Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 28 Lutego 2018
 
 
 
Grzegorz Sielatycki przez godzinę był prezesem Radia Gdańsk. Powodem antysemickie publikacje sprzed lat
 
Rada Mediów Narodowych powołała we wtorek Grzegorza Sielatyckiego na stanowisko prezesa Radia Gdańsk. Jednak już w chwilę po zakończeniu posiedzenia przewodniczący Krzysztof Czabański w trybie nadzwyczajnym zwołał członków Rady raz jeszcze, by przyjąć rezygnację Sielatyckiego. Nowego szefa rozgłośni nie wybrano. więcej
 
 
8,8 mld zł na reklamy w Polsce w ub.r. 79 proc. trafiło do telewizji i internetu, w IV kwartale 5,5 proc. wzrostu (raport)
 
W ub.r. wydatki reklamowe w Polsce wyniosły 8,78 mld zł, o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast w samym czwartym kwartale ub.r. wzrost w skali roku wyniósł 5,5 proc. - szacuje Starcom. Udział telewizji i internetu w rynku reklamowym to już 79,1 proc. więcej
 
 
Katarzyna Adamiak-Sroczyńska nową szefową agencji kreacji, oprawy i reklamy TVP. Zastąpiła Piotra Kanię
 
Katarzyna Adamiak-Sroczyńska objęła stanowisko p.o. dyrektora Agencji Kreacji, Oprawy i Reklamy. Dotychczasowy szef struktury Piotr Kania został odwołany - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
PKN Orlen po fuzji z Lotosem będzie jeszcze silniejszy. Budżety reklamowe mogą zostać zmniejszone
 
Zapowiedziane połączenie PKN Orlen z Grupą Lotos wpłynie na rynek mediów i reklamy. Zdaniem ekspertów trudno jednak wyrokować, w jakim stopniu. Bo o ile w przypadku połączenia komercyjnych firm pewne działania są oczywiste, o tyle w przypadku państwowych firm - do fuzji których dochodzi nie tylko ze względów biznesowych, ale też politycznych - już takie oczywiste nie jest. więcej
 
 
Władze USA zgadzają się na przejęcie Scripps przez Discovery, finalizacja transakcji w marcu
 
Departament Sprawiedliwości USA nie zgłosił zastrzeżeń do kupna Scripps Networks Interactive (właściciela m.in. TVN) przez Discovery Communications. Na przejęcie musi jeszcze zgodzić się regulator irlandzki - Discovery oczekuje, że transakcja zostanie sfinalizowana w marcu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Grupa Onet-RAS Polska testuje facebookowy system komentarzy. ,,Dobrze wpływa na jakość dyskusji" więcej
 
Skoki narciarskie hitem igrzysk. 41 mln zł z reklam (raport) więcej
 
Papierowy ,,The New York Times" zniknie tylko jeśli zabraknie czytelników, koniec drukowanej prasy to kwestia 20 lat więcej
 
Memogenna okładka ,,Vogue Polska", czyli ironia jako narzędzie marketingowe więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
CONTENT MARKETING SPECIALIST EL Passion
Specjalista ds. Koordynacji Ramówek Reklamowych TVN
Grafik Onet.pl
Motion Designer Onet.pl
Młodszy specjalista ds. performance marketingu Onet.pl
Młodszy Specjalista ds. Planowania Kampanii Reklamowych TVN
Interactive Media Planer DIGITAL BITE
DIGITAL MEDIA MANAGER Kino Świat
Grafik Burda International Poland
Strateg Mediowy Fabryka Marketingu
Specjalista ds. projektów specjalnych Onet.pl
Senior Communication Planner Havas Media Group
Brand Manager w segmencie Advisory & Crafting Burda Media Polska
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Katarzyna Adamiak-Sroczyńska nową szefową agencji kreacji, oprawy i reklamy TVP. Zastąpiła Piotra Kanię

Katarzyna Adamiak-Sroczyńska objęła stanowisko p.o. dyrektora Agencji Kreacji, Oprawy i Reklamy. Dotychczasowy szef struktury Piotr Kania został odwołany - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Władze USA zgadzają się na przejęcie Scripps przez Discovery, finalizacja transakcji w marcu

Departament Sprawiedliwości USA nie zgłosił zastrzeżeń do kupna Scripps Networks Interactive (właściciela m.in. TVN) przez Discovery Communications. Na przejęcie musi jeszcze zgodzić się regulator irlandzki - Discovery oczekuje, że transakcja zostanie sfinalizowana w marcu. więcej

850 tys. widzów ,,Fabryki patriotów" w TVN

Pokazane w poniedziałek wieczorem w TVN widowisko „Fabryka patriotów” grupy teatralno-muzycznej „Pożar w burdelu” oglądało średnio 851 tys. widzów - wynika z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Ross Newens prezesem Grupy 4Fun Media, Rafał Baran wiceprezesem i dyrektorem generalnym

Na stanowisko prezesa Grupy 4Fun Media powołano Rossa Newensa, przedstawiciela jej największego funkcjonariusza - funduszu Nova Group LTD. Poprzedni szef firmy Rafał Baran objął w niej funkcje wiceprezesa zarządu i dyrektora generalnego. więcej

Discovery Communications z wyższymi przychodami i roczną stratą 313 mln dolarów

Koncern Discovery Communications opublikował roczne wyniki finansowe z których wynika, że w 2017 roku przychody wzrosły o 6 procent rok do roku. Spółka zanotowała roczną stratę w wysokości 313 milionów dolarów, która jest spowodowana głównie kosztami transakcji przejęcia przez Discovery koncernu Scripps Networks Interactive. więcej

TVP zmieniła porę emisji ,,Familiady". Teleturniej jest emitowany tuż przed ,,Kołem fortuny"

Telewizja Polska zmieniła pasmo emisji „Familiady” w dni powszednie. Teleturniej jest pokazywany o godz. 15.50, a nie o 14.00 jak wcześniej zapowiadano. Tym samym program Karola Strasburgera jest emitowany tuż przed „Kołem fortuny”. więcej

,,Za marzenia" hitem TVP2. Pierwszy odcinek oglądało 3,2 mln widzów

Pokazany w poniedziałek wieczorem w TVP2 pierwszy odcinek nowego serialu „Za marzenia” oglądało średnio 3,20 mln widzów - wynika z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Comcast chce kupić Sky za 31 mld dolarów, przebija ofertę Foxa

Amerykański koncern Comcast złożył ofertę kupna kontrolnego pakietu płatnej telewizyjnej sieci Sky obejmującej swym zasięgiem kilka krajów Europy. Comcast chce zapłacić za Sky 31 miliardów dolarów. Wcześniej kupno Sky zadeklarował 21st Century Fox oferując ponad 23 miliardy dolarów, jednak transakcja została zamrożona przez brytyjskiego regulatora. więcej

Canal+ utracił prawa do gal MMA federacji Bellator

Platforma nc+ utraciła prawa do pokazywania gal MMA organizowane przez federację Bellator. Przez ostatnie lata sportowe wydarzenie transmitował Canal+ Sport. więcej

Halowe mistrzostwa świata w lekkiej atletyce transmitowane w czterech stacjach Telewizji Polskiej

Telewizja Polska pokaże rozpoczynające się 1 marca halowe mistrzostwa świata w lekkiej atletyce w Birmingham. Transmisje będzie można oglądać w TVP1, TVP2, TVP3 i TVP Sport oraz na stronie Sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Zawody skomentują Przemysław Babiarz i Jarosław Idzi. więcej

Wojciech Kliniewski i Paweł Grabowski w radzie nadzorczej Grupy 4Fun Media

W radzie nadzorczej Grupy 4Fun Media na kolejną kadencję powołani zostali Dariusz Stokowski, Marek Tarnowski i Cezary Kubacki, natomiast nowymi członkami zostali Wojciech Kliniewski i Paweł Grabowski. więcej

1,13 mln widzów debiutu ,,Alarmu!"

Wyemitowany w poniedziałkowym prime-time w telewizyjnej Jedynce pierwszy odcinek nowego interwencyjnego programu „Alarm!” oglądało średnio 1,13 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Pożar w burdelu" o ,,Fabryce patriotów" w TVN krytykowany przez dziennikarzy: niesmaczny, żenujący, nie nadaje się do telewizji

Pokazane w poniedziałek wieczorem w TVN widowisko „Fabryka patriotów” grupy teatralno-muzycznej „Pożar w burdelu” zostało negatywnie ocenione przez wielu dziennikarzy komentujących je w social media. Ocenili, że spektakl jest niesmaczny i oparty na prostackich żartach. więcej

,,Okupowani 2", ,,Ulubieńcy publiczności" i ,,Miniaturzystka" w Ale Kino+

W marcu 2018 roku Ale Kino+ rozpocznie emisję trzech seriali. Widzowie zobaczą drugi sezon „Okupowanych”, a także dwie nowe produkcje: „Ulubieńcy publiczności” i „Miniaturzystka”. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Grzegorz Sielatycki przez godzinę był prezesem Radia Gdańsk. Powodem antysemickie publikacje sprzed lat

Rada Mediów Narodowych powołała we wtorek Grzegorza Sielatyckiego na stanowisko prezesa Radia Gdańsk. Jednak już w chwilę po zakończeniu posiedzenia przewodniczący Krzysztof Czabański w trybie nadzwyczajnym zwołał członków Rady raz jeszcze, by przyjąć rezygnację Sielatyckiego. Nowego szefa rozgłośni nie wybrano. więcej

 
Jonny Daniels może prowadzić audycję w Radiu Maryja. ,,Jestem bardzo dumny z przyjaźni z o. Rydzykiem"

Jonny Daniels, prezes Fundacji From the Depths i właściciel firmy public relations, na łamach „Sieci” poinformował, że rozmawia o współpracy z Radiem Maryja, być może będzie prowadził w rozgłośni cotygodniową audycję. więcej

 
RMF FM liderem w Krakowie. Radio ZET wyprzedziło TOK FM i Trójkę

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie okresie od sierpnia 2017 roku do stycznia 2018 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Maciej Rodowicz członkiem rady nadzorczej Polskiego Radia

Rada Mediów Narodowych powołała we wtorek warszawskiego adwokata Macieja Rodowicza na stanowisko członka rady nadzorczej Polskiego Radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
8,8 mld zł na reklamy w Polsce w ub.r. 79 proc. trafiło do telewizji i internetu, w IV kwartale 5,5 proc. wzrostu (raport)

W ub.r. wydatki reklamowe w Polsce wyniosły 8,78 mld zł, o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast w samym czwartym kwartale ub.r. wzrost w skali roku wyniósł 5,5 proc. - szacuje Starcom. Udział telewizji i internetu w rynku reklamowym to już 79,1 proc. więcej

PKN Orlen po fuzji z Lotosem będzie jeszcze silniejszy. Budżety reklamowe mogą zostać zmniejszone

Zapowiedziane połączenie PKN Orlen z Grupą Lotos wpłynie na rynek mediów i reklamy. Zdaniem ekspertów trudno jednak wyrokować, w jakim stopniu. Bo o ile w przypadku połączenia komercyjnych firm pewne działania są oczywiste, o tyle w przypadku państwowych firm - do fuzji których dochodzi nie tylko ze względów biznesowych, ale też politycznych - już takie oczywiste nie jest. więcej

Grupa PKP SA szuka agencji kreatywnej

Grupa Polskie Koleje Państwowe SA planuje działania wizerunkowe. Właśnie rozpoczęło się postępowanie mające wyłonić firmę, która zajmie się realizacją zaplanowanej kampanii. więcej

Pierwszy taniec weselny par homoseksualnych w australijskiej reklamie iPhone X

Australijski oddział Apple przygotował spot smartfona iPhone X, w którym pokazuje fragmenty wesel par homoseksualnych. W grudniu ubiegłego roku Australia zalegalizowała zawieranie małżeństw osób tej samej płci. więcej

Maffashion twarzą kosmetyków Aussie (wideo)

Wystartowała kampania reklamowa kosmetyków do włosów marki Aussie (Procter and Gamble). Ambasadorką marki jest blogerka modowa Julia "Maffashion" Kuczyńska. więcej

,,Wolność to wybór" w reklamach Volvo XC40 (wideo)

Z początkiem marca startuje szeroko zakrojona kampania reklamowa wspierająca premierę nowego modelu XC40 - pierwszego kompaktowego SUVa ze stajni Volvo. Działania obejmują flagowe stacje telewizyjne, digital oraz zróżnicowane nośniki outdoorowe. Za przygotowanie i realizację strategii komunikacji koncernu Volvo w Polsce odpowiada dom mediowy Mindshare. więcej

Z okazji święta kobiet Johnnie Walker będzie panią Jane Walker

W hołdzie kobietom na całym świecie, producent marki whisky Johnnie Walker Black Label wprowadza do sprzedaży damską, limitowaną edycję - "Jane Walker". więcej

Tribux Bio reklamowany "na krępujący ból brzucha" (wideo)

Wystartowała nowa kampania leku na zaburzenia trawienia Tribux Bio (Biofarm). Za przygotowanie spotu reklamowego i kreacji w ramach kampanii odpowiadała agencja kreatywna Change Serviceplan (Group One). więcej

Anna Charytoniuk wraca z Mindshare do Digital Resoluiton

Anna Charytoniuk po 10 miesiącach wraca do Digital Resolution (Grupa OMD) na stanowisko digital managera. Poprzednio pełniła obowiązki digital managera w Mindshare. więcej

Klient bez głowy kupuje auto w kampanii serwisu Otomoto

Ruszyła kampania wizerunkowa serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi Otomoto. Akcję pod hasłem "Kupuj z głową" przygotowała agencja Cut The Mustard. więcej

PKN Orlen chce przejąć Lotos, celem synergie operacyjne i kosztowe. Obajtek: mamy determinację, by zrobić to sprawnie

PKN Orlen podpisał z Grupą Lotos list intencyjny dotyczący rozmów w sprawie kupna minimum 53 proc. akcji tej drugiej firmy. - Celem transakcji jest stworzenie silnego, zintegrowanego koncernu zdolnego do lepszego konkurowania w wymiarze międzynarodowym, odpornego na wahania rynkowe m.in. poprzez wykorzystanie synergii operacyjnych i kosztowych - podał Orlen. więcej

Termin zgłoszeń do KTR 2018 wydłużony o miesiąc

Okres przesyłania zgłoszeń do tegorocznej edycji konkursu KTR (organizowanego przez Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR) wydłużono do 23 marca (wcześniej wyznaczono ten termin na 23 lutego). Nagrody zostaną rozdanie 28 maja. więcej

Anwil przez kolejny rok sponsorem lekkoatletki Katarzyny Kowalskiej

Spółka Anwil (należąca do Grupy Orlen) na kolejny rok przedłużyła trwającą od 2016 roku współpracę sponsorską z biegaczką Katarzyną Kowalską, na co dzień występującą w barwach klubu Vectra Włocławek. więcej

Panorama Firm promuje się na outdoorze, w kinach i internecie

Firma Eniro Polska, do którego należy wyszukiwarka Panorama Firm, rozpoczęła nową kampanię reklamową pod hasłem „Czy Twoja firma chce rosnąć w Internecie?”. Promuje ofertę marketingu internetowego dla małych i średnich firm. więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora sprzedała działki w Warszawie i Gdańsku za 27,65 mln zł, to poprawi jej wynik w tym kwartale o 13,9 mln zł

W poniedziałek Agora podpisała umowę przeniesienia prawa użytkowania wieczystego do działki przy swojej głównej siedzibie w Warszawie. Cena nieruchomości to 19 mln zł netto, a pozytywny wpływ transakcji na wynik operacyjny Agory w pierwszym kwartale br. wyniesie 8,3 mln zł. We wtorek firma sfinalizowała sprzedaż nieruchomości w Gdańsku za 8,65 mln zł więcej

Abonenci cyfrowych prenumerat ,,Gazety Wyborczej" zapłatę za nie mogą przekazywać trzem organizacjom społecznym

„Gazeta Wyborcza” (Agora) we wtorek rozpoczęła nową akcję: „Czytasz i pomagasz!”. Zamawiając cyfrową prenumeratę „GW” można wskazać jedną z trzech organizacji społecznych, która otrzyma cały przychód z danej prenumeraty. więcej

,,The New York Times" planuje własny program telewizyjny

Dziennik „The New York Times” prowadzi z serwisami streamingowymi i kanałami kablowymi rozmowy na temat nadawania własnego programu telewizyjnego. Program o charakterze informacyjno-publicystycznym miałby być prowadzony przez dziennikarzy „NYT” i ukazywać się na antenie raz w tygodniu. więcej

Tomasz Maciejczuk zatrzymany w Rosji, możliwa deportacja do Polski

Tomasz Maciejczuk, występujący w rosyjskich mediach jako polski dziennikarz, został zatrzymany w moskiewskim obwodzie - podała rosyjska agencja TASS. Przyczyną jest „wzbudzanie wrogości” pomiędzy Polakami a Rosjanami. Wiadomo, że przeszukano już mieszkanie Maciejczuka. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Sylwester Wardęga: Zmiany w regulaminie YouTube'a uderzają w twórców, uzależnienie się od jednego serwisu było złą decyzją

Popularny youtuber Sylwester Wardęga w poniedziałkowym vlogu zasugerował, że ostatnie zmiany regulaminu YouTube’a mogą ograniczać liczbę odsłon jego materiałów. Jak nieoficjalnie ustalił serwis Wirtualnemedia.pl serwis nie podejmował żadnych działań związanych z kanałem SA Wardega, jednak twórca w rozmowie z nami powtarza swoje zarzuty wobec YT. - Zmiany w regulaminie już od jakiegoś czasu uderzają w twórców. Najgorsza moim zdaniem jest dezinformacja i poczucie braku jasnych zasad. Poświęcanie się i uzależnianie od jednego portalu było złą decyzją - ocenia Wardęga. więcej

Google z 2,4 miliona próśb o ,,bycie zapomnianym", 43 procent wniosków zaakceptowanych

Od momentu wprowadzenia w 2014 roku przez Unię Europejską „prawa do bycia zapomnianym” do Google skierowano ponad 2,4 miliona wniosków o usunięcie linków z wyszukiwarki. 43 procent próśb zostało załatwionych pozytywnie, najwięcej spraw dotyczyło odnośników do stron internetowych i newsów opublikowanych w sieci. więcej

Oszuści wysyłają fałszywe SMS-y do klientów PKO BP, mogą wykraść pieniądze z kont bankowych

Użytkownicy internetowego serwisu banku PKO BP znaleźli się na celowniku cyberprzestępców. Oszuści za pomocą spreparowanych wiadomości SMS i fałszywej strony wyłudzają poufne dane, co w konsekwencji może doprowadzić do przejęcia konta ofiary i kradzieży pieniędzy. więcej

Polskie sklepy internetowe zadłużone na 107 mln zł

Wartość zadłużenia polskich sklepów internetowych na koniec 2017 roku wyniosła 107 mln zł. Tym samym, znalazły się na trzecim miejscu pod względem długów w branży handlowej - wynika z BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej. więcej

mBank pozwala na założenie firmy online

mBank udostępnił nową usługę umożliwiającą założenie firmy przez internet. Oprócz rejestracji, bank oferuje darmowe konto z bezpłatną funkcją wystawiania faktur oraz umożliwia korzystanie ze zintegrowanej z bankowością internetową księgowości. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
WPP łączy agencje Burson-Marsteller i Cohn & Wolfe

Koncern WPP łączy swoje dwie agencje public relations - Burson-Marsteller i Cohn & Wolfe. Po scaleniu firma będzie działać pod nazwą Burson Cohn & Wolfe. więcej

Katarzyna Szlendak PR&marketing managerem w VML Poland

Katarzyna Szlendak została nowym PR&marketing managerem w agencji reklamowej VML Poland. Od kilku miesięcy stanowisko to nie było obsadzone. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Play ze wzrostem wpływów oraz spadkiem zysku i wydatków reklamowych. Ma 15,2 mln klientów, w tym 9,4 mln abonentów
?7 III - nowy aparat Sony z linii bezlusterkowych korpusów z pełnoklatkową matrycą obrazu (wideo)
Pięć nowych smartfonów myPhone i Hammer z ekranami 18:9
TP-Link na MWC 2018: nowe smartfony Neffos z serii N i C (wideo)
Wiko na MWC 2018: 8 nowych smartfonów z serii View, Y i View2 (wideo)
 
 
 
GOSPODARKA
 
Władze USA zgadzają się na przejęcie Scripps przez Discovery, finalizacja transakcji w marcu
Play ze wzrostem wpływów oraz spadkiem zysku i wydatków reklamowych. Ma 15,2 mln klientów, w tym 9,4 mln abonentów
Oszuści wysyłają fałszywe SMS-y do klientów PKO BP, mogą wykraść pieniądze z kont bankowych
Polskie sklepy internetowe zadłużone na 107 mln zł
mBank pozwala na założenie firmy online
Od marca ograniczenia w handlu w niedziele
W 2017 roku otwarto w Polsce 20 nowych obiektów handlowych. Duże wyzwania przed centrami handlowymi w tym roku
PKN Orlen chce przejąć Lotos, celem synergie operacyjne i kosztowe. Obajtek: mamy determinację, by zrobić to sprawnie
Globalny rynek ochrony zdrowia osiągnie wartość 2 biliony USD w 2018 r.
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Joseph Morgan zagra w serialu "The Originals"
Julia Pietrucha wydaje album "Postcards From the Seaside"
Gabriel Chavarria i Jessica Garza zagrają w serialu "The Purge" w telewizyjnej "Nocy oczyszczenia"
"Kobiety mafii" hitem. Lepsze niż "Nowe oblicze Greya"
,,Okupowani 2", ,,Ulubieńcy publiczności" i ,,Miniaturzystka" w Ale Kino+
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj