Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 30 Września 2019
 
 
 
Wpływy Discovery Polska zmalały o 6 proc. Nadawca Metro z 10,3 mln zł wpływów i 14,6 mln zł straty
 
W ub.r. Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. Należąca do niej spółka Green Content, nadawca dostępnego naziemnie kanału Metro, przy wzroście przychodów o 36 proc. do 10,31 mln zł miała 14,64 mln zł straty netto. więcej
 
 
94 nominacje do Effie Awards 2019, najwięcej dla Wavemaker i Starcomu
 
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland przyznano 94 nominacje. Kilkanaście otrzymały agencje mediowe Wavemaker i Starcomu, z agencji reklamowych najwięcej szans na nagrody ma VMLY&R, a z reklamodawców - IKEA. więcej
 
 
PiS nadaje rytm kampanii wyborczej. Jarosław Kaczyński wszechobecny, Koalicja Obywatelska spóźniona (opinie)
 
Ponad 57 proc. Polaków uważa, że najlepszą kampanię wyborczą prowadzi Prawo i Sprawiedliwość. Działania pozostałych komitetów nie przekroczyły 10 proc. progu poparcia, zaledwie po kilka proc. ankietowanych wskazało je, jako najlepsze kampanie. Wynik taki nie dziwi ekspertów od marketingu politycznego. Zdaniem rozmówców Wirtualnemedia.pl kampania wyborcza PiS to zaprogramowana porządnie, nastawiona na efekt machina: końcowe komunikaty kampanijne, eksploatujące rosnący dobrobyt i dobrą koniunkturę są konsekwentne i proste, a przekaz partii rządzącej jest rzeczywiście spójny, oparty solidnie na pewności siebie jej liderów, prosty i nastawiony na "konkrety". A to wyborcom się podoba. więcej
 
 
WP Finanse wyprzedziły Infor.pl i Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl (TOP10 serwisów biznesowych)
 
Wśród serwisów o tematyce gospodarczo-prawnej liderem jest bez zmian Money.pl przed Business Insider Polska. WP Finanse pod względem zasięgu wyprzedziły Rp.pl i Infor.pl, ta ostatnia witryna podobnie jak Gazetaprawna.pl zanotowała w skali miesiąca spory spadek odwiedzalności. więcej
 
 
Commerzbank planuje sprzedaż mBanku. "To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku"
 
Commerzbank, właściciel mBanku, w przyjętej właśnie strategii właśnie zapowiedział jego sprzedaż. - To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku. Stawiałbym mBank wśród trzech-czterech najsprawniej działających polskich banków - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Maciej Samcik, szef serwisu Subiektywniefinansach.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Rinke Rooyens: Bawi mnie szumne prognozowanie, że internet zabija telewizję. Przecież to nieprawda więcej
 
Klaudia Jachira obciążeniem wizerunkowym dla Koalicji Obywatelskiej, zniechęci niezdecydowanych wyborców (opinie) więcej
 
KRRiT chce rozszerzenia zasady must carry, must offer na wszystkie kanały telewizji naziemnej więcej
 
,,Dziennik Zachodni" wyprzedził w internecie ,,Gazetę Pomorską", Wyborcza.pl przed Onetem i SE.pl (serwisy regionalne) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Rekonstrukcji Obrazu TVP
Specjalista ds. promocji VOD Ringier Axel Springer Media
Kierownik Działu Rozwoju Dystrybucji TVP
Kierownik Działu Zarządzania Kanałami Dystrybucji TVP
Technik Wozu DSNG TVP
New Business Manager GetHero
Operator Kamery Studyjnej TVP
Montażysta TVP
Realizator Wizji TVP
Redaktor Naczelna/y WP SportoweFakty Wirtualna Polska Media
Realizator Światła TVP
Operator Multimediów TVP
Realizator Dźwięku TVP
Technik TV TVP
BRAND PARTNERSHIP SALES MANAGER / WARSAW Fox Networks Group Poland
LocationScout Production Services
Sales Manager MOVIads
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Wpływy Discovery Polska zmalały o 6 proc. Nadawca Metro z 10,3 mln zł wpływów i 14,6 mln zł straty

W ub.r. Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. Należąca do niej spółka Green Content, nadawca dostępnego naziemnie kanału Metro, przy wzroście przychodów o 36 proc. do 10,31 mln zł miała 14,64 mln zł straty netto. więcej

,,Korona królów" zyskała widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru

Pierwsze odcinki trzeciego sezonu „Korony królów” oglądało średnio 1,13 mln widzów, o 90 tys. osób więcej niż początek drugiej serii. TVP1 w czasie emisji telenoweli zajmuje trzecie miejsce w rynku. więcej

406 tys. widzów ,,Big Brothera" w TVN7. Hitem odcinek z Magdą Gessler

Główne emisje show „Big Brother 2” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 406 tys. widzów, o 352 tys. osób mniej względem całego poprzedniego sezonu reality-show. Największą widownię dotychczas zgromadził nadany na żywo specjalny odcinek z udziałem Magdy Gessler - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Orange z telewizją hybrydową od Emitela

Emitel, operator naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce dostarczył Orange Polska platformę telewizji hybrydowej, która łączy funkcję OTT i IPTV. Wdrożenie trwało osiem miesięcy. więcej

Tylko 409 tys. widzów śledzi ,,Wkręconych w randkę". TVP2 przegrywa z konkurencją

Nowy program „Wkręceni w randkę” po trzech pierwszych odcinkach ogląda średnio 409 tys. widzów. Dwójka w czasie nadawania produkcji przegrywa walkę o widza w rynku telewizyjnym ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. więcej

2,16 mln abonentów platformy Canal+ na koniec I półrocza, wzrost o 44 tys.

W I połowie 2019 roku należąca do koncernu Vivendi grupa Canal+ zanotowała przychody w wysokości 2,52 mld euro, a globalna liczba subskrybentów nadawcy wyniosła 15,6 mln. Tymczasem działająca w Polsce platforma Canal+ zanotowała wzrost liczby użytkowników o 44 tys. do 2,16 mln. więcej

760 tys. widzów nowego programu ,,Najgorszy kucharz", TVP2 przegrywa z konkurencją

Nowy program „Najgorszy kucharz” gromadzi średnio 760 tys. widzów, o 158 tys. osób więcej niż „Bake Off Junior” pokazywany w tym paśmie rok temu. TVP2 w czasie nadawania produkcji przegrywa walkę o widza w rynku telewizyjnym ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. więcej

Superstacja z nową ramówką od 30 września, trzy godziny dziennie premierowego programu

Od poniedziałku, 30 września o godzinie 14.00 Superstacja wystartuje z nową ramówką i wznowi nadawanie programów na żywo. Przynajmniej na razie będzie to trzygodzinny blok premierowych audycji, powtarzany cztery razy dziennie. więcej

Polsat Film kończy 10 lat. Jubileusz promują dwa spoty (wideo)

W poniedziałek, 30 września Polsat Film rozpocznie emisję dwóch spotów - urodzinowego wizerunkowego oraz zapowiadającego premiery filmowe, które będzie można zobaczyć 2 października, czyli w 10 rocznicę uruchomienia stacji. Są to takie tytuły, jak: „Jak stracić chłopaka w 10 dni”, „Blade Runner 2049” oraz „Narzeczony na niby”. więcej

Wiktoria Gabor reprezentantką Polski na Eurowizję Junior 2019

W niedzielę odbył się finał dziecięcej edycji „Szansy na sukces. Eurowizja Junior”, w którym widzowie Dwójki wraz z jury wybrali zwyciężczynię programu. Została nią Wiktoria Gabor, którabędzie reprezentować nasz kraj w Konkursie Piosenki Eurowizji Junior 2019. więcej

Nowy serial ,,Szukając Alaski" w HBO GO i HBO

Od 19 października w HBO GO będzie można oglądać nowy serial „Szukając Alaski”, który powstał na podstawie bestsellerowej powieści Johna Greena. Produkcja od listopada będzie dostępna również w linearnym kanale HBO. więcej

,,Żmijowisko" od 3 listopada w Canal+ (trailer)

W niedzielę, 3 listopada na antenie Canal+ odbędzie się premiera nowego kryminalnego serialu „Żmijowisko”, który powstaje na podstawie prozy Wojciecha Chmielarza. Właśnie udostępniony został trailer produkcji. więcej

Duże spadki oglądalności czołowych stacji muzycznych

Najpopularniejszym kanałem muzycznym w sierpniu br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja Eska Rock TV, a najwięcej ex aequo straciły kanał 4Fun.TV i TO!TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

1,9 mln widzów ,,MasterChefa 8". TVN zdecydowanym liderem w 16-49

Średnia oglądalność początku ósmej edycji „MasterChefa” wynosi 1,90 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 230 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji jest wiceliderem rynku telewizyjnego w 4+ i zdecydowanym liderem w 16-49. więcej

Działacz Konfederacji znów zakłócił ,,Studio Polska" w TVP Info (wideo)

Przebieg programu „Studio Polska” w TVP Info kolejny raz został zakłócony przez działacza Konfederacji. Prowadzący Magdalena Ogórek i Jacek Łęski wyjaśnili, że przedstawiciele tego ugrupowania nie są już zapraszani wskutek wcześniejszych incydentów. więcej

HBO GO tylko z 7-dniowym okresem próbnym

Od 21 października serwis streamingowy HBO GO będzie dostępny w okresie próbnym tylko przez siedem, a nie jak dotychczas 30 dni. więcej

Zmarł aktor Jan Kobuszewski. Grał w serialach, programach tv i Kabarecie Olgi Lipińskiej

W wieku 85 lat zmarł Jan Kobuszewski. Oprócz ról w filmach i przedstawieniach teatralnych zagrał w kilkudziesięciu serialach i programach telewizyjnych oraz występował w kabaretach, m.in. telewizyjnym Kabarecie Olgi Lipińskiej. więcej

Konfederacja zapowiedziała pozew wyborczy, ,,Wiadomości" dodały jej wynik w sondażu

W piątek w „Wiadomościach” jeszcze raz poinformowano o wynikach sondażu wyborczego Pollsteru dla „Super Expressu”. Tym razem uwzględniono poparcie dla Konfederacji, pominięte w czwartkowym wydaniu. Politycy ugrupowania zapowiedzieli pozwanie Telewizji Polskiej w trybie wyborczym. więcej

Piotr Ferszka: marketer jest dzisiaj cyfrowym detektywem

Żyjemy w czasach dobrobytu a klienci nie mają sentymentu i coraz trudniej o ich uwagę oraz lojalność. Nic więc dziwnego, że szefowie marketingu, często pod presją, odchodzą ze stanowisk. Jednocześnie z roku na roku firmy gromadzą coraz więcej cennych danych o swoich klientach, z których nie korzystają. O rynkowych paradoksach, wyzwaniach, ale i o szansach płynących dla marketerów w erze cyfrowej opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor sprzedaży aplikacji w Oracle Polska. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio Wnet ma szansę na częstotliwość także w Łodzi

Radio Wnet będzie mieć nie tylko szansę na uzyskanie częstotliwości w Lublinie i Bydgoszczy, ale również w Łodzi - na 106,1 MHz. W konkursie ogłoszonym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we wszystkich trzech postępowaniach określono takie same wymagania dla zainteresowanych nadawaniem. więcej

 
Prix Italia dla Anny Kołodziejczyk z Polskiego Radia. ,,Inteligentny dokument muzyczny"

Reportaż Anny Kołodziejczyk z Polskiego Radia pt. „Ballada o pieśni” zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Prix Italia w kategorii „Muzyka”. Materiał powstał w „Laboratorium reportażu radiowej Trójki, pod kierunkiem Janusza Deblessema. więcej

 
Jesienna ramówka Czwórki od 1 października z nowymi prowadzącymi, dołączy m.in. raper Włodi

Od 1 października Czwórka Polskiego Radia wystartuje z jesienną ramówką. Pojawią się nowe audycje o tematyce sportowej, ekologii, trendów, kultury oraz nowi prowadzący – wśród nich raper Włodi. Na stronie internetowej rozgłośni będzie również więcej podcastów oraz materiałów wideo.   więcej

 
Dekoncentracja mediów to raczej straszak niż plan. Braun: media były w całości polskie za czasów Radiokomitetu

Politycy PiS od prawie czterech lat mówią o potrzebie dekoncentracji kapitałowej w mediach. W mijającej kadencji nie przedstawiono jednak żadnych konkretnych rozwiązań prawnych. Teraz w programie wyborczym partia rządząca nie wspomina już ani słowem o dekoncentracji. - Media były w całości polskie za czasów Radiokomitetu i RSW "Prasa" - przypomina Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych. więcej

 
Juliusz Braun w książce "Rynek i katedra" o polskich sporach o media publiczne

Były prezes Telewizji Polskiej oraz członek Rady Mediów Narodowych w książce "Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne" na podstawie własnych doświadczeń przypomina najważniejsze wątki z historii radiofonii i telewizji, odwołuje się do sytuacji w Europie i USA, ale i ocenia obecną sytuację polskich mediów publicznych. Przedstawia również możliwe scenariusze zmian w TVP i Polskim Radiu. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
94 nominacje do Effie Awards 2019, najwięcej dla Wavemaker i Starcomu

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland przyznano 94 nominacje. Kilkanaście otrzymały agencje mediowe Wavemaker i Starcomu, z agencji reklamowych najwięcej szans na nagrody ma VMLY&R, a z reklamodawców - IKEA. więcej

PiS nadaje rytm kampanii wyborczej. Jarosław Kaczyński wszechobecny, Koalicja Obywatelska spóźniona (opinie)

Ponad 57 proc. Polaków uważa, że najlepszą kampanię wyborczą prowadzi Prawo i Sprawiedliwość. Działania pozostałych komitetów nie przekroczyły 10 proc. progu poparcia, zaledwie po kilka proc. ankietowanych wskazało je, jako najlepsze kampanie. Wynik taki nie dziwi ekspertów od marketingu politycznego. Zdaniem rozmówców Wirtualnemedia.pl kampania wyborcza PiS to zaprogramowana porządnie, nastawiona na efekt machina: końcowe komunikaty kampanijne, eksploatujące rosnący dobrobyt i dobrą koniunkturę są konsekwentne i proste, a przekaz partii rządzącej jest rzeczywiście spójny, oparty solidnie na pewności siebie jej liderów, prosty i nastawiony na "konkrety". A to wyborcom się podoba. więcej

Commerzbank planuje sprzedaż mBanku. "To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku"

Commerzbank, właściciel mBanku, w przyjętej właśnie strategii właśnie zapowiedział jego sprzedaż. - To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku. Stawiałbym mBank wśród trzech-czterech najsprawniej działających polskich banków - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Maciej Samcik, szef serwisu Subiektywniefinansach.pl. więcej

Komiks dla dzieci o piramidzie żywienia w promocji Lidla (wideo)

W sklepach Lidl rusza promocja, w której do zdobycia jest komiks dla dzieci o zdrowym żywieniu. To kontynuacja działań prowadzonych od początku sierpnia, w ramach których firma promuje żywność z niższą zawartością soli i cukru. więcej

,,Przyjemność smaku na co dzień" reklamuje batony Pawełek Duo (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa nowego wariantu smakowego batonów Pawełek Duo (produkowanych przez Lotte Wedel). Jest realizowana pod hasłem „Przyjemność smaku na co dzień”. więcej

,,Żyj jak chcesz" w kampanii Santander Bank Polska (wideo)

Santander Bank Polska rozpoczyna wizerunkową kampanię reklamową, w której promuje się jako „bank jaki chcesz”. Za jego obsługę marketingową odpowiadają Red8 Advertising, FCB Bridge2Fun i SMG Polska. więcej

Deante po 30 latach zmienia logo i odświeża wizerunek opakowań

Deante, polska marka wyposażenia łazienek i kuchni wprowadza nową identyfikację wizualną. Po blisko 30 latach od założenia firmy zmieniono jej logo, a także odświeżono wygląd opakowań. Firma współpracowała przy zmianach ze studiem kreatywnym Baobaby i agencją Oxymoron. więcej

Golden Drum w tym roku tylko dwa dni, nowa kategoria

Odbywający się co roku w Portoroż festiwal reklamowy Golden Drum w tym roku odbędzie się w lekko zmienionej formule i pod hasłem "Creativity 4 Change".  Kampanie będą też walczyć w nowej, dodatkowej kategorii podkreślające aspekt ich lokalności.   więcej

Firmy technologiczne finansują fake newsy. Strony z dezinformacją dostają z reklam 235 mln dol.

Firmy technologiczne i znane marki pośrednio wspierają przemysł zajmujący się produkcją i szerzeniem fake newsów w sieci - wynika z danych Global Disinformation Index. Zgodnie z nimi każdego roku na stronach zawierających dezinformacje pojawiają się reklamy o łącznej wartości około 235 mln dolarów. Wśród reklamodawców są znane marki, a branża przyznaje że to coraz większy problem. więcej

Dorota Bubka creative group head w Labcon

Dorota Bubka objęła stanowisko creative group head w agencji Labcon (GroupOne). Ostatnio pracowała w Grey Group Polska. więcej

BNP Paribas w nowej kampanii obiecuje, że posadzi drzewa tlenowe (wideo)

Bank BNP Paribas rozpoczął nową odsłonę kampanii, w której promuje się jako „bank zielonych zmian”. Zachęca do przyłączenia się do akcji, w ramach której będzie – w zamian za każde nowe konto czy kredyt gotówkowy- sadzić jedno drzewo tlenowe oxytree. Akcję przygotowały i realizują Havas Media i Sales&More, Publicis Lion, VMLY&R, Point of View oraz Feeders.agency.   więcej

Nie tylko mężczyźni kibicują klubom Ekstraklasy. Co piąta osoba na meczu to kobieta

Średnio mecze Ekstraklasy przyciągają blisko 22 proc. kobiet. Najwięcej fanek gromadzi się na spotkaniach Legii Warszawa, Miedzi Legnica, Lechii Gdańsk i Zagłębia Lubin - pokazują badania agencji marketingowej Selectivv. więcej

Kaufland wycofa ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe

Kaufland Polska planuje jeszcze w tym roku zakończyć sprzedaż naczyń jednorazowego użytku. więcej

W spocie KO smutna rodzina skarży się Morawieckiemu. ,,Telewizja pokazuje, jak jest wspaniale"

Koalicja Obywatelska udostępniła spot wyborczy, w którym rodzina zwraca się do premiera Mateusza Morawieckiego, narzekając na negatywne zjawiska w czasie rządów PiS. Mówią m.in. o mediach publicznych. Natomiast w spocie PSL i Kukiz ’15 krytykowane są zarówno PiS, jak i PO. więcej

Długi firm marketingowych przez 5 lat wzrosły trzykrotnie. 80 proc. przypada na małe agencje

Zadłużenie firm marketingowych wobec kontrahentów w Krajowym Rejestrze Długów wynosi obecnie 91,5 mln zł, wobec 32,1 mln zł w 2014 roku. Ma je 3,7 tys. podmiotów, głównie działalności jednoosobowe. - Małe agencje często przyjmują w ciemno każde zlecenie, bo pozyskanie klienta nie jest łatwe. W efekcie, gdy kontrahent ociąga się z płatnością, agencja zaczyna tonąć - komentuje Adam Łącki, prezes KRD. więcej

,,Na zdravie, Poľsko!" w kampanii piwa Zlatý Bažant

Rozpoczęła się internetowa kampania reklamowa piwa Zlatý Bažant (produkowanego przez Grupę Żywiec). Za jej przygotowanie i realizację odpowiada agencja Twin .digital collective. więcej

Piotr Ferszka: marketer jest dzisiaj cyfrowym detektywem

Żyjemy w czasach dobrobytu a klienci nie mają sentymentu i coraz trudniej o ich uwagę oraz lojalność. Nic więc dziwnego, że szefowie marketingu, często pod presją, odchodzą ze stanowisk. Jednocześnie z roku na roku firmy gromadzą coraz więcej cennych danych o swoich klientach, z których nie korzystają. O rynkowych paradoksach, wyzwaniach, ale i o szansach płynących dla marketerów w erze cyfrowej opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor sprzedaży aplikacji w Oracle Polska. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Wrocław zaczął wydawać darmowy biuletyn. ,,Nie konkurujemy z gazetami"

Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej rozpoczęła wydawanie bezpłatnego biuletynu miejskiego „Wroclaw.pl”. Jest rozdawany w wielu miejscach w mieście, to drukowana wersja miejskiego serwisu internetowego. więcej

,,Gazeta Wyborcza" z kolejnymi dwiema ,,Czarnymi księgami" o rządach PiS

W najbliższym tygodniu z „Gazetą Wyborczą” (Agora) ukażą się dwa kolejne dodatki z cyklu „Czarna Księga”, które w krytycznym opisują rządy Prawa i Sprawiedliwości. Są to „Czarna księga PiSancjum” i „Czarna księga niszczenia klimatu”. więcej

IWP wobec deklaracji Google ws. dyrektywy o prawach autorskich: nadużywa swojej monopolistycznej pozycji

Google oświadczył, że nie będzie płacił wydawcom za wykorzystywanie materiałów prasowych zgodnie z przyjętym we Francji rozwiązaniem, które wejdzie w życie pod koniec października. Izba Wydawców Prasy podziela oburzenie Alliance de la presse i ocenia, że to nadużywanie monopolistycznej pozycji przez światowego giganta. więcej

,,Logo" współpracuje z TVN: dodatek motoryzacyjny z TVN Turbo, kod do Player.pl

W poniedziałek 30 września ukaże się październikowy numer miesięcznika „Logo” (Agora), tym razem z dodatkiem o motoryzacji przygotowanym wspólnie z redakcją TVN Turbo. Czytelnicy otrzymają także 30-dniowy kod dostępu do Player.pl. więcej

Polskie Wydawnictwo Rolnicze z 38,5 mln zł wpływów. Zysk zmalał do 260 tys. zł po aktualizacji aktywów finansowych

W ub.r. Polskie Wydawnictwo Rolnicze zanotowało wzrost przychodów o 1,1 proc. do 38,5 mln zł oraz 258,5 tys. zł zysku netto (wobec 2,52 mln zł rok wcześniej). Firma zarabia przede wszystkim ze sprzedaży prenumeratowej i reklam w swoich czasopismach, jej zysk zmalał wskutek prawie 2 mln zł kosztów aktualizacji aktywów finansowych. więcej

Nowy magazyn Burdy "Zdrowie na talerzu" dostępny w kioskach

Od na rynku pojawił się nowy magazyn „Zdrowie na talerzu”, który wydaje Burda Media Polska. Ma prezentować zdrowe przepisy i porady, co jeść, by dieta była pełnowartościowa i zbilansowana. więcej

,,Działkowiec" umacnia się na pozycji lidera. ,,Mój Ogródek" najbardziej w dół

W lipcu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie umocnił się „Działkowiec”, który jako jedyny w zestawieniu pochwalić się mógł wzrostem. Z kolei najwięcej stracił „Mój Ogródek” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
WP Finanse wyprzedziły Infor.pl i Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl (TOP10 serwisów biznesowych)

Wśród serwisów o tematyce gospodarczo-prawnej liderem jest bez zmian Money.pl przed Business Insider Polska. WP Finanse pod względem zasięgu wyprzedziły Rp.pl i Infor.pl, ta ostatnia witryna podobnie jak Gazetaprawna.pl zanotowała w skali miesiąca spory spadek odwiedzalności. więcej

Commerzbank planuje sprzedaż mBanku. "To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku"

Commerzbank, właściciel mBanku, w przyjętej właśnie strategii właśnie zapowiedział jego sprzedaż. - To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku. Stawiałbym mBank wśród trzech-czterech najsprawniej działających polskich banków - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Maciej Samcik, szef serwisu Subiektywniefinansach.pl. więcej

Platforma Obywatelska wydaje na reklamy na Facebooku więcej niż PiS. Małgorzata Kidawa-Błońska zapłaciła ponad 94 tys. złotych

W mediach społecznościowych trwa kampania wyborcza do sejmu i senatu. Od 25 sierpnia do 23 września 2019 roku Koalicja Obywatelska wydała na reklamy polityczne na Facebooku ponad 936 tys. złotych, Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość mniej - z górą 45 tys. Wśród polityków liderem wydatków jest Małgorzata Kidawa-Błońska, która opłaciła reklamy na Facebooku na kwotę przekraczającą 94 tys. złotych. więcej

Apple pokaże swoje oryginalne treści najpierw w kinach. Później trafią na platformę Apple TV+

Koncern Apple planuje, że jego oryginalne firmy fabularne będą w pierwszej kolejności dystrybuowane w kinach, zanim trafią do oferty zapowiedzianego serwisu VOD Apple TV+. W ten sposób Apple chce przede wszystkim przyciągnąć do swoich projektów znaczących twórców filmowych oraz znanych aktorów, a także zapewnić sobie możliwość zdobywania przez jego oryginalne produkcje znaczących nagród w branży. więcej

YouTube Music w nowych urządzeniach z Androidem 10. Zastąpi platformę Google Play Music

Serwis streamingowy YouTube Music będzie podstawową usługą muzyczną pochodzącą od Google preinstalowaną w urządzeniach mobilnych działających w systemie Android 10. Platforma zastąpi Google Play Music, która pozostanie dostępna jako zewnętrzna aplikacja. więcej

IWP wobec deklaracji Google ws. dyrektywy o prawach autorskich: nadużywa swojej monopolistycznej pozycji

Google oświadczył, że nie będzie płacił wydawcom za wykorzystywanie materiałów prasowych zgodnie z przyjętym we Francji rozwiązaniem, które wejdzie w życie pod koniec października. Izba Wydawców Prasy podziela oburzenie Alliance de la presse i ocenia, że to nadużywanie monopolistycznej pozycji przez światowego giganta. więcej

Google partnerem strategicznym Operatora Chmury Krajowej. W Warszawie powstanie centrum regionalne Google Cloud

Państwowa spółka Operator Chmury Krajowej ogłosiła, że jej partnerem strategicznym zostało Google. W Warszawie uruchomione zostanie regionalne centrum infrastruktury technicznej Google Cloud. więcej

Firmy technologiczne finansują fake newsy. Strony z dezinformacją dostają z reklam 235 mln dol.

Firmy technologiczne i znane marki pośrednio wspierają przemysł zajmujący się produkcją i szerzeniem fake newsów w sieci - wynika z danych Global Disinformation Index. Zgodnie z nimi każdego roku na stronach zawierających dezinformacje pojawiają się reklamy o łącznej wartości około 235 mln dolarów. Wśród reklamodawców są znane marki, a branża przyznaje że to coraz większy problem. więcej

Demotywatory, Jbzdy i Jeja ze spadkami, mocno w górę Sadistic (TOP10 serwisów z humorem)

Wśród witryn z memami i innymi śmiesznymi treściami liderem zasięgowym są niezmiennie Demotywatory.pl, przy czym w skali miesiąca zanotowały spory spadek odwiedzalności, podobnie jak Jbzdy.net i Jeja.pl. Za to mocno w górę poszedł Sadistic.pl, wzrosty osiągnęły też Joemonster.org i Wiocha.pl. więcej

Rynek twórców internetowych skonfliktowany o budżety reklamowe? (opinie)

Sylwester Wardęga, niegdyś popularny youtubowy twórca, ostro skrytykował polskie środowisko twórców internetowych i sieci partnerskie. Zdaniem youtubera trwa ostra, nie zawsze czysta gra o budżety reklamowe. Jednak inni przedstawiciele środowiska twórców internetowych uważają, że rynek rozwija się naturalnie i na równych dla wszystkich zasadach. więcej

Akcje Netfliksa przez trzy miesiące w dół o 30 proc. ,,To dopiero początek problemów"

Utrata użytkowników w USA i zapowiedź rosnącej konkurencji w segmencie VOD spowodowała, że Netflix znajduje się w coraz trudniejszej sytuacji. Akcje najpopularniejszego serwisu streamingowego szybują w dół, w ciągu ostatnich miesięcy straciły na wartości około 30 procent. - Spadek ceny akcji Netfliksa jest ściśle związany z narastającymi wątpliwościami inwestorów co do przyszłości firmy. Utrata najbardziej popularnych seriali na rzecz nowych platform streamingowych to może być dopiero początek problemów dotychczasowego lidera - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Sowa, ekspert segmentu VOD. więcej

Piotr Ferszka: marketer jest dzisiaj cyfrowym detektywem

Żyjemy w czasach dobrobytu a klienci nie mają sentymentu i coraz trudniej o ich uwagę oraz lojalność. Nic więc dziwnego, że szefowie marketingu, często pod presją, odchodzą ze stanowisk. Jednocześnie z roku na roku firmy gromadzą coraz więcej cennych danych o swoich klientach, z których nie korzystają. O rynkowych paradoksach, wyzwaniach, ale i o szansach płynących dla marketerów w erze cyfrowej opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor sprzedaży aplikacji w Oracle Polska. materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
PiS nadaje rytm kampanii wyborczej. Jarosław Kaczyński wszechobecny, Koalicja Obywatelska spóźniona (opinie)

Ponad 57 proc. Polaków uważa, że najlepszą kampanię wyborczą prowadzi Prawo i Sprawiedliwość. Działania pozostałych komitetów nie przekroczyły 10 proc. progu poparcia, zaledwie po kilka proc. ankietowanych wskazało je, jako najlepsze kampanie. Wynik taki nie dziwi ekspertów od marketingu politycznego. Zdaniem rozmówców Wirtualnemedia.pl kampania wyborcza PiS to zaprogramowana porządnie, nastawiona na efekt machina: końcowe komunikaty kampanijne, eksploatujące rosnący dobrobyt i dobrą koniunkturę są konsekwentne i proste, a przekaz partii rządzącej jest rzeczywiście spójny, oparty solidnie na pewności siebie jej liderów, prosty i nastawiony na "konkrety". A to wyborcom się podoba. więcej

Rzecznik prasowa Agata Kupracz odchodzi z Portu Gdańsk

Rzecznik prasowa zarządu Morskiego Portu Gdańsk, Agata Kupracz, po ponad dwóch latach kończy współpracę ze spółką. Zajmie się własną działalnością. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Unia Europejska: W 2020 roku wprowadzimy podatek cyfrowy, także przy braku rozwiązań globalnych
115 mln złotych finansowania dla Booksy. Wśród inwestorów fundusze VC i prywatni finansiści
PKO BP testuje premiowanie pracowników za uśmiechy w rozmowach z klientami (wideo)
WIBattack atakuje karty SIM w smartfonach. Może lokalizować użytkowników i nabijać rachunki u operatora
Haitong Bank podnosi ceny docelowe akcji Cyfrowego Polsatu, Play i Orange
Lidia Stępińska-Ustasiak zastępcą dyrektora Departamentu Spraw Zagranicznych w UKE
iPhone 7 najczęściej używanym smartfonem, wyprzedza Samsung Galaxy S8
Wizja rynku detalicznego przyszłości według Microsoft i Eurocash
Apple: kolejne poprawki dla iOS i iPadOS
Orange: kolejna podwyżka w ofercie prepaid
Adidas z Reebokiem: nowy model butów Instapump Fury Boost
 
 
 
GOSPODARKA
 
Commerzbank planuje sprzedaż mBanku. "To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku"
Unia Europejska: W 2020 roku wprowadzimy podatek cyfrowy, także przy braku rozwiązań globalnych
115 mln złotych finansowania dla Booksy. Wśród inwestorów fundusze VC i prywatni finansiści
PKO BP testuje premiowanie pracowników za uśmiechy w rozmowach z klientami (wideo)
Haitong Bank podnosi ceny docelowe akcji Cyfrowego Polsatu, Play i Orange
Wizja rynku detalicznego przyszłości według Microsoft i Eurocash
Adidas z Reebokiem: nowy model butów Instapump Fury Boost
Trójmiasto wkrótce z 1 mln metrów kwadratowych powierzchni biurowych
Polacy jedzą ponad 40 kg cukru rocznie. 2,7 mln chorych na cukrzyce
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Korona królów" zyskała widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Apple pokaże swoje oryginalne treści najpierw w kinach. Później trafią na platformę Apple TV+
Wiktoria Gabor reprezentantką Polski na Eurowizję Junior 2019
Nowy serial ,,Szukając Alaski" w HBO GO i HBO
,,Żmijowisko" od 3 listopada w Canal+ (trailer)
Céline Dion wystąpi w maju w Polsce. Koncerty w Łodzi i Krakowie
"The Last Duel" - nowy film Ridleya Scotta. Zagrają Jodie Comer, Matt Damon i Ben Affleck
Jennifer Lopez i Shakira gwiazdami Super Bowl 2020
Jason Bateman i Ryan Reynolds w komedii "Trop"
,,(Nie)znajomi" od tego weekendu w kinach. ,,Współczesny portret Polaków" (wideo)
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj