Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 10 Września 2020
 
 
 
TVP zyska najwięcej na wprowadzeniu elastycznego limitu czasu reklamowego. ,,Większa autonomia dla nadawców, ale i większe ryzyko odpływu widowni"
 
Proponowane przez Ministerstwo Kultury zmiany dotyczące limitów reklam w godzinie dają większą autonomię nadawcom telewizyjnym w zarządzaniu czasem reklamowym. Zdaniem ekspertów z domów mediowych, jeśli tę autonomię wykorzystają we właściwy sposób, to zmiana ta może być korzystna zarówno z punktu widzenia potencjalnego wzrostu przychodów, jak również efektywności kampanii. Istnieje jednak spore ryzyko odpływu widowni przy dłuższych niż obecnie break'ach reklamowych. Sporo zyska na tym Telewizja Polska, która ze względu na ograniczenia w przerywaniu programów reklamami nie jest często w stanie wyemitować 12 minut spotów w godzinie. więcej
 
 
Jacek Nowak szefem RadioSpacja.pl. Ma zbudować jej strukturę i zdobyć kapitał na rozwój
 
Jacek Nowak dołączył do zespołu rozgłośni RadioSpacja.pl. Został pełniącym obowiązki prezesa spółki. - Ma rozkręcić biznes, doskonale wie, jak się to robi - mówi nam Paweł Sito. - Moim zadaniem jest budowa całej struktury RadioSpacja.pl, w zasadzie od podstaw - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Nowak. więcej
 
 
Fundacja Klubów ,,Gazety Polskiej" o 22 proc. zwiększyła zysk. Dużo mniej z darowizn
 
W ub.r. Fundacja Klubów „Gazety Polskiej” zanotowała spadek przychodów z działalności statutowej i gospodarczej o 22,2 proc. do 1,21 mln zł, a przy większym ograniczeniu kosztów jej zysk netto poszedł w górę ze 192,4 do 351,8 tys. zł. więcej
 
 
Łukasz Kozłowski dyrektorem zarządzającym Initiative
 
Łukasz Kozłowski awansował na stanowisko managing directora agencji mediowej Initiative (Mediabrands), a Mateusz Koronkiewicz - na nowo utworzone stanowisko strategy directora. więcej
 
 
,,BrzydUla" od 5 października w ścisłym prime-time Siódemki, emisja w dni powszednie o 20.00. Powtórki w TVN
 
Telewizyjna Siódemka „BrzydUlę” pokazywać będzie w dni powszednie o godz. 20.00 od 5 października, a emisja „Hotelu Paradise” i „Kto odmówi pannie młodej?” zostanie przesunięta na 20.30 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Reaktywowany serial prapremierowo będzie można oglądać w player.pl, powtórki będzie nadawać także TVN. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polsat Media wchłania biuro reklamy Interii i przejmuje sprzedaż jej oferty więcej
 
Festiwal w Opolu oglądało 1,76 mln widzów, TVP1 liderem. Kurski: największe telewizyjne przedsięwzięcie w tym roku więcej
 
Wpływy i zysk firmy Wojciecha Cejrowskiego w górę dzięki nowej książce. Tylko 2 proc. z pracy dziennikarskiej więcej
 
Facebook i Netflix najmocniej kojarzone ze wsparciem LGBT+ więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Marketing Specialist People Can Fly
Dziennikarz - Reporter programu informacyjnego TVP
Researcher programu informacyjnego TVP
Wydawca programu informacyjnego TVP
Specjalista ds. Promocji Grupa ZPR Media
OPERATOR DŹWIĘKU Telewizja Polsat
Analityk w Zespole ds. Wsparcia Sprzedaży TVP
Producent TVP
Specjalista ds. Produkcji Reklamowych Polpharma
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP zyska najwięcej na wprowadzeniu elastycznego limitu czasu reklamowego. ,,Większa autonomia dla nadawców, ale i większe ryzyko odpływu widowni"

Proponowane przez Ministerstwo Kultury zmiany dotyczące limitów reklam w godzinie dają większą autonomię nadawcom telewizyjnym w zarządzaniu czasem reklamowym. Zdaniem ekspertów z domów mediowych, jeśli tę autonomię wykorzystają we właściwy sposób, to zmiana ta może być korzystna zarówno z punktu widzenia potencjalnego wzrostu przychodów, jak również efektywności kampanii. Istnieje jednak spore ryzyko odpływu widowni przy dłuższych niż obecnie break'ach reklamowych. Sporo zyska na tym Telewizja Polska, która ze względu na ograniczenia w przerywaniu programów reklamami nie jest często w stanie wyemitować 12 minut spotów w godzinie. więcej

,,BrzydUla" od 5 października w ścisłym prime-time Siódemki, emisja w dni powszednie o 20.00. Powtórki w TVN

Telewizyjna Siódemka „BrzydUlę” pokazywać będzie w dni powszednie o godz. 20.00 od 5 października, a emisja „Hotelu Paradise” i „Kto odmówi pannie młodej?” zostanie przesunięta na 20.30 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Reaktywowany serial prapremierowo będzie można oglądać w player.pl, powtórki będzie nadawać także TVN. więcej

Telewizja Polska i Emitel testują emisję telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2

Telewizja Polska i Emitel rozpoczęły testy emisji cyfrowej telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2. Pierwszy etap ma potrwać około trzy miesiące, sygnał jest emitowany z obiektów nadawczych w Krakowie i Katowicach. Testy mają pomóc w sprawdzeniu poprawności odbioru programów. więcej

382 tys. widzów ogląda nową telenowelę ,,Uzdrowisko" w TVP2

Po pierwszych siedmiu odcinkach nową telenowelę „Uzdrowisko” ogląda średnio 382 tys. widzów w TVP2 - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Po 14 latach koniec programu "Z kamerą u Kardashianów"

Reality show "Z kamerą u Kardashianów" w przyszłym roku będzie miał swój ostatni sezon. - Podjęliśmy tę decyzję z ciężkim sercem - skomentowała gwiazda produkcji Kim Kardashian. więcej

Małgorzata Dacko dołącza do zespołu producentów w Polsacie

Do zespołu producentów Telewizji Polsat dołączyła Małgorzata Dacko, która ostatnio przez 14 lat pracowała w Jake Vision. więcej

Nowe zasady nominacji do Oscarów mają promować różnorodność na ekranie i poza nim

Instytucja przyznająca Oscary ogłosiła nowe zasady, które od 2024 r. będą musiały spełniać obrazy, starające się o tytuł najlepszego filmu. Mają one promować różnorodność na ekranie i poza nim, a także włączać w proces produkcji filmów osoby z grup mniejszościowych. więcej

Rafał Rutkowski nowym gospodarzem ,,Comedy Club" w Comedy Central. Powstaje piąty sezon, emisja późną jesienią

Comedy Central pracuje nad piątym sezonem programu „Comedy Club”, w którym występują polscy stand-up’erzy. Tym razem program poprowadzi Rafał Rutkowski, który względem czwartej odsłony zastąpi Michała Pałubskiego. więcej

Laskowski, Borek i Szpakowski przeanalizują szanse reprezentacji w ,,Odliczaniu do Euro". ,,Koncert trzech tenorów"

Magazyn „Odliczanie do Euro” na antenie TVP Sport dzisiaj po raz pierwszy poprowadzi wspólnie trójka komentatorów: Dariusz Szpakowski, Jacek Laskowski, Mateusz Borek. - Pierwszy koncert trzech tenorów - komentuje Marek Szkolnikowski, dyrektor anteny. więcej

,,Blokada" nową zasadą w ,,The Voice of Poland" (wideo)

W jedenastej edycji programu „The Voice of Poland” pojawi się nowa zasada - tzw. „blokada”. Emisja muzycznego widowiska startuje w najbliższą sobotę. więcej

Nowy sezon piłkarskiej ligi hiszpańskiej w Canal+ i Eleven Sports

Eleven Sports i Canal+ od najbliższego piątku będą transmitować mecze nowego sezonu hiszpańskiej ligi piłki nożnej La Liga Santander. więcej

Powstaną dwa sezony dramatycznego serialu "Bajer z Bel-Air"

Platforma Peacock zwyciężyła rywalizację m.in. z Netfliksem i zaprezentuje dramatyczną wersji serialu "Bajer z Bel-Air". Od razu zamówiono dwa sezony produkcji, co - jak zapewnia Will Smith - jest bezprecedensową sytuacją. więcej

Zmarł Edward Mikołajczyk, wieloletni dziennikarz TVP

We wtorek w wieku 80 lat zmarł Edward Mikołajczyk. Przez wiele lat pracował w Telewizji Polskiej, był też związany z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i „Przeglądem”. więcej

Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST

Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Jacek Nowak szefem RadioSpacja.pl. Ma zbudować jej strukturę i zdobyć kapitał na rozwój

Jacek Nowak dołączył do zespołu rozgłośni RadioSpacja.pl. Został pełniącym obowiązki prezesa spółki. - Ma rozkręcić biznes, doskonale wie, jak się to robi - mówi nam Paweł Sito. - Moim zadaniem jest budowa całej struktury RadioSpacja.pl, w zasadzie od podstaw - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Nowak. więcej

 
Rada programowa Polskiego Radia zaakceptowała jesienną ramówkę Dwójki, nie zatwierdziła PR24

Podczas ostatniego posiedzenia rady programowej Polskiego Radia zaopiniowano jesienne ramówki Programu II oraz Polskiego Radia 24. Pierwszą z nich przyjęto, drugą rada nie zatwierdziła. więcej

 
Małgorzata Bańka z autorską audycją o piosence francuskiej w Radiu Dla Ciebie

Radio Dla Ciebie startuje z nową audycją - „Rendez-Vous z Gośką Bańką”. Prowadząca co wtorek będzie prezentowała na antenie muzykę francuską. Początek - we wtorek, 15 września po godzinie 17.00. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
TVP zyska najwięcej na wprowadzeniu elastycznego limitu czasu reklamowego. ,,Większa autonomia dla nadawców, ale i większe ryzyko odpływu widowni"

Proponowane przez Ministerstwo Kultury zmiany dotyczące limitów reklam w godzinie dają większą autonomię nadawcom telewizyjnym w zarządzaniu czasem reklamowym. Zdaniem ekspertów z domów mediowych, jeśli tę autonomię wykorzystają we właściwy sposób, to zmiana ta może być korzystna zarówno z punktu widzenia potencjalnego wzrostu przychodów, jak również efektywności kampanii. Istnieje jednak spore ryzyko odpływu widowni przy dłuższych niż obecnie break'ach reklamowych. Sporo zyska na tym Telewizja Polska, która ze względu na ograniczenia w przerywaniu programów reklamami nie jest często w stanie wyemitować 12 minut spotów w godzinie. więcej

Łukasz Kozłowski dyrektorem zarządzającym Initiative

Łukasz Kozłowski awansował na stanowisko managing directora agencji mediowej Initiative (Mediabrands), a Mateusz Koronkiewicz - na nowo utworzone stanowisko strategy directora. więcej

635 tys. zł na promocję w mediach działań MNiSW. MEN nie wydał na to nic

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w pierwszych siedmiu miesiącach roku wydało na promocję w mediach ponad 635 tys. zł. - wynika z odpowiedzi na interpelację posła Michała Jarosa z PO. W tym samym czasie Ministerstwo Edukacji Naukowej nie wydało na to ani złotówki. więcej

Agnieszka Isa za Annę Jakubowski dyrektor generalną Avon

Agnieszka Isa została nową dyrektor generalną firmy kosmetycznej Avon Cosmetics Polska. Na stanowisku tym zastąpi Annę Jakubowski. więcej

Biedronka rozdała już 240 tys. maskotek i książek w ramach akcji "Gang Fajniaków" W

W ciągu pierwszych dziesięciu dni akcji lojalnościowej "Gang Fajniaków" w Biedronkach w całej Polsce wydano 140 tys. książek i 100 tys. maskotek - podała sieć. więcej

Marcin Kordowski szefem SEO w Havas Media Group

Do zespołu Havas Media Group dołączył Marcin Kordowski obejmując nowo utworzone stanowisko head of SEO. Będzie raportować bezpośrednio do Dominika Wałęgi, chief digital oficera. więcej

McDonald's pokazuje na muralu hasło wyłonione w konkursie

W ramach promocji oferty burgerów, McDonald’s Polska pokazała w Warszawie mural, na którym pojawiło się hasło zaproponowane przez fana marki w internetowym konkursie. więcej

Minionki do zdobycia w promocji Circle K

Na stacjach Circle K ruszyła promocja, w ramach której za tankowanie lub zakupy na stacji można otrzymać magnetyczne naklejki i znaczki, umożliwiające zebranie całej drużyny z wizerunkiem Minionków. więcej

Kerris Group zajmie się działaniami performance dla Tauronu

Grupa Kerris wygrała przetarg na działania performance dla spółki Tauron Sprzedaż. Będzie dla niej pracować do maja 2021 roku. więcej

Anna Klamecka, Paula Sołtysiak i Mateusz Cukierski awansowali w dziale strategii VMLY&R

Na stanowiska senior strategy plannerów w agencji reklamowej VMLY&R awansowali Anna Klamecka, Paula Sołtysiak oraz Mateusz Cukierski. więcej

Formuła 1: Grupa Renault od 2021 r. zmieni nazwę na Alpine F1 Team

Od przyszłego roku stajnia Grupy Renault zmieni nazwę na Alpine F1 Team. Grupa Renault będzie nadal uczestniczyć w mistrzostwach świata Formuły F1  jako konstruktor, zgodnie z nowymi zasadami przyjętymi w tej dyscyplinie. więcej

Hermon Ghermay mianowana global chief culture officer w Mediabrands

Sieć Mediabrands, do której należą m.in. domy mediowe UM i Initiative mianowała Hermon Ghermay na nowo utworzone stanowisko global chief culture officer. więcej

Grupa Płodni.com dla Newbridge

Newbridge - inwestor i deweloper sektora nieruchomości convenience - powierzył Grupie Płodni.com obsługę kanałów mediów społecznościowych trzech należących do firmy centrów handlowych. więcej

,,No to w Polskę" - nowy program w ramówce MoveTV i Traffic.tv

Platforma wideo out of home Move TV i Traffic.tv (obie z Grupy AMS), wprowadziły nowy program podróżniczy do swojej codziennej ramówki, pod tytułem „No to w Polskę”. więcej

Europa Ubezpieczenia wspiera siatkarki Volley Wrocław

Przez najbliższy sezon Europa Ubezpieczenia będzie wspierać siatkarki Volley Wrocław. W ramach współpracy z klubem obejmie zawodniczki ochroną ubezpieczeniową. więcej

Dominka Olszyna (Wirtualna Polska): Czas na zaufanie (wywiad)

Z Dominiką Olszyną, head of creative & content WP brand studio w Wirtualnej Polsce, rozmawiamy o roli insightów w budowaniu kampanii natywnej, dlaczego warto na chwilę zapomnieć o trendach oraz skąd wydawca czerpie unikalną wiedzę o swoich odbiorcach.  materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Fundacja Klubów ,,Gazety Polskiej" o 22 proc. zwiększyła zysk. Dużo mniej z darowizn

W ub.r. Fundacja Klubów „Gazety Polskiej” zanotowała spadek przychodów z działalności statutowej i gospodarczej o 22,2 proc. do 1,21 mln zł, a przy większym ograniczeniu kosztów jej zysk netto poszedł w górę ze 192,4 do 351,8 tys. zł. więcej

Polska Agencja Prasowa z absolutorium za 2019 rok

Członkowie zarządu Polskiej Agencji Prasowej oraz rady nadzorczej otrzymali absolutorium za ub.r. od ministra kultury i dziedzictwa narodowego, który z ramienia Skarbu Państwa sprawuje nadzór nad obiema spółkami - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Prokurator Święczkowski nakazuje prokuraturze włączenie się do sądowego sporu Bońka z Nisztorem i ,,Gazetą Polską"

Prokurator Krajowy Bogdan Święczkowski zlecił Prokuraturze Regionalnej w Warszawie przystąpienie do sądowej sprawy cywilnej pomiędzy Zbigniewem Bońkiem a dziennikarzem Piotrem Nisztorem i "Gazetą Polską". więcej

Baca-Pogorzelska i Czaban z nagrodą specjalną Press Clubu za sprowadzenie rodziny syryjskiego dziennikarza do Polski

Dziennikarze skupieni w Press Club Polska przyznali swoją specjalną nagrodę Karolinie Bacy-Pogorzelskiej i Piotrowi Czabanowi za zorganizowanie akcji ewakuowania z Syrii małżeństwa dziennikarzy Assmy i Omara Al-Halabich wraz z rodziną. Nagroda zostanie wręczona 30 września. więcej

Piotr Pytlakowski: w Warszawie pobito znaną dziennikarkę, bo wzięto ją za lesbijkę

Tydzień temu w Warszawie pobita została znana dziennikarka, bo szła po ulicy, trzymając za rękę swoją nastoletnią siostrzenicę - poinformował dziennikarz „Polityki” Piotr Pytlakowski. - Może znajdą się świadkowie zdarzenia. Jeśli ktoś widział, proszę o kontakt. Nie zostawię tej sprawy - zapowiedział. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Ruch w serwisach kobiecych wzrósł o ponad 25 proc. Najwięcej zyskały sekcje Onetu, Gazeta.pl i Viva.pl, na czele WP Kobieta

Wśród stron dla kobiet liderem jest sekcja kobieca WP.pl wyprzedzająca analogiczny dział Onetu i oFeminin.pl. W ciągu roku 10 czołowych witryn osiągnęło wzrost liczby użytkowników o 28,7 proc. i liczby odsłon o 26 proc. Procentowo najwięcej zyskały sekcje kobiece Onetu i Gazeta.pl oraz Viva.pl, a spadek zanotowały jedynie Polki.pl. więcej

Volvo Cars przejmuje Upplands Motor. Do 2025 roku połowa sprzedaży aut w internecie

Koncern Volvo Cars przejął szwedzką sieć sprzedaży aut o nazwie Upplands Motor, planuje też akwizycję sieci salonów Bra Bil. Producent zmienia swój model biznesowy, chce by do 2025 roku połowa jego samochodów była sprzedawana w internecie. więcej

Biedronka zainteresowana digitalizacją i e-commerce. Została członkiem Izby Gospodarki Elektronicznej

Do grona firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej dołączyło Jerónimo Martins Polska, właściciel m.in. sieci handlowej Biedronka i drogerii Hebe. Są już w niej m.in. Allegro, CCC, Decathlon, Empik, Lidl  i RTV Euro AGD. więcej

Google wprowadza Androida 11. Wygodniejsze korzystanie z komunikatorów i lepsza ochrona prywatności

Google udostępnił oficjalną wersję Androida 11. Wśród nowości w systemie znalazło się między innymi wygodniejsze obsługiwanie konwersacji online, lepsza ochrona danych zbieranych przez aplikacje, proste przechwytywanie ekranu i zapis dźwięku, a także sprawniejsza obsługa muzyki. Na razie Android 11 jest dostępny dla użytkowników wybranych modeli smartfonów. więcej

Po 18 latach Cindy Holland odchodzi z Netfliksa

Cindy Holland opuszcza stanowisko vice president of original content platformy streamingowej Netflix. Z firmą była związana 18 lat. więcej

TikTok z największą liczbą pobrań w sierpniu. Aplikacja na szczycie podium od początku 2020 roku

W sierpniu 2020 r. TikTok zanotował największą liczbę pobrań wśród aplikacji mobilnych nie będących grami - wynika z zestawienia firmy Sensor Tower. TikTok został zainstalowany ponad 63 mln razy, największy wzrost nastąpił w Indonezji i Brazylii. Chińska aplikacja od początku 2020 roku znajduje się na szczycie pod względem popularności wśród nowych użytkowników. więcej

Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST

Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Bliss Diamonds klientem Platinium Cast

Platinium Cast od początku września prowadzi biuro prasowe dla sklepu Bliss Diamonds. więcej

Pr?t-?-Porter PR obsługuje markę Guess

Amerykańska firma modowa Guess powierzyła obsługę PR agencji Prêt-à-Porter PR. więcej

Grayling Poland wspiera komunikacyjnie hotel Roberta De Niro w Warszawie

Grayling Poland odpowiada za komunikację wejścia marki Nobu Hotel Warsaw na polski rynek. Markę założyli szef kuchni Nobu Matsuhisę, aktor Robert De Niro oraz producent filmowy Meir Teper. więcej

On Board Think Kong odpowiada za globalną promocję Sentinic

Agencja On Board Think Kong rozpoczęła współpracę z Sentinic, nowym startupem na rynku branży marketingowej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Manta: wpływy zmalały o 39 proc., 12,7 mln zł straty, w br. działania naprawcze
Przez pandemię sprzedaż smartfonów spadnie w tym roku o ponad 10 proc. W górę urządzenia 5G
Plus inwestuje w 5G. Poszukuje startupów, nawet 600 tys. zł dla najlepszych
Google wprowadza Androida 11. Wygodniejsze korzystanie z komunikatorów i lepsza ochrona prywatności
TikTok z największą liczbą pobrań w sierpniu. Aplikacja na szczycie podium od początku 2020 roku
Nowe sankcje USA uderzają w Huawei. Koncern bez dostaw podzespołów od Samsunga, LG i SK Hynix
Stacja do napełniania butelek kosmetykami w sklepie Carrefour. Rusza refillingowanie kosmetyków
Zarząd CD Projekt dostał warranty na akcje warte 1,46 mld zł
Paczkomaty Inpostu także wewnątrz budynków
Polimery można coraz prościej "szyć" na miarę - reakcja ATRP w warunkach niemal domowych
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj