Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 4 Września 2020
 
 
 
Katarzyna Kieli na czele TVN Discovery Polska. "Duże znaczenie polskiego rynku dla amerykańskiej Grupy"
 
W czwartek oficjalnie ogłoszono odejście Piotra Koryckiego ze stanowiska prezesa TVN Discovery Polska, zastąpi go Katarzyna Kieli. - Przejęcie sterów polskiego nadawcy bezpośrednio przez Kieli świadczy o dużym znaczeniu polskiego rynku dla amerykańskiej grupy mediowej, przy okazji tworząc naturalny, dodatkowy bufor przed niewczesnymi zapędami lokalnych polityków w kwestii tzw. “repolonizacji” - uważa Marek Sowa, ekspert rynku mediów. więcej
 
 
Cyfrowy Polsat zapłacił więcej podatku niż TVN, a Allegro niż OLX (TOP70 podatników z mediów i technologii)
 
Trzy największe spółki z grupy Cyfrowy Polsat zapłaciły w ub.r. łącznie 367,7 mln zł podatku dochodowego, dwie firmy z grupy TVN Discovery Polska - 32,9 mln zł, a TVP - 7,4 mln zł. Wśród podmiotów stricte internetowym najwięcej zapłaciło Allegro, a wśród wydawców prasowych - Wolters Kluwer Polska - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Dziennikarz z Syrii otrzymał azyl w Polsce. Pomogli Karolina Baca-Pogorzelska i Piotr Czaban
 
Syryjski dziennikarz Omar Al Halabi wraz z rodziną otrzymał azyl polityczny w Polsce. Pomogli w tym - organizując akcję - dziennikarze: Karolina Baca-Pogorzelska i Piotr Czaban. - Próbowaliśmy sprowadzić Omara do kilku państw, nawet do Watykanu, udało się sprowadzić go do Polski. Naszemu MSZ-towi należą się wielkie podziękowania - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Karolina Baca-Pogorzelska. więcej
 
 
Bez ,,Kleru" wpływy Kina Świat zmalały o 15 proc. Więcej z DVD, VoD i telewizji, 19 mln zł zysku
 
W ub.r. dystrybutor filmowy Kino Świat (od prawie roku jego większościowym udziałowcem jest Canal+ Polska) zanotował spadek przychodów o 15,1 proc. do 180,48 mln zł oraz zysku netto z 19,9 do 19,44 mln zł. W br. wyniki będą dużo niższe z powodu ograniczeń w kinach związanych z epidemią, firma uzyskała 3,5 mln zł wsparcia z tzw. tarczy antykryzysowej. więcej
 
 
Rada programowa Polskiego Radia odrzuciła projekt krytycznej uchwały o sytuacji w Trójce
 
Rada programowa Polskiego Radia podczas ostatniego posiedzenia odrzuciła projekt krytycznej uchwały w sprawie sytuacji w radiowej Trójce. Miała ona zostać przesłana Radzie Mediów Narodowych do wiadomości Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz ministra kultury. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Radio Nowy Świat zebrało już ponad 3,3 mln zł. Ma 31 tys. patronów i 741 tys. zł miesięcznie więcej
 
,,Wiadomości" wyprzedziły ,,Fakty" w sierpniu więcej
 
Empik wprowadza Premium Free z darmowymi dostawami, w pełnym Premium 6 miesięcy Empik Music za darmo więcej
 
Projekt nowego Prawa komunikacji elektronicznej: koncesja na nie dłużej niż 10 lat? "Zagraża interesom ekonomicznym nadawców" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Promocji Grupa ZPR Media
OPERATOR DŹWIĘKU Telewizja Polsat
Analityk w Zespole ds. Wsparcia Sprzedaży TVP
Producent TVP
Specjalista ds. Produkcji Reklamowych Polpharma
Royalty Expertise Analyst Sony/ATV Music Publishing
KIEROWNIK PRODUKCJI Woodpecker Motion Pictures
Operator obrazu TVP
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Katarzyna Kieli na czele TVN Discovery Polska. "Duże znaczenie polskiego rynku dla amerykańskiej Grupy"

W czwartek oficjalnie ogłoszono odejście Piotra Koryckiego ze stanowiska prezesa TVN Discovery Polska, zastąpi go Katarzyna Kieli. - Przejęcie sterów polskiego nadawcy bezpośrednio przez Kieli świadczy o dużym znaczeniu polskiego rynku dla amerykańskiej grupy mediowej, przy okazji tworząc naturalny, dodatkowy bufor przed niewczesnymi zapędami lokalnych polityków w kwestii tzw. “repolonizacji” - uważa Marek Sowa, ekspert rynku mediów. więcej

Cyfrowy Polsat zapłacił więcej podatku niż TVN, a Allegro niż OLX (TOP70 podatników z mediów i technologii)

Trzy największe spółki z grupy Cyfrowy Polsat zapłaciły w ub.r. łącznie 367,7 mln zł podatku dochodowego, dwie firmy z grupy TVN Discovery Polska - 32,9 mln zł, a TVP - 7,4 mln zł. Wśród podmiotów stricte internetowym najwięcej zapłaciło Allegro, a wśród wydawców prasowych - Wolters Kluwer Polska - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Bez ,,Kleru" wpływy Kina Świat zmalały o 15 proc. Więcej z DVD, VoD i telewizji, 19 mln zł zysku

W ub.r. dystrybutor filmowy Kino Świat (od prawie roku jego większościowym udziałowcem jest Canal+ Polska) zanotował spadek przychodów o 15,1 proc. do 180,48 mln zł oraz zysku netto z 19,9 do 19,44 mln zł. W br. wyniki będą dużo niższe z powodu ograniczeń w kinach związanych z epidemią, firma uzyskała 3,5 mln zł wsparcia z tzw. tarczy antykryzysowej. więcej

Ruszyło studio reporterskie TVP Info w ramach odnowionego w lutym newsroomu

Stacja TVP Info uruchomiła emisje serwisów informacyjnych z nowego studia reporterskiego wybudowanego w ramach newsroomu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Daje nam to możliwość bardziej elastycznego wykorzystywania studia - informuje nas dyrektor TAI Jarosław Olechowski. więcej

Czwarty sezon ,,Usta usta" od niedzieli w TVN. ,,Stara paczka przyjaciół spotyka się po latach" (wideo)

Od 6 września w niedzielne wieczory TVN emitować będzie czwarty sezon serialu „Usta usta”, produkcja na antenę powraca po 9 latach przerwy. W rolach głównych widzowie ponownie zobaczą Pawła Wilczaka, Sonię Bohosiewicz, Wojciecha Mecwaldowskiego, Magdalenę Popławską i Marcina Perchucia. więcej

Piotr Witwicki z autorskim cyklem wywiadów #bezuników w "Tygodniku" polsatnews.pl

Dziennikarz Polsatu i koordynator Polsatnews.pl Piotr Witwicki wystartuje z autorskim cyklem wywiadów #bezuników w "Tygodniku" Polsatnews.pl. więcej

W "Star Treku" po raz pierwszy postacie transpłciowe i niebinarne

W trzecim sezonie serialu sci-fi  "Star Trek: Discovery"  pojawią się dwie nowe postaci - osoba transpłciowa i niebinarna. Role zagrają Blu del Barrio i Ian Alexander. więcej

W sieprniu wzrósł rynek reklamy telewizyjnej. Najwięcej na spoty telewizyjne wydaje Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,02 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN, który wyprzedził Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

Z TVN odchodzi prezes Piotr Korycki, zastąpi go Katarzyna Kieli

Discovery wprowadza nową strukturę organizacyjną w regionie EMEA. W ramach zmian z TVN żegna się prezes Piotr Korycki, jego obowiązki przejmie Katarzyna Kieli. więcej

Nowy serial ,,Alex Rider" od 15 września w AXN

Od 15 września AXN emitować będzie nowy serial „Alex Rider”, który został oparty na serii szpiegowskich thrillerów Anthonyego Horowitza. więcej

23. sezon kulinarnego programu ,,Ewa gotuje" od 5 września w Polsacie

Od 5 września Polsat będzie emitować 23. sezon kulinarnego programu „Ewa gotuje”. więcej

,,Supernova", ,,Sala samobójców. Hejter" i ,,John Wick 3" we wrześniu w Canal+ telewizja przez internet

We wrześniu na platformie Canal+ telewizja przez internet pojawią się m.in. filmy „Supernova”, „Sala samobójców. Hejter”, czy „John Wick 3”. Udostępione zostaną również nowe seriale, a także transmisje sportowe. więcej

Newcommerce - jak pandemia wpłynęła na zachowania marek i użytkowników w sieci

Świat marek do tej pory często stał na uboczu dynamicznych zmian, konsekwentnie, ale jednak zachowawczo planował transformację i przeniesienie lub rozszerzenie swojej sprzedaży w internecie, traktując e-commerce jako drugorzędny, często pomijany kanał sprzedaży. Od czasu wybuchu pandemii, ten świat stanął na głowie. Nowa sytuacja zmieniła zachowania konsumentów, wpływając na plany marketerów i wydawców internetowych. Jakie zmiany zaszły? Czy staną się nową rzeczywistością?  materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Rada programowa Polskiego Radia odrzuciła projekt krytycznej uchwały o sytuacji w Trójce

Rada programowa Polskiego Radia podczas ostatniego posiedzenia odrzuciła projekt krytycznej uchwały w sprawie sytuacji w radiowej Trójce. Miała ona zostać przesłana Radzie Mediów Narodowych do wiadomości Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz ministra kultury. więcej

 
Mirosław Rogalski nowym szefem Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia

Mirosław Rogalski został nowym szefem Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia. Łączy tę funkcję z zastępcą dyrektora radiowej Trójki. więcej

 
Joanna Lichocka chce przeprosin od zbierających na billboardy z jej wulgarnym gestem. Prawnicy: grożono jej śmiercią

Członek Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka żąda usunięcia dwóch internetowych zbiórek, z których pieniądze idą na billboardy z jej wizerunkiem w chwili wykonywania wulgarnego gestu w Sejmie. Chce też przeprosin od organizatorów i solidarnej wpłaty 40 tys. zł na Fundację Rak’n’Roll - Wygraj Życie. - Roszczenia posłanki Lichockiej uznajemy za bezpodstawne - komentują wzywani do przeprosin i reaktywują zbiórkę. więcej

 
Aleksandra Jakubowska dyrektor muzyczną Eska Rock. Odchodzi Marcin Nozdryń-Płotnicki

Aleksandra Jakubowska została nowym dyrektorem muzycznym radia Eska Rock (Grupa ZPR Media), a Dominik Pajewski objął stanowisko sekretarza redakcji. Ze stacją pożegnał się Marcin Nozdryń-Płotnicki. więcej

 
Radio Jard wprowadza nową ramówkę

W poniedziałek, 7 września, startuje nowa ramówka Radia Jard. Będą cogodzinne „Raporty Regionalne”, weekendowe lektury na antenie i interaktywne audycje z udziałem słuchaczy. Nowością będzie wspólna audycja publicystyczna stacji i redakcji portalu internetowego BIA24.pl - „Bilans Tygodnia”. więcej

 
Radio Szczecin liderem słuchalności. Złote Przeboje Na Fali w dół

Liderem rynku radiowego w Szczecinie było Radio Szczecin. Na podium znajdują się jeszcze RMF FM i Radio ZET - wynika z fali badań słuchalności radia za okres od lutego do lipca br. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Ewa Lis na czele działu marketingu Vestel Poland

Ewa Lis, która po 13 latach pracy odeszła z LG Electronics Polska objęła stanowisko product&marketing managera w Vestel Poland, firmy z branży consumer electronics. więcej

Hand Made wygrała przetarg reklamowy Amway

Agencja Hand Made wygrała przetarg reklamowy Amway. Będzie odpowiedzialna za opracowanie konceptu kreatywnego oraz wprowadzenie na rynek nowego produktu firmy. więcej

Artur Tylmanowski dyrektorem promocji i marketingu w Mystic Production

Artur Tylmanowski objął funkcję dyrektora promocji i marketingu w wytwórni muzycznej Mystic Production. Wcześniej był koordynatorem działu promocji wydawnictwa Agora Muzyka. więcej

Coraz więcej Polaków poluje na promocje i wyprzedaże

Do prawie jednej trzeciej wzrósł w tym roku odsetek osób, które intensywnie poszukują promocji oraz chętnie biorą w nich udział - wynika z badania wynika z Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. więcej

W sieprniu wzrósł rynek reklamy telewizyjnej. Najwięcej na spoty telewizyjne wydaje Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,02 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN, który wyprzedził Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

Pandemia najmocniej uderzy w centra handlowe z dużych miast

Największe straty w wydatkach w handlu w tym roku prognozowane są w aglomeracjach krakowskiej, poznańskiej, warszawskiej i wrocławskiej - mogą one sięgnąć tam nawet 21 procent - wynika z raportu GfK. więcej

Agencja MDI zajmie się promocją Podkarpacia

Agencja reklamowa MDI wygrała przetarg władz Województwa Podkarpackiego dotyczący realizacji kampanii promującej ten region - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Pokonała w nim m.in. ClickAd Interactive i Eskadrę. więcej

Agencja Droga5 zwalnia 7 proc. pracowników w USA

Agencja reklamowa Droga5 należąca do Accenture Interactive zwolniła w środę 7 proc. swoich pracowników w Stanach Zjednoczonych. więcej

McDonald's z nowymi wersjami znanych bajek. Uczy dzieci zasad bezpieczeństwa w związku z COVID-19 (wideo)

Sieć McDonald's Polska rozpoczęła nową kampanię, w której prezentuje znane dzieciom bajki z tzw. nowym morałem. Razem z aktorką Anną Dereszowską uczy w nich odpowiedzialnych postaw podczas pandemii COVID-19. więcej

Piotr Mach business directorem w Life on Mars

Piotr Mach objął stanowisko business directora w Life on Mars, agencji zintegrowanej komunikacji wchodzącej w skład Brand New Galaxy. Przez ostatnie 14 lat był związany z Agencją Warszawa. więcej

Martyna Wojciechowska, Przemek Kossakowski i Felix Neureuther promują nową kolekcję Jack Wolfskin

Nową kolekcję Jesień/Zima 2020 marki outdoorowej Jack Wolfskin promują dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska, prezenter Przemek Kossakowski oraz narciarz alpejski Felix Neureuther. więcej

Grupa IMS: wpływy zmalały o 55 proc., najbardziej w dół eventy i digital signage

W drugim kwartale br. przychody grupy kapitałowej IMS, zajmującej się marketingiem sensorycznym, zmniejszyły się rok do roku o 55,5 proc. do 6,49 mln zł, a zysk netto z 2,14 mln zł do 467 tys. zł. W całym półroczu najmocniej skurczyły się wpływy z eventów i digital signage, na koniec lipca firma obsługiwała w modelu abonamentowym 20,1 tys. lokalizacji. więcej

Unilever odejdzie od węgla kopalnego w produkcji środków czystości

Koncern Unilever zapowiedział, że do 2030 r. wyeliminuje ze swoich  produktów do czyszczenia i prania substancje chemiczne pochodzące z paliw kopalnych. Zainwestuje miliard euro na całkowicie odnawialne i pochodzące z recyklingu źródła węgla – z roślin, powietrza, źródeł morskich i odpadów. więcej

Samsung promuje telewizory QLED (wideo)

Pod hasłem "Bezkonkurencyjny QLED 8K"  wystartowała jesienna kampania Samsunga, promująca najnowsze telewizory producenta. więcej

Carrefour do przyszłego roku całkowicie wycofa ze sprzedaży żywego karpia

Sieć handlowa Carrefour we współpracy z dostawcami sieci podjęła zobowiązania całkowitego wycofania się ze sprzedaży żywego karpia do roku 2021. więcej

Powstała nowa kreatywna agencja produkcyjna Swipe Up

Natalia Czapracka i Joanna Dobrowolska uruchomiły kreatywną agencję produkcyjną pod nazwą Swipe Up, specjalizującą się w produkcji kampanii kontentowych, opartych o zdjęcia i video. więcej

Robert Górski i Mikołaj Cieślak zjeżdżają na linie w reklamie Orange na kartę (wideo)

W nowej kampanii Orange na kartę Robert Górski i Mikołaj Cieślak sprawdzają swoje umiejętności zjeżdżając na linie. Spot promuje ofertę 200 złotych na rozmowy przy zakupie startera. Za jej realizację odpowiadają Leo Burnett Warszawa, Film Produkcja, Badi Badi i Lunapark. więcej

Burger King promuje ponowne otwarcie we Francji

Francuski oddział Burger Kinga na specjalnie przygotowanych plakatach zaprasza klientów do swoich lokali po okresie lockdownu. więcej

Auchan wraca po pandemii do "godzin ciszy"

Od 8 września sieć Auchan przywraca po przerwie spowodowanej pandemią Covid-19 "Godziny ciszy". We wszystkich sklepach sieci osoby ze spektrum autyzmu lub nadwrażliwością sensoryczną ponownie będą miały możliwość zrobienia zakupów w przyjaznych dla siebie warunkach. więcej

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o NNW szkolnym

Za chwilę pierwszy dzwonek. Pandemia koronawirusa spowodowała, że ani rodzicie, ani uczniowie, ani nauczyciele nie wiedzą do końca jak będzie wyglądał zaczynający się właśnie rok szkolny. Na początku roku szkolnego jedną ze spraw do załatwienia jest zakup ubezpieczenia. Zobacz co musisz o nim wiedzieć, by kupić dobrą polisę. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Cyfrowy Polsat zapłacił więcej podatku niż TVN, a Allegro niż OLX (TOP70 podatników z mediów i technologii)

Trzy największe spółki z grupy Cyfrowy Polsat zapłaciły w ub.r. łącznie 367,7 mln zł podatku dochodowego, dwie firmy z grupy TVN Discovery Polska - 32,9 mln zł, a TVP - 7,4 mln zł. Wśród podmiotów stricte internetowym najwięcej zapłaciło Allegro, a wśród wydawców prasowych - Wolters Kluwer Polska - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Dziennikarz z Syrii otrzymał azyl w Polsce. Pomogli Karolina Baca-Pogorzelska i Piotr Czaban

Syryjski dziennikarz Omar Al Halabi wraz z rodziną otrzymał azyl polityczny w Polsce. Pomogli w tym - organizując akcję - dziennikarze: Karolina Baca-Pogorzelska i Piotr Czaban. - Próbowaliśmy sprowadzić Omara do kilku państw, nawet do Watykanu, udało się sprowadzić go do Polski. Naszemu MSZ-towi należą się wielkie podziękowania - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Karolina Baca-Pogorzelska. więcej

Sprzedaż dzienników w lipcu skurczyła się o 14 proc., ,,Przegląd Sportowy" najbardziej w dół

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w lipcu br. było o 14,47 proc. niższe niż w lipcu ub.r. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasował się „Przegląd Sportowy”. Minimalnie zyskał tylko „Parkiet”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu”. więcej

Mikołaj ,,Jaok" Janusz i Ziemowit Kossakowski rozpoczynają współpracę z ,,Życiem Stolicy"

Youtuber Mikołaj „Jaok” Janusz i Ziemowit „Piast” Kossakowski (wcześniej m.in. TVP.Info) nawiązali współpracę z „Życiem Stolicy” (należącym do firmy Eurosimplex). Mają pisać i tworzyć materiały dla portalu i relacjonować wydarzenia w Warszawie. więcej

,,Siedlisko. Moje nowe miejsce na ziemi" nowym magazynem Wydawnictwa Bauer

Wydawnictwo Bauer wprowadziło na rynek nowe czasopismo dla osób chcących przenieść się z miasta na wieś – „Siedlisko. Moje nowe miejsce na ziemi”. To specjalny numer „Świata Kobiety”, wydawca planuje w przypadku dobrej sprzedaży jego cykliczne wydawanie. więcej

Z trojga oskarżonych o zabójstwo Jana Kuciaka sąd skazał tylko jedną osobę

Biznesmen Marian Koczner i jego znajoma Alena Zsuzsova, oskarżeni o morderstwo z premedytacją dziennikarza śledczego Jana Kuciaka i jego narzeczonej Martiny Kusznirovej, zostali w czwartek uniewinnieni przez sąd w Pezinoku k. Bratysławy. 25 lat więzienia dostał Tomasz Szabo, który pomagał w morderstwie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Cyfrowy Polsat zapłacił więcej podatku niż TVN, a Allegro niż OLX (TOP70 podatników z mediów i technologii)

Trzy największe spółki z grupy Cyfrowy Polsat zapłaciły w ub.r. łącznie 367,7 mln zł podatku dochodowego, dwie firmy z grupy TVN Discovery Polska - 32,9 mln zł, a TVP - 7,4 mln zł. Wśród podmiotów stricte internetowym najwięcej zapłaciło Allegro, a wśród wydawców prasowych - Wolters Kluwer Polska - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Bez ,,Kleru" wpływy Kina Świat zmalały o 15 proc. Więcej z DVD, VoD i telewizji, 19 mln zł zysku

W ub.r. dystrybutor filmowy Kino Świat (od prawie roku jego większościowym udziałowcem jest Canal+ Polska) zanotował spadek przychodów o 15,1 proc. do 180,48 mln zł oraz zysku netto z 19,9 do 19,44 mln zł. W br. wyniki będą dużo niższe z powodu ograniczeń w kinach związanych z epidemią, firma uzyskała 3,5 mln zł wsparcia z tzw. tarczy antykryzysowej. więcej

Od października Onet z nową ramówką. Wracają Tomasz Lis, Katarzyna Janowska i ,,Rodzaj męski"

Na początku października Onet zaprezentuje nową jesienną ramówkę. Według zapowiedzi do oferty serwisu powrócą programy Tomasza Lisa, „Rezerwacja” Katarzyny Janowskiej, „Pasja w podróży” Odety Moro oraz „Rodzaj męski”. więcej

Zoom ze świetnymi wynikami w II kw. Kurs akcji i wycena w górę

Firma Zoom Video Communications, właściciel popularnej platformy do wideokonferencji, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za II kwartał 2020 r. Zdecydowanie przewyższyły one oczekiwania analityków, dzięki czemu kurs akcji spółki mocno poszybował w górę. więcej

UOKiK sprawdzi zmiany regulaminu Allegro, użytkownicy skarżą się na prowizję od kosztów dostawy

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął postępowanie wyjaśniające dotyczące zmian w regulaminie Allegro. Niektórzy użytkownicy platformy skarżą się m.in. na to, że prowizję zaczęto pobierać także od kosztów dostawy. więcej

Liechtenstein z najszybszym internetem na świecie. Polska na 31. miejscu z 55,4 Mb/s

Mieszkańcy Księstwa Liechtensteinu mają obecnie najszybszy internet na świecie. Polska znalazła się na początku czwartej dziesiątki zestawienia przygotowanego przez Cable.co.uk i M-Lab. więcej

Facebook ograniczy udostępnianie treści w Messengerze i zablokuje reklamy polityczne. Chce chronić wybory prezydenckie w USA

Facebook zapowiedział, że ograniczy możliwość przesyłania dalej otrzymanych wiadomości do pięciu użytkowników lub grup jednocześnie. Takie działanie ma zapobiec spamowi i rozpowszechnianiu dezinformacji. Serwis zapowiada też, że na tydzień przed wyborami prezydenckimi w USA zablokuje możliwość publikowania nowych reklam o charakterze politycznym. więcej

Donald Trump chce ograniczyć blokowanie kontrowersyjnych treści w internecie. Facebook, Google i Amazon protestują

Administracja Donalda Trumpa chce wprowadzenia nowych przepisów, które mają ograniczyć usuwanie z internetu kontrowersyjnych treści zawierających m.in. dezinformacje. Największe firmy technologiczne zaprotestowały przeciwko nowym regulacjom argumentując, że uderzą one w najważniejsze elementy dotyczące bezpieczeństwa i jakości treści w sieci. Na liście protestujących są Facebook, Google, Amazon, IBM, Microsoft i Sony. więcej

Internetowe zakłady w Lotto z systemem mojeID. Weryfikacja przez bank, bez dowodu osobistego

Totalizator Sportowy wdrożył dla użytkowników platformy lotto.pl usługę mojeID, która umożliwia zdalne uwierzytelnienie, w tym weryfikację wieku, przy wykorzystaniu bankowości elektronicznej bez konieczności przesyłania obrazu dowodu tożsamości. Partnerem Totalizatora w tym projekcie jest Krajowa Izba Rozliczeniowa. więcej

Newcommerce - jak pandemia wpłynęła na zachowania marek i użytkowników w sieci

Świat marek do tej pory często stał na uboczu dynamicznych zmian, konsekwentnie, ale jednak zachowawczo planował transformację i przeniesienie lub rozszerzenie swojej sprzedaży w internecie, traktując e-commerce jako drugorzędny, często pomijany kanał sprzedaży. Od czasu wybuchu pandemii, ten świat stanął na głowie. Nowa sytuacja zmieniła zachowania konsumentów, wpływając na plany marketerów i wydawców internetowych. Jakie zmiany zaszły? Czy staną się nową rzeczywistością?  materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Coraz więcej Polaków poluje na promocje i wyprzedaże

Do prawie jednej trzeciej wzrósł w tym roku odsetek osób, które intensywnie poszukują promocji oraz chętnie biorą w nich udział - wynika z badania wynika z Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. więcej

Pandemia najmocniej uderzy w centra handlowe z dużych miast

Największe straty w wydatkach w handlu w tym roku prognozowane są w aglomeracjach krakowskiej, poznańskiej, warszawskiej i wrocławskiej - mogą one sięgnąć tam nawet 21 procent - wynika z raportu GfK. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Ewa Lis na czele działu marketingu Vestel Poland

Ewa Lis, która po 13 latach pracy odeszła z LG Electronics Polska objęła stanowisko product&marketing managera w Vestel Poland, firmy z branży consumer electronics. więcej

Monika Wincenciak-Ziemba szefową client service w LoveBrands Relations

W agencji LoveBrands Relations utworzono nowe stanowisko client service directora, które objęła Monika Wincenciak-Ziemba. więcej

Artur Tylmanowski dyrektorem promocji i marketingu w Mystic Production

Artur Tylmanowski objął funkcję dyrektora promocji i marketingu w wytwórni muzycznej Mystic Production. Wcześniej był koordynatorem działu promocji wydawnictwa Agora Muzyka. więcej

Klara Ufnalewska dyrektorem PR i rzecznikiem prasowym w Mudita

Klara Ufnalewska objęła nowe stanowisko dyrektora ds. PR i rzecznika prasowego firmy technologicznej Mudita, założonej przez współwłaściciela CD Project Michała Kicińskiego. więcej

Milena Niedziela: z "Faktu" do Arskom Sport Brokers

Milena Niedziela objęła stanowisko office managera w agencji marketingu sportowego Arskom Sport Brokers. więcej

Panasonic klientem Big Picture

W wyniku wygranego przetargu do grona klientów Big Picture dołącza koncern technologiczny Panasonic. więcej

Natalia Naworska, Sylwia Kuzio i Bartosz Węgierek na nowych stanowiskach w Solski Communications

Z początkiem września zespół konsultantów agencji Solski Communications powiększył się o trzy osoby - Natalię Naworską, Sylwię Kuzio i Bartosza Węgierka. Naworska zostaje na stałe zatrudniona po stażu, a Kuzio i Węgierek otrzymali awanse. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
CD Projekt z najlepszymi wynikami od premiery ,,Wiedźmina 3": 364 mln zł wpływów i 147 mln zł zysku netto
Rusza sprzedaż gadżetów do ,,Cyberpunk 2077". Koszulki z motywami z gry i napój energetyczny
Yves Maitre odchodzi z funkcji szefa HTC, powraca Cher Wang
Europejska szczepionka przeciwko COVID-19 ma być dostępna pod koniec 2020 r.
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj