Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 21 Stycznia 2018
 
 
 
,,Korona królów" hitem TVP1, ale telenowelę śledzą głównie starsi widzowie
 
Serial „Korona królów” ogląda w styczniu średnio 2,66 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,09 mln widzów, w drugim jej widownia spadła do 2,22 mln, ale w trzecim - wzrosła 2,56 mln. TVP1 w czasie emisji produkcji jest zdecydowanym liderem rynku w 4+, ale w 16-49 stacja zajmuje miejsce trzecie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
,,Vogue Polska" z bardzo wysokim nakładem. ,,Cena nie odstraszy czytelniczek, magazyn pozyska reklamodawcy"
 
Kwota 16,90 zł za miesięcznik „Vogue Polska”  (Visteria) to zdaniem ekspertów cena, którą jego czytelniczki będą skłonne zapłacić, bo choć najwyższa na rynku magazynów dla kobiet, to jednak jest adekwatna do jego jakości i poziomu. Z kolei zaproponowane przez wydawcę ceny reklam są atrakcyjne dla reklamodawców, bo niższe niż w innych tytułach. Mimo to po reklamę w tym magazynie nie sięgną masowi reklamodawcy. więcej
 
 
EmiTel o uznaniu przez UKE za podmiot dominujący: niespójne uzasadnienie, rozważymy odwołania
 
Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał decyzje uznające EmiTel za podmiot dominujący w dwóch segmentach: hurtowych usług transmisji sygnału telewizyjnego i radiowego. - Od początku stoimy na stanowisku, że oba rynki nie powinny podlegać regulacji. Samo postępowanie dowodowe przeprowadzone przez regulatora było niepełne - komentuje firma. więcej
 
 
Użytkownicy Facebooka zdecydują o pozycji wydawców w News feedzie. Akcje ,,New York Timesa" w górę o 9 procent
 
Facebook zapowiedział nowy program, w ramach którego użytkownicy serwisu będą wskazywać najbardziej wiarygodne źródła newsów, a ich głosy zdecydują o pozycji konkretnych wydawców w News feedach internautów. Dzięki temu Facebook chce zapewnić odbiorcom najwyższej jakości treści dziennikarskie. Po ogłoszeniu nowego projektu na giełdzie zyskały akcje mediów uchodzących w USA za najbardziej wiarygodne, skok o 9 procent zanotował „The New York Times”. więcej
 
 
Przeniesienie ,,Jednego z dziesięciu" umocniło TVP1, ale osłabiło TVP2 (szczegółowe dane)
 
Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledzi średnio 2,77 mln widzów, co jest o około 620 tys. wyższym wynikiem niż w TVP2. Średnia oglądalność Dwójki w byłym paśmie nadawania programu spadła o około 1,67 mln osób, ale Jedynka dzięki emisji audycji Sznuka zyskała w tym paśmie 2 mln oglądających - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Vogue Polska" w lutym w kioskach. Za reklamę trzeba zapłacić do 280 tys. zł więcej
 
H&M po aferze z bluzą z napisem ,,Coolest Monkey In The Jungle" ma poważny problem wizerunkowy więcej
 
,,Do Rzeczy" i ,,Sieci" najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko ,,Tygodnik Powszechny" i ,,Gazeta Polska" więcej
 
TVP podnosi o ponad 80 proc. ceny reklam przy ,,Koronie Królów", zdrożały też reklamy przy ,,Jeden z dziesięciu" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista SEO Merlin Group
Junior Performance Manager Merlin Group
Specjalista ds. pozyskiwania praw do kontentu T-Mobile Polska
Ekspert ds. OTT TV T-Mobile Polska
Ekspert ds. pozyskiwania praw do kontentu T-Mobile Polska
Ekspert ds. UX/UI T-Mobile Polska
Główny specjalista ds. wsparcia sprzedaży T-Mobile Polska
Specjalista ds. oferty audio-wideo T-Mobile Polska
Art Director - manager zespołu grafików Merlin Group
Specjalista ds. email marketingu Merlin Group
Grafik kreatywny Merlin Group
Specjalista ds. UX Merlin Group
Specjalista ds. Sprzedaży Kanałów Tematycznych TVN
Finance Analyst in AXN Poland Sp Zoo (place of work Warsaw) AXN
Sales Manager Spiders.Agency
Head of Business Spiders.Agency
GRAPHIC DESIGNER (z umiejętnościami DTP) H2O CREATIVE
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Korona królów" hitem TVP1, ale telenowelę śledzą głównie starsi widzowie

Serial „Korona królów” ogląda w styczniu średnio 2,66 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,09 mln widzów, w drugim jej widownia spadła do 2,22 mln, ale w trzecim - wzrosła 2,56 mln. TVP1 w czasie emisji produkcji jest zdecydowanym liderem rynku w 4+, ale w 16-49 stacja zajmuje miejsce trzecie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

EmiTel o uznaniu przez UKE za podmiot dominujący: niespójne uzasadnienie, rozważymy odwołania

Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał decyzje uznające EmiTel za podmiot dominujący w dwóch segmentach: hurtowych usług transmisji sygnału telewizyjnego i radiowego. - Od początku stoimy na stanowisku, że oba rynki nie powinny podlegać regulacji. Samo postępowanie dowodowe przeprowadzone przez regulatora było niepełne - komentuje firma. więcej

Przeniesienie ,,Jednego z dziesięciu" umocniło TVP1, ale osłabiło TVP2 (szczegółowe dane)

Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledzi średnio 2,77 mln widzów, co jest o około 620 tys. wyższym wynikiem niż w TVP2. Średnia oglądalność Dwójki w byłym paśmie nadawania programu spadła o około 1,67 mln osób, ale Jedynka dzięki emisji audycji Sznuka zyskała w tym paśmie 2 mln oglądających - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Makaronowy zawrót głowy" od 10 lutego w Polsacie. Makaron ugotują m.in. Wyszkoni, Szostak i Maserak

W sobotę 10 lutego br. Telewizja Polsat rozpocznie emisję cyklu kulinarnego „Makaronowy zawrót głowy”, w którym Paulina Chylewska i Szymon Kołecki wraz z zaproszonymi gośćmi będą lokować markę Sotelli. więcej

,,Przyjaciele" serialem rasistowskim i homofobicznym? ,,Refleksje nad zmianami w popkulturze"

Po premierze na Netflixie kultowy sitcom „Przyjaciele” poddawany jest reinterpretacjom na tle prezentowanych w nim wzorców i zachowań kulturowych. Wielu widzów oskarża sitcom o brak różnorodności na tle rasowym, homofobię i seksizm. Reinterpretacje, jakim poddawani są „Przyjaciele”, to normalne zjawisko w krytyce kultury. Serialu nie powinno się jednak analizować w całkowitym oderwaniu  od realiów lat 90., kiedy był pierwotnie emitowany. Dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują Magdalena Adamus, Katarzyna Czajka-Kominiarczuk oraz Andrzej Tucholski. więcej

Polsat przez trzy lata pokaże 120 gal mieszanych sztuk walki UFC

Telewizja Polsat zawarła kontrakt z amerykańską federacją mieszanych sztuk walki UFC, w ramach której przez najbliższe trzy lata będzie transmitować 40 gal z walkami organizowanych przez tę organizację. więcej

Sony Pictures Television uruchamia trzy kanały na Amazon Prime w Niemczech i Austrii

Koncern Sony Pictures Television Networks uruchomił na platformie Amazon Prime w Niemczech i Austrii trzy kanały płatnej telewizji - AXN, Sony Channel i Animax Plus. więcej

,,Korona królów" będzie kręcona na zamku krzyżackim w Malborku

Pod koniec stycznia dwa odcinki serialu „Korona królów” zostaną nakręcone w Malborku. Ma się to wiązać ze zwiększeniem budżetu na produkcję - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zdjęcia w malborskiej twierdzy rozpoczną się 29 stycznia. więcej

,,Ślepnąc od świateł" i ,,Westworld 2" wśród najbardziej oczekiwanych seriali 2018 roku

Przedstawiamy listę najbardziej oczekiwanych seriali roku 2018. Dla portalu Wirtualnemedia.pl swoje typy wskazują Magdalena Adamus (prowadząca bloga Catus Geekus), Kaja Szafrańska (dziennikarka i prowadząca kanał na YouTube Jakbyniepaczeć) oraz Marta Wawrzyn (prowadząca serwis tematyczny Serialowa). Zestawienie obejmuje te tytuły, które mają oficjalnie potwierdzone premiery w tym roku. więcej

,,Kavos Ink: Dziara się" i ,,Pojechane panny młode" w lutym w MTV

W lutym br. stacja MTV Polska rozpocznie emisję nowych reality-show - „Kavos Ink: Dziara się”, „Pojechane panny młode” i „Siesta Key”. więcej

Helen Jackson po 31 latach odchodzi z BBC Worldwide

Helen Jackson, chief content officer BBC Worldwide, po 31 latach żegna się z nadawcą. więcej

TVP dementuje: nie zmieniono umów Holeckiej, Adamczyka i Ziemca, zarabiają standardowo dla swoich funkcji

Telewizja Polska zaprzeczyła podanym przez „Gazetę Wyborcza” i „Fakt” informacjom, jakoby w ostatnim czasie przedłużyła na nowych warunkach umowy z prowadzącymi główne wydanie „Wiadomości” Danutą Holecką, Michałem Adamczykiem i Krzysztofem Ziemcem. Nadawca zaznaczył, że ich zarobki „są zgodne ze standardami rynkowymi w tej grupie zawodowej w innych telewizjach”. więcej

TVP Info wyprzedziło TVN24 w grudniu. Oglądalność Telewizji Republika spadła niemal o połowę

W grudniu ub.r. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Newsowa stacja TVP pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu, z najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Beata Tyszkiewicz odchodzi z jury ,,Tańca z gwiazdami", powodem problemy zdrowotne

W najbliższej edycji show „Taniec z gwiazdami” w Polsacie w jury nie będzie już zasiadała Beata Tyszkiewicz. Powodem są jej problemy zdrowotne. - Zdecydowałam się wziąć odpoczynek od „Tańca z Gwiazdami” - uzasadnia aktorka. - Drzwi na plan „Tańca z Gwiazdami” będą dla Pani Beaty Tyszkiewicz zawsze w Polsacie otwarte - zapewnia Nina Terentiew. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Paweł Sołtys odszedł z radiowej Trójki. ,,Media publiczne przekształcają się w propagandowe"

Dziennikarz ekonomiczny Paweł Sołtys zrezygnował z dalszej pracy w radiowej Trójce, z którą był związany - z półroczną przerwą na przełomie 2016 i 2017 roku - przez 10 lat. - Skala umotywowanych politycznie wpływów, nacisków na decyzje dotyczące programów i obsadę redaktorską jest tak duża, że media publiczne przekształcają się w partyjne, propagandowe - uzasadnia. więcej

 
Tomasz Duda został prezesem katolickiego Radia Rodzina. ,,Jego doświadczenie gwarantuje rozwój rozgłośni"

Odwołany ze stanowiska prezesa Radia Wrocław Tomasz Duda został redaktorem naczelnym Radia Rodzina należącego do Archidiecezji Wrocławskiej. Zatrudnienie go wiąże się z planowanym na 2018 rok rozwojem stacji. - Jego dotychczasowe osiągnięcia gwarantują ten rozwój - zapewnia ks. Rafał Kowalski, prezes Grupy Medialnej Johanneum. więcej

 
RMF FM liderem w Trójmieście w II półroczu. Złote Przeboje Trefl tuż za podium

Liderem rynku radiowego w Trójmieście w drugim półroczu ub.r. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
,,Cotygodniowy Przegląd Internetu" Wojtka Kardysia od 20 stycznia w Radiu Kampus

Od soboty 20 stycznia na antenie Radia Kampus Wojtek Kardyś poprowadzi nową, autorską audycję „Cotygodniowy Przegląd Internetu”. Jej gośćmi będą digital influencerzy i eksperci rynku internetowego. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Coca-Cola stawia na recykling opakowań, wprowadza strategię ,,World Without Waste"

Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do kwestii opakowań. Koncern do 2030 roku chce uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od niego na rynek. więcej

Tomasz Dębowski: z Frisco.pl na szefa marketingu McDonald's Polska

Tomasz Dębowski został nowym dyrektorem marketingu w McDonald's Polska. Wcześniej funkcję tę pełnił Tomasz Leszko, który od jesieni ub.r. jest dyrektorem marketingu i członkiem zarządu w firmie Henkell&Co. więcej

Francuskie wydawnictwo drukowało pisma tylko dla reklamodawców, wśród oszukanych Pfizer, Airbus i Siemens

W Paryżu rozpoczął się proces w którym wydawnictwo CTEA jest oskarżone o oszukiwanie współpracujących z nim reklamodawców. Firma medialna twierdząca że sprzedaje wielotysięczne nakłady kilkudziesięciu specjalistycznych magazynów pobierała od reklamodawców pieniądze i drukowała kilkaset sztuk czasopism wysyłając je partnerom. Według aktu oskarżenia założyciel CTEA Jean Marouani dorobił się na tym oszustwie milionów euro, a sam proceder trwał od lat 60-tych XX wieku. Wśród ofiar CTEA są między innymi koncerny Pfizer, Airbus, Siemens, MAN czy Alcatel-Lucent. więcej

Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce. Lidl i Kaufland ze sporą stratą

85 proc. Polaków w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło sieć Biedronka (Jeronimo Martins), wśród jej największych zalet wymieniane są atrakcyjne ceny - wynika z raportu agencji Market Side. Po zakupy chętnie chodzimy także do Lidla i Kauflandu (obie sieci należą do Grupy Schwarz). więcej

PKN Orlen startuje z nową platformą komunikacyjną kampanią ,,Kierunek Orlen"

PKN Orlen wystartował z nową platformą marketingowa, spajającą wszystkie marki koncernu. Jej pierwszą odsłoną jest kampania reklamowa „Kierunek Orlen”, przygotowana przez dział marketingu spółki, agencję Publicis, dom mediowy Mullen Lowe Media Hub oraz studio Dobro. więcej

Vectra po krytyce przeprasza za spot z gumowymi lalami i wycofuje go z emisji (wideo)

Sieć kablowa Vectra wycofuje z emisji reklamę pakietu z kanałami sportowymi i erotycznymi, którą skrytykowało m.in. Stowarzyszenie Twoja Sprawa. Prezes firmy przeprosił wszystkich urażonych treścią spotu. więcej

Alior Bank przed skocznią narciarską reklamuje Rachunek Partner dla firm (wideo)

W nowej kampanii Alior Banku reklamowany jest Rachunek Partner pozwalający płacić taniej za paliwo. Akcja spotu rozgrywa się przy food trucku stojącym pod skocznią narciarską. Kampanię przygotowały firmy marketingowe PZL i Mets. więcej

Karolina Malinowska i Olivier Janiak z dziećmi reklamują ofertę Play dla rodzin

W nowych reklamach sieci Play występuje małżeństwo prezenterów telewizyjnych - Karolina Malinowska i Olivier Janiak wraz ze swoimi dziećmi. Obsługą reklamową telekomu zajmują się firmy Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej i MediaCom Warszawa. więcej

Leo Burnett powiększa dział client service teamu Orange

Do zespołu obsługi klienta Leo Burnett dołączyły Małgorzata Bęczkowska, Katarzyna Barczuk (obie przeszły z Saatchi & Saatchi IS) oraz Luiza Szymańczak. Będą pracować w zespole zajmującym się obsługą Orange. więcej

L'Oreal po raz pierwszy pokazuje w reklamie modelkę w hidżabie

Firma kosmetyczna L’Oreal po raz pierwszy w historii zdecydowała się na pokazanie w swojej reklamie produktów do pielęgnacji włosów modelki w hidżabie. więcej

Marina Łuczenko-Szczęsna reklamuje kosmetyki Wibo

Piosenkarka Marina Łuczenko-Szczęsna została ambasadorką marki kosmetyków Wibo. Można ją obecnie oglądać w reklamach nowej pomadki tej marki. więcej

,,Witaj nowy!" - Samsung zachęca do wymiany starych smartfonów i tabletów

Ruszyła promocja "Witaj nowy!" firmy Samsung, w ramach której nabywcy wybranych urządzeń mobilnych mogą skorzystać z możliwości odsprzedaży starego smartfonu. więcej

Dirk-Jan van Hameren nowym globalnym szefem marketingu Nike

Dirk-Jan van Hameren objął stanowisko wiceprezesa i chief marketing officera w firmie Nike. Będzie zarządzać globalnym marketingiem firmy. Zastąpił Grega Hoffmana. więcej

Agora kończy 10-letnią współpracę reklamową z Bardzo

Koncern medialny Agora kończy współpracę z agencją reklamową Bardzo w zakresie obsługi ATL. Zawarta w 2008 roku umowa wygasa w styczniu tego roku i nie będzie przedłużana. więcej

Mateusz Jasiński ambasadorem masek antysmogowych Respro

Mateusz Jasiński, trener biegania oraz influencer publikujący treści o aktywnym trybie życia, został ambasadorem Respro, producenta brytyjskich masek antysmogowych. więcej

,,Kierunek ORLEN" - nowa platforma marketingowa PKN ORLEN (wideo)

PKN ORLEN uruchomił nową platformę marketingową, która umożliwi uspójnienie komunikacji wszystkich marek Koncernu. Obok aspektów wizerunkowych, narzędzie będzie również efektywnie wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta oraz promocji produktów i usług dostępnych w sieci ORLEN. Towarzyszy temu wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Kierunek ORLEN”. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Vogue Polska" z bardzo wysokim nakładem. ,,Cena nie odstraszy czytelniczek, magazyn pozyska reklamodawcy"

Kwota 16,90 zł za miesięcznik „Vogue Polska”  (Visteria) to zdaniem ekspertów cena, którą jego czytelniczki będą skłonne zapłacić, bo choć najwyższa na rynku magazynów dla kobiet, to jednak jest adekwatna do jego jakości i poziomu. Z kolei zaproponowane przez wydawcę ceny reklam są atrakcyjne dla reklamodawców, bo niższe niż w innych tytułach. Mimo to po reklamę w tym magazynie nie sięgną masowi reklamodawcy. więcej

Maciej Mizuro kupił Motor-Presse Polska, firma będzie dalej współpracować z Motor Presse Stuttgart

Maciej Mizuro - prezes wrocławskiej spółki Motor-Presse Polska - kupił 100 proc. udziałów firmy. Ten ruch to efekt procesu konsolidacji portfolio zagranicznych spółek międzynarodowego holdingu Motor Presse Stuttgart, którego częścią była polska spółka. więcej

Zmarła reportażystka ,,Gazety Wyborczej" Lidia Ostałowska

W niedzielę nad ranem w wieku 64 lat zmarła Lidia Ostałowska, dziennikarka i autorka reportaży przez wiele lat związana z „Gazetą Wyborczą” więcej

,,Egzorcysta" zbiera pieniądze od internautów, by nakręcić filmy i wejść z pismem za granicę

Miesięcznik „Egzorcysta” (Monument) rozpoczął zbiórkę w crowfundingowym serwisie Patronite.pl. Redakcja, w zależności od sumy zebranych pieniędzy, chce wydawać książki, przygotować edycje międzynarodowe pisma lub produkować filmy. - Chcemy być niezależni finansowo, żeby głosić prawdę w sposób nieskrępowany - uzasadnia zespół tworzący pismo. więcej

Gazety codzienne z coraz niższą sprzedażą kioskową. ,,Dziennik Gazeta Prawna" najbardziej w dół (dane za listopad)

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w listopadzie ub.r. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Michał Pol attache prasowym polskiej reprezentacji na igrzyska paraolimpijskie w Pjongczangu

Dyrektor segmentu sportowego w Grupie Onet-RAS Polska Michał Pol będzie pełnił funkcję attache prasowym polskiej reprezentacji podczas igrzysk paraolimpijskich w Pjongczangu, które odbędą się od 9 do 18 marca br. więcej

,,National Geographic Polska" na czele sprzedaży. ,,NG Traveler" zyskał najwięcej

W segmencie miesięczników podróżniczych w październiku ub.r. dwa z trzech tytułów zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „NG Traveler”. Stracił tylko „National Geographic Polska”, który utrzymał pozycję lidera sprzedaży - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Bronisław Wildstein z nagrodą Pan Cogito od Akademickich Klubów Obywatelskich

Pisarz i publicysta Bronisław Wildstein, związany obecnie z „Sieci” i TVP Info, otrzymał nagrodę Pan Cogito przyznawaną przez Akademickie Kluby Obywatelskie im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. więcej

Agora kończy 10-letnią współpracę reklamową z Bardzo

Koncern medialny Agora kończy współpracę z agencją reklamową Bardzo w zakresie obsługi ATL. Zawarta w 2008 roku umowa wygasa w styczniu tego roku i nie będzie przedłużana. więcej

Tomasz Terlikowski: odwołano moje wykłady na WUM z powodu poglądów o aborcji

Publicysta Tomasz Terlikowski poinformował, że władze Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego odwołały jego wykłady z bioetyki. Według Terlikowskiego powodem jego to, że Wanda Nowicka zwróciła uwagę na jego krytyczne opinie o aborcji. więcej

,,Gazeta Polska Codziennie" wspiera związaną z pismem sędzię jako kandydatkę do KRS i broni Ryszarda Czarneckiego ws. słów o Róży Thun

W „Gazecie Polskiej Codziennie” (Forum) i związanym z nią serwisem Niezalezna.pl ukazała się zachęta do czytelników, żeby wspierali kandydaturę sędzi Teresy Kurcyusz-Furmanik (która jako publicystka współpracuje z „GPC”) do Krajowej Rady Sądownictwa. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Użytkownicy Facebooka zdecydują o pozycji wydawców w News feedzie. Akcje ,,New York Timesa" w górę o 9 procent

Facebook zapowiedział nowy program, w ramach którego użytkownicy serwisu będą wskazywać najbardziej wiarygodne źródła newsów, a ich głosy zdecydują o pozycji konkretnych wydawców w News feedach internautów. Dzięki temu Facebook chce zapewnić odbiorcom najwyższej jakości treści dziennikarskie. Po ogłoszeniu nowego projektu na giełdzie zyskały akcje mediów uchodzących w USA za najbardziej wiarygodne, skok o 9 procent zanotował „The New York Times”. więcej

Ranking aplikacji wideo - YouTube deklasuje konkurencję, wysoko Ipla i Player (TOP10)

W grudniu 2017 roku spośród aplikacji w kategorii wideo, zdecydowanie największy, ponad 66-procentowy zasięg miał YouTube. Kolejne miejsca zajmują Ipla i Player+ - wynika z danych firmy Spicy Mobile, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Adblock w Chrome sprytnym ruchem Google'a, spadną wpływy wydawców

Google zapowiedział, że na początku 2018 roku przeglądarka Chrome będzie blokowała reklamy nie spełniające wymagań Coalition for Better Ads. Komentując ten ruch wydawcy i eksperci branży internetowej w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl przyznają, że może on wywołać zamieszanie na rynku. – Na początku blokowanie reklam w Chrome będzie oznaczało spadek przychodów u niektórych wydawców, ale na dłuższą metę przyczyni się do lepszego odbioru formatów spełniających standardy. Ze strony Google wprowadzenie własnego adblockera to sprytne zagranie biznesowe - oceniają dla nas Łukasz Wyglądała, Jakub Szczęsny, Lech Wyrzykowski, Dariusz Jemielniak i Emil Pawłowski. więcej

Facebook będzie edukował przedsiębiorców w ramach Community Boost EU, uruchomi w Polsce centrum szkoleniowe

Facebook uruchomił program Community Boost EU, który ma przewidywać rozwój kompetencji cyfrowych i wyposażania mieszkańców Unii Europejskiej w umiejętności niezbędne na współczesnym rynku pracy. Do 2020 roku przewidziano przeszkolenie miliona osób prywatnych i przedsiębiorców. W ramach projektu ma powstać kilka nowych centrów szkoleniowych, jedno z nich w Polsce.   więcej

Google szykuje system Fuchsia do komputerów, tabletów i smartfonów

Google prowadzi prace nad nowym systemem operacyjnym o roboczej nazwie Fuchsia. W internecie pojawiły się materiały prezentujące wczesną działającą wersję platformy przeznaczonej zarówno do komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Wynika z nich, że Fuchsia będzie funkcjonować nieco inaczej niż popularne obecnie systemy operacyjne. więcej

Duńscy nastolatkowe zatrzymani za wysyłanie revenge porn przez Messengera

Ponad tysiąc duńskich nastolatków zostało oskarżonych o przesyłanie treści pornograficznych z udziałem rówieśników (tzw. revenge porn) przez Messengera. O nielegalnym procederze poinformował policję sam Facebook, do którego należy aplikacja. więcej

Kiedy dzieci śpią, rodzice oglądają Netflixa

Dwie trzecie rodziców małych dzieci przyznaje, że przynajmniej raz w tygodniu wymyka się bez poczucia winy, by oglądać swoje ulubione produkcje - najczęściej „House of Cards” i „Sherlocka”. 90 proc. korzystających z Netflixa rodziców traktuje to jako formę nagrody po ciężkim dniu - wynika z badania Netflixa. więcej

,,Ślepnąc od świateł" i ,,Westworld 2" wśród najbardziej oczekiwanych seriali 2018 roku

Przedstawiamy listę najbardziej oczekiwanych seriali roku 2018. Dla portalu Wirtualnemedia.pl swoje typy wskazują Magdalena Adamus (prowadząca bloga Catus Geekus), Kaja Szafrańska (dziennikarka i prowadząca kanał na YouTube Jakbyniepaczeć) oraz Marta Wawrzyn (prowadząca serwis tematyczny Serialowa). Zestawienie obejmuje te tytuły, które mają oficjalnie potwierdzone premiery w tym roku. więcej

Przegląd filmów francuskich w TVP VOD przez miesiąc za darmo

W ramach 8. edycji internetowego festiwalu MyFrenchFilmFestival użytkownicy platformy TVP VOD mogą bezpłatnie oglądać francuskie filmy. Festiwal trwa do 19 lutego br. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce. Lidl i Kaufland ze sporą stratą

85 proc. Polaków w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło sieć Biedronka (Jeronimo Martins), wśród jej największych zalet wymieniane są atrakcyjne ceny - wynika z raportu agencji Market Side. Po zakupy chętnie chodzimy także do Lidla i Kauflandu (obie sieci należą do Grupy Schwarz). więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Coca-Cola stawia na recykling opakowań, wprowadza strategię ,,World Without Waste"

Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do kwestii opakowań. Koncern do 2030 roku chce uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od niego na rynek. więcej

Tomasz Fill i Stanisław Starnawski za Karolinę Mizerny i Pawła Rybickiego na czele komunikacji internetowej w kancelarii premiera

Tomasz Fill objął funkcję dyrektora, a Stanisław Starnawski wicedyrektora w departamencie strategii i komunikacji internetowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Obaj przeszli z Ministerstwa Rozwoju, a w KPRM zastąpili Karolinę Mizerny i Pawła Rybickiego. więcej

CBA: Matczuk i Plakwicz złamali przepisy, zakładając agencję Solvere, kiedy pracowali jeszcze w kancelarii premiera

Warszawska prokuratura podjęła śledztwo w sprawie podania nieprawdy w oświadczeniach majątkowych Piotra Matczuka i Anny Plakwicz, którzy w maju ub.r., tuż przed odejściem z kancelarii premiera założyli agencję Solevere (pracowała m.in. przy akcji „Sprawiedliwe sądy). Według analizy Centralnego Biura Antykorupcyjnego naruszyli w ten sposób przepisy ustawy antykorupcyjnej. więcej

Profeina wypromuje fundusz Alfabeat

Agencja Profeina od stycznia tego roku opowiada za obsługę komunikacyjną i relacje z mediami funduszu Alfabeat. Współpracę nawiązano przez rekomendacje. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Ranking aplikacji wideo - YouTube deklasuje konkurencję, wysoko Ipla i Player (TOP10)
Szefowie Huawei zapłacą 469 tys. dolarów za błędy w zarządzaniu firmą
Kuba Pancewicz: z Young Digital Planet do Lenovo
Cyfrowy Polsat i Plus z modemem i routerem do internetu z prędkością 300 MB/s
 
 
 
GOSPODARKA
 
Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce. Lidl i Kaufland ze sporą stratą
Daniel Jeffries: Blockchain zmieni światową gospodarkę, centralizacja kryptowalut to kwestia czasu
NBP: dwie kolekcjonerskie monety z okazji igrzysk Pjongczang 2018 (wideo)
Zagraniczne sieci sklepów odpowiadają Morawieckiemu: eksportujemy polskie produkty za ponad 10 mld zł, zainwestowaliśmy 50 mld euro
Polski przemysł w 2017 r. najlepszy od 6 lat
W tym roku pojawi się nowa stawka podatku, ostatnie dni dla części podatników na rozliczenie się z fiskusem
UOKiK ostrzega seniorów: uważajcie na nieuczciwych sprzedawców
Ten rok może przynieść wzrost cen nowych mieszkań. Deweloperzy mają coraz większy problem ze znalezieniem atrakcyjnych gruntów
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Przyjaciele" serialem rasistowskim i homofobicznym? ,,Refleksje nad zmianami w popkulturze"
,,Korona królów" będzie kręcona na zamku krzyżackim w Malborku
,,Ślepnąc od świateł" i ,,Westworld 2" wśród najbardziej oczekiwanych seriali 2018 roku
Al Pacino w serialu "Paterno" tuszuje sprawę pedofila (wideo)
W marcu premiera serialu "Heathers" o nie takich zwyczajnych nastolatkach
Przegląd filmów francuskich w TVP VOD przez miesiąc za darmo
NBC zrealizuje serial "Bad Boys"
"Record" - nowy album Tracey Thorn
Andie MacDowell zagra w serialu "Kuku"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj