Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 4 Marca 2019
 
 
 
Santander Bank Polska wydał na reklamy 189 mln zł, mBank - 135 mln zł, a ING Bank Śląski - 118 mln zł
 
W ub.r. rzeczywiste wydatki marketingowe Santander Bank Polska (poprzednio BZ WBK) wyniosły 189,3 mln zł po wzroście o 41 proc., mBanku - 135,3 mln zł, a ING Banku Śląskiego - 118,1 mln zł. Natomiast Alior Bank wydał na marketing 78,7 mln zł, a Bank Millennium - 58,1 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Spór o budynek przy Foksal 3/5. Michał Sobański zarzuca SDP manipulacje i brak rzetelności
 
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zapowiedziało walkę o tzw. Dom Dziennikarza przy Foksal 3/5. Pod koniec stycznia br. wygasło organizacji użytkowanie wieczyste, a Michał Sobański - krewny pierwszego właściciela budynku - podkreśla, że nie ma zamiaru zrezygnować z roszczeń. Zarzuca też SDP manipulowanie informacjami i brak rzetelności. więcej
 
 
TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. ,,M jak miłość" hitem
 
Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w lutym br. była TVP1, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w lotach narciarskich - raport Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Serwisy ,,Gazety Wyborczej", ,,Super Expressu" i ,,Rzeczpospolitej" zyskują, w dół ,,Przegląd Sportowy" i ,,Gazeta Podatkowa"
 
Liderem zasięgowym wśród serwisów dzienników ogólnopolskich jest Wyborcza.pl, a najwięcej odsłon notuje Fakt.pl. W skali roku Wyborcza.pl oraz witryny „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności, natomiast sporo straciły serwisy „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Podatkowej”. więcej
 
 
Netflix nowe cenniki abonamentu w Polsce. Najdroższy za 65 złotych
 
Polski oddział serwisu Netflix zaprezentował losowo niektórym użytkownikom nowe plany opłat za dostęp do treści. W jednym z wariantów droższe pakiety kosztują 49 i 65 złotych. Netflix wyjaśnia że jedynie testuje reakcje użytkowników na potencjalne zmiany w swoim cenniku. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Subskrybent cyfrowy ,,Gazety Wyborczej" płaci 10 zł miesięcznie. ,,Popularyzujemy płatności autoodnawialne" więcej
 
Ruszają prace nad serialem ,,Detektyw Pozytywka" na podstawie serii Grzegorza Kasdepke więcej
 
Szefowa komunikacji i promocji NBP zarabia 49,6 tys. zł miesięcznie. ,,Takich wynagrodzeń nie ma nawet wśród prezesów agencji PR" więcej
 
Polsat po 13 latach zmienia oprawę antenową. Nina Terentiew: szalenie nowoczesna i emocjonalna (wideo) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) Polska Organizacja Turystyczna
Specjalista ds. Koordynacji Kampanii Online TVN
Product Manager, Newsweek & Forbes Ringier Axel Springer
Dziennikarz / Redaktor serwisu Fakt24.pl Ringier Axel Springer Media
Specjalista ds. Rozwoju Produktu Reklamowego TVN
Redaktor serwisu se.pl / wydawca strony głównej Super Express
Konsultant ds. Opisywania i Pozyskiwania Treści Multimedialnych TVN
Specjalista ds. Rozwoju Biznesu Grupa ZPR Media
Wydawca Serwisu VOD TVN
(Młodszy) Specjalista ds. Realizacji Sprzedaży Specjalnej TVN
Kierownik Produkcji Edipresse Content Studio Edipresse Polska
FOTOEDYTOR, REDAKTOR DZIAŁU STUDENCKIEGO Grupa ZPR Media
Marketing & Customer Communication Specialist Inbank
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. ,,M jak miłość" hitem

Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w lutym br. była TVP1, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w lotach narciarskich - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Co nas truje 3" od 17 marca w TVN Style. Katarzyna Bosacka: ciekawa i maksymalnie użyteczna wiedza

W niedzielę 17 marca br. stacja TVN Style rozpocznie emisję trzeciego sezonu programu Katarzyny Bosackiej „Co nas truje”, w którym prowadząca przygląda się produktom spożywczym z półek sklepowych. - Ta wiedza jest maksymalnie użyteczna i niezwykle ciekawa - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl prowadząca. więcej

Wywiady Konrada Piaseckiego będą emitowane w całości w TVN24 i na TVN24.pl

Od najbliższego poniedziałku poranne wywiady Konrada Piaseckiego w TVN24 nie będą już dzielone na część telewizyjną i internetową. W całości będą emitowane i w stacji, i na jej portalu internetowym. więcej

TVN Style pokaże program ,,Przeszyj to sam" Ady Fijał. Odcinki nagrano w zeszłym roku

W sobotę 9 marca br. stacja TVN Style rozpocznie emisję program „Przeszyj to sam”, w którym prowadząca Ada Fijał i projektant Michał Szulc będą przerabiać ubrania bohaterów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Cykl został nakręcony latem ub.r. i pierwotnie miał trafić do jesiennej ramówki pod innym tytułem. więcej

TVP chce przeprosin i 75 tys. zł zadośćuczynienia od byłego pracownika TVP Info za oskarżenia o mobbing i manipulacje

Były pracownik Telewizji Polskiej Piotr Owczarski, który w Parlamencie Europejskim i wypowiedziach dla mediów oskarżył TVP m.in. o manipulacje i mobbing, dostał od publicznego nadawcy wezwanie przedsądowe dot. naruszenia dóbr osobistych. TVP chce przeprosin i 75 tys. zł zadośćuczynienia. - To są represje i będę się domagać pomocy prawnej ze strony Parlamentu i Komisji Europejskiej, a także ochrony prawnej, bo w Polsce nie czuję się już pewnie - mówi Owczarski portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Przenieś telewizor do 4K" - nc+ promuje Canal+ 4K Ultra HD bez opłat (wideo)

Platforma nc+ rozpoczęła promocję dotyczącą stacji Canal+ 4K Ultra HD. Wspiera to kampania reklamowa przygotowana przez Havas Warsaw i Havas Media. więcej

Nielsen zmienił kryteria panelu telemetrycznego. Więcej domów z tv satelitarną i dwoma odbiornikami, mniej z tv kablową

Nielsen Audience Measurement wprowadził zmiany uniwersum panelu telemetrycznego na ten rok. Zwiększył w nim m.in. liczbę gospodarstw telewizyjnych z 13,6 mln do 13,9 mln. więcej

Spór o zyski z serialu "Kości". Fox musi zapłacić 179 milionów dolarów

W wyniku rozstrzygnięcia sporu o zyski z serialu "Kości" ("Bones"), arbiter nakazał stacji Fox zapłatę 179 milionów dolarów dwójce aktorów wcielających się w główne role, twórcom i producentom tytułu. więcej

Richard Plepler odchodzi z HBO po 27 latach. Zastąpi go Bob Greenblatt

Richard Plepler odchodzi ze stanowiska CEO i prezesa stacji HBO. Był z nią związany od 27 lat, a HBO kierował od 2013 roku. więcej

Dokument ,,Miłość i puste słowa" 24 kwietnia w TVP1. Opowieść o miłości i wyniszczającej chorobie Alzheimer

W środę, 24 kwietnia na antenie Jedynki widzowie będą mogli obejrzeć dokument „Miłość i puste słowa”, którego koproducentem jest Telewizja Polska. To intymna opowieść o miłości na przekór cierpieniu, złości i bezsilności w obliczu nieuleczalnej, wyniszczającej choroby Alzheimera. więcej

Nowe pasmo monodramów w TVP Kultura: Błaszczyk, Klynstra i Seweryn

Od wtorku 5 marca br. co miesiąc stacja TVP Kultura będzie emitować monodramy w wykonaniu polskich aktorów. Jako pierwszy widzowie zobaczą monodram Ewy Błaszczyk „Oriana Fallaci. Chwila, w której umarłam”. więcej

Michał Bartkowiak awansował na wiceprezesa spółki Inea

Od początku marca, w związku ze zmianami w zarządzie Inei, Michał Bartkowiak - dotychczasowy członek zarządu ds. operacyjnych objął funkcję wiceprezesa spółki. Prezesem spółki bez zmian jest Janusz Kosiński, a w zarządzie zasiadają nadal Eugeniusz Grzybek i Piotr Sujecki. więcej

Media Press przejmuje od Hachette Filipacchi Presse Plurimedia

Grupa kapitałowa Media Press przejęła od Hachette Filipacchi Presse - spółki zależnej Lagardère Active - firmę Plurimedia, działającą na rynku metadanych telewizyjnych. więcej

Film ,,Free Solo: ekstremalna wspinaczka" debiutuje w National Geographic (wideo)

W niedzielę, 3 marca o godz. 21.00 na antenie National Geographic odbędzie się polska premiera dokumentalnego filmu „Free Solo: ekstremalna wspinaczka”, który został laureatem Oscara. więcej

TVP nabyła prawa do emisji drugoligowych meczów. Transmisje w TVP3

Telewizja Polska dzięki współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej nabyła prawa sportowe do transmisji drugoligowych meczów. Publiczny nadawca transmitować będzie mecz kolejki w niedziele na antenie TVP3. więcej

TVP wciąż bez zgody na nowy budynek kanałów informacyjnych

Telewizja Polska już kilkanaście miesięcy temu zapowiedziała inwestycję w nowy budynek kanałów informacyjnych. Jak wynika z naszych informacji, wciąż nie dostała zgody na postawienie „ABiS”, w którym miałyby mieścić się newsroomy. - Z punktu widzenia strategii rozwoju telewizji nie ma ważniejszej inwestycji, niż budynek kanałów informacyjnych - ocenia Maciej Stanecki, wiceprezes TVP w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

Festiwal w Opolu od 14 do 17 czerwca. TVP podpisała umowę z władzami Opola

Telewizja Polska podpisała umowę z Miastem Opole na organizację tegorocznego 56. Krajowego Konkursu Piosenki Polskiej w Opolu. Widowisko będzie liczyć cztery dni i odbędzie się w dniach 14-17 czerwca br. Festiwal zakończy poniedziałkowy koncert „Scena alternatywna”. więcej

Umorzono śledztwo ws. przyjęcia dokumentów Jacka Kurskiego w konkursie na prezesa TVP

Prokuratura Okręgowa w Warszawie umorzyła dochodzenie dotyczące ewentualnych nieprawidłowości przy przyjmowaniu we wrześniu 2016 roku dokumentów Jacka Kurskiego w konkursie na stanowisko prezesa Telewizji Polskiej. Śledczy ustalili, że nie doszło przy tym do czynów zabronionych. więcej

TVP1 liderem oglądalności, TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)

W styczniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Różowe lata 70." od 4 marca w FOX Comedy

Od 4 marca 2019 roku FOX Comedy rozpocznie emisję serialu „Różowe lata 70.”. więcej

Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci

W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Po 25 latach Agnieszka Michajłow i Jacek Naliwajek odchodzą z Radia Gdańsk. "Nie będziemy chodzić przez lata po sądach"

Agnieszka Michajłow i Jacek Naliwajek - wieloletni dziennikarze Radia Gdańsk - rozstali się z rozgłośnią po 25 latach pracy. Umowę rozwiązano za porozumieniem stron. Oboje nie mają zamiaru wracać już do pracy w radiu. więcej

 
BBC Radio 2 bez piosenek Michaela Jacksona. Powodem posądzenia piosenkarza o molestowanie dzieci

Stacja BBC Radio 2 przestała nadawać piosenki Michaela Jacksona. Decyzja jest związana z oskarżeniami o to że nie nieżyjący piosenkarz molestował dzieci. Sprawę ujawnił film dokumentalny „Leaving Neverland”, który za kilka dni będzie miał swoją premierę na antenie stacji HBO i Channel 4. więcej

 
RMF FM nowym liderem w Częstochowie. RMF MAXXX wyprzedziło Trójkę

Nowym liderem rynku radiowego w Częstochowie zostało RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i RMF MAXXX - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Santander Bank Polska wydał na reklamy 189 mln zł, mBank - 135 mln zł, a ING Bank Śląski - 118 mln zł

W ub.r. rzeczywiste wydatki marketingowe Santander Bank Polska (poprzednio BZ WBK) wyniosły 189,3 mln zł po wzroście o 41 proc., mBanku - 135,3 mln zł, a ING Banku Śląskiego - 118,1 mln zł. Natomiast Alior Bank wydał na marketing 78,7 mln zł, a Bank Millennium - 58,1 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Morawiecki: ograniczymy ustawowo sprzedaż marek własnych w dużych sklepach, bo są niekorzystne dla polskich rolników

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że obóz rządzący chce przygotować ustawę, która ograniczy możliwość sprzedaży produktów marek własnych w sklepach wielkopowierzchniowych. Ma to przyczynić się do zwiększenia obecności polskiej żywności w tych sklepach. więcej

,,Przenieś telewizor do 4K" - nc+ promuje Canal+ 4K Ultra HD bez opłat (wideo)

Platforma nc+ rozpoczęła promocję dotyczącą stacji Canal+ 4K Ultra HD. Wspiera to kampania reklamowa przygotowana przez Havas Warsaw i Havas Media. więcej

Anna Lucińska w reklamach porównywarki Rankomat (wideo)

Wystartowała kolejna odsłona kampanii reklamowej porównywarki ubezpieczeń OC dla kierowców - Rankomat. Akcję przygotowały BTW Zbyszko Cieszyński i Wavemaker - w reklamach wystąpiła aktorka Anna Lucińska. więcej

Kasia Kowalska z córką reklamuje karmę Whiskas z okazji Dnia Kota (wideo)

Trwa kampania reklamowa karmy dla kotów Whiskas (produkowanych przez Mars Polska) z udziałem piosenkarki Kasi Kowalskiej. więcej

Wzrosły różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w WPP

W agencjach należących do koncernu WPP różnice płacowe w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn - mimo wcześniejszych zapowiedzi - wzrosły przez ostatni rok. Mediana luki płacowej wynosi obecnie 14,9 proc. więcej

CCC promuje ofertę ,,Najlepszych marek sportowych"

Sieć sklepów CCC promuje na wiosnę swoją linię dla młodzieży Youngsters. Działania pod hasłem „Najlepsze sportowe marki teraz w CCC” przygotowały 2012 Agency, Lemon Film, H2O Creative i MullenLowe MediaHub. więcej

,,Ty też niszczysz swój dom" - Marcin Dorociński w spocie WWF na Godzinę dla Ziemi (wideo)

WWF Polska zaczyna kampanię pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom”, w której występuje aktor Marcin Dorociński. Jest ona związana z tegoroczną edycją akcji Godzina dla Ziemi WWF. więcej

Play promuje internet mobilny LTE Advanced pod marką 5G Ready. Rzecznik Orange: to ściema roku (wideo)

Sieć telekomunikacyjna Play wprowadza na rynek markę 5G Ready obejmującą internet mobilny w technologii LTE Advanced.  - Takie rozwiązania nie są żadną nowością i na całym świecie funkcjonują, jako 4G - skomentował rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński określając akcję konkurenta jako ściemę roku. więcej

Kia ProCeed "Łamie schematy" (wideo)

Ruszyła nowa kampania reklamowa modelu Kia ProCeed. Za jej przygotowanie odpowiadają Interactive Partners oraz Havas Media. więcej

Starcom kontynuuje współpracę z Lindt & Sprüngli Polska

Dom mediowy Starcom wygrał przetarg na obsługę producenta słodyczy Lindt& Sprüngli w obszarze strategii komunikacji oraz planowania i zakupu mediów. Marketer kontynuuje tym samym współpracę rozpoczętą z agencją w 2015 roku. więcej

Roger Federer daje kuchenny popis w reklamie makaronów Barilla

Szwajcarska gwiazda tenisa Roger Federer wystąpił w etiudzie reklamowej marki makaronów i sosów Barilla, której jest ambasadorem. więcej

"Nauko, ufam Tobie" hasłem kampanii społecznej fundacji Wolność od Religii

Fundacja Wolność od Religii prowadzi kampanię społeczną "Nauko, ufam Tobie", w której chce uwrażliwiać na samodzielne, krytyczne myślenie oraz walczyć z mową nienawiści. Organizacja prowadzi w internecie zbiórkę na sfinansowanie działań. więcej

Rossmann przenosi obsługę mediową z Blueway Com do Initiative

Sieć drogerii Rossmann zdecydowała, że obsługą mediową jej budżetu reklamowego zajmie się dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands). Oznacza to koniec współpracy z Blueway Com. więcej

Wojciech Życzyński dyrektorem segmentu kluczowych klientów w Microsofcie

Wojciech Życzyński, poprzednio zajmujący stanowiska członka zarządu i pełniącego obowiązki dyrektora marketing & operations, został dyrektorem segmentu kluczowych klientów, małych i średnich firm oraz partnerów w polskim oddziale Microsoftu. więcej

Bosch reklamuje odkurzacze hasłami wymyślonymi przez internautów

Marka Bosch (należąca do BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego) wystartowała z kampanią billboardową, która  promuje odkurzacze linii Athlet. Akcja wpisuje się w szersze działania reklamujące linię odkurzaczy, pod hasłem „Zamień tradycyjny na perfekcyjny". więcej

Coraz więcej Polaków przeciwnych ograniczaniu handlu w niedziele

Do 51 proc. wzrosła liczba Polaków negatywnie oceniających zakaz handlu w niedzielę, który rozszerzono od początku tego roku. To o pięć punktów procentowych więcej, niż w poprzedniej fali badania, które przeprowadza Maison&Partners na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. więcej

Ewa Chodakowska promuje swoją kolekcję Ohelo biżuterii W.Kruk (wideo)

Firma jubilerska wprowadza do sprzedaży kolekcję biżuterii Ohelo, której ambasadorką marketingową jest trenerka fitness Ewa Chodakowska. więcej

Agencja Dziadek do Orzechów szuka NGO-u, dla którego będzie pracować za darmo

"Szukamy klienta, dla którego będziemy pracować za darmo" - tak brzmi hasło kampanii autopromocyjnej agencji reklamowej Dziadek do Orzechów. Zespół deklaruje wsparcie kreatywne pro publico bono dla wybranej organizacji pozarządowej. więcej

Sandra Orłow: z Van Dorsen do Papaya Films

Sandra Orłow odchodzi z Van Dorsen i obejmuje stanowisko producenta sesji fotograficznych w Papaya Films. więcej

Agencja Brave z 60 proc. wzrostem przychodów w 2018 roku

Nieustanne poszukiwanie nowych i kreatywnych rozwiązań oraz kompleksowe podejście do potrzeb klientów agencji Brave zaowocowały w zeszłym roku prawie 100 zrealizowanymi projektami i ponad 15,8 mln zł przychodu. Agencja pozyskała aż 11 nowych klientów, jednocześnie utrzymując wszystkich dotychczasowych. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Spór o budynek przy Foksal 3/5. Michał Sobański zarzuca SDP manipulacje i brak rzetelności

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zapowiedziało walkę o tzw. Dom Dziennikarza przy Foksal 3/5. Pod koniec stycznia br. wygasło organizacji użytkowanie wieczyste, a Michał Sobański - krewny pierwszego właściciela budynku - podkreśla, że nie ma zamiaru zrezygnować z roszczeń. Zarzuca też SDP manipulowanie informacjami i brak rzetelności. więcej

170 tysięcy subskrybentów ,,Gazety Wyborczej" to nagroda za konsekwencję, ale za mało na podstawę biznesu

Agora podała, że liczba subskrybentów cyfrowej wersji „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 170 tysięcy. Branża kibicuje wydawcy i chwali go za konsekwencję, a wynik uważa za obiecujący dla całego segmentu prasy. - Sukces „Gazety Wyborczej” przeczy opiniom, że w Polsce nie będzie się płacić za dziennikarskie treści w sieci. Agora podąża we właściwym kierunku, ale 170 tysięcy subskrybentów to jeszcze za mało by zapewnić finansowe bezpieczeństwo - oceniają dla Wirtualnemedia.pl wydawcy i eksperci rynku prasowego. więcej

,,Party" liderem sprzedaży dwutygodników people w 2018 roku

W 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Flesz” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Puls Biznesu": Tomasz Siemieniec odszedł, Grzegorz Nawacki nowym redaktorem naczelnym

Z końcem lutego z „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) odszedł redaktor naczelny Tomasz Siemieniec. Jego stanowisko przejął Grzegorz Nawacki, poprzednio wicenaczelny. więcej

Holly Shackleton szefową Vogue International, odchodzi Justine Bellavita

Holly Shackleton będzie od kwietnia 2019 roku redaktorem naczelnym Vogue International, platformy dostarczającej treści dla lokalnych wersji Vogue na całym świecie. Zastąpi na stanowisku Justine Bellavitę, która odchodzi po roku kierowania Vogue International. więcej

Bartek Godusławski ze stałą rubryką w weekendowym wydaniu ,,Dziennika Gazety Prawnej"

Od piątku, 1 marca br. Bartek Godusławski, dziennikarz „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) co tydzień w piątek będzie publikować tekst publicystyczny w weekendowym wydaniu gazety. W rubryce publicystycznej będzie komentować wybrany twitt tygodnia. więcej

INFORLEX 3.0 - nowa odsłona bazy wiedzy od wydawcy ,,Dziennika Gazety Prawnej"

Grupa Infor PL, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, uruchomiła nową wersję płatnej bazy wiedzy INFORLEX, kierowaną m.in. do księgowych, kadrowych i menadżerów. więcej

,,Kobieta i Życie" najchętniej kupowanym miesięcznikiem, ,,Twój Styl" stracił najwięcej w czołówce (top 100)

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników była „Kobieta i Życie”. W czołowej dziesiątce najwięcej zyskała „Olivia”, a na czele spadków znalazł się „Twój Styl” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Książka ,,Echo" Maksymiliana Rigamonti najlepszą książką fotograficzną roku

Książka "Echo", autorstwa Maksymiliana i Magdaleny Rigamonti została ogłoszona książką fotograficzną roku w konkursie Pictures of the Year International w kategorii „Photography Book of the Year". więcej

 
 
 
INTERNET
 
Serwisy ,,Gazety Wyborczej", ,,Super Expressu" i ,,Rzeczpospolitej" zyskują, w dół ,,Przegląd Sportowy" i ,,Gazeta Podatkowa"

Liderem zasięgowym wśród serwisów dzienników ogólnopolskich jest Wyborcza.pl, a najwięcej odsłon notuje Fakt.pl. W skali roku Wyborcza.pl oraz witryny „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności, natomiast sporo straciły serwisy „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Podatkowej”. więcej

Netflix nowe cenniki abonamentu w Polsce. Najdroższy za 65 złotych

Polski oddział serwisu Netflix zaprezentował losowo niektórym użytkownikom nowe plany opłat za dostęp do treści. W jednym z wariantów droższe pakiety kosztują 49 i 65 złotych. Netflix wyjaśnia że jedynie testuje reakcje użytkowników na potencjalne zmiany w swoim cenniku. więcej

Trzy stabilne fundamenty wzrostu Grupy Netsprint

Dane, dojrzałe portfolio produktów i programmatic - to główne obszary, które będzie rozwijać Grupa Netsprint, zrzeszająca takie marki jak LeadR, Email Network, Whitepress, Adrino, Way to Grow i Netsprint - mówi Łukasz Wejchert, założyciel holdingu Dirlango, jednego z właścicieli Grupy Netsprint, który w styczniu objął stanowisko acting chairman spółki. więcej

YouTube blokuje komentarze pod filmami z udziałem dzieci. ,,Wyjątkiem kanały starannie moderowane"

Po niedawnym skandalu spowodowanym wykorzystywaniem przez pedofilów treści z udziałem dzieci serwis YouTube zapowiedział zablokowanie możliwości zamieszczania komentarzy pod większością materiałów na których występują nieletni. - Wyjątkiem będzie niewielka liczba kanałów, które aktywnie je moderują i podejmują dodatkowe kroki w celu ochrony dzieci - wyjaśnia serwis w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl. więcej

170 tysięcy subskrybentów ,,Gazety Wyborczej" to nagroda za konsekwencję, ale za mało na podstawę biznesu

Agora podała, że liczba subskrybentów cyfrowej wersji „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 170 tysięcy. Branża kibicuje wydawcy i chwali go za konsekwencję, a wynik uważa za obiecujący dla całego segmentu prasy. - Sukces „Gazety Wyborczej” przeczy opiniom, że w Polsce nie będzie się płacić za dziennikarskie treści w sieci. Agora podąża we właściwym kierunku, ale 170 tysięcy subskrybentów to jeszcze za mało by zapewnić finansowe bezpieczeństwo - oceniają dla Wirtualnemedia.pl wydawcy i eksperci rynku prasowego. więcej

Twitter pozwoli użytkownikom ukrywać komentarze i odpowiedzi na wpisy

Twitter pracuje nad wprowadzeniem nowej funkcji, dzięki której autorzy konkretnych wpisów będą mogli ręcznie ukrywać wybrane komentarze i odpowiedzi ukazujące się pod tym tweetem. Według nieoficjalnych informacji opcja ma wejść w fazę testów w ciągu kilku najbliższych miesięcy. więcej

Škoda rozpoczęła sprzedaż nowych aut przez internet

Škoda Auto Polska (Volkswagen Group Polska) uruchomiła platformę online oferującą samochody w leasingu. Klienci mogą kupić nowy samochód przez internet. więcej

Amazon kończy sprzedaż przycisków Dash do szybkiego zamawiania towarów w sieci. Pokonała go Alexa

Koncern Amazon zapowiedział koniec sprzedaży przycisków o nazwie Dash, które pozwalały na szybkie kupowanie w internecie konkretnych produktów. Firma tłumaczy, że Dash są wypierane przez inteligentne głośniki Alexa umożliwiające składanie zamówień za pomocą poleceń głosowych. Obecni użytkownicy przycisków będą mogli korzystać z nich przez dowolny okres. więcej

Przeglądarki internetowe: Chrome coraz popularniejszy w Polsce i globalnie, traci Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2019 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku. więcej

Młodzi Polacy chętnie oglądają seriale na smartfonach

Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie - pokazuje badanie agencji IQS. Im starsze pokolenie, tym mniejsze zainteresowanie konsumpcją rozrywki wideo na telefonach. więcej

Czy po przejęciu GitHub i Red Hat skończą się złote czasy otwartego oprogramowania?

Duzi gracze rynku oprogramowania nauczyli się wykorzystywać otwarte licencje i zasoby, jakimi są zaangażowanie i aktywizm ludzi w dążeniu do własnych celów. Trudno powiedzieć, czy otwarte oprogramowanie i otwarta wiedza mają jeszcze szanse w dłuższej perspektywie. Nie tylko jako kosmetycznie inny sposób pozyskiwania zasobów przez korporacje, ale też jako nowe, transformacyjnie inne spojrzenie na wspólne zasoby i kooperację międzyludzką - analzuje prof. dr hab. Dariusz Jemielniak. więcej

Olek Wandzel: ten rok zweryfikuje oczekiwania wobec esportu

Na rynku sportów elektronicznych ten rok będzie czasem, kiedy reklamodawcy i inwestorzy zaczną mówić "sprawdzam". - Rok 2019 zweryfikuje plany wielu osób wobec esportu - mówi portalowi Wirtulanemedia.pl Olek Wandzel, VP sales marketing Grupy Abstra, w skład której wchodzi drużyna esportowa Ago Gaming więcej

Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci

W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen zmienił kryteria panelu telemetrycznego. Więcej domów z tv satelitarną i dwoma odbiornikami, mniej z tv kablową

Nielsen Audience Measurement wprowadził zmiany uniwersum panelu telemetrycznego na ten rok. Zwiększył w nim m.in. liczbę gospodarstw telewizyjnych z 13,6 mln do 13,9 mln. więcej

Coraz więcej Polaków przeciwnych ograniczaniu handlu w niedziele

Do 51 proc. wzrosła liczba Polaków negatywnie oceniających zakaz handlu w niedzielę, który rozszerzono od początku tego roku. To o pięć punktów procentowych więcej, niż w poprzedniej fali badania, które przeprowadza Maison&Partners na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. więcej

Młodzi Polacy chętnie oglądają seriale na smartfonach

Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie - pokazuje badanie agencji IQS. Im starsze pokolenie, tym mniejsze zainteresowanie konsumpcją rozrywki wideo na telefonach. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Krzysztof Kopeć po 12 latach pracy odszedł z Grupy Lotos

Krzysztof Kopeć, ostatnio kierownik biura komunikacji zewnętrznej z końcem lutego zakończył pracę w Grupie Lotos - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. W firmie pracował przez 12 lat. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Spółki Zygmunta Solorza przegrały arbitraż z Polską dot. Sferii, nie będzie 475 mln dolarów odszkodowania
Tesla zlikwiduje stacjonarne sklepy. Sprzedaż samochodów tylko w internecie
Play promuje internet mobilny LTE Advanced pod marką 5G Ready. Rzecznik Orange: to ściema roku (wideo)
Plus: telefony na raty 0% bez kosztów abonamentu
Explore 1405 - nowy ultrabook Kruger&Matz za 1099 zł
Netia ze spadkiem wpływów i wyższym zyskiem. Rośnie sprzedaż internetu światłowodowego i usługi tv
 
 
 
GOSPODARKA
 
Škoda rozpoczęła sprzedaż nowych aut przez internet
Tesla zlikwiduje stacjonarne sklepy. Sprzedaż samochodów tylko w internecie
Škoda Scala: znamy ceny w Polsce
Coraz więcej Polaków przeciwnych ograniczaniu handlu w niedziele
Rusza pracowniczy plan kapitałowy. Pierwsze składki na emerytury Polaków wpłyną na konta w listopadzie
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Spór o zyski z serialu "Kości". Fox musi zapłacić 179 milionów dolarów
Rami Malek zagra czarny charakter w filmie o Bondzie
"Turn Up Charlie" - nowy serial Netfliksa. Idris Elba jest DJ-em
Ray Liotta zagra w "The Many Saints Of Newark". Prequel "Rodziny Soprano"
Colin Farrell w filmie "After Yang" chce ocalić robota
Will Smith rezygnuje z filmu "Legion Samobójców 2"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj