Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 28 Lipca 2020
 
 
 
W czerwcu wpływy reklamowe Polsatu, TVP1 i TVN7 ponad 10 proc. w dół, w lipcu 100 proc. wypełnienia bloków
 
Lipiec jest pierwszym miesiącem od wybuchu pandemii koronawirusa, w którym sytuacja na rynku reklamy tv wraca do okresu sprzed COVID-19. W ogólnopolskich stacjach tv wypełnienie bloków reklamowych sięga 100 proc., znacznie wzrósł też udział zakupu cennikowego. Zdaniem ekspertów z domów mediowych rosnący popyt na reklamę tv wynika m.in. z niskiej ceny reklamy w okresie wakacyjnym oraz inwestowania przez reklamodawców pieniędzy niewykorzystanych w czasie lockdownu. więcej
 
 
KRRiT krytykuje TVP za agitację. "Media publiczne zobowiązane do rzetelnego ukazywania zjawisk"
 
Były prezes TVP i członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun skierował skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na sposób relacjonowania kampanii wyborczej przez media publiczne. W odpowiedzi organ wystąpił do Telewizji Polskiej przypominając, że „publiczne media są zobowiązane do rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk oraz sprzyjania swobodnemu kształtowaniu opinii publicznej”. więcej
 
 
Wojciech Jagielski z programem "Tok Szoł" w Superstacji
 
Dziennikarz Wojciech Jagielski od sierpnia będzie prowadzić "Tok Szoł" w Superstacji. Formuła programu będzie taka sama jak formatu "Wojtek Jagielski na żywo", który zniknął z ramówki w ubiegłym roku. - Będzie to klasyczny talk-show z przewagą „talk” - mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Jagielski. więcej
 
 
Rynek reklamowy w Polsce w tym roku spadnie 7,3-14 proc. Globalne wydatki na reklamę zmniejszą się o 9,1 proc.
 
Globalne wydatki na reklamę spadną w 2020 roku o 9,1 proc., wzrośnie natomiast udział reklamy digital w światowym rynku reklamy do 51 proc. w tym roku i do 55 proc. w 2022 roku. Agencja mediowa Zenith prognozuje, że polski rynek reklamowy może spaść może od 7,3 proc. do 14 proc. Najłagodniej kryzys obejdzie się z mediami cyfrowymi, a największe spadki w ujęciu procentowym odnotują prasa, kino i outdoor. więcej
 
 
Wydawca ,,Tygodnika Powszechnego" ze wzrostem wpływów. Stawia na cyfryzację, nowe umowy z drukarniami
 
W ub.r. spółka Tygodnik Powszechny osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 6,9 proc. do 10,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał ze 181,8 do 36,6 tys. zł. Firma zwiększyła zatrudnienie etatowe o trzy osoby, szykuje nowy system do prenumeraty cyfrowej i zapowiada oszczędności dzięki nowym umowom z drukarniami. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Będzie dekoncentracja mediów w Polsce? "Niektóre kompetencje powinny należeć do UOKiK, a niektóre do KRRiT" więcej
 
Heyah nie do końca "zhakowała" system. Branża reklamowa chłodno o "Wiesz, co robić" więcej
 
Google Poland z większymi przychodami. Zatrudnienie wzrosło prawie do 500 osób więcej
 
Repolonizacja mediów trudna do realizacji. "Na razie to jedynie pałka polityczna" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
PR & Social Media Manager Studio Filmowe OTO
Junior / Senior Programmatic Traffic Manager Justtag Group: KoalaMetrics & JustWIFI & Audience Solutions
ANALITYK SPRZEDAŻY Agora
Traffic / Programmatic Specialist TVP
Sales Manager VOD Media4Fun
Junior Traffic Manager Grupa RMF
Traffic Manager Sizmek Polska
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
W czerwcu wpływy reklamowe Polsatu, TVP1 i TVN7 ponad 10 proc. w dół, w lipcu 100 proc. wypełnienia bloków

Lipiec jest pierwszym miesiącem od wybuchu pandemii koronawirusa, w którym sytuacja na rynku reklamy tv wraca do okresu sprzed COVID-19. W ogólnopolskich stacjach tv wypełnienie bloków reklamowych sięga 100 proc., znacznie wzrósł też udział zakupu cennikowego. Zdaniem ekspertów z domów mediowych rosnący popyt na reklamę tv wynika m.in. z niskiej ceny reklamy w okresie wakacyjnym oraz inwestowania przez reklamodawców pieniędzy niewykorzystanych w czasie lockdownu. więcej

KRRiT krytykuje TVP za agitację. "Media publiczne zobowiązane do rzetelnego ukazywania zjawisk"

Były prezes TVP i członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun skierował skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na sposób relacjonowania kampanii wyborczej przez media publiczne. W odpowiedzi organ wystąpił do Telewizji Polskiej przypominając, że „publiczne media są zobowiązane do rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk oraz sprzyjania swobodnemu kształtowaniu opinii publicznej”. więcej

Wojciech Jagielski z programem "Tok Szoł" w Superstacji

Dziennikarz Wojciech Jagielski od sierpnia będzie prowadzić "Tok Szoł" w Superstacji. Formuła programu będzie taka sama jak formatu "Wojtek Jagielski na żywo", który zniknął z ramówki w ubiegłym roku. - Będzie to klasyczny talk-show z przewagą „talk” - mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Jagielski. więcej

Jacek Kurski: ostatni raz TVP zabezpieczyła wolny wybór Polaków, repolonizacja mediów koniecznością

Wybory prezydenckie 2020 rok ubyły ostatnimi, w których TVP mogła „zabezpieczyć wolny wybór Polaków” - ocenia członek zarządu Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - Nie poprzez wspieranie prezydenta, ale poprzez budowę boiska, na którym może się toczyć mecz - zaznacza. Jego zdaniem repolonizację mediów trzeba przeprowadzić, bo bez niej nie da się już wygrać wyborów. Jego zdaniem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji „godzi się na kradzież streamów TVP” przez usługę WP Pilot. więcej

Serwis HBO Max miał gorszy start niż Disney+

Koncern AT&T poinformował że należący do niego serwis VoD HBO Max w ciągu pierwszego miesiąca od startu przyciągnął do siebie 4,1 mln użytkowników w USA. Platforma zanotowała gorszy wynik od debiutu Disney+, ale i tak zapowiada, że do 2025 roku będzie miała w Stanach Zjednoczonych 50 mln subskrybentów. więcej

BBC i ITV planują ekspansję serwisu BritBox w 25 krajach

Serwis VoD BritBox oferujący brytyjskie treści filmowe i telewizyjne działający na kilku rynkach zapowiedział dalszą ekspansję. Platforma ma się pojawić w 25 nowych krajach, między innymi w Europie, Azji i Afryce. Nie wiadomo czy Polska znajdzie się na liście. więcej

Małgorzata Tomaszewska wśród prowadzących 11. edycję "The Voice of Poland". Zastąpi Marcelinę Zawadzką

Prezenterka Telewizji Polskiej Małgorzata Tomaszewska będzie jedną z prowadzących 11. edycję "The Voice of Poland". Zastąpi Marcelinę Zawadzką. więcej

TVP1 i TVN liderami. ,,Fakty" i ,,Wakacyjna trasa Dwójki" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, „Wakacyjna trasa Dwójki” oraz „La Bandida”. Liderem oglądalności wśród stacji była TVP1, a w grupie komercyjnej TVN wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

KRRiT: paski ,,Wiadomości" wprowadzały w błąd ws. prac Senatu nad wyborami korespondencyjnymi

Telewizja Polska wprowadzała odbiorców w błąd, kilkukrotnie publikując w „Wiadomościach” pasek informacyjny o zwłoce w procedowaniu przez Senat ustawy o korespondencyjnych wyborach prezydenckich - ocenił szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski w odpowiedzi na skargę posłanki PO Agnieszki Pomaskiej. Rada wezwała TVP do „rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk” oraz oddzielania informacji od komentarza. więcej

,,Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy 13" od 6 września w MTV Polska. W sierpniu startują nagrania do 14. edycji

W niedzielę, 6 września br. MTV Polska rozpocznie emisję trzynastej edycji reality-show „Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy”, która początkowo miała być pokazywana wiosną. W sierpniu rozpoczną się zdjęcia do czternastej odsłony programu. więcej

Premiery Canal+ dostępne jako aplikacja na Androida, Android TV i iOS

Canal+ udostępnił swoją aplikację Premiery Canal+ w wersjach na kolejne platformy: iOS, Android i Android TV. Użytkownicy na Androidzie mogą dokonywać płatności za filmy z poziomu aplikacji, ci z iOS - za pośrednictwem internetowej strony. więcej

Eleven Sports 1 i Super Polsat pokażą wyścigi DTM z udziałem Roberta Kubicy

Eleven Sports i Super Polsat relacjonować będą wyścigi najbliższego sezonu DTM. Jednym z uczestników będzie Robert Kubica. więcej

Rafał Trzaskowski: w tej kampanii pobite zostały rekordy manipulacji w TVP

Podczas kampanii wyborczej TVP pobiła rekordy przeinaczeń i manipulacji; w nagrodę za te manipulacje Jacek Kurski wrócił na stanowisko prezesa telewizji – podkreślił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. więcej

Jacek Kurski: krytyka mojego ślubu to jęk zawiści, mój brat zawodowo w fazie szaleństwa

Członek zarządu Telewizji Polskiej Jacek Kurski ocenił, że jego niedawny ślub kościelny po unieważnieniu poprzedniego krytykują ludzie, którzy „sami żyją w konkubinatach, zdradzają swoich współmałżonków”. Przyznał, że różnice dzielące go z bratem Jarosławem Kurskim, wicenaczelnym „Gazety Wyborczej”, mogą być symbolem podziału politycznego Polski. - To, co robi mój brat, weszło już w fazę szaleństwa - stwierdził. więcej

Wystartował Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RPO uważa, że zakaz wypowiedzi pracowników Polskiego Radia dla mediów zewnętrznych narusza konstytucję

Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar, w liście do prezes Polskiego Radia ocenił, że zarządzenie zakazujące wypowiadania się pracownikom radia bez zgody rzecznika prasowego jest sprzeczne z zapisami Konstytucji. - Publiczne media powinny stanowić gwarancję wolności wypowiedzi i pluralizmu, zaś prawo pracownika do krytycznej oceny pracodawcy jest elementem wolności wyrażania poglądów - przypomina Bodnar. I wnosi o zmianę zarządzenia. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Eska awansowała na podium (dane za I półrocze)

Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w pierwszym półroczu br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Kielce i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
W czerwcu wpływy reklamowe Polsatu, TVP1 i TVN7 ponad 10 proc. w dół, w lipcu 100 proc. wypełnienia bloków

Lipiec jest pierwszym miesiącem od wybuchu pandemii koronawirusa, w którym sytuacja na rynku reklamy tv wraca do okresu sprzed COVID-19. W ogólnopolskich stacjach tv wypełnienie bloków reklamowych sięga 100 proc., znacznie wzrósł też udział zakupu cennikowego. Zdaniem ekspertów z domów mediowych rosnący popyt na reklamę tv wynika m.in. z niskiej ceny reklamy w okresie wakacyjnym oraz inwestowania przez reklamodawców pieniędzy niewykorzystanych w czasie lockdownu. więcej

Rynek reklamowy w Polsce w tym roku spadnie 7,3-14 proc. Globalne wydatki na reklamę zmniejszą się o 9,1 proc.

Globalne wydatki na reklamę spadną w 2020 roku o 9,1 proc., wzrośnie natomiast udział reklamy digital w światowym rynku reklamy do 51 proc. w tym roku i do 55 proc. w 2022 roku. Agencja mediowa Zenith prognozuje, że polski rynek reklamowy może spaść może od 7,3 proc. do 14 proc. Najłagodniej kryzys obejdzie się z mediami cyfrowymi, a największe spadki w ujęciu procentowym odnotują prasa, kino i outdoor. więcej

Grandes Kochonos wygrywa przetarg marki Unilevera

Agencja reklamowa Grandes Kochonos wygrała przetarg na międzynarodową kampanię dla marki płynu do płukania Coccolino (z portfolio koncernu Unilever). więcej

Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton

Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków. więcej

eMinePro dzieli się na dwie marki. Na czele ProPlayers Krzysztof Kubicki, a eMinePro Aleksander Kaim i Mikołaj Pecko

Katowicka agencja marketingowa eMinePro podzieliła się na dwie niezależne marki. Na czele ProPlayers stanie Krzysztof Kubicki, natomiast za rozwój eMinePro odpowiedzialni będą Aleksander Kaim oraz Mikołaj Pecko. więcej

Twitch uruchamia Twitch Sports. Umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain

Serwis Twitch podpisał strategiczne umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain. Będzie nadawał treści dotyczące tych klubów oraz mecze w ramach nowej platformy sportowej o nazwie Twitch Sports. więcej

Historia o towarze, rakietach i "sprzątnięciu staruszka" reklamuje McWrap w McDonald's

W nowej kampanii reklamowej McDonald's Polska promuje kanapki McWrap. Akcję przygotowały DDB Warszawa, OMD, Papaya Films, Isobar Polska, RIOdePost i Juice Sound. więcej

Heineken pokazuje w reklamie, jak dbać o zachowanie dystansu społecznego

Producent piwa Heineken w nowej kampanii reklamowej stawia na edukację klientów, którzy wybierają się do pubów po okresie lockdownu. więcej

Lidl sprzedaje buty wyprodukowane z plastiku z recyklingu

Lidl Polska wprowadza do sprzedaży we wszystkich swoich sklepach w Polsce obuwie Crivit Ocean Bound Plastic wyprodukowane z recyklingowego plastiku. Już teraz można je kupić za 59,90 zł w sklepie internetowym, a od przyszłego poniedziałku 3 sierpnia w sklepach stacjonarnych. więcej

PZU apeluje w nowej kampanii o odłożenie smartfona w czasie jazdy autem

Ubezpieczyciel PZU rozpoczął kolejną odsłonę kampanii edukacyjnej pod hasłem "Prowadzisz? Odłóż telefon!". Działania kierowane są do młodych osób. więcej

Agnieszka Kaczorowska-Pela i Majkel Kalcowski wśród gwiazd tanecznego konkursu Koral

Koral Dance Show to nowy taneczny konkurs marki popularnej marki lodów. Poprowadzą go znane m.in. z telewizyjnych show gwiazdy tańca i choreografowie m.in. Agnieszka Kaczorowska-Pela czy Majkel Kalcowski („You Can Dance”). więcej

Sąd oddalił wniosek stowarzyszenia Miasto Jest Nasze o dopuszczenie do postępowania ws. uchwały krajobrazowej; będzie zażalenie

Warszawski Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił w poniedziałek wniosek stowarzyszenia Miasto Jest Nasze o dopuszczenie do postępowania ws. uchwały krajobrazowej. Organizacja zapowiada zaskarżenie tej decyzji. Zanim sprawa ponownie wróci na wokandę, może minąć nawet kilka miesięcy. więcej

Orbit i Snickers sponsorami 26. Pol'and'Rock Festival

Dwie marki z portfolio Mars Wrigley - Orbit i Snickers - zostały sponsorami 26. Pol’and’Rock Festival. W tym roku impreza odbędzie się w formie eventu online. „Najpiękniejsza Domówka Świata” będzie transmitowana na żywo w sieci, w dniach 30.07-1.08.2020. więcej

Wystartował Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Wydawca ,,Tygodnika Powszechnego" ze wzrostem wpływów. Stawia na cyfryzację, nowe umowy z drukarniami

W ub.r. spółka Tygodnik Powszechny osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 6,9 proc. do 10,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał ze 181,8 do 36,6 tys. zł. Firma zwiększyła zatrudnienie etatowe o trzy osoby, szykuje nowy system do prenumeraty cyfrowej i zapowiada oszczędności dzięki nowym umowom z drukarniami. więcej

Rośnie liczba wydawanych książek. "Efekt Tokarczuk"

W ubiegłym roku wydawcy przysłali do Biblioteki Narodowej ponad 36 tys. książek, czyli znacznie więcej niż przed rokiem, a niemal tyle samo, co w rekordowym roku 2017. Największy udział w wydawniczym torcie ma literatura (28 proc.). więcej

Magazyn ,,O, The Oprah Magazine" znika w drukowanej wersji. Pozostanie tylko wydanie cyfrowe

Kobiecy miesięcznik „O, The Oprah Magazine” wydawany przez Ophrę Winfrey i koncern Hearst Communications zniknie ze sprzedaży w tradycyjnej drukowanej wersji. Ostatni numer pojawi się w kioskach w grudniu 2020 roku, później będzie dostępny jedynie w formie elektronicznej. Wydawcy wyjaśniają decyzję zmieniającym się rynkiem i koniecznością dostosowania oferty do stopniowej digitalizacji prasy. więcej

Byli dziennikarze "Wiedomosti" zakładają nowy projekt - VTimes

Rosyjscy dziennikarze, którzy odeszli z opiniotwórczego dziennika gospodarczego "Wiedomosti" po zmianie redaktora naczelnego, poinformowali w poniedziałek, że zakładają nowy projekt medialny w internecie. Ruszy on jesienią i będzie nosił nazwę VTimes. więcej

,,Motor" i ,,Auto-Moto" liderami sprzedaży w maju, wszystkie pisma z dużymi spadkami

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w maju br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Gazeta Wyborcza" solidaryzuje się z dziennikarzami Index.hu. ,,W Polsce podobne zagrożenia ze strony autorytarnej władzy"

Na pierwszej stronie poniedziałkowego wydania redakcja „Gazety Wyborczej” (Agora) wyraziła solidarność z dziennikarzami węgierskiego serwisu Index.hu, którzy w zeszły piątek odeszli z pracy w proteście przeciw zwolnieniu redaktora naczelnego. - W Polsce stoimy w obliczu podobnych zagrożeń ze strony autorytarnej władzy, która też ogranicza wolność słowa - zaznaczyli dziennikarze „GW”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Serwis HBO Max miał gorszy start niż Disney+

Koncern AT&T poinformował że należący do niego serwis VoD HBO Max w ciągu pierwszego miesiąca od startu przyciągnął do siebie 4,1 mln użytkowników w USA. Platforma zanotowała gorszy wynik od debiutu Disney+, ale i tak zapowiada, że do 2025 roku będzie miała w Stanach Zjednoczonych 50 mln subskrybentów. więcej

Netflix szykuje prequel serialu ,,Wiedźmin"

Powstanie 6-odcinkowy Netflixa „The Witcher: Blood Origin”, stanowiący prequel do pierwszego sezonu „Wiedźmina”. Konsultantem kreatywnym będzie Andrzej Sapkowski, autor książek o wiedźminie Gerlacie. więcej

W Google praca zdalna jeszcze minimum rok

Google poinformowało swoich pracowników, że będą mogli pracować zdalnie aż do połowy 2021 roku. więcej

Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę

W drugim kwartale 2020 roku znacznie wzrosło zainteresowanie internautów platformami oferującymi gry i inne treści w technologii streamingu - wynika z danych firmy StreamElements. W ciągu trzech miesięcy liczba godzin spędzonych przez użytkowników na Twitchu sięgnęła 5 miliardów. Z kolei platforma Facebook Gaming zanotowała wzrost liczby godzin o 200 procent. To efekt pandemii koronawirusa i domowej izolacji ludzi na całym świecie. więcej

Twitch uruchamia Twitch Sports. Umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain

Serwis Twitch podpisał strategiczne umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain. Będzie nadawał treści dotyczące tych klubów oraz mecze w ramach nowej platformy sportowej o nazwie Twitch Sports. więcej

Mark Zuckerberg: Jesteśmy patriotami na trudnym rynku

Szef Facebooka ma zeznawać na przesłuchaniu podkomisji ds. konkurencji w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Planuje przedstawić Facebooka jako amerykańską historię sukcesu na konkurencyjnym i nieprzewidywalnym rynku, obecnie zagrożonym wzrostem chińskich aplikacji społecznościowych na całym świecie. więcej

Zespół Ago eSport z 3 mln zł wpływów i 1,5 mln zł straty

Polska organizacja e-sportowa Ago eSport (działająca pod nazwą x-kom AGO) odnotowała w 2019 roku 3,09 mln zł przychodów oraz 1,48 mln zł straty. więcej

Grycan otworzył sklep internetowy

Lodziarnie Firmowe Grycan mają już swój sklep online. Na razie mogą z niego korzystać tylko klienci z Warszawy. Ceny nie są konkurencyjne wobec tych ze sklepów stacjonarnych. więcej

WhatsApp planuje zmiany w aplikacji. Będzie można z niej korzystać na kilku urządzeniach

Zespół pracujący nad rozwojem komunikatora WhatsApp zamierza ułatwić użytkownikom korzystanie z tej platformy - wynika z nieoficjalnych informacji. W aplikacji ma się pojawić możliwość zainstalowania jej w kilku urządzeniach i jednoczesnego korzystania za ich pomocą z komunikatora. więcej

Muzeum Polin ruszyło z podcastem ,,Tu Muranów". Za projekt odpowiada Bartosz Panek

Od poniedziałku 27 lipca Muzeum Polin zaprasza do słuchania podcastu „Tu Muranów". Cykl tworzy dziennikarz i reportażysta Bartosz Panek. więcej

Kurski: KRRiT godzi się na kradzież naszych streamów i zamrożenie MUX-ów

Jacek Kurski, członek zarządu, któremu powierzono obowiązki prezesa ocenia, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji „godzi się na kradzież streamów TVP” przez usługę WP Pilot. - Jesteśmy okradani z oglądalności, w następstwie tego też z pieniędzy przez złodzieja wymachującego kwitem ze stemplem dobrej zmiany – komentuje dla "Sieci". więcej

Wystartował Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę

W drugim kwartale 2020 roku znacznie wzrosło zainteresowanie internautów platformami oferującymi gry i inne treści w technologii streamingu - wynika z danych firmy StreamElements. W ciągu trzech miesięcy liczba godzin spędzonych przez użytkowników na Twitchu sięgnęła 5 miliardów. Z kolei platforma Facebook Gaming zanotowała wzrost liczby godzin o 200 procent. To efekt pandemii koronawirusa i domowej izolacji ludzi na całym świecie. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Joanna Bychawska kieruje Fundacją Sexedpl

Joanna Bychawska objęła stanowisko dyrektor zarządzającej Fundacji Sexedpl. więcej

Lightbe obsługuje markę Colivia

Do grona klientów agencji Lightbe dołączyła Colivia, firma zajmująca się colivingiem (wynajem przestrzeni do współdzielenia w celach mieszkalnych i rozrywkowych). więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
WhatsApp planuje zmiany w aplikacji. Będzie można z niej korzystać na kilku urządzeniach
Premiery Canal+ dostępne jako aplikacja na Androida, Android TV i iOS
Huawei zwalnia w Indiach 70 procent pracowników, przychody mniejsze o połowę
Z Ten Square Games na półtora roku odchodzi dyrektor finansowa Magdalena Jurewicz, przyczyną sytuacja rodzinna
Chińska wirusolog oskarża władze ChRL o doprowadzenie do pandemii. ,,Koronawirus to sztuczny twór"
Nowy łazik Perseverance poszuka śladów dawnego życia na Marsie
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj