Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 4 Maja 2020
 
 
 
Polsat kupił Interię za 422 mln zł. "Rozsądna cena, wzbogaci ją treściami wideo, osiągnie synergie reklamowe"
 
Telewizja Polsat dzięki zakupowi Grupy Interia skokowo zwiększy swoją pozycję w internecie. Zyska szerszą ofertę reklamową i możliwości promocji swoich treści, także tych odpłatnych. Za kilka lat Interia może być poważnym konkurentem dla Wirtualnej Polski i Onetu - oceniają dla Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży telewizji i internetu. więcej
 
 
Wybory prezydenckie 2020. Czy będzie badanie exit poll? Ipsos tego nie wyklucza, eksperci mają wątpliwości
 
Ipsos, który miał wykonać badanie exit poll w czasie wyborów prezydenckich w tym roku, nie wyklucza, że je zorganizuje. Agencje badawcze uważają jednak, że nierealne jest zorganizowanie takiego badania w czasie wyborów korespondencyjnych, kiedy nie wiadomo nawet, gdzie staną wyborcze urny czy skrzynki pocztowe. Można przeprowadzić badanie telefoniczne, ale jego wyniki będą obarczone dużym błędem, który może spowodować nawet protesty wyborców. więcej
 
 
Rekordowe zainteresowanie Player.pl. Hitami ,,Hotel Paradise" i ,,250 m? Kuby Wojewódzkiego"
 
TVN (TVN Discovery Polska) ocenia, że w czasie koronawirusa telewizja „przeżywa renesans”. Dobre wyniki notują także wszystkie serwisy streamingowe, a wśród nich Player.pl, który przed pandemią notował średnio 1,5 mln realnych użytkowników tygodniowo, a obecnie jego widownia wzrosła do 2,2 mln użytkowników. Hitem Playera są „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego” oraz film „Sala samobójców. Hejter”. więcej
 
 
Reklamowe odbicie w telewizji dopiero jesienią, w kwietniu spadki o ponad 30 proc.
 
30-proc. spadek wpływów reklamowych stacji telewizyjnych w kwietniu br. może okazać się zbyt optymistyczną i spadek ten finalnie może być nieco większy - oceniają eksperci z domów mediowych. Przychody reklamowe w maju mogą być nieznacznie wyższe od kwietniowych, ale na to wpływ będą mieć kolejne etapy odmrażania gospodarki. To od tego bowiem zwiększenie swoich aktywności uzależniają reklamodawcy. Odbicie w górę może nastąpić dopiero we wrześniu. więcej
 
 
Spółki mediów publicznych mogą złożyć sprawozdania za 2019 rok do końca czerwca
 
Ze względu na epidemię koronawirusa spółki mediów publicznych oraz PAP będą mogły w tym roku złożyć swoje sprawozdania z działalności za 2019 rok do końca czerwca. Zgodził się na to Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych.   więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Agora chce sprzedać Domiporta.pl i dwie sieci gastronomiczne. Odpisuje ponad 60 mln zł, z zarządu odchodzi Grzegorz Kania więcej
 
Skokowy wzrost TikToka, w górę także Twitter i Pinterest. Na czele Facebook przed Instagramem (TOP serwisów społecznościowych) więcej
 
Małgorzata Węgierek: prowadzenie komunikacji w taki sposób, jak przed pandemią to droga donikąd więcej
 
Polskie Radio ze spadkiem wpływów o 6,1 proc. i stratą. 69 proc. budżetu z abonamentu i rekompensaty więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Social Media and Research Specialist Verona Products Professional
Junior Marketing Specialist Verona Products Professional
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat kupił Interię za 422 mln zł. "Rozsądna cena, wzbogaci ją treściami wideo, osiągnie synergie reklamowe"

Telewizja Polsat dzięki zakupowi Grupy Interia skokowo zwiększy swoją pozycję w internecie. Zyska szerszą ofertę reklamową i możliwości promocji swoich treści, także tych odpłatnych. Za kilka lat Interia może być poważnym konkurentem dla Wirtualnej Polski i Onetu - oceniają dla Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży telewizji i internetu. więcej

Wybory prezydenckie 2020. Czy będzie badanie exit poll? Ipsos tego nie wyklucza, eksperci mają wątpliwości

Ipsos, który miał wykonać badanie exit poll w czasie wyborów prezydenckich w tym roku, nie wyklucza, że je zorganizuje. Agencje badawcze uważają jednak, że nierealne jest zorganizowanie takiego badania w czasie wyborów korespondencyjnych, kiedy nie wiadomo nawet, gdzie staną wyborcze urny czy skrzynki pocztowe. Można przeprowadzić badanie telefoniczne, ale jego wyniki będą obarczone dużym błędem, który może spowodować nawet protesty wyborców. więcej

Rekordowe zainteresowanie Player.pl. Hitami ,,Hotel Paradise" i ,,250 m? Kuby Wojewódzkiego"

TVN (TVN Discovery Polska) ocenia, że w czasie koronawirusa telewizja „przeżywa renesans”. Dobre wyniki notują także wszystkie serwisy streamingowe, a wśród nich Player.pl, który przed pandemią notował średnio 1,5 mln realnych użytkowników tygodniowo, a obecnie jego widownia wzrosła do 2,2 mln użytkowników. Hitem Playera są „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego” oraz film „Sala samobójców. Hejter”. więcej

Reklamowe odbicie w telewizji dopiero jesienią, w kwietniu spadki o ponad 30 proc.

30-proc. spadek wpływów reklamowych stacji telewizyjnych w kwietniu br. może okazać się zbyt optymistyczną i spadek ten finalnie może być nieco większy - oceniają eksperci z domów mediowych. Przychody reklamowe w maju mogą być nieznacznie wyższe od kwietniowych, ale na to wpływ będą mieć kolejne etapy odmrażania gospodarki. To od tego bowiem zwiększenie swoich aktywności uzależniają reklamodawcy. Odbicie w górę może nastąpić dopiero we wrześniu. więcej

Niższa oglądalność kanałów newsowych w ostatnich tygodniach. ,,Oswojenie się z nowymi warunkami życia"

Od 9 marca do 28 kwietnia TVP Info miało 6,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym, TVN24 - 5,87 proc., a Polsat News - 2,65 proc. W ostatnich tygodniach stacje newsowe notują niższą oglądalność, niż na początku epidemii koronawirusa - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

2,94 mln widzów ,,Na dobre i na złe" w sezonie 2019/2020

Serial „Na dobre i na złe” w sezonie 2019/2020 oglądało średnio 2,94 mln osób. Produkcja względem poprzedniego sezonu straciła widzów, ale Dwójka nadal była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 35,28 mln zł. więcej

ATM Grupa w ub.r. z rekordowymi wpływami i zyskiem, od II kwartału br. będzie spadek

W ub.r. ATM Grupa, zajmująca się głównie produkcją telewizyjną, osiągnęła wzrost przychodów o 11,3 proc. do 249,04 mln zł oraz zysku netto z 27,58 do 30,75 mln zł. - Mam nadzieję, że w czerwcu będziemy mogli wrócić na plany naszych seriali - mówi prezes firmy Andrzej Muszyński. Przerwa w produkcji spowoduje, że w br. ATM Grupa zanotuje spadek wpływów. więcej

TVP przygotowała spot pokazujący, jak mają przebiegać wybory korespondencyjne. ,,Odpowiadamy na pytania widzów"

Telewizja Polska przygotowała spot, który ma przybliżać widzom procedury przy głosowaniu korespondencyjnym w nadchodzących wyborach prezydenckich. Powstał w odpowiedzi na pytania widzów. - Odpowiadamy na konkretne wątpliwości - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. więcej

Od 4 maja TVP będzie emitować "Repetytorium Maturzysty"

Od poniedziałku, 4 maja wystartuje nowy cykl audycji edukacyjnych dla maturzystów "Repetytorium Maturzysty" w Telewizji Polskiej. Lekcje mają pomóc licealistom w przygotowaniu się do egzaminu dojrzałości. więcej

RPO: debata prezydencka w TVP powinna być w pełni dostępna dla niesłyszących

W środę 6 maja br. Telewizja Polska będzie transmitować debatę kandydatów na urząd prezydenta RP. Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar apeluje do prezesa telewizji, aby transmisja z tego wydarzenia była w pełni dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, to jest by zawierała napisy oraz tłumaczenie na polski język migowy. więcej

Producent ,,Jednego z dziesięciu" miał 3,2 mln zł przychodów i 52 tys. zł zysku

W ub.r. firma Euromedia TV, producent teleturnieju „Jeden z dziesięciu” emitowanego w TVP1, zanotowała spadek przychodów o 0,3 proc. do 3,2 mln zł oraz wzrost zysku netto z 25,2 do 51,9 tys. zł. więcej

NBCUniversal dużo traci na koronawirusie. Będą cięcia kosztów i zwolnienia pracowników

Należący do Comcast amerykański koncern medialno-rozrywkowy NBCUniversal stracił od 22,5 do 31,9 procent przychodów w związku z kryzysem spowodowanym koronawirusem. Firma planuje w związku z tym redukcje kosztów, będą także zwolnienia pracowników. więcej

Twórczyni Disney Junior odchodzi z koncernu po 20 latach

Nancy Kanter, wiceprezes Disney Channels Worldwide ds. strategii i treści, żegna się z firmą po prawe 20 latach pracy. To ona wprowadziła na rynek markę Disney Junior. więcej

Ogromne zainteresowanie akcją TVN reklama za złotówkę dla małych i średnich firm. Dodatkowa pula pakietów

W związku z ogromnym zainteresowaniem akcją "TVN Pomagajmy sobie", nadawca zdecydował o przekazaniu małym firmom kolejnych 500 pakietów reklamowych. Za symboliczną złotówkę przedsiębiorcy mogą zareklamować się w kanałach Grupy TVN Discovery. więcej

,,Marie - próba ognia" i nowe sezony znanych seriali w Romance TV

Od 3 maja Romance TV nadaje nowy serial „Marie - próba ognia”, w najbliższym czasie stacja rozpocznie emisję kolejnych serii sprawdzonych kontynuacji. Dwa razy dziennie kanał pokazuje programy z treningami, które prowadzi ambasador Daniel Qczaj. więcej

Telewizja Polska wznowiła produkcję ,,Jaka to melodia?". Nagrody ze specjalnych odcinków na walkę z koronawirusem

Telewizja Polska, po kilkutygodniowej przerwie związanej z pandemią koronawirusa, wznowiła produkcję kolejnych odcinków teleturnieju „Jaka to melodia?”. Program na antenie Jedynki będzie można oglądać od 3 maja, a nagrody ze specjalnych odcinków przeznaczone zostaną na walkę z koronawirusem. więcej

Mniejsza liczba wydań dziennika ,,Express" w TTV. ,,Zmiana systemu pracy z uwagi na sytuację epidemiologiczną"

Stacja TTV ograniczyła liczbę wydań informacyjnego programu „Express”. Serwis codziennie ma o jedną emisję mniej niż dotychczas. więcej

Szef Kino Polska: produkty nielinearne i linearne będą istnieć obok siebie jeszcze przynajmniej 5 lat

- Produkty nielinearne i linearne będą istniały obok siebie, równolegle. Możemy zakładać, że przychody z jednego i z drugiego kanału będą się zrównywać, ale to może być perspektywa dłuższa nawet niż 5 lat. Nie przewiduję, że jeden z nich będzie dominował w tej perspektywie - uważa Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV. więcej

Tomasz Kolankiewicz wygrał konkurs na dyrektora artystycznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Filmoznawca Tomasz Kolankiewicz wygrał konkurs na dyrektora artystycznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. więcej

Retransmisje żużla i koszykówki w nSport+ i Canal+ Sport

Na początku maja nSport+ rozpoczął emisję codziennego programu „Made by Poland” z retransmisjami żużla. Z kolei w Canal+ Sport w „NBA Classic Games” oglądać można archiwalne mecze koszykówki. więcej

Telewizja Polska wznowiła realizację ,,Szansy na sukces. Opole 2020"

Dwójka od 3 maja emitować będzie premierowe odcinki muzycznego show „Szansa na sukces. Opole 2020”. Produkcja programu została wznowiona po kilkutygodniowej przerwie. więcej

,,Szkło kontaktowe" zyskało 148 tys. widzów, a ,,W tyle wizji" - 211 tys.

Emitowany w TVN24 program „Szkło kontaktowe” wiosną śledzi średnio 723 tys. widzów. Z kolei mający podobną formułę magazyn TVP Info „W tyle wizji” gromadzi przed telewizorami 702 tys. osób. „W tyle wizji ekstra” ogląda z kolei 746 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat kupuje Interię za 422 mln zł. "Kolejna strategiczna inwestycja"

Telewizja Polsat zawarła z Bauer Media Group przedwstępną umowę nabycia Grupy Interia za 422 mln zł. Na transakcję musi się zgodzić UOKiK. więcej

Zygmunt Solorz i Grupa Polsat za 16 mln zł kupili dla Ministerstwa Zdrowia 200 tys. testów na koronawirusa

Jeden z najbogatszych Polaków Zygmunt Solorz i należąca do niego Grupa Polsat za ponad 16 mln zł kupili 200 tysięcy testów na koronawirusa z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Przekazali je Ministerstwu Zdrowia na potrzeby publicznej służby zdrowia. więcej

Prezes Discovery David Zaslav zarobił o 65 proc. mniej niż rok wcześniej

Prezes Discovery Inc. David Zaslav zarobił w ubiegłym roku 45,8 mln dolarów, co oznacza, że jego wynagrodzenie spadło o 65 proc. w stosunku do zarobków w 2018 r. więcej

Nowa kolekcja filmowa w ,,UPC na żądanie", dłużej odkodowane kanały

UPC Polska włącza do swojej oferty „UPC na żądanie” dwie nowe polskie produkcje filmowe: „Jak poślubić milionera” oraz „Zenek”. Operator utworzył też nową kolekcję z filmowymi klasykami (w cenie 5 zł) oraz przedłuża do końca maja „otwarte okna” w pakietach programowych. więcej

#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Spółki mediów publicznych mogą złożyć sprawozdania za 2019 rok do końca czerwca

Ze względu na epidemię koronawirusa spółki mediów publicznych oraz PAP będą mogły w tym roku złożyć swoje sprawozdania z działalności za 2019 rok do końca czerwca. Zgodził się na to Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych.   więcej

 
Tomasz Raczek i Michał Rusinek dołączą do radia "Nowy Świat"

Do zespołu radia internetowego „Nowy Świat” dołączy Tomasz Raczek oraz Michał Rusinek. Pierwszy z nich będzie prowadzić audycję o tematyce filmowej, a drugi - o tematyce muzycznej. więcej

 
Radio Plus Lublin dzięki nowej częstotliwości dostępne w kolejnych miastach

Radio Plus Lublin z końcem kwietnia zaczęło nadawać na nowej częstotliwości 92,1 FM, dzięki czemu można go słuchać w kilku kolejnych miejscowościach. więcej

 
Co kandydaci na prezydenta sądzą o mediach publicznych i ich finansowaniu, repolonizacji mediów, KRRiT i RMN (analiza)

Opozycyjni kandydaci na prezydenta RP są zgodni, że media publiczne nie powinny być prywatyzowane, ale abonament RTV jest anachronizmem. Portal Wirtualnemedia.pl zapytał też kandydatów (obecny prezydent Andrzej Duda nie przekazał odpowiedzi), co sądzą m.in. o Telewizji Polskiej, Radzie Mediów Narodowych i art. 212 Kodeksu karnego. więcej

 
RMF FM nowym liderem słuchalności w Szczecinie. Stacja wyprzedziła Radio Szczecin i Radio ZET

Nowym liderem rynku radiowego w Szczecinie zostało RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio Szczecin i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia za czwarty kwartał ub.r. i pierwszy kwartał br. więcej

 
,,Maj polskiej piosenki" w radiowej Jedynce

Radiowa Jedynka w pierwszy weekend maja we wszystkich swoich audycjach nadawać będzie wyłącznie polskie piosenki. Dodatkowo utwory rodzimych artystów będą też nadawane przez cały maj w audycji „Muzyczna Jedynka”. więcej

 
Radio Gdańsk bez zwolnień, zawiesiło nową audycję ,,SOS reporterzy". ,,Sytuacja trudna, ale nie zagraża stabilności"

W czasie pandemii Radio Gdańsk nie zwalnia dziennikarzy, jednak zmienia ramówkę w taki sposób, że mają oni niższe wynagrodzenia dodatkowe. Z ramówki spadły czasowo audycje reporterskie i część kulturalnych, zastąpiły je powtórki. - Sytuacja nie zagraża stabilności funkcjonowania radia, ale jeśli potrwa dłużej może odbić się na możliwościach inwestycyjnych - ocenia Adam Chmielecki, prezes Radia Gdańsk. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Reklamowe odbicie w telewizji dopiero jesienią, w kwietniu spadki o ponad 30 proc.

30-proc. spadek wpływów reklamowych stacji telewizyjnych w kwietniu br. może okazać się zbyt optymistyczną i spadek ten finalnie może być nieco większy - oceniają eksperci z domów mediowych. Przychody reklamowe w maju mogą być nieznacznie wyższe od kwietniowych, ale na to wpływ będą mieć kolejne etapy odmrażania gospodarki. To od tego bowiem zwiększenie swoich aktywności uzależniają reklamodawcy. Odbicie w górę może nastąpić dopiero we wrześniu. więcej

WPP obniża pensje i nie wypłaci dywidendy, odchodzi globalny szef kreacji John O'Keeffe

John O’Keeffe, globalny chief creative officer odchodzi z holdingu reklamowego WPP. Nie będzie jego następcy. Firma szuka oszczędności: nie będzie dywidendy, obniżono wynagrodzenia, zamrożono rekrutacje. więcej

,,Będzie OK" - w reklamie Okocimia letnia impreza po epidemii (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa piwa Okocim (produkowanego przez Carlsberg Polska) nawiązująca do epidemii koronawirusa. Jest realizowana pod hasłem „Będzie OK - będzie Okocim”. więcej

Dragon Rouge odpowiada za nowy wizerunek InPostu

Agencja Dragon Rouge wygrała przetarg na przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej operatora logistycznego InPost. więcej

Rynek reklam w Wielkiej Brytanii skurczy się o 4,2 mld funtów

Przez ostatnie dziesięć lat rynek reklam w Wielkiej Brytanii stale rósł, osiągając w 2019 r. poziom 25,36 mld funtów, ale eksperci przestrzegają, że z powodu epidemii koronawirusa skurczy się on o ponad 4 mld funtów tylko w tym roku. więcej

Rossmann bez Pauliny Krupińskiej promuje ofertę na wiosnę i lato (wideo)

Ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa drogerii Rossmann reklamująca ich wiosenno-letnią ofertę. W akcji nie występuje modelka Paulina Krupińska, promująca Rossmann od ponad roku. więcej

,,Wszystko w naszych rękach"- McDonald's Polska o prawidłowej higienie dłoni. Za muzykę odpowiada raper Holak

McDonald's Polska startuje z kampanią „Wszystko w naszych rękach". Celem akcji jest promocja częstego i odpowiedniego mycia rąk. więcej

Publicis Groupe wprowadza usługę gwarancji zwrotu pieniędzy dla reklamodawców

Publicis Groupe, do której należą m.in. takie agencje jak Leo Burnett, MSL, Publicis, Starcom, Zenith zaprezentowała nową usługę, która gwarantuje marketerom pełny zwrot pieniędzy, jeśli nie zostaną spełnione uzgodnione wcześniej cele skuteczności kampanii. więcej

Rosną przychody reklamowe Amazona. 44 procent w górę w pierwszym kwartale 2020 roku

Koncern Amazon notuje coraz wyższe wpływy reklamowe na swojej platformie sprzedażowej. Wydatki na reklamy w I kwartale 2020 r. wzrosły o 44 procent do poziomu 3,91 mld dolarów. Dynamika wzrostów jest dużo wyższa niż w wypadku Google i Facebooka, jednak przedłużająca się pandemia koronawirusa może negatywnie wpłynąć na biznes reklamowy Amazona.   więcej

Bluerank z nową identyfikacją wizualną

Agencja marketingu internetowego Bluerank wprowadza nową identyfikację wizualną. Zespół firmy przygotował ją samodzielnie. więcej

Ogromne zainteresowanie akcją TVN reklama za złotówkę dla małych i średnich firm. Dodatkowa pula pakietów

W związku z ogromnym zainteresowaniem akcją "TVN Pomagajmy sobie", nadawca zdecydował o przekazaniu małym firmom kolejnych 500 pakietów reklamowych. Za symboliczną złotówkę przedsiębiorcy mogą zareklamować się w kanałach Grupy TVN Discovery. więcej

Pornhub w "najczystszym porno w historii" uczy jak chronić się przed SARS-CoV-2

Serwis pornograficzny Pornhub przygotował instruktażowy film "Najczystsze porno na świecie", w którym uczy jak zachować zasady higieny w czasie pandemii koronawirusa.  więcej

Piwo Piast w nowych opakowaniach

Marka piwa Piast (Carlsberg Polska) ma nowe opakowania, nawiązujące do jej wrocławskiego pochodzenia. więcej

Digitree Group ze wzrostem wpływów o 18 proc. i spadkiem rentowności. Odchodzi prezes Dariusz Piekarski

Zajmująca się marketingiem internetowym Digitree Group w ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 17,9 proc. do 56,99 mln zł oraz spadek wyniku netto z 517 tys. zł zysku do 633,7 tys. zł straty. Wraz z publikacją tych wyników ze stanowiska prezesa firmy zrezygnował Dariusz Piekarski. więcej

Suzuki reklamuje motocykle V-Strom

Motocykl Suzuki V-Strom 1050/XT reklamowany jest hasłem "Mistrz przygody". więcej

Kamila Zawada w Papaya Films

Kamila Zawada została producentką w teamie produkcyjnym Papaya Films. więcej

Uber, T-Mobile, McDonald's i Biedronka z najlepszymi reklamami w czasie pandemii (opinie)

Przedstawiciele branży reklamowej i public relations wyróżniają polskie kreacje T-Mobile i Biedronki, powstałe w czasie izolacji. Najlepszą zagraniczną reklamą okazała się produkcja 20-Second Soap. Marketerzy zwracają uwagę, że marki zmieniły komunikację, ich spoty są teraz empatyczne, wspierające i dodające otuchy w czasie kryzysu. więcej

IKEA otwiera po majówce sklepy

Od 4 maja otwartych zostanie ponownie 11 sklepów IKEA w Polsce - podała szwedzka sieć w komunikacie. więcej

Cinema City daje posiadaczom kart Unlimited dwumiesięczny dostęp do Audioteki

Sieć kinowa Cinema City pozwoli użytkownikom kart Unlimited korzystać bezpłatnie przez 60 dni z platformy z audiobookami i podcastami Audioteka. Dostęp można aktywować przez cały maj. więcej

Beata Rakoczy reprezentowana przez bluebird artists

Do impresariatu bluebird artists dołączyła operatorka obrazu Beata Rakoczy. więcej

#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Empik nie otworzy z powrotem 40 salonów w galeriach handlowych. ,,Nieistotne dla wydawców prasowych. Rynek znów się ustabilizuje"

Zarząd Grupy Empik zdecydował się odstąpieniu od ponad 40 umów najmu powierzchni pod swoje salony w galeriach handlowych. - Ze względu na stan epidemii, który będzie polską rzeczywistością przez kolejne kilkanaście miesięcy, centra handlowe zanotują znaczące spadki odwiedzalności - prognozuje firma. -  Rynek sprzedaży prasy znów się ustabilizuje, choć z innym wolumenem - komentuje Bogusław Chrabota, prezes Izby Wydawców Prasy. - Lockdown wiele zmienia, ale nie na zawsze - mówi Jerzy Wójcik z „Gazety Wyborczej”. więcej

Garmond Press wypowiedział umowę na dystrybucję ,,Super Expressu"

Firma Garmond Press z końcem kwietnia wypowiedziała umowę dotyczącą dystrybucji dziennika „Super Express” (wydaje go spółka Time należąca do Grupy ZPR Media). Tłumaczy, że warunki w kontrakcie nie zmieniły się od kilkunastu lat, dlatego jego realizacja obecnie jest dla spółki nierentowna. więcej

PMPG Polskie Media w ub.r. z 11,4 mln zł straty. W br. spodziewa się spadku wpływów o 10-30 proc.

W ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, właściciel m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 1,5 proc. do 49,63 mln zł oraz wyniku netto z 2,91 mln zł zysku do 11,39 mln zł straty. Firma zaznacza, że bez odpisów aktualizujących miałaby 548 tys. zł zysku netto. więcej

W serwisach Polska Press Grupa komentować mogą tylko zalogowani użytkownicy

Od kilku dni na wszystkich serwisach internetowych Polska Press Grupy komentarze mogą zamieszczać wyłącznie zalogowani użytkownicy. - Równocześnie w ramach akcji #HejTySTOP będziemy promować przestrzeganie reguł prawa, kultury osobistej i dobrych obyczajów - mówi Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa firmy. więcej

Agora chce sprzedać Domiporta.pl i dwie sieci gastronomiczne. Odpisuje ponad 60 mln zł, z zarządu odchodzi Grzegorz Kania

Agora zaczęła rozmowy dotyczące sprzedaży firmie Mieszkanie.pl spółki Domiporta kupionej 12 lat temu. Jednocześnie dokona odpisu w kwocie 59,5 mln zł na spadek wartości jej udziałów. Z zarządu Agory odchodzi Grzegorz Kania, a spółka gastronomiczna Foodio Concepts wnioskuje o upadłość. więcej

64 proc. Polaków docenia wolność prasy, o 10 pkt proc. więcej niż pięć lat temu

Większość ludzi na świecie uważa, że wolność prasy jest bardzo ważna. W wielu krajach w ostatnich latach znacząco wzrósł odsetek osób mających właśnie taki pogląd. Częściej wyrażają go osoby lepiej wykształcone - wynika z badania Pew Research Center. więcej

Bauer Media Group zawiesza wydania papierowe "niektórych czasopism" i zwalnia 140 pracowników w Australii

Wydawnictwo Bauer Media Group poinformowało, że zawiesza druk "niektórych czasopism" w Australii. Nieoficjalnie wiadomo, że będzie to "Harper's Bazaar", "Australian Women's Weekly" i dwa tytuły plotkarskie. Firma zwolni też 140 pracowników. więcej

,,Rzeczpospolita" rusza z akcją ,,Odporni na dezinformację". Chrabota: mamy taki obowiązek

Dziennik „Rzeczpospolita” (Gremi Media) zaczyna kampanię „Odporni na dezinformację” mającą na celu walkę z fake newsami. - Jako liderzy wiarygodności dziennikarskiej mamy taki obowiązek - mówi redaktor naczelny dziennika Bogusław Chrabota. więcej

Bauer wypuszcza specjalne wydanie ,,Chwili na Relaks" z łamigłówkami dla dzieci

W piątek 8 maja do sprzedaży trafi nowe wydawanie specjalne „Chwili na Relaks”: „Nauka i Zabawa” (Wydawnictwo Bauer). Pismo zawiera krzyżówki, łamigłówki i zagadki przeznaczone dla dzieci w dzieci w wieku od 5-9 lat. więcej

Empik nie otworzy z powrotem 40 salonów w galeriach handlowych. ,,Duże centra stracą na atrakcyjności"

Zarząd Grupy Empik zdecydował się odstąpieniu od ponad 40 umów najmu powierzchni pod swoje salony w galeriach handlowych. - Ze względu na stan epidemii, który będzie polską rzeczywistością przez kolejne kilkanaście miesięcy, centra handlowe zanotują znaczące spadki odwiedzalności - prognozuje firma. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polsat kupił Interię za 422 mln zł. "Rozsądna cena, wzbogaci ją treściami wideo, osiągnie synergie reklamowe"

Telewizja Polsat dzięki zakupowi Grupy Interia skokowo zwiększy swoją pozycję w internecie. Zyska szerszą ofertę reklamową i możliwości promocji swoich treści, także tych odpłatnych. Za kilka lat Interia może być poważnym konkurentem dla Wirtualnej Polski i Onetu - oceniają dla Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży telewizji i internetu. więcej

Rekordowe zainteresowanie Player.pl. Hitami ,,Hotel Paradise" i ,,250 m? Kuby Wojewódzkiego"

TVN (TVN Discovery Polska) ocenia, że w czasie koronawirusa telewizja „przeżywa renesans”. Dobre wyniki notują także wszystkie serwisy streamingowe, a wśród nich Player.pl, który przed pandemią notował średnio 1,5 mln realnych użytkowników tygodniowo, a obecnie jego widownia wzrosła do 2,2 mln użytkowników. Hitem Playera są „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego” oraz film „Sala samobójców. Hejter”. więcej

Pracownicy Amazona domagają się podwyżek i rzetelne informacje o zakażeniach w magazynach

Pracownicy Amazona napisali list do szefa koncernu Jeffa Bezosa i odpowiedzialnego za magazyny w Europie Stefana Perego, krytykując działania firmy w czasie pandemii. Wytykają brak rzetelnej informacji o skali zakażeń w magazynach i wycofywanie się ze zmian, jakie firma wprowadziła na czas pandemii. Żądają tez stałych podwyżek. więcej

TopLevelTennis.com ruszy w czerwcu, Artur Górski wiceprezesem

Serwis TopLevelTennis.com z materiałami szkoleniowymi o grze w tenisa wystartuje z początkiem czerwca, a rusza już przedsprzedaż subskrypcji do niego. Wiceprezesem spółki TopLevelTennis.com, poprzednio funkcjonującej pod nazwą Thunderbolt, został jej główny akcjonariusz Artur Górski. więcej

TikTok został pobrany już ponad 2 mld razy. W Indiach bije rekordy popularności

W czasie pandemii koronawirusa rośnie popularność TikToka, aplikacji do udostępniania wideo. Największą popularnością cieszy się ona w Indiach, skąd pochodzi ponad 30 proc. pobrań. więcej

Kickstarter zwalnia 45 procent zespołu. Traci finansowo przez koronawirusa

Kickstarter, jedna z najbardziej znanych platform crowdfundingowych na świecie przeprowadza zwolnienia. Redukcje dotyczą 45 proc. pracowników zatrudnionych w firmie. Powodem zwolnień jest spadek liczby projektów obecnych w serwisie z powodu pandemii koronawirusa. więcej

Przeglądarki internetowe: Chrome dominuje, w górę Safari i Firefox

Dominująca pozycja Google Chrome jako najpopularniejszej przeglądarki internetowej zarówno na świecie, jak i w Polsce, pozostaje niezagrożona. W ostatnich miesiącach sporo na znaczeniu w skali globalnej zyskała Safari. W Polsce nieco udziału aplikacji Google odebrał Firefox. więcej

Netflix wprowadza zmiany w aplikacji mobilnej. Łatwiejsze usuwanie tytułów z listy oglądanych

Netflix wprowadził w aplikacji mobilnej nowy mechanizm pozwalający na łatwe usuwanie pozycji z kategorii oglądanych tytułów. Dzięki temu nie będą się one pojawiały na liście o nazwie „Oglądaj dalej”. więcej

W czasie pandemii koronawirusa powstaje w Wikipedii więcej haseł niż wcześniej

Wybuch pandemii koronawirusa sprawił, że w polskiej Wikipedii znacznie szybciej zaczęło przybywać nowych haseł niż miało to miejsce wcześniej - poinformowała Natalia Szafran-Kozakowska ze stowarzyszenia Wikimedia Polska. Wiele z nich wcale nie dotyczy sytuacji epidemicznej - podkreśliła. więcej

Wizaz.pl liderem przed Elle.pl, mocno w górę Vogue.pl i Ladome.info (TOP10 stron o modzie i urodzie)

Wśród serwisów o modzie i urodzie zdecydowanym liderem w liczbie użytkowników i odsłon jest Wizaz.pl. W ciągu roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Elle.pl, Vogue.pl i Lamode.info, natomiast mocno zmalały wyniki sekcji modowo-urodowej Onetu i Maxmodels.pl. więcej

Tomasz Sekielski szykuje cykl o swojej walce o zdrowie. Wkrótce data premiery "Zabawy w chowanego"

Dziennikarz i reportażysta Tomasz Sekielski zapowiedział premierę formatu "12 wyzwań Sekielskiego" na YouTube. Będzie to serial dokumentalny o jego zmaganiach z wagą oraz o walce o zdrowie. Jednocześnie wkrótce zostanie zapowiedziana premiera "Zabawy w chowanego". - Nie chcemy, aby film zginął w politycznym szumie, ale uznaliśmy, że chcemy go pokazać. Zastanawiamy się nad terminem, wkrótce go zapowiemy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Sekielski. więcej

Kanał Sportowy: drugi kanał z kulisami, niebawem aplikacja, ,,Hejt Park" ze sponsorem piwnym i bez Mateusza Borka

Twórcy youtube’owego Kanału Sportowego uruchomili drugi kanał, na którym zamieszczane będą kompilacje i relacje zza kulis programów. Przygotowują serwis www i aplikację mobilną. Od najbliższego tygodnia cykl „Hejt Park” będzie sponsorowany przez jedną z marek piwnych, z tego powodu nie będzie się w nim już pojawiał Mateusz Borek mający kontrakt reklamowy z innym browarem. więcej

Skokowy wzrost TikToka, w górę także Twitter i Pinterest. Na czele Facebook przed Instagramem (TOP serwisów społecznościowych)

Wśród serwisów społecznościowych w Polsce liderem z ogromną przewagą nad konkurentami pozostaje Facebook. W ciągu roku kilkukrotnie wzrosty odwiedzalności osiągnął TikTok, mocno zwiększyły się też wyniki Twittera, Pinterestu i Avaaz.org. więcej

Nadawcy VOD będą musieli zapłacić składkę na Polski Instytut Sztuki Filmowej. Tylko 15 mln zł do końca tego roku

Nadawcy VOD zapłacą 1,5 proc. przychodów na Polski Instytut Sztuki Filmowej. Stanowiącą o tym nowelizację ustawy o kinematografii zawarto w ustawie w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, która została w czwartek przyjęta przez Sejm. więcej

Twitter z lepszymi od oczekiwań wynikami za cały I kw., ale w marcu spadki

W I kwartale 2020 roku Twitter osiągnął przychód w kwocie blisko 808 mln dolarów i zanotował rekordowy przyrost liczby użytkowników. Firma podkreśla, że pierwsze dwa miesiące roku przebiegły zgodnie z planem, ale na skutek kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa w marcu znacząco spadły wpływy z reklam. więcej

Amazon poniesie 4 mld USD kosztów w związku z koronawirusem. Akcje w dół

Akcje Amazona spadają ponad 4 proc. w handlu pozasesyjnym w reakcji na słabsze od oczekiwań zyski spółki w pierwszym kwartale. Spółka ostrzegła też, że poniesie 4 mld USD kosztów w drugim kwartale w związku z koronawirusem. więcej

#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność!

Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Wybory prezydenckie 2020. Czy będzie badanie exit poll? Ipsos tego nie wyklucza, eksperci mają wątpliwości

Ipsos, który miał wykonać badanie exit poll w czasie wyborów prezydenckich w tym roku, nie wyklucza, że je zorganizuje. Agencje badawcze uważają jednak, że nierealne jest zorganizowanie takiego badania w czasie wyborów korespondencyjnych, kiedy nie wiadomo nawet, gdzie staną wyborcze urny czy skrzynki pocztowe. Można przeprowadzić badanie telefoniczne, ale jego wyniki będą obarczone dużym błędem, który może spowodować nawet protesty wyborców. więcej

64 proc. Polaków docenia wolność prasy, o 10 pkt proc. więcej niż pięć lat temu

Większość ludzi na świecie uważa, że wolność prasy jest bardzo ważna. W wielu krajach w ostatnich latach znacząco wzrósł odsetek osób mających właśnie taki pogląd. Częściej wyrażają go osoby lepiej wykształcone - wynika z badania Pew Research Center. więcej

Amazon i Alibaba najcenniejszymi markami w branży handlu na świecie

Z najnowszej edycji rankingu BrandZ, autorstwa WPP i agencji Kantar wynika, że w branży handlu najcenniejszą marką na świecie jest Amazon. Koncern Jeffa Bezosa zwiększył swoją wartość w ciągu roku do 415,9 mld dolarów (+32 proc.).  Drugie miejsce zajmuje chińska Alibaba, wyceniona na 152,5 mld dolarów. więcej

60 proc. Polaków w gorszej sytuacji finansowej przez koronawirusa. Po izolacji chętnie pójdziemy na zakupy i do fryzjera

Już sześciu na dziesięciu Polaków odczuło pogorszenie swojej sytuacji finansowej z powodu epidemii koronawirusa. Większość po złagodzeniu restrykcji zechce w pierwszej kolejności pójść do fryzjera i na zakupy ubraniowe - wynika z sondażu firmy BioStat. więcej

Remigiusz Mróz wyprzedza Blankę Lipińską w rankingu sprzedaży książek

“Ekstradycja” Remigiusza Mroza była najchętniej kupowaną książką w Polsce między 18 marca a 22 kwietnia - wynika z nowego rankingu Nielsena. Autor wyprzedził Blankę Lipińską, która długo utrzymywała się na szczycie zestawienia ze swoim erotycznym cyklem "365 dni". więcej

Polubiliśmy pracę zdalną. 15 proc. Polaków chciałoby tak pracować po minięciu epidemii

Obowiązująca od połowy marca kwarantanna będąca wynikiem epidemii koronawirusa spowodowała, że wielu Polaków z dnia na dzień musiało przenieść swoje życie zawodowe do przestrzeni domowej. Niemal połowa z nas pracuje w tej chwili poza siedzibą firmy, a jedna czwarta chciałaby tak pracować na stałe. więcej

W czasie kwarantanny najbardziej brakuje nam wyjść z domu i spotkań rodzinnych

Wyjścia z domu i spotkania rodzinne to zwyczaje, z których najtrudniej było nam zrezygnować w czasie kwarantanny - wskazuje na to ponad połowa Polaków. Najmniej brakowało nam pracy w biurze. Tylko 5 proc. badanych stwierdziło, że woli pracę stacjonarną od home office. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Rzeczniczka prasowa Ministerstwa Sportu zwolniona. Obowiązki przejmuje szef gabinetu politycznego minister

Po zaledwie kilku miesiącach pracy z resortem sportu żegna się Agnieszka Roszkiewicz. Była rzeczniczką prasową i dyrektorką biura komunikacji. Stanowiska przejmuje Filip Cieszkowski, szef gabinetu politycznego minister sportu Danuty Dmowskiej-Andrzejuk. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Sprzedaż smartfonów w I kwartale zmalała o 13 proc. Samsung i Huawei mocno w dół, Xiaomi i Vivo ze wzrostami
TikTok został pobrany już ponad 2 mld razy. W Indiach bije rekordy popularności
Redmi Note 9 Pro, Redmi Note 9 i Mi Note 10 Lite - nowe smartfony Xiaomi (wideo)
Apple nie cierpi z powodu epidemii: rekordowe wpływy z usług i wearables, 29 mld dolarów z iPhone'ów
,,COVID: The Outbreak" - będzie polska gra o epidemii koronawirusa
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj