Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 3 Października 2017
 
 
 
UKE chce uznać EmiTel za podmiot dominujący w emisji sygnału tv i radiowego, ruszają konsultacje
 
Urząd Komunikacji Elektronicznej zaczął konsultacje dotyczące decyzji o uznaniu firmy EmiTel za podmiot dominujący w segmentach hurtowych usług transmisji sygnału telewizyjnego i radiowego. więcej
 
 
Polsat liderem we wrześniu - rosną TV4 i TVP Info, ostro w dół TVP Info
 
Liderem oglądalności rynku telewizyjnego we wrześniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się piłkarskie mecze piłki nożnej i seriale Dwójki - raport Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Francja wprowadza kary za brak oznaczeń zdjęć retuszowanych przy pomocy Photoshopa
 
Świadome odejście od retuszu, modyfikacji wizualnych czy upiększania reklamowanych ciał to trend widoczny od kliku lat i zapowiedź nowego. Obwarowanie tematu prawnie nie zwiąże rąk reklamiarzom - zmusi ich do porzucenia przyzwyczajeń, w czym nie ma nic złego - o tym, co wprowadzony we Francji prawny nakaz oznaczania retuszowanych zdjęć może zmienić w reklamie mówią Łukasz Chomyn, Rafał Grzeszkowski i Raphaël Pudlowski. więcej
 
 
Jacek Kurski: wiele wskazuje na to, że anglojęzyczny kanał informacyjny TVP utworzymy wspólnie z Węgrami
 
Anglojęzyczny kanał informacyjny TVP prawdopodobnie zostanie utworzony wspólnie przez publiczne telewizje z Polski i Węgier. - Pewne porozumienia obu rządów w tej sprawie już są, lecz zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach - informuje prezes TVP Jacek Kurski. więcej
 
 
Udany powrót ,,Koła fortuny". TVP2 liderem rynku
 
Teleturniej „Koło fortuny” ogląda średnio 988 tys. widzów (z czego 821 tys. osób gromadzą odcinki pokazywane w dni powszednie, a 1,61 mln śledzi emisje w niedziele). Produkcja daje Dwójce pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Aleksander Kutela: autorskie programy Grupy Onet przynoszą zyski, nie będą oferowane odpłatnie więcej
 
Spadki oglądalności ,,Wiadomości" i ,,Teleexpressu" pomimo równoległej emisji w TVP Info, widzów zyskała ,,Panorama" więcej
 
Szymon Majewski w reklamach Plusa: stracił na wyrazistości i humorze, ale wzbudza sympatię (opinie) więcej
 
TVP zarobiła z reklam mniej o 50 mln zł. Jacek Kurski: zorganizowany system grabieży więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Grafik / Fotoedytor TVN
Promos & Monetization Specialist GOG.com
On-Air Producer / Junior GFX Designer Fox Networks Group Poland
Specjalista ds. PR (Junior) Kino Świat
Analyst, Consumer Insights & Analytics Viacom International Media Networks
Realizator seriali paradokumentalnych OUTSET Films
Programmatic Manager Gremi Media
Grafik TVN
Communication Planner Havas Media Group
Branded Content Manager Havas Media Group
Tele Sales Executive (ONLINE + PRINT) Media Impact Polska
Presentation and Media Planner BBC
Młodszy Specjalista ds. Compliance TVN
Zespół redakcyjny Cavatina
TV & Video Campaign Planner K2
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
UKE chce uznać EmiTel za podmiot dominujący w emisji sygnału tv i radiowego, ruszają konsultacje

Urząd Komunikacji Elektronicznej zaczął konsultacje dotyczące decyzji o uznaniu firmy EmiTel za podmiot dominujący w segmentach hurtowych usług transmisji sygnału telewizyjnego i radiowego. więcej

Polsat liderem we wrześniu - rosną TV4 i TVP Info, ostro w dół TVP Info

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego we wrześniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się piłkarskie mecze piłki nożnej i seriale Dwójki - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

Jacek Kurski: wiele wskazuje na to, że anglojęzyczny kanał informacyjny TVP utworzymy wspólnie z Węgrami

Anglojęzyczny kanał informacyjny TVP prawdopodobnie zostanie utworzony wspólnie przez publiczne telewizje z Polski i Węgier. - Pewne porozumienia obu rządów w tej sprawie już są, lecz zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach - informuje prezes TVP Jacek Kurski. więcej

Udany powrót ,,Koła fortuny". TVP2 liderem rynku

Teleturniej „Koło fortuny” ogląda średnio 988 tys. widzów (z czego 821 tys. osób gromadzą odcinki pokazywane w dni powszednie, a 1,61 mln śledzi emisje w niedziele). Produkcja daje Dwójce pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego. więcej

625 tys. widzów ,,Pod wspólnym niebem". TVP2 przegrywa z konkurencją

Nowy serial „Pod wspólnym niebem” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 625 tys. widzów. Komediowa produkcja daje Dwójce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. więcej

162 tys. widzów religijnego programu Jedynki ,,Studio raban"

Nowy katolicki program „Studio raban” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 162 tys. widzów. Religijna audycja daje Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”, która w tym czasie pokazuje powtórki. więcej

,,Kabaret na żywo" w nowym paśmie stracił 400 tys. widzów. Polsat liderem w 16-49

Trzeci sezon „Kabaretu na żywo” po trzech pierwszych odcinkach ogląda średnio 1,80 mln osób, o 400 tys. widzów mniej niż przed rokiem kiedy program rozpoczynał się godzinę wcześniej. Polsat w czasie emisji formatu jest wiceliderem rynku telewizyjnego w 4+ i liderem w 16-49. więcej

TVP2 po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła TVP1. 550 tys. widzów przewagi ,,Faktów" TVN nad ,,Wiadomościami" TVP1

Nowym liderem rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu został TVN, który wyprzedził Polsat. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która po raz pierwszy od ponad 10 lat wyprzedziła siostrzaną TVP1. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

TLC wspiera Fundację Rak'n'Roll. Suknia ślubna Agaty Młynarskiej wystawiona na licytację

W związku z premierą nowego reality-show „Sposób na suknie” stacja TLC rozpoczyna akcję charytatywną na rzecz fundacji Rak’n’Roll. Szefowa kanału Agata Młynarska oddała na licytację swoją suknię ślubną, która zostanie przerobiona przez prowadzącą program Magdalenę Sochę-Włodarską. więcej

Morozowski: PiS spróbuje przejąć TVN24 i ,,Gazetę Wyborczą", możemy wyprowadzić milion osób na ulice

Publicysta TVN24 Andrzej Morozowski jest zdania, że obóz rządzący poprzez przepisy o dekoncentracji kapitałowej w mediach będzie starał się przejąć TVN24 i „Gazetę Wyborczą”. Dziennikarz, tak samo jak Dominika Wielowieyska, uważa, że przeciw nowym regulacjom powinny zostać zorganizowane protesty uliczne. - Gdyby moi szefowie postanowili, że robimy akcję w obronie wolnych mediów w TVN24, to myślę, że jakiś milion ludzi na ulicach by nas bronił - ocenia Morozowski. więcej

Marek Szkolnikowski wybrany do komitetu sportowego Europejskiej Unii Nadawców

Marek Szkolnikowski - szef TVP Sport - został wybrany do komitetu sportowego Europejskiej Unii Nadawców (EBU). Zastąpił Jarosława Idziego. więcej

Serial ,,Templariusze" premierowo w HBO od 8 grudnia

W piątek, 8 grudnia br. stacja HBO rozpocznie emisję amerykańskiego serialu historycznego stacji History pt. "Templariusze” („Knightfall”). Dzień wcześniej odcinek premierowy obejrzą użytkownicy HBO GO. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem w Bydgoszczy, Złote Przeboje Elita na drugim miejscu

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w okresie od marca do sierpnia br. należała do RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają Złote Przeboje Elita i Radio Pogoda - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Francja wprowadza kary za brak oznaczeń zdjęć retuszowanych przy pomocy Photoshopa

Świadome odejście od retuszu, modyfikacji wizualnych czy upiększania reklamowanych ciał to trend widoczny od kliku lat i zapowiedź nowego. Obwarowanie tematu prawnie nie zwiąże rąk reklamiarzom - zmusi ich do porzucenia przyzwyczajeń, w czym nie ma nic złego - o tym, co wprowadzony we Francji prawny nakaz oznaczania retuszowanych zdjęć może zmienić w reklamie mówią Łukasz Chomyn, Rafał Grzeszkowski i Raphaël Pudlowski. więcej

Jacek Szulecki na czele kreacji Leo Burnett Group

Z początkiem października Jacek Szulecki objął stanowisko executive creative directora w Leo Burnett Group. Pokieruje działami kreacji agencji Leo Burnett Warsaw i Arc Worldwide Polska. Ostatnio pracował w J. Walter Thompson. więcej

Adam Małysz reklamuje bonusy dla przenoszących numer do Play na Kartę (wideo)

Ruszyła kolejna kampania reklamowa Play na Kartę z udziałem Adama Małysza. Akcja wspiera promocję, w ramach której nowi użytkownicy Play na Kartę otrzymują na 5 miesięcy 500 zł na rozmowy i SMS-y oraz 50 GB pakietu internetowego. więcej

Obniżki najpopularniejszym rodzajem promocji, coraz większe zainteresowanie testami produktów i usług

Obniżki cen produktów czy usług są najbardziej atrakcyjnym typem promocji, choć ich popularność spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na znaczeniu najbardziej zyskują zaś testy produktów i usług - wynika z Monitora Promocji 2017 firmy badawczej ARC Rynek i Opinia. więcej

Endorfina events i WebTalk łączą się w grupę spółek

Agencje eventowa endorfina events oraz digitalowa WebTalk łączą się w grupę spółek. Jednocześnie nadal będą działały pod dotychczasowymi markami. Szczegóły finansowe transakcji pozostają tajemnicą handlową.   więcej

,,Obudź w sobie lwa" w reklamach batonów Lion BlackWhite (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamująca nową wersję batonów Lion (produkowanych przez firmę CPP Toruń Pacific należącą do Nestle) - Lion BlackWhite. Akcja jest realizowana pod hasłem „Obudź w sobie lwa”. więcej

PizzaPortal.pl reklamuje wygodę i szybkość zamawiania w kampanii ,,Klikasz i jesz"

Wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa serwisu do zamawiania posiłków online PizzaPortal.pl. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają agencje Ambasada, Flota Filmowa, Starcom oraz 38PR & Content Communication. więcej

Clowny bohaterami reklamy Audi w Wielkiej Brytanii

Bohaterami nowej reklamy Audi są clowny, przemierzające ulice miasta w charakterystycznych pojazdach. Za kreację spotu przygotowanego dla brytyjskiego oddziału marki odpowiada agencja BBH. więcej

Carlsberg z nową wersją piwa Okocim - Polskie Ale

Carlsberg Polska wprowadza na rynek nowość w ofercie marki Okocim - piwo górnej fermentacji Okocim Polskie Ale. Wesprze je kampanią przygotowaną przez agencje Upside i PHD Media Direction. więcej

Raiffeisen Polbank reklamuje pożyczkę gotówkową DanyKesz (wideo)

Raiffeisen Polbank reklamuje ofertę pożyczek gotówkowych w wysokości do 4 tys. zł z oprocentowaniem wynoszącym 2,88 proc. W spotach taka pożyczka jest przedstawiana jako błyskawiczny DanyKesz. więcej

Ryan Reynolds namawia do pomocy chorym dzieciom (wideo)

Aktor Ryan Reynolds w najnowszej reklamie szpitala dziecięcego w Toronto podejmuje walkę i zachęca innych do tego, by podobnie jak on wsparli SickKids Hospital. więcej

Stacje paliw Moya promują się loterią konsumencką (wideo)

Sieć stacji paliwowych Moya (należy do Anwim SA) rozpoczęła ogólnopolską loterię, w której nagrodami są samochody Skoda Fabia oraz bony na paliwo. Za jej organizację odpowiada Good Agency. więcej

Grupa Uzdrowiska Polskie z nową identyfikacją wizualną

Grupa Uzdrowiska Polskie, w skład której wchodzą Uzdrowiska Konstancin-Zdrój, Uzdrowiska Nałęczów, Uzdrowiska Kamień Pomorski oraz Uzdrowiska Iwonicz-Zdrój, zmieniła swoją identyfikację wizualną. Za jej przygotowanie odpowiada CREO Anna Gałek. więcej

,,Szalona 5" znów promuje hipermarkety Carrefour (wideo)

Sieć hipermarketów Carrefour 4 października rozpoczyna kolejną odsłonę promocji „Szalona 5”. Wspiera to kampania z Napoleonem odgrywanym przez Jacka Braciaka. więcej

 
 
 
PRASA
 
Francja wprowadza kary za brak oznaczeń zdjęć retuszowanych przy pomocy Photoshopa

Świadome odejście od retuszu, modyfikacji wizualnych czy upiększania reklamowanych ciał to trend widoczny od kliku lat i zapowiedź nowego. Obwarowanie tematu prawnie nie zwiąże rąk reklamiarzom - zmusi ich do porzucenia przyzwyczajeń, w czym nie ma nic złego - o tym, co wprowadzony we Francji prawny nakaz oznaczania retuszowanych zdjęć może zmienić w reklamie mówią Łukasz Chomyn, Rafał Grzeszkowski i Raphaël Pudlowski. więcej

Orliński i Ziemkiewicz o wywiadzie Morozowskiego, Wielowieyskiej i Żakowskiego: kuriozalny materiał, popatrzcie w lustro

Andrzej Morozowski, Dominika Wielowieyska i Jacek Żakowski w rozmowie z „Newsweekiem” mocno skrytykowali działania obozu rządzącego wobec krytykujących go mediów. Wywiad zdecydowanie negatywnie skomentowali Wojciech Orliński z „Gazety Wyborczej” i Rafał Ziemkiewicz z „Do Rzeczy”, zarzucając publicystom m.in. oderwanie od realiów społecznych i stosowanie podwójnych standardów. więcej

Robert Mazurek, Piotr Skwieciński, Michał Pol, Grzegorz Sroczyński i Tomasz Rożek wśród nominowanych do MediaTorów 2017 (lista)

Ujawniono listę nominowanych do 11. edycji plebiscytu MediaTory. Poza 41 dziennikarzami o statuetkę powalczą 4 zespoły redakcyjne oraz 2 projekty dziennikarskie. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali finałowej 2 grudnia 2017 roku, wyłoni ich ponad 10 tysięcy studentów z 23 polskich uczelni. więcej

Focus.pl w nowej wersji, Łukasz Orbitowski felietonistą

Serwis Focus.pl (należący do Burda International Poland) został uruchomiony w nowej  odsłonie, w której większy nacisk postawiono na autorskie materiały. Współpracę w witryną jako felietonista zaczął pisarz Łukasz Orbitowski. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Allegro znosi opłaty za wystawienie i zdjęcia, a podwyższa prowizje w kategoriach Komputery i Bilety

Serwis Allegro.pl rezygnuje z opłat za wystawienie ofert i dodanie do nich zdjęć w kategoriach Komputery i Bilety. Jednocześnie w obu podwyższa prowizję od sprzedaży: w Komputerach będzie teraz wynosić od 1,5 do 9 proc., a w Biletach - 5 proc. więcej

Maciej Gajek, Piotr Mieśnik, Joanna Kocik, Maciej Deja i Michał Siegieda wydawcami strony głównej WP.pl

Pracę w Wirtualnej Polsce jako wydawcy strony głównej WP.pl zaczęli Maciej Gajek (poprzednio w „Newsweeku”), Piotr Mieśnik (przeszedł z „Logo”), Joanna Kocik (poprzednio w TVP Info), Maciej Deja (poprzednio w Polska Press Grupie) i Michał Siegieda (przeszedł z Telewizji WP). więcej

Karolina Deling-Jóźwik szefową wydawców strony głównej Gazeta.pl, Michał Fal za Hannę Rydlewską szefem newsroomu

Karolina Deling-Jóźwik, poprzednio pracująca w Wirtualnej Polsce, objęła funkcję szefowej wydawców strony głównej Gazeta.pl. Szefem newsroomu portalu został Michał Fal, zastęując na tym stanowisku Hannę Rydlewską. więcej

Facebook zatrudni kolejne 1000 osób do kontroli reklam na portalu

Facebook planuje zatrudnić dodatkowo tysiąc osób do sprawdzania czy kupowane na nim reklamy spełniają kryteria firmy. To próba powstrzymania Rosji oraz innych krajów od używania największego portalu społecznościowego jako narzędzia do ingerowania w wybory. więcej

Polska branża muzyczna notuje wzrosty, rosną wydatki na muzykę cyfrową

Według raportu Związku Producentów Audio Video (ZPAV) w pierwszym półroczu 2017 wartość polskiego rynku muzycznego wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o ponad 5,1 procent osiągając poziom ponad 125,5 mln zł. Wzrosty to zasługa szybko rosnących wydatków na muzykę cyfrową. więcej

Snapchat w br. zarobi z reklam 744 mln dolarów, o ponad 160 mln mniej niż zakładano

Przychody reklamowe Snapchata wyniosą w tym roku 774,1 mln dolarów - wynika z analizy eMarketer. Jednak będą one niższe, niż zakładały poprzednie prognozy. więcej

76 proc. polskich internautów używa kilku ekranów, najpopularniejszą parą telewizor i smartfon

Według badania IRCenter 76 procent użytkowników internetu w Polsce korzysta z więcej niż jednego ekranu. Większość respondentów używa drugiego urządzenia podczas oglądania telewizji, zaś najpopularniejszym zestawem jest ekran telewizora i smartfona. więcej

Projekt nowej ustawy o ochronie danych osobowych budzi wątpliwości GIODO. Konsultacje potrwają do połowy października

Zmiana przepisów ma stworzyć grunt pod unijne rozporządzenie RODO, które w Polsce zacznie obowiązywać w maju 2018 roku. Jego założeniem jest ujednoliceniem przepisów dotyczących ochrony danych we wszystkich 28 państwach członkowskich UE. Konsultacje dotyczące projektu potrwają do połowy października. Część propozycji Ministerstwa Cyfryzacji budzi jednak wątpliwości Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Obniżki najpopularniejszym rodzajem promocji, coraz większe zainteresowanie testami produktów i usług

Obniżki cen produktów czy usług są najbardziej atrakcyjnym typem promocji, choć ich popularność spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na znaczeniu najbardziej zyskują zaś testy produktów i usług - wynika z Monitora Promocji 2017 firmy badawczej ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Marta Berto nową szefową komunikacji festiwalu Audioriver

Od października funkcję dyrektor public relations i marketingu festiwalu Audioriver objęła Marta Berto. Na stanowisku zastępuje Łukasza Naporę, który odchodzi z organizacji. więcej

Heroes Brand Communication prowadzi komunikację marek Fotojoker i Cewe

Dostawca usług fotograficznych Cewe rozpoczął współpracę z agencją public relations Heroes Brand Communication. Agencję wyłoniono w konkursie ofert. więcej

Warsaw PR dla producenta mebli miejskich SEEDiA

Polska firma SEEDiA, producent ekologicznych mebli miejskich zasilanych energią odnawialną, powierzyła swoją komunikację agencji Warsaw PR. Agencja odpowiada za wizerunek marki w mediach tradycyjnych i społecznościowych. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
76 proc. polskich internautów używa kilku ekranów, najpopularniejszą parą telewizor i smartfon
Juraj Andras nowym członkiem zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska
 
 
 
GOSPODARKA
 
Obniżki najpopularniejszym rodzajem promocji, coraz większe zainteresowanie testami produktów i usług
Wskaźnik klimatu gospodarczego w Polsce na rekordowo wysokim poziomie
George Friedman: Za 30 lat Polska będzie regionalną potęgą
Projekt nowej ustawy o ochronie danych osobowych budzi wątpliwości GIODO. Konsultacje potrwają do połowy października
Fitch podwyższył szacunek dynamiki PKB Polski na 2017 r. do 4,0 proc. z 3,3 proc.
Co szóste dziecko w Polsce ma zaburzenia słuchu. Częstym powodem są nawracające infekcje dróg oddechowych
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Botoks" z najlepszym otwarciem kinowym 2017 roku
"Wspólnik" Johna Grishama w telewizji
Monica Bellucci w horrorze science fiction
LisaGay Hamilton została Condoleezzą Rice
Serial ,,Templariusze" premierowo w HBO od 8 grudnia
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj