Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 25 Lutego 2019
 
 
 
UOKiK zajmie się przejęciem Eurozetu przez Agorę i SFS Ventures
 
Agora, wspólnie z czeską spółką SFS Ventures kupi Grupę Eurozet, nadawcę m.in. Radia Zet. Początkowo nabędzie 40 proc. udziałów, ale do 2022 roku będzie mogła przejąć 100 proc. pakiet akcji. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl transakcji przyjrzy się UOKiK. więcej
 
 
Rekompensata dla TVP na inwestycje w technologie, ale i program. ,,Sytuacja telewizji publicznej jest stabilna, ale trudna"
 
Wszystko wskazuje na to, że media publiczne dostaną w tym roku 1,26 mld zł rekompensaty z tytułu utraconych w latach 2018-19 opłat abonamentowych. Telewizja Polska miałaby część przysługującej jej kwoty przeznaczyć na inwestycje w infrastrukturę, technologie, ale i program - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Nielegalne serwisy VoD coraz mniej popularne. Eksperci: legalne platformy są bogatsze i wygodniejsze, piraci odcinani od reklam
 
Większość nielegalnych serwisów VoD, na czele z Zaluja.com i eKinomaniak.tv i eKino-tv.pl, zanotowała spadki odwiedzalności w skali roku. Niektóre witryny, m.in. Zalukaj i e-Kino, po kilka lat przenoszą się pod inne adresy. Pirackie serwisy tracą, są odcinane od wpływów reklamowych, a coraz bogatszą ofertę w wygodnej formie zapewniając legalne platformy VoD - komentują eksperci dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Piotr Chęciński odwołany ze stanowiska dyrektora portalu Polskieradio.pl
 
W zeszły piątek prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski odwołał Piotra Chęcińskiego ze stanowiska dyrektora portalu Polskieradio.pl. Jego obowiązki przejął Paweł Piszczek. - Co najmniej od 2 miesięcy mieliśmy fundamentalną różnicę zdań co do temperatury narracji w portalu - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Chęciński. więcej
 
 
Jakub Bierzyński: spółki Skarbu Państwa to stosunkowo mali i niewdzięczni klienci
 
- Nie uczestniczymy w przetargach spółek Skarbu Państwa. Już dawno temu usłyszałem, że mogę oszczędzić sobie wysiłku. Nie żałuję. To stosunkowo mali i niewdzięczni klienci, a od trzech lat ich budżety są dzielone według politycznych, nie merytorycznych kryteriów. W momencie zmiany rządu do tych spółek wejdzie prokurator. Obawiam się, że domy mediowe, które firmowały te zlecenia poniosą odpowiedzialność za działania na szkodę klientów. Nie chcę mieć z tym nic wspólnego - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Sieci" i ,,Gazeta Polska" z największymi spadkami w 2018 roku. Tylko ,,Tygodnik Powszechny" ze wzrostem więcej
 
15 tys. zgłoszeń do ,,Big Brothera". Ryszard Sibilski: jeden z najlepszych reality-show na świecie więcej
 
Analitycy o przejęciu Eurozetu za 326,75 mln zł: Agora zapłaciła za premię w postaci synergii więcej
 
Izabela Albrychiewicz szefową GroupM w Polsce, Paweł Gala na czele Wavemaker więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Rozwoju Produktu Reklamowego TVN
Redaktor serwisu se.pl / wydawca strony głównej Super Express
Konsultant ds. Opisywania i Pozyskiwania Treści Multimedialnych TVN
Specjalista ds. Rozwoju Biznesu Grupa ZPR Media
Wydawca Serwisu VOD TVN
(Młodszy) Specjalista ds. Realizacji Sprzedaży Specjalnej TVN
Kierownik Produkcji Edipresse Content Studio Edipresse Polska
FOTOEDYTOR, REDAKTOR DZIAŁU STUDENCKIEGO Grupa ZPR Media
Menedżer ds. Sprzedaży Specjalnej TVN
Marketing & Customer Communication Specialist Inbank
Analityk ds. Kosztów Produkcji TVN
Dokumentalista IT TVN
Asystent/ka Działu TVN
Specjalista Seo Ringier Axel Springer
PR & Media Relations Manager Pret-a-Porter PR
SPECJALISTA DS. REKLAMY I SPONSORINGU nc+
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Rekompensata dla TVP na inwestycje w technologie, ale i program. ,,Sytuacja telewizji publicznej jest stabilna, ale trudna"

Wszystko wskazuje na to, że media publiczne dostaną w tym roku 1,26 mld zł rekompensaty z tytułu utraconych w latach 2018-19 opłat abonamentowych. Telewizja Polska miałaby część przysługującej jej kwoty przeznaczyć na inwestycje w infrastrukturę, technologie, ale i program - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wiadomości" nie muszą sprostować materiału o nagrodach za rządów PO-PSL, oddalono pozew PO

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił pozew Platformy Obywatelskiej o sprostowanie informacji podanej w „Wiadomościach” TVP pod koniec marca ub.r. Chodzi o zestawienie nagród w ministerstwach podczas 8 lat rządów PO-PSL z nagrodami przyznanymi ministrom konstytucyjnym przez półtora roku rządów PiS. więcej

Duży wzrost oglądalności ,,Zakochanych po uszy" w TVN7

Nową telenowelę „Zakochani po uszy” w TVN oglądało średnio 1,28 mln osób. W pierwszych czterech tygodniach w TVN7 serial gromadził 283 tys. widzów. Po zakończeniu emisji cyklu w TVN jego widownia w Siódemce wzrosła do 649 tys. oglądających. więcej

Canal+ z mniejszymi przychodami i wyższym zyskiem. Liczba użytkowników nc+ w górę o 23 tysiące

W 2018 roku należąca do koncernu Vivendi grupa Canal+ zanotowała przychody w wysokości ponad 5,16 mld euro, a globalna liczba odbiorców nadawcy przekroczyła 16,24 mln. Działająca w ramach Canal+ platforma nc+ zanotowała w ciągu roku lekki wzrost użytkowników o 23 tys. więcej

,,Przyjaciółki 13" od 28 lutego w Polsacie. Arciuch, Grabowska i Konopka w obsadzie (wideo)

Od 28 lutego Telewizja Polsat rozpocznie emisję trzynastego sezonu „Przyjaciółek”, który będzie emitowany bez zmian w czwartki o godz. 21.10. Do obsady nowych odcinków dołączą: Tamara Arciuch, Urszula Grabowska, Łukasz Konopka, Mateusz Janicki, Adam Cywka i Mateusz Rzeźniczak. więcej

TVP stawia na VOD. ,,Własne produkcje, dedykowane do internetu się nie zwracają"

TVP ogłosiła nową ramówkę na wiosnę nie tylko w telewizji linearnej, ale i w internecie – na TVP VOD. W serwisie pojawią się nowe produkcje, takie jak „Dance Dance Dance” czy „Stulecie winnych”. - Produkcje własne, dedykowane do internetu to głównie treści krótkie, tzw. shorty. Krótkie produkcje fabularne czy parafabularne, dedykowane do internetu się nie zwracają. To wydatek, który trzeba traktować jako budowę portfolio czy promocję - mówi nam Maciej Stanecki, wiceprezes TVP. więcej

,,Septagon 2", ,,Policjantki i Policjanci 10" i ,,Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny 6" od 4 marca w Czwórce (wideo)

W poniedziałek, 4 marca telewizyjna Czwórka rozpocznie emisję nowych sezonów codziennych seriali „Septagon”, „Policjantki i Policjanci” i „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”, które emitowane będą w swoich stałych pasmach. więcej

Zmarł Tadeusz Kraśko, wieloletni dziennikarz Telewizji Polskiej

W wieku 78 lat zmarł Tadeusz Kraśko, w latach 70. i 80. dziennikarz Telewizji Polskiej. Kraśko pracował też w dyplomacji oraz pisał książki faktograficzne. Jego dziećmi są dziennikarze Piotr i Ewa Kraśko, a drugą żoną była Nina Terentiew. więcej

Film dokumentalny ,,Leaving Neverland" w HBO i HBO GO (wideo)

Od 8 marca w Polsce w HBO GO zadebiutuje film dokumentalny „Leaving Neverland”. W kwietniu produkcję pokaże również linearny kanał HBO. więcej

Trzy nowości w wiosennej ramówce TVP Rozrywka

Telewizja Polska przygotowała trzy nowe programy na wiosnę na antenie TVP Rozrywka. Będzie to program rozrywkowy „Piosenka z kontekstem”, „Kabaret za kulisami” oraz „Gwiazdozbiór TVP Rozrywka”. więcej

W TVP Info o homoseksualistach: pedofile, zaburzone dziwaki, wampiry polujące na dzieci

Działania antydyskryminacyjne na rzecz osób LGBT w warszawskich szkołach to wspieranie dziwaków i promocja pedofilii, dzieci będą poddawane praniu mózgów, bo homoseksualiści są jak wampiry, które chcą żeby większość dzieci była do ich dyspozycji - taki przekaz usłyszeli widzowie „Salonu dziennikarskiego” TVP Info na temat homoseksualistów i deklaracji podpisanej przez Rafała Trzaskowskiego. Obecni w studiu publicyści zrównali także tę orientację seksualną z przyczyną przestępstw pedofilii. więcej

Drugi sezon ,,Deep State" wiosną w FOX

Wiosną 2019 roku FOX pokaże drugi sezon serialu szpiegowskiego „Deep State”. więcej

Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci

W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
UOKiK zajmie się przejęciem Eurozetu przez Agorę i SFS Ventures

Agora, wspólnie z czeską spółką SFS Ventures kupi Grupę Eurozet, nadawcę m.in. Radia Zet. Początkowo nabędzie 40 proc. udziałów, ale do 2022 roku będzie mogła przejąć 100 proc. pakiet akcji. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl transakcji przyjrzy się UOKiK. więcej

 
Piotr Chęciński odwołany ze stanowiska dyrektora portalu Polskieradio.pl

W zeszły piątek prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski odwołał Piotra Chęcińskiego ze stanowiska dyrektora portalu Polskieradio.pl. Jego obowiązki przejął Paweł Piszczek. - Co najmniej od 2 miesięcy mieliśmy fundamentalną różnicę zdań co do temperatury narracji w portalu - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Chęciński. więcej

 
Francuskie media ze wspólną platformą technologiczną. Logowanie jednym hasłem do Le Figaro, Le Point i Radio France

Najwięksi wydawcy we Francji zapowiedzieli uruchomienie nowej wspólnej platformy technologicznej. Dzięki niej użytkownicy za pomocą tych samych danych będą mogli logować się do internetowych serwisów wielu francuskich mediów, wśród których są Le Figaro, Le Point, Radio France czy M6-RTL. Na budowę infrastruktury wydano ponad 5 mln euro. więcej

 
Młodzi Polacy najchętniej słuchają RMF FM i Eskę. Tylko 1,8 proc. udziału PR3 i 1,1 proc. PR1

Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową wśród osób w wieku od 15 do 24 lat w okresie od listopada ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Drugie miejsce zajęła Eska, która zanotowała największy spadek w zestawieniu. Najwięcej zyskało z kolei Radio ZET - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności we Wrocławiu. Awans TOK FM i Eski

Liderem rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.   więcej

 
Nowy program Piotra Majewskiego ,,O muzyce subiektywnie" w Radiu dla Ciebie

Nowy program Piotra Majewskiego „O muzyce subiektywnie” w Radiu dla Ciebie pojawi się od soboty, 24 lutego br. Zastąpi „Rozmowy z samym sobą” Stana Borysa. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Jakub Bierzyński: spółki Skarbu Państwa to stosunkowo mali i niewdzięczni klienci

- Nie uczestniczymy w przetargach spółek Skarbu Państwa. Już dawno temu usłyszałem, że mogę oszczędzić sobie wysiłku. Nie żałuję. To stosunkowo mali i niewdzięczni klienci, a od trzech lat ich budżety są dzielone według politycznych, nie merytorycznych kryteriów. W momencie zmiany rządu do tych spółek wejdzie prokurator. Obawiam się, że domy mediowe, które firmowały te zlecenia poniosą odpowiedzialność za działania na szkodę klientów. Nie chcę mieć z tym nic wspólnego - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland. więcej

T-Mobile reklamuje video bez limitu danych w ofercie na kartę (wideo)

Ruszyła kampania reklamująca usługę video bez limitu danych w T-Mobile na Kartę. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy FCB Bridge2Fun, VML&YR, ARC Worldwide i Mindshare Polska. więcej

Polacy cenią Google, Rossmana i NIVEA . Wybór marki to deklaracja światopoglądowa

Aż 77 proc. konsumentów woli kupować marki, które podzielają ich wartości. W Polsce najbardziej znaczącymi dla konsumentów brandami są Google, Nivea, Allegro, YouTube i Rossmann. Na świecie -  Google, PayPal, Gillette i Johnson & Johnson - pokazują badania Havas Group w ramach projektu Meaningful Brands 2019. więcej

Zuzanna Bijoch w wiosenno-letniej kampanii Wojas (wideo)

Startuje kampania reklamowa wiosenno-letniej kolekcji butów i torebek Wojas. W akcji modelka Zuzanna Bijoch występuje wspólnie z modelem. więcej

Clipatize: Weronika Narożniak chief strategy officerem, Konrad Dobrowolski account directorem

Weronika Narożniak objęła stanowisko chief strategy officera, a Konrad Dobrowolski został account directorem w agencji strategiczno-kreatywnej Clipatize. Awansowali Daniela Miernik i Jan Kuczyński. więcej

Nurofen dla dzieci reklamowany ,,po stronie mam" (wideo)

Wystartowała kampania reklamowa leków przeciwbólowych marki Nurofen (produkowanych przez Reckitt Benckiser) dla dzieci. Jest realizowana pod hasłem „Nurofen - po stronie mam”. więcej

Ibum Supermax promowany jako ,,najsilniejszy na ostry ból" (wideo)

Hasco-Lek realizuje kampanię reklamującą wprowadzony niedawno do sprzedaży lek przeciwbólowy i przeciwzapalny Ibum Supermax. Akcja jest prowadzona pod hasłem „Ibum Supermax - najsilniejszy na ostry ból”. więcej

Ruszyła kampania o depresji nastolatków

13. edycja kampanii Forum Przeciw Depresji podejmuje temat nastoletniej depresji. Według statystyk, w 2017 roku w Polsce 730 młodych osób podjęło próbę samobójczą, z czego 116 zakończyło się śmiercią. więcej

Papaya Films dla francuskiego koncernu farmaceutycznego Biogaran

Papaya Films odpowiada za produkcję najnowszego spotu reklamowego francuskiego koncernu farmaceutycznego Biogaran (należącego do Servier). Kreację "Madame Debonconseil" przygotowała agencja Serviceplan France. więcej

Biedronka reklamuje w telewizji pieluchomajtki Dada

Wystartowała kampania reklamowa nowej wersji pieluchomajtek Dada Extra Soft Pantsy, sprzedawanych w sieci Biedronka. Działania przygotowały Duda Polska i Wavemaker. więcej

otoDom.pl przekonuje w reklamach, że ,,najbardziej sobą jesteś u siebie" (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa serwisu ogłoszeniowego otoDom.pl. Działania przygotowały Scholz & Friends Warszawa, Videlec, Universal McCann oraz dział marketingu Otodom. więcej

Patrycja Bruź-Soniewicka i Błażej Soniewicki odchodzą z Brand New Galaxy

Z platformą marketingowo-technologiczną Brand New Galaxy żegnają się Patrycja Bruź-Soniewicka i Błażej Soniewicki. więcej

Kluby Ekstraklasy na kartach debetowych PKO BP

PKO Bank Polski wprowadza karty debetowe z herbami klubów polskiej Ekstraklasy. Do nabycia są od 22 lutego. więcej

W pubie New Balance w Londynie można płacić przebiegniętymi kilometrami

Marka sportowa New Balance uruchomiła w Londynie pub The Runaway Pub, w którym klienci mogą zapłacić za piwo przebiegniętymi kilometrami. więcej

Dominika Tarczyńska zajmie się rozwojem biznesu HiCash

Do zespołu redakcji portalu HiCash dołączyła Dominika Tarczyńska, która objęła nowo utworzone stanowisko new business directora.  więcej

Ricola nowym klientem Havas Media, pierwszy raz reklamowana w radiu

Szwajcarski producent ziołowych cukierków marki Ricola wybrał do obsługi mediowej dom mediowy Havas Media (należący do Havas Media Group). Właśnie ruszyła pierwsza w Polsce kampania radiowa promująca cukierki Ricola. więcej

Big Picture wspiera launch marki Qarson w Polsce

Qarson, wchodząca do Polski francuska firma sprzedająca auta na abonament, rusza z pierwszą kampanią reklamową. Za obsługę medialną oraz działania z influencerami odpowiedzialna jest agencja Big Picture, wyłoniona w przetargu. Kreację przygotowała agencja AżTuNagle, działania reklamowe realizują agencje Sataku i Sarigato. więcej

Santander Bank Polska i PKO BP podwoiły wydatki reklamowe, w dół ING Bank Śląski

Banki zwiększyły w ub.r. wydatki na reklamy w mediach o 12,6 proc. w porównaniu do 2017 roku. Najwięcej zainwestował Santander Bank Polska, a PKO BP odnotował największy wzrost wydatków. Sektor bankowy minimalnie zwiększył nakłady na reklamy w telewizji, znacząco podniósł budżety na prasę i kina. więcej

Adam Małysz namalował obraz nartami na evencie Red Bulla (wideo)

W ramach eventu współorganizowanego przez Red Bulla Adam Małysz wykonał nietypowy obraz - namalował go nartami. więcej

UOKiK: przejęcie Cinema 3D przez Multikino może ograniczyć konkurencję w Warszawie i Gdańsku

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie dotyczące kupna sieci kinowej Cinema 3D przez właściciela Multikina. Według regulatora transakcja może spowodować ograniczenie konkurencji na rynku kinowym w Warszawie i Trójmieście. więcej

Wdrożenie viewability jest trudne, choć sam wskaźnik nieskomplikowany

O wyzwaniach związanych z viewability (widoczności) reklam wideo rozmawiamy z Tomaszem Piątkowskim (Meetrics) i Hubertem Świtalskim (Ströer Digital Media). więcej

Agencja Brave z 60 proc. wzrostem przychodów w 2018 roku

Nieustanne poszukiwanie nowych i kreatywnych rozwiązań oraz kompleksowe podejście do potrzeb klientów agencji Brave zaowocowały w zeszłym roku prawie 100 zrealizowanymi projektami i ponad 15,8 mln zł przychodu. Agencja pozyskała aż 11 nowych klientów, jednocześnie utrzymując wszystkich dotychczasowych. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Wydawnictwo Bauer wydaje dwutygodnik ,,Nasza Rodzina" w nakładzie 300 tysięcy egz.

Od 28 lutego br. ukaże się nowy dwutygodnik „Nasza Rodzina” (Wydawnictwo Bauer), który ma być pismem dla całej rodziny. więcej

7 grzechów głównych dziennikarstwa. Grzech pierwszy: lenistwo [PAWEŁ RESZKA]

- Uważam, że jednym z ważniejszych grzechów w tych zawodzie, popełnianym przez dziennikarzy jest lenistwo. Nie przyznajemy się do lenistwa, żeby je usprawiedliwiać, wymyślamy różne uzasadnienia: system jest zły, szefowie są niedobrzy, że rynek nie taki. Prawda wygląda prosto - wielu rzeczy nam się nie chce - mówi w rozmowie z nami Paweł Reszka, dziennikarz, reportażysta i autor nagradzanych książek. więcej

Sąd odrzucił wniosek KGHM, by wydać roczny zakaz pisania o chrześniaku wiceprezesa PiS dla "GW"

„Gazeta Wyborcza” pisała o nieprawidłowościach w KGHM i roli chrześniaka wiceprezesa PiS w spółce. Firma chciała, by sąd wydał roczny zakaz dla dziennika na opisywanie tej sprawy. Sąd odrzucił wniosek. więcej

Wszystkie tygodniki lokalne na minusie w 2018 roku. ,,Tygodnik Zamojski" najchętniej kupowany

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w 2018 roku był „Tygodnik Zamojski”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazł się „TEMI. Galicyjski Tygodnik Informacyjny” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Matthew Tyrmand przechodzi z felietonami z ,,Do Rzeczy" do ,,Wprost"

W tygodniku „Wprost” (PMPG Polskie Media) będą publikowane felietony Matthew Tyrmanda z cyklu „Tyrmand Zły”. Poprzednio Tyrmand przez prawie trzy lata wspólnie z Marcinem Makowskim pisał felietony do „Do Rzeczy” (też wydawanego przez PMPG Polskie Media). więcej

Po apelacji szefa Ringier Axel Springer Polska oskarżenie Wojciecha Biedronia z art. 212 wraca do pierwszej instancji

Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględnił apelację Marka Dekana, szefa Ringier Axel Springer Polska AG, i skierował do ponownego rozpatrzenia w pierwszej instancji jego prywatny akt oskarżenia z art. 212 Kodeksu karnego dotyczący Wojciecha Biedronia, dziennikarza „Sieci” i wPolityce.pl. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Dziennik Zachodni" liderami sprzedaży e-wydań w 2018 roku

W 2018 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Dziennikarz ,,Gazety Wyborczej" przeprasza ministra środowiska za błędne przypisanie mu słów o ,,wykańczaniu populacji dzików"

W piątkowym numerze „Gazety Wyborczej” (Agora) Maciej Chołodowski przeprosił ministra środowiska Henryka Kowalczyka za to, że w tekście z połowy miesiąca błędnie przypisał mu wypowiedź na spotkaniu z organizacjami łowieckimi: „Przystępujemy do dorzynek, czyli wykańczania populacji”. więcej

HFPC krytykuje zawiadomienie Kaczyńskiego do prokuratury dot. ,,Gazety Wyborczej", nie widzi w tym interesu społecznego

Helsińska Fundacja Praw Człowieka wyraziła zaniepokojenie tym, że Jarosław Kaczyński złożył do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu zniesławienia go przez „Gazetę Wyborczą” i PO wraz z wnioskiem o ściganie tego z oskarżenia publicznego. - Wydaje się, że interes społeczny - poszanowanie swobody wypowiedzi i prawa społeczeństwa do otrzymywania informacji o sprawach mających publiczne znaczenie - zdecydowanie przemawia przeciwko wykorzystaniu organów państwa do ścigania dziennikarzy za słowo - ocenia HFPC. więcej

Nowy numer ,,Newsweeka" z magazynem "Beauty. Piękno OdNowa"

Od poniedziałku, 25 lutego br. w kioskach pojawi się nowy numer tygodnika „Newsweek” (Ringier Axel Springer) z magazynem „Beauty. Piękno OdNowa”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Nielegalne serwisy VoD coraz mniej popularne. Eksperci: legalne platformy są bogatsze i wygodniejsze, piraci odcinani od reklam

Większość nielegalnych serwisów VoD, na czele z Zaluja.com i eKinomaniak.tv i eKino-tv.pl, zanotowała spadki odwiedzalności w skali roku. Niektóre witryny, m.in. Zalukaj i e-Kino, po kilka lat przenoszą się pod inne adresy. Pirackie serwisy tracą, są odcinane od wpływów reklamowych, a coraz bogatszą ofertę w wygodnej formie zapewniając legalne platformy VoD - komentują eksperci dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Groźne rozszerzenia do Chrome. Jedna trzecia zbiera dane o użytkownikach w sieci

Ponad jedna trzecia dodatków do przeglądarki Chrome zbiera bez wiedzy użytkowników dane na temat odwiedzanych przez nich stron internetowych - wynika z raportu firm DuoLabs oraz CRXcavator. Analizy wskazują że 85 proc. deweloperów rozszerzeń do Chrome nie ma żadnej polityki prywatności, a 77 proc. nie oferuje użytkownikom wsparcia technicznego. więcej

YouTube wyłącza reklamy na kanałach antyszczepionkowców

YouTube wyłączył wyświetlanie reklam przy treściach zamieszczanych w serwisie przez środowiska antyszczepionkowców. Firma wyjaśnia, że publikowanie materiałów mogących mieć niebezpieczny wpływ na użytkowników jest sprzeczne z regulaminem platformy. więcej

Ev Williams odchodzi z zarządu Twittera. Skupi się na rozwoju platformy Medium

Ev Williams, współtwórca Twittera zapowiedział odejście z zarządu firmy. Zapowiedział skoncentrowanie się na innych projektach, wśród których jest założona wcześniej przez Williamsa platforma Medium. więcej

Platforma MAM znika z rynku. Nie zdobyła pieniędzy na dalsze działanie

Funkcjonująca od 2017 roku platforma MAM, pozwalająca na zwrot części kwot za zakupy i opłacanie nimi stałych rachunków, zapowiedziała koniec działalności. Przyczyną jest niepowodzenie w pozyskaniu inwestorów i dalszych środków na rozwój. Usługa będzie działać do końca kwietnia 2019 roku.   więcej

Francuskie media ze wspólną platformą technologiczną. Logowanie jednym hasłem do Le Figaro, Le Point i Radio France

Najwięksi wydawcy we Francji zapowiedzieli uruchomienie nowej wspólnej platformy technologicznej. Dzięki niej użytkownicy za pomocą tych samych danych będą mogli logować się do internetowych serwisów wielu francuskich mediów, wśród których są Le Figaro, Le Point, Radio France czy M6-RTL. Na budowę infrastruktury wydano ponad 5 mln euro. więcej

otoDom.pl przekonuje w reklamach, że ,,najbardziej sobą jesteś u siebie" (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa serwisu ogłoszeniowego otoDom.pl. Działania przygotowały Scholz & Friends Warszawa, Videlec, Universal McCann oraz dział marketingu Otodom. więcej

Linkedin przed Goldenline, oba serwisy ze spadkami zasięgu

W polskim internecie Linkedin.com notuje dużo wyższą odwiedzalność, zwłaszcza liczbę odsłon i średni czas korzystania przez użytkowników, od Goldenline.pl. W skali roku oba serwisy zanotowały spadki zasięgów. więcej

Wdrożenie viewability jest trudne, choć sam wskaźnik nieskomplikowany

O wyzwaniach związanych z viewability (widoczności) reklam wideo rozmawiamy z Tomaszem Piątkowskim (Meetrics) i Hubertem Świtalskim (Ströer Digital Media). więcej

Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci

W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy cenią Google, Rossmana i NIVEA . Wybór marki to deklaracja światopoglądowa

Aż 77 proc. konsumentów woli kupować marki, które podzielają ich wartości. W Polsce najbardziej znaczącymi dla konsumentów brandami są Google, Nivea, Allegro, YouTube i Rossmann. Na świecie -  Google, PayPal, Gillette i Johnson & Johnson - pokazują badania Havas Group w ramach projektu Meaningful Brands 2019. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Big Picture wspiera launch marki Qarson w Polsce

Qarson, wchodząca do Polski francuska firma sprzedająca auta na abonament, rusza z pierwszą kampanią reklamową. Za obsługę medialną oraz działania z influencerami odpowiedzialna jest agencja Big Picture, wyłoniona w przetargu. Kreację przygotowała agencja AżTuNagle, działania reklamowe realizują agencje Sataku i Sarigato. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Huawei pokazał Mate X, składany smartfon w cenie 2299 euro
MWC: LG prezentuje smartfon LG V50 ThinQ 5G z dodatkowym ekranem oraz LG G8 ThinQ i LG G8sThinQ
Nokia 9 Pureview z pięcioma aparatami. W Barcelonie pokazano także Nokia 3.2, Nokia 4.2, Nokia 1 Plus i Nokia 210
T-Mobile reklamuje video bez limitu danych w ofercie na kartę (wideo)
Apple z najgorszą sprzedażą iPhone'ów od trzech lat, mocno w górę Huawei
Marka mytaxi zniknie z polskiego rynku. Zastąpi ją usługa Free Now
Volvo odświeża SUV-a XC90
Asus: nowe karty graficzne GeForce GTX 1660 Ti w ramach serii ROG Strix, Asus Dual, TUF Gaming i Phoenix
Revolut ma w Polsce 340 tys. użytkowników, w br. podwoi zatrudnienie
Oppo użyje chipsetu Qualcomm Snapdragon 855 w smartfonie 5G
 
 
 
GOSPODARKA
 
Polacy cenią Google, Rossmana i NIVEA . Wybór marki to deklaracja światopoglądowa
Marka mytaxi zniknie z polskiego rynku. Zastąpi ją usługa Free Now
Volvo odświeża SUV-a XC90
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Przyjaciółki 13" od 28 lutego w Polsacie. Arciuch, Grabowska i Konopka w obsadzie (wideo)
Film dokumentalny ,,Leaving Neverland" w HBO i HBO GO (wideo)
UOKiK: przejęcie Cinema 3D przez Multikino może ograniczyć konkurencję w Warszawie i Gdańsku
Drugi sezon ,,Deep State" wiosną w FOX
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj