Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 14 Lutego 2022
 
 
 
KRRiT otrzymała ponad 8 tysięcy e-maili w obronie TVN7
 
Od wtorkowego wieczoru TVN Grupa Discovery wzywa widzów, aby słali do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji e-maile w obronie kanału TVN7, który może niebawem zakończyć emisję naziemne. Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że do tej pory wpłynęło około 8 tys. protestów. więcej
 
 
Jedno badanie mediów akceptowane przez wszystkich? Pery: Nie wiem czy rynek tego chce
 
Od lat trwają w Polsce próby stworzenia jednego badania konsumpcji mediów elektronicznych, które byłoby  akceptowane przez nadawców publicznych, prywatnych i branżę reklamową. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Pery, prezes Gemiusa twierdzi, że niekoniecznie rynek tego oczekuje. więcej
 
 
Projekt rządu może uderzyć w Canal+ i Polsat Box. Wycofają część dekoderów ze sprzedaży?
 
Przyjęte przez Sejm przepisy o bonie na tunery z DVB-T2/HEVC wprowadzają możliwość karania przedsiębiorców za oferowanie sprzętów niezgodnych z wymaganiami technicznymi ministra cyfryzacji. Zmiany w prawie mogą pośrednio uderzyć w platformy Canal+ i Polsat Box. więcej
 
 
Orlen, Lotos i PZU w TVP i Polsacie reklamowały się za ponad 100 mln zł, w stacjach TVN za 2 mln zł
 
PKN Orlen, Grupa Lotos i Grupa PZU w ub.r. zwiększyły cennikowe nakłady reklamowe w Telewizji Polskiej o 7 proc. do 136,8 mln zł, w Telewizji Polsat obcięły je o 30,1 proc. do 109,7 mln zł, a w kanałach Grupy TVN wydały jedynie 2,3 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.- Taka dystrybucja budżetów reklamowych nie ma nic wspólnego z efektywnością, a wiele ma wspólnego z korupcją. Dom mediowy Sigma Bis stanowi przykrywkę dla tego procederu. Niepotrzebny fikcyjny pośrednik, który przecież o niczym nie decyduje, bo decyzje zapadają w biurach działaczy partyjnych na bardzo wysokim szczeblu - komentuje Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland. więcej
 
 
Jak zwalniano lokalnych prezenterów w Radiu ESKA? "Tuż przed programem pojawił się jeden z szefów z centrali"
 
- Nagle okazało się, że programu nie poprowadzimy, bo schodzi z anteny. W każdym oddziale pojawił się przedstawiciel centrali. Jego wizyta nie była wcześniej zapowiedziana, więc to było totalne zaskoczenie - opowiada jeden z pracowników Radia ESKA. W rozgłośni w czwartek niespodziewanie zlikwidowano ostatnie pasma lokalne. I jednocześnie zapowiedziano, że stacja zatrudni kilkudziesięciu nowych dziennikarzy, by tworzyć więcej lokalnych treści multimedialnych. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Na świecie są kanały z rodeo, militarne i kryminalne dla kobiet. Jakich TV nie ma w Polsce? więcej
 
Kobiety dominują wśród widowni ,,Faktów TVN". Rośnie udział osób z wykształceniem wyższym więcej
 
KRRiT przed Trybunałem Stanu za brak koncesji dla TVN7? ,,Kompletna niewydolność" więcej
 
Trójka z najgorszym wynikiem w historii. Spory wzrost RMF FM, Radia ZET i Polskiego Radia 24 więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor SEO (TVN24) TVN GRUPA DISCOVERY
Wydawca Mediów Lokalnych TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor Mediów Lokalnych TVN GRUPA DISCOVERY
Wydawca SEO (TVN24) TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Reporter TVN24 GO TVN GRUPA DISCOVERY
Wydawca Portalu TVN24 (obszar Premium) TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz Portalu TVN24 (obszar Premium) TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz/ Dziennikarka- Fakt (Odział Łódzki) Ringier Axel Springer
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
KRRiT otrzymała ponad 8 tysięcy e-maili w obronie TVN7

Od wtorkowego wieczoru TVN Grupa Discovery wzywa widzów, aby słali do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji e-maile w obronie kanału TVN7, który może niebawem zakończyć emisję naziemne. Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że do tej pory wpłynęło około 8 tys. protestów. więcej

Projekt rządu może uderzyć w Canal+ i Polsat Box. Wycofają część dekoderów ze sprzedaży?

Przyjęte przez Sejm przepisy o bonie na tunery z DVB-T2/HEVC wprowadzają możliwość karania przedsiębiorców za oferowanie sprzętów niezgodnych z wymaganiami technicznymi ministra cyfryzacji. Zmiany w prawie mogą pośrednio uderzyć w platformy Canal+ i Polsat Box. więcej

Warszawski oddział TVP3 zaczyna nadawanie w HD. Wprowadzono też nową ramówkę

Od wtorku, 15 lutego, TVP3 Warszawa jako pierwszy regionalny oddział Telewizji Polskiej zaczyna nadawanie w jakości HD - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. To także pierwszy krok do tego, by nadawać w tej jakości zaczęły także i inne oddziały publicznego nadawcy. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy to nastąpi - prace trwają. więcej

Apella zainwestowała w firmę byłego szefa TAI produkującą cykl dokumentów dla TVP

Agencja Apella, obsługująca marketingowo m.in. Krajową SKOK i Kasę Stefczyka, przejęła większościowe udziały firmy Mewa Film zarządzanej przez Mariusza Pilisa, byłego dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Mewa Film wyprodukowała dla Telewizji Polskiej cykl dokumentalny „Pełny Obraz”. więcej

Czwórka pokaże talent show ,,Mistrz Dowcipu". Prowadzącym Roman Awiński

W piątek, 4 marca, na antenie telewizyjnej Czwórki zacznie się emisja nowego cyklicznego formatu - „Mistrz Dowcipu” - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. To talent show, w którym widzowie będą opowiadali dowcipy, a zwycięzców wyłoni jury, na czele którego stanie stand-uper Michał Pałubski. Show poprowadzi dziennikarz Roman Awiński. więcej

717 tys. widzów nowego serialu ,,Bunt!", TVN wiceliderem w 16-49

Nowy serial TVN „Bunt!” po niemal dwóch tygodniach emisji ogląda średnio 717 tys. widzów. Produkcja daje stacji ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i pozycję wicelidera w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Chiny cenzurują serial "Przyjaciele"

Kilka serwisów streamingowych w Chinach ocenzurowało popularny serial "Przyjaciele" usuwając z niego niektóre sceny m.in. wątek lesbijski. więcej

Znana jest data tegorocznej edycji Polsat SuperHit Festiwal

Siódma edycja Polsat SuperHit Festiwal w Operze Leśnej w Sopocie odbędzie się w maju i potrwa trzy dni. Na razie organizatorzy nie zdradzają, jakich artystów będzie można zobaczyć na żywo. więcej

Marcin Pawłowski przeszedł z Eleven Sports do Viaplay

Dziennikarz piłkarski Marcin Pawłowski dołączył do redakcji platformy streamingowej Viaplay. Poprzednio był związany z Eleven Sports, a wcześniej m.in. z TVN24, Polsat Sport i nSport. więcej

Reporterzy bez Granic ze wsparciem dla TVN24. ,,Nieuzasadnione zarzuty Mateusza Morawieckiego"

Zdaniem Reporterów bez Granic przerywając transmisję z konferencji prasowej polityków Zjednoczonej Prawicy, TVN24 postąpił zgodnie z zasadą kontrolowania władzy przez media. Organizacja oceniła, że sugestie pod adresem stacji wypowiedziane w piątek przez Mateusza Morawieckiego są bezpodstawne, a Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji powinna przedłużyć koncesję naziemną TVN7. więcej

Kacper Sulowski z ,,Gazety Wyborczej" do ,,Czarno na białym" TVN24

Kacper Sulowski został reporterem programu „Czarno na białym” w TVN24. Do niedawna był dziennikarzem warszawskiego wydania „Gazety Wyborczej” (Agora). więcej

Na świecie są kanały z rodeo, militarne i kryminalne dla kobiet. Jakich TV nie ma w Polsce?

Choć w Polsce działa blisko 270 kanałów telewizyjnych, to nie są one tak ściśle sprofilowane jak amerykańskie stacje. W USA można znaleźć na przykład kanał dla czarnoskórych kobiet. Na tamtejszym rynku i w Ameryce Łacińskiej działają też nieznane nam stacje od Discovery czy HBO. więcej

Kobiety dominują wśród widowni ,,Faktów TVN". Rośnie udział osób z wykształceniem wyższym

Program informacyjny „Fakty TVN” w 2021 roku chętniej oglądały kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udziału osób o wysokich dochodach i z wykształceniem wyższym - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Nadawca News24 z mniejszymi przychodami i zyskiem, zapowiada serwis internetowy stacji

Firma Astro, od lat produkująca teleturniej „Familiada” i nadająca kanał E-Sport TV, a od niedawna także News24, w czwartym kwartale ub.r. zanotowała spadek przychodów z 1,14 do 1,12 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 281,7 do 28,7 tys. zł. Spółka zapowiada m.in. uruchomienie serwisu internetowego News24. więcej

Uwaga na oszustów podszywających się pod Polsat

Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego CSIRT KNF ostrzega przed nowym oszustwem inwestycyjnym, w ramach którego cyberprzestępcy podszywają się pod spółkę Polsat. więcej

Wojewódzki, Kamińska, Trzepiecińska i Ruciński w jury ,,Mask Singer" w TVN

W nowym talent-show TVN „Mask Singer” jako jurorzy-detektywi będą występować od lat związany ze stacją Kuba Wojewódzki, aktorki Joanna Trzepiecińska i Julia Kamińska oraz stand-uper Kacper Ruciński. więcej

Japońska telewizja publiczna stawia na 8K

NHK, japońska telewizja publiczna, która oferuje transmisje wybranych wydarzeń z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, opracowała kamerę pozwalającą na nagrywanie z prędkością 240 klatek na sekundę. Może w przyszłości znaleźć zastosowanie w transmisjach sportowych. więcej

TVP szuka firmy do obsługi przewozu krajowego przez półtora roku

Telewizja Polska ogłosiła postępowanie publiczne dotyczące realizacji dla niej przewozu osób i ładunków na terenie kraju przez 18 miesięcy. więcej

Młodzi wolą streaming od płatnej telewizji

Aż 70 proc. Amerykanów, którzy oglądali telewizję od połowy listopada do połowy grudnia, korzystało z serwisów streamingowych. W grupie wiekowej 18-54 lat ten odsetek to aż 82 proc. Z badania Harris Poll wynika, że użytkowników streamingu bardziej interesują reklamy. więcej

Prawie 400 tys. widzów ogląda program ,,Śniadanie w Polsat News i Interii" z Rymanowskim

Program „Śniadanie w Polsat News i Interii” z udziałem nowego prowadzącego - Bogdana Rymanowskiego - po dziewięciu pierwszych miesiącach emisji oglądało średnio 381 tys. widzów. Audycja bardzo dobre wyniki notowała w styczniu br., jeden z odcinków przyciągnął uwagę rekordową widownię 511 tys. widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Serial ,,Kamerdyner" debiutuje na platformie TVP VOD, trafi też na ekrany telewizyjne

Kilka dni temu na streamingową platformę TVP VOD trafił pięcioodcinkowy serial „Kamerdyner” Filipa Bajona. Serial realizowany był w koprodukcji z Telewizją Polską, nadawca podkreśla, że na razie będzie do oglądania wyłącznie na jego platformie, lecz za kilka miesięcy trafi na jedną z anten TVP. więcej

Serial "Mecenas Porada" z Aleksandrą Domańską od 2 marca w Polsacie (wideo)

W środę, 2 marca br. Polsat rozpocznie emisję nowego serialu "Mecenas Porada" z Aleksandrą Domańską w roli głównej. Od października ub.r. produkcja jest dostępna w Polsat Box Go. więcej

Vectra po awarii internetu i telewizji obniży rachunki klientom z Elbląga

W zeszły piątek abonenci Vectry z Elbląga przez prawie cały dzień nie mogli korzystać z dostarczanych przez firmę internetu i telewizji kablowej. Operator zapowiedział, że w ramach rekompensaty obniży im wysokość najbliższego rachunku. więcej

Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Jak zwalniano lokalnych prezenterów w Radiu ESKA? "Tuż przed programem pojawił się jeden z szefów z centrali"

- Nagle okazało się, że programu nie poprowadzimy, bo schodzi z anteny. W każdym oddziale pojawił się przedstawiciel centrali. Jego wizyta nie była wcześniej zapowiedziana, więc to było totalne zaskoczenie - opowiada jeden z pracowników Radia ESKA. W rozgłośni w czwartek niespodziewanie zlikwidowano ostatnie pasma lokalne. I jednocześnie zapowiedziano, że stacja zatrudni kilkudziesięciu nowych dziennikarzy, by tworzyć więcej lokalnych treści multimedialnych. więcej

 
Multipleks lokalny DAB+ w Katowicach już działa

Firma DABCOM uruchomiła kolejny multipleks cyfrowego radia. Tym razem w Katowicach z nowego lokalnego MUX można słuchać tylko jednej stacji - Radia Express, które jest też dostępne w analogowym eterze. więcej

 
Justyna Czebanyk sekretarzem programu w Polskim Radiu 24

Nowym sekretarzem programu w Polskim Radiu 24 została Justyna Czebanyk, związana z Polskim Radiem od ponad dwóch lat. Stanowisko było nieobsadzone od wiosny 2018 roku. więcej

 
Jaki był rok 2021 w branży radiowej i jakie będą w niej trendy w tym roku?

Ludzie radia podsumowują ostatnie 12 miesięcy w ich branży. Mówią, jak pandemia koronawirusa zmieniła sposób pracy w redakcji i wymieniają najważniejsze wydarzenia 2021 roku. Poprosiliśmy ich też o wskazanie trendów i wyzwań na kolejne 12 miesięcy. W naszym podsumowaniu głos zabierają: prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska, szefowa Radia TOK FM Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia Nowy Świat Magda Jethon, dyrektor programowy Grupy Radiowej TIME Bogusław Potoniec, dziennikarz newonce.radia Bartek Czarkowski oraz prezes zarządu domu mediowego Media SWOT Marek Jaszczur. więcej

 
W niedzielę Światowy Dzień Radia. Tego dnia specjalne audycje w Polskim Radiu

W radiowej Trójce 13 lutego zaplanowano specjalne wydanie "Zagadkowej niedzieli", a wieczorem stacja zaprosi na koncert Ani Dąbrowskiej. Za to w Jedynce tego dnia słuchacze będą mogli złożyć życzenia radiowcom, a Dwójka przypomni komedię "Guwernantki" z Martą Lipińską, Ewą Dałkowską, Darią Trafankowską i Kazimierzem Kaczorem w obsadzie. W związku ze Światowym Dniem Radia publiczny nadawca szykuje także niespodzianki na swoich cyfrowych antenach. więcej

 
Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl - case study

W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts. Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Orlen, Lotos i PZU w TVP i Polsacie reklamowały się za ponad 100 mln zł, w stacjach TVN za 2 mln zł

PKN Orlen, Grupa Lotos i Grupa PZU w ub.r. zwiększyły cennikowe nakłady reklamowe w Telewizji Polskiej o 7 proc. do 136,8 mln zł, w Telewizji Polsat obcięły je o 30,1 proc. do 109,7 mln zł, a w kanałach Grupy TVN wydały jedynie 2,3 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.- Taka dystrybucja budżetów reklamowych nie ma nic wspólnego z efektywnością, a wiele ma wspólnego z korupcją. Dom mediowy Sigma Bis stanowi przykrywkę dla tego procederu. Niepotrzebny fikcyjny pośrednik, który przecież o niczym nie decyduje, bo decyzje zapadają w biurach działaczy partyjnych na bardzo wysokim szczeblu - komentuje Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland. więcej

Sponsorzy "bohaterami tragicznymi" igrzysk w Pekinie

Po wyjątkowo kruchym lodzie stąpają oficjalni sponsorzy zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Zwłaszcza dla amerykańskich korporacji co najmniej kłopotliwe jest reklamowanie imprezy na terenie państwa oskarżanego o poważne łamanie praw człowieka i wolności obywatelskich. Eksperci wskazują na widocznie mniejszą aktywność reklamową marek wokół tegorocznych igrzysk. więcej

Poczta Polska wybiera w przetargu agencję reklamową

Poczta Polska rozpoczęła przetarg na wybór agencji reklamowej do rocznej współpracy - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

GBS z kampanią na Pornhubie. Zachęca do nawiązywania relacji

Firma GBS - Golden Bow Solutions, producent kawy wystartowała na Pornhubie z kampanią reklamową zachęcającą do nawiązywania relacji międzyludzkich. więcej

Jaka stawka ryczałtu przy organizacji konferencji marketingowej, a jaka przy szkoleniu? Ekspert wyjaśnia

Przedsiębiorcy wciąż próbują odnaleźć się w zmianach wprowadzonych przez Polski Ład w systemie podatkowym. Spory problem z wyborem odpowiedniej stawki podatku w ramach ryczałtu ma branża IT. Zapytaliśmy eksperta z firmy InFakt w jaki sposób ryczałtowo mogą rozliczać się firmy internetowe, zarówno jeśli chodzi o rozliczanie emisji reklam na swoich stronach, jak i prowadzenie konferencji marketingowych czy szkoleń. więcej

Mediahub przejmuje od MediaComu obsługę mediową AkzoNobel

Firma AkzoNobel, producent farb (właściciel m.in. marki Dulux) rozstrzygnęła globalny przetarg na planowanie i zakup mediów internetowych. Do współpracy wybrała agencję Mediahub (Interpublic Group), kończąc tym samym dotychczasową kooperację z agencją MediaCom (GroupM/WPP). więcej

Jakub Polakowski strategy directorem w Havas Intelligence

Do zespołu Havas Intelligence (Havas Media Group) dołączył Jakub Polakowski który objął stanowisko strategy director. Ostatnie osiem lat związany był z K2 Precise. więcej

Michał Pol będzie reklamował przez dwa lata Betclic

Dziennikarz Michał Pol, współtwórca Kanału Sportowego, podpisał dwuletnią umowę reklamową z firmą bukmacherską Betclic. Poprzednio był jednym z ambasadorów eToto. więcej

Szwajcarzy za ograniczeniem reklam tytoniu, przeciw dotacji budżetowej dla mediów lokalnych

W niedzielnym referendum Szwajcarzy zagłosowali za przyjęciem projektu ograniczającego możliwości reklamowania tytoniu. Odrzucili za to pomysł całkowitego zakazania eksperymentów na zwierzętach, zniesienia jednego z podatków oraz programu państwowego wsparcia lokalnych mediów. więcej

Justtag Group wdraża nową strukturę, szefową Zuzanna Strzałkowska

W Justtag Group powołano nową strukturę client service, która jest odpowiedzialna za obsługę klientów, realizację kampanii programatycznych na danych własnych i wsparcie kreatywne. Zespołem zarządza Zuzanna Strzałkowska, chief sales & client service officer. więcej

Pan Spinacz tańcząc na TikToku promuje Microsoft Teams

Microsoft wykorzystuje swoją obecność online na Tiktok, aby zachęcić użytkowników do dołączenia do Teams. Ma w tym pomóc teledysk przedstawiający tańczącą osobę uwięzioną w stroju maskotki Clippy. więcej

"Każdy biegacz ma swój powód" w nowej kampanii New Balance

Marka obuwia sportowego New Balance wystartowała z kampanią „Każdy biegacz ma swój powód”, której celem jest obalenie wszelkich mitów dotyczących postrzegania siebie i innych jako biegacza. Marka udowadnia, że każdy ma w sobie pierwiastek biegacza, choć nie każdy jeszcze o tym wie. więcej

Rockstar Energy Drink partnerem Ligi Mistrzów

Marka Rockstar Energy Drink (PepsiCo) ogłosiła partnerstwo z Ligą Mistrzów UEFA. Współpraca będzie obejmować Ligę Mistrzów i Ligę Mistrzów Kobiet. więcej

Super Bowl to kreatywny wyścig zbrojeń

W nocy z niedzieli na poniedziałek na stadionie SoFi w Los Angeles zostanie rozegrany finał rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl LVI. To nie tylko największe sportowe święto Ameryki, ale i wielki festiwal reklam specjalnie przygotowywanych pod kątem tego wydarzenia. Na czym polega reklamowy fenomen Super Bowl? - Przez lata ugruntowano otoczkę swoistej ekstrawagancji wokół wszystkiego, co jest emitowane właśnie w trakcie tego wydarzenia. To nie tylko kwestia oglądalności, drogiego czasu antenowego, ale czegoś, co można nazwać kreatywnym wyścigiem zbrojeń. Gdyby na rynku reklamowym trwała zimna wojna, to przygotowanie najciekawszej reklamy na Super Bowl byłoby niczym pierwsze lądowanie człowieka na Księżycu - uważa Hubert Świtalski, regional manager CEE w Meetrics - part of DoubleVerify. więcej

Google rośnie reklamowo dużo mocniej niż Meta. ,,Big techy jak politycy, też się zużywają"

Właściciel Google’a osiąga wzrosty reklamowe przekraczające 30 proc., ponieważ jego wyszukiwarka i YouTube są bezkonkurencyjne, a jako producent systemu Android i przeglądarki Chrome częściowo kontroluje ekosystem marketingu internetowego. Za to Facebook i Instagram coraz boleśniej odczuwają konkurencję i nową politykę prywatności na iOS. Dodatkowo usługi cloudowe Alphabetu są dużo zdrowszym biznesem niż metawersum zapowiedziane przez Metę. więcej

Aniołki odlatują na inną planetę - przegląd najciekawszych równościowych kampanii

Równość, inkluzywność i różnorodność w świecie marketingu są odmieniane ostatnio przez wszystkie przypadki. Trudno jest jednak znaleźć kampanie niosące realną zmianę - pisze dla Wirtualnemedia.pl Alicja Wysocka-Świtała, partnerka zarządzająca agencji Clue PR. więcej

BMW, Kia, Nissan, Budweiser - lista reklam na Super Bowl 2022

Finał rozgrywek amerykańskiego futbolu ligi NFL Super Bowl LVI zostanie rozegrany 13 lutego w Los Angeles. Nie zabraknie tam reklam takich marek, jak BMW, Kia, Budweiser, Lay's, Nissan i jeszcze wielu innych, z których część debiutuje przy tym wydarzeniu. Prezentujemy reklamy, które już upubliczniono oraz te, których zwiastuny ujrzały światło dzienne. więcej

Maciej Stuhr w kampanii Fundacji Batorego mówi o naprawie demokracji w Polsce

Aktor Maciej Stuhr został ambasadorem kampanii Fundacji Batorego, w ramach której organizacja zachęca do przekazywania jej 1 procenta z podatku. więcej

Puma wprowadza na rynek wegańskie korki

Producent obuwia sportowego Puma prezentuje swoje pierwsze w historii buty piłkarskie wykonane w całości z materiałów pochodzenia niezwierzęcego: King Platinum 21 Vegan. więcej

Cut The Mustard z nowym klientem Fielmann Group

Cut The Mustard rozpoczęła stałą współpracę z butikiem optycznym Fielmann Group w obszarze social mediów i obsługi digital. więcej

Łukasz Kędzior ambasadorem nowej marki zegarków Stefano Braga

Niedawno na naszym rynku zadebiutowała nowa, pochodząca ze Szwajcarii marka zegarków  marka – Stefano Braga Watches. Ambasadorem został influencer modowy Łukasz Kędzior, znany w internecie pod pseudonimem Lukebook. za działania z zakresu public relations i influencer marketingu odpowiada agencja Magnifico Marketing&PR Consultants. więcej

Czym różni się Smart Casco od pełnego AC?

Ubezpieczenie Smart Casco w ofercie LINK4 to odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy potrzebują dodatkowej ochrony dla swojego auta – jednak bez nadmiernego nadwyrężania budżetu. Dowiedz się, jak to działa! materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Wydawcy poganiają Komisję Europejską. Chodzi o reklamowy monopol Google

Europejscy wydawcy, wśród nich Axel Springer i News UK skierowali do Komisji Europejskiej skargę na działania Google. Chodzi o dominującą pozycję koncernu na rynku reklamy internetowej i przyspieszenie dochodzenia prowadzonego obecnie przez organy unijne. więcej

Katarzyna Gójska wiceprezesem wydawcy Niezalezna.pl

Publicystka „Gazety Polskiej”, Telewizji Republika i Polskiego Radia Katarzyna Gójska objęła stanowisko wiceprezesa spółki Słowo Niezależne wydającej portal Niezalezna.pl i miesięcznik „Nowe Państwo”. Gójska jest też we władzach m.in. Telewizji Republika i wydawcy „Gazety Polskiej”. więcej

Papierowa sprzedaż amerykańskich gazet mocno w dół. 30 procent spadku w ciągu dwóch lat

Na przestrzeni dwóch lat sprzedaż największych amerykańskich dzienników w papierowej formie spadła o 30 procent – wynika z danych Alliance for Audited Media. Wśród tytułów notujących największe straty są „Wall Street Journal”, „USA Today” i „New York Daily News”. Na powierzchni trzyma się tylko „New York Post”. więcej

Szwajcarzy za ograniczeniem reklam tytoniu, przeciw dotacji budżetowej dla mediów lokalnych

W niedzielnym referendum Szwajcarzy zagłosowali za przyjęciem projektu ograniczającego możliwości reklamowania tytoniu. Odrzucili za to pomysł całkowitego zakazania eksperymentów na zwierzętach, zniesienia jednego z podatków oraz programu państwowego wsparcia lokalnych mediów. więcej

PBS: Biały Dom uważa, że Putin podjął decyzję ws. inwazji na Ukrainę

Administracja USA uważa, że prezydent Rosji Władimir Putin podjął decyzję, by przeprowadzić atak przeciwko Ukrainie, i zakomunikował to rosyjskim siłom zbrojnym - napisał w piątek reporter publicznej telewizji PBS Nick Schifrin na Twitterze. Do inwazji miałoby dojść w przyszłym tygodniu. Władze dementują te doniesienia. więcej

Rafał Woś z nagrodą prezesa NBP za tekst ,,Pięć prawd o inflacji"

W konkursie prezesa Narodowego Banku Polskiego „Wpływ szoku pandemicznego na wzrost gospodarczy i inflację” nagrodzony został Rafał Woś z Salon24, a wyróżnienia otrzymali Kamil Goral i Patryk Słowik. więcej

40 lat temu powstał ,,Tygodnik Mazowsze"

40 lat temu, 11 lutego 1982 r., ukazał się drugi numer „Tygodnika Mazowsze”, jednego z najbardziej wpływowych i największych czasopism podziemnej „Solidarności”. Pierwsze wydanie „Tygodnika” nigdy nie trafiło do rąk czytelników z powodu wprowadzenia stanu wojennego. więcej

Mateusz Morawiecki w światowych mediach o solidarności w obliczu "zagrożenia ze strony Rosji"

W ponad 60 mediach na całym świecie ukażą się w najbliższych dniach teksty o Polsce i jej historii w ramach kolejnej odsłony akcji "Opowiadamy Polskę światu". Artykuły autorstwa m.in. premiera Mateusza Morawieckiego i zagranicznych historyków będą poświęcone potrzebie europejskiej solidarności w obliczu wspólnych zagrożeń. Przypomniana zostanie również 80. rocznica powstania Armii Krajowej. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Jedno badanie mediów akceptowane przez wszystkich? Pery: Nie wiem czy rynek tego chce

Od lat trwają w Polsce próby stworzenia jednego badania konsumpcji mediów elektronicznych, które byłoby  akceptowane przez nadawców publicznych, prywatnych i branżę reklamową. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Pery, prezes Gemiusa twierdzi, że niekoniecznie rynek tego oczekuje. więcej

KRRiT: Youtuberzy z zarobkami mniejszymi niż 1505 zł nie podlegają rejestracji

Nie wszyscy twórcy wideoblogów i youtuberzy, którzy na tym zarabiają, muszą zgłosić się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski poinformował, że obowiązkiem rejestracji są objęci twórcy, którzy zarabiają więcej niż 1505 zł miesięcznie brutto. więcej

Wydawcy poganiają Komisję Europejską. Chodzi o reklamowy monopol Google

Europejscy wydawcy, wśród nich Axel Springer i News UK skierowali do Komisji Europejskiej skargę na działania Google. Chodzi o dominującą pozycję koncernu na rynku reklamy internetowej i przyspieszenie dochodzenia prowadzonego obecnie przez organy unijne. więcej

Gazeta.pl nie przyjęła antyunijnych reklam o cenach prądu, WP wstrzymała ich emisję

Portal Gazeta.pl (Agora) odmówił płatnej emisji kampanii czołowych państwowych firm energetycznych podkreślającej, że za 60 proc. podwyżek kosztów energii prądu odpowiada polityka Unii Europejskiej. Natomiast Wirtualna Polska wstrzymała wyświetlanie tych reklam. więcej

IAB Europe chce zaskarżyć decyzję belgijskiego Urzędu Ochrony Danych w sprawie pop-up

IAB Europe zapowiedziało zaskarżenie decyzji belgijskiego Urzędu Ochrony Danych w sprawie narzędzia TCF, czyli w uproszczeniu okienek pop-up, wyskakujących na większości stron internetowych. Organ uznał niedawno, że system narusza przepisy RODO. więcej

Netflix najchętniej wybieraną platformą streamingową w Polsce

Netflix w Polsce zdecydowanie wyprzedza pod względem popularności inne platformy streamingowe - tak wynika z danych serwisu JustWatch. Kolejne serwisy są daleko w tyle. więcej

Netflix zrobi dokument o kryptowalutowych oszustach. Reżyserem Chris Smith

Netflix zapowiedział, że wyprodukuje serial dokumentalny opowiadający historię Ilyi Lichtensteina i Heather Morgan, małżeństwa oskarżonego o przestępstwa związane z kryptowalutami. Według serwisu chodzi o jeden z największych „przekrętów” finansowych, przygotowaniem serii zajmie się Chris Smith stojący za takimi tytułami jak „Fyre - the Greatest Festival that Never Happened”, czy „The Disappearance of Madeleine McCann”. więcej

TikTok z polskojęzycznymi moderatorami treści

Platforma TikTok zatrudnia polskojęzycznych moderatorów, którzy przez całą dobę pilnują, by nie znajdowały się tam nieodpowiednie treści. Przekonuje też, że jest w stanie z dużym prawdopodobieństwem zweryfikować, czy z danego profilu faktycznie korzysta osoba w odpowiednim wieku (TikTok przeznaczony jest dla użytkowników od 13. roku życia). więcej

Google rośnie reklamowo dużo mocniej niż Meta. ,,Big techy jak politycy, też się zużywają"

Właściciel Google’a osiąga wzrosty reklamowe przekraczające 30 proc., ponieważ jego wyszukiwarka i YouTube są bezkonkurencyjne, a jako producent systemu Android i przeglądarki Chrome częściowo kontroluje ekosystem marketingu internetowego. Za to Facebook i Instagram coraz boleśniej odczuwają konkurencję i nową politykę prywatności na iOS. Dodatkowo usługi cloudowe Alphabetu są dużo zdrowszym biznesem niż metawersum zapowiedziane przez Metę. więcej

"Oszust z Tindera" nowym hitem Netfliksa w Polsce i na świecie

Tym razem to dokument znajduje się na pierwszym miejscu zestawienia najchętniej oglądanych filmów na Netfliksie. "Oszust z Tindera" premierę miał 2 lutego i od razu został liderem Top 10, które jak co tydzień przedstawia popularna platforma streamingowa. Jakie jeszcze tytuły znalazły się wśród najchętniej oglądanych filmów i seriali na Netfliksie w ostatnich dniach? więcej

Szef KRRiT: do wykazu VoD muszą zgłosić się tylko twórcy prowadzący działalność gospodarczą

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski podkreślił, że do obowiązek zgłoszenia się do wykazu audiowizualnych usług medialnych na żądanie mają wyłącznie „podmioty prowadzące działalność gospodarczą: w sposób zarobkowy, ciągły i zorganizowany”. więcej

Aniagotuje przed Kwestią Smaku, Moje Wypieki i Smakosze z największymi wzrostami (TOP10)

Wśród serwisów o tematyce kulinarnej zdecydowanie najpopularniejsze są blogi Aniagotuje.pl i Kwestiasmaku.pl. Duże wzrosty liczby użytkowników osiągnęły Mojewypieki.com i Smakosze.pl, zmalał natomiast wyniki Smakera. więcej

Prokuratura odwołała się od umorzenia procesu Jakuba Żulczyka ws. wpisu o prezydencie

Prokuratura złożyła apelację od wyroku warszawskiego sądu, który umorzył sprawę pisarza Jakuba Żulczyka oskarżonego o znieważenie prezydenta Andrzeja Dudy przez wpis na Facebooku - przekazała PAP stołeczna prokuratura okręgowa. więcej

Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Jedno badanie mediów akceptowane przez wszystkich? Pery: Nie wiem czy rynek tego chce

Od lat trwają w Polsce próby stworzenia jednego badania konsumpcji mediów elektronicznych, które byłoby  akceptowane przez nadawców publicznych, prywatnych i branżę reklamową. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Pery, prezes Gemiusa twierdzi, że niekoniecznie rynek tego oczekuje. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Mateusz Morawiecki w światowych mediach o solidarności w obliczu "zagrożenia ze strony Rosji"

W ponad 60 mediach na całym świecie ukażą się w najbliższych dniach teksty o Polsce i jej historii w ramach kolejnej odsłony akcji "Opowiadamy Polskę światu". Artykuły autorstwa m.in. premiera Mateusza Morawieckiego i zagranicznych historyków będą poświęcone potrzebie europejskiej solidarności w obliczu wspólnych zagrożeń. Przypomniana zostanie również 80. rocznica powstania Armii Krajowej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
2,2 mln Polaków na Tinderze, ponad 700 tys. na Grindrze (TOP10 platform randkowych)
Uwaga na oszustów podszywających się pod Polsat
Japońska telewizja publiczna stawia na 8K
Młodzi wolą streaming od płatnej telewizji
,,Dying Light 2": 3 mln graczy w pierwszy weekend po premierze
TikTok z polskojęzycznymi moderatorami treści
Kiedy ,,Cyberpunk 2077" pojawi się na PS5 i Xbox Series? Premierę może opóźnić ,,GTA V"
PIIT: wyzwania prawne na 2022 r. to m.in. 5G i regulacja platform cyfrowych
Kapitan Badowski: obrona cyberprzestrzeni jest niezbędna, bo agresor zwykle atakuje centra komunikacji
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj