklamy, pod hasłem „Od wyszukania do zamieszkania”, podkreślają, że Morizon.pl jest największymi serwisem w swojej kategorii. więcej

KFC promuje swój kubełek grą na Messengera

KFC w ramach promocji powracającego do menu "Wtorkowego Kubełka", uruchomił grę w aplikacji Messenger. Za jej przygotowanie odpowiada agencja McCann&MRM oraz Szymon Korytnicki i Andrzej Mazur. więcej

 
 
 
PRASA
 
Zmiany w Prawie prasowym, popierają je wszystkie partie. Brak autoryzacji nie będzie przestępstwem

Wszystkie kluby parlamentarne poparły w debacie w Sejmie projekt nowelizacji ustawy Prawo prasowe, który dotyczy m.in. autoryzacji. PO zaproponowała poprawki, mające na celu zapewnienie dziennikarzowi prawa do odmowy wykonania polecenia służbowego w określonej sytuacji. więcej

Karolina Stępczyńska szefową cyfrowych operacji w Edipresse

Od października Karolina Stępczyńska obejmie nowo utworzone stanowisko szefowej cyfrowych operacji (head of digital operations) w wydawnictwie Edipresse Polska. więcej

Izabela Bielecka-Gnaś i Dorota Szostek-Rejowska dyrektorami ds. platform cyfrowych w Edipresse

Od października Edipresse Polska wprowadza zmiany w obszarze zarządzania produktami online. Izabela Bielecka-Gnaś i Dorota Szostek-Rejowska obejmą nowo utworzone stanowiska dyrektorów do spraw digitalowych platform multimedialnych. Będą odpowiadać za rozwój i codzienne zarzadzanie grupą produktów digital. więcej

Ramona Wieczorek-Frymark nową redaktor naczelną ,,Czasu Chojnic"

Od 1 października nową redaktor naczelną tygodnika „Czas Chojnic” (Magraf) będzie Ramona Wieczorek-Frymark, dotychczasowa sekretarz redakcji. Michał Rytlewski, który był dotąd szefem tygodnika, odchodzi z wydawnictwa. więcej

Magazyny z serii ,,Lego" najchętniej kupowanymi pismami dziecięcymi w I półroczu

W pierwszym półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował magazyn „Lego Friends. Magazyn”, a na czele spadków znalazł się „Mój Kucyk Pony” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

"Viva!" z okularami VR do obejrzenia filmu "Welcome to the runway"

Na kanale YouTube magazynu "Viva!" (Edipresse Polska) udostępniony został film 360 Virtual Reality "Welcome to the runway", który przenosi widzów w wirtualny świat mody Mariusza Przybylskiego. Można go obejrzeć za pomocą okularów VR dołączonych do najnowszego wydania dwutygodnika. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Branża social media i dziennikarze krytycznie o pomyśle Twittera zwiększenia limitu znaków

Twitter zapowiedział zmianę w serwisie pozwalającą użytkownikom na zamieszczanie wpisów o objętości do 280 znaków zamiast obecnych 140. Zdaniem większości ekspertów mediów społecznościowych i znanych na Twitterze dziennikarzy serwis chce gonić konkurencję, ale wybrana metoda może okazać się nieskuteczna. - Zmiana nie przyniesie rewolucji, Twitter ryzykuje rozmycie treści wpisów, to przebieranie się w nowe szaty zmurszałej i podążającej na przedwczesną emeryturę platformy - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Pol, Mateusz Borek, Artur Roguski, Grzegorz Berezowski, Michał Chrościcki, Sebastian Lipka i Anna Robotycka. więcej

Jagna Wiszniewska dyrektorem operacyjnym Telewizji WP, odchodzi Daniel Czarnecki

Od początku października Jagna Wiszniewska będzie dyrektorem operacyjnym Telewizji WP (należącej do Wirtualna Polska Media), zastąpi na tym stanowisku odchodzącego ze stacji Daniela Czarneckiego. Natomiast Kinga Molska, poprzednio w TVN, objęła w Telewizji WP nowo utworzoną funkcję kierownika ds. autopromocji. więcej

Facebook i Fotka przyciągają bardziej niż Wykop, Instagram i Twitter, WhatsApp przed Snapchatem, mocno w dół Ask.fm i GG

Zdecydowanie najpopularniejszą i najbardziej angażującą platformą społecznościową w Polsce jest Facebook. Na FB, Fotka.com i NK.pl internauci spędzają zdecydowanie więcej czasy niż na Instagramie, Twitterze, Wykopie i Ask.fm. Wśród aplikacji mobilnych wyraźnie liderują Messenger, natomiast WhatsApp wyprzedza Snapchata i Instagram. więcej

Michał Mańkowski dyrektorem Grupy naTemat, odchodzi Agata Komosa

Michał Mańkowski objął funkcje redaktora naczelnego portalu naTemat.pl i dyrektora operacyjnego Grupy naTemat.pl. Na pierwszym stanowisku zastąpił Agatę Komosę, która odchodzi z firmy. więcej

Menedżerowie Wirtualnej Polski kupują od Jarosława Mikosa 56 tys. akcji spółki za 2,5 mln zł

Jarosław Mikos, szef rady nadzorczej Wirtualnej Polski, porozumiał się co do sprzedaży 56 tys. akcji spółki po cenie jednostkowej 44,25 zł. Akcje kupią (osobiście lub poprzez swoje firmy) Jacek Świderski, Michał Brański, Krzysztof Sierota, Elżbieta Bujniewicz-Belka, Jerzy Dąbrówka, Tomasz Domżalski, Marcin Gotkiewicz, Dariusz Górzny, Grzegorz Kruk, Tomasz Machała, Joanna Pawlak i Adam Plona. więcej

Niemcy i Holandia z najszybszymi stronami mobilnymi, Polska na 11. miejscu

Według badań Google w 17 krajach Europy średni czas ładowania firmowych stron mobilnych wynosi ponad 9,1 sekundy. Najszybciej ładują się witryny zawierające lokalne ogłoszenia i informacje, a spośród testowanych krajów najszybsze strony mają Niemcy, Holandia i Hiszpania. Polska ze średnią przekraczającą 9,1 sekundy zajmuje w rankingu 11. miejsce. więcej

,,Washington Post" z milionem cyfrowych subskrybentów, dwukrotny wzrost od początku roku

„Washington Post” potwierdził, że liczba cyfrowych subskrybentów dziennika przekroczyła milion, o 500 tys. więcej niż na początku 2017 roku. „Washington Post” dołączył do czołówki amerykańskich tytułów budujących z powodzeniem źródła przychodów w segmencie cyfrowym. więcej

Twitter testuje wpisy z limitem 280 znaków, chce je wprowadzić w większości języków

Twitter poinformował, że rozpoczął testowanie wpisów z dwa razy większym niż dotychczas limitem znaków, wynoszącym 280. Przedstawiciele portalu uzasadniają, że w większości języków w 140 znakach nie można przekazać rozbudowanych komunikatów. więcej

Mozilla udostępnia Firefox Quantum w wersji Beta (wideo)

Mozilla udostępniła wersję beta nowego, 57. wydania swojej internetowej przeglądarki, którą nazwała Firefox Quantum. więcej

Kaufland uruchomił nową stronę internetową

Ruszyła nowa strona internetowa sieci hipermarketów Kaufland. Za jej przygotowanie i wdrożenie odpowiada dział wewnętrzny firmy. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen kupuje platformę Visual IQ. Chce dokładniej mierzyć skuteczność reklam

Za nieujawnioną kwotę firma Nielsen przejęła Visual IQ, dostawcę oprogramowania pozwalającego na precyzyjne pomiary zachowań odbiorców reklam korzystających z różnych urządzeń. Akwizycja ma pozwolić Nielsenowi na dostarczenie reklamodawcom i marketerom precyzyjnych danych na temat skuteczności reklam i ułatwić podejmowanie przez nich decyzji biznesowych. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Łodzi startuje z kampanią informacyjną

Ruszyła kampania informacyjna Okręgowej Izby Radców Prawnych w Łodzi. Tym samym, łódzki samorząd radcowski włącza się w kampanię Krajowej Izby Radców Prawnych. Za działania odpowiada studio Progressivo PSV oraz agencja MK PR & marketing solutions. więcej

Frączkowska, Rusiniak i Bemowska z awansami w Konkret PR

Trzy pracownice agencji Konkret PR otrzymały we wrześniu awanse w firmie. W dziale lifestyle Katarzyna Frączkowska została senior account executive, Marcelina Rusiniak objęła funkcję account executive. Agnieszka Bemowska z działu healthcare&education awansowała na stanowisko senior account executive. więcej

Grupa FLPR zajmie się wizerunkiem Cal.pl

Grupa FLPR nawiązała współpracę z dostawcą usług internetowych Cal.pl. Klienta pozyskano w drodze rekomendacji. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Brytyjski producent odkurzaczy Dyson pracuje nad własnym samochodem elektrycznym
Intel tworzy Loihi - procesor naśladujący ludzki mózg
Asus: nowy router bezprzewodowy RT-AC86U za 1500 zł
Koszt podzespołów iPhone'a 8 Plus najwyższy spośród wszystkich smartfonów Apple
 
 
 
GOSPODARKA
 
Prawie 40 proc. firm FMCG niegotowych do budowania dobrych doświadczeń klientów
Ryanair odwołał następne 18 tys. lotów, w tym z Polski
Elżbieta Rafalska: ponad 176 tys. osób złożyło wnioski o emeryturę
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Ponad miliard dolarów budżetu na "Avatary"
"Too Close To Home" - nowy serial Ellen DeGeneres i twórców "Dwóch spłukanych dziewczyn"
Leonardo DiCaprio jako prezydent Theodore Roosevelt
Znamy reżyserów "Gry o tron"
Koncert "Gra o Tron Live Concert Experience" w Łodzi
Nowy Jork należy do Johna Travolty i jego peruki
"Geostorm": pogoda jako broń
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj