Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 11 Października 2017
 
 
 
Zygmunt Solorz: rząd powinien wspierać polski kapitał
 
- Jesteśmy Polakami i jako polski kapitał powinniśmy być wspierani przez rząd - komentuje zapowiadaną ustawę dekoncentracyjną Zygmunt Solorz, szef rady nadzorczej Polsatu. więcej
 
 
Publicis Communications łączy agencje Arc, Leo Burnett oraz MSL w spółkę LBG, na czele Sebastian Hejnowski
 
Od 10 października Publicis Communications łączy w jedną spółkę LBG trzy agencje -  Arc, Leo Burnett i MSL. Nową strukturą kieruje Sebastian Hejnowski, dotychczasowy CEO MSL Central and Eastern Europe. więcej
 
 
TVP utoruje nadawcom z MUX-8 drogę do renegocjacji umów z Emitelem. ,,Spotkania szefów PIKE, UKE, KRRiT i TVP"
 
Telewizja Polska chce wejść na MUX-8, ale na określonych zasadach ekonomicznych, dlatego negocjuje warunki umowy zaproponowane przez Emitel. Od wyników tych rozmów oraz od postępowania UKE zależy, czy pozostali nadawcy z ósmego multipleksu - niezadowoleni z zasięgu technicznego i oglądalności kanałów - będą renegocjować swoje umowy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Onet-RASP i Wirtualna Polska bliżej Facebooka, w dół TVN24.pl i Interia.pl (dane Gemius/PBI z września)
 
We wrześniu br. spore wzrosty zasięgów mieli wydawcy czterech największych polskich portali: Grupa Onet-RAS Polska, Grupa Wirtualna Polska, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl - przy czym sam portal Interia.pl, tak samo jak TVN24.pl, zanotowały spadki. więcej
 
 
Nadawcy o obecności TVP na rynku reklamowym: misja publiczna wymaga uwolnienia od relacji komercyjnej
 
System finansowania mediów publicznych w Polsce nie jest doskonały, ale po jego uporządkowaniu i przy dalszym dotowaniu ze środków publicznych Telewizja Polska powinna zmniejszyć swój udział w rynku reklamowym. Choć prawdopodobnie sama tego nie zrobi - do takich wniosków doszli Zygmunt Solorz, Maciej Maciejowski, Jerzy Straszewski i Dariusz Dąbski, dyskutujący podczas 44. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE w Poznaniu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Przewodniczący KRRiT: składka audiowizualna najbardziej preferowana przez rząd, samoregulacja lepsza niż ustawa więcej
 
Awans polskiej kadry do mundialu to wzrost wartości marketingowej piłkarzy i ich trenera więcej
 
Nino Dżikija na czele redakcji gospodarczej Wirtualnej Polski, odchodzi Tomasz Grynkiewicz więcej
 
Polsat liderem po trzech kwartałach, TVP2 wyprzedziła TVP1 w 16-49. Mecz Polska-Rumunia ratingowym hitem więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Finance Director CE Fox Networks Group Poland
Media Assistant Havas Media Group
Business Development Manager, Noizz.pl Media Impact Polska
SENIOR ACCOUNT MANAGER / domy mediowe Grupa ZPR Media
DJ / prezenter Radio BIELSKO
Specjalista ds. Sprzedaży TVN
Specjalista ds. Obsługi Reklamowej On-Line Media Impact Polska
Młodszy Specjalista ds. Planowania Kampanii Reklamowych TVN
Grafik / Fotoedytor TVN
Promos & Monetization Specialist GOG.com
On-Air Producer / Junior GFX Designer Fox Networks Group Poland
Specjalista ds. PR (Junior) Kino Świat
Analyst, Consumer Insights & Analytics Viacom International Media Networks
Realizator seriali paradokumentalnych OUTSET Films
Programmatic Manager Gremi Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Zygmunt Solorz: rząd powinien wspierać polski kapitał

- Jesteśmy Polakami i jako polski kapitał powinniśmy być wspierani przez rząd - komentuje zapowiadaną ustawę dekoncentracyjną Zygmunt Solorz, szef rady nadzorczej Polsatu. więcej

TVP utoruje nadawcom z MUX-8 drogę do renegocjacji umów z Emitelem. ,,Spotkania szefów PIKE, UKE, KRRiT i TVP"

Telewizja Polska chce wejść na MUX-8, ale na określonych zasadach ekonomicznych, dlatego negocjuje warunki umowy zaproponowane przez Emitel. Od wyników tych rozmów oraz od postępowania UKE zależy, czy pozostali nadawcy z ósmego multipleksu - niezadowoleni z zasięgu technicznego i oglądalności kanałów - będą renegocjować swoje umowy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Nadawcy o obecności TVP na rynku reklamowym: misja publiczna wymaga uwolnienia od relacji komercyjnej

System finansowania mediów publicznych w Polsce nie jest doskonały, ale po jego uporządkowaniu i przy dalszym dotowaniu ze środków publicznych Telewizja Polska powinna zmniejszyć swój udział w rynku reklamowym. Choć prawdopodobnie sama tego nie zrobi - do takich wniosków doszli Zygmunt Solorz, Maciej Maciejowski, Jerzy Straszewski i Dariusz Dąbski, dyskutujący podczas 44. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE w Poznaniu. więcej

Tomasz Smokowski i Andrzej Twarowski znikają z "Ligi+ Extra" wcześniej niż planowano

Tomasz Smokowski i Andrzej Twarowski nie pojawią się już na antenie Canal+, by poprowadzić program „Liga+ Extra”. Za tydzień stacja ma zaprezentować audycję w zupełnie nowej odsłonie. więcej

7,4 mln widzów śledziło mecze Polaków w eliminacjach do MŚ w Rosji. Hitem Polska-Czarnogóra

Wszystkie dziesięć eliminacyjnych meczów reprezentacji Polski do Mistrzostw Świata 2018 w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 7,39 mln osób. Największą publiczność zgromadziło spotkanie Polska-Czarnogóra, które oglądało na obu antenach 9,44 mln widzów (wliczając gości jego widownia wyniosła 9,96 mln osób). więcej

600 tys. widzów jesiennych odcinków ,,Minęła 20-ta". TVP Info wygrywa z TVN24 i Polsatem News

W okresie od 2 września do 9 października br. magazyn „Minęła 20-ta” śledziło średnio 598 tys. widzów. Program daje TVP Info pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych w 4+ i drugie miejsce w 16-49. więcej

Stowarzyszenie Wolnego Słowa apeluje do mediów publicznych o pluralizm i rzetelność

Stowarzyszenie Wolnego Słowa skierowało apel do władz i innych pracowników mediów publicznych o uczciwe wypełnianie misji publicznej, zwłaszcza w zakresie zapewnienia - głównie w programach informacyjnych i publicystycznych - pluralizmu światopoglądowego i politycznego. więcej

Szef BBC News rezygnuje

James Harding pełniący od 2013 roku funkcję dyrektora BBC odpowiedzialnego za dział newsów z początkiem 2018 roku odejdzie ze stanowiska. Harding zamierza uruchomić własną firmę mediową, jego następca nie jest na razie znany. więcej

Wojciech Surmacz gospodarzem ,,W tyle wizji" w TVP Info

Wicedyrektor radiowej Trójki Wojciech Surmacz dołączył do grona gospodarzy programów satyrycznych „W tyle wizji” i „W tyle wizji extra” w TVP Info. więcej

Comedy Central szeroko promuje ,,Drunk History - Pół litra historii"

W czwartek, 12 października o godzinie 22:00 na Comedy Central zadebiutuje polska produkcja „Drunk History - Pół litra historii”. Premierze towarzyszy kampania promocyjna prowadzona w internecie, prasie, radiu i na outdoorze, za którą odpowiadają Kalicińscy.com i Starcom. więcej

Media4Fun rozpoczyna współpracę z Rafael Film, poszerza ofertę o kino gatunkowe

Agencja konsultingu filmowego Media4Fun i Rafael Film rozpoczęli strategiczną współpracę. Media4Fun poszerzy tym samym swoje filmowe portfolio o tytuły dla widzów kina gatunkowego.   więcej

,,Królestwo zwierząt" od 16 października w TNT

16 października 2017 roku TNT rozpocznie emisję nowego serialu „Królestwo zwierząt”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Stowarzyszenie Wolnego Słowa apeluje do mediów publicznych o pluralizm i rzetelność

Stowarzyszenie Wolnego Słowa skierowało apel do władz i innych pracowników mediów publicznych o uczciwe wypełnianie misji publicznej, zwłaszcza w zakresie zapewnienia - głównie w programach informacyjnych i publicystycznych - pluralizmu światopoglądowego i politycznego. więcej

 
Radio Gra liderem słuchalności w Toruniu. ZET Gold awansowało na drugie miejsce

Liderem rynku radiowego w Toruniu w okresie od marca do sierpnia br. było Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze ZET Gold i RMF FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Publicis Communications łączy agencje Arc, Leo Burnett oraz MSL w spółkę LBG, na czele Sebastian Hejnowski

Od 10 października Publicis Communications łączy w jedną spółkę LBG trzy agencje -  Arc, Leo Burnett i MSL. Nową strukturą kieruje Sebastian Hejnowski, dotychczasowy CEO MSL Central and Eastern Europe. więcej

Tesco po krytyce w internecie wycofuje reklamę z kobietą w ciąży podającą posiłek mężczyźnie

Tesco Polska po krytyce internautów wywołaną komentarzem Andrzeja Saramonowicza wstrzymało kampanię promującą Tesco Ezakupy i wycofało reklamy pokazujące, jak ciężarna kobieta podaje siedzącemu przy stole mężczyźnie posiłek na talerzu. więcej

Ponad 110 tys. zł za nową identyfikację wizualną Senatu

Firma Headmade Studio wygrała konkurs Senatu RP, Kancelarii Senatu i Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej na system identyfikacji wizualnej, regulujący zasady komunikowania się za pomocą oficjalnych symboli państwowych i tradycyjnego znaku Senatu. więcej

USA, Chiny i Niemcy najbardziej wartościowymi krajowymi markami na świecie, Polska na 23. miejscu

Według rankingu firmy Brand Finance wyceniane na ponad 21 bilionów dolarów Stany Zjednoczone są najbardziej wartościową marką narodową na świecie w 2017 roku. Polska znalazła się na tej liście na 23. miejscu z kwotą 571 miliardów dolarów, co oznacza spadek o 2 pozycje w porównaniu z poprzednim rokiem. więcej

,,Jeśli masz czyste ręce, dołącz do nas" w kampanii Fabryki Rajstop Adrian

W nowej kampanii reklamowej Fabryki Rajstop Adrian, realizowanej pod hasłem „Jeśli masz czyste ręce, dołącz do nas”, występuje prezes tej firmy Małgorzata Pomorska. więcej

Adam Kowalik i Marcin Gałczyński w Directors, agencja stawia na konsulting kreatywny

Agencja Directors włączyła do swojej oferty usługi konsultingu kreatywnego. Pracę w firmie zaczęli Adam Kowalik (przeszedł z EY) i Marcin Gałczyński (poprzednio w Boston Consulting Group). więcej

Cyber Marian chrupie, a chłopiec na zebrze pomaga nauczycielce w kampanii czekolady Wedel Cookie (wideo)

Ruszyła kampania reklamująca Cookie - nową markę czekolady Wedel. W akcji youtuber Cyber Marian pokazuje, że nie da się jeść tej czekolady bez chrupania. więcej

Scholz&Friends, EM Lab i The Digitals będą reklamować Maxi Zoo

Grupa S/F (należąca do holdingu Mediacap), obejmująca agencje Scholz&Friends Warszawa, Em Lab i The Digitals, wygrała przetarg na obsługę sieci sklepów z artykułami dla zwierząt Maxi Zoo. więcej

,,Zapomnij o przeziębieniu" - taniec w deszczu reklamuje Aspirin C także w wersji Forte (wideo)

Firma Bayer odświeżyła wizerunek marki Apirin, poprzez unowocześnienie jej opakowań i logotypu. Marketer rozpoczął też nową kampanię reklamową produktu, której autorami są agencje BBDO Warszawa i MediaCom Warszawa. więcej

,,Na odporność polecam!" w kampanii Iskialu (wideo)

Trwa kampania reklamowa suplementu diety Iskial (produkowanego przez USP Zdrowie). Akcję, pod hasłem „Iskial - na odporność polecam!”, przygotowały firmy marketingowe Fat Baby i Mets. więcej

Reese Witherspoon jako doskonała gospodyni w reklamie Crate&Barrel (wideo)

Aktorka Reese Witherspoon została nową ambasadorką sklepów Crate&Barrel. W najnowszej kampanii tej marki wciela się w rolę idealnej gospodyni. Autorem reklam jest agencja Preacher. więcej

,,Mania Paragonów" w loterii promującej sklepy Bricomarché

W sieci sklepów Bricomarché (należącej do Grupy Muszkieterów) startuje loteria promocyjna pod hasłem „Mania Paragonów”. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiada agencja Unique One. więcej

Maciej Sikorski: z Havas Sports&Entertainment do Runmageddon

Maciej Sikorski objął stanowisko commercial & sales directora w Runmageddonie. Przeszedł z agencji Havas Sports&Entertainment, gdzie ostatnio był senior account managerem. więcej

Upside działa jako grupa marketingowa. Szefem Janusz Plencler

Agencja strategiczno-kreatywna Upside wyodrębniła ze swojej struktury dwie firmy - Video Ex Machina, zajmującą się produkcją kontentu wideo oraz Villan Design, specjalizującą się w komunikacji wizualnej marek. Wszystkie trzy agencje będą działały jako grupa, na której czele stanął Janusz Plencler. więcej

LeBron James reklamuje autonomiczne auta Intela

W reklamie przygotowanej przez koncern Intel LeBron James, gwiazda amerykańskiej ligi NBA ociepla wizerunek autonomicznych samochodów i przekonuje, że warto pokonać obawy i zaufać pojazdom przyszłości. więcej

Marcin Dorociński na ratunek wilkom w kolejnej odsłonie kampanii marki Ostoya

Ruszyła kolejna odsłona akcji marki alkoholowej Ostoya, wspierającej program ochrony wilka bieszczadzkiego. Ambasadorem kampanii „Ostoya dla wilków” jest aktor Marcin Dorociński. więcej

Comedy Central szeroko promuje ,,Drunk History - Pół litra historii"

W czwartek, 12 października o godzinie 22:00 na Comedy Central zadebiutuje polska produkcja „Drunk History - Pół litra historii”. Premierze towarzyszy kampania promocyjna prowadzona w internecie, prasie, radiu i na outdoorze, za którą odpowiadają Kalicińscy.com i Starcom. więcej

McCann Worldgroup szuka na ulicach miast prawdziwego oblicza konsumentów w akcji ,,Truth About Street"

Polski oddział McCann Worldgroup wziął udział w globalnej akcji firmy pod hasłem „Truth About Street”. W ciągu jednego dnia informacje konsumenckie zbierane były przez pracowników agencji bezpośrednio od mieszkańców na ulicach miast. więcej

Vision Express musi zapłacić 195 tys. zł kary od UOKiK-u za reklamy promocji ,,3 w 1"

Sąd apelacyjny utrzymał wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakładający na podstawie decyzji prezesa UOKiK-u 194,9 tys. zł kary za reklamy telewizyjne promocji „3 w 1”. więcej

Monika Mierzejewska brand managerem w Pandorze Jewelry CEE

Do zespołu firmy produkującej biżuterię Pandora Jewelry CEE, na stanowisko brand managera dołączyła Monika Mierzejewska. więcej

Katarzyna Kochaniak: z Inside Outside PR do Arskom Group

Katarzyna Kochaniak dołączyła do zespołu agencji marketingu sportowego Arskom Group na stanowisko account managera. Przez ostatnie dwa lata pracowała w agencji Inside Outside PR. więcej

 
 
 
PRASA
 
Jakub Szymczuk będzie fotografem prezydenta Andrzeja Dudy

Jakub Szymczuk, poprzednio przez 10 lat fotoreporter „Gościa Niedzielnego”, ma zostać nowym pierwszym fotografem prezydenta Andrzeja Dudy. więcej

Agora skupiła akcje za 21,6 mln zł w celu ich umorzenia

Agora zakończyła program skupu akcji własnych uruchomiony w końcu września tego roku. Spółka skupiła 2,28 proc. papierów w celu umorzenia.   więcej

,,Kobieta i Życie" umacnia się na pozycji lidera sprzedaży, ,,Dobre Rady" straciły najwięcej

W lipcu br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei na czele spadków znalazły się „Dobre Rady” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Anna Szaluś nowym szefem działu reklamy w Wydawnictwie Zwierciadło

Anna Szaluś objęła stanowisko dyrektora działu reklamy Wydawnictwa Zwierciadło. Jej zastępczynią została Anna Ruszkowska. więcej

Listopadowy ,,Twój Styl" z Agatą Kuleszą na okładce i kalendarzem na 2018 rok

W środę, 11 października, ukaże się listopadowy numer miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Czytelnicy z woj. mazowieckiego dostaną go z przewodnikiem po zabiegach medycyny estetycznej, zaś do całego nakładu będzie dołączony kalendarzyk na 2018 rok. więcej

Jakub Szymczuk po 10 latach pracy odchodzi z ,,Gościa Niedzielnego"

Fotoreporter Jakub Szymczuk po 10 latach pracy rozstaje się z tygodnikiem „Gość Niedzielny”. - Czas na nowe wyzwania, nową wielką misję - aparat zostaje w rękach - zapowiedział. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Onet-RASP i Wirtualna Polska bliżej Facebooka, w dół TVN24.pl i Interia.pl (dane Gemius/PBI z września)

We wrześniu br. spore wzrosty zasięgów mieli wydawcy czterech największych polskich portali: Grupa Onet-RAS Polska, Grupa Wirtualna Polska, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl - przy czym sam portal Interia.pl, tak samo jak TVN24.pl, zanotowały spadki. więcej

TVN dominuje wśród najpopularniejszych mediów tradycyjnych na Instagramie, ,,Top model" przed ,,Szkołą" i ,,19+" (TOP 20)

Wśród najpopularniejszych i najaktywniejszych kont mediów pozainternetowych na Instagramie przeważają profile programów, seriali i stacji Grupy TVN. Liderem jest „Top model”, wyprzedający profile TVN i „Szkoły”. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
USA, Chiny i Niemcy najbardziej wartościowymi krajowymi markami na świecie, Polska na 23. miejscu

Według rankingu firmy Brand Finance wyceniane na ponad 21 bilionów dolarów Stany Zjednoczone są najbardziej wartościową marką narodową na świecie w 2017 roku. Polska znalazła się na tej liście na 23. miejscu z kwotą 571 miliardów dolarów, co oznacza spadek o 2 pozycje w porównaniu z poprzednim rokiem. więcej

Polacy przy zakupie mieszkania kierują się lokalizacją i ceną

Polacy przy zakupie mieszkania najczęściej zwracają uwagę na jego lokalizację i cenę. 45 proc. badanych nie korzysta z żadnej promocji przy kupnie lokum - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Publicis Communications łączy agencje Arc, Leo Burnett oraz MSL w spółkę LBG, na czele Sebastian Hejnowski

Od 10 października Publicis Communications łączy w jedną spółkę LBG trzy agencje -  Arc, Leo Burnett i MSL. Nową strukturą kieruje Sebastian Hejnowski, dotychczasowy CEO MSL Central and Eastern Europe. więcej

LoveBrands Relations prowadzi komunikację marki Vichy

Marka kosmetyczna Vichy (L’Oreal Polska) od września nawiązała współpracę w zakresie obsługi public relations z LoveBrands Relations. Agencja została wybrana w przetargu. więcej

Jonathan Sanchez dyrektorem ds. strategii i kreacji na Europę kontynentalną w agencji Grayling

W październiku do zespołu agencji Grayling dołączył Jonathan Sanchez, który objął stanowisko dyrektora ds. strategii i kreacji na Europę kontynentalną. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Policja zatrzymała handlarzy danymi klientów T-Mobile, pomógł system operatora
BlackBerry Motion z ekranem 5,5 cala, układem Snapdragon 625 i 4 GB pamięci RAM za 460 dolarów
Windows Phone bez nowych funkcji, Microsoft kończy rozwój tej platformy
Hammer Active - pancerny telefon za 549 zł
LeBron James reklamuje autonomiczne auta Intela
 
 
 
GOSPODARKA
 
USA, Chiny i Niemcy najbardziej wartościowymi krajowymi markami na świecie, Polska na 23. miejscu
Agora skupiła akcje za 21,6 mln zł w celu ich umorzenia
Policja zatrzymała handlarzy danymi klientów T-Mobile, pomógł system operatora
Polacy przy zakupie mieszkania kierują się lokalizacją i ceną
DHL z terminalem lotniczym przy Lotnisku Chopina
93 proc. pracowników handlu pracuje w weekendy, 2/3 ma na to wpływ
Na zaburzenia psychiczne cierpi prawie jedna czwarta społeczeństwa. Polacy wciąż unikają wizyt w gabinecie psychiatry
Po połączeniu dwóch gigantów sektora naftowo-paliwowego na inwestycje trafi 2 mld zł. Pomogą one zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne kraju
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Luke Skywalker przerażony w zwiastunie "Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi"
Helen Mirren i Luke Evans w filmie Luca Bessona
Jurek Owsiak ustalił datę przyszłorocznego Przystanku Woodstock
Netflix i David Fincher zapowiadają "Mindhunter"
"Big Hugs" - nowa płyta Teletubisiów
Drugi sezon "Stranger Things": Tytuły odcinków
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj