Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 25 Lipca 2018
 
 
 
Sześć projektów z Polski dostanie 1,63 mln euro w piątej rundzie finansowania Google DNI
 
W najnowszej serii Google Digital News Initiative (DNI) wyłoniono wydawców, którzy otrzymają dofinansowanie na realizację innowacyjnych rozwiązań medialnych. 98 projektów z 28 krajów otrzyma w sumie 21,2 mln euro. Z Polski wsparcie w łącznej kwocie 1,63 mln euro dostaną Burda Media, Piotr Fedorczyk, PbeM, Gazeta Wyborcza, Grupa Interia i Edge NPD. więcej
 
 
Agencja R4S Adama Hofmana z mniejszymi wpływami i zyskiem. Wypłacono 907 tys. zł dywidendy
 
W ub.r. agencja doradcza R4S, której współwłaścicielem jest były rzecznik PiS Adam Hofman zanotowała 4,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,07 mln zł zysku netto. To znacznie mniej niż przez wcześniejsze 16 miesięcy działalności, kiedy osiągnęła 6,27 mln zł wpływów i 3,64 mln zł zysku. więcej
 
 
Agencja DDB Warszawa ze wzrostem wpływów i zysku, wyszła na plus sprzedażowy
 
W ub.r. agencja reklamowa DDB Warszawa - działająca pod marką DDB&Tribal - osiągnęła 65 mln zł wpływów, 1,5 mln zł zysku ze sprzedaży (wobec 2,08 mln zł straty rok wcześniej) oraz 11,72 mln zł zysku netto (w 2016 roku miała 8,76 mln zł zysku). Natomiast cała grupa kapitałowa DDB Warszawa (obejmująca większościowe udziały m.in. w Omnicom Media Group) zanotowała 595 mln zł wpływów sprzedażowych i 15,91 mln zł zysku netto. więcej
 
 
Nadawca Fokus TV i Nowa TV z 37,6 mln zł wpływów i 12,1 mln zł straty w ub.r. Liczy na synergie z Polsatem
 
Spółka TV Spektrum, nadawca stacji Fokus TV i Nowa TV, w ub.r. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 16,2 proc. do 37,61 mln zł oraz 12,15 mln zł straty netto (wobec 744,1 tys. zł straty w 2016 roku). Nadawca liczy na synergie z Telewizją Polsat oraz wejście Telewizji Polskiej na MUX-8. więcej
 
 
Netflix w Madrycie utworzy europejskie centrum produkcji telewizyjno-filmowej
 
Netflix uruchomi w Madrycie swoje pierwsze europejskie centrum produkcji telewizyjno-filmowej. Dzięki temu platforma będzie mogła realizować nowe produkcje. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Wydawnictwo Bauer z 495 mln zł wpływów i 119,8 mln zł zysku, wzrosty po przejęciu Phoenix Press więcej
 
Marka Roberta i Anny Lewandowskich jest silna, przetrwa mundialową zawieruchę (opinie) więcej
 
TVP uruchomi kanał anglojęzyczny na rocznicę odzyskania niepodległości. Za projekt nie odpowiada już Marzena Paczuska więcej
 
Nowe studio ,,Wiadomości" i TVP Info. "Priorytetem jest jakość" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Junior Project Coordinator Onet-Ringier Axel Springer
Redaktor - news Polskie Radio
Dziennikarz / Prowadzący Radio ZET
Programmatic Specialist Publicis Media
Assistant in Data Scientist team Publicis Media
MULTIMEDIA ACCOUNT MANAGER Edipresse Polska
Branded Content Specialist Ringier Axel Springer Media
Special Projects Manager w Newsweek Polska Onet-Ringier Axel Springer
Redaktor prowadzący serwisu z informacjami lokalnymi Grupa ZPR Media
Dziennikarz / Redaktor serwisu Fakt24.pl Fakt24.pl
PR & Digital Marketing Coordinator Eleven Sports Network
Junior Sales Manager Filmweb
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nadawca Fokus TV i Nowa TV z 37,6 mln zł wpływów i 12,1 mln zł straty w ub.r. Liczy na synergie z Polsatem

Spółka TV Spektrum, nadawca stacji Fokus TV i Nowa TV, w ub.r. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 16,2 proc. do 37,61 mln zł oraz 12,15 mln zł straty netto (wobec 744,1 tys. zł straty w 2016 roku). Nadawca liczy na synergie z Telewizją Polsat oraz wejście Telewizji Polskiej na MUX-8. więcej

,,Następny proszę!" nowym programem TV Puls. Emisja w jesiennej ramówce

W jesiennej ramówce Telewizja Puls pokaże nowy program „Następny proszę!”. Za jego produkcję odpowiada Endemol Shine Polska. więcej

Cyfrowy Polsat z nowym dekoderem Evobox Lite. ,,Urozmaicenie i odświeżenie oferty sprzętowej"

W najbliższym czasie w sprzedaży pojawi się nowy dekoder Cyfrowego Polsatu Evobox Lite. - Systematycznie wprowadzamy do oferty nowe urządzenia, więc to naturalny kierunek rozwoju, mający na celu urozmaicenie i odświeżenie oferty sprzętowej czy wdrożenie nowych funkcji i możliwości dla klientów - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzecznik prasowa Cyfrowego Polsatu. więcej

,,MasterChef 7" od 9 września w TVN. Jordi Cruz gościem specjalnym

Od 9 września 2018 roku w niedziele o godz. 20.00 telewizja TVN będzie emitować siódmą edycję reality-show „MasterChef” - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych informacji wynika, że gościem specjalnym programu będzie Jordi Cruz. więcej

Polsat JimJam z nową identyfikacją wizualną

Kanał dla dzieci Polsat JimJam wprowadza nową identyfikację wizualną i nowe logo. Za projekt odpowiada londyńska agencja Wiedemann Lampe. więcej

,,Patenciary" nowym programem Food Network. Daria Ładocha gospodynią

W jesiennej ramówce Food Network pokaże nowy program „Patenciary” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jego gospodynią będzie Daria Ładocha, która dołączyła do grona prowadzących w tej stacji. więcej

Wystartowały zdjęcia do ,,Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy 10"

MTV Polska rozpoczęło zdjęcia do dziesiątej edycji reality-show „Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy 10”. więcej

,,Homeland 7" od 29 lipca w FOX

Od 29 lipca 2018 roku FOX rozpocznie emisję siódmego sezonu serialu „Homeland”. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Agnieszka Michaiłow kierownikiem redakcji reportażu i edukacji w Radiu Gdańsk

Agnieszka Michaiłow, dotychczas prowadząca program „Rozmowy kontrolowane” w Radiu Gdańsk, została kierownikiem nowo utworzonej redakcji reportażu i edukacji. Pozostaje również na stanowisku zastępcy sekretarza Radia Gdańsk. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Krakowie w I półroczu. Radio ZET awansowało z 6 na 2 miejsce

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie w pierwszym półroczu 2018 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Agencja DDB Warszawa ze wzrostem wpływów i zysku, wyszła na plus sprzedażowy

W ub.r. agencja reklamowa DDB Warszawa - działająca pod marką DDB&Tribal - osiągnęła 65 mln zł wpływów, 1,5 mln zł zysku ze sprzedaży (wobec 2,08 mln zł straty rok wcześniej) oraz 11,72 mln zł zysku netto (w 2016 roku miała 8,76 mln zł zysku). Natomiast cała grupa kapitałowa DDB Warszawa (obejmująca większościowe udziały m.in. w Omnicom Media Group) zanotowała 595 mln zł wpływów sprzedażowych i 15,91 mln zł zysku netto. więcej

Biedronka sprzedała prawie 1,4 mln albumów "Dumni z naszych"

W ramach akcji lojalnościowej „Dumni z naszych” w sklepach Biedronka sprzedano blisko 1,4 mln albumów prezentujących polskich piłkarzy i historię narodowego futbolu. W sumie klientom Biedronki wydano ponad 160 mln saszetek z naklejkami i kartami z piłkarzami - wynika z informacji udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Marcin Kobylecki: z Platige Image do własnego studia Tengent

Na rynku pojawiło się nowe studio kreatywne Tengent, zajmujące się projektami branded content. Jego założycielem i szefem jest Marcin Kobylecki, były szef kreatywny oraz członek zarządu Platige Image. więcej

Anna Lewandowska u fryzjera reklamuje head&shoulders Supreme (wideo)

W nowej reklamie marki head&shoulders (należącej do Procter&Gamble) z udziałem Anny Lewandowskiej promowane są szampon i odżywka head&shoulders Supreme. więcej

Joanna Jędrzejczyk w reklamie odżywek dla sportowców Formotiva (wideo)

Joanna Jędrzejczyk, zawodniczka mieszanych sztuk walki, została twarzą kampanii promującej profesjonalne produkty dla sportowców i osób aktywnych fizycznie Formotiva (Aflofarm Farmacja Polska). więcej

Polska Organizacja Turystyczna ogłasza konkurs "Na wsi najlepiej"

Do 3 sierpnia można zgłaszać się do konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej "Na wsi najlepiej". Celem projektu jest identyfikacja, upowszechnianie i promowanie dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich. więcej

Izabela Lukas-Domaradzka chief financial officerem w GroupM, Natalia Grzybicka commercial directorem w Mindshare

Izabela Lukas-Domaradzka została chief financial officerem w GroupM, do której należą m.in. domy mediowe Mediacom, Mindhare i Wavemaker. Na stanowisku commercial directora w Mindshare zastąpiła ją Natalia Grzybicka, wcześniej związana z Grupą Żywiec oraz Coca-Cola HBC. więcej

PAP szuka agencji do obsługi reklamowej portalu

Polska Agencja Prasowa rozpoczęła przetarg, w którym wybierze agencje odpowiedzialną za reklamę i marketing anglojęzycznego internetowego portalu informacyjnego. Będzie z nią pracować przez rok od chwili podpisania umowy. więcej

,,Stan przedcukrzycowy? Możesz powiedzieć Stop" w reklamach Glucocare (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa marki Glucocare, suplementu przeznaczonego dla osób ze stanem przedcukrzycowym (produkowanego przez Stada Polska). Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Codemedia. więcej

Dentsu Aegis Network przejęło agencję kreatywną Whitespace z Edynburga

Firma Dentsu Aegis Network (należą do niej m.in. dom mediowy Carat, iProspect) przejęła agencję kreatywną Whitespace w Edynburgu. Chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na północy Wielkiej Brytanii. więcej

GoldenSubmarine obsługuje w digitalu PayU Polska

Agencja interaktywna GoldenSubmarine wygrała przetarg PayU Polska na obsługę marki w internecie. Umowę podpisano do marca przyszłego roku, z możliwością przedłużenia. więcej

Reklamy wyświetlane w otoczeniu jakościowej treści o 42 proc. bardziej efektywne

Komunikaty reklamowe wyświetlane obok treści premium  są o 42 proc. bardziej efektywne pod kątem istotnych wskaźników mediowych –  zarówno widoczności,  jak i czasu spędzanego przez użytkowników na stronie - wynika z badań grupy komunikacyjnej GroupM i Newsworks. więcej

Scott Donaton global chief creative&content officerem w Digitas

Scott Donaton został powołany na stanowisko global chief creative&content officera w agencji Digitas należącej do Publicis Groupe. Będzie raportować do Michaela Kahna. więcej

Piotr Przybyło zasila dział sprzedaży Grupy Me & My Friends

Piotr Przybyło objął stanowisko new business managera Grupy Me & My Friends. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Reklamy w czasopismach: Bauer zarobił najwięcej, Aflofarm liderem marketerów (analiza)

Wydawcy magazynów w minionym półroczu zanotował cennikowe wpływy reklamowe o ponad 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Najwięcej zarobiło Wydawnictwo Bauer, którego przychody były wyższe niż łączne wpływy reklamowe kolejnych dwóch firm. Najwięcej w reklamę w czasopismach inwestuje Aflofarm Farmacja Polska. więcej

Pisma poradnikowe najchętniej kupowanymi miesięcznikami w kwietniu. ,,Twój Styl" tuż za podium

W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników była „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Wysoko - na czwartym miejscu - uplasował się „Twój Styl” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wskutek błędu drukarni Agory wtorkowa ,,Rzeczpospolita" ze stroną z poniedziałkowego wydania

We wtorkowym wydaniu „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) omyłkowo znalazła się jedna strona z jej poniedziałkowego numeru. - Wysłaliśmy wszystko zgodnie z prawidłowym złożeniem gazety, natomiast drukarnia pomyliła blachy - opisuje Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika. więcej

Magdalena Rigamonti przedstawia ,,Kulisy warszawskiego ratusza". Wywiad-rzeka z Jackiem Wojciechowiczem

Dziennikarka „Dziennika Gazety Prawnej” Magdalena Rigamonti przeprowadziła wywiad-rzekę z byłym wiceprezydentem Warszawy, Jackiem Wojciechowiczem. Książka „Kulisy warszawskiego ratusza” pojawi się w sprzedaży od 27 lipca br. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Sześć projektów z Polski dostanie 1,63 mln euro w piątej rundzie finansowania Google DNI

W najnowszej serii Google Digital News Initiative (DNI) wyłoniono wydawców, którzy otrzymają dofinansowanie na realizację innowacyjnych rozwiązań medialnych. 98 projektów z 28 krajów otrzyma w sumie 21,2 mln euro. Z Polski wsparcie w łącznej kwocie 1,63 mln euro dostaną Burda Media, Piotr Fedorczyk, PbeM, Gazeta Wyborcza, Grupa Interia i Edge NPD. więcej

Netflix w Madrycie utworzy europejskie centrum produkcji telewizyjno-filmowej

Netflix uruchomi w Madrycie swoje pierwsze europejskie centrum produkcji telewizyjno-filmowej. Dzięki temu platforma będzie mogła realizować nowe produkcje. więcej

"Kler" Wojciecha Smarzowskiego trafi na Showmax

Najnowszy film Wojciecha Smarzowskiego "Kler" trafi do serwisu Showmax - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Platforma jest jednym z koproducentów filmu. Premiera w kinach 28 września tego roku. więcej

Startup CallPage pozyskuje 17 mln złotych od inwestorów

Krakowski startup technologiczny CallPage pozyskał w kolejnej rundzie finansowania 17 mln złotych na dalszy rozwój. Głównym inwestorem jest polsko-izraelski fundusz TDJ Pitango Ventures. W spółkę zainwestowały również fundusze Innovation Nest i Market One Capital.  więcej

Trzecie sezony ,,Lekko Nie Będzie" oraz ,,Mniej więcej" na platformie Ipla

W serwisie Ipla emitowane będą najnowsze, trzecie sezony internetowych show youtuberów „Lekko Nie Będzie” Gimpera oraz „Mniej więcej” duetu Mandzio i Kolega Ignacy. więcej

Reklamy wyświetlane w otoczeniu jakościowej treści o 42 proc. bardziej efektywne

Komunikaty reklamowe wyświetlane obok treści premium  są o 42 proc. bardziej efektywne pod kątem istotnych wskaźników mediowych –  zarówno widoczności,  jak i czasu spędzanego przez użytkowników na stronie - wynika z badań grupy komunikacyjnej GroupM i Newsworks. więcej

PayU przejął izraelską platformę Zooz

PayU przejęło izraelski fintech płatniczy Zooz. Kwoty transakcji nie ujawniono. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencja R4S Adama Hofmana z mniejszymi wpływami i zyskiem. Wypłacono 907 tys. zł dywidendy

W ub.r. agencja doradcza R4S, której współwłaścicielem jest były rzecznik PiS Adam Hofman zanotowała 4,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,07 mln zł zysku netto. To znacznie mniej niż przez wcześniejsze 16 miesięcy działalności, kiedy osiągnęła 6,27 mln zł wpływów i 3,64 mln zł zysku. więcej

MSL kolejny rok wyłącznym partnerem komunikacyjnym festiwalu Golden Drum

Sieć agencji MSL będzie odpowiedzialna za kompleksowe działania komunikacyjne tegorocznej 25. edycji festiwalu reklamowego Golden Drum, który odbędzie się jesienią w Portorożu w Słowenii. więcej

Anna Włodarczyk i Karolina Ogonek w zespole Generations

Do zespołu agencji marketingu rodzinnego i młodzieżowego Generations dołączyły Anna Włodarczyk jako PR manager i Karolina Ogonek jako social media specialist. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Orange Polska ze spadkiem wpływów. 940 mln zł na inwestycje, 1,1 mln klientów Orange Love
Bitcoin osiąga cenę 8,3 tys. dolarów, kryptowaluta powraca na kurs zwyżkowy
Ericsson pomoże Play zwiększyć zasięg mobilnego internetu i rozbudować sieć
Mi A2 i Mi A2 Lite - nowe smartfony Xiaomi z Android One za 179-349 euro (wideo)
Lenovo Yoga 730 w Polsce od 4499 zł (wideo)
Sztuczna inteligencja to także zagrożenia. Potrzebne są odpowiednie przepisy, by zapewnić bezpieczeństwo ludzkości
 
 
 
GOSPODARKA
 
UE nakłada 111 mln euro grzywny za manipulacje cenowe, wśród ukaranych Philips, Pioneer, Asus i Denon & Marantz
Startup CallPage pozyskuje 17 mln złotych od inwestorów
70 proc. Polaków planuje wakacyjny wyjazd
Bezrobocie w Polsce już poniżej 6 proc.
Zła sytuacja na giełdzie w tym roku to przede wszystkim efekt negatywnych emocji wśród inwestorów
Sztuczna inteligencja to także zagrożenia. Potrzebne są odpowiednie przepisy, by zapewnić bezpieczeństwo ludzkości
PayU przejął izraelską platformę Zooz
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Kler" Wojciecha Smarzowskiego trafi na Showmax
,,Elite" nowym serialem Netflixa. Premiera jesienią tego roku
Johnny Depp w filmie "Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda" złym blondynem
Sela Ward w serialu "FBI". Zastąpi Connie Nielsen
Robert De Niro zagra w filmie "Joker"
,,Homeland 7" od 29 lipca w FOX
Frances McDormand zagra w serialu "Dobry omen". Będzie bogiem
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj