Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 28 Sierpnia 2020
 
 
 
Ringier Axel Springer Polska z mniejszymi przychodami, ale większym zyskiem. Już 49 proc. wpływów z reklam internetowych
 
W ub.r. Ringier Axel Springer Polska zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 592,27 mln zł, a jego zysk netto wzrósł z 6,02 do 28,4 mln zł. Zmalały wpływy ze sprzedaży prasy i reklam w niej, a wpływy z reklam internetowych wzrosły o 2 proc. W firmie pracowało 1,4 tys. osób - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Osiem nowości jesienią w TVP1 i TVP2. Jacek Kurski: Potęga oferty Telewizji Polskiej
 
Telewizyjna Jedynka jesienią pokaże trzy nowości: serial „Ludzie i bogowie”, program „Motel Polska” oraz paradokument „Kasta”. Z kolei widzowie Dwójki zobaczą pięć nowych projektów: telenowelę „Uzdrowisko” oraz programy „Anything Goes. Ale Jazda!”, „Ameryka da się lubić”, „Przyjaciele na zawsze” i „Smaki świata po polsku”. - Jestem przekonany, że ta ramówka Telewizji Polskiej spotka się z państwa najlepszym przyjęciem. Zapraszam do świetnej oferty, bądźmy razem z TVP - komentuje Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. więcej
 
 
W II kwartale polski rynek reklamowy zmalał o 28 proc. Najbardziej w dół outdoor i kina, internet dogonił telewizję
 
Wydatki reklamowe w Polsce w zeszłym półroczu zmniejszyły się o 15,3 proc. do 4,02 mld zł, a tylko w drugim kwartale spadek wyniósł 27,9 proc. Najmocniej skurczyła się reklama zewnętrzna i kinowa, o prawie 30 proc. budżety obcięli reklamodawcy z sektora turystycznego i finansowego. Publicis Group prognozuje, że w całym br. rynek zmaleje o 8,7 proc. więcej
 
 
Cyfrowy Polsat w drugim kwartale miał 291 mln zł zysku netto. "Koniec 2020 roku na rynku reklamowym analogiczny do 2019"
 
W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,1 proc. do 2,86 mld zł oraz wzrost zysku netto z 268,9 do 290,7 mln zł. Analitycy neutralnie oceniają rezultaty grupy, ale wskazują jednocześnie na kilka pozytywnych czynników, m.in. mocne dane operacyjne w segmencie abonamentowym oraz wzrost sprzedaży sprzętu. - Reszta roku na rynku reklamy powinna być analogiczna jak w 2019 roku. O ile nie zdarzy się coś niespodziewanego - komentuje sytuację na rynku reklamowym Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. więcej
 
 
Gazeta.pl wprowadza elastyczny model pracy. "Pracownicy mają prawo do decyzji, skąd będą pracować"
 
Gazeta.pl wprowadza elastyczny model pracy. Został wybrany po konsultacjach z pracownikami oraz współpracownikami i będzie obowiązywał od 15 września br. - W systemie, który planujemy wdrożyć, pracownicy mają prawo do decyzji, skąd będą pracować, nawet danego dnia, oczywiście w zgodzie ze specyfiką roli i pracy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Osiem nowości jesienią w TVN. Edward Miszczak: to będzie dla nas złota jesień (wideo) więcej
 
Agencje reklamowe odnajdują się w "nowej normalności" w czasie Covid-19. Cięcia płac, praca zdalna, na koniec roku bez zysków więcej
 
Wydawcy przedłużają możliwość zdalnej pracy: Bauer do końca roku, RASP minimum do września więcej
 
Player ma 375 tys. subskrybentów. Jesienią ,,Chyłka - Rewizja" i Żywioły Saszy - Ogień" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Royalty Expertise Analyst Sony/ATV Music Publishing
KIEROWNIK PRODUKCJI Woodpecker Motion Pictures
Operator obrazu TVP
Specjalista ds. sprzedaży TVP
Operator kamery reporterskiej TVP
Location Scout Production Services
dziennikarz, wydawca lokalnych serwisów informacyjnych Radio BIELSKO
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
REDAKTOR Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Osiem nowości jesienią w TVP1 i TVP2. Jacek Kurski: Potęga oferty Telewizji Polskiej

Telewizyjna Jedynka jesienią pokaże trzy nowości: serial „Ludzie i bogowie”, program „Motel Polska” oraz paradokument „Kasta”. Z kolei widzowie Dwójki zobaczą pięć nowych projektów: telenowelę „Uzdrowisko” oraz programy „Anything Goes. Ale Jazda!”, „Ameryka da się lubić”, „Przyjaciele na zawsze” i „Smaki świata po polsku”. - Jestem przekonany, że ta ramówka Telewizji Polskiej spotka się z państwa najlepszym przyjęciem. Zapraszam do świetnej oferty, bądźmy razem z TVP - komentuje Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. więcej

Cyfrowy Polsat w drugim kwartale miał 291 mln zł zysku netto. "Koniec 2020 roku na rynku reklamowym analogiczny do 2019"

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,1 proc. do 2,86 mld zł oraz wzrost zysku netto z 268,9 do 290,7 mln zł. Analitycy neutralnie oceniają rezultaty grupy, ale wskazują jednocześnie na kilka pozytywnych czynników, m.in. mocne dane operacyjne w segmencie abonamentowym oraz wzrost sprzedaży sprzętu. - Reszta roku na rynku reklamy powinna być analogiczna jak w 2019 roku. O ile nie zdarzy się coś niespodziewanego - komentuje sytuację na rynku reklamowym Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. więcej

UOKiK, a nie KE zdecyduje ws. wspólnej platformy VoD Cyfrowego Polsatu i Discovery

Komisja Europejska przekazała Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów do rozpatrzenia tego, czy wspólna platforma VoD zapowiadana przez Cyfrowy Polsat i TVN Discovery Polska może naruszać konkurencję, oraz wydania lub odmowy zgody na realizację projektu. więcej

Mateusz Borek będzie komentował mecze piłki nożnej w TVP

Mateusz Borek, który kilka dni temu zadebiutował podczas prowadzenia studia przy gali bokserskiej w TVP Sport, od września pojawi się na antenie jako komentator meczów piłki nożnej w Telewizji Polskiej. więcej

Cyfrowy Polsat zapowiada integrację z Interią

Telewizja Polsat przejęła w lipcu br. portal Interia.pl i od jakiegoś czasu silniej stawia na pion internetowy i serwis PolsatNews.pl. Zapowiada teraz silną integrację Interii w strukturach Grupy Cyfrowy Polsat. Z naszych informacji wynika jednak, że na razie nie planuje połączenia jej z newsroomem Polsatu. więcej

Vectra rozbudowuje ofertę 4K i zapowiada nową platformę z Android TV

Operator kablowy Vectra dołącza do swojej oferty kanałów w jakości Ultra HD nowość: Insight TV. To już czwarty program w tej jakości oferowany przez Vectrę. Wkrótce uruchomiona ma być też elastyczna platforma, umożliwiająca abonentom korzystanie z usług wideo, gier w najwyższej jakości i platform streamingowych. więcej

Korespondent ,,Faktów" TVN Andrzej Zaucha zatrzymany na kilka godzin przez milicję w Mińsku

W czwartek po południu korespondent „Faktów” TVN Andrzej Zaucha i współpracujący z nim operator, tak samo jak kilkudziesięciu innych dziennikarzy, zostali zatrzymani w centrum Mińska. Po około trzech godzinach ich zwolniono. W sumie podczas protestu w białoruskiej stolicy zatrzymano ponad 180 osób – informuje centrum praw człowieka Wiasna. więcej

Bez "Down the Road" jesienią w TTV. Zespół rusza w trasę do drugiego sezonu

W jesiennej ramówce TTV (TVN Discovery Polska) nie będzie hitu ostatniego sezonu "Down the Road". - To format, który potrzebuje czasu, wyjątkowego przygotowania. Przepracowaliśmy bardzo intensywnie całe lato i za parę dni nowy zespół wyjeżdża w trasę.  Efekty widzowie zobaczą już w lutym - deklaruje Lidia Kazen, szefowa TTV w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

Rozgrywki Fortuna 1. Liga dostępne w USA

Amerykańska platforma Sling TV pozyskała prawa do transmisji meczów Fortuna 1. Ligi w sezonie 2020/2021, które będzie można oglądać w kanale Sportowa TV. więcej

TVP na rocznicę Sierpnia '80 pokaże filmy, programy i koncert z Gdańska

Z okazji 40. rocznicy porozumień sierpniowych Telewizja Polska przygotowała cykl audycji, które będzie emitowała na swoich kilku antenach. 31 sierpnia Jedynka będzie transmitowała z Gdańska koncert „Dorosłe Dzieci”. Ruszył też specjalny portal z materialami historycznymi i okolicznościowymi audycjami audycjami - Solidarność.tvp.pl. więcej

Przez epidemię wpływy reklamowe Polsatu zmalały o 34 proc. ,,Poprawa nastrojów rynkowych w czerwcu i lipcu"

W drugim kwartale br. przychody Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu zmniejszyły się rok do roku o 34,5 proc. do 213 mln zł. - W czerwcu i lipcu wyraźnie dało się zaobserwować poprawę nastrojów na rynku, co przełożyło się na spowolnienie tempa spadków na rynku reklamy - zaznacza firma. więcej

Cyfrowy Polsat analizuje pozyskanie inwestora dla infrastruktury telekomunikacyjnej

Cyfrowy Polsat analizuje sytuację na rynku infrastruktury telekomunikacyjnej - poinformowali przedstawiciele zarządu, pytani o poszukiwanie potencjalnych inwestorów dla aktywów grupy. Spółka notuje nieco niższą liczbę wizyt w salonach, ale sprzedaż telefonów jest zgodna z oczekiwaniami i rośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem. więcej

Jesienią w Discovery Channel cztery nowości m.in. "Bracia Collins biorą się do roboty" czy "Polski świat"

W jesiennej ramówce kanału Discovery Channel pojawią się cztery nowości: „Dawid Andres z buta przez świat”, „Polski świat”, „Kamperem przez świat”, „Bracia Collins biorą się do roboty”. Nie zabraknie także kontynuacji takich jak „Truckerki” czy „Złomowisko.pl”. więcej

Eurosport pokaże wszystkie etapy Tour de France, skomentują Baranowski i Jaroński

Od soboty, 29 sierpnia, Eurosport będzie emitował wszystkie etapy tegorocznego Tour de France. Komentować będą eksperci stacji: Tomasz Jaroński i Dariusz Baranowski. więcej

Carrie Gracie po 33 latach odchodzi z BBC. Wcześniej walczyła o równe płace

Dziennikarka Carrie Gracie poinformowała na Twitterze, że po 33 latach współpracy odchodzi z BBC. W ostatnich latach walczyła z pracodawcą o wyrównanie wynagrodzeń dla kobiet względem męskich pracowników. więcej

HBO Max pokaże specjalny odcinek serialu "Prezydencki poker" przed wyborami w USA

Po 17 latach Aaron Sorkin szykuje specjalny odcinek serialu "Prezydencki poker" ("The West Wing"), który przyniósł mu rozgłos i uznanie. więcej

Nowy serial ,,Syn marnotrawny" od 8 września w FOX

Od 8 września FOX emitować będzie nowy serial „Syn marnotrawny”. więcej

Macademian Girl: zniknęłam z ,,Pytania na śniadanie", bo nie zgodziłam się oddawać TVP prowizji z social media

Blogerka Tamara Gonzalez Perea, znana też jako Macademian Girl, stwierdziła, że przestała być współprowadzącą „Pytanie na śniadanie”, ponieważ nie zgodziła się podpisać nowego kontraktu z Telewizją Polską, w ramach którego nadawca w zamian za prowizję odpowiadałby za jej wszystkie umowy biznesowe, głównie dotyczące mediów społecznościowych. - Dla mnie jako influencerki jest to umowa niekorzystna - podkreśliła. więcej

SZKOŁA FILMOWA W WARSZAWIE I KRAKOWIE UCZY PRAKTYCZNYCH ZAWODÓW FILMOWYCH!

Trwa rekrutacja na rok akademicki 2020/21 w szkołach AMA Film Academy w Krakowie i w Warszawie. Można uczyć się zarówno w trybie zaocznym, jak i stacjonarnym, a także online (w ten sposób można studiować m.in. scenariopisarstwo). W AMA Film Academy można zdobyć kompetencje we wszystkich dyscyplinach filmowych. Szkoła oferuje naukę zawodowych kierunków filmowych, naukę pod okiem znanych i doświadczonych twórców, profesjonalny sprzęt, wiedzę i praktykę.  Rekrutacja trwa do 30 września 2020, ilość miejsc na każdym kierunku jest ograniczona.  materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Rada programowa Polskiego Radia będzie apelować do Rady Mediów Narodowych ws. Trójki

Rada programowa Polskiego Radia ma głosować nad projektem krytycznej uchwały w sprawie sytuacji w radiowej Trójce. List zawierający krytykę działań prezes Polskiego Radia Agnieszki Kamińskiej ma zawrzeć także w liście do Rady Mediów Narodowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Lichocka o sytuacji w Trójce: Strzyczkowski niewiele zmieniał, Zozuń i Olszański nudni i pretensjonalni

Jacek Kurski staje się coraz lepszym prezesem Telewizji Polskiej, a jego odwołanie w marcu wynikało z tego, że „powstało takie oczekiwanie” - tłumaczy Joanna Lichocka z Rady Mediów Narodowych. Zdaniem posłanki radiową Tróję trzeba ratować, bo działania byłego już dyrektora Kuby Strzyczkowskiego nie przyniosły wzrostu słuchalności. - Pani prezes Kamińska podjęła decyzję w interesie radia - uważa Lichocka. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Eska awansowała na podium

Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od lutego do lipca br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze RMF MAXXX i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
W II kwartale polski rynek reklamowy zmalał o 28 proc. Najbardziej w dół outdoor i kina, internet dogonił telewizję

Wydatki reklamowe w Polsce w zeszłym półroczu zmniejszyły się o 15,3 proc. do 4,02 mld zł, a tylko w drugim kwartale spadek wyniósł 27,9 proc. Najmocniej skurczyła się reklama zewnętrzna i kinowa, o prawie 30 proc. budżety obcięli reklamodawcy z sektora turystycznego i finansowego. Publicis Group prognozuje, że w całym br. rynek zmaleje o 8,7 proc. więcej

Cyfrowy Polsat w drugim kwartale miał 291 mln zł zysku netto. "Koniec 2020 roku na rynku reklamowym analogiczny do 2019"

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,1 proc. do 2,86 mld zł oraz wzrost zysku netto z 268,9 do 290,7 mln zł. Analitycy neutralnie oceniają rezultaty grupy, ale wskazują jednocześnie na kilka pozytywnych czynników, m.in. mocne dane operacyjne w segmencie abonamentowym oraz wzrost sprzedaży sprzętu. - Reszta roku na rynku reklamy powinna być analogiczna jak w 2019 roku. O ile nie zdarzy się coś niespodziewanego - komentuje sytuację na rynku reklamowym Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. więcej

Sigma Bis w przetargu mediowym Tauronu. Budżetu broni Starcom

O obsługę mediową spółki Tauron (dostawca energii) walczy sześć agencji. Wśród nich jest Sigma Bis - wspólna agencja mediowa PKN Orlen i PZU - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Budżetu broni Starcom (Publicis Media) i ClickAd. Walka toczy się o budżet wyceniony na 11,07 mln zł. więcej

Wpływy WPP zmalały o 12 proc. 2,5 mld funtów straty wskutek odpisów, będzie dywidenda

Koncern marketingowy WPP w zeszłym półroczu zanotował spadek przychodów o 12,3 proc. do 5,58 mld funtów brytyjskich i 2,6 mld funtów straty netto, głównie wskutek utraty wartości przez wiele spółek zależnych. W niektórych krajach europejskich jego wpływy zmalały mocniej niż w USA. Firma wprowadziła oszczędności, chce wypłacić dywidendę, tłumaczy to m.in. wpływami ze sprzedaży Kantara. więcej

Value Media wygrywa przetarg marki Remington

Value Media, dom mediowy należący do Group One, wygrał przetarg na obsługę budżetu mediowego marki urządzeń do pielęgnacji i stylizacji włosów Remington. więcej

Grupa K2 zwiększyła wpływy i miała zysk, tylko pion agencyjny ze spadkiem

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa K2 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 54,21 mln zł oraz wyniku netto z 1,57 mln zł straty do 2,2 mln zł zysku. Z jej segmentów operacyjny tylko ten agencyjny zanotował spadek wpływów i stratę netto. więcej

Podatek cukrowy od 1 stycznia, prezydent podpisał ustawę

W czwartek prezydent Andrzej Duda podpisał Ustawę o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów kon­sumentów. Nakłada ona na producentów napojów słodzonych obowiązek odprowadzania tzw. podatku cukrowego. więcej

Przez epidemię wpływy reklamowe Polsatu zmalały o 34 proc. ,,Poprawa nastrojów rynkowych w czerwcu i lipcu"

W drugim kwartale br. przychody Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu zmniejszyły się rok do roku o 34,5 proc. do 213 mln zł. - W czerwcu i lipcu wyraźnie dało się zaobserwować poprawę nastrojów na rynku, co przełożyło się na spowolnienie tempa spadków na rynku reklamy - zaznacza firma. więcej

Kinga Jaworek-Ambroziak head of new business & transit Clear Channel Poland

Do zespołu Clear Channel Poland dołączyła Kinga Jaworek-Ambroziak, która objęła nowe stanowisko head of new business & transit. więcej

Czekolady oraz pianki Ptasie Mleczko E.Wedel w nowych opakowaniach

Produkty marki E.Wedel - czekolady oraz pianki Ptasie Mleczko - w nowych opakowaniach od sierpnia pojawiają się na sklepowych półkach. więcej

Polacy podchodzą ostrożnie do ekologicznych deklaracji marek

Co trzeci konsument nie wierzy w szczerość marek, które reklamują się jako ekologiczne i walczące z problemami środowiska naturalnego i klimatu - wynika z drugiej edycji badania Ekobarometr agencji badawczej SW Research. więcej

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i Orange uczą w kampanii "zasad ekranowych"

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i Fundacja Orange ruszają z edukacyjną akcją o nadużywaniu urządzeń ekranowych. Działania prowadzone są pod hasłem "Zadbaj o dziecięcy mózg!" więcej

IKEA i Lego ze wspólną kolekcją do przechowywania zabawek

IKEA oraz Grupa Lego połączyły siły i stworzyły kolekcję ciekawych rozwiązań do budowania i jednocześnie przechowywania zabawek o nazwie BYGGLEK. Do sprzedaży trafi 1 października. więcej

Super-Pharm po przerwie wraca do reklamowania się w telewizji

Sieć drogerii Super-Pharm rusza z produktową kampanią telewizyjną. Za jej przygotowanie odpowiadają Gutenberg, CutCut, Mets, Big Picture i MasterMind. więcej

FCB Bridge2Fun projektowo dla Hochland

Producent serów i produktów do smarowania Hochland Polska rozstrzygnął przetarg reklamowy, w którym wybrał do współpracy agencję FCB Bridge2Fun. więcej

Desa Unicum nowym klientem Communication Unlimited

Agencja marketingu zintegrowanego CU Communication Unlimited rozpoczęła współpracę z polskim domem aukcyjnym Desa Unicum. więcej

KER: reklama Szybkiej Gotówki dyskryminuje striptizerki

Internetowa reklamowa serwisu pożyczkowego Szybka Gotówka z hasłem "Nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej wziąć pożyczkę!" dyskryminuje kobiety wykonujące zawód striptizerki - oceniła Komisja Etyki Reklamy. więcej

Awin startuje w Polsce z nową usługą - marketing afiliacyjny dla małych firm i startupów

Globalna sieć marketingu afiliacyjnego wypuściła na rynek Awin Access, produkt wspierający rozwój nowopowstałych firm, dzięki marketingowi afiliacyjnemu. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Ringier Axel Springer Polska z mniejszymi przychodami, ale większym zyskiem. Już 49 proc. wpływów z reklam internetowych

W ub.r. Ringier Axel Springer Polska zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 592,27 mln zł, a jego zysk netto wzrósł z 6,02 do 28,4 mln zł. Zmalały wpływy ze sprzedaży prasy i reklam w niej, a wpływy z reklam internetowych wzrosły o 2 proc. W firmie pracowało 1,4 tys. osób - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Korespondent ,,Faktów" TVN Andrzej Zaucha zatrzymany na kilka godzin przez milicję w Mińsku

W czwartek po południu korespondent „Faktów” TVN Andrzej Zaucha i współpracujący z nim operator, tak samo jak kilkudziesięciu innych dziennikarzy, zostali zatrzymani w centrum Mińska. Po około trzech godzinach ich zwolniono. W sumie podczas protestu w białoruskiej stolicy zatrzymano ponad 180 osób – informuje centrum praw człowieka Wiasna. więcej

Władze Hongkongu odmówiły wizy dziennikarzowi z Irlandii po sześciomiesięcznym oczekiwaniu

Władze Hongkongu po sześciomiesięcznym oczekiwaniu odmówiły przyznania wizy pochodzącemu z Irlandii dziennikarzowi bez podania oficjalnego powodu - przekazał w czwartek portal Hong Kong Free Press, oceniając to jako przejaw erozji wolności mediów w mieście. więcej

Rada Języka Polskiego prostuje: na temat słowa "Murzyn" nigdy nie wydaliśmy opinii

Rada Języka Polskiego (RJP) wydała oświadczenie w sprawie krążącej w mediach opinii językoznawców o słowie "Murzyn". Badacze polszczyzny wyjaśnili w nim, że media błędnie odczytały opinię jednego językoznawcy na temat słowa "Murzyn" jako stanowisko całej RJP. Rada wyjaśnia, że "nie podjęła dotąd żadnej uchwały ani nie opublikowała żadnego stanowiska w tej sprawie". więcej

 
 
 
INTERNET
 
Ringier Axel Springer Polska z mniejszymi przychodami, ale większym zyskiem. Już 49 proc. wpływów z reklam internetowych

W ub.r. Ringier Axel Springer Polska zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 592,27 mln zł, a jego zysk netto wzrósł z 6,02 do 28,4 mln zł. Zmalały wpływy ze sprzedaży prasy i reklam w niej, a wpływy z reklam internetowych wzrosły o 2 proc. W firmie pracowało 1,4 tys. osób - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Gazeta.pl wprowadza elastyczny model pracy. "Pracownicy mają prawo do decyzji, skąd będą pracować"

Gazeta.pl wprowadza elastyczny model pracy. Został wybrany po konsultacjach z pracownikami oraz współpracownikami i będzie obowiązywał od 15 września br. - W systemie, który planujemy wdrożyć, pracownicy mają prawo do decyzji, skąd będą pracować, nawet danego dnia, oczywiście w zgodzie ze specyfiką roli i pracy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl. więcej

UOKiK, a nie KE zdecyduje ws. wspólnej platformy VoD Cyfrowego Polsatu i Discovery

Komisja Europejska przekazała Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów do rozpatrzenia tego, czy wspólna platforma VoD zapowiadana przez Cyfrowy Polsat i TVN Discovery Polska może naruszać konkurencję, oraz wydania lub odmowy zgody na realizację projektu. więcej

Cyfrowy Polsat zapowiada integrację z Interią

Telewizja Polsat przejęła w lipcu br. portal Interia.pl i od jakiegoś czasu silniej stawia na pion internetowy i serwis PolsatNews.pl. Zapowiada teraz silną integrację Interii w strukturach Grupy Cyfrowy Polsat. Z naszych informacji wynika jednak, że na razie nie planuje połączenia jej z newsroomem Polsatu. więcej

Kevin Mayer po trzech miesiącach zrezygnował ze stanowiska szefa TikToka

Po zaledwie trzech miesiącach współpracy Kevin Mayer złożył rezygnację ze stanowiska prezesa aplikacji społecznościowej TikTok (należącej do chińskiej firmy ByteDance). Powodem jest spór chińskich właścicieli platformy z administracją Donalda Trumpa. więcej

Grupa K2 zwiększyła wpływy i miała zysk, tylko pion agencyjny ze spadkiem

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa K2 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 54,21 mln zł oraz wyniku netto z 1,57 mln zł straty do 2,2 mln zł zysku. Z jej segmentów operacyjny tylko ten agencyjny zanotował spadek wpływów i stratę netto. więcej

Mateusz Borek w cyklu ,,Espresso z Matim" w Kanale Sportowym

Na youtube’owym Kanale Sportowym jeden z jego głównych twórców Mateusz Borek zaczął cykl felietonów wideo „Espresso z Matim”. więcej

YouTube skasował w trzy miesiące prawie 11,5 mln filmów

Serwis YouTube w drugim kwartale roku usunął ze swoich serwerów prawie 11,5 mln filmów. więcej

Walmart potwierdza, że chce wspólnie z Microsoftem przejąć TikToka

Sieć Walmart poinformowała w czwartek, że chce wspólnie z Microsoftem przejąć część biznesu TikToka w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie i Nowej Zelandii. Wspólna oferta obu firm może opiewać na kwotę 30 mld dolarów. więcej

Polscy rowerzyści masowo korzystają z Map Google. Nasz kraj w światowej czołówce

Od lutego liczba zapytań o wskazówki dojazdu dla rowerzystów w Mapach Google wzrosła globalnie o 69 proc. Polska znalazła się wśród dziesięciu krajów na świecie pod względem wykorzystania tras rowerowych na Mapach Google i zajmuje w tym rankingu 7. miejsce - podał Google. więcej

SZKOŁA FILMOWA W WARSZAWIE I KRAKOWIE UCZY PRAKTYCZNYCH ZAWODÓW FILMOWYCH!

Trwa rekrutacja na rok akademicki 2020/21 w szkołach AMA Film Academy w Krakowie i w Warszawie. Można uczyć się zarówno w trybie zaocznym, jak i stacjonarnym, a także online (w ten sposób można studiować m.in. scenariopisarstwo). W AMA Film Academy można zdobyć kompetencje we wszystkich dyscyplinach filmowych. Szkoła oferuje naukę zawodowych kierunków filmowych, naukę pod okiem znanych i doświadczonych twórców, profesjonalny sprzęt, wiedzę i praktykę.  Rekrutacja trwa do 30 września 2020, ilość miejsc na każdym kierunku jest ograniczona.  materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Wpływy WPP zmalały o 12 proc. 2,5 mld funtów straty wskutek odpisów, będzie dywidenda

Koncern marketingowy WPP w zeszłym półroczu zanotował spadek przychodów o 12,3 proc. do 5,58 mld funtów brytyjskich i 2,6 mld funtów straty netto, głównie wskutek utraty wartości przez wiele spółek zależnych. W niektórych krajach europejskich jego wpływy zmalały mocniej niż w USA. Firma wprowadziła oszczędności, chce wypłacić dywidendę, tłumaczy to m.in. wpływami ze sprzedaży Kantara. więcej

Polacy podchodzą ostrożnie do ekologicznych deklaracji marek

Co trzeci konsument nie wierzy w szczerość marek, które reklamują się jako ekologiczne i walczące z problemami środowiska naturalnego i klimatu - wynika z drugiej edycji badania Ekobarometr agencji badawczej SW Research. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Wpływy WPP zmalały o 12 proc. 2,5 mld funtów straty wskutek odpisów, będzie dywidenda

Koncern marketingowy WPP w zeszłym półroczu zanotował spadek przychodów o 12,3 proc. do 5,58 mld funtów brytyjskich i 2,6 mld funtów straty netto, głównie wskutek utraty wartości przez wiele spółek zależnych. W niektórych krajach europejskich jego wpływy zmalały mocniej niż w USA. Firma wprowadziła oszczędności, chce wypłacić dywidendę, tłumaczy to m.in. wpływami ze sprzedaży Kantara. więcej

PKP Intercity do obsługi PR wybrało Publicis Lion

Agencja Publicis Lion wygrała przetarg PKP Intercity na obsługę tej spółki w zakresie public relations - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Pokonała w nim m.in. takie agencje, jak Aplan Media, McCann Worldgroup i On Board Public Relations. więcej

Ks. Leszek Gęsiak nowym rzecznikiem prasowym Episkopatu

Jezuita ks. dr Leszek Gęsiak został nowym rzecznikiem prasowym Konferencji Episkopatu Polski. Zastąpił na stanowisku ks. Pawła Rytel-Andrianika, który pełnił tę funkcję przez pięcioletnią kadencję. Funkcję będzie sprawował do 2025 roku. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Vectra rozbudowuje ofertę 4K i zapowiada nową platformę z Android TV
Kevin Mayer po trzech miesiącach zrezygnował ze stanowiska szefa TikToka
PuriCare Wearable Air Purifier - LG proponuje elektroniczną maseczkę z oczyszczaczem powietrza
Cisco chce wyeliminować hałasy w tle podczas telekonferencji. W tym celu przejmie BabbleLabs (wideo)
Cyfrowy Polsat analizuje pozyskanie inwestora dla infrastruktury telekomunikacyjnej
IKEA i Lego ze wspólną kolekcją do przechowywania zabawek
Madhav Sheth obejmie stanowisko CEO realme w Europie
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj