Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 1 Lipca 2019
 
 
 
Polska spółka Facebooka z 51,9 mln zł wpływów i 3,6 mln zł zysku. 13,1 mln zł ze sprzedaży krajowej
 
W ub.r. spółka Facebook Poland osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych netto o 69,2 proc. do 51,94 mln zł oraz 3,64 mln zł zysku netto (wobec 2,85 mln zł rok wcześniej). W październiku ub.r. zaczęła sprzedawać ofertę reklamową bezpośrednio polskim firmom, zanotowała już 13,15 mln zł wpływów ze sprzedaży krajowej. więcej
 
 
Zarobki w branży marketingowej dalej rosną, ale wolniej niż rok wcześniej. 13,5 tys. zł dla account directora (raport)
 
68 proc. firm z sektora komunikacji marketingowej w ubiegłym roku zwiększyło przychody lub co najmniej utrzymało je na  dotychczasowym poziomie. Płace pracowników wzrosły średnio o 3,2 proc. Wśród typowych stanowisk najwyższe pensje są dla account directora (13,5 tys. zł), senior art directora (11,45 tys. zł), senior strategic plannera (11,3 tys. zł), senior copywritera (11,15 tys. zł) i media managera (11 tys. zł). więcej
 
 
Ordo Iuris: IKEA zwolniła pracownika za cytowanie Biblii. "Poważny kryzys wizerunkowy. Nieudolne działanie"
 
W ostatnich dniach pracownik szwedzkiej sieci handlowej IKEA sprzeciwił się "propagowaniu ideologii LGBT", powołując się przy tym na Pismo Święte. Dwa dni później stracił pracę. Jak przekonuje instytut Ordo Iuris, powodem zwolnienia były poglądy religijne mężczyzny. Przed sądem prawnicy organizacji będą domagać się uznania wypowiedzenia umowy przez Ikeę za bezskuteczne. - Podjęliśmy decyzję o rozwiązaniu umowy nie ze względu na poglądy, ale konkretne wypowiedzi - informuje IKEA Polska. - Poważny kryzys, nieudolne działanie - komentują eksperci. więcej
 
 
Martyna Kaczmarek: Ben&Jerry's nie zrezygnuje ze wspierania LGBT+, bo ludziom się to nie podoba
 
Na czym powinna polegać dzisiaj społeczna odpowiedzialność biznesu? Jak prowadzić markę, która jako pierwsza na polskim rynku zaczęła głośno domagać się równości dla osób LGBT+? O tym rozmawiamy z Martyną Kaczmarek, country business lead marki Ben&Jerry's (Unilever). więcej
 
 
Nowa wizja zmian w mediach publicznych. "PO miała osiem lat na zmiany" [SZCZEGÓŁY]
 
W lipcu na swojej konwencji programowej PO ma przedstawić m.in. własną wizję mediów publicznych i zmiany, jakie chciałaby przeprowadzić po odejściu PiS od władzy. To m.in. stworzenie holdingu radiowo-telewizyjnego, likwidacja abonamentu RTV i Rady Mediów Narodowych oraz finansowanie TVP i Polskiego Radia z budżetu państwa. - PO miała osiem lat na zmiany - komentuje Paweł Lewandowski, wiceminister kultury w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Google Poland z 379 mln zł wpływów i 27,7 mln zł zysku, zatrudnia 422 osoby więcej
 
Telewizja Puls ze wzrostem wpływów o 22 proc. i 27 mln zł zysku. ,,Wzrost oglądalności i dobra kondycja reklamy tv" więcej
 
,,Korona królów" straciła 660 tys. widzów, 29,33 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja więcej
 
Cyfrowy Polsat wypłaci prawie 600 mln zł dywidendy. Zarząd powołany na nową kadencję więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
PRODUCENT TELEWIZYJNY Telewizja Polsat
CHARAKTERYZATOR (K/M) Telewizja Polsat
Senior Programmatic Specialist w Kerris Group Kerris Group
Junior Programmatic Specialist Ringier Axel Springer Media
Redaktor / redaktorka serwisów kulinarnych Burda Media Polska
Kierownik produkcji do działu multimedialnego Polskieradio.pl
operator / montażysta Polskieradio.pl
Redaktor Serwisu eskainfo.pl Grupa ZPR Media
Redaktor content commerce w Business Insider Ringier Axel Springer Media
Redaktor do współpracy z autorami zewnętrznymi, Forbes.pl Ringier Axel Springer Media
Analityk Danych TVN
Reporter Programu Informacyjnego TVP
GRAFIK KOMPUTEROWY TV Telewizja Polsat
MONTAŻYSTA Telewizja Polsat
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nowa wizja zmian w mediach publicznych. "PO miała osiem lat na zmiany" [SZCZEGÓŁY]

W lipcu na swojej konwencji programowej PO ma przedstawić m.in. własną wizję mediów publicznych i zmiany, jakie chciałaby przeprowadzić po odejściu PiS od władzy. To m.in. stworzenie holdingu radiowo-telewizyjnego, likwidacja abonamentu RTV i Rady Mediów Narodowych oraz finansowanie TVP i Polskiego Radia z budżetu państwa. - PO miała osiem lat na zmiany - komentuje Paweł Lewandowski, wiceminister kultury w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

Twórcy i producenci ,,Ojca Mateusza" Krzysztof Grabowski i Katarzyna Anczarska odchodzą z ATM Grupy. Otwierają własną firmę producencką

Krzysztof Grabowski i Katarzyna Anczarska odeszli z firmy ATM Grupa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym twórcy i producenci „Ojca Mateusza” rezygnują z dalszej pracy nad serialem. Z naszych informacji wynika, że będą realizować nowe projekty telewizyjne i filmowe we własnej firmie. więcej

Edward Miszczak: Druga edycja "Big Brothera" będzie wyzwaniem

Telewizja TVN7 pokaże kolejną edycję reality-show "Big Brother". - Druga seria "Big Brothera" w TVN7 będzie wyzwaniem - wszyscy pamiętamy, jak wchodziliśmy na rynek i pierwszy "BB" był gigantycznym sukcesem - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN. więcej

Programy Piaseckiego i ,,Kropka nad i" z przerwą wakacyjną w TVN24, zostaje ,,Szkło kontaktowe"

TVN24 podczas wakacji nie będzie premierowo emitować takich programów, jak: „Rozmowa Piaseckiego”, „Czarno na białym”, „Kropka nad i” i „Kawa na ławę”. Bez przerwy wakacyjnej pozostają w ramówce m.in. „Tak jest”, „Szkło kontaktowe”, „Drugie śniadanie mistrzów” i „Loża prasowa”. więcej

Powstaje wspólny serial Canal+ i FOX - "Wojna światów". Pierwsze zdjęcia

Jeszcze w tym roku na antenie telewizji FOX swoją premierę będzie miał nowy serial "Wojna światów" - koprodukcja Canal+, Fox Networks Group, Europe & Africa i AGC Television. więcej

Producent ,,Familiady" i nadawca E-Sport TV sprzedał obligacje za 2,95 mln zł

Spółka Astro, producent teleturnieju „Familiada” i nadawca stacji E-Sport TV, przydzieliła swoje obligacje serii D o łącznej wartości emisyjnej 2,95 mln zł. więcej

865 tys. widzów widowiska ,,Wielki test" w TVP1. Hitem quiz o lesie

„Wielki test” w sezonie 2018/2019 oglądało średnio 865 tys. widzów. Produkcja dała Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Najwięcej widzów miał quiz „Wielki test o lesie”. więcej

Kurdej-Szatan: dziękuję władzom TVP, że mimo mojej niepokorności politycznej dawaliście się namówić na współpracę

Barbara Kurdej-Szatan opublikowała oświadczenie w sprawie zakończenia współpracy z nią przez Telewizję Polską. - Dziękuję władzom TVP, że mimo mojej niepokorności politycznej (zawsze uważałam, że powinnam żyć w zgodzie ze swoim sumieniem) dawaliście się namówić przez te parę lat producentom i reżyserom, którzy chcieli ze mną pracować i pozwalaliście na kontynuowanie mojej pracy. Nie dziękuję za sposób pożegnania się ze mną. Można to było zrobić w bardziej elegancki sposób - stwierdziła. więcej

Polsat liderem oglądalności w DVB-T, Zoom TV z największym wzrostem

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Krzysztof Skórzyński rozmawia ze znanymi ojcami o tacierzyństwie w książce "Świat na głowie"

W sprzedaży pojawiła się pierwsza książka autorstwa dziennikarza Krzysztofa Skórzyńskiego - "Świat na głowie". W pogłębionych wywiadach rozmawia ze znanymi ojcami: Michałem Koterskim, Bartkiem Królikiem, Adamem Nowakiem, Cezarym „Cezikiem” Nowakiem i Przemysławem Saletą o byciu tatą, niedocenianiu roli ojca w przestrzeni publicznej, ale i o życiu, chorobie i upadkach. więcej

Nowe odcinki ,,Szansy na sukces" od 8 września w TVP2. Trwają castingi (wideo)

Telewizja Polska podjęła decyzję o kontynuacji „Szansy na sukces”. Nowe odcinki muzycznego programu widzowie Dwójki będą mogli oglądać od 8 września w niedzielne popołudnia. Właśnie trwają poszukiwania uczestników. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio Wnet przy 458 tys. zł wpływów miało 266 tys. zł straty, 1 mln zł z dokapitalizowania

W ub.r. Radio Wnet zanotowało 458,1 tys. zł wpływów sprzedażowych i 265,8 tys. zł straty netto, wobec 1 mln zł przychodów i 15 tys. zł zysku netto w 2017 roku. Jesienią ub.r. stacja została dokapitalizowana kwotą 1 mln zł. więcej

 
BCAST nowym operatorem dla części emisji Radia Maryja

Operator techniczny, firma BCAST rozpoczęła świadczenie usługi emisji sygnału FM dla Radia Maryja - docelowo będzie to robić dla tej rozgłośni w 12 miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Lublinie czy Częstochowie. więcej

 
Rada programowa Polskiego Radia nie przyjęła letniej ramówki PR24

Podczas ostatniego posiedzenia rady programowej Polskiego Radia zajmowano się zmianami w ramówkach publicznego nadawcy, które wprowadzono na okres letni. Zaakceptowano wszystkie wakacyjne propozycje anten, poza jedną - nie przyjęto letniej ramówki Polskiego Radia 24. więcej

 
Trójka zmienia ramówkę na wakacyjną. Więcej muzyki i rozrywki

Od początku lipca na antenie Trójki pojawią się nowe audycje i cykle, które mają być lżejsze i przystosowane do atmosfery wakacji. Pojawią się m.in. programy: „Cudze chwalicie…”, „Zupełnie inne popołudnie”, „Nie do powiedzenia”, „Adamski seryjny” czy „Z Żądą smakuje lepiej”. więcej

 
Radio Eska z 32,33 mln zł przychodów i zyskiem 8,5 mln zł

Spółka Radio Eska, która jest nadawcą 42 rozgłośni radiowych pod tą nazwą zamknęła 2018 rok przychodami netto w kwocie 32,33 mln zł i zyskiem netto w wysokości 8,51 mln zł. Spadły wpływy ze sprzedaży reklam, ale udało się to zrekompensować wpływami ze sprzedaży praw autorskich. więcej

 
Piotr Majewski nowym prowadzącym program "Południe z Animuszem" w Radiu dla Ciebie

Od początku lipca nowym prowadzącym program "Południe z Animuszem" w Radiu dla Ciebie będzie Piotr Majewski. Audycję będzie można usłyszeć w każdy wtorek i czwartek w godzinach 10.00-13.00. więcej

 
Dziennikarz Radia Gdańsk Paweł Luciński nie żyje. Policja podejrzewa zabójstwo, zatrzymała kobietę

W wieku 49 lat zmarł Paweł Luciński, dziennikarz muzyczny Radia Gdańsk. Policja bada tę sprawę w kierunku zabójstwa, zatrzymano już 34 letnią kobietę. więcej

 
RMF FM na czele rynku w Częstochowie. Radio Jura wiceliderem

Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio Jura i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Zarobki w branży marketingowej dalej rosną, ale wolniej niż rok wcześniej. 13,5 tys. zł dla account directora (raport)

68 proc. firm z sektora komunikacji marketingowej w ubiegłym roku zwiększyło przychody lub co najmniej utrzymało je na  dotychczasowym poziomie. Płace pracowników wzrosły średnio o 3,2 proc. Wśród typowych stanowisk najwyższe pensje są dla account directora (13,5 tys. zł), senior art directora (11,45 tys. zł), senior strategic plannera (11,3 tys. zł), senior copywritera (11,15 tys. zł) i media managera (11 tys. zł). więcej

Martyna Kaczmarek: Ben&Jerry's nie zrezygnuje ze wspierania LGBT+, bo ludziom się to nie podoba

Na czym powinna polegać dzisiaj społeczna odpowiedzialność biznesu? Jak prowadzić markę, która jako pierwsza na polskim rynku zaczęła głośno domagać się równości dla osób LGBT+? O tym rozmawiamy z Martyną Kaczmarek, country business lead marki Ben&Jerry's (Unilever). więcej

Video Brothers z 3,7 mln wpływów i 1 mln zł zysku. Rozmawia z inwestorami mediowymi

Obsługująca kanały youtube’owe firma Video Brothers w ub.r. osiągnęła 3,72 mln zł wpływów sprzedażowych i 1,04 mln zł zysku netto, wobec 1,81 mln zł przychodów i 120,7 tys. zł zysku rok wcześniej. - Rozmawiamy z potencjalnymi inwestorami, dwoma partnerami bezpośrednio z branży mediów, bo zależy nam na pozyskaniu podmiotu synergicznego z naszymi działaniami i zorientowanego w tematyce obrotu prawami audiowizualnymi - mówi Łukasz Skalik, szef i właściciel firmy. więcej

Wpływy agencji Bardzo zmalały o połowę, a zysk do 12,7 tys. zł

W ub.r. agencja reklamowa Bardzo zanotowała 5,11 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,7 tys. zł zysku netto, wobec 10,07 mln zł przychodów i 997,1 tys. zł zysku netto rok wcześniej. Firma ograniczyła wydatki na wynagrodzenia i usługi obce. więcej

6 ofert w przetargu mediowym Banku Gospodarstwa Krajowego. ClickAd i Media Group proponują miesięczny ryczałt za obsługę w kwocie 0,01 zł

W trwającym przetargu na roczną obsługę mediową Banku Gospodarstwa Krajowego wpłynęło sześć ofert. O budżet tego klienta walczą m.in. Zenith (Publicis Media), ClickAd, Media Group i Fabryka Komunikacji Społecznej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Anna Koszur w zarządzie Scholz & Friends Warszawa

Do zarządu agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (należącej do holdingu Mediacap) powołana została Anna Koszur (posługująca się też nazwiskiem Arkuszewska). W firmie pracuje od ponad roku. więcej

T-Mobile rusza z kampanią reklamową oferty Meganeta 1 z internetem światłowodowym i Netflixem

W ramach nowej odsłony kampanii reklamowej "Bez nonsensów", T-Mobile promuje wprowadzone właśnie taryfy Magenta 1 obejmujące oprócz usług mobilnych m.in. internet światłowodowy i dostęp do Netflixa. Działania przygotował departament zarządzania marką telekomu wspólnie z firmami marketingowymi FCBBridge2Fun, VMLY&R, ARC Worldwide i Mindshare Polska. więcej

Provident i Axa partnerami 12. edycji Kina Letniego

Startuje 12. edycja wakacyjnego festiwalu filmowego Kino Letnie Sopot-Zakopane. Impreza, której partnerami są firma pożyczkowa Provident i firma ubezpieczeniowa Axa, a organizatorem Outdoor Cinema potrwa do końca sierpnia br. więcej

Festiwal Cannes Lions 2019 - gdzie zmierza nasza branża?

„Marki ukierunkowane na cel” i „autentyczność” to frazy rzucane wciąż podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Empatia, otwartość i autentyczność były tkanką łączną tegorocznych Cannes Lions. I w przeciwieństwie do ostatnich lat, to nastawienie nie było po prostu sztucznym tworem - w tym momencie jest tak, że ten trend jest częścią DNA marketingu wielu marek - o trendach tegorocznego Cannes Lions widzianych oczami dyrektora strategii pisze dla Wirtualnemedia.pl Joanna Uniwersal, strategy director w Ogilvy. więcej

Magdalena Wymazała na czele zarządu OmniPro

Magdalena Wymazała objęła stanowisko prezes zarządu agencji reklamowej OmniPro. Zastąpiła Agnieszkę Jabłońską, która teraz objęła stanowisko wiceprezesa zarządu. Marta Szmajda dołączyła do zespołu jako new business manager.   więcej

Vouchery lotnicze za zakup smartfona Honor

1 lipca startuje promocja "Leć robić zdjęcia" marki Honor, należącej do Huawei. Klienci decydujący się na zakup smartfonów Honor mogą otrzymać vouchery na lot do jednego z 16 europejskich miast. Za organizację akcji odpowiada RIX Group. więcej

Piotr Ćwikliński: z Universal Music Publishing do CORD Warsaw

Z początkiem lipca br. do zespołu agencji muzycznej CORD Warsaw dołącza Piotr Ćwikliński, wieloletni music supervisor & licensing manager w Universal Music Publishing oraz Paris Music (biblioteka muzyki produkcyjnej koncernu muzycznego Universal). więcej

Jury o kampaniach na KTR 2019: imponujący poziom

Członkowie jury tegorocznego konkursu reklamowego KTR oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl tegoroczny poziom zgłaszanych prac i najlepsze kampanie. więcej

Aktywiści klimatyczni ogłaszają symboliczny pogrzeb ludzkości, nekrologi w Warszawie i Wrocławiu

Extinction Rebellion Polska, społeczny ruch na ratunek klimatu, rozpowszechnił w Warszawie i Wrocławiu kilkaset nekrologów nawiązujących do końca naszej cywilizacji, co według naukowców czeka nas w 2050 roku. - Ten symboliczny akt ma zwrócić uwagę na ignorowany przez nasz rząd kryzys klimatyczny - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Rient, działacz Extinction Rebellion Polska. więcej

Przejmujący film P&G ujawnia zmagania swoich pracowników LGBT+ o równość w miejscu pracy

Koncern Procter&Gamble rozpoczął emisję filmu dokumentalnego „Out of the shadows”, w którym pokazuje wyzwania stojące przed grupą byłych i obecnych pracowników LGBT+, którzy na początku lat 90. połączyli siły, aby walczyć o równość w swoim miejscu pracy. więcej

Burza po słowach Mike'a Tysona: ,,Polakom stało się gó...o". Włodarski: "Znam poglądy Tysona, ma ogromny szacunek do Powstania"

Bokser Mike Tyson, ambasador marki Black (FoodCare) w ostrych słowach odniósł się do krytyki filmu, w którym mówił o Powstaniu Warszawskim.  - Polakom stało się gó…o w porównaniu do tego co dotyka czarnych w Ameryce - powiedział w rozmowie z z TVP Info. Wiesław Włodarski, prezes FoodCare, przekonuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że bokser żywi szacunek do powstania. - Bardzo dobrze znam przekonania i poglądy Mike'a Tysona w sprawie Powstania Warszawskiego. To jest ogromny szacunek i emocje, które budzą w nim historie dotyczące tego okresu - mówi nam Włodarski. więcej

W Warszawie powstał muzyczny mural wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość

Na ulicy Waryńskiego obok stacji Metro Politechnika powstał muzyczny mural wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość (AR). Instalacja promuje solową płytę Kubiego Producenta (Sony Music). Aktywację przygotowała Sony Music we współpracy z High Grade IS. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Michał Danielewski odchodzi z ,,Gazety Wyborczej". ,,Poczułem, że doszedłem do ściany"

Michał Danielewski, zastępca szefa działu krajowego „Gazety Wyborczej” (Agora) żegna się z firmą. - Potrzebuję nowego impulsu do rozwoju - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

PMPG Polskie Media nie wypłaci dywidendy, rada nadzorcza bez Jarosława Pachowskiego

Akcjonariusze PMPG Polskie Media, wydawcy m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, zdecydowali, żeby cały jednostkowy zysk netto z ub.r. przeznaczyć na kapitał zapasowy. Jednocześnie na nową kadencję powołano radę nadzorczą spółki, nie znalazł się już w niej Jarosław Pachowski. więcej

"Focus Śledczy" nowym magazynem Burdy

Od 1 lipca br. w sprzedaży pojawi się nowy magazyn "Focus Śledczy" (Wydawnictwo Burda Media Polska), który na swoich łamach będzie poruszać sprawy kryminalne. Redakcji przedstawi w nim prawdziwe historie zbrodni - ofiary, sprawców i motywy, które sprawiły, że zdecydowali się na takie działanie. więcej

Karol Tokarczyk analitykiem ds. gospodarki cyfrowej Polityki Insight

Karol Tokarczyk od połowy sierpnia rozpocznie współpracę z Polityką Insight. W ostatnim czasie pracował w Polskim Radiu. więcej

Piotr Łysek prezesem KCI

Prezesem zarządu spółki KCI (większościowy udziałowiec Gremi Media) został Piotr Łysek. więcej

,,Fakt" na czele sprzedaży kioskowej w kwietniu, ,,Puls Biznesu" najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w kwietniu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Puls Biznesu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Moje Mieszkanie" liderem sprzedaży, tylko ,,M jak Mieszkanie" na plusie

Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich w kwietniu br. znalazło się „Moje Mieszkanie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazło się „Dobre Wnętrze”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „M jak Mieszkanie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polska spółka Facebooka z 51,9 mln zł wpływów i 3,6 mln zł zysku. 13,1 mln zł ze sprzedaży krajowej

W ub.r. spółka Facebook Poland osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych netto o 69,2 proc. do 51,94 mln zł oraz 3,64 mln zł zysku netto (wobec 2,85 mln zł rok wcześniej). W październiku ub.r. zaczęła sprzedawać ofertę reklamową bezpośrednio polskim firmom, zanotowała już 13,15 mln zł wpływów ze sprzedaży krajowej. więcej

Video Brothers z 3,7 mln wpływów i 1 mln zł zysku. Rozmawia z inwestorami mediowymi

Obsługująca kanały youtube’owe firma Video Brothers w ub.r. osiągnęła 3,72 mln zł wpływów sprzedażowych i 1,04 mln zł zysku netto, wobec 1,81 mln zł przychodów i 120,7 tys. zł zysku rok wcześniej. - Rozmawiamy z potencjalnymi inwestorami, dwoma partnerami bezpośrednio z branży mediów, bo zależy nam na pozyskaniu podmiotu synergicznego z naszymi działaniami i zorientowanego w tematyce obrotu prawami audiowizualnymi - mówi Łukasz Skalik, szef i właściciel firmy. więcej

CDA wypłaci 5,08 mln zł dywidendy, ustanowiło program motywacyjny dla menedżerów

Akcjonariusze spółki CDA zarządzającej serwisem VoD o takiej samej nazwie zdecydowali, że z 5,39 mln zł zeszłorocznego zysku netto 5,08 mln zł zostanie wypłacone w dywidendzie. Ponadto utworzono program motywacyjny dla menedżerów na lata 2019-2022, który będzie obejmował maksymalnie 150 tys. akcji. więcej

Już ponad 60 proc. internautów kupuje online

W tym roku już 62 proc. internautów dokonało zakupów online - to skok o 6 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego. Nieco wolniej rośnie liczba kupujących online na platformach zagranicznych - obecnie kupuje tak co czwarty internauta, w ubiegłym roku 23 proc. - wynika z badania Gemiusa i  Izby Gospodarki Elektronicznej, poświęconego handlowi elektronicznemu. więcej

Michał Protaziuk po 11 latach odchodzi z Gazeta.pl

Michał Protaziuk, który ostatnio pełnił funkcję wydawcy i project managera w Gazeta.pl (Agora) po 11 latach zdecydował się na odejście z firmy. więcej

Tomasz Fedyna nowym prezesem Wonga Polska

Rada nadzorcza firmy windykacyjnej Wonga powołała Tomasza Fedynę, dotychczasowego członka zarządu do spraw finansowych, na prezesa zarządu spółki. Stanowisko było nieobsadzone od stycznia, kiedy z firmy odszedł Marcin Borowiecki. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Już ponad 60 proc. internautów kupuje online

W tym roku już 62 proc. internautów dokonało zakupów online - to skok o 6 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego. Nieco wolniej rośnie liczba kupujących online na platformach zagranicznych - obecnie kupuje tak co czwarty internauta, w ubiegłym roku 23 proc. - wynika z badania Gemiusa i  Izby Gospodarki Elektronicznej, poświęconego handlowi elektronicznemu. więcej

CBOS: wpływy z działalności gospodarczej zmalały o 965 tys. zł, 367 tys. zł straty

W ub.r. Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) zanotowała wzrost wpływów z działalności statutowej o 3,8 proc. do 4,43 mln zł oraz spadek przychodów gospodarczych o 40,2 proc. do 1,44 mln zł. Strata netto zwiększyła się w skali roku z 42,6 do 367,5 tys. zł. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Ordo Iuris: IKEA zwolniła pracownika za cytowanie Biblii. "Poważny kryzys wizerunkowy. Nieudolne działanie"

W ostatnich dniach pracownik szwedzkiej sieci handlowej IKEA sprzeciwił się "propagowaniu ideologii LGBT", powołując się przy tym na Pismo Święte. Dwa dni później stracił pracę. Jak przekonuje instytut Ordo Iuris, powodem zwolnienia były poglądy religijne mężczyzny. Przed sądem prawnicy organizacji będą domagać się uznania wypowiedzenia umowy przez Ikeę za bezskuteczne. - Podjęliśmy decyzję o rozwiązaniu umowy nie ze względu na poglądy, ale konkretne wypowiedzi - informuje IKEA Polska. - Poważny kryzys, nieudolne działanie - komentują eksperci. więcej

Daniel Stenzel nowym rzecznikiem prasowym prezydent Gdańska

Daniel Stenzel zostanie od poniedziałku nowym rzecznikiem prasowym prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnio pracował w TVN24. więcej

Bird klientem Clue PR

Agencja Clue PR rozpoczęła współpracę z firmą Bird, dostawcą elektrycznych hulajnóg. więcej

Monika Piekarska kierownikiem ds. korporacyjnych w Mars Wrigley

Do zespołu corporate affairs Mars Wrigley dołączyła Monika Piekarska, gdzie objęła stanowisko kierownika ds. korporacyjnych. więcej

Affair klientem agencji Blame Us

Pod koniec czerwca do grona klientów agencji Blame Us dołączyła marka odzieżowa Affair. więcej

Agencja dotrelations wygrała przetarg Nestlé Polska

Nestlé Polska wybrało w przetargu agencję dotrelations do obsługi komunikacji korporacyjnej marki w social media. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Liczba kart SIM w bazach operatorów spadła do 51,6 mln, a liczba abonentów telefonii stacjonarnej spadła do 4,1 mln na koniec 2018
T-Mobile rusza z kampanią reklamową oferty Meganeta 1 z internetem światłowodowym i Netflixem
Vouchery lotnicze za zakup smartfona Honor
Plus i Lipton Ice Tea ze wspólną promocją
 
 
 
GOSPODARKA
 
Ordo Iuris: IKEA zwolniła pracownika za cytowanie Biblii. "Poważny kryzys wizerunkowy. Nieudolne działanie"
CDA wypłaci 5,08 mln zł dywidendy, ustanowiło program motywacyjny dla menedżerów
Wpływy agencji Bardzo zmalały o połowę, a zysk do 12,7 tys. zł
Tomasz Fedyna nowym prezesem Wonga Polska
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Powstaje wspólny serial Canal+ i FOX - "Wojna światów". Pierwsze zdjęcia
Cara Delevingne i Orlando Bloom w serialu "Carnival Row"
W listopadzie premiera filmu "Aniołki Charliego". Miley Cyrus, Ariana Grande i Lana Del Rey nagrały piosenkę
Madonna pokazała "God Control". Wzywa do kontroli broni
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj