Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 30 Kwietnia 2020
 
 
 
Polskie Radio ze spadkiem wpływów o 6,1 proc. i stratą. 69 proc. budżetu z abonamentu i rekompensaty
 
W ub.r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.). Zanotował stratę, nie podaje jej wysokości. więcej
 
 
Małgorzata Węgierek: prowadzenie komunikacji w taki sposób, jak przed pandemią to droga donikąd
 
- Nastąpiła duża zmiana zachowań zakupowych, która m.in. mogła uświadomić części Polaków, że świetnie sobie radzą bez produktów czy usług, z których korzystali wcześniej. Tu też kryje się pewne zagrożenie dla marek, dlatego tak ważne jest adresowanie w przyszłej komunikacji aktualnych potrzeb konsumentów, na które marka bezpośrednio odpowiada swoim produktem czy stylem komunikacji. Po pandemii trudne będzie prowadzenie komunikacji marki  z wyłączeniem kontekstu ochrony zdrowia i planety - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland. więcej
 
 
Sebastian Hejnowski odchodzi z Publicis Groupe, Sebastian Stępak prezesem agencji MSL
 
Sebastian Hejnowski zrezygnował z funkcji prezesa agencji public relations MSL i po dziewięciu latach pracy rozstaje się z Publicis Groupe. Nowym szefem MSL będzie Sebastian Stępak, związany z firmą od 5 lat. więcej
 
 
Związkowcy i zarząd Agory porozumieli się ws. świadczeń socjalnych podczas epidemii
 
Zarząd Agory podpisał w środę porozumienie z przedstawicielami związków zawodowych działających przy spółce. Gwarantuje ono m.in. wsparcie materialne dla pracowników, którzy znaleźli się w złej sytuacji finansowej i czasowe zamrożenie spłat pożyczek mieszkaniowych i socjalnych. Czasowo znika natomiast dofinansowanie sportu i wypoczynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Nielsen powiększy panel telemetryczny, ale z opóźnieniem. Na początek o 540 gospodarstw
 
Firma Nielsen Audience Measurement zapowiadała, że w maju br. powiększy swój panel telemetryczny z 2 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych. Z powodu pandemii koronawirusa ma nastąpić to jednak dopiero w czerwcu, a na początek zwiększy go o 540 gospodarstw. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP: rekordowe 1,4 mld zł z abonamentu w ub.r. zapewniło 57 proc. budżetu, 874 mln zł z reklam więcej
 
Ringier Axel Springer Polska szykuje zwolnienia grupowe. ,,Branża się skurczy" (opinie) więcej
 
Rząd szykuje podatek od platform VoD. "Oportunistyczny skok na kasę filmowego lobby" więcej
 
Bauer zamyka tytuły i zwalnia. "Koronawirus staje się pretekstem, wymówką dla wydawców" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Social Media and Research Specialist Verona Products Professional
Junior Marketing Specialist Verona Products Professional
Junior Account Manager / Office Manager (Online Trade) Agencja influencerska Avant Management
Serwisant/Wydawca Meloradio
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nielsen powiększy panel telemetryczny, ale z opóźnieniem. Na początek o 540 gospodarstw

Firma Nielsen Audience Measurement zapowiadała, że w maju br. powiększy swój panel telemetryczny z 2 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych. Z powodu pandemii koronawirusa ma nastąpić to jednak dopiero w czerwcu, a na początek zwiększy go o 540 gospodarstw. więcej

Reaktywowany teleturniej ,,Va banque" oglądało 896 tys. widzów. Prowadzącym był Przemysław Babiarz

Reaktywowany teleturniej „Va banque” oglądało średnio 896 tys. widzów, o 278 tys. osób więcej niż pokazywany w tym paśmie jesienią program „Gotowi do gotowania. Start!”. TVP2 w czasie nadawania nowej produkcji zajęła ostatnie miejsce w rynku wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 7,87 mln zł. więcej

1,36 mln widzów serialu ,,Echo serca", TVP2 liderem

Trzeci sezon obyczajowego serialu „Echo serca” w TVP2 oglądało średnio 1,36 mln osób. TVP2 w paśmie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 7,56 mln zł - wynika z raportu wirtualnemedia.pl. więcej

Majowa konferencja PIKE odwołana, kolejna edycja jesienią

Ogólnopolska Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej, która miała się odbyć w dniach 25-27 maja 2020 roku w Zakopanem została odwołana. Najbliższa edycja odbędzie się z końcem września w Łodzi. więcej

TVP: rekordowe 1,4 mld zł z abonamentu w ub.r. zapewniło 57 proc. budżetu, 874 mln zł z reklam

Telewizja Polska w ub.r. otrzymała 1,4 mld zł środków abonamentowych, z czego 1,13 mld zł z rekompensaty przyznanej wiosną ub.r. Natomiast przychody nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 4,2 proc. do 874 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Szadź" od dziś w player.pl (wideo)

W czwartek, 30 kwietnia o godz. 6.00 w player.pl odbyła się premiera nowego serialu „Szadź”, który jest produkcją własną serwisu. W powstałym na motywach powieści Igora Brejdyganta projekcie w głównych rolach występują Maciej Stuhr oraz Aleksandra Popławska. więcej

Andrzej Duda politykiem roku w plebiscycie Telewizji Republika. Wśród nagrodzonych także Łukasz Szumowski i Jacek Sasin

Prezydent Andrzej Duda został laureatem nagrody Telewizji Republika w kategorii polityka. Gala "7 lat Telewizji Republika", podczas której rozdano statuetki stacji, została przeprowadzona w formie wideokonferencji w środę wieczorem. więcej

,,Koloseum" nowym programem Polsat Sport i polsatsport.pl. Tytuł realizowanego na żywo magazynu wybrali widzowie

Emitowana od 16 kwietnia w Polsat Sport i na polsatsport.pl audycja o roboczym tytule „MMAgazyn” docelowo będzie się nazywać „Koloseum”. Taki tytuł wybrali widzowie w internetowym głosowaniu. więcej

SES powiększył zasięg o 12 mln gospodarstw

W 2019 roku SES powiększył zasięg o 12 mln telewizyjnych gospodarstw domowych na całym świecie. Operator dociera do 367 milionów domów oferując dostęp do ponad 8,3 tys. kanałów. więcej

W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu

E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics). materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio ze spadkiem wpływów o 6,1 proc. i stratą. 69 proc. budżetu z abonamentu i rekompensaty

W ub.r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.). Zanotował stratę, nie podaje jej wysokości. więcej

 
Radio Wnet w Solidarnościowej Akcji Radiowej oferuje małym firmom darmowe reklamy

Radio Wnet przygotowało specjalną propozycję dla małych przedsiębiorców. W ramach S.A.R. (Solidarnościowa Akcja Radiowa) oferuje im darmowe reklamy na antenie w czasie pandemii koronawirusa. - Nie chcemy się obudzić w świecie bez sklepów, księgarń, małych przedsiębiorstw. Postanowiliśmy im pomóc - zapewnia rozgłośnia. więcej

 
Rekord FM nadal liderem w Radomiu, ale stacja zanotowała duży spadek słuchalności

Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło RMF FM, a trzecie - Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Małgorzata Węgierek: prowadzenie komunikacji w taki sposób, jak przed pandemią to droga donikąd

- Nastąpiła duża zmiana zachowań zakupowych, która m.in. mogła uświadomić części Polaków, że świetnie sobie radzą bez produktów czy usług, z których korzystali wcześniej. Tu też kryje się pewne zagrożenie dla marek, dlatego tak ważne jest adresowanie w przyszłej komunikacji aktualnych potrzeb konsumentów, na które marka bezpośrednio odpowiada swoim produktem czy stylem komunikacji. Po pandemii trudne będzie prowadzenie komunikacji marki  z wyłączeniem kontekstu ochrony zdrowia i planety - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland. więcej

Akcjonariusz Nextbike, Brand24 i Synergic z 29 mln zł straty, zrezygnował prezes Krzysztof Przybyłowski

Krzysztof Przybyłowski zrezygnował z funkcji prezesa holdingu Larq, do którego należą m.in. znaczące pakiety akcji spółek Nextbike Polska, Brand24, Synergic i YouLead. W ub.r. strata netto firmy pogłębiła się z 13,18 do 28,66 mln zł, głównie wskutek spadku cen akcji Nextbike Polska i Brand24. - Odebraliśmy lekcję pokory, ale także ogromnie ważną lekcję biznesową, udowadniając tym samym, że potrafimy skutecznie działać w bardzo trudnym i szybko zmieniającym się otoczeniu - skomentował to Przybyłowski. więcej

Julia Dziurbiejko CEO Pathfinder 23 i Synthrone

Julia Dziurbiejko obejmuje stanowisko chief executive officer w spółkach Pathfinder 23 oraz Synthrone (Brand New Galaxy). W tej roli zastąpi Michała Glapińskiego, który wszedł do zarządu BNG. więcej

Frederic Perron odchodzi z zarządu T-Mobile Polska. Będzie nowy szef marketingu

Z funkcji członka zarządu T-Mobile Polska ds. rynku prywatnego zrezygnował Frederic Perron. Szef marketingu usług dla klientów indywidualnych formalnie będzie kierował pionem do końca lipca bieżącego roku. Potem menedżer zdecydował się wrócić do Kanady. więcej

Fryzjerzy i kosmetyczki chcą otwarcia salonów. Ruszyła akcja #ChceDoSalonu

Zdjęcia z torbami na głowach to symbol ogólnopolskiej akcji #ChceDoSalonu, która ruszyła w internecie. Włączyli się do niej polscy styliści, salony oraz ich klienci, a także producenci kosmetyków. W ten sposób fryzjerzy i kosmetyczki chcą wpłynąć na decyzję rządu i przyspieszyć otwarcie salonów, aby uchronić się przed bankructwem. więcej

Radek Kotarski w samodzielnie nakręconej reklamie Banku Millennium

Bank Millennium z początkiem maja startuje z kampanią reklamową promującą zdalne otwarcie konta z wykorzystaniem selfie. Występujący w spocie ambasador marki, Radek Kotarski, samodzielnie nakręcił materiał w warunkach domowych. Akcję przygotowały LiquidThread, Change Serviceplan i Starcom. więcej

Prezes Ogilvy po 41 latach przejdzie na emeryturę

John Seifert, globalny prezes agencji reklamowej Ogilvy (WPP), ogłosił, że w 2021 roku po 41 latach kariery zawodowej przejdzie na emeryturę. więcej

,,Jesteśmy z wami każdego dnia" - praca w czasie pandemii i pakiety wyborcze w reklamach Poczty Polskiej (wideo)

Poczta Polska zaczęła wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Jesteśmy z wami każdego dnia. Dziękujemy za zaufanie!”. W jednym ze spotów podkreśla, że pracuje bez przerwy w czasie epidemii, a przy wcześniejszych wyborach dostarczała pakiety wyborcze osobom niepełnosprawnym. więcej

Open'er Festival 2020 odwołany, kupione bilety będą ważne w 2021 roku

Tegoroczna edycja Open'er Festival została odwołana. Kupione już bilety będą ważne przy przyszłorocznej odsłonie, która ma odbyć się od 30 czerwca do 3 lipca. - Tę rundę wirus wygrał, ale spokojnie - nie z takimi problemami ludzkość już sobie radziła. Zaraz wracamy - komentuje Mikołaj Ziółkowski, szef organizujące Open'er Festival firmy Alter Art. więcej

Adidas zapowiada zmniejszenie wydatków marketingowych

Adidas poinformował, że przenosi wydatki marketingowe z tradycyjnych mediów w kierunku kanałów cyfrowych. Firma zapowiedziała, że jej ogólne nakłady marketingowe będą jednak znacznie niższe w tym roku. więcej

Grażyna Torbicka ambasadorką kampanii społecznej Stowarzyszenia Tęcza

Stowarzyszenie „Tęcza” prowadzi kampanię społeczną zwracającą uwagę na problemy dzieci niewidomych i słabowidzących. Ambasadorką projektu została dziennikarka Grażyna Torbicka. Za przygotowanie akcji odpowiada Havas Warsaw. więcej

Mondelez planuje zwiększenie wydatków na media w II połowie roku

Mondelez International, właściciel takich marek, jak Oreo czy Milka planuje „znacznie zwiększyć” wydatki na media w drugiej połowie 2020 roku. więcej

Martyna Krupa i Szczepan Barański w Schulz brand friendly

Do działu client service agencji Schulz brand friendly dołączyła Martyna Krupa, a do kreacji - Szczepan Barański. Oboje będą pracowali głównie dla Kaufland Polska. więcej

Właściciel Netto Polska z rekordowymi przychodami za 2019 rok

Przychody duńskiej Grupy Saling, właściciela sieci Netto Polska, wyniosły w ubiegłym roku 56,7 mld koron duńskich (1DKK = 0,61 PLN). Spółka odnotowała w Polsce rekordowy wzrosty sprzedaży. więcej

Carrefour poprawia wyniki w czasie epidemii

Francuska sieć handlowa Carrefour w pierwszym kwartale tego roku odnotowała w Polsce sprzedaż na poziomie 526 mln euro, czyli 2,384 mld zł. Polska to drugi najbardziej dochodowy rynek firmy w całej Europie. więcej

Katarzyna Czarnecka-Iwińska account director w 180heartbeats + Jung v Matt

Katarzyna Czarnecka-Iwińska objęła stanowisko account director w dziale client service agencji 180heartbeats + Jung v Matt.  Adrianna Kosmala jako community manager wzmocniła dział social media. więcej

Influencerzy promują Cukier Królewski

Cukier Królewski (Südzucker Polska) kontynuuje kampanię "Najlepsze jest Blisko". W nowej odsłonie działań, pod hasłem #BrakującySkładnik, biorą udział influencerki z kanałów Super Styler, O matko i Córko oraz Damian Kordas. więcej

Pimedia obsługuje markę Jura

Dom mediowy Pimedia rozpoczyna stałą współpracę na rzecz nowego klienta – marki Jura, producenta automatycznych ekspresów do kawy. więcej

Herbapol poszerza portfolio o dwa napoje

Do oferty funkcjonalnych napojów ziołowych Herbapolu dołączył wariant Aktywność Mięta mango żeń-szeń i zielona herbata. Herbapol na zimno herbata biała/malina to z kolei nowy smak w ofercie napojów herbacianych. więcej

W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu

E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics). materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Związkowcy i zarząd Agory porozumieli się ws. świadczeń socjalnych podczas epidemii

Zarząd Agory podpisał w środę porozumienie z przedstawicielami związków zawodowych działających przy spółce. Gwarantuje ono m.in. wsparcie materialne dla pracowników, którzy znaleźli się w złej sytuacji finansowej i czasowe zamrożenie spłat pożyczek mieszkaniowych i socjalnych. Czasowo znika natomiast dofinansowanie sportu i wypoczynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Prokuratura nie daje wiary Michałowi Lisieckiemu, obciążają go dokumenty i zeznania szefów PKP i Budimexu

Według ustaleń „Pulsu Biznesu” wyjaśnienia złożone przez Michała M. Lisieckiego, większościowego akcjonariusza PMPG Polskie Media, w sprawie zarzutów postawionych mu wiosną ub.r. prokuratura uznała za „całkowicie niewiarygodne”. Na niekorzyść Lisieckiego działają zeznania byłego szefa PKP, prezesa Budimexu, jego byłego współpracownika Tomasza S. i analiza dokumentów. więcej

,,Gazeta Wyborcza" wśród uczestników międzynarodowego programu Google dot. rozwoju cyfrowych subskrypcji

„Gazeta Wyborcza” (Agora) została zakwalifikowana do międzynarodowego programu The GNI Subscriptions Lab. Wraz z przedstawicielami siedmiu innych tytułów zespół „GW” będzie pracował nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń. więcej

Zenon Nowak odchodzi z Polska Press, Karol Wlazło nowym prezesem śląskiego oddziału

Z początkiem maja Karol Wlazło zostanie nowym prezesem śląskiego oddziału Polska Press Grupy. Z firmą pożegna się natomiast dotychczasowy prezes oddziału Zenon Nowak. więcej

,,Architekt Wnętrz" od Grupy ZPR Media za darmo dla prenumeratorów ,,Architektury Murator"

Spółka Time (Grupa ZPR Media) wprowadziła do sprzedaży półrocznik wnętrzarski „Architekt Wnętrz”. Magazyn jest bezpłatny, wydawca wysyła go do prenumeratorów miesięcznika „Architektura Murator” oraz do wybranych projektantów wnętrz. Redaktorem naczelnym została Anna Żmijewska, layout i logo tytułu zaprojektował Adam Olchowik. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Facebook ze wzrostami w I kwartale, ale w marcu spadki. "Bezprecedensowa niepewność"

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku. więcej

Brand24 sprzeda nowe akcje za 2,8 mln zł. ,,Niezbędne jak najszybsze pozyskanie kapitału"

Akcjonariusze zajmującej się monitoringiem internetu firmy Brand24 zgodzili się na podwyższenie jej kapitału poprzez emisję 130 tys. akcji. Zostaną one zaoferowane uczestnikom porozumienia akcjonariuszy w cenie 21,30 zł za sztukę, spółka z ich sprzedaży pozyska 2,77 mln zł. - Z uwagi na jej niezadowalające wyniki finansowe spółki za 2019 rok oraz obecną, trudną sytuację epidemiczną i ekonomiczną w Polsce oraz jej możliwe negatywne konsekwencje dla sytuacji spółki, niezbędne jest jak najszybsze pozyskanie kapitału mogącego zapewnić trwałe finansowanie działalności - tłumaczy zarząd Brand24. więcej

Google udostępni za darmo Google Meet, zaawansowaną platformę do wideokonferencji

Google zapowiedział, że udostępni za darmo osobom prywatnym i firmom Google Meet, platformę do prowadzenia konferencji wideo w internecie. Narzędzie pozwoli na bezpłatne prowadzenie spotkań online z udziałem nawet stu rozmówców jednocześnie. więcej

Prawnicy Ringier Axel Springer Polska bronią Bartosza Węglarczyka: nie udowodniono, że przeprowadził wywiad wideo na Onecie, to może być deepfake

Podczas wywiadu wideo Bartosza Węglarczyka z posłem PiS Jackiem Ozdobą, być możę zastosowano technologię deepfake: w rzeczywistości rozmowę przeprowadzała inna osoba, na którą nałożono cyfrowo twarz dziennikarza. Taką tezę postawili prawnicy Ringier Axel Springer Polska w procesie sądowym, który firmie i Węglarczykowi wytoczył były wiceminister sprawiedliwości Łukasz Piebiak. Jacek Ozdoba zaprzecza tej wersji, Bartosz Węglarczyk nie chce komentować sprawy. więcej

Spotify z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Serwis ma 286 mln użytkowników

W pierwszym kwartale 2020 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 22 procent. Spółka wykazała kwartalną stratę na poziomie 17 mln euro, zaś liczba miesięcznych użytkowników platformy zwiększyła się o 31 procent do 286 milionów. więcej

CCC sprzedaje akcje za 507 mln zł, Dariusz Miełek wykłada 177 mln zł

Firma obuwnicza CCC w ramach przyspieszonego budowania księgi popytu uplasowała 13,7 mln akcji po 37 zł za sztukę, z ich sprzedaży pozyska 506,9 mln zł. Połowę obejmie spółka założyciela CCC Dariusza Miłka, jednocześnie sprzedając 2,06 mln posiadanych akcji. - Przeprowadzona z sukcesem emisja akcji jest sygnałem, że inwestorzy, podobnie jak ja, wierzą w przyszłość CCC - komentuje Miłek. więcej

Netflix zapowiada serial "Social Distance" o życiu w izolacji w dobie koronawirusa

Netflix szykuje serial o życiu w izolacji domowej w czasie światowej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Za serię o roboczym tytule "Social Distance" odpowiadają twórczynie "Orange Is the New Black". więcej

Film "Trolle 2" z rekordowymi przychodami w internecie

W ciągu trzech tygodni film "Trolle 2" zarobił w Stanach Zjednoczonych 100 milionów dolarów. więcej

W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu

E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics). materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen powiększy panel telemetryczny, ale z opóźnieniem. Na początek o 540 gospodarstw

Firma Nielsen Audience Measurement zapowiadała, że w maju br. powiększy swój panel telemetryczny z 2 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych. Z powodu pandemii koronawirusa ma nastąpić to jednak dopiero w czerwcu, a na początek zwiększy go o 540 gospodarstw. więcej

Rynek mieszkań na razie odporny na koronawirusa

Na rynku mieszkaniowym w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano spadek zainteresowania kupnem lokum z rynku wtórnego - pokazują dane ze wspólnego raportu Metrohouse i Gold Finance, powstałego przy współudziale serwisu Rynek Pierwotny. Ceny mieszkań wciąż utrzymują się na wysokim poziomie, na rynku ciągle dominuje tendencja wzrostowa. więcej

Polacy krytycznie o sobie samych w czasie epidemii

Tylko 43 proc. Polaków uważa, że nasz naród zachowuje się stosownie do trwającego zagrożenia epidemicznego - wynika z międzynarodowego raportu sieci IRiS, którego polską część przeprowadziło ARC Rynek i Opinia. Polacy są w gronie społeczeństw najmniej pozytywnie oceniających działania swoich rządów w czasie pandemii Covid-19. więcej

Nie planujemy zakupów na grilla, kupujemy typowo zimowe produkty

Majówka i ciepłe dni to tradycyjny start sezonu letniego. Jednak w tym roku pozostajemy w domach, gotujemy, a wzrosty sprzedaży odnotowują produkty typowe dla zimowych miesięcy, takie jak mąką, makarony czy ryż. Piwo i napoje muszą poczekać na zniesienie ograniczeń. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Sebastian Hejnowski odchodzi z Publicis Groupe, Sebastian Stępak prezesem agencji MSL

Sebastian Hejnowski zrezygnował z funkcji prezesa agencji public relations MSL i po dziewięciu latach pracy rozstaje się z Publicis Groupe. Nowym szefem MSL będzie Sebastian Stępak, związany z firmą od 5 lat. więcej

Klienci tną wynagrodzenia agencjom PR. ZFPR: za mniejsze pieniądze niemożliwe utrzymanie poziomu obsługi

Związek Firm Public Relations w wydanym w środę oświadczeniu skomentował rynkową praktykę klientów, którzy w czasie trwającej epidemii Covid-19 obcinają wynagrodzenia zatrudnianym agencjom public relations. - Nie jest możliwe utrzymanie takiego samego poziomu obsługi przy równoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia agencji - oświadczył ZFPR. więcej

Omega Communication zajmie się media relations dla Nestle

Do grona klientów agencji Omega Communication dołączyło Nestlé Polska, właściciel takich marek, jak m.in. Winiary. więcej

Good One PR dla Speedmail

Good One PR wypromuje usługi niezależnego operatora pocztowego Speedmail. więcej

Green Factory Logistics klientem 38 Content Communication

Do grona klientów 38 Content Communication dołączyła firma Green Factory Logistics, operator logistyczny świadczący kompleksowe usługi w transporcie produktów świeżych. więcej

Michał Laskowski zrezygnował z funkcji rzecznika Sądu Najwyższego

Sędzia Sądu Najwyższego Michał Laskowski złożył rezygnację z funkcji rzecznika prasowego tej instytucji. Z końcem kwietnia upływa kadencja pierwszej prezes Sądu Najwyższego Małgorzaty Gersdorf. - Rzecznik prasowy, który jest twarzą sądu, reprezentuje sąd, musi się z nim utożsamiać. Ja się z tym nowym porządkiem nie utożsamiam - uzasadnił Laskowski. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Samsung ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku, pesymistyczne prognozy
Spotify z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Serwis ma 286 mln użytkowników
Prezes UKE polemizuje z resortem cyfryzacji ws. unieważnienia aukcji 5G, rząd nie konsultował z nim tej decyzji
Frederic Perron odchodzi z zarządu T-Mobile Polska. Będzie nowy szef marketingu
Orange Polska: nie będzie podwyżek cen nowych ofert w najbliższych miesiącach
Premiera HBO Max także na urządzeniach Apple. Kanał będzie zintegrowany z aplikacją Apple TV
LG: zmywarka parowa z TrueSteam w Polsce za 3500 zł (wideo)
Awaria SMS-ów w sieci Play. Problemy przy e-bankowości, w Sejmie przełożono prace nad tarczą antykryzysową
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj