Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 22 Marca 2021
 
 
 
Eurozet: wpływy zmalały o 6 proc., 16,5 mln zł zysku netto
 
W ub.r. Eurozet, nadawca m.in. Radia ZET, zanotował spadek przychodów o 6,1 proc. do 176,15 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 17,39 do 16,51 mln zł. Firma jesienią wypłaciła Agorze i SFS Ventures 30 mln zł dywidendy. Na początku roku prezes UOKiK nie wyraził zgody na przejęcie kontrolnego pakietu Eurozetu przez Agorę. - Jeśli dojdziemy do procesu sądowego, to może być nawet kwestia kilku lat aż do rozstrzygnięcia w tej sprawie - komentuje Anna Kryńska-Godlewska, członkini zarządu Grupy Agora. więcej
 
 
Sławomir Gołębiowski po 20 latach odchodzi z TVN. Redukcje w marketingu
 
Dyrektor działu promocji Sławomir Gołębiowski po 20 latach pracy odchodzi z TVN. W wyniku redukcji w TVN Grupa Discovery w ostatnich tygodniach z departamentem marketingu rozstało się ok. 10 osób. więcej
 
 
Agora w 2020 roku miała 130 mln zł straty netto. "Powrót rynku reklamowego do wartości sprzed pandemii zajmie 2-3 lata"
 
W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. Wzrost wyników osiągnęła jedynie w pionie internetowym - segment outdoorowy zanotował spadek wpływów o 37,9 proc., radiowy - o 22,5 proc., a pion filmowo-książkowy miał 17,2 mln zł straty EBITDA. - Trudno jest przewidzieć w jakim tempie rynek reklamy powróci do wartości sprzed pandemii oraz jak ukształtuje się ostatecznie jego struktura, dzisiaj zakładamy, że ten proces może zająć co najmniej 2-3 lata - prognozuje Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora. więcej
 
 
Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 2,5 mln zł zysku EBITDA
 
W ub.r. wydawca Grupy naTemat osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 25 proc. do 12,1 mln zł i 2,5 mln zł zysku EBITDA. Zatrudnienie w firmie zwiększono o ok. 20 osób. - Po pierwszym okresie rynkowej niepewności dla wszystkich udało nam się nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć dynamikę wzrostu - podkreśla Paulina Plenkiewicz, prezeska Grupy naTemat. więcej
 
 
Żona prezydenta Lublina proponowała funkcję naczelnego ,,Dziennika Wschodniego"? Redakcja: to niedopuszczalne
 
Dziennikarz „Dziennika Wschodniego” Sławomir Skomra twierdzi, że Katarzyna Mieczkowska, żona prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka, w zeszłym tygodniu zaoferowała mu funkcję redaktora naczelnego gazety. Mieszkowska temu zaprzecza. -  Ingerencja w niezależność i dobre imię naszej gazety przez panią Katarzynę Mieczkowską jest niedopuszczalna i stanowi poważne naruszenie zasad współżycia społecznego - skomentowała redakcja „Dziennika Wschodniego”. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Bartosz Węglarczyk: władza rozpoczęła otwartą wojnę z mediami więcej
 
Trójka z czwartym szefem w ciągu roku. "Tego radia już nie ma, zostały nadajniki i studia" więcej
 
TSUE akceptuje podatek reklamowy na Węgrzech. ,,To nic dla nas nie zmienia" więcej
 
Onet i "Gazeta Wyborcza" ze 160 pozwami od podmiotów państwowych. Węglarczyk: władza jest w stanie zamknąć usta mediom więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Rozwoju Produktu Reklamowego TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz- Fakt (Dział Krakowski) Ringier Axel Springer
Redaktor Naczelny/a magazynu Elle Burda Media Polska
Prezenter wiadomości (Warszawa) Grupa ZPR Media
Ad Sales Project Specialist Ringier Axel Springer
Redaktor Mediów Społecznościowych TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor SEO TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor social media TIME
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Sławomir Gołębiowski po 20 latach odchodzi z TVN. Redukcje w marketingu

Dyrektor działu promocji Sławomir Gołębiowski po 20 latach pracy odchodzi z TVN. W wyniku redukcji w TVN Grupa Discovery w ostatnich tygodniach z departamentem marketingu rozstało się ok. 10 osób. więcej

Siedemnasty sezon serialu ,,Przyjaciółki" ogląda 1,27 mln widzów

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,27 mln osób, o 170 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i jest wiceliderem w grupie komercyjnej 16-49. więcej

1,22 mln widzów wiosennych odcinków programu ,,Nasz nowy dom" w Polsacie

Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym sezonie śledzi średnio 1,22 mln osób. W porównaniu do czternastej edycji, pokazywanej wiosną ub.r., widownia produkcji niemal się nie zmieniła. Polsat w czasie emisji audycji zajmuje czwarte miejsce w rynku w 4+ i drugie w 16-49. więcej

,,Superwizjer" TVN wstrzymuje emisję materiału o ks. Rafale Cudoku. ,,Trwają prace"

Mimo zapowiedzi, emitowanych kilka miesięcy temu na antenie TVN, reportaż „Superwizjera” pod tytułem „Jak zniszczono księdza Rafała Cudoka” nadal się nie ukazał. - Trwają prace - ucina Jarosław Jabrzyk, szef „Superwizjera” w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl i odsyła nas do biura prasowego. więcej

"Twoja twarz brzmi znajomo" i "Ninja Warrior Polska" z najdroższymi reklamami w Polsacie

W ofercie reklamowej Polsatu na kwiecień br. najwyżej wyceniono spoty emitowane przy programach "Twoja twarz brzmi znajomo" i "Ninja Warrior Polska". Kosztują ok. 65 tys. zł. więcej

HBO szykuje kolejne spin-offy "Gry o tron"

HBO pracuje nad trzema różnymi projektami prequeli kultowego serialu "Gra o tron". Do współpracy zaproszono twórcę "Rzymu" Bruno Hellera. więcej

Amazon kupił prawa do rozgrywek NFL. Historyczna umowa za 100 mld dolarów

Amazon nabył na wyłączność prawa do transmitowania części rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego NFL. Umowa na okres 11 lat opiewa aż na 100 miliardów dolarów. więcej

Jacek Kurski o wiosennej ramówce: ,,Kontynuacje serii są dowodem na sukces telewizji"

- Jeżeli robi się dobrą telewizję, to kontynuuje się formaty. Jeżeli z każdym sezonem wprowadzałoby się nowy format, to by pokazywało, że ponieśliśmy porażkę z poprzednim sezonem. Kontynuacje są dowodem na sukces telewizji - komentuje Jacek Kurski, prezes TVP pytany przez Wirtualnemedia.pl o wiosenną ramówkę publicznej telewizji. więcej

Dorota Kania pozwie Biankę Mikołajewską za tweet o pieniądzach od Dochnala

Redaktor naczelna Telewizji Republika Dorota Kania zapowiedziała złożenie pozwu przeciwko Biance Mikołajewskiej, wicenaczelnej serwisu OKO.Press za wpis na Twitterze sugerujący, że Kania brała pieniądze od lobbysty Marka Dochnala. Mikołajewska swój wpis już usunęła. więcej

TVP Sport przez cztery lata będzie transmitować mecze ligi i reprezentacji w rugby

Telewizja Polska podpisała umowę, w ramach której TVP Sport do 2024 roku będzie pokazywać mecze reprezentacji Polski mężczyzn i kobiet w rugby oraz Ekstraligi Rugby. więcej

,,Ślub od pierwszego wejrzenia" hitem Siódemki. Reality-show śledzi 763 tys. widzów

Emitowany w Siódemce piąty sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 763 tys. widzów, o 60 tys. mniej niż pokazywana rok temu czwarta edycja. Reality-show ma zdecydowanie wyższe wyniki od średnich długookresowych stacji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Ozdrowieńcy" w TVP1. ,,Musimy przestrzec ludzi"

Od 20 marca Jedynka będzie pokazywać nowy cotygodniowy program „Ozdrowieńcy”, w którym zaprezentowane zostaną historie ludzi po przebytej chorobie COVID-19. - Musimy przestrzec ludzi, szczególnie teraz w trzeciej fali epidemii - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Szałańska, autorka cyklu. więcej

Sprawca wypadku, w którym zginął Piotr Świąc, był nietrzeźwy

Kierowca, który uderzył czołowo w auto dziennikarza TVP Gdańsk Piotra Świąca, był pod wpływem alkoholu - poinformowała PAP w czwartek rzeczniczka gdańskiej Prokuratury Okręgowej Grażyna Wawryniuk. Dziennikarz i kierowca drugiego auta zginęli 5 marca. więcej

Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej

Spółka Jupiter-Integration (www.jupiter.com.pl), autoryzowany przedstawiciel Apple, zajmująca się integracjami systemów w oparciu o technologię Apple, prowadząca także serwis, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: Webinar for Mac Business in Home Office - Wdrażanie komputerów Mac w korporacjach / Mac in Enterprise – Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej 19 i 25 marca 2021 r. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Eurozet: wpływy zmalały o 6 proc., 16,5 mln zł zysku netto

W ub.r. Eurozet, nadawca m.in. Radia ZET, zanotował spadek przychodów o 6,1 proc. do 176,15 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 17,39 do 16,51 mln zł. Firma jesienią wypłaciła Agorze i SFS Ventures 30 mln zł dywidendy. Na początku roku prezes UOKiK nie wyraził zgody na przejęcie kontrolnego pakietu Eurozetu przez Agorę. - Jeśli dojdziemy do procesu sądowego, to może być nawet kwestia kilku lat aż do rozstrzygnięcia w tej sprawie - komentuje Anna Kryńska-Godlewska, członkini zarządu Grupy Agora. więcej

 
Powstał MOC Radio z inicjatywy Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych PR

Polskie Radio wraz ze swoimi rozgłośniami regionalnymi (tworzącymi Audytorium 17) zawiązało MOC RADIO - Związek Pracodawców Mediów Radiowych. To kolejna organizacja (po Koalicji "Marketerzy dla lepszych badań" i MOC TV) działająca na rzecz jednoźródłowego badania mediów. Do wstąpienia w szeregi nowej koalicji zaproszono także nadawców komercyjnych. więcej

 
Ruszyła Spółdzielnia Twórców Radia 357. Szefową Ewa Mieczławska, w zarządzie Paweł Sołtys

Pod koniec lutego zarejestrowano Spółdzielnię Twórców Radia 357. Na jej czele stoi Ewa Mieczławska, członkiem dwuosobowego zarządu jest też Paweł Sołtys. więcej

 
O. Rydzyk na ławie oskarżonych. Nadawca TV Trwam nie ujawnił wydatków z publicznych pieniędzy

9 kwietnia zacznie się proces karny z subsydiarnego aktu oskarżenia przeciwko zarządowi fundacji Lux Veritatis, nadawcy Telewizji Trwam. Proces wszczęła Sieć Obywatelska Watchdog Polska, ponieważ fundacja nie przekazała jej spisu wydatków finansowanych ze środków publicznych. Na ławie oskarżonych zasiądą o. Tadeusz Rydzyk, o. Jan Król i Lidia Kochanowicz-Mańk. więcej

 
Rusza internetowe Radio RMF24.pl z informacjami i publicystyką

RMF FM w poniedziałek 22 marca uruchomi w internecie rozgłośnię informacyjną Radio RMF24.pl. Stacja będzie nadawała przez całą dobę, jej ramówkę wypełnią serwisy informacyjne, publicystyka i reportaże, a także muzyka popowo-rockowa. więcej

 
Słuchalność Trójki wśród kobiet spadła o 73 proc. Liderem RMF

Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od grudnia ub.r. do lutego br. wśród kobiet zajęło RMF FM. Największymi wzrostami w zestawieniu pochwalić się mogły TOK FM, Audytorium 17 i Jedynka. Z kolei zdecydowanie najwięcej straciła Trójka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
RMF FM liderem w Bydgoszczy, Trójka czwarta od końca

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w okresie od września ub.r. do lutego br. należała do RMF FM. Podium w tym czasie uzupełniły Eska i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Zmarł dziennikarz Radia Gdańsk Marek Lesiński

W niedzielę nad ranem w wieku 57 lat zmarł dziennikarz Marek Lesiński, od ponad 20 lat związany z Radiem Gdańsk. Był zakażony koronawirusem covid-19. więcej

 
Kamil Kania wicenaczelnym Weszło FM

Kamil Kania objął funkcję zastępcy redaktora naczelnego internetowej rozgłośni sportowej Weszło FM. Jest z nią związany od ponad trzech lat. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Twórca marki Rośleko "wyśpiewał" sobie współpracę z Żabką

Michał Koncewicz, twórca polskiej marki produktów roślinnych Rośleka, w nietypowy sposób zainteresował sieć Żabka Polska współpracą. Wykorzystał do tego media społecznościowe. więcej

LTTM wchodzi na grecki rynek

Grupa LTTM, specjalizująca się w influencer marketingu rozszerza działalność o kolejny rynek - otworzyła biuro w Salonikach, na tamtejszym rynku współpracuje już z 30 twórcami. Do tej pory - poza Polską - działała także w Bułgarii i Rumunii. więcej

Platige Image poprawiło wpływy dzięki kontraktom zagranicznym na animacje

Firma Platige Image, zajmująca się produkcją i postprodukcją wideo, w ub.r. zanotowała wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 0,8 proc. do 91,15 mln zł i 1,42 mln zł skorygowanego zysku netto. Nowe umowy zagraniczne dotyczące animacji zrekompensowały spadki w innych działach. więcej

,,Regionalne produkty bliżej niż myślisz" w kampanii Kauflandu (wideo)

Kaufland Polska rozpoczął internetową kampanię promującą produkty regionalne ze swojej oferty. Przygotował i realizuje ją wspólnie z firmami marketingowymi SpinnOFF Agency Highnoon i The Media Insight. więcej

Rodowita z Roztocza - pierwotnie dzika woda

Wprowadzona w sierpniu 2019 roku na rynek polski woda mineralna Rodowita z Roztocza powoli zdobywa lojalnych klientów. Pod koniec 2020 roku jej udział w rynku wód butelkowanych oszacowano na ok. 1 proc., co firma uznaje za bardzo dobry wynik i duży sukces. Na sukces marki wpływa jasno określona i wyróżniająca koncepcja marki oraz strategia komunikacji uwzględniająca silne wsparcie reklamowe w mediach ogólnopolskich i internecie.  więcej

,,Dzielmy się tym, co najlepsze" w wielkanocnych reklamach Biedronki (wideo)

Sieć dyskontów Biedronka (należąca do Jeronimo Martins Polska) zaczęła kampanię reklamową związaną z Wielkanocą. Realizuje ją pod hasłem „Dzielmy się tym, co najlepsze”. więcej

Potrzebna agencja do kampanii Internetowego Konta Pacjenta

Centrum e-Zdrowia rozpoczęło przetarg, w którym szuka agencji do realizacji kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej Internetowego Konta Pacjenta - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Ogilvy wiodącą agencją reklamową marki Absolut

Alkoholowa marka Absolut Vodka (Pernod Ricard) wybrała Ogilvy na wiodącą globalną agencję strategiczno-kreatywną. więcej

Volkswagen w nowej kampanii pokazuje "świat jutra" (wideo)

“Tomorrow’s World” to hasło nowej kampanii reklamowej koncernu Volkswagen. więcej

Bank Millenium reklamuje konto 360° i aplikację mobilną, w reklamie Radosław Kotarski

Rozpoczyna się emisja nowej reklamy telewizyjnej Konta 360° i aplikacji mobilnej Banku Millennium. W spocie, przygotowanym przez Change Serviceplan i Film Produkcję, występuje ambasador marki Radosław Kotarski. więcej

Orlen promuje wizerunek sponsora aktywności dzieci i młodzieży

PKN Orlen ruszył z kampanią wizerunkową poświęconą działaniom sponsoringowym kierowanym do dzieci i młodzieży. więcej

NCBiR wybiera agencję digitalową do rocznej współpracy

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju prowadzi przetarg na zakup usług marketingu internetowego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ze zwycięską firmą będzie pracować minimum rok. więcej

Rośnie grupa kupujących kierujących się jakością, nie ceną

Polscy kupujący (tzw. shopperzy) coraz częściej kierują się przy zakupach kryterium jakości produktów, nie jak najniższą ceną - pokazują wyniki badania Open Research. Ciągle jednak lubimy poszukiwać okazji i porównywać ceny. więcej

W styczniu i lutym br. sprzedaż "małpek" spadła o ok. 20 proc.

W styczniu i lutym br. sprzedaż "małpek" spadła w małych sklepach o ok. 20 proc. rdr - wynika z danych CMR. Według agencji, ze względu na spadającą sprzedaż, cała kategoria wódek notuje niższą sprzedaż niż przed rokiem. więcej

Maja Hyży ambasadorką marki dla mam Neno

Piosenkarka Maja Hyży została twarzą polskiej marki Neno, oferującej produkty elektroniczne wspierające naturalną laktację m.in. bezprzewodowe laktatory, produkty medyczne dla niemowląt, butelki i wiele innych akcesoriów, poprawiających komfort mam i dzieci. więcej

Platige Image z 91,1 mln zł wpływów, zysk wyższy dzięki rozwiązaniu odpisu

Według wstępnych danych w ub.r. grupa kapitałowa Platige Image, zajmująca się głównie produkcją i postprodukcją wideo, zanotowała 91,15 mln zł przychodów sprzedażowych, 8,89 mln zł zysku EBITDA i 2,92 mln zł zysku netto. Firm rozwiązała 2,4 mln zł odpisu dotyczącego nieruchomości w Warszawie. więcej

Nowy model funkcjonowania agencji reklamowych. 3 kierunki transformacji

Zmiany na rynku reklamowym, jakie dotknęły jego uczestników globalnie w minionym roku, powodują przewartościowanie modelu pracy agencji reklamowych. Jakie nowe kierunki działania wynikają z tych zmian? materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Agora w 2020 roku miała 130 mln zł straty netto. "Powrót rynku reklamowego do wartości sprzed pandemii zajmie 2-3 lata"

W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. Wzrost wyników osiągnęła jedynie w pionie internetowym - segment outdoorowy zanotował spadek wpływów o 37,9 proc., radiowy - o 22,5 proc., a pion filmowo-książkowy miał 17,2 mln zł straty EBITDA. - Trudno jest przewidzieć w jakim tempie rynek reklamy powróci do wartości sprzed pandemii oraz jak ukształtuje się ostatecznie jego struktura, dzisiaj zakładamy, że ten proces może zająć co najmniej 2-3 lata - prognozuje Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora. więcej

Żona prezydenta Lublina proponowała funkcję naczelnego ,,Dziennika Wschodniego"? Redakcja: to niedopuszczalne

Dziennikarz „Dziennika Wschodniego” Sławomir Skomra twierdzi, że Katarzyna Mieczkowska, żona prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka, w zeszłym tygodniu zaoferowała mu funkcję redaktora naczelnego gazety. Mieszkowska temu zaprzecza. -  Ingerencja w niezależność i dobre imię naszej gazety przez panią Katarzynę Mieczkowską jest niedopuszczalna i stanowi poważne naruszenie zasad współżycia społecznego - skomentowała redakcja „Dziennika Wschodniego”. więcej

,,Fashion at Home" nowym tytułem Fashion Group

W poniedziałek, 22 marca na rynku pojawi się pierwszy numer kwartalnika o tematyce wnętrzarskiej „Fashion at Home”, wydawanego przez Fashion Group. więcej

Polscy artyści apelują o uczynienie szczepionki przeciw Covid-19 dobrem wspólnym ludzkości

Polskie środowisko artystyczne wystosowało petycją o uczynienie szczepionki przeciw Covid-19 dobrem wspólnym ludzkości. Poparli ją już m.in. aktorzy, aktorki i rektorzy szkół artystycznych. Pismo trafiło do sejmowej komisji kultury. więcej

,,Gazeta Wyborcza" ma już prawie 260 tys. subskrybentów cyfrowych

Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej, a z oferty podcastowej TOK FM - 25,9 tys. Przychody „GW” ze sprzedaży wzrosły o 0,4 proc., a z reklam zmalały o 27,8 proc. więcej

E-Kiosk podwoił zysk, wpływy wzrosły o 13,5 proc.

W ub.r. dystrybuująca prasę w formie cyfrowej firma E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13,5 proc. do 11,57 mln zł oraz zysku netto z 1,45 do 3,17 mln zł. więcej

Polski dziennikarz zatrzymany w Birmie nadal jest w areszcie policyjnym

Robert Bociaga, niezależny dziennikarz zatrzymany 11 marca przez birmańskie wojsko, przebywa nadal w areszcie policyjnym i ma zapewnioną pomoc prawnika. Jego życiu i zdrowiu nie zagraża bezpośrednie niebezpieczeństwo. więcej

,,Fakt" krytykowany za okładkę o zakrzepach po szczepionce. Naczelna: stoimy po stronie zwykłego człowieka

W sobotę „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) na pierwszej stronie eksponuję historię kobiety, u której po przyjęciu szczepionki firmy AstraZeneca przeciw koronawirusowi pojawiły się problemy z zakrzepami. Wielu dziennikarzy oceniło publikację jako nieodpowiedzialną społecznie, skrytykował ją także minister zdrowia. - Nie będziemy jako gazeta ukrywać przed czytelnikami tego, że jeden z preparatów budzi wątpliwości pod względem bezpieczeństwa. Stoimy w tym przypadku po stronie zwykłego człowieka. Ta sprawa jest obecnie przedmiotem troski ekspertów i decydentów w wielu krajach - komentuje Katarzyna Kozłowska, redaktor naczelna „Faktu”. więcej

Bartosz Hojka: Podatek od mediów utrudni realizację misji, będziemy bronić naszej niezależności

- Podatek reklamowy utrudni lub uniemożliwi mediom realizację ich misji, jaką jest rzetelne informowanie społeczeństwa i sprawdzanie poczynań każdej władzy. W tej sprawie, wraz z innymi polskimi nadawcami i wydawcami, zaprotestowaliśmy we wspólnej akcji „Media bez wyboru”. Będziemy bronić naszej niezależności - komentuje w liście do akcjonariuszy Bartosz Hojka, prezes Agory. więcej

Agora ze 130 mln zł straty netto. W epidemii najwięcej straciły Helios i AMS

W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. W epidemii najmocniej ucierpiały kina Helios i zajmująca się outdoorem grupa AMS. więcej

Agora zyskała tylko w internecie. AMS w dół o 38 proc., radio o 22 proc., Helios ze stratą

W ub.r. Agora wzrost wyników osiągnęła jedynie w pionie internetowym - przychody zwiększyły się o 2,3 proc., a zysk EBITDA z 28,9 do 45,1 mln zł. Segment outdoorowy zanotował spadek wpływów o 37,9 proc., radiowy - o 22,5 proc., a pion filmowo-książkowy (obejmujący głównie kina Helios) miał 17,2 mln zł straty EBITDA. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 2,5 mln zł zysku EBITDA

W ub.r. wydawca Grupy naTemat osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 25 proc. do 12,1 mln zł i 2,5 mln zł zysku EBITDA. Zatrudnienie w firmie zwiększono o ok. 20 osób. - Po pierwszym okresie rynkowej niepewności dla wszystkich udało nam się nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć dynamikę wzrostu - podkreśla Paulina Plenkiewicz, prezeska Grupy naTemat. więcej

Rafał Ziemkiewicz uruchamia serwis internetowy. "Rezerwa na wypadek cenzorskich zapędów YouTube'a"

W poniedziałek, 22 marca, debiutuje w sieci autorska strona Rafała Ziemkiewicza, na której publicysta zamieszczać będzie swoje teksty i filmy. Dostępne też będzie tam archiwum materiałów i sklep. - Nie ukrywam, że strona ma być rezerwą dla treści, gdybym padł ofiarą cenzorskich zapędów YouTube’a - mówi nam publicysta więcej

Żywiec Zdrój i Grupa Żywiec zamieniły się profilami na Facebooku

Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój powołały Koalicję na rzecz retencji „Dbamy o wodę”, Chcą poprzez edukację i współpracę z podmiotami prywatnymi i publicznymi aktywizować do działania na rzecz ochrony zasobów wodnych Żywiecczyzny. więcej

LTTM wchodzi na grecki rynek

Grupa LTTM, specjalizująca się w influencer marketingu rozszerza działalność o kolejny rynek - otworzyła biuro w Salonikach, na tamtejszym rynku współpracuje już z 30 twórcami. Do tej pory - poza Polską - działała także w Bułgarii i Rumunii. więcej

,,Gazeta Wyborcza" ma już prawie 260 tys. subskrybentów cyfrowych

Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej, a z oferty podcastowej TOK FM - 25,9 tys. Przychody „GW” ze sprzedaży wzrosły o 0,4 proc., a z reklam zmalały o 27,8 proc. więcej

Znak czasów. Klasa vlogerska zastępuje dziennikarską

Prywatne liceum ze Słupska uruchamia w tym roku klasę vlogerską. Jej absolwenci będą mogli - jak tłumaczy dyrekcja - zostać youtuberami, influencerami, marketingowcami czy członkami ekip filmowych. Jak potoczy się ich kariera, czas pokaże. Pewne jest jedno: liceum stawia na vlogi, a kończy z klasą dziennikarską. więcej

Mykola Mykhaylov poza zarządem Grupy Pracuj, Kirill Mankovski nowym szefem Rabota.ua

Członkiem zarządu Grupy Pracuj przestał być Mykola Mykhaylov, przeszedł do funduszu Pracuj Ventures. Jego obowiązki jako szefa serwisu Rabota.ua przejął Kirill Mankovski, wcześniej związany m.in. z koncernami Samsung, Philips i Siemens. więcej

Facebook szykuje nowatorski smartwatch. Gesty dłoni zamiast klawiatury

Facebook pracuje nad nowym urządzeniem, które ma zrewolucjonizować sposób obsługiwania komputerów i innego sprzętu elektronicznego. Urządzenie przypominające smartwatch ma odczytywać ruchy mięśni człowieka i pozwalać między innymi na wprowadzanie tekstów za pomocą wirtualnej klawiatury czy precyzyjną obsługę środowiska VR. więcej

Marki kosmetyczne w internecie: ruch organiczny ważny, rośnie obecność na Allegro i Amazonie (raport)

Polscy producenci kosmetyków coraz bardziej skupiają się na działaniach w obszarze e-handlu. Nadal nie wykorzystują jednak ich w pełni - wynika z raportu agencji K2 Precise. 95 proc. oferuje swoje produkty na Allegro, a 20 proc. na Amazonie więcej

Twitter kończy 15 lat. Ma coraz więcej użytkowników i wpływów z reklam, ciemną stroną trolle i fake newsy

W niedzielę 21 marca Twitter będzie świętował swoje 15-lecie. Pandemiczny 2020 rok był udany dla serwisu: wzrosła liczba użytkowników i przychody, jednak finalnie - zamknął się stratą na poziomie ponad 1,1 mld dolarów. - Coraz więcej też mówi się o roli Twittera jako wylęgarni fake newsów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl prof. Dariusz Jemielniak, szef Katedry Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym Akademii Leona Koźmińskiego. więcej

Instagram szykuje osobną wersję dla najmłodszych

Właściciel Instagrama chce ułatwić korzystanie z platformy najmłodszym użytkownikom, którzy nie ukończyli 13. roku życia. W tym celu szykowana jest osobna wersja serwisu dla dzieci. więcej

TVP.info zbliżyło się do TVN24.pl, Polsatnews.pl ze spadkiem

W lutym TVP.info jako jedyny z portali telewizyjnych stacji informacyjnych osiągnął wzrost liczby użytkowników, dzięki czemu zmniejszył dystans dzielący go od liderującego TVN24.pl. Spory spadek zanotowały Polsatnews.pl, który właśnie łączy się redakcyjnie z Wydarzeniami Interii. więcej

Amazon kupił prawa do rozgrywek NFL. Historyczna umowa za 100 mld dolarów

Amazon nabył na wyłączność prawa do transmitowania części rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego NFL. Umowa na okres 11 lat opiewa aż na 100 miliardów dolarów. więcej

Twitter testuje bezpośrednie odtwarzanie filmów z YouTube'a

Twitter testuje nową funkcję, umożliwiającą użytkownikom aplikacji na platformę iOS odtwarzanie filmów z serwisu YouTube bezpośrednio na osi czasu. więcej

Trzy nagrody w pierwszej edycji "Make TikToks Contest"

Działania marek Lidl, Kolejkowo i Husqvarna zostały wyróżnione w pierwszej edycji konkursu TikToka skierowanego do polskiej branży marketingowej „Make TikToks Contest”. więcej

Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej

Spółka Jupiter-Integration (www.jupiter.com.pl), autoryzowany przedstawiciel Apple, zajmująca się integracjami systemów w oparciu o technologię Apple, prowadząca także serwis, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: Webinar for Mac Business in Home Office - Wdrażanie komputerów Mac w korporacjach / Mac in Enterprise – Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej 19 i 25 marca 2021 r. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Rośnie grupa kupujących kierujących się jakością, nie ceną

Polscy kupujący (tzw. shopperzy) coraz częściej kierują się przy zakupach kryterium jakości produktów, nie jak najniższą ceną - pokazują wyniki badania Open Research. Ciągle jednak lubimy poszukiwać okazji i porównywać ceny. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Nikodem Rachoń szefem komunikacji w ambasadzie Polski w USA

Nikodem Rachoń pracuje jako szef działu komunikacji w ambasadzie Polski w USA. Poprzednio był związany z państwową spółką Grupa Energa. więcej

Kamil Świstowski w zespole Morele

Kamil Świstowski objął stanowisko specjalisty ds. public relations w sklepie internetowym Morele. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Antykleszczowe obroże dla psów na cenzurowanym. Do akcji wkracza Kongres USA
Facebook szykuje nowatorski smartwatch. Gesty dłoni zamiast klawiatury
L'Oreal i Carrefour promują recykling opakowań po kosmetykach
W Polsce sprzedaż smartfonów w dół o 8,5 proc. Liderem Xiaomi, Samsung i Huawei z dużą stratą
Apple ukarane za brak ładowarki w zestawie z iPhonem
Ericsson, Play i Oppo testują 5G NR. Większy zasięg i szybsza sieć
Operatorzy telekomunikacyjni uruchamiają sieć 5G w Paryżu
Orange celuje we wzrost przychodów. Chce trwale poprawiać zysk netto
Z zarządu operatora Play odchodzi dyrektor finansowy Marcin Szul
Netia: 1,295 mld zł przychodów w 2020r. Wzrost w segmencie usług telewizyjnych i mobilnych
MC: operatorzy telekomunikacyjni nie chcą regulacji dotyczących cyberbezpieczeństwa
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj