Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 7 Maja 2019
 
 
 
Zarząd TVP na nowo podzielił się kompetencjami
 
Pod koniec kwietnia br. Rada Mediów Narodowych powołała Mateusza Matyszkowicza do zarządu Telewizji Polskiej. Pozostali członkowie zarządu TVP to prezes Jacek Kurski i członkini Marzena Paczuska. Nowy, trzyosobowy zarząd na nowo podzielił się kompetencjami - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku
 
Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. materiał partnerski więcej
 
 
,,Wiadomości" od niedzieli z nowym studiem i oprawą. Olechowski: wprowadzamy Virtual Window i rozszerzoną rzeczywistość
 
W niedzielę, 12 maja „Wiadomości” telewizyjnej Jedynki po raz pierwszy zostaną nadane z nowego studia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik zyska również nową scenografię, a także odświeżoną oprawę wizualno-muzyczną. -  Jako pierwsi w Polsce, w tej skali wprowadzamy technologię Virtual Window, a także rozszerzoną rzeczywistość - mówi nam Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. więcej
 
 
Polska e-reklama wzrosła do 4,5 mld zł. Dominują Google i Facebook
 
Według badania IAB AdEx ub.r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 4,47 mld zł, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Nakłady na reklamy wideo i w mobile’u zwiększyły się o jedną trzecią, a na marketing w mediach społecznościowych - o 22 proc. 60 proc. wzrostu przypadło na Google i Facebooka. więcej
 
 
Wydatki TVP na misję publiczną wzrosną do 3 mld zł rocznie. Coraz więcej na TVP3, stacje tematyczne i dla Polonii
 
W projekcie karty powinności Telewizja Polska prognozuje, że jej wydatki na misję publiczną wzrosną z 2,62 mld zł w 2020 roku do 2,97 mld zł w 2024 roku. Ponad połowę tej kwoty nadawca zamierza przeznaczać na TVP1 i TVP2, mocno wzrosną też wydatki na TVP3, stacje tematyczne i dla Polonii oraz usługi internetowe i hybrydowe - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
900 tys. widzów ,,Szóstki" w TVN. 10,49 mln zł z reklam
 
Nowy miniserial „Szóstka” oglądało średnio 898 tys. widzów. Produkcja dała TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 10,49 mln zł. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polsat liderem w kwietniu, TVP2 wyprzedziła TVP1 i TVN. ,,M jak miłość" hitem więcej
 
Tomasz Sekielski: PiS marzy się jeden, wielki koncern medialny więcej
 
,,Fakty" zyskały najwięcej widzów w kwietniu. Wszystkie dzienniki na plusie więcej
 
Koniec serialu ,,Diagnoza" w TVN. Duży spadek oglądalności produkcji więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Promo Producer / Realizator Autopromocji TVN
Dokumentalista / Researcher TVN
Redaktor online w serwisie polki.pl Edipresse Polska
Specjalista ds. Sprzedaży TVN
Staż w Redakcji TVN24 TVN
Kierownik Produkcji Polskie Radio 24
Pracownik Sekretariatu Programowego Polskie Radio 24
Account Executive LiquidThread
Performance Planner Performics
SEM Planner Zenith
Młodszy Specjalista ds. Kontentu Video TVN
Redaktor Naczelny Business Insider Ringier Axel Springer Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Zarząd TVP na nowo podzielił się kompetencjami

Pod koniec kwietnia br. Rada Mediów Narodowych powołała Mateusza Matyszkowicza do zarządu Telewizji Polskiej. Pozostali członkowie zarządu TVP to prezes Jacek Kurski i członkini Marzena Paczuska. Nowy, trzyosobowy zarząd na nowo podzielił się kompetencjami - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wiadomości" od niedzieli z nowym studiem i oprawą. Olechowski: wprowadzamy Virtual Window i rozszerzoną rzeczywistość

W niedzielę, 12 maja „Wiadomości” telewizyjnej Jedynki po raz pierwszy zostaną nadane z nowego studia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik zyska również nową scenografię, a także odświeżoną oprawę wizualno-muzyczną. -  Jako pierwsi w Polsce, w tej skali wprowadzamy technologię Virtual Window, a także rozszerzoną rzeczywistość - mówi nam Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. więcej

Wydatki TVP na misję publiczną wzrosną do 3 mld zł rocznie. Coraz więcej na TVP3, stacje tematyczne i dla Polonii

W projekcie karty powinności Telewizja Polska prognozuje, że jej wydatki na misję publiczną wzrosną z 2,62 mld zł w 2020 roku do 2,97 mld zł w 2024 roku. Ponad połowę tej kwoty nadawca zamierza przeznaczać na TVP1 i TVP2, mocno wzrosną też wydatki na TVP3, stacje tematyczne i dla Polonii oraz usługi internetowe i hybrydowe - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

900 tys. widzów ,,Szóstki" w TVN. 10,49 mln zł z reklam

Nowy miniserial „Szóstka” oglądało średnio 898 tys. widzów. Produkcja dała TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 10,49 mln zł. więcej

TVP1 i TVP Polonia z transmisją Eurowizji 2019. Zespół Tulia polskim reprezentantem

14, 16 i 18 maja br. w Tel Avivie odbędzie się 64. Konkurs Piosenki Eurowizji. Wszystkie koncerty będą transmitować TVP1 i TVP Polonia oraz portal Eurowizja.tvp.pl. Polskim reprezentantem jest zespół Tulia. więcej

Właściciel nc+ musi zapłacić 1,2 mln zł kary za zmianę umów z klientami platformy N przy fuzji z Cyfrą+

Sąd Najwyższy utrzymał prawomocny wyrok sądowy nakładający na spółkę ITI Neovision, właściciela platformy nc+, ponad 1,2 mln kary za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów przy okazji fuzji platform N i Cyfra+ (to z nich powstała nc+). Karę nałożono m.in. za jednostronne zmiany umów z abonentami N. więcej

Discovery z 2,7 mld dolarów wpływów i 418 mln dolarów zysku netto. Zmalały przychody i koszty poza USA

W pierwszym kwartale br. Discovery (właściciel m.in. Eurosportu i Grupy TVN) zanotowało 2,71 mld dolarów wpływów (17 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln dolarów zysku netto (wobec 3 mln dolarów w pierwszym kwartale ub.r.). Zmalały przychody i wydatki koncernu poza USA, bo w minionym kwartale nie było igrzysk olimpijskich. więcej

1,65 mln widzów talent-show ,,MasterChef Junior 4", TVN liderem w 16-49

Czwarty sezon talent-show „MasterChef Junior” oglądało średnio 1,65 mln osób. W porównaniu do trzeciego sezonu, emitowanego w analogicznym okresie ub.r., produkcja straciła 360 tys. widzów. TVN w czasie nadawania programu był trzeci w całym rynku i pierwszy w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 25,46 mln zł. więcej

Formuła 1 w Eleven Sports: Michał Gąsiorowski skończył współpracę, Andrzej Borowczyk nowym komentatorem

Michał Gąsiorowski skończył współpracę z Eleven Sports przy transmisjach z Formuły 1. Natomiast od najbliższego wyścigu jednym z komentatorów będzie Andrzej Borowczyk, od wielu lat związany z Telewizją Polsat. więcej

NBCUniversal wprowadza nowy format reklamowy. Kody QR skanowane z ekranu telewizyjnego pozwalają na zakupy w sieci

Koncern NBCUniversal wprowadził nowy format reklamowy ułatwiający markom sprzedaż ich produktów. Widzowie mogą skanować z ekranów telewizorów kody QR, które prowadzą wprost na stronę sprzedawcy umożliwiając szybki zakup towarów promowanych w trakcie nadawanych programów. więcej

Francuska telewizja i Orange pokażą turniej Roland Garros w jakości 8K z wykorzystaniem 5G

France Televisions we współpracy z Orange i innymi partnerami zapowiedziała transmisje z tegorocznego turnieju tenisowego Roland Garros w jakości 8K. W planach jest 100 godzin relacji, do których zostanie wykorzystania sieć 5G, a całość ma być realizowana przez 21 wyspecjalizowanych kamer. więcej

Klarenbach do szefowej Nowoczesnej: nie chcę rozmawiać o materiałach ,,Wiadomości" o Tusku, sporadycznie oglądam

W poniedziałkowym wydaniu programu publicystycznego „Minęła 9” w TVP Info prowadzący Adrian Klarenbach odciął się od materiałów „Wiadomości” TVP1 o Donaldzie Tusku, tłumacząc, że sporadycznie ogląda ten serwis informacyjny. - Sporadycznie oglądam kiedy nie przygotowuję się do „Minęła 20”, z reguły siedzę już w studiu TVP Info - skomentował dziennikarz. więcej

TVN Digital partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland

Od maja TVN Digital - spółka wchodząca w skład Grupy TVN i Discovery Polska będzie partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland. W ramach współpracy Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital oraz Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający player.pl wejdą w skład struktury Fundacji. więcej

Oswald Rodrigo Pereira odszedł z TVP Sport

Oswald Rodrigo Pereira po 10 latach pracy w Telewizji Polskiej - w tym po ponad półtora roku w TVP Sport – rozstał się z publicznym nadawcą. Od maja objął stanowisko PR managera Polskiego Himalaizmu Zimowego im. Artura Hajzera. więcej

Majówka należała do Polsatu. ,,M jak miłość" hitem

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Ojciec Mateusz” oraz dziennik „Fakty”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Platforma Moneteasy wspiera działania sklepów internetowych. Pomoże również monetyzować treści wydawcom w Internecie

180 wydawców, ponad dwa tysiące sklepów, sześć milionów produktów i treści widoczne dla 90 procent internautów w Polsce. Ringier Axel Springer Polska przedstawia Moneteasy - platformę pozyskującą użytkowników dla sklepów internetowych. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku e-commerce, które pozwala na dotarcie do klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej: od szukania inspiracji, poprzez weryfikację opinii o sklepie i produkcie, na procesie składania zamówienia skończywszy. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Określono kompetencje kandydatów do władz mediów publicznych

Członkiem zarządu mediów publicznych będzie mogła być osoba, która posiada wyższe wykształcenie, ma 5-letnie doświadczenie oraz 3-letnie na stanowiskach kierowniczych. Nie będzie mogła być członkiem partii politycznej, ani być przez nią zatrudniona - wynika z uchwał Nadzwyczajnych Walnych Zgromadzeń spółek mediów publicznych. więcej

 
RMF FM zdecydowanym liderem w Bydgoszczy, Radio ZET awansowało na podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w okresie od października ub.r. do marca br. należała do RMF FM. Podium w tym czasie uzupełniły Eska i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Polska e-reklama wzrosła do 4,5 mld zł. Dominują Google i Facebook

Według badania IAB AdEx ub.r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 4,47 mld zł, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Nakłady na reklamy wideo i w mobile’u zwiększyły się o jedną trzecią, a na marketing w mediach społecznościowych - o 22 proc. 60 proc. wzrostu przypadło na Google i Facebooka. więcej

NBCUniversal wprowadza nowy format reklamowy. Kody QR skanowane z ekranu telewizyjnego pozwalają na zakupy w sieci

Koncern NBCUniversal wprowadził nowy format reklamowy ułatwiający markom sprzedaż ich produktów. Widzowie mogą skanować z ekranów telewizorów kody QR, które prowadzą wprost na stronę sprzedawcy umożliwiając szybki zakup towarów promowanych w trakcie nadawanych programów. więcej

Rembieliński, Roszczęda, Wesoła, Sawicki i Bolzon wzmacniają obszar ecommerce w Publicis Commerce

Do zespołu Publicis Commerce, części Publicis Groupe w Polsce odpowiedzialnej za rozwój i integrację kompetencji eCommerce dołączyli Maciej Rembieliński, Agnieszka Roszczęda i Kinga Wesoła. Dział strategii wzmocnili natomiast Giulio Bolzon i Dariusz Sawicki. więcej

Johnson's zmienia formułę kosmetyków i rusza z kampanią ,,Wybierz łagodność"

Ruszyła akcja marki kosmetyków dla dzieci Johnson's „Wybierz łagodność”. Przygotowały ją Spółdzielnia PR, Medisson Media,  hi.advertising oraz Hignoon.pl & Noon. Pictures. więcej

Mirinda reklamowana w teledysku Margaret (wideo)

Koncern PepsiCo rozpoczął nową kampanię marki Mirinda Mix-it. Do komunikacji zaangażowano Margaret – to w jej teledysku pojawia się marka. Działania realizuje Digital Kingdom. więcej

Sławomir Jurek: z Discovery do agencji Hilt&Co.

Z początkiem maja stanowisko dyrektora kreatywnego w agencji Hilt&Co. objął Sławomir Jurek. Przez ostatnie cztery lata pracował w Discovery Networks CEEMEA, a wcześniej był związany m.in. z agencją Leo Burnett. więcej

Naklejki na ubrania w promocji chrupek Cheetos (wideo)

Ruszyła kampania promująca chrupki Cheetos (produkowane przez firmę Frito-Lay Poland należącą do PepsiCo), w której do zdobycia są naklejki na ubrania. Za realizację akcji odpowiada agencja Avanti. więcej

,,Wybierz smak swojego buntu!" w reklamach batonów Wanted (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa batonów Wanted (produkowanych przez ETi European Food Industries) pod hasłem „Wybierz smak swojego buntu!”. Przygotowały ją agencja Orchidea i dom mediowy UM. więcej

Pomidory traktowane z szacunkiem w reklamie ketchupu Kotlin (wideo)

Pod hasłem „Nikt tak nie podchodzi do ketchupu” ruszyła kampania promująca ketchup Kotlin (produkowany przez Maspex Wadowice). Przygotowały ją firmy marketingowe 2012 Agency i Starcom. więcej

"Góra siana" w loterii promocyjnej śmietanki Łaciata (wideo)

Mlekpol rozpoczął akcję wspierającą sprzedaż śmietanki marki Łaciata, którą realizuje agencja IQ Marketing. Wspiera to kampania reklamowa w telewizji, radiu, prasie i internecie. więcej

Pracownicy IKEI nauczyli się języka migowego, by obsługiwać głuchych klientów

Sprzedawcy sklepu IKEA Łódź nauczyli się języka migowego, by móc obsługiwać klientów głuchych lub słabosłyszących. To element realizacji projektu „IKEA dla wszystkich”, w ramach którego przygotowano też specjalną strefę dla osób starszych i z niepełnosprawnością ruchu. więcej

Letni Chamski Podryw w akcji promującej markę Frank's RedHot (wideo)

Firma McCormick Polska wprowadziła na polski rynek markę kultowego sosu amerykańskiego Frank's RedHot. Wspiera to kampania reklamowa przygotowania przez agencję Kamikaze, w którą zaangażowano zespół Letni Chamski Podryw więcej

Rura wypełniona wodą w centrum Warszawy promuje picie wody z kranu

W słupie reklamowym należącym do Warexpo w centrum Warszawy umieszczono konstrukcję symbolicznie nawiązującą do wodociągu. To element kampanii „Naturalnie, na bieżąco” realizowanej dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. więcej

Bar z obsługą i wódka na wesele nagrodami w nowej akcji wódki Soplica

Rozpoczęła się nowa akcja wódki marki Soplica (CEDC Polska) w oparciu o koncepcję „Sielskie wesele”. W ramach konkursu można wygrać pełen bar z obsługą barmańską oraz 150 butelek wódki tej marki. Wspiera to kampania w internecie. więcej

Podkarpacie promuje lokalną turystykę

Pod hasłem "Podkarpackie Pełne Zachwytów" trwa kampania reklamowa promująca walory turystyczne regionu Podkarpacia. Akcję przygotowała Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT). więcej

45 tysięcy osób na żywo decydowało o wyglądzie jednej ilustracji w projekcie Reserved

Marka odzieżowa Reserved (LPP) we współpracy z z artystką Renatą Krawczyk zorganizowała live art, który w ostatni weekend kwietnia odbył się na InstaStories marki i artystki. Ilustrator Day to pierwsza aktywacja tego typu na polskim Instagramie, w którą zaangażowało się ponad 45 tys. osób. więcej

,,Wyjątkowo szybkie zmywanie z prezentem!" w promocji Siemensa

Rusza akcja promocyjna marki Siemens (BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego). Klienci za zakup zmywarek tej marki mogą otrzymać nawet półroczny zapas kapsułek do zmywania lub zestaw garnków. więcej

Duetka Familijna reklamowana jako ,,duet idealny"

Marka słodyczy Odra rozpoczęła nową kampanię promującą Duetkę Familijną z nowej limitowanej edycji. Działania pod hasłem „Duet Idealny” obejmują outdoor, internet oraz prasę. więcej

Joanna Jędrzejczyk ambasadorką charytatywnego projektu sieci klubów CityFit

Pod hasłem „Trenuj i pomagaj” wystartowała kampania karnetu charytatywnego do sieci klubów fitness CityFit. Ambasadorką akcji jest 6-krotna mistrzyni świata UFC, Joanna Jędrzejczyk. Działania przygotowała agencja GDP. więcej

Enea sponsorem generalnym Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich

Spółka energetyczna Enea oraz Polski Związek Towarzystw Wioślarskich podpisały nową umowę sponsorską. Oznacza to przedłużenie obecnego kontraktu o kolejne dwa lata. Współpraca obejmuje cały cykl przygotowawczy i występy na letnich igrzyskach olimpijskich Tokio 2020. więcej

Piotr Narkiewicz w zespole agencji Arskom

Piotr Narkiewicz dołączył do agencji marketingu sportowego Arskom na stanowisko junior account executive. więcej

Jak skutecznie dotrzeć do kobiet oraz zbudować ich lojalność? - trzecia edycja Women Power Day za nami

4 kwietnia po raz trzeci odbyła się organizowana przez Ringier Axel Springer Polska największa konferencja o komunikacji dla kobiet w Polsce – Women Power Day. Na scenie w warszawskim Ufficio Primo wystąpiło 15 prelegentek i prelegentów z Polski oraz zagranicy. Omawiali oni najważniejsze trendy związane z efektywną i innowacyjną komunikacją, budowaniem lojalności, a także zagadnienia związane z rolą kobiet i kobiecości w marketingu. Ponadto zaproszeni eksperci analizowali postawy kobiet, jako konsumentek. Klamrą spinającą wszystkie wystąpienia był również temat przewodni tegorocznej edycji – różnorodność kobiet jako konsumentek oraz to, jak różnorodne powinny być metody i narzędzia komunikacji z nimi. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Mateusz Miga odchodzi z katowickiego ,,Sportu"

Dziennikarz sportowy Mateusz Miga po nieco ponad roku pracy pożegnał się z dziennikiem „Sport” (Whizz). Wcześniej był związany z „Faktem” i „Przeglądem Sportowym”. więcej

,,Newsweek" zamieścił sprostowania od Grzegorza Biereckiego i Krajowej SKOK

W nowym numerze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) opublikowano sprostowania do tekstu sprzed trzech lat przesłane przez Grzegorza Biereckiego i Krajową SKOK. To realizacja prawomocnego wyroku sądowego. więcej

Kanał youtube'owy ,,Faktu" ze 100 tys. subskrypcji

Kanał serwisu Fakt24 (Ringier Axel Springer Polska) osiągnął na YouTube 100 tys. subskrybentów i został wyróżniony srebrnym przyciskiem Play. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polska e-reklama wzrosła do 4,5 mld zł. Dominują Google i Facebook

Według badania IAB AdEx ub.r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 4,47 mld zł, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Nakłady na reklamy wideo i w mobile’u zwiększyły się o jedną trzecią, a na marketing w mediach społecznościowych - o 22 proc. 60 proc. wzrostu przypadło na Google i Facebooka. więcej

CDA w środę zadebiutuje na rynku giełdowym NewConnect

Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych zdecydował, że akcje spółki CDA, właściciela serwisu VoD o takiej samej nazwie, od środy będą notowane na rynku NewConnect. CDA w grudniu 2017 roku sprzedało mniejszościową część swoich akcji za 850,5 tys. zł. więcej

Po oskarżeniach ze strony Spotify Unia Europejska rozpocznie dochodzenie antymonopolowe przeciwko Apple

Unia Europejska zamierza rozpocząć postępowanie w sprawie możliwego wykorzystywania przez Apple dominującej pozycji w prowadzonym przez siebie sklepie App Store. Zapowiedź śledztwa jest wynikiem wcześniej skargi ze strony serwisu Spotify który twierdzi, że Apple w nieuczciwy sposób dyskryminuje konkurentów platformy muzycznej Apple Music. więcej

Przesyłki z Zalando można odbierać w sklepach Żabka i Freshmarket. 5 tysięcy punktów odbioru w Polsce

Platforma Zalando wprowadziła dla polskich klientów możliwość odbioru przesyłek z zakupionymi towarami w punktach typu „Pick Up Points” zlokalizowanych w sklepach Żabka i Freshmarket. Do dyspozycji użytkowników jest sieć 5 tysięcy punktów odbioru, w których można także realizować zamówienia z Zalando z opcją płatności za pobraniem. więcej

Microsoft szykuje przeglądarkę Edge z trybem IE, zaawansowanymi opcjami prywatności i Kolekcjami

Koncern Microsoft zapowiedział wprowadzenie na rynek nowej wersji przeglądarki Edge, która ma zaoferować kilka nowości. Wśród nich jest opcja obsługi starszych aplikacji stworzonych dla Internet Eksplorera, całkowita kontrola użytkownika nad informacjami zbieranymi przez strony internetowe, a także udział sztucznej inteligencji w kolekcjonowaniu przez internautów treści zamieszczanych na witrynach. więcej

Sklep internetowy Frisco pozbywa się plastiku

Supermarket internetowy Frisco.pl zobowiązał się, że do końca 2020 roku ograniczy zużycie plastiku o połowę. W planach są m.in. rezygnacja z tacek, więcej papierowych toreb i pakowanie zakupów do wysyłki w duchu "zero waste". więcej

TVN Digital partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland

Od maja TVN Digital - spółka wchodząca w skład Grupy TVN i Discovery Polska będzie partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland. W ramach współpracy Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital oraz Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający player.pl wejdą w skład struktury Fundacji. więcej

Netia wprowadza internet o prędkości 1 Gb/s w cenie 90 zł miesięcznie

Netia wprowadziła do oferty dostęp do światłowodowego internetu o maksymalnej przepustowości 1 Gb/s. Usługę o nazwie Szybki internet można kupić w cenie 90 zł miesięcznie, operator w promocji zapewnia brak opłat przez pierwsze 3 miesiące. więcej

Platforma Moneteasy wspiera działania sklepów internetowych. Pomoże również monetyzować treści wydawcom w Internecie

180 wydawców, ponad dwa tysiące sklepów, sześć milionów produktów i treści widoczne dla 90 procent internautów w Polsce. Ringier Axel Springer Polska przedstawia Moneteasy - platformę pozyskującą użytkowników dla sklepów internetowych. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku e-commerce, które pozwala na dotarcie do klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej: od szukania inspiracji, poprzez weryfikację opinii o sklepie i produkcie, na procesie składania zamówienia skończywszy. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy otwierają się na ekonomię opartą o dane osobowe

Co szósty Polak byłby skłonny udostępnić swoje dane finansowe podmiotowi trzeciemu niebędącemu bankiem ani instytucją finansową z którą ma relację, aby móc korzystać z nowych usług, np. porównywarek finansowych czy aplikacji do płatności online - pokazują wyniki międzynarodowego badania Ipsos. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Oswald Rodrigo Pereira odszedł z TVP Sport

Oswald Rodrigo Pereira po 10 latach pracy w Telewizji Polskiej - w tym po ponad półtora roku w TVP Sport – rozstał się z publicznym nadawcą. Od maja objął stanowisko PR managera Polskiego Himalaizmu Zimowego im. Artura Hajzera. więcej

Świeża Bazylia wygrała przetarg Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Agencja public relations Świeża Bazylia wygrała przetarg na współpracę komunikacyjną z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. więcej

LoveBrands Relations polskim przedstawicielem sieci 3AW, firma otwiera się na 28 nowych rynków

Agencja strategicznej komunikacji zintegrowanej LoveBrands Relations została wyłącznym przedstawicielem na polskim rynku globalnej sieci agencji komunikacji zintegrowanej 3AW. więcej

Patryk Nowak zajmie się pozyskiwaniem klientów dla Prowly

Do zespołu sprzedażowego Prowly dołączył Patryk Nowak. Jako growth representative zajmie się pozyskiwaniem i obsługą klientów polskich i zagranicznych. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Francja zabroni jazdy elektrycznymi hulajnogami po chodnikach. ,,Współpracujemy z władzami"
Po oskarżeniach ze strony Spotify Unia Europejska rozpocznie dochodzenie antymonopolowe przeciwko Apple
Microsoft Build 2019: Mądrzejszy Word, współtworzenie dokumentów i bezpieczne wybory
Francuska telewizja i Orange pokażą turniej Roland Garros w jakości 8K z wykorzystaniem 5G
Microsoft szykuje przeglądarkę Edge z trybem IE, zaawansowanymi opcjami prywatności i Kolekcjami
Producenci zawyżają czas pracy smartfonów na bateriach. Apple z najgorszym wynikiem
Firma SkyCash będzie obsługiwała opłaty za parkowanie w Warszawie. Koniec sporów wokół przetargu
Netia wprowadza internet o prędkości 1 Gb/s w cenie 90 zł miesięcznie
Telewizor Samsung QLED Q90 w Polsce za 9 799-19 999 zł
 
 
 
GOSPODARKA
 
Przesyłki z Zalando można odbierać w sklepach Żabka i Freshmarket. 5 tysięcy punktów odbioru w Polsce
Sklep internetowy Frisco pozbywa się plastiku
Polacy otwierają się na ekonomię opartą o dane osobowe
Pracownicy IKEI nauczyli się języka migowego, by obsługiwać głuchych klientów
Chińska marka Belle International skopiowała trampki Louis Vuitton
Artur Białkowski zarządza Medicover Polska
Niewypłacalność kredytowa - ryzyko, konsekwencje i jak wyjść z długów?
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Jacek Żakowski wydaje książkę ,,Oblężona demokracja. Rozmowy"
Film "Avengers: Koniec gry" zarobił już ponad 2,1 mld dolarów
Taron Egerton śpiewa jak Elton John w filmie "Rocketman"
Serial "Ślepnąć od świateł" zadebiutował w USA
Film "Pewnego razu... w Hollywood" będzie miał premierę w Cannes
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj