Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 3 Lutego 2020
 
 
 
Animowany serial ,,Kosmiczny wykop" z Robertem Lewandowskim nowością TVN, Siódemki i player.pl
 
Telewizja TVN pracuje nad serialem animowanym „Kosmiczny wykop” z udziałem Roberta Lewandowskiego. Składająca się z 26 odcinków produkcja będzie miała swoją premierę jesienią w TVN, Siódemce i serwisie player.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Od Amazona i Audi do Trumpa i Walmartu - wszystkie spoty z Super Bowl 2020 (wideo)
 
Przedstawiamy wszystkie spoty reklamowe pokazane przy transmisji z niedzielnego meczu o Super Bowl. Wyemitowano ponad 50 reklam, m.in. marek Amazon, Audi, Cheetos, Coca-Cola, Facebook, Google, Hyundai, Kia, Microsoft, McDonald’s, Pepsi, Porsche, Snickers, Turkish Airlines i Walmart. więcej
 
 
Vectra kupiła Multimedia Polska, Jan Piotrowski prezesem za Andrzeja Rogowskiego
 
Vectra sfinalizowała kupno 100 proc. akcji operatora kablowego Multimedia Polska, na co warunkową zgodę wydał niedawno UOKiK. Nowym prezesem przejętej spółki został Jan Piotrowski, zastępując Andrzeja Rogowskiego. więcej
 
 
Kryzysy wizerunkowe w ,,Dzień dobry TVN" i "Vivie". "Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny"
 
W ostatnich dniach doszło do dwóch głośnych kryzysów wizerunkowych w mediach mainstreamowych: jeden dotyczył "Dzień dobry TVN" (TVN Discovery Polska), a drugi magazynu "Viva" (Edipresse Polska). Kto powinien odpowiadać w redakcjach za tego typu sytuacje? - Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny - uważa dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska. więcej
 
 
TVN i właściciel UPC chcą sprzedać akcje Platformy Canal+
 
TVN i spółka zależna Liberty Global, właściciela UPC, rozważają skorzystanie z opcji sprzedaży akcji ITI Neovision, operatora Platformy Canal+. Obecnie mają 49 proc. jej akcji, większościowym właścicielem nadal zamierza być Grupa Canal+. TVN i Liberty Global może nie odpowiadać rola akcjonariuszy mniejszościowych, a ich platformy telewizyjne i internetowe są konkurencją dla Platformy Canal+ - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Netflix zmienia pomiar odtworzeń filmów i seriali. ,,2 minuty to absurd" więcej
 
0,38 proc. udziału TV Trwam w 2019 roku. ,,Problemem jest konkurencja w postaci TVP" (top 150 stacji) więcej
 
NIK zbada finanse TVP. Juliusz Braun: kontrola jest bardzo wskazana więcej
 
Apple z 91,9 mld dol. wpływów i 22,2 mld dol. zysku. W górę sprzedaż iPhone'ów i wearables, w dół Maców i iPadów więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Prezes Zarządu / CEO Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych ,,MOC TV"
Public Affairs Manager United PR
Programming Coordinator Fox Networks Group Poland
Key Account Manager Dział Klientów Strategicznych i Agencyjnych Grupa ZPR Media
Manager Programowy w Business Partnering Solutions Ringier Axel Springer Media
MANAGER DS. ZARZĄDZANIA PODWYKONAWCAMI TVN
Specjalista ds. Sprzedaży Wirtualnemedia.pl
BRAND MANAGER KANAŁÓW DZIECIĘCYCH CANAL+
Specjalista ds. tworzenia bazy treści lokalnych Polska Press
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Animowany serial ,,Kosmiczny wykop" z Robertem Lewandowskim nowością TVN, Siódemki i player.pl

Telewizja TVN pracuje nad serialem animowanym „Kosmiczny wykop” z udziałem Roberta Lewandowskiego. Składająca się z 26 odcinków produkcja będzie miała swoją premierę jesienią w TVN, Siódemce i serwisie player.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Vectra kupiła Multimedia Polska, Jan Piotrowski prezesem za Andrzeja Rogowskiego

Vectra sfinalizowała kupno 100 proc. akcji operatora kablowego Multimedia Polska, na co warunkową zgodę wydał niedawno UOKiK. Nowym prezesem przejętej spółki został Jan Piotrowski, zastępując Andrzeja Rogowskiego. więcej

Kryzysy wizerunkowe w ,,Dzień dobry TVN" i "Vivie". "Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny"

W ostatnich dniach doszło do dwóch głośnych kryzysów wizerunkowych w mediach mainstreamowych: jeden dotyczył "Dzień dobry TVN" (TVN Discovery Polska), a drugi magazynu "Viva" (Edipresse Polska). Kto powinien odpowiadać w redakcjach za tego typu sytuacje? - Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny - uważa dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska. więcej

TVN i właściciel UPC chcą sprzedać akcje Platformy Canal+

TVN i spółka zależna Liberty Global, właściciela UPC, rozważają skorzystanie z opcji sprzedaży akcji ITI Neovision, operatora Platformy Canal+. Obecnie mają 49 proc. jej akcji, większościowym właścicielem nadal zamierza być Grupa Canal+. TVN i Liberty Global może nie odpowiadać rola akcjonariuszy mniejszościowych, a ich platformy telewizyjne i internetowe są konkurencją dla Platformy Canal+ - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Towarzystwo Dziennikarskie o dziennikach TVP, Polsatu i TVN: te same informacje, różny sposób przedstawienia

Analiza serwisów informacyjnych TVN, TVP i Polsatu przeprowadzona w styczniu br.  przez Towarzystwo Dziennikarskie wykazała, że dobór informacji w TVP i przez stacje komercyjne "nie różnił się istotnie, choć sposób przedstawienie tematów i wyrażane w nich opinie były zdecydowanie odmienne". więcej

UPC: 5 nowych pakietów telewizji i internetu, promocja z telefonią mobilną (wideo)

UPC Polska wprowadza pięć nowych pakietów internetu światłowodowego z telewizją, od 59 zł miesięcznie. Jednocześnie w nowej kampanii promuje trzymiesięczny gratisowy okres korzystania z usług komórkowych. więcej

Cyfrowy Polsat sprzedał 69 inwestorom ,,zielone obligacje" za 1 mld zł

Cyfrowy Polsat przydzielił 69 inwestorom obligacje o wartości nominalnej 1 mld zł na refinansowanie inwestycji o charakterze proekologicznym. - Odnotowaliśmy bardzo duże zainteresowanie emisją i spotkaliśmy się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony rynku. Uzyskaliśmy świetną marżę, najniższą w historii naszych dotychczasowych emisji - podkreśla Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w firmie. więcej

SmartDom ma 2 mln klientów. Promocja w Plusie i Cyfrowym Polsacie, w reklamach Antoni Królikowski

Z uruchomionego sześć lat temu wspólnego programu sieci Plus i Cyfrowego Polsatu - SmartDom - korzysta już ponad dwa miliony klientów. Łączna liczba usług, z jakich korzystają to 6 mln. - Najważniejsze jest dla nas to, czego chcą nasi klienci - komentuje Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. więcej

Inea ma 400 mln zł od konsorcjum finansowego. ,,Kluczowa jest budowa otwartej sieci światłowodowej"

Spółka Inea wraz ze spółkami powiązanymi otrzymała dodatkowe dofinansowanie w kwocie 400 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na strategiczne projekty inwestycyjne i rozwój, w tym m.in. na działania zmierzające ku budowie otwartej sieci światłowodowej. więcej

Stopklatka na plusie w 2019 roku, niecały milion zł zysku

Ze wstępnych wyników Stopklatki SA - spółki z Grupy Kino Polska TV - wynika, że zanotowała ona zysk netto na poziomie 0,9 mln zł wobec straty na poziomie 3,3 mln zł rok wcześniej. więcej

Jacek Koskowski na czele sprzedaży i dystrybucji w Kino Polska TV, odchodzi Sławomir Nawrot

Jacek Koskowski został dyrektorem generalnym ds. sprzedaży i dystrybucji Kino Polska TV. Po 15 latach pracy z firmą żegna się Sławomir Nawrot, poprzedni dyrektor sprzedaży i pełnomocnik zarządu. więcej

Adam Feder o zwolnieniu z ,,Dzień dobry TVN": zrzucanie z sań nie jest elegancką taktyką radzenia sobie z kryzysem

Zwolniony z pracy reporter „Dzień Dobry TVN”, Adam Feder wystosował w piątek specjalne oświadczenie, w którym pisze, że nie ma pretensji do nikogo, kto zamawia tematy i ocenia je przed emisją, jednak uważa, że „zrzucanie z sań na pożarcie” nie jest elegancką taktyką radzenia sobie przez stację z kryzysem wizerunkowym. więcej

,,Kod genetyczny" od 2 marca w TVN. Emisja w poniedziałkowe wieczory (wideo)

W poniedziałek, 2 marca TVN rozpocznie emisję nowego 8-odcinkowego serialu „Kod genetyczny” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W rolach głównych występują Karolina Gruszka, Adam Woronowicz i Maciej Musiałowski. więcej

Od lutego mniej tematyki biznesowej w TVN24 BiS

TVN24 BiS (TVN Discovery Polska) od lutego 2020 roku zmniejszy liczbę programów biznesowych. Zniknie "Biznes dla ludzi". więcej

,,Kevin sam w domu" i ,,Wydarzenia" hitami Polsatu w 2019 roku (top 30)

Największą widownię w 2019 roku w Polsacie zgromadziły takie pozycje, jak: kultowy film „Kevin sam w domu”, dziennik „Wydarzenia” i film „Kevin sam w domu” - 30 topowych pozycji w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

Tomasz Sekielski wzywa do "wyłączenia TVP i włączenia myślenia"

Dziennikarz i reporter, współautor "Tylko nie mów nikomu" - dokumentu o pedofilii w Kościele na swoim Facebooku wezwał internautów do "wyłączenia TVP i włączenia myślenia". więcej

,,M jak miłość", ,,Sylwester marzeń" i benefis Martyniuka hitami TVP2 w 2019 roku (top 30)

Największą widownię w 2019 roku w TVP2 zgromadziły takie pozycje, jak: „M jak miłość”, „Sylwester marzeń” i druga część benefisu Zenona Martyniuka „Życie to są chwile” - 30 topowych pozycji w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

Makowski o kpinach z pluralizmu w ,,Salonie Dziennikarskim": nie spełniał kryteriów lewizmu-platformizmu, wzburzenie Eurołajzy

W ostatnim wydaniu „Salonu Dziennikarskiego” w TVP Info były cztery osoby związane z „Sieci” i wPolityce.pl. Niektórzy dziennikarz i politycy kpili z braku pluralizmu w programie. - Dobór komentatorów nie spełniał kryteriów lewizmu-platformizmu! Cieszę się, że mogłem w tym skandalu wziąć udział. Wzburzenie jednego Eurołajzy szczególnie sprawiło mi radość - skomentował Ryszard Makowski. więcej

Szef TAI pochwalił ministra obrony narodowej za zakup F-35. ,,Bardzo dobra zmiana w MON"

Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski na Twitterze pochwalił Ministerstwo Obrony Narodowej i szefa tego resortu Mariusza Błaszczaka za zakup amerykańskich samolotów F-35. - Wreszcie szybko modernizujemy armię. Już kilka dni po zakupie a wszelkiej maści trolle i malkontenci nadal płaczą - stwierdził. więcej

Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji

Firma ITI Neovision, operator Platformy Canal+, poinformowała, że analizuje wspólnie ze swoimi akcjonariuszami i doradcami możliwość debiutu giełdowego. Jej strategicznym akcjonariuszem ma być nadal Grupa Canal+, sprzedaż akcji rozważają natomiast TVN i właściciel UPC. więcej

AT&T z niższymi przychodami w czwartym kwartale 2019 roku. Powodem nakłady inwestycyjne na HBO Max

AT&T podało, że skonsolidowane przychody za ostatnie trzy miesiące ubiegłego roku spadły do 46,8 mld dolarów z 48 mld dolarów w analogicznym okresie 2018 roku. Gorsze wyniki firma tłumaczy wydatkami na treści do szykowanej platformy HBO Max. więcej

To oni czynią polski Internet lepszym miejscem. Firma nazwa.pl przyznała 4 wyróżnienia

W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku intensywnie działały na rzecz poprawy jakości Internetu. Wyróżnione zostały trzy przedsiębiorstwa w kategoriach: Bezpieczeństwo, Innowacje i Edukacja. Firma przyznała także jedno wyróżnienie specjalne. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
"Małgośka" zwycięską piosenką w plebiscycie "Piosenki 95-lecia Polskiego Radia"

Słuchacze Polskiego Radia oddali najwięcej głosów na "Małgośkę" Maryli Rodowicz w plebiscycie z okazji 95-lecia rozgłośni. Utwór od początku konkursu, aż do jego zakończenia utrzymał się na pierwszym miejscu. więcej

 
Poseł Lewicy Maciej Gdula po sprzeczce z Katarzyną Gójską wyszedł z audycji Polskiego Radia 24 i TV Republika

Maciej Gdula, poseł Lewicy, w niedzielę wyszedł ze studia Polskiego Radia 24 w trakcie audycji „7x24”emitowanej jednocześnie w Polskim Radiu 24 i Telewizji Republika, narzekając, że prowadząca Katarzyna Gójska mu przerywała. - Rozumiem, że przerywają mi pisowscy politycy. Jednak gdy dołącza się do nich prowadząca to przekroczone zostają cywilizowane zasady - uzasadnił. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w II półroczu w Kielcach. Meloradio awansowało na drugie miejsce

Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od lipca do grudnia ub.r. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Meloradio i Polskie Radio Kielce - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Od Amazona i Audi do Trumpa i Walmartu - wszystkie spoty z Super Bowl 2020 (wideo)

Przedstawiamy wszystkie spoty reklamowe pokazane przy transmisji z niedzielnego meczu o Super Bowl. Wyemitowano ponad 50 reklam, m.in. marek Amazon, Audi, Cheetos, Coca-Cola, Facebook, Google, Hyundai, Kia, Microsoft, McDonald’s, Pepsi, Porsche, Snickers, Turkish Airlines i Walmart. więcej

Zenith broni budżetu mediowego PGE przed Value Media, Media Group i ClickAd Interactive

Do przetargu na obsługę mediową Polskiej Grupy Energetycznej (GK PGE) zgłosiły się: Value Media (Group One), Media Group, ClickAd Interactive i Zenith (Publicis Media) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Ten ostatni broni budżetu klienta, dla którego pracuje od dwóch lat. więcej

Monika Brodka, Maciej Musiał i Marcin Dorociński w kampanii ,,Wielka zwrotka Ż"

Grupa Żywiec zaczyna kampanię „Wielka zwrotka Ż” zachęcającą do oddawania butelek zwrotnych. Występują w niej piosenkarka Monika Brodka oraz aktorzy Maciej Musiał i Marcin Dorociński. więcej

UPC: 5 nowych pakietów telewizji i internetu, promocja z telefonią mobilną (wideo)

UPC Polska wprowadza pięć nowych pakietów internetu światłowodowego z telewizją, od 59 zł miesięcznie. Jednocześnie w nowej kampanii promuje trzymiesięczny gratisowy okres korzystania z usług komórkowych. więcej

Resort sprawiedliwości poza internetem promował się w ub.r. za 43,6 mln zł. 85 proc. budżetu tv wydano w TVP

Wydatki reklamowe Ministerstwa Sprawiedliwości wyniosły w ub.r. 43,6 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Ponad 42 mln zł kosztowały reklamy Funduszu Sprawiedliwości. Resort najwięcej wydał w Telewizji Polskiej i w Grupie RMF. więcej

SmartDom ma 2 mln klientów. Promocja w Plusie i Cyfrowym Polsacie, w reklamach Antoni Królikowski

Z uruchomionego sześć lat temu wspólnego programu sieci Plus i Cyfrowego Polsatu - SmartDom - korzysta już ponad dwa miliony klientów. Łączna liczba usług, z jakich korzystają to 6 mln. - Najważniejsze jest dla nas to, czego chcą nasi klienci - komentuje Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. więcej

Darmowy internet w promocji T-Mobile na kartę

Rusza nowa promocja dla klientów T-Mobile korzystających z oferty na kartę. Za doładowania konta klienci otrzymują w prezencie dodatkowe 10 GB internetu. więcej

Hasbro przenosi globalny budżet mediowy z Omnicomu do GroupM

Amerykański producent zabawek Hasbro (m.in. Little Pony, Play-doh, Furby) konsoliduje swój globalny budżet mediowy w MediaCom (GroupM/WPP). Tym samym kończy dotychczasową siedmioletnią współpracę z Omnicom Media Group. więcej

Dwa Miliony Grzesków do wygrania w loterii

Z początkiem lutego wystartowała druga edycja akcji promocyjnej marki Grześki (Colian), w której konsumenci mogą zdobyć 2 miliony batonów. więcej

,,Przyszłość jest w Twoich rękach" w kampanii maszynek do golenia Wilkinson (wideo)

Wystartowała wizerunkowa kampania reklamowa maszynek do golenia Wilkinson (produkowanych przez Edgewell Personal Care Poland). więcej

Michał Szczerba: z VMLY&R do Artegence

Z początkiem lutego Michał Szczerba objął stanowisko senior strategy plannera w Artegence. Ostatnio pracował na analogicznym stanowisku w VMLY&R Poland. więcej

Stephanie Nerlich dyrektorem ds. relacji globalnych klientów w Havas Creative Group

Sieć Havas Creative Group utworzyła stanowisko dyrektora ds. relacji globalnych klientów. Funkcję tę powierzono Stephanie Nerlich, która ostatnio była dyrektorką wykonawczą MDC Partners, więcej

Fox da dodatkową przerwę reklamową przy Super Bowl. ,,To zadaje kłam dotychczasowym twierdzeniom o kryzysie"

Sieć telewizyjna Fox zapowiedziała, że podczas transmisji w najbliższy weekend finału rozgrywek amerykańskiego futbolu NFL Super Bowl wyemituje dodatkowy, nieplanowany wcześniej blok reklamowy. Reklamodawców w tym roku jest więcej niż czasu przeznaczonego na reklamy. - W tym roku będziemy mieć kilka debiutów,  powrotów i wątki polityczne. To wszystko wykreowało przekonanie, że „dużym” po prostu nie wypada na Super Bowl nie być i do niego nie nawiązywać - komentuje dla Wirtualnemedia.pl  Aleksandra Marciniak, dyrektor Havas Sport Entertainment. więcej

Twórca hitu "U Can't Touch This" reklamuje Cheetos na Super Bowl

MC Hammer wystąpił w reklamie nowego Cheetos Popcorn, która zostanie wyemitowana w bloku reklamowym w czasie Super Bowl. więcej

Lotto partnerem głównym Suzuki Pucharu Polski koszykarzy

Marka Lotto należąca do spółki Totalizator Sportowy została partnerem głównym Suzuki Pucharu Polski koszykarzy i partnerem tytularnym konkursu wsadów. więcej

Wiceszef MSZ o PFN: idea słuszna, ale po wpadkach przydałby się start pod nową nazwą

Wiceminister spraw zagranicznych Paweł Jabłoński stwierdził, że po mocno krytykowanych animacjach Polskiej Fundacji Narodowej o II wojnie światowej interweniowali nie tylko przedstawiciele prezydenta Andrzeja Dudy, lecz także MSZ-u. - Idea jest słuszna, ale po tylu wpadkach potrzebna byłaby chyba zmiana nazwy i rozpoczęcie wszystkiego od nowa - powiedział o PFN. więcej

Amerykański biznesmen kupił reklamę na Super Bowl, żeby podziękować weterynarzom za uratowanie psa

Właściciel firmy Weathertech David MacNeil w nietypowy sposób odwdzięcza się weterynarzom, którzy uratowali jego psa. Biznesmen kupił reklamę na Super Bowl. więcej

Energa Basket Liga z pierwszą transmisją meczu na Facebooku i YouTubie

W najbliższą niedzielę na profilach Energa Basket Ligi na Facebooku i YouTubie będzie transmitowany mecz Anwil Włocławek - Enea Astoria Bydgoszcz. To pierwsza transmisja z polskiej ligi koszykarskiej w mediach społecznościowych. więcej

To oni czynią polski Internet lepszym miejscem. Firma nazwa.pl przyznała 4 wyróżnienia

W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku intensywnie działały na rzecz poprawy jakości Internetu. Wyróżnione zostały trzy przedsiębiorstwa w kategoriach: Bezpieczeństwo, Innowacje i Edukacja. Firma przyznała także jedno wyróżnienie specjalne. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Kryzysy wizerunkowe w ,,Dzień dobry TVN" i "Vivie". "Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny"

W ostatnich dniach doszło do dwóch głośnych kryzysów wizerunkowych w mediach mainstreamowych: jeden dotyczył "Dzień dobry TVN" (TVN Discovery Polska), a drugi magazynu "Viva" (Edipresse Polska). Kto powinien odpowiadać w redakcjach za tego typu sytuacje? - Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny - uważa dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska. więcej

Lasy Państwowe zakończyły współpracę z agencją, której szefowi zarzono oczernianie ekologów. "Postąpiły właściwie"

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku, która zerwała współpracę z agencją PReal’s po tym, jak „Gazeta Wyborcza” opisała, że jej prezes Kamil Mirosław Radomski oczerniał na Facebooku ekologów i organizację WWF. Lasy Państwowe postąpiły słusznie - uważają szefowie innych agencji public relations. Uzasadniają, że takie zachowania PR-owców są niedopuszczalne, zaś wyciągnięcie natychmiastowych konsekwencji w takich sytuacjach powinno być stałą praktyką. więcej

Agora inwestuje w rozwój marki Pasibus. Burgery mają trafić na rynki zagraniczne

Spółki z grupy Agory - Helios oraz Step Inside - podpisały umowę inwestycyjną z częścią wspólników firmy Food for Nation w celu rozwoju punktów gastronomicznych pod marką Pasibus. Określa ona zasady współpracy oraz rozwoju biznesu. więcej

Warren Buffett sprzedaje biznes prasowy

Inwestor Warren Buffett i jego holding Berkshire Hathaway za 140 milionów dolarów sprzedają swoje tytuły prasowe koncernowi Lee Enterprise.  więcej

Orlen liczy, że zgoda na przejęcie Ruchu zostanie wydana w bieżącym kwartale

PKN Orlen spodziewa się, że Komisje Europejska i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w bieżącym kwartale wydadzą zgodę na przejęcie przez firmę dystrybuującego prasę Ruchu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Amazon Prime ma 150 mln użytkowników. Obejrzeli dwa razy więcej treści niż przed rokiem

Liczba użytkowników płatnej platformy Amazon Prime korzystających w ramach abonamentu z treści wideo przekroczył 150 mln. W ciągu roku liczba godzin filmów i seriali odtworzonych w serwisie wzrosła dwukrotnie, w planach jest wprowadzenie przystawki Fire TV w nadchodzących modelach samochodów marek BMW i Fiat Chrysler. więcej

Strony główne: WP.pl przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła Interię

Wśród stron głównych czołowych portali horyzontalnych najwięcej użytkowników i odsłon ma WP.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez internautów - o2.pl. Strona główna Gazeta.pl w liczbie odwiedzających wyprzedziła analogiczną witrynę Interii. więcej

Netflix zmienia pomiar odtworzeń filmów i seriali. ,,2 minuty to absurd"

Netflix poinformował o zmianie sposobu w jaki oblicza oglądalność konkretnych filmów i seriali dostępnych w serwisie. Wcześniej jako obejrzany firma uznawała każdy film odtworzony w przynajmniej 70 procentach jego długości. Obecnie do tej kategorii trafia każde włączenie określonej produkcji na co najmniej 2 minuty. Według statystyk „Wiedźmina” obejrzało od momentu premiery 76 mln gospodarstw domowych, co stanowi na Netfliksie rekord dotyczący pierwszego sezonu wszystkich seriali. - W przypadku wieloodcinkowego serialu nowa metodologia trąci absurdem, skomplikuje porównania oglądalności platform streamingowych i programów tradycyjnych nadawców telewizyjnych - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

UOKiK planuje zakup kontrolowany i usuwanie stron internetowych. ,,Więcej uprawnień urzędu to dobra wiadomość"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce nowelizacji ustawy na podstawie której funkcjonuje obecnie. Zwiększone uprawnienia UOKiK mają dać regulatorowi możliwość dokonywania w ramach postępowań konsumenckich przeszukań, zakupów kontrolowanych czy też blokowania konkretnych stron internetowych. - Więcej uprawnień dla prezesa UOKiK to dobra wiadomość. We Włoszech czy w Niemczech organy konsumenckie od jakiegoś czasu są bardzo zaangażowane w ochronę zwykłych użytkowników przed narzucanymi im niesprawiedliwymi zasadami - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Karolina Iwańska, prawniczka z Fundacji Panoptykon. więcej

Nowe emoji na 2020 rok, motywem przewodnim "transpłciowość"

Konsorcjum Unicode wprowadza aktualizację emotikonek. W wersji 13.0 wprowadzono łącznie 117 emoji. Aż 62 będzie całkowicie nowymi grafikami, pozostałe 55 przedstawiają warianty płaci oraz koloru skóry. więcej

Energa Basket Liga z pierwszą transmisją meczu na Facebooku i YouTubie

W najbliższą niedzielę na profilach Energa Basket Ligi na Facebooku i YouTubie będzie transmitowany mecz Anwil Włocławek - Enea Astoria Bydgoszcz. To pierwsza transmisja z polskiej ligi koszykarskiej w mediach społecznościowych. więcej

Kanada odrzuciła pomysł "podatku od Netfliksa"

Kanadyjski zespół ds. przeglądu prawodawstwa w sektorze nadawców i telekomunikacji zarekomendował tamtejszym władzom, by uzależniały działanie platform streamingowych na ich rynku od finansowania lokalnych kanadyjskich produkcji. Zrezygnowano z wcześniejszych pomysłów nakładania bezpośrednich podatków na kanadyjskich abonentów serwisów  strumieniowych (tzw. "Netflix tax"). więcej

To oni czynią polski Internet lepszym miejscem. Firma nazwa.pl przyznała 4 wyróżnienia

W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku intensywnie działały na rzecz poprawy jakości Internetu. Wyróżnione zostały trzy przedsiębiorstwa w kategoriach: Bezpieczeństwo, Innowacje i Edukacja. Firma przyznała także jedno wyróżnienie specjalne. materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Kryzysy wizerunkowe w ,,Dzień dobry TVN" i "Vivie". "Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny"

W ostatnich dniach doszło do dwóch głośnych kryzysów wizerunkowych w mediach mainstreamowych: jeden dotyczył "Dzień dobry TVN" (TVN Discovery Polska), a drugi magazynu "Viva" (Edipresse Polska). Kto powinien odpowiadać w redakcjach za tego typu sytuacje? - Odpowiedzialność za takie praktyki ponosi naczelny - uważa dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska. więcej

Lasy Państwowe zakończyły współpracę z agencją, której szefowi zarzono oczernianie ekologów. "Postąpiły właściwie"

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku, która zerwała współpracę z agencją PReal’s po tym, jak „Gazeta Wyborcza” opisała, że jej prezes Kamil Mirosław Radomski oczerniał na Facebooku ekologów i organizację WWF. Lasy Państwowe postąpiły słusznie - uważają szefowie innych agencji public relations. Uzasadniają, że takie zachowania PR-owców są niedopuszczalne, zaś wyciągnięcie natychmiastowych konsekwencji w takich sytuacjach powinno być stałą praktyką. więcej

Kolejne wpadki Polskiej Fundacji Narodowej. "Jest potrzebna, ale jej projekty realizowane chaotycznie, bez planu działania"

Polska Fundacja Narodowa jako instytucja mająca promować Polskę jest potrzebna. Wciąż jednak nie ma dobrej passy i spójnej strategii działania. Jej projekty wydają się być realizowane chaotycznie, bez jakiegokolwiek planu działania. Zalicza kolejne wpadki wizerunkowe i nie wyciąga z nich żadnych wniosków. W tym kontekście każda złotówka wydawana przez tę instytucję to pieniądze wyrzucane w błoto - oceniają eksperci od wizerunku. więcej

Anna Robak-Przewłoka przeszła z Party.pl do ZAPA

Anna Robak-Przewłoka wraz z początkiem lutego objęła stanowisko specjalisty ds. komunikacji w Związku Autorów i Producentów Wizualnych (ZAPA) - Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Przez poprzednie kilka lat związana była z należącym do Edipresse Polska serwisem Party.pl. więcej

Grzegorz Szczepański: branża PR spodziewa się niewielkiego spowolnienia. Rynek będzie się konsolidował

Ubiegły rok w branży PR upłynął pod znakiem walki z dezinformacją i nadużywaniem terminu „public relations” niezgodnie z definicją, problemów z rekrutowaniem jakościowych kadr i dalszego, rosnącego wpływu technologii. Agencje zaliczają go do udanych, o czym świadczy wysoki, dwucyfrowy wzrost rynku. – W 2020 roku branża nie spodziewa się już tak dobrych wyników, ale za to będzie w coraz większym stopniu pełnić funkcję strategicznego doradcy firm – podkreśla prezes Związku Firm Public Relations. więcej

Prime Time PR dla Mix Meble

Agencja Prime Time PR rozpoczęła współpracę z centrum meblowym Mix Meble. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Ministerstwo Cyfryzacji chce więcej niż jeden blok na operatora w aukcji 5G. Telekomy przeciwne tej koncepcji
UOKiK: Play ma zwrócić opłaty abonentom, którzy zrezygnowali z promocyjnych smartfonów
Europarlament chce jednego typu ładowarki do smartfonów. Ma pomóc w ochronie środowiska
Kool2Play pozyskał 2 mln zł od inwestorów, premiera gry ,,Uragun" w połowie roku (wideo)
Nokia zbuduje sieć 5G dla Orange we Francji. Zawarto umowę
Darmowy internet w promocji T-Mobile na kartę
LG z rekordowym przychodem. AGD w górę dzięki linii Signature, słabo w segmencie mobile
Brexit bez wpływu na ceny połączeń komórkowych. Polscy operatorzy nie wprowadzą zmian do końca 2020 roku
 
 
 
GOSPODARKA
 
Agora inwestuje w rozwój marki Pasibus. Burgery mają trafić na rynki zagraniczne
Cyfrowy Polsat sprzedał 69 inwestorom ,,zielone obligacje" za 1 mld zł
UOKiK planuje zakup kontrolowany i usuwanie stron internetowych. ,,Więcej uprawnień urzędu to dobra wiadomość"
Helena Helmersson pierwszą kobietą na stanowisku CEO firmy H&M
Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji
AT&T z niższymi przychodami w czwartym kwartale 2019 roku. Powodem nakłady inwestycyjne na HBO Max
Patrick Koeck nowym CEO w Grupie Creamfinance
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Netflix zmienia pomiar odtworzeń filmów i seriali. ,,2 minuty to absurd"
Nowe emoji na 2020 rok, motywem przewodnim "transpłciowość"
,,Kod genetyczny" od 2 marca w TVN. Emisja w poniedziałkowe wieczory (wideo)
HBO zapowiada serial "Spisek przeciwko Ameryce". Zagrają Winona Ryder i John Turturro
Penélope Cruz, Shia LeBeouf, Gal Gadot i James Corden na Oscarach
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj