Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 3 Stycznia 2019
 
 
 
Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku. Liderem Polsat, TVP1 i TVP2 na plusie (raport)
 
W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe. więcej
 
 
Muskała, Damięcki, Rusin, Bosak i Pilaszewska w serialu ,,Szóstka". Premiera w wiosennej ramówce TVN
 
Gabriela Muskała, Grzegorz Damięcki, Marcin Bosak oraz Agnieszka Pilaszewska zagrają w nowym serialu TVN „Szóstka”. Premiera 6-odcinkowej produkcji,  która przedstawia historię dawców przeszczepów,  odbędzie się w wiosennej ramówce TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Marketing w wyszukiwarkach: co przyniesie 2019 rok, jaki był 2018
 
W kolejnej odsłonie naszego cyklu podsumowań minionego roku w różnych segmentach rynku mediów i reklamy zajmujemy się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Branżę tę analizują przedstawiciele czołowych agencji SEO/SEM. więcej
 
 
Skrajne opinie o ,,Szopce Noworocznej". Marcin Wolski: pozytywne zdecydowanie przeważają
 
Widowisko „Przedszkole Plus. Szopka Noworoczna”, emitowane w TVP1 1 stycznia br. wywołało skrajne emocje. Część osób krytykowała humor przedstawienia w reżyserii Marcina Wolskiego, inni chwalili go za nową konwencję. - Zwolennicy „dobrej zmiany” byli za, a przeciwnicy - przeciw, opinie pozytywne zdecydowanie przeważają - stwierdził Wolski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
,,Sieci" mają zapłacić 50 tys. zł za żart o byłej rzeczniczce rządu w rubryce Mazurka i Zalewskiego
 
Tygodnik „Sieci” (Fratria) decyzją Sądu Apelacyjnego ma zapłacić 50 tys. złotych za żart w rubryce satyrycznej „Z życia koalicji, z życia opozycji”. Chodzi o stwierdzenie, że była rzeczniczka rządu Iwona Sulik „lubi sobie dziabnąć”. - To represja za naszą postawę w sprawie reformy sądów - powiedział nam Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii ds. redakcyjnych. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Multikino przy 653 mln zł wpływów miało 36,4 mln zł zysku. Z biletów i reklam trzy razy więcej niż z przekąsek więcej
 
Rok 2018 w branży badawczej - podsumowanie. Co nas czeka w 2019? więcej
 
Pomimo kryzysu polscy operatorzy nie rezygnują z Huawei. ,,Nie ma twardych dowodów" więcej
 
Branża public relations podsumowuje rok 2018, prognozy na 2019 więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Manager ds. sprzedaży online Gremi Media
DORADCA KLIENTA RMF MAXXX, RMF Classic Warszawa Grupa RMF
Product Manager Clear Channel Poland
Konsultant ds. Opisywania i Pozyskiwania Treści Multimedialnych TVN
Sales Manager w Dziale Eventów Ringier Axel Springer
Account Manager Grupa ZPR Media
Stażysta Redakcji Informacyjnej TVN
KIEROWNIK PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ Jake Vision
PR Manager People Can Fly
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku. Liderem Polsat, TVP1 i TVP2 na plusie (raport)

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe. więcej

Muskała, Damięcki, Rusin, Bosak i Pilaszewska w serialu ,,Szóstka". Premiera w wiosennej ramówce TVN

Gabriela Muskała, Grzegorz Damięcki, Marcin Bosak oraz Agnieszka Pilaszewska zagrają w nowym serialu TVN „Szóstka”. Premiera 6-odcinkowej produkcji,  która przedstawia historię dawców przeszczepów,  odbędzie się w wiosennej ramówce TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Skrajne opinie o ,,Szopce Noworocznej". Marcin Wolski: pozytywne zdecydowanie przeważają

Widowisko „Przedszkole Plus. Szopka Noworoczna”, emitowane w TVP1 1 stycznia br. wywołało skrajne emocje. Część osób krytykowała humor przedstawienia w reżyserii Marcina Wolskiego, inni chwalili go za nową konwencję. - Zwolennicy „dobrej zmiany” byli za, a przeciwnicy - przeciw, opinie pozytywne zdecydowanie przeważają - stwierdził Wolski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Fakty" najbardziej wiarygodne. ,,Wiadomości" liderem na wsi, ,,Wydarzenia" wśród wyborców PSL i Kukiz '15

„Fakty” cieszą się wyższą wiarygodnością wśród Polaków niż „Wiadomości” i „Wydarzenia”. Serwisowi TVN zdecydowanie najbardziej ufają zwolennicy PO i Nowoczesnej, „Wiadomościom” - mieszkańcy wsi i wyborcy PiS, a „Wydarzeniom” - zwolennicy PSL i Kukiz ’15. więcej

10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji

Średnia widownia wszystkich stacji transmitujących sylwestrowe imprezy między godz. 23.57 ostatniego dnia ub.r. a 0.04 pierwszego dnia br. wyniosła 10,59 mln osób. Zdecydowanie najwięcej, bo 6,08 mln osób śledziło w tym czasie TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat Sport Premium, Eleven Sports lub HBO do wyboru w promocji UPC

Sieć UPC Polska przygotowała promocję dla nowych klientów, w ramach której oferuje pakiet internetu i telewizji z dekoderem Horizon. W cenie abonamentu klienci otrzymają do wyboru HBO, Polsat Sport Premium lub Eleven Sports. więcej

773 tys. widzów ,,Szopki Noworocznej" w TVP1

Pokazane wczoraj wieczorem w TVP1 widowisko „Przedszkole Plus. Szopka Noworoczna” oglądało średnio 773 tys. widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Burza uczuć 9" w Romance TV

Od 9 stycznia 2019 roku Romance TV rozpocznie emisję dziewiątego sezonu serialu „Burza uczuć”. więcej

Jak przechowywać dowody zakupów?

Wielu finansowych ekspertów twierdzi, że warto przechowywać swoje paragony. To na ich podstawie możemy pilnować gwarancji produktów lub liczyć wydatki w budżecie. Pokazanie paragonu jest najwygodniejszym sposobem załatwienia sprawy podczas reklamacji lub zwrotu. Niestety, często się zdarza, że przechowujemy dokument przez kilka miesięcy, a potem, gdy go faktycznie potrzebujemy, dowiadujemy się, że już wyblakł. Nietrudno jest również po prostu zgubić kwitek. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Wojciech Reszczyński wrócił do prowadzenia ,,Trójki na poważnie"

Na antenę Programu III Polskiego Radia po prawie dwumiesięcznej przerwie wróciła audycja „Trójka na poważnie” prowadzona przez Wojciecha Reszczyńskiego. Zdjęto ją z ramówki, po tym jak jeden z gości nazwał w niej Władysława Bartoszewskiego bydlakiem. więcej

 
Fundacja Radia ZET z nowym logotypem

Należąca do Eurozetu Fundacja Radia ZET zmieniła logotyp, aby nawiązywał bezpośrednio do obecnego loga Radia ZET. więcej

 
RMF FM najchętniej słuchane w Lublinie. Trójka wyprzedziła VOX FM

Liderem słuchalności w Lublinie w okresie od czerwca do listopada br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają: Trójka i VOX FM - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Marketing w wyszukiwarkach: co przyniesie 2019 rok, jaki był 2018

W kolejnej odsłonie naszego cyklu podsumowań minionego roku w różnych segmentach rynku mediów i reklamy zajmujemy się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Branżę tę analizują przedstawiciele czołowych agencji SEO/SEM. więcej

Katarzyna Szewczuk dyrektor zarządzającą FCB Bridge2Fun

Katarzyna Szewczuk objęła nowo utworzone stanowisko dyrektor zarządzającej w agencji FCB Bridge2Fun. Wcześniej pracowała w Grey Group. więcej

Anna Elwart awansowała na dyrektor zarządzającą Digital Resolution

Anna Elwart, dotychczas pełniąca funkcję dyrektor strategii internetowej awansowała na stanowisko dyrektor zarządzającej agencji Digital Resolution należącej do Grupy OMD – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Carat Polska wygrał przetarg na obsługę Trefla w Polsce i na Węgrzech

Dom mediowy Carat (Dentsu Aegis Network Polska) współpracuje z firmą Trefl, producentem gier planszowych w Polsce oraz na Węgrzech. więcej

Zenith obronił w przetargu obsługę Reckitt Benckiser w internecie

Dom mediowy Zenith (Publicis Media), który przegrał w ostatnim przetargu na obsługę mediową kampanii ATL Reckitt Benckiser (właściciel marek Vanish, Finish, Durex) nadal współpracuje z tym marketerem. więcej

Mateusz Gessler i ,,Śniadania, że u la la" w kampanii ciastek belVita

Restaurator Mateusz Gessler, szeroko znany z kilku programów TVN, jest gwiazdą kampanii reklamującej ciastka zbożowe belVita (produkowane przez koncern Mondelez). Akcję, pod hasłem „Śniadania, że u la la”, przygotowały i realizują firmy Mindshare, IQ Marketing, Isobar i Big Picture. więcej

Michał Makuch na czele działu support w LifeTube

Z początkiem stycznia, po ponad czterech latach współpracy ze spółką, Michał Makuch objął stanowisko head of support w LifeTube. Równocześnie do zespołu dołączył Artur Szambelan w roli support managera. Z firmy odchodzi Tomasz Szambelan. więcej

Labcon zajmie się komunikacją adidasa w Polsce

Agencja Labcon, należąca do grupy komunikacyjnej Group One, wygrała przetarg na kompleksową obsługę marki adidas na polskim rynku.  Wcześniej działania te realizowała agencja Tailor Made PR. więcej

Deflegmin reklamowany ,,raz na mokry kaszel - raz, a dobrze!" (wideo)

Zaczęła się kampania reklamowa leku na kaszel Deflegmin (produkowanego przez firmę Valeant). Akcja - za którą odpowiadają firmy amrketingowe Schulz brand friendly, Agencja Filmowa i OMD - jest realizowana pod hasłem „Deflegmin na mokry kaszel - raz, a dobrze!”. więcej

McDonald's zmienia zestawy Happy Meal dla dzieci, by były mniej kaloryczne

Polska sieć McDonald’s wprowadziła zmiany w zestawach dziecięcych Happy Meal, usuwając z nich m.in. herbaty ze sztucznymi aromatami. Jest to dostosowanie do przyjętych przez markę zobowiązań dotyczących odpowiedzialnej oferty dla dzieci.   więcej

Hyundai kampanią zachęca do zakupu modeli z rocznika 2018 (wideo)

Firma Hyundai, producent samochodów prowadzi kampanię promującą wyprzedaż modeli z roku produkcji 2018. Za przygotowanie kampanii odpowiadają dom mediowy Havas Media i agencja Opus B. więcej

Walka z wysokim cholesterolem w nowej reklamie Berimalu (wideo)

W telewizji rusza kampania promująca Berimal,  preparatu obniżającego poziom tzw. złego cholesterolu w organizmie produkowanego przez USP Zdrowie. Za jej realizację odpowiadają Opus B i Selfish3. więcej

,,Podaruj mi naturalność" w kampanii żelu do mycia Mustela (wideo)

Ruszyła pierwsza na polskim rynku telewizyjna kampania reklamowa żelu do mycia dla niemowląt Mustela (produkowanego przez Laboratoires Expanscience). Akcję przygotowały i realizują Kiwi Marketing i Codemedia. więcej

370 tys. zł kary od UOKiK-u za pseudobadania zachęcające do kupna pakietu medycznego

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył prawie 370 tys. zł kary na firmę Promed, która organizowała rzekome badania zdrowia, na które zapraszano głównie starsze osoby. Pokazywano im złe wyniki, żeby przekonać do wykupienia pakietu medycznego. więcej

1000ideas realizuje dla x-kom Gaming Room

Agencja kreatywna 1000ideas rozpoczęła współpracę z marką x-kom. Jednym z pierwszych wspólnie zrealizowanych projektów jest Gaming Room, druga edycja konkursu skierowanego do graczy z udziałem influencerów: Kingi Kujawskiej, Piotra Latały i Piotra „Liptona” Szymańskiego. więcej

Katarzyna Cymerman nowym dyrektorem ds. HR w polskim oddziale Microsoft

Od stycznia Katarzyna Cymerman została dyrektorem ds. HR w polskim oddziale Microsoft. Z firmą jest związana od ponad 7 lat, na stanowisku zastąpi Darię Gostkowską, która będzie odpowiadać za projekty związane z transformacją kulturową w strukturach HR w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. więcej

Jak przechowywać dowody zakupów?

Wielu finansowych ekspertów twierdzi, że warto przechowywać swoje paragony. To na ich podstawie możemy pilnować gwarancji produktów lub liczyć wydatki w budżecie. Pokazanie paragonu jest najwygodniejszym sposobem załatwienia sprawy podczas reklamacji lub zwrotu. Niestety, często się zdarza, że przechowujemy dokument przez kilka miesięcy, a potem, gdy go faktycznie potrzebujemy, dowiadujemy się, że już wyblakł. Nietrudno jest również po prostu zgubić kwitek. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Sieci" mają zapłacić 50 tys. zł za żart o byłej rzeczniczce rządu w rubryce Mazurka i Zalewskiego

Tygodnik „Sieci” (Fratria) decyzją Sądu Apelacyjnego ma zapłacić 50 tys. złotych za żart w rubryce satyrycznej „Z życia koalicji, z życia opozycji”. Chodzi o stwierdzenie, że była rzeczniczka rządu Iwona Sulik „lubi sobie dziabnąć”. - To represja za naszą postawę w sprawie reformy sądów - powiedział nam Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii ds. redakcyjnych. więcej

,,Fakt" ma zapłacić Janinie Drzewieckiej 100 tys. zł i przepraszać ją przez 7 dni na pierwszej stronie

Sąd Apelacyjny orzekł, że Ringier Axel Springer Polska jako wydawca „Faktu” ma zapłacić Janinie Drzewieckiej 100 tys. zł zadośćuczynieni oraz publikować przez siedem dni przeprosiny na pierwszej stronie dziennika i stronie głównej jego portalu internetowego. Powód? W serii tekstów „Faktu” z 2013 roku sugerowano, że Drzewiecka jest winna kradzieży sklepowej. więcej

Zdrożały ,,Rzeczpospolita" i ,,Parkiet"

Z początkiem 2019 roku wzrosły ceny egzemplarzowe dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet” (wydawanych przez Gremi Media). więcej

Magdalena Kicińska za Piotra Nesterowicza redaktorem naczelnym magazynu ,,Pismo"

Z początkiem stycznia br. funkcję redaktor naczelnej magazynu opinii „Pismo” (wydawanego przez Fundację Pismo) została Magdalena Kicińska. Na stanowisku tym zastąpiła Piotra Nesterowicza. więcej

Marta Radzikowska nowym szefem serwisu Podroze.pl w Grupie ,,Super Express"

Marta Radzikowska objęła stanowisko redaktor prowadzącej serwis Podroze.pl (ZPR Media). Odpowiada za prowadzenie portalu oraz social media miesięcznika „Podróże” - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Party" na czele dwutygodników people. ,,Gala" najbardziej w dół

W październiku 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki, a najwięcej straciło „Show” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Marketing w wyszukiwarkach: co przyniesie 2019 rok, jaki był 2018

W kolejnej odsłonie naszego cyklu podsumowań minionego roku w różnych segmentach rynku mediów i reklamy zajmujemy się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Branżę tę analizują przedstawiciele czołowych agencji SEO/SEM. więcej

Jerzy Owsiak i youtuberzy promują transmisję od Play na finał WOŚP (wideo)

Z okazji tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy sieć Play kolejny raz przeprowadzi transmisję internetową. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem Jerzego Owsiaka oraz popularnych youtuberów. więcej

Google pracuje nad sterowaniem gestami urządzeniami elektronicznymi. Jest zgoda amerykańskiego regulatora

Koncern Google otrzymał zgodę amerykańskiej Federalnej Komisji Łączności (FCC) na wykorzystanie czujników pracujących w paśmie 57 – 64 GHz będących elementem projektu o nazwie Soli. Chodzi o system pozwalający na obsługę urządzeń elektronicznych za pomocą gestów ludzkiej dłoni, który ma pomóc między innymi osobom niepełnosprawnym. więcej

Tomasz Szambelan przechodzi z LifeTube do Grupy Abstra

Tomasz Szambelan, dotychczasowy szef działu wsparcia w LifeTube, objął stanowisko managera ds. rozwoju strategii i analityki w firmie Abstra, której większościowymi udziałowcami są twórcy kanału Abstrachuje.tv - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Użytkownicy Facebooka zrezygnują z konta w serwisie za 1,9 tys. dolarów

Użytkownicy Facebooka są skłonni zrezygnować na rok ze swojego konta w tym serwisie za kwotę ok. 1,9 tys. dolarów - wynika z badań naukowców z Kenyon College i Susquehanna University. Za brak korzystania z Facebooka przez jeden dzień badani oczekiwali kwoty powyżej 4 dolarów, a za przerwę wynoszącą tydzień – 37 dolarów. więcej

Netflix usunął z Arabii Saudyjskiej odcinek programu Hasana Minhaja z krytyką zabójstwa Chaszodżdżiego (wideo)

Odcinek programu satyrycznego „Być patriotą”, w którym Hasan Minhaj skrytykował zabójstwo saudyjskiego dziennikarza Dżamala Chaszodżdżiego, nie jest już dostępny na Netfliksie w Arabii Saudyjskiej. To skutek interwencji władz tego kraju. Netflix zapewnia, że powodem są kwestie prawne. więcej

Jak przechowywać dowody zakupów?

Wielu finansowych ekspertów twierdzi, że warto przechowywać swoje paragony. To na ich podstawie możemy pilnować gwarancji produktów lub liczyć wydatki w budżecie. Pokazanie paragonu jest najwygodniejszym sposobem załatwienia sprawy podczas reklamacji lub zwrotu. Niestety, często się zdarza, że przechowujemy dokument przez kilka miesięcy, a potem, gdy go faktycznie potrzebujemy, dowiadujemy się, że już wyblakł. Nietrudno jest również po prostu zgubić kwitek. materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Labcon zajmie się komunikacją adidasa w Polsce

Agencja Labcon, należąca do grupy komunikacyjnej Group One, wygrała przetarg na kompleksową obsługę marki adidas na polskim rynku.  Wcześniej działania te realizowała agencja Tailor Made PR. więcej

Kaliszewski, Lipińska, Polek i Mach awansowali w Solski Communications

Z początkiem 2019 roku w agencji Solski Communications awansowało czworo konsultantów: Adam Kaliszewski, Barbara Lipińska, Bartosz Polek i Katarzyna Mach. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Google pracuje nad sterowaniem gestami urządzeniami elektronicznymi. Jest zgoda amerykańskiego regulatora
Huawei ze 108,5 mld dolarów przychodu, firma postawi na wiarygodność
Samsung, Alphabet i Volkswagen największymi inwestorami w badania i rozwój w 2018 r.
 
 
 
GOSPODARKA
 
Samsung, Alphabet i Volkswagen największymi inwestorami w badania i rozwój w 2018 r.
McDonald's zmienia zestawy Happy Meal dla dzieci, by były mniej kaloryczne
Katarzyna Cymerman nowym dyrektorem ds. HR w polskim oddziale Microsoft
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Netflix udostępnił oficjalny plakat i zwiastun ,,Sex Education" (wideo)
W czerwcu premiera drugiego sezonu serialu "Wielkie kłamstewka"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj