Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 20 Lipca 2020
 
 
 
,,Nieobecni" nowym serialem Player.pl. Emisja w TVN w 2021 roku
 
Rozpoczęły się zdjęcia do nowego serialu Player Original „Nieobecni”, którego osią wydarzeń jest tajemnicze zaginięcie całej rodziny. W produkcji występują m.in. Justyna Wasilewska, Piotr Głowacki, Danuta Stenka, Anna Dymna i Izabela Kuna. Premiera w player.pl planowana jest na koniec roku, a w TVN - w 2021 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
13,5 mln zł wydaje rocznie TVP na internetowy kanał PolandIN
 
Koszty uruchomienia internetowej stacji TVP - PolandIN wyniósł 1,8 mln zł. Średnio roczny poziom kosztów zewnętrznych prowadzenia kanału i portalu od 2019 roku wynosi ok. 8,5 mln zł, a koszty wewnętrzne TVP to kolejne 5 mln zł. Kanał wystartował 11 listopada 2018 roku. więcej
 
 
RMF FM liderem w I półroczu 2020 - tracą Jedynka i Trójka, rośnie Radio ZET
 
W pierwszym półroczu br. uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 69,3 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 263 minut. Najwyższy zasięg medium to generuje w domu i samochodzie, a najdłuższy czas słuchania - w miejscu pracy. Liderem rynku jest RMF FM, które odnotowało najwyższy wynik w historii nadawania - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
L.U.C. autorem dżingla radia Nowy Świat, Jacek Nizinkiewicz dołączy do zespołu
 
Producent muzyczny i kompozytor L.U.C. jest autorem dżingla dla Radia Nowy Świat, który skomponował specjalnie dla internetowej rozgłośni – wynika z naszych informacji. Jednocześnie do zespołu dołączy Jacek Nizinkiewicz, który na co dzień pracuje w „Rzeczpospolitej”. więcej
 
 
Jarosław Kaczyński o repolonizacji mediów: przepisy w tej kadencji Sejmu, według wzorców zachodnich
 
Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński zapowiedział, że w bieżącej kadencji Sejmu zostaną przyjęte przepisy dotyczące repolonizacji mediów. Nie powiedział jednak, ani jak będzie przebiegała repolonizacja, ani kiedy dokładnie do niej dojdzie. - Analizujemy to, są dyskusje w tej sprawie, ale co nagle, to po diable - powiedział. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Polityka" liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotowała ,,Gazeta Polska" więcej
 
Canal+ Polska planuje debiut na giełdzie. "To dobry moment wejścia na rynek" (opinie) więcej
 
Wpływy Edipresse Polska 28 proc. w dół. Wynik netto wzrósł o 10,4 mln zł, ubyło 55 pracowników więcej
 
Justyna Pochanke odchodzi, Piotr Kraśko będzie prowadził "Fakty". "To jego naturalne środowisko" (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Junior Traffic Manager Grupa RMF
Traffic Manager Sizmek Polska
Sales Manager VOD Media4Fun
Serwisant / Wydawca Meloradio
Prezenter Meloradio
MARKETING MANAGER Time For Friends
Account Manager Whites
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Nieobecni" nowym serialem Player.pl. Emisja w TVN w 2021 roku

Rozpoczęły się zdjęcia do nowego serialu Player Original „Nieobecni”, którego osią wydarzeń jest tajemnicze zaginięcie całej rodziny. W produkcji występują m.in. Justyna Wasilewska, Piotr Głowacki, Danuta Stenka, Anna Dymna i Izabela Kuna. Premiera w player.pl planowana jest na koniec roku, a w TVN - w 2021 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

13,5 mln zł wydaje rocznie TVP na internetowy kanał PolandIN

Koszty uruchomienia internetowej stacji TVP - PolandIN wyniósł 1,8 mln zł. Średnio roczny poziom kosztów zewnętrznych prowadzenia kanału i portalu od 2019 roku wynosi ok. 8,5 mln zł, a koszty wewnętrzne TVP to kolejne 5 mln zł. Kanał wystartował 11 listopada 2018 roku. więcej

Polsat Play liderem oglądalności kanałów lifestylowych w I półroczu, Active Family z największym wzrostem

W pierwszym półroczu 2020 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych został Polsat Play, który wyprzedził TVN Style i HGTV. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał Active Family, a na czele spadków uplasowało się BBC Lifestyle - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Inea ze wzrostem wpływów o 5 proc. i 15 mln zł straty. Mniej z tv i telefonii stacjonarnej, więcej z internetu

W ub.r. działająca głównie w Wielkopolsce sieć kablowa Inea zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 5,3 proc. do 328,58 mln zł oraz straty netto z 12,2 do 15,71 mln zł. Zwiększyła się jej liczba pracowników i zobowiązania kredytowe. więcej

Produkcje TVN "Mediterranean Life" i "Beach Around the World" w HGTV USA

W wakacje w amerykańskim HGTV pojawią się produkcje TVN Discovery Polska - drugi sezon programu "Mediterranean Life" oraz nowość "Beach Around the World". Premiera obu serii została zaplanowana na lipiec i sierpień. więcej

"Kuchenne rewolucje" i "Uwaga! Koronawirus" z najwyższymi cenami reklam w TVN

W opublikowanej na sierpień br. ofercie handlowej TVN Media najwyższe ceny reklam mają programy: powtórki "Kuchennych rewolucji" w czwartkowe wieczory oraz "Uwaga! Koronawirus". więcej

MSZ przestrzega: do Chorwacji nie z paszportem Polsatu

Ministerstwo Spraw Zagranicznych dołączyło nietypową grafikę do tekstu opisującego, jakie dokumenty należy mieć przy sobie, wjeżdżając do Chorwacji. Jako przykład nieodpowiedniego podano paszport Polsatu - gadżet z akcji marketingowej Telewizji Polsat sprzed ponad 20 lat. więcej

Zmarł aktor Andrzej Strzelecki

W wieku 68 lat zmarł aktor Andrzej Strzelecki. W dorobku miał role w filmach, serialach i spektaklach teatralnych, prowadził też programy telewizyjne. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem w I półroczu 2020 - tracą Jedynka i Trójka, rośnie Radio ZET

W pierwszym półroczu br. uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 69,3 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 263 minut. Najwyższy zasięg medium to generuje w domu i samochodzie, a najdłuższy czas słuchania - w miejscu pracy. Liderem rynku jest RMF FM, które odnotowało najwyższy wynik w historii nadawania - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
L.U.C. autorem dżingla radia Nowy Świat, Jacek Nizinkiewicz dołączy do zespołu

Producent muzyczny i kompozytor L.U.C. jest autorem dżingla dla Radia Nowy Świat, który skomponował specjalnie dla internetowej rozgłośni – wynika z naszych informacji. Jednocześnie do zespołu dołączy Jacek Nizinkiewicz, który na co dzień pracuje w „Rzeczpospolitej”. więcej

 
Paweł Paluch dalej prezesem Audytorium 17, Deszkiewicz, Kubaj i Moc w radzie nadzorczej

Walne zgromadzenie spółki Audytorium 17, obsługującej reklamowo rozgłośnie regionalne Polskiego Radia zdecydowało, że prezesem przez kolejną kadencję będzie Paweł Paluch, a członkami rady nadzorczej prezes Radia dla Ciebie Tadeusz Deszkiewicz, prezes Radia Szczecin Artur Kubaj i prezes Radia Opole Piotr Moc. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Andrzej Duda i Rafał Trzaskowski promowani mocniej w Polsacie niż w TVN i TVP, 1 mln zł na spoty Kidawy-Błońskiej (analiza)

Spośród wszystkich kandydatów na Prezydenta RP tylko pięcioro zdecydowało się na emisję w telewizji płatnych spotów wyborczych. Najwięcej przeznaczył na nie komitet wyborczy Andrzeja Dudy i Małgorzaty Kidawy-Błońskiej. Z tej formy dotarcia do elektoratu w ogóle zrezygnował m.in. Szymon Hołownia - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Wpływy agencji GetHero w ub.r. 64 proc. w górę. Przez epidemię niższy wzrost, bez zwolnień

W ub.r. agencja influencer marketingu GetHero osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 64,4 proc. do 20,02 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 1,42 do 2,24 mln zł. Wskutek epidemii koronawirusa zaliczyła przestój w marcu i prognozuje, że w całym br. jej wpływy zwiększą się o ok. 15 proc. - Mimo że pandemia nie dobiegła jeszcze końca, z optymizmem patrzymy w przyszłość - zapewnia portal Wirtualnemedia.pl wiceprezes firmy Paweł Kowalczyk. więcej

Dom mediowy Mets: przychody 29 proc. w dół, 3,2 mln zł zysku

W ub.r. wpływy domu mediowego Mets (należącego do WPP) zmniejszyły się o 28,7 proc. do 107,91 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 30,9 proc. do 103,98 mln zł jego zysk netto poszedł w górę z 943,4 tys. zł do 3,21 mln zł. więcej

Lotos szuka agencji do opracowania gry miejskiej

Grupa Lotos zaprasza agencje do składania ofert na opracowanie i wdrożenie gry miejskiej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Marketerzy inspirują: Donata Wolińska (L'Oreal)

W kolejnym odcinku naszego cyklu "Marketerzy inspirują" o marketingu opowiada Donata Wolińska, chief marketing officer (HUB Poland Baltic) L'Oreal, jurorka Effie 2020. więcej

Będzie kampania dotycząca marnowania żywności

Instytut Ochrony Środowiska rozpisał przetarg, w którym wybierze agencję odpowiedzialną za opracowanie strategii oraz realizację kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej problemu marnotrawstwa żywności. więcej

Disney dołącza do reklamowego bojkotu Facebooka. Był największym reklamodawcą w serwisie

Disney zdecydował o wycofaniu z Facebooka reklam wszystkich swoich produktów obejmujących między innymi platformy Disney+ i Hulu. Disney dołączył do bojkotu reklamowego prowadzonego przez wiele innych firm. W pierwszej połowie 2020 roku Disney był największym reklamodawcą na Facebooku z wydatkami na poziomie ponad 220 mln dolarów. więcej

Dawid Bednarski dyrektorem kreatywnym Imagine Nation

Dawid Bednarski awansował na nowe stanowisko creative directora w agencji eventowej Imagine Nation. więcej

Lotos promuje wakacyjną ofertę hot dogów (wideo)

Ruszyła wakacyjna kampania reklamowa koncernu paliwowego Lotos, promująca ofertę hot dogów na jego stacjach benzynowych.Działania przygotowały Havas Warsaw, Tank Production i Zenith. więcej

Suzuki sponsorem tytularnym koszykarskiej 1 Ligi Mężczyzn

Suzuki Motor Poland rozszerza zakres współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki. W sezonie 2020/2021 będzie pierwszym w historii sponsorem tytularnym koszykarskiej 1 Ligi Mężczyzn. więcej

Heyah "zepsutym spotem" reklamuje nową promocję

Sieć komórkowa Heyah (należąca do T-Mobile Polska) ruszyła z kampanią reklamową pod hasłem "Wiesz co robić". więcej

Wiejskie Ziemniaczki z akcją "Ruszaj w Polskę!"

Marka chipsów Wiejskie Ziemniaczki (Lorenz-Bahlsen Snack World) startuje z akcją „Ruszaj w Polskę!”, która ma zachęcać do odkrywania mniej znanych miejsc w Polsce. Kampanię przygotowały agencje Publicis Groupe: LiquidThread i Spark Foundry. więcej

Aleksander Kropidłowski w rosterze twórców Papaya Films

Do grona twórców reprezentowanych przez Papaya Films dołączył reżyser Aleksander Kropidłowski. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Jarosław Kaczyński o repolonizacji mediów: przepisy w tej kadencji Sejmu, według wzorców zachodnich

Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński zapowiedział, że w bieżącej kadencji Sejmu zostaną przyjęte przepisy dotyczące repolonizacji mediów. Nie powiedział jednak, ani jak będzie przebiegała repolonizacja, ani kiedy dokładnie do niej dojdzie. - Analizujemy to, są dyskusje w tej sprawie, ale co nagle, to po diable - powiedział. więcej

Wojciech Czuchnowski i Ewa Siedlecka nie muszą przepraszać za łączenie śmierci Pawła Adamowicza z materiałami TVP

Warszawski Sąd Okręgowy umorzył sprawę karną wytoczoną Ewie Siedleckiej z „Polityki” i Wojciechowi Czuchnowskiemu z „Gazety Wyborczej” przez Telewizję Polską. Publiczny nadawca oskarżała dziennikarzy z paragrafu 212 Kodeksu karnego. - Sąd potwierdził, że jako obywatelka i dziennikarka mam prawo krytykować publiczne media - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Ewa Siedlecka. więcej

Wydawca ,,Men's Health" z zyskiem w 2019 roku

Motor-Presse Polska, wydawca kilku magazynów lifestylowych i motoryzacyjnych, m.in. „Men’s Health”, „Women’s Health” i „Auto Motor i Sport”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 2,7 proc. do 16,95 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 1,7 mln zł straty do 242,2 tys. zł zysku. więcej

,,Polityka" i Ewa Siedlecka przepraszają sędziego Trybunału Konstytucyjnego za nieprawdziwą informację

W nowym numerze „Polityki” znalazł się komunikat od redakcji i dziennikarki Ewy Siedleckiej z przeprosinami dla Mariusza Muszyńskiego, sędziego Trybunału Konstytucyjnego. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wpływy agencji GetHero w ub.r. 64 proc. w górę. Przez epidemię niższy wzrost, bez zwolnień

W ub.r. agencja influencer marketingu GetHero osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 64,4 proc. do 20,02 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 1,42 do 2,24 mln zł. Wskutek epidemii koronawirusa zaliczyła przestój w marcu i prognozuje, że w całym br. jej wpływy zwiększą się o ok. 15 proc. - Mimo że pandemia nie dobiegła jeszcze końca, z optymizmem patrzymy w przyszłość - zapewnia portal Wirtualnemedia.pl wiceprezes firmy Paweł Kowalczyk. więcej

"Too Hot to Handle" i "Jeszcze nigdy..." najpopularniejszymi tytułami na Netfliksie. Podano także po raz pierwszy filmowe top 10

Randkowe reality show "Too Hot to Handle" oraz serial komediowy "Jeszcze nigdy.." ("Never Have I Ever") to dwa najchętniej oglądane programy z biblioteki Netfliksa w drugim kwartale tego roku. Podano także filmowe top 10 - listę najbardziej oglądanych filmów wyprodukowanych przez Netfliksa. Na jej czele znalazł się "Tyler Rake: Ocalenie" ("Extraction") z Chrisem Hemsworthem. więcej

Strony główne: WP liderem, ale z mniejszym wzrostem niż Onet, w dół o2.pl

Wśród stron głównych czołowych portali najwięcej użytkowników i odsłon ma ta na  WP.pl, przy czym w czerwcu zanotowała niższy wzrost niż analogiczna witryna Onetu. Natomiast zmalały wyniki strony głównej o2.pl. więcej

Netflix w drugim kwartale zyskał 10 mln subskrybentów. Mniej na marketing, Sarandos nowym CEO

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln. Prognozuje, że trzecim kwartale zyska tylko 2,5 mln subskrybentów. Na stanowisko CEO został powołany Ted Sarandos, będzie je dzielił z Reedem Hastingsem. więcej

Disney dołącza do reklamowego bojkotu Facebooka. Był największym reklamodawcą w serwisie

Disney zdecydował o wycofaniu z Facebooka reklam wszystkich swoich produktów obejmujących między innymi platformy Disney+ i Hulu. Disney dołączył do bojkotu reklamowego prowadzonego przez wiele innych firm. W pierwszej połowie 2020 roku Disney był największym reklamodawcą na Facebooku z wydatkami na poziomie ponad 220 mln dolarów. więcej

Onet zwraca uwagę na pracę ratowników medycznych w wideo "Cena ludzkiego życia"

Serwis Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w nowym formacie wideo chce zwrócić uwagę na ważne problemy społeczne. Pierwsza odsłona cyklu prezentuje fragment z życia ratowników medycznych. Reportaż powstał we współpracy z Facebookiem i International Center for Journalists. więcej

Film ,,Zenek" pojawił się na Netfliksie

Od piątku 17 lipca na platformie Netflix dostępny jest film „Zenek” o piosenkarzu disco polo Zenku Martyniuku wyprodukowany przez Telewizję Polską. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Zjednoczone Emiraty Arabskie wysłały sondę na Marsa
TikTok szuka nowego miejsca na kwaterę główną. Na szczycie listy jest Londyn
Orange Polska szuka inwestora do rozwoju sieci światłowodowej. Sprzeda połowę udziałów za 1 mld euro?
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj