Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 23 Marca 2022
 
 
 
Dlaczego francuskie firmy nie wycofują się z Rosji? "Business is business"
 
- Francuskie koncerny muszą oszacować, co im się bardziej opłaca: wycofać się i stracić wszystkie pieniądze, które tam zainwestowali, czy jednak pozostać i wliczyć w to ryzyko ewentualnego bojkotu konsumenckiego - mówi Cezary Kowanda, dziennikarz ekonomiczny "Polityki". Na razie sporo znanych marek oceniło, że zostaje w Rosji i dalej działa mimo okrucieństw wojennych wymierzonych w Ukrainę. więcej
 
 
Dezinformacja w polskim internecie ma charakter także proukraiński
 
W ciągu ostatnich 72 godzin nastąpił znaczący wysyp  treści o charakterze antyukraińskim, ale także antyuchodźczym. Po raz pierwszy jednak pojawiły się skoordynowane działania dezinformacyjne o charakterze proukraińskim - informuje Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych. Alarmujące wzrosty dezinformacji notuje też instytut badawczy NASK. więcej
 
 
Nestle i Winiary blokują dodawanie komentarzy w social mediach. "To wredne, aroganckie i obraźliwe dla odbiorców"
 
Po tym, jak koncern spożywczy Nestle poinformował, że kontynuuje działalność biznesową w Rosji - bojkot oferowanych przez niego produktów przybiera na sile. Firma nie zajmuje stanowiska, a zamiast tego zablokowała możliwość dodawania komentarzy na Twitterze czy Instagramie oraz na profilach swoich marek na Facebooku. To samo zrobiła należąca do Nestle marka Winiary. - Metoda Nestle jest szczególna, nie tylko nieprofesjonalna, ale wredna, arogancka i obraźliwa dla odbiorców. Ale też jest w polskich warunkach skuteczna. Można więc ją potępiać, ale nie można odmówić przemyślanego działania - komentuje Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR. więcej
 
 
Wirtualna Polska widzi odbicie na rynku reklamy po załamaniu wywołanym wojną
 
Po wybuchu wojny w Ukrainie Wirtualna Polska zanotowała spadek wpływów reklamowych, ale przychody z kampanii performance’owych wyszły już z dołka. Firma z usługą reklamową WPartner jest obecna już na pięciu rynkach zagranicznych, w br. chce też rozwijać WP Ads. Od dwóch lat nie zrealizowała znaczącego przejęcia. - Czekaliśmy w przyczajeniu przez ostatni okres, w którym wyceny podmiotów e-commerce były nie z tej ziemi - mówi prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski. więcej
 
 
Szef Play: Konieczne zwiększenie pojemności sieci, będzie nowa strategia marketingowa
 
Jean Marc Harion, szef sieci Play zaznacza, że w obliczu zmieniającej się dynamicznie sytuacji geopolitycznej w regionie i konfliktu na Ukrainie konieczne jest w Polsce szybkie zwiększenie pojemności sieci komórkowych, aby zapewnić bezpieczeństwo telekomunikacyjne. Harion przyznaje, że po zakupie UPC Polska obie firmy będą funkcjonować na razie pod własnymi markami, ale pojawią się nowe oferty konwergentne. - Połączenie z UPC będzie oznaczało wzrost tegorocznego budżetu na marketing, w planach są także zmiany w komunikacji reklamowej Play - zapowiada szef Harion w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polska Press reaktywuje Instytut Dziennikarstwa. Na jego czele Dorota Kania więcej
 
Viaplay zainteresowany transmisjami z PKO BP Ekstraklasy. "Nowy kontrakt będzie rekordowo wysoki" więcej
 
Marki, które zostały w Rosji, powinny teraz milczeć więcej
 
Czytamy mowę ciała Putina. Kiedy kłamie i się stresuje? "Ruchy kciukiem są od niego niezależne" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Producent audycji telewizyjnych TVP
Kierownik ds. sponsoringu i partnerstw Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Konsultant(ka) STARS
Redaktor nocny Ringier Axel Springer
Redaktor w redakcji Onet Wiadomości Ringier Axel Springer
Specjalista ds. Sprzedaży TVN GRUPA DISCOVERY
Główny Specjalista ds. technologii i inwestycji TVP
Manager ds. Prenumeraty Ringier Axel Springer
PR Account Executive ( komunikacja produktowa) Publicis Consultants
PR Specialist MSL
SENIOR STAFF + ACCOUNT MANAGER GLOBAL LISTINGS
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
800 tys. widzów ,,Pajęczyny", TVN wiceliderem w 16-49. "Rozważamy kontynuację produkcji"

Pierwsze trzy odcinki nowego serialu „Pajęczyny” oglądało średnio 800 tys. widzów, produkcja w swoim paśmie podnosi wyniki TVN względem analogicznego okresu rok wcześniej. Stacja w paśmie nadawania serialu jest trzecia w całym rynku i druga w 16-49. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Player.pl rozważa kontynuację produkcji. - Wszystko zależy od pomysłu i jego potencjału - mówi nam Maciej Gozdowski, szef Player.pl. więcej

Disney Channel znika z kolejnego kraju. Co z polską wersją?

Niebawem Disney Channel zakończy nadawanie na tureckim rynku. Ma to związek ze startem serwisu streamingowego Disney+ latem br. W Polsce platforma pojawi się w tym samym okresie, ale jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl linearne kanały nad Wisłą na razie nie znikną. Disney+ może z kolei dołączyć do oferty Canal+. więcej

Nadchodzi Android TV 12. Co zmieni się w telewizorach z tym systemem?

Jeszcze w tym roku na rynku mają pojawić się pierwsze sprzęty z Android TV 12. Najnowsza wersja systemu operacyjnego na telewizory i przystawki to m.in. interfejs w jakości 4K, możliwość przełączania częstotliwości odświeżania ekranu i dostosowania wielkości tekstu na ekranie. więcej

PKO BP Ekstraklasa w brytyjskim serwisie streamingowym dla pubów

Mecze PKO BP Ekstraklasy będą legalnie dostępne w pubach i kawiarniach na terenie Wielkiej Brytanii. Stanie się tak dzięki umowie pierwszej ligi piłkarskiej z serwisem streamingowym Screach. Porozumienie zacznie obowiązywać od początku sezonu 2022/2023. więcej

Fabryka Marketingu wygrała przetarg TVP na marketing w wyszukiwarkach

Telewizja Polska rozstrzygnęła przetarg na obsługę w zakresie zakresie marketingu i analityki w wyszukiwarkach internetowych. Do współpracy wybrała Fabrykę Marketingu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.     więcej

Polsat po 6 latach reaktywuje program ,,Hell's kitchen - piekielna kuchnia", emisja jesienią

Jesienią 2022 roku Polsat planuje pokazać siódmą odsłonę „Hell’s kitchen - piekielna kuchnia”, który powróci do ramówki stacji po sześciu latach przerwy. Za produkcję ponownie odpowiadać będzie jake Vision, właśnie rozpoczęły się castingi. więcej

,,Generacja Z" nowym serialem Polsat Play, premiera 8 kwietnia

Od 8 kwietnia Polsat Play emitować będzie nowy serial „Generacja Z”. Wiosenna ramówka stacji startuje 4 kwietnia, znajdzie się w niej również dwanaście kontynuacji. więcej

Jest zgoda na zmianę właściciela Emitela

Brytyjski fundusz inwestycyjny Cordiant Digital poinformował, że otrzymał zgodę antymonopolową od polskich władz na przyjęcie operatora radiotelekomunikacyjnego Emitel, znanego m.in. z nadawania kanałów naziemnej telewizji cyfrowej. więcej

,,Stulecie Winnych 4" ma mniej widzów, ale TVP1 jest liderem

Czwarty sezon „Stulecia Winnych” ogląda średnio 2,27 mln osób, o 780 tys. tys. widzów mniej niż trzecią odsłonę serialu pokazywaną rok temu w tym paśmie. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Robert Janowski zastąpi Michała Wiśniewskiego w jury ,,Twoja twarz brzmi znajomo"

W najbliższym odcinku programu „Twoja twarz brzmi znajomo” w jury znajdzie się Robert Janowski, który zastąpi w tej roli Michała Wiśniewskiego. Do studia programu po dwóch odcinkach przerwy także Krzysztof Cugowski. więcej

Mariusz Szczygieł apeluje do Stinga, by nie występował w TVP na gali Wiktorów

31 marca na gali rozdania nagród Wiktory, organizowanej przez TVP, ma wystąpić Sting. Reportażysta Mariusz Szczygieł zaapelował do piosenkarza, by odwołał swój występ. – Występując, autoryzuje i uwiarygadnia Pan telewizję, która nie ma nic wspólnego z demokratycznymi wolnymi mediami - pisze dziennikarz w liście otwartym. więcej

Wiarygodny partner, proste zasady - pakiet OC/AC w LINK4

W gąszczu ofert licznych firm ubezpieczeniowych i przy mnogości dróg kupna możemy poczuć się jak turysta, który schodząc z trasy, zdał sobie sprawę, że właśnie zagubił się w gęstym lesie. I wtedy potrzeba jasnej informacji, prostego przewodnika co zrobić, by odnaleźć bezpieczną ścieżkę w gąszczu ofert i propozycji różnych towarzystw ubezpieczeniowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio wycofało z Moskwy swojego korespondenta - Macieja Jastrzębskiego

Maciej Jastrzębski - wieloletni korespondent Polskiego Radia w Moskwie - wrócił do kraju - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Powodem są nadzwyczajnie złe warunki pracy dziennikarzy w Rosji. Nie wiadomo, co będzie dalej z moskiewską placówką korespondencką publicznego nadawcy. Jastrzębski był ostatnim korespondentem mediów publicznych w Moskwie. więcej

 
Krajowy Instytut Mediów wybrał Alternatywę Polską, kontrakt na blisko 24 mln zł

Krajowy Instytut Mediów udzielił zamówienia spółce Alternatywa Polska w trybie negocjacji, bez przetargu na kwotę blisko 24 mln zł - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Firma ta ma zająć się badaniami konsumpcji. więcej

 
Niemieckie radio w tym tygodniu nadaje z Krakowa

Do piątku poranny program niemieckiej stacji radiowej COSMO nadawany jest z Krakowa. - Chcemy opowiedzieć niemieckiemu słuchaczowi zarówno o pomocy Ukrainie, jak i o losach pojedynczych uchodźców - mówi Adam Gusowski, jeden z reporterów porannego pasma. więcej

 
Radio ZET liderem słuchalności w Warszawie, RMF FM wyprzedziło TOK FM

Liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od września ub.r. do lutego br. było Radio ZET. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i TOK FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Ukraiński pracownik Radio France porwany i torturowany przez Rosjan

32-letni ukraiński pracownik i tłumacz Radio France został porwany, a następnie był przetrzymywany przez dziewięć dni i kilkakrotnie torturowany przez rosyjskich żołnierzy - podały we wtorek francuskie media. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Dlaczego francuskie firmy nie wycofują się z Rosji? "Business is business"

- Francuskie koncerny muszą oszacować, co im się bardziej opłaca: wycofać się i stracić wszystkie pieniądze, które tam zainwestowali, czy jednak pozostać i wliczyć w to ryzyko ewentualnego bojkotu konsumenckiego - mówi Cezary Kowanda, dziennikarz ekonomiczny "Polityki". Na razie sporo znanych marek oceniło, że zostaje w Rosji i dalej działa mimo okrucieństw wojennych wymierzonych w Ukrainę. więcej

GPD Agency, Bridge2Fun, 4Communication i Screen Network wygrały przetarg reklamowy Enei

Państwowa firma energetyczna Enea rozstrzygnęła przetarg na obsługę reklamową. Do współpracy wybrała GPD Agency oraz konsorcjum agencji Bridge2Fun, 4 Communication i Screen Network. Umowa z nimi zostanie zawarta na dwa lata. więcej

Fabryka Marketingu wygrała przetarg TVP na marketing w wyszukiwarkach

Telewizja Polska rozstrzygnęła przetarg na obsługę w zakresie zakresie marketingu i analityki w wyszukiwarkach internetowych. Do współpracy wybrała Fabrykę Marketingu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.     więcej

Mindshare obronił budżet mediowy Castoramy

Sieć marketów budowlanych Castorama rozstrzygnęła przetarg na obsługę mediową. W ramach nowej umowy będzie w Polsce kontynuować współpracę z agencją Mindshare Polska (GroupM/WPP). więcej

Publicis gwarantuje pracownikom z Ukrainy pensje co najmniej do końca roku

Polski oddział Publicis Groupe, którym kieruje Piotr Piętka zorganizował w wynajętym budynku mieszkania dla pracowników sieci z Ukrainy i ich rodzin. Zagwarantowano im wypłatę wynagrodzenia przynajmniej do końca roku, wcześniej otrzymali premię. W pomoc zaangażowanych jest ok. 1000 osób, a rozwiązania wprowadzone w Polsce są adaptowane przez oddziały Publicis na innych rynkach. więcej

Alior Bank przekonuje, że ,,Warto zadbać o siebie, pracowników i firmę"

Alior Bank ruszył z nową kampanią reklamową, skierowaną do przedsiębiorców. Przygotowały ją agencje PZL i Sigma Bis. więcej

Berm, Silver Plate i Todo Jakub Kawa będą pracować dla spółki Enea

Agencje Berm, Silver Plate i Todo Jakub Kawa wygrały przetarg spółki Enea na wybór firmy wspierającej spółkę w zakresie marketingu sponsoringowego i działań eventowych. Budżet wynosi blisko 12,4 mln zł. więcej

Rosjanie próbują bezprawnie przejąć logo IKEA

Studio graficzne z Sankt-Petersburga złożyło wniosek o rejestrację logo IDEA, które jest kopią logo słynnej szwedzkiej sieci IKEA. To kolejna próba przejęcia własności intelektualnej zachodniej marki przez Rosję. więcej

Rosjanie w propagandzie wykorzystują nawet psy. Chcą "zatrzymać hejt na Rosjan"

Ambasada Rosji we Francji usiłuje przekonać świat, że to Rosjanie są poszkodowanymi w wojnie z Ukrainą. Do zobrazowania tej tezy posłużono się zwierzęcą metaforą. więcej

Leroy Merlin mimo wojny w Ukrainie planuje ekspansję w Rosji

Sieć sklepów Leroy Merlin mimo rosnącego bojkotu klientów, społecznego oburzenia i krytyki ze strony ukraińskich polityków nie tylko nie zamierza wycofać się z Rosji, ale opracowuje plan ekspansji na rynku rosyjskim. Chce skorzystać na wycofaniu się z niego konkurencyjnych firm, o czym informuje dostawców. więcej

Tomasz Jakubiak rzuca mięsem w reklamie Delikatesów Centrum

Delikatesy Centrum rozpoczęły współpracę z Tomkiem Jakubiakiem, kucharzem, kulinarnym influencerem i jurorem programu MasterChef Junior. Agencja MullenLowe Warsaw odpowiada za pomysł strategiczny i kreatywny cyklu filmów edukacyjnych. więcej

Agata Szybilska-Czech client service director w WebTalk

Do zespołu WebTalk dołączyła nowa dyrektorka odpowiedzialna za nadzorowanie i rozwój działu client service - Agata Szybilska-Czech. więcej

Michał Pawłowski, Marta Kubicz i Monika Banaszek w SalesTube

Do agencji SalesTube dołączyły w ostatnim czasie trzy osoby: martech consultant Michał Pawłowski, econometric specialist Marta Kubicz oraz BI specialist Monika Banaszek. więcej

Minimalny koszyk zakupowy w lutym był droższy o 3,97 proc. niż przed rokiem

Minimalny koszyk zakupowy w lutym był droższy o 3,97 proc. niż przed rokiem – wynika z badania Koszyk Zakupowy, przygotowanego przez ASM Sales Force Agency. Z raportu wynika, że w stosunku do stycznia dało się zauważyć niewielki spadek cen. więcej

Krakus promuje wielkanocny żurek

Marka Krakus (Grupa Maspex) promuje w nowej reklamie żurek na Wielkanoc.  więcej

Portal Glamrap.pl dołącza do ekosystemu Time For Friends

Pod koniec 2021 roku zarząd agencji Time For Friends podjął decyzję o przyłączeniu do grupy serwisu tematycznego FTB.pl, który jest nieodłącznym elementem branży muzycznej od ponad 20 lat. Teraz grupa poszerza się o największy portal piszący o rapie w Polsce Glamrap.pl, wspólnie tworząc największy zasięgowo ekosystem muzyczno-rozrywkowy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Leroy Merlin wydał oświadczenie antywojenne, w którym nie pada słowo ,,Rosja". ,,Katastrofa komunikacyjna"

Polski oddział Leroy Merlin wydał we wtorek oświadczenie, w którym podkreślił ofiarność firmy na rzecz udzielania pomocy uchodźcom, a także pracownikom ukraińskiej filii. W oświadczeniu jednak ani razu nie pada słowo „Rosja”, co dziennikarze wychwycili i wypunktowali na Twitterze. - Wielopoziomowa katastrofa komunikacyjna - komentuje Marcel Zatoński z „Pulsu Biznesu”. więcej

,,Komsomolskaja Prawda" podała dane o stratach Rosji. Twierdzi, że to wina hakerów

Na stronie prorządowej rosyjskiej gazety „Komsomolska Prawda” ukazał się artykuł z danymi na temat rosyjskich strat w Ukrainie. Liczby szybko usunięto, a redakcja oskarżyła hakerów o publikację „fałszywej wstawki o sytuacji”. więcej

Wydawca ,,Rzeczpospolitej" emituje akcje warte 6,7 mln zł dla menedżerów

Zarząd Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zdecydował o emisji 52 tys. akcji na potrzeby programu motywacyjnego dla czołowych menedżerów spółki, m.in. członków zarządu. Menedżerowie będą mogli objąć akcje po 4 zł za sztukę, podczas gdy we wtorek na zamknięciu sesji giełdowej kurs firmy wynosił 130 zł. więcej

Dmitrij Muratow wystawie na licytację medal noblowski. Pieniądze przekazać na rzecz ukraińskich uchodźców

Dmitrij Muratow, redaktor naczelny rosyjskiej "Nowej Gaziety" i laureat Pokojowej Nagrody Nobla w 2021 roku, przekaże swój medal noblowski Ukraińskiemu Funduszowi Pomocy Uchodźcom - poinformował we wtorek portal Ukrainska Prawda. Noblista wezwał domy aukcyjne do wystawienia medalu na licytację. więcej

Dziennikarz Maksym Łewin zaginął na linii frontu w pobliżu Kijowa

Ukraiński dziennikarz Maksym Łewin zaginął na linii frontu w rejonie (powiecie) wyszogrodzkim w obwodzie kijowskim. Nie ma z nim kontaktu od 13 marca - poinformowała we wtorek agencja Ukrinform, powołując się na wpis na Facebooku Markijana Łysejki, znajomego Łewina. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Dezinformacja w polskim internecie ma charakter także proukraiński

W ciągu ostatnich 72 godzin nastąpił znaczący wysyp  treści o charakterze antyukraińskim, ale także antyuchodźczym. Po raz pierwszy jednak pojawiły się skoordynowane działania dezinformacyjne o charakterze proukraińskim - informuje Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych. Alarmujące wzrosty dezinformacji notuje też instytut badawczy NASK. więcej

Nestle i Winiary blokują dodawanie komentarzy w social mediach. "To wredne, aroganckie i obraźliwe dla odbiorców"

Po tym, jak koncern spożywczy Nestle poinformował, że kontynuuje działalność biznesową w Rosji - bojkot oferowanych przez niego produktów przybiera na sile. Firma nie zajmuje stanowiska, a zamiast tego zablokowała możliwość dodawania komentarzy na Twitterze czy Instagramie oraz na profilach swoich marek na Facebooku. To samo zrobiła należąca do Nestle marka Winiary. - Metoda Nestle jest szczególna, nie tylko nieprofesjonalna, ale wredna, arogancka i obraźliwa dla odbiorców. Ale też jest w polskich warunkach skuteczna. Można więc ją potępiać, ale nie można odmówić przemyślanego działania - komentuje Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR. więcej

Wirtualna Polska widzi odbicie na rynku reklamy po załamaniu wywołanym wojną

Po wybuchu wojny w Ukrainie Wirtualna Polska zanotowała spadek wpływów reklamowych, ale przychody z kampanii performance’owych wyszły już z dołka. Firma z usługą reklamową WPartner jest obecna już na pięciu rynkach zagranicznych, w br. chce też rozwijać WP Ads. Od dwóch lat nie zrealizowała znaczącego przejęcia. - Czekaliśmy w przyczajeniu przez ostatni okres, w którym wyceny podmiotów e-commerce były nie z tej ziemi - mówi prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski. więcej

Startuje angielska wersja Allegro. ,,Ważny krok w rozszerzeniu działalności"

Serwis Allegro zaczął działać w angielskiej wersji językowej. Platforma Allegro.com jest dostępna dla zagranicznych użytkowników, którzy mogą dokonywać zakupów po angielsku i płacić za nie w euro. - To ważny krok w rozwoju działalności na nowych rynkach, między innymi w perspektywie integracji z Grupą Mall - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Gruszka, rzecznik Allegro. więcej

Dlaczego WhatsApp przetrwał rosyjską czystkę w mediach społecznościowych?

Rosjanie nadal mogą korzystać z WhatsAppa, mimo że tamtejszy sąd uznał Metę, do której należy komunikator, za medium "ekstremistyczne". Inne media społecznościowe firmy Marka Zuckerberga są oficjalnie zakazane. więcej

TikTok szybko podsuwa fake newsy o wojnie Rosji z Ukrainą

Statystycznie po 40 minutach od wejścia na TikToka, platforma zaczyna serwować użytkownikom fake newsy  o wojnie w Ukrainie - wynika z raportu NewsGuard. więcej

Przychody ze sprzedaży nagrań muzycznych wyniosły w 2021 roku 25,9 mld dolarów

Sprzedaż nagrań muzycznych na świecie wzrosła o 18,5 proc. w 2021 roku. Głównym motorem wzrostu była rosnąca popularność płatnych serwisów streamingowych, na koniec ub.r. z płatnych kont korzystało tam 523 mln użytkowników na całym świecie - wynika z raportu IFPI o światowym rynku muzycznym. więcej

Anonymous zaatakowali Nestle, ujawniają duży pakiet danych

Grupa hakerów Anonymous upubliczniła 10GB danych szwajcarskiego koncernu Nestle. To odwet kolektywu za to, że firma dalej prowadzi biznes w Rosji.  Celem ataku stały się również rosyjski przemysł i białoruska telewizja. więcej

Netflix oferuje nowe gry mobilne. Na liście This Is A True Story, Shatter Remastered i Into The Dead 2: Unleashed

Netflix wprowadził do swojej oferty nowe gry mobilne: This Is A True Story i Shatter Remastered, zapowiedział także Into The Dead 2: Unleashed. Wszystkie tytuły są dostępne dla użytkowników serwisu z wykupioną subskrypcją korzystających z systemów Android i iOS. więcej

Wirtualna Polska obniża ceny reklam dla marek pomagających uchodźcom

Wirtualna Polska o 50 proc. obniża ceny reklam wideo dla marek i klientów, którzy wspomagają uchodźców z Ukrainy. Oferuje im również bezpłatną obecność natywną w swoim serwisie Vpolshchi.pl. więcej

Euronews zablokowane w Rosji

Serwisy internetowe Euronews zostały zablokowane w Rosji. więcej

Portal Glamrap.pl dołącza do ekosystemu Time For Friends

Pod koniec 2021 roku zarząd agencji Time For Friends podjął decyzję o przyłączeniu do grupy serwisu tematycznego FTB.pl, który jest nieodłącznym elementem branży muzycznej od ponad 20 lat. Teraz grupa poszerza się o największy portal piszący o rapie w Polsce Glamrap.pl, wspólnie tworząc największy zasięgowo ekosystem muzyczno-rozrywkowy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Krajowy Instytut Mediów wybrał Alternatywę Polską, kontrakt na blisko 24 mln zł

Krajowy Instytut Mediów udzielił zamówienia spółce Alternatywa Polska w trybie negocjacji, bez przetargu na kwotę blisko 24 mln zł - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Firma ta ma zająć się badaniami konsumpcji. więcej

Specjaliści IT z wygórowanymi oczekiwaniami finansowymi. Wysokie zarobki w branży

Niemal 1/4 rekruterów uważa, że oczekiwania płacowe pracowników IT są za wysokie. 82 proc. ekspertów z branży zarabia ponad 8 tys. zł netto - wynika z raportu No Fluff Jobs i Uniwersytetu SWPS. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Nestle i Winiary blokują dodawanie komentarzy w social mediach. "To wredne, aroganckie i obraźliwe dla odbiorców"

Po tym, jak koncern spożywczy Nestle poinformował, że kontynuuje działalność biznesową w Rosji - bojkot oferowanych przez niego produktów przybiera na sile. Firma nie zajmuje stanowiska, a zamiast tego zablokowała możliwość dodawania komentarzy na Twitterze czy Instagramie oraz na profilach swoich marek na Facebooku. To samo zrobiła należąca do Nestle marka Winiary. - Metoda Nestle jest szczególna, nie tylko nieprofesjonalna, ale wredna, arogancka i obraźliwa dla odbiorców. Ale też jest w polskich warunkach skuteczna. Można więc ją potępiać, ale nie można odmówić przemyślanego działania - komentuje Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR. więcej

Anna Jagodzińska w Komunikacji Plus PR

Do agencji Komunikacja Plus PR dołączyła Anna Jagodzińska, która objęła stanowisko consulting director. więcej

Purmo nowym klientem agencji Best Brands PR

Agencja Best Brands PR rozpoczęła współpracę z Purmo Group, producentem energooszczędnych systemów ogrzewania i chłodzenia. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Szef Play: Konieczne zwiększenie pojemności sieci, będzie nowa strategia marketingowa
Nadchodzi Android TV 12. Co zmieni się w telewizorach z tym systemem?
Dlaczego WhatsApp przetrwał rosyjską czystkę w mediach społecznościowych?
Anonymous zaatakowali Nestle, ujawniają duży pakiet danych
Netflix oferuje nowe gry mobilne. Na liście This Is A True Story, Shatter Remastered i Into The Dead 2: Unleashed
"Dla niej" - nowa usługa Free Now wyłącznie dla kobiet
Pixel Technology dostaje 17 mln złotych od NCBR. Rozwija system AI wspierający radiologów w pracy
CSIRT KNF ostrzega przed oszustwami internetowymi z użyciem kodu QR
Play zyskał 323 tys. klientów, w górę przychody i zysk
Joe Biden: możliwe nowe rosyjskie cyberataki
Anonymous włamali się do rosyjskich drukarek, przesłali komunikat o kłamstwach propagandy nt. wojny
Skumulowane gigabajty internetu w ofercie Heyah
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj