Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 30 Maja 2022
 
 
 
Jak rząd chce walczyć z dezinformacją w internecie? "Profesjonalizm, obiektywizm, praca ponad podziałami"
 
- Chcemy pokazać, że profesjonalizmem i obiektywizmem jesteśmy w stanie w tym trudnym momencie zjednoczyć wokół siebie dużą grupę instytucji, które mają jeden cel, zbieżny z naszym - walkę ze skutkami rozprzestrzeniania się w sieci nieprawdziwych, zmanipulowanych informacji, które wpływają na życie społeczne w Polsce - mówi w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Janusz Cieszyński,  pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa i sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM. więcej
 
 
Moja Biedronka w końcu cyfrowa. Tak działa nowa aplikacja Biedronki
 
Sieć dyskontów Biedronka udostępniła nową aplikację mobilną, która daje dostęp do spersonalizowanych zniżek, pozwala płacić Blikiem bez kodu czy sprawdzić cenę produktu w sklepie. Mieliśmy okazję ją przetestować kilka dni przed oficjalnym startem. więcej
 
 
Wydawca ,,Sieci" ze spadkiem wpływów, 79 proc. z reklam. 4,5 mln zł na dywidendę
 
W ub.r. Fratria, wydawca m.in. „Sieci”, „Gazety Bankowej” i wPolityce.pl oraz nadawca Telewizji wPolsce.pl, zanotowała spadek przychodów o 6 proc. do 34,39 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 2,7 proc. jej zysk netto zmalał z 7,14 do 4,59 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Polski rynek czeka na DAI. Kiedy rewolucja w reklamie telewizyjnej?
 
Technologia DAI ma pomóc nadawcom telewizyjnym w skuteczniejszej rywalizacji o budżety reklamowe z internetowymi gigantami. - Szacowana dodatkowa wartość wygenerowana dla rynku dzięki DAI to 680 mln zł rocznie, a niektórzy mówią, że nawet dwa razy więcej - ocenia Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu GPW ds. budowy platformy DAI. Mimo zapowiedzi cały czas jednak ten system nie działa. Dlaczego? O tym debatowano w czasie Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Zakopanem. więcej
 
 
Co pokazuje telewizja w Rosji? Putin jak dziennikarz, wirus z USA, kijowski reżim, LGBT
 
Polscy operatorzy płatnej telewizji nie mogą oferować kanałów Rossija 24 i Pierwyj Kanał. Portal Wirtualnemedia.pl sprawdził jakie fake newsy przekazują obecnie te stacje. Od dziennikarzy i rozmówców Rosjanie mogą się dowiedzieć m.in. o gejowskich eksperymentach zachodu i śmiercionośnym wirusie Amerykanów. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Kierował największymi redakcjami i co teraz zrobi Tomasz Lis? "Byli naczelni mają ciężkie życie" więcej
 
Radiowa Trójka ściąga ludzi z TVP. "Chodzi o ujednolicenie narracji" więcej
 
MUX-1 i MUX-2 ze spadkami oglądalności. Widownia odbudowuje się coraz wolniej więcej
 
Polskie Radio przewiduje wzrost kosztów. ,,Wynik netto zbliżony do zera" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Promo Producer / Realizator Autopromocji TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor/ka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer
Technik Emisji TVN GRUPA DISCOVERY
EVENT MANAGER 2 KOMA 7
Specjalista/ka ds. Badań i Analiz Ringier Axel Springer
Specjalista/ka ds. Komunikacji Marketingowej Ringier Axel Springer
Localisation Project Manager Smakjam
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Graphic Designer AE Smakjam
Researcher Peppermint powered by Quad
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polski rynek czeka na DAI. Kiedy rewolucja w reklamie telewizyjnej?

Technologia DAI ma pomóc nadawcom telewizyjnym w skuteczniejszej rywalizacji o budżety reklamowe z internetowymi gigantami. - Szacowana dodatkowa wartość wygenerowana dla rynku dzięki DAI to 680 mln zł rocznie, a niektórzy mówią, że nawet dwa razy więcej - ocenia Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu GPW ds. budowy platformy DAI. Mimo zapowiedzi cały czas jednak ten system nie działa. Dlaczego? O tym debatowano w czasie Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Zakopanem. więcej

Co pokazuje telewizja w Rosji? Putin jak dziennikarz, wirus z USA, kijowski reżim, LGBT

Polscy operatorzy płatnej telewizji nie mogą oferować kanałów Rossija 24 i Pierwyj Kanał. Portal Wirtualnemedia.pl sprawdził jakie fake newsy przekazują obecnie te stacje. Od dziennikarzy i rozmówców Rosjanie mogą się dowiedzieć m.in. o gejowskich eksperymentach zachodu i śmiercionośnym wirusie Amerykanów. więcej

Nowi komentatorzy w ,,Szkle kontaktowym". Wśród nich Robert Górski

W czwartek w roli komentatorki „Szkła kontaktowego” wystąpiła pisarka Sylwia Chutnik. To nie koniec debiutów, bo jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl 1 czerwca w studiu TVN24 pojawi się satyryk Robert Górski. Twórcy programu pracują nad poszerzeniem grona komentatorów. Ich poglądy mają być zróżnicowane. więcej

Przepadła uchwała wzywająca Holecką i Olechowskiego do dymisji

Rada Programowa Telewizji Polskiej zaakceptowała sprawozdanie zarządu TVP o realizacji misji publicznej w 2021 roku. Opozycyjni członkowie gremium zgłosili w tej sprawie zdanie odrębne. Wcześniej przepadł projekt uchwały wzywającej m.in. Jarosława Olechowskiego i Danutę Holecką do dymisji. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl członek Rady Programowej TVP Krzysztof Luft twierdzi, że nawet KRRiT zauważa łamanie ustawy o radiofonii i telewizji przez nadawcę publicznego. więcej

TVP chce wydać 18,6 mln zł na nową siedzibę w Olsztynie, jedyna oferta jest o 20 proc. droższa

W przetargu dotyczącym zaprojektowania i budowy nowej siedziby TVP3 Olsztyn złożono jedną ofertę, z ceną o 20,5 proc. wyższą niż budżet tego zlecenia określony przez Telewizję Polską. więcej

Urszula Matysiak z TVP3 Gdańsk prowadzącą ,,Wstaje dzień" w TVP Info

Prezenterka Urszula Matysiak z TVP3 Gdańsk zadebiutowała jako prowadząca pasmo „Wstaje dzień” na antenie TVP Info. więcej

Kolejna zmiana w kierownictwie Warner Bros. Discovery Polska

Rafał Ogrodnik obejmie stanowisko dyrektora finansowego i operacyjnego (CFO i COO) Warner Bros. Discovery w naszym kraju. Przejmie rolę odchodzącego z firmy zaledwie po kilku miesiącach pracy Jarosława Wichowskiego. Ogrodnik zastąpi też Wichowskiego w zarządzie spółki TVN. więcej

Kierował największymi redakcjami i co teraz zrobi Tomasz Lis? "Byli naczelni mają ciężkie życie"

W TVP zaczął pracę, mając 24 lata. W TVN był po trzydziestce, gdy kierował "Faktami". - Podjadał wszystkim pomidory i twarożek - wspomina Tomasza Lisa jeden z byłych reporterów TVN-u. Od 19 lat co piątek komentuje wydarzenia w Radiu TOK FM. Niedawno przestał kierować "Newsweekiem". - Kompletnie zmienił ten tygodnik - ocenia Michał Karnowski. więcej

Rosja walczy z telewizyjnym bojkotem. 15 nowych kanałów do końca roku

W Rosji jesienią 2022 roku może pojawić się około 15 nowych kanałów telewizyjnych. Krajowi nadawcy zamierzają w ten sposób załatać dziurę, która powstała po wycofywaniu się wielu zachodnich firm medialnych z rosyjskiego rynku po inwazji na Ukrainę. więcej

Radosław Wróblewski powołany do zarządu Biznes24

Radosław Wróblewski został powołany do zarządu stacji Biznes24. Dotychczas był dyrektorem operacyjnym w spółce. W latach 2007-2013 pracował w TVN CNBC, którym wówczas kierował Roman Młodkowski. więcej

1,35 mln widzów ,,Kuchennych rewolucji". TVN nie dał szans konkurencji w 16-49

Wiosenne odcinki „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler gromadziły 1,35 mln widzów, o 310 tys. osób mniej niż rok temu. Reality-show dał TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję zdecydowanego lidera w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Naukowcy: mniej godzin przed telewizorem - mniej zawałów i udarów

Skrócenie oglądania telewizji do mniej niż jednej godziny dziennie może pomóc w zapobieganiu więcej niż jednemu na dziesięć przypadków choroby niedokrwiennej serca – informuje pismo „BMC Medicine”. więcej

ATM Grupa wypłaci 16,9 mln zł dywidendy. 6,7 mln zł dla Kurzewskich, 2,9 mln zł dla Solorza

Walne zgromadzenie ATM Grupy zdecydowało, że zgodnie z rekomendacją zarządu firma wypłaci 16,86 mln zł dywidendy, po 20 groszy na akcję. W niezmienionym składzie na kolejną kadencję została powołana rada nadzorca, której przewodniczącym jest założyciel i główny akcjonariusz spółki Tomasz Kurzewski. więcej

Edyta Górniak muzyczną gwiazdą Telekamer ,,Tele Tygodnia" 2022, emisja gali w TV Puls we wtorek

Muzyczną gwiazdą 25. edycji Telekamer „Tele Tygodnia” będzie Edyta Górniak. Wydarzenie będzie można oglądać we wtorek, 31 maja w TV Puls. więcej

TVN i Polsat muszą zmienić standard. ,,Dodatkowy MUX niemożliwy przez TVP"

Terminu kolejnego spotkania stacji prywatnych z UKE nie wyznaczono. TVN, Polsat i TV Puls twierdzą, że TVP dzięki emisji w starym standardzie naziemnym jest uprzywilejowana. Po cichu mówią nawet o pozwaniu Skarbu Państwa. Uczestnik rozmów zdradza Wirtualnemedia.pl, że rozwiązaniem byłby np. multipleks testowy, ale pasmo zajęła TVP. więcej

Program Kłeczka, Rachonia i Ziemca ,,Woronicza 17" zyskał 185 tys. widzów w TVP Info

Magazyn „Woronicza 17” od początku tego roku śledzi średnio 680 tys. widzów, o 185 tys. osób więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

"Triangle of Sadness" Rubena Ostlunda laureatem Złotej Palmy 75. festiwalu w Cannes

"Triangle of Sadness" Rubena Ostlunda otrzymał w sobotę wieczorem Złotą Palmę 75. festiwalu filmowego w Cannes. Nagrodą jury doceniono ex aequo "IO" Jerzego Skolimowskiego oraz "The Eight Mountains" Charlotte Vandermeersch i Felixa van Groeningena. więcej

Ksiądz Dariusz Oko z programem w Telewizji Republika

W ramówce Telewizji Republika zadebiutował program „Oko na niedzielę”, które gospodarzem jest teolog ksiądz prof. Dariusz Oko. więcej

,,Dzień dobry TVN" najchętniej oglądane w kwietniu, wyprzedziło ,,Pytanie na śniadanie"

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w kwietniu br. miało „Dzień dobry TVN”, które wyprzedziło „Pytanie na śniadanie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

246 tys. widzów ,,Zagadek losu" w TVN7. ,,Opowieści małżeńskie" śledziło 248 tys. osób

Nowy serial Siódemki „Zagadki losu” oglądało średnio 246 tys. widzów. Z kolei „Opowieści małżeńskie” przyciągały przed ekrany 248 tys. osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Liga Mistrzów: Liverpool - Real Madryt: Transmisja TV i online. Gdzie obejrzeć finał LM?

W sobotę w finale Ligi Mistrzów zmierzą się drużyny Liverpool FC i Real Madryt. Mecz pokażą stacje TVP 1 i Polsat Sport Premium 1 oraz serwisy internetowe Tvpsport.pl i Polsat Box Go. Spotkanie będzie można obejrzeć także w jakości 4K. Kto będzie komentować mecz? więcej

Czy targetowanie kontekstowe w erze post-cookies może być efektywne?

Jesteśmy w trakcie największej transformacji reklam online. Najbardziej znany sposób targetowania i śledzenia - 3rd party cookies - niebawem przejdzie do historii. Pojawia się luka dla nowoczesnych i bardziej zaawansowanych technologii, które pomagają marketerom skutecznie reklamować w sieci. Jednym z takich innowacyjnych rozwiązań jest Computer Vision. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio nadaje w Przemyślu program dla Ukrainy na częstotliwości wykorzystywanej dotąd przez RMF Ukraina

Od piątku Polskie Radio nadaje w Przemyślu swój 24-godzinny program dla Ukrainy. Emitowany jest on na częstotliwości 98,6 FM, na której przez niemal trzy miesiące nadawało RMF Ukraina. Od piątku nie można już słuchać tej stacji, zezwolenie wygasło kilka dni wcześniej.  więcej

 
Radiowa Trójka ściąga ludzi z TVP. "Chodzi o ujednolicenie narracji"

Nie mają doświadczenia radiowego, wcześniej pracowali w telewizji. Do Trójki w ostatnich miesiącach dołączają kolejne osoby z Telewizji Polskiej. - Trudno nie odnieść wrażenia, że zarządzający Programem Trzecim Polskiego Radia mają krótką ławkę i muszą sięgać po ludzi z TVP - ocenia medioznawca prof. Jan Kreft. więcej

 
Rekordowe wyniki stacji informacyjnych: TOK FM i Polskiego Radia 24. Stały trend czy efekt wojny?

TOK FM w ostatniej fali miało 3,2 proc. udziału w rynku, a Polskie Radio 24 - 1,3 proc. Obie rozgłośnie notują najwyższe wyniki słuchalności w historii badania Radio Track. Obie tłumaczą swój sukces "rzetelnymi informacjami", które przekazują na antenie. - Poczekajmy na kolejną falę badań, by się przekonać, czy tak ochoczo szukamy newsów, czy po prostu wojna za naszą wschodnią granicą nas wystraszyła - radzi medioznawca Maciej Myśliwiec. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Polski rynek czeka na DAI. Kiedy rewolucja w reklamie telewizyjnej?

Technologia DAI ma pomóc nadawcom telewizyjnym w skuteczniejszej rywalizacji o budżety reklamowe z internetowymi gigantami. - Szacowana dodatkowa wartość wygenerowana dla rynku dzięki DAI to 680 mln zł rocznie, a niektórzy mówią, że nawet dwa razy więcej - ocenia Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu GPW ds. budowy platformy DAI. Mimo zapowiedzi cały czas jednak ten system nie działa. Dlaczego? O tym debatowano w czasie Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Zakopanem. więcej

Polska reklama mimo wojny urosła do 2,37 mld zł. Internet zwiększa przewagę nad telewizją

W pierwszym kwartale br. wydatki reklamowe w Polsce zwiększyły się o 6,8 proc. do 2,37 mld zł, mimo że po wybuchu wojny część marketerów ograniczyła działania. Motorami wzrostu były reklama zewnętrzna i internetowa, ta druga jest liderem z coraz większą przewagą nad reklamą telewizyjną. Publicis Groupe prognozuje, że w całym br. polski rynek reklamowy zyska 4,8 proc. więcej

Kina powstają po pandemii. Globalny box office z 36 mld dolarów w 2022 roku

W 2022 roku globalny box office osiągnie wartość 36 mld dolarów - wynika z prognoz firmy analitycznej Omedia. To efekt słabnącej fali pandemii i planowanych hitowych premier kinowych, na liście są między innymi „Jurassic World”, „Minionki” i sequel „Avatara”. więcej

Nie ufamy influencerom przez ich nachalne promowanie produktów

Influenncer jest na szarym końcu listy najbardziej darzonych zaufaniem profesji w polskim społeczeństwie. Wynika to głównie z przesadnej lub nachalnej prezentacji promowanych przez influencerów produktów - wynika z badania LB Relations i SW Research. więcej

Reklama Shopee: było "Baby Shark", teraz jest "Macarena"

Platforma zakupowa Shopee prowadzi nową kampanię promującą ofertę "6.6 Letni Festiwal Niskich Cen". W spocie kilka osób ubranych na pomarańczowo tańczy układ znany z przeboju "Macarena" i śpiewa w rytm muzyki z tego utworu wyśpiewuje o trwającej do 6 czerwca promocji. więcej

Heineken planuje wybór globalnych agencji kreatywnych

Producent piwa, firma Heineken rozesłała zapytania do agencji kreatywnych. Planuje wybór agencji do globalnej obsługi reklamowej, a spotkania z ich przedstawicielami chce odbyć podczas tegorocznego festiwalu reklamowego Cannes Lions w drugiej połowie czerwca. więcej

Paulina Klecz, Wojtek Jakóbczyk i Paweł Zapała w Euvic Digital

Paulina Klecz, Wojtek Jakóbczyk i Paweł Zapała dołączyli do zespołu agencji Euvic Digital (Euvic Performance). więcej

Bartłomiej Pucek odszedł z IKEA

Po ponad 2,5 roku Bartłomiej Pucek odszedł z firmy IKEA. Przez ostatnie piętnaście miesięcy pracował w dziale digital firmy w szwedzkim Malmö. więcej

Uchodźczyni z Ukrainy w reklamie kosmetyków Clochee

Marka kosmetyczna Clochee rozpoczęła kampanię reklamową #pielęgnujmiłość, której jedną z bohaterek jest 14-letnia Nicka, która z rodziną uciekała do Polski przed wojną w Ukrainie. Realizacją akcji zajęła się agencja prezenterki Agnieszki Hyży Ahstory. więcej

Marcelina Zawadzka reklamuje bieliznę Esotiq

Prezenterka telewizyjna Marcelina Zawadzka jest bohaterką kampanii reklamującej markę bielizny i strojów plażowych Esotiq. więcej

Wysokie tony w reklamach sugerują zdrowy produkt spożywczy

Jak wykazali naukowcy z Singapuru, konsumenci kojarzą reklamy zawierające wyższe tony ze zdrowszymi produktami spożywczymi – informuje pismo „Food Quality and Preference”. więcej

Magdalena Zawada-Gawrońska w Agencji Warszawa

Magdalena Zawada-Gawrońska objęła stanowisko customer service director w Agencji Warszawa. więcej

Park Miniatur Inwałd klientem agencji Ancymony

Ruszyła digitalowa kampania Parku Miniatur w Inwałdzie. Za realizację działań reklamowych, takich jak zakup mediów, kreacje, analityka odpowiada agencja reklamowa Ancymony. więcej

Fundacja DKMS wybrała do współpracy Starcom i Performics

Agencje mediowe Starcom i Performics, należące do Publicis Groupe, wygrały w przetargu mediowym Fundacji DKMS – międzynarodowej organizacji non-profit zajmującej się walką z nowotworami krwi, edukacją na temat idei dawstwa szpiku, rejestracją Dawców oraz wsparciem pacjentów. więcej

Orlen pojawi się na Węgrzech. Wprowadzi swoją markę na stacjach kupionych od MOL

185 stacji, które przejmiemy na Słowacji i na Węgrzech zmieni nazwę na Orlen. Dotyczyć to także 79 stacji niezależnego operatora na Węgrzech, który korzysta obecnie z marki Lukoil - poinformował w piątek PKN Orlen. więcej

Spektakularna projekcja z okazji premiery serialu "Stranger Things"

W czwartkowy wieczór na Wawelu miała miejsce nietypowa aktywacja promująca netfliksowy serial  "Stranger Things". więcej

Seminis nowym klientem Communication Unlimited

Do grona klientów Communication Unlimited dołączyła należąca do firmy Bayer marka Seminis. więcej

Agnieszka Cegielska w reklamie produktów Vetoquinol

Ruszyła kampania telewizyjna promująca produkty dla zwierząt firmy Vetoquinol. W spocie występuje prezenterka Agnieszka Cegielska. więcej

Firma cateringowa Anny Lewandowskiej w ramach kampanii promocyjnej oferuje bezpłatne badania krwi

Firma cateringowa Anny Lewandowskiej SuperMenu właśnie wystartowała z ogólnopolską kampanię "Zdrowie bez wymówek!" w ramach której, we współpracy z platformą uPacjenta bezpłatnie przebada wszystkich swoich klientów w ich domach. więcej

The North Face z kampanią skierowaną do kobiet

"The North Face: never stop exploring" to hasło nowej kampanii reklamowej popularnego producenta sprzętu I akcesoriów sportowych i outdoorowych. więcej

eCommerce otwiera się na sztuczną inteligencję

W świadomości biznesowej jasne jest, że utrzymanie dotychczasowych klientów opłaca się bardziej, niż pozyskanie nowych. Dziś najlepszym narzędziem do podnoszenia satysfakcji i lojalizacji konsumentów jest to, co działa szybko, sprawnie i daje im wrażenie wyjątkowej personalizacji. Bo to właśnie personalizacja, według badań, stanowi kluczowe kryterium zadowolenia z zakupów. Jak ją osiągnąć? Odpowiedzią jest sztuczna inteligencja. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Wydawca ,,Sieci" ze spadkiem wpływów, 79 proc. z reklam. 4,5 mln zł na dywidendę

W ub.r. Fratria, wydawca m.in. „Sieci”, „Gazety Bankowej” i wPolityce.pl oraz nadawca Telewizji wPolsce.pl, zanotowała spadek przychodów o 6 proc. do 34,39 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 2,7 proc. jej zysk netto zmalał z 7,14 do 4,59 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Polityka" liderem tygodników opinii. ,,Newsweek Polska" na trzecim miejscu

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w pierwszym kwartale br. była „Polityka”, a na podium znalazły się jeszcze „Gość Niedzielny” i „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Kierował największymi redakcjami i co teraz zrobi Tomasz Lis? "Byli naczelni mają ciężkie życie"

W TVP zaczął pracę, mając 24 lata. W TVN był po trzydziestce, gdy kierował "Faktami". - Podjadał wszystkim pomidory i twarożek - wspomina Tomasza Lisa jeden z byłych reporterów TVN-u. Od 19 lat co piątek komentuje wydarzenia w Radiu TOK FM. Niedawno przestał kierować "Newsweekiem". - Kompletnie zmienił ten tygodnik - ocenia Michał Karnowski. więcej

Wydawca ,,Wróżki" z prawie ćwierć miliona zysku

Wydawnictwo Te-Jot, publikujące magazyny „Wróżka”, „Gwiazdy mówią”, „Weranda” i „Weranda Country”, w ub.r. zanotowało zysk netto w wysokości 246,1 tys. zł. więcej

Ander Izagirre laureatem Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki

Hiszpański pisarz i reportażysta Ander Izagirre odebrał w sobotni wieczór w Warszawie Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki „Potosi. Góra, która zjada ludzi”. Była to 13. edycja tej nagrody. więcej

Top 7 wydarzeń tygodnia: kolejny etap refarmingu, "Newsweek" bez Tomasza Lisa

Mijający tydzień zaczął się od zmiany standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej na znacznym obszarze Polski. Kolejnego dnia poinformowano o rozstania się Tomasza Lisa z „Newsweekiem”, co wzbudziło szereg komentarzy i spekulacji. Oto najważniejsze wydarzenia tygodnia w branży mediów i marketingu. więcej

Dziennikarz "Przeglądu Sportowego" dziwi się, że tenisistka doznała ataku paniki. Po krytycznych wpisach tekst usunięto

Ze stron internetowych „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zniknął tekst Bartosza Gębicza, w którym wyraził zdziwienie, że tenisistka Simona Halep przegrała mecz z powodu ataku paniki. Artykuł krytykowali inni dziennikarze. więcej

Kamil Turecki, Katarzyna Madera i ,,Kalejdoskop" z Nagrodami im. Macieja Płażyńskiego

Laureatami tegorocznej, jedenastej edycji Nagrody im. Macieja Płażyńskiego dla dziennikarzy i mediów służących Polonii zostali dziennikarze i redakcje z Izraela, Polski, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Jury wybrało zwycięzców spośród 80 zgłoszeń. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Jak rząd chce walczyć z dezinformacją w internecie? "Profesjonalizm, obiektywizm, praca ponad podziałami"

- Chcemy pokazać, że profesjonalizmem i obiektywizmem jesteśmy w stanie w tym trudnym momencie zjednoczyć wokół siebie dużą grupę instytucji, które mają jeden cel, zbieżny z naszym - walkę ze skutkami rozprzestrzeniania się w sieci nieprawdziwych, zmanipulowanych informacji, które wpływają na życie społeczne w Polsce - mówi w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Janusz Cieszyński,  pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa i sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM. więcej

Moja Biedronka w końcu cyfrowa. Tak działa nowa aplikacja Biedronki

Sieć dyskontów Biedronka udostępniła nową aplikację mobilną, która daje dostęp do spersonalizowanych zniżek, pozwala płacić Blikiem bez kodu czy sprawdzić cenę produktu w sklepie. Mieliśmy okazję ją przetestować kilka dni przed oficjalnym startem. więcej

Ruszyła platforma VoD dla Ukraińców. Za projektem stoi Marcin Perzyna

W internecie od kilku tygodni działa platforma wideo na żądanie UA24.tv, która adresowana jest do Ukraińców mieszkających w Polsce. Za produkcję i dystrybucję treści odpowiada firma Festival Group, kierowana przez Marcina Perzynę. Docelowo w ramach projektu ma ruszyć też kanał telewizyjny. więcej

Radio 357 i Nowy Świat słuchane dłużej niż RMF FM. Radio Maryja i Jedynka przed Radiem ZET

Internetowe Radio 357 i Radio Nowy Świat notują średni dobowy czas słuchania wynoszący ponad 200 minut, tak samo jak regionalne Radio Silesia. Jedynka, Radio Maryja i VOX FM wyprzedzają pod tym względem RMF FM i Radio ZET, a wśród słuchaczy najstarszych i z największych miast liderem jest Radio 357. więcej

Ile kosztuje kampania dezinformacyjna? Tysiące fałszywych lajków, komentarzy i udostępnień za 279 euro

Aby przeprowadzić kampanię dezinformacyjną w sieci wystarczą niewielkie pieniądze: za 279 euro (łącznie) można kupić tysiące spreparowanych komentarzy i „lajków”, ale także niemal 100 tys. wyświetleń. Takie wnioski płyną z raportu, udostępnionego przez Stowarzyszenie Demagog. - Dezinformacja jest łatwa, tania i szybka - konkluduje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Terpiłowski, redaktor naczelny portalu Demagog. więcej

Pudelek wyprzedził Plejadę, dział show-biznesowy Radia ZET i Jastrzabpost w górę

Liderem zasięgowym wśród platform o tematyce show-biznesowej pozostaje Plotek. Pudelek wysunął się przed Plejadę, a duży wzrost zasięgu zanotowała sekcja show-biznesowa portalu Radia ZET, zyskał też Jastrzabpost. Znacząco zmalały natomiast wyniki analogicznego działu na o2.pl i serwisu Party.pl. więcej

OMZRiK nie musi przepraszać za nazwanie Marcina Roli z wRealu24 patostreamerem

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych poinformował, że zgodnie z orzeczeniem Sądu Apelacyjnego w Warszawie nie musi przepraszać Marcina Roli, redaktora naczelnego internetowej telewizji wRealu24, za nazwanie go patostreamerem i napisanie, że Rola „uważa się za dziennikarza”. więcej

W chińskich social mediach krąży wideo z prezydentem Dudą i fałszywymi napisami

W chińskich mediach społecznościowych rozpowszechniane jest wideo z przemówieniem prezydenta Andrzeja Dudy, do którego dodano fałszywe napisy. Sugerują one, że polskie wojsko jest mobilizowane do wkroczenia na Ukrainę. więcej

Anna Maria Wesołowska prowadzi program na kanale Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia

Wyjaśnianie prawnych zawiłości, ale także przybliżanie zakresu kompetencji sędziego - taki cel przyświeca cyklowi wideo podcastów, przygotowywanych na youtube’owym kanale przez sędziów ze Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia. Prowadzącą jest Anna Maria Wesołowska, produkcją filmów zajmuje się Fat Frogs Media. więcej

Dziennikarz "Przeglądu Sportowego" dziwi się, że tenisistka doznała ataku paniki. Po krytycznych wpisach tekst usunięto

Ze stron internetowych „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zniknął tekst Bartosza Gębicza, w którym wyraził zdziwienie, że tenisistka Simona Halep przegrała mecz z powodu ataku paniki. Artykuł krytykowali inni dziennikarze. więcej

Rozwiąż test kierowcy i zdobądź zniżkę na OC i AC w LINK4

W internecie wystartował Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców. To efektowny animowany quiz, który oprócz sprawdzianu z przepisów drogowych, zapewnia dobrą zabawę, a do tego nagradza atrakcyjną zniżką na ubezpieczenie OC lub OC/AC w LINK4. Już za samo zaliczenie gry można otrzymać 10 procent rabatu lub 12 procent, jeśli udzielimy co najmniej 8 prawidłowych odpowiedzi. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nie ufamy influencerom przez ich nachalne promowanie produktów

Influenncer jest na szarym końcu listy najbardziej darzonych zaufaniem profesji w polskim społeczeństwie. Wynika to głównie z przesadnej lub nachalnej prezentacji promowanych przez influencerów produktów - wynika z badania LB Relations i SW Research. więcej

Naukowcy: mniej godzin przed telewizorem - mniej zawałów i udarów

Skrócenie oglądania telewizji do mniej niż jednej godziny dziennie może pomóc w zapobieganiu więcej niż jednemu na dziesięć przypadków choroby niedokrwiennej serca – informuje pismo „BMC Medicine”. więcej

Ile kosztuje kampania dezinformacyjna? Tysiące fałszywych lajków, komentarzy i udostępnień za 279 euro

Aby przeprowadzić kampanię dezinformacyjną w sieci wystarczą niewielkie pieniądze: za 279 euro (łącznie) można kupić tysiące spreparowanych komentarzy i „lajków”, ale także niemal 100 tys. wyświetleń. Takie wnioski płyną z raportu, udostępnionego przez Stowarzyszenie Demagog. - Dezinformacja jest łatwa, tania i szybka - konkluduje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Terpiłowski, redaktor naczelny portalu Demagog. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Tarraya za 2,6 mln zł wypromuje Światowe Forum Miejskie

Agencja Tarraya wygrała przetarg Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej na kampanię public relations 11. sesji Światowego Forum Miejskiego (World Urban Forum WUF11) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Umowa opiewa na kwotę 2,56 mln zł netto. więcej

Agencja Rozwoju Pomorza chce zatrudnić agencję PR

Agencja Rozwoju Pomorza wybiera w przetargu agencję, która zajmie się przez rok bieżącym jej wsparciem w zakresie działań public relations i marketingu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Agnieszka Kalinowska rozwija komunikację Accor w Polsce i Europie

Agnieszka Kalinowska jako senior manager media relations & PR Poland & Eastern Europe rozwija strategię PR grupy hotelowej Accor w Polsce i 15 krajach Europy Wschodniej. więcej

Sieć Enterie rozpoczyna współpracę z ukraińską agencją PR

Slova Tech PR, ukraińska agencja PR świadcząca usługi klientom technologicznym, dołączyła właśnie do sieci Enterie obecnej na ponad 80 różnych rynkach na całym świecie. Enterie i jej partnerzy mają pomóc w ekspansji ukraińskich firm za granicą. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Jak rząd chce walczyć z dezinformacją w internecie? "Profesjonalizm, obiektywizm, praca ponad podziałami"
Moja Biedronka w końcu cyfrowa. Tak działa nowa aplikacja Biedronki
2,53 mln adresów w domenie .pl
Samsung tnie produkcję smartfonów. O 30 mln mniej w 2022 roku
W chińskich social mediach krąży wideo z prezydentem Dudą i fałszywymi napisami
Ukraina: w I kw. 14 mln podejrzanych cyberzdarzeń
BBC ujawniła materiały pokazujące prześladowanie Ujgurów w Chinach. Obóz za niedozwoloną aplikację w telefonie i rozkaz "strzelać, by zabić"
Janusz Cieszyński: mObywatel 2.0 będzie tworzony razem z użytkownikami
Powstał zdalnie sterowany robot mniejszy od pchły
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj