Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 8 Lipca 2022
 
 
 
Koniec platform satelitarnych? Prezes Canal+: jeszcze nie, ale mamy drugą nogę biznesu
 
- Bardzo wielu klientów, nawet młodych ludzi, nadal zakłada instalacje (satelitarne - przyp.) w swoich domach. Więc ten biznes się jeszcze nie kończy. Zakładamy jednak, że ta technologia będzie się starzała, dlatego stworzyliśmy drugą nogę naszego biznesu, czyli Canal+ online. W ten sposób już teraz dajemy widzom wybór, z której technologii chcą korzystać - mówi w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes zarządu Canal+ Polska. więcej
 
 
Jesienią ruszy kolejne ogólnopolskie pasmo informacyjne TVP. To nowy pomysł Jacka Kurskiego
 
Jeszcze w tym roku Telewizja Polska chce wejść mocno w lokalne informacje, uruchamiając nowe, ogólnopolskie i codzienne pasmo informacyjne - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Będą pojawiały się tam głównie wiadomości z regionów, przygotowywane zarówno przez dziennikarzy Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, jak i reporterów z ośrodków regionalnych. Pasmo emitowane będzie na kanale TVP3, na początek przez pięć godzin dziennie. Jednak telewizja chce z czasem rozbudowywać je, a z czasem niewykluczone, że przekształcić w samodzielny informacyjny kanał z lokalnymi informacjami. więcej
 
 
Ringier Axel Springer Polska wygasza Mediaklub, stawia na Onet Premium. ,,Zmienia rytm rozwoju subskrypcji"
 
Onet uruchomił oficjalnie usługę Onet Premium, w ramach której użytkownicy odpłatnie mają dostęp do treści kilku wydawców. Ma ona zastąpić Mediaklub.pl, który „będzie stopniowo wygaszany”. - Naturalnym krokiem w rozwoju jest wykorzystanie potencjału dużego wydawcy, który ma zupełnie inną siłę negocjacyjną i inne środki do promowania różnego rodzaju nowych przedsięwzięć niż mniejsi - ocenia Jacek Czynajtis. więcej
 
 
Streaming najbardziej inkluzywnym medium w oczach osób LGBT+
 
Średnio 69 proc. wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27 proc. uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie - wynika z raportu Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, opracowanego przez firmę Dynata. Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje jego wyniki jako pierwszy. więcej
 
 
Mniej kanałów i mniejszy zasięg MUX L3. MWE zakończyło wspólpracę z Emitelem
 
Wraz z końcem czerwca grupa MWE Networks i Emitel zakończyły współpracę przy lokalnym multipleksie dostępnym w województwach łódzkim i śląskim. Większość nadajników została wyłączona, co spowodowało znaczne ograniczenie zasięgu. - Teraz przyszedł czas na uniezależnienie się od zewnętrznych firm przy nadawaniu MUX L3 - komentuje nam Michał Winnicki. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Wojciech Staszewski zarzuca Renacie Kim mobbing w ,,Newsweeku". "Pisałeś słabe teksty" więcej
 
Tomasz Lis po zarzutach ws. podwładnych w ,,Newsweeku" nie wyjaśnia, tylko zaprzecza. ,,Brakuje pokory i empatii" więcej
 
Opłata reprograficzna bez smartfonów ma dać 560 mln zł rocznie, publicyści nie będą artystami zawodowymi więcej
 
Ukazał się pierwszy numer ,,Newsweeka" pod wodzą Sekielskiego. ,,Dobrze zbalansowane, rzetelne dziennikarstwo" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Technik Emisji TVN GRUPA DISCOVERY
Specjalista ds. Analizy Produktu Digitalowego TVN GRUPA DISCOVERY
Technik telewizyjny TVP
Digital Programming/Content Curation Specialist Kino Polska TV SA
Technik digitalizacji i postprodukcji Kino Polska TV SA
Specjalista ds. Ramówki Kino Polska TV SA
Młodszy technik digitalizacji i postprodukcji Kino Polska TV SA
Senior Social Media Specialist LOVE TO TALK
Social Media Specialist LOVE TO TALK
Redaktorka/Redaktor / Producentka/Producent w Newsroomie BIZNES24 BIZNES24
Managerka / Manager Sprzedaży Specjalnej BIZNES24
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Koniec platform satelitarnych? Prezes Canal+: jeszcze nie, ale mamy drugą nogę biznesu

- Bardzo wielu klientów, nawet młodych ludzi, nadal zakłada instalacje (satelitarne - przyp.) w swoich domach. Więc ten biznes się jeszcze nie kończy. Zakładamy jednak, że ta technologia będzie się starzała, dlatego stworzyliśmy drugą nogę naszego biznesu, czyli Canal+ online. W ten sposób już teraz dajemy widzom wybór, z której technologii chcą korzystać - mówi w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes zarządu Canal+ Polska. więcej

Jesienią ruszy kolejne ogólnopolskie pasmo informacyjne TVP. To nowy pomysł Jacka Kurskiego

Jeszcze w tym roku Telewizja Polska chce wejść mocno w lokalne informacje, uruchamiając nowe, ogólnopolskie i codzienne pasmo informacyjne - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Będą pojawiały się tam głównie wiadomości z regionów, przygotowywane zarówno przez dziennikarzy Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, jak i reporterów z ośrodków regionalnych. Pasmo emitowane będzie na kanale TVP3, na początek przez pięć godzin dziennie. Jednak telewizja chce z czasem rozbudowywać je, a z czasem niewykluczone, że przekształcić w samodzielny informacyjny kanał z lokalnymi informacjami. więcej

Streaming najbardziej inkluzywnym medium w oczach osób LGBT+

Średnio 69 proc. wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27 proc. uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie - wynika z raportu Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, opracowanego przez firmę Dynata. Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje jego wyniki jako pierwszy. więcej

Mniej kanałów i mniejszy zasięg MUX L3. MWE zakończyło wspólpracę z Emitelem

Wraz z końcem czerwca grupa MWE Networks i Emitel zakończyły współpracę przy lokalnym multipleksie dostępnym w województwach łódzkim i śląskim. Większość nadajników została wyłączona, co spowodowało znaczne ograniczenie zasięgu. - Teraz przyszedł czas na uniezależnienie się od zewnętrznych firm przy nadawaniu MUX L3 - komentuje nam Michał Winnicki. więcej

Jesienią startuje TVP Nauka. Kanał nadawany będzie naziemnie

Uruchomienie kanału TVP Nauka, zaplanowane na jesień 2022 roku, nie będzie oznaczało wygaszenia serwisu internetowego o tej samej nazwie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Publikowane w internecie treści będą tematycznie zbieżne i kompatybilne z zagadnieniami podejmowanymi na kanale - informuje zespół rzecznika prasowego TVP. więcej

Reaktywowany program ,,Tak to leciało!" w niedzielne popołudnia w TVP2 od 4 września

Od 4 września w niedziele o godz. 16.15 telewizyjna Dwójka będzie pokazywać reaktywowany program „Tak to leciało” - dowiedział się portal Wirtalnemedia.pl. Będzie to dziesiąta odsłona produkcji, jedenasta najprawdopodobniej będzie emitowana wiosną 2023 roku. Show poprowadzą Sławomir Zapała i „Kajra”. więcej

Anna Pawelec reporterką ,,Wiadomości" TVP

Materiały reporterskie do głównego wydania „Wiadomości” TVP zaczęła przygotowywać Anna Pawelec. więcej

Polsat musi zapłacić 30 tys. zł kary, bo nie pokazał meczu siatkarek w stacji otwartej

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji ukarał Telewizję Polsat grzywną w wysokości 30 tys. zł za to, że w sierpniu ub.r. nadawca nie pokazał w kanale ogólnodostępnym meczu reprezentacji siatkarek. więcej

Mecze Polski z Belgią i Holandią oraz festiwal w Opolu hitami czerwca

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły dwa mecze Ligi Narodów, w których Polska zagrała z Belgią oraz mecz z Holandią, a także 59. festiwal w Opolu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

CBS Reality wyprodukuje dwie serie dokumentalne o polskich śledztwach

W weekend, 13 i 14 sierpnia w CBS Reality zadebiutuje dwuczęściowy dokument „Zawsze na służbie”. Stacja pracuje także nad serią „Zbrodnia bez ciała”, której premiera planowana jest na jesień. więcej

Marcin Hycnar zagra główną rolę w serialu "Sługa narodu". Premiera w Polsacie jesienią

Po zdjęciach próbnych otrzymałem i przyjąłem propozycję zagrania głównej roli w "Słudze narodu", czyli polskiej wersji ukraińskiego serialu, w którym to siedem lat temu główną rolę zagrał aktor Wołodymyr Zełenski - mówi aktor, reżyser i pedagog Marcin Hycnar. więcej

TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVN. ,,Fakty" i ,,Wakacyjna trasa Dwójki" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Fakty”, „Wakacyjna trasa Dwójki” i „Teleexpress”. Pozycję lidera oglądalności wśród stacji zajęła TVP1, a TVP2 wyprzedziła tvn - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Prime Show MMA 2: Kosmos w Polsat Box i Polsat Box Go

W sobotę, 9 lipca w Gdynia Arenie odbędzie się druga edycja gali Prime Show MMA: Kosmos. Wydarzenie na żywo będzie można oglądać w Polsat Box i Polsat Box Go w ramach PPV w cenie 35 zł. więcej

Growth Summer Days: zapraszamy na cykl darmowych webinarów dla osób odpowiadających za online marketing i UX produktów cyfrowych

14 lipca odbędzie się pierwszy webinar z cyklu Growth Summer Days dedykowany osobom szukającym innowacyjnych pomysłów i rozwiązań z zakresu web analityki i UX dla swoich produktów czy usług w digitalu. Inicjatywa organizowana jest przez agencję komunikacji digitalowej Artegence i firmę technologiczną Efigence, a wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
13 wolnych częstotliwości radiowych. KRRiT określiła, co może być na nich nadawane

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji niedawno zaktualizowała listę wolnych częstotliwości radiowych w analogowym eterze - jest ich 13. W tym tygodniu regulator określił z kolei jakie typu stacje radiowe mają być na nich nadawane. W planach jest rozpisanie konkursów na rozgłośnie, które zajmą wolne częstotliwości. więcej

 
Maciej Piasecki dołączył do Resetu Obywatelskiego. Będzie relacjonował demonstracje

Po odejściu z OKO.Press, reporter Maciej Piasecki dołączył do Resetu Obywatelskiego (Fundacja Arbitror). Jego podstawowym zadaniem będzie relacjonowanie demonstracji ulicznych w polskich miastach. - Być może poeksperymentuję teraz z formami takimi jak VR czy relacje 360 stopni - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piasecki. więcej

 
Grupa RMF nie zmienia cen reklam w sezonie jesiennym

Grupa RMF publikuje cenniki reklamowe swoich stacji radiowych, które będą obowiązywały jesienią br. Pozostaną one na takim samym poziomie, jak latem i wiosną. więcej

 
Była doradczyni zarządu TVP we władzach spółki zależnej Grupy Lotos

Od ponad dwóch lat w radzie nadzorczej litewskiej spółki zależnej Grupy Lotos jest Małgorzata Raczyńska - do niedawna doradczyni zarządu Telewizji Polskiej, od kilku lat prowadząca audycje w Polskim Radiu. Gościła w nich m.in. prezesów Grupy Lotos i Orlenu, publiczny nadawca tego nie komentuje. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Bydgoszczy, Radio ZET i Eska na podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w okresie od grudnia ub.r. do maja br. należała do RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i Eska - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Beata Dąbrowska dyrektorką marketingu Sklepów Komfort

Beata Dąbrowska objęła stanowisko dyrektorki marketingu Sklepów Komfort - sieci sklepów z dywanami, panelami itd. Ostatnio pracowała w eobuwie.pl - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Grupa RMF nie zmienia cen reklam w sezonie jesiennym

Grupa RMF publikuje cenniki reklamowe swoich stacji radiowych, które będą obowiązywały jesienią br. Pozostaną one na takim samym poziomie, jak latem i wiosną. więcej

NFZ wybiera w przetargu agencję do kampanii nt. rehabilitacji po covidzie

Narodowy Fundusz Zdrowia planuje kampanię społeczną dotyczącą powrotu do zdrowia po przebyciu Covid-19. W przetargu wybiera agencję, która się nią zajmie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Mniej niż co trzeci Polak chodzi do kina, spektakle na żywo ogląda garstka

Dane Krajowego Instytutu Mediów (KIM), pochodzące z Badania Założycielskiego, pokazują, że w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie do kina wybrało się zaledwie 27,9 proc. Polaków (ogół osób w wieku 16 lat i więcej). Jeszcze mniej osób było w teatrze (4,8 proc.) lub filharmonii czy operze (1,9 proc.). Dane obejmują jednak okres pandemii, gdy mobilność była jeszcze ograniczona. więcej

Marcin Talarek associate creative directorrem w agencji Gong

Marcin Talarek objął stanowisko associate creative directora w agencji Gong (Group One). Będzie odpowiedzialny za kierowanie pracami zespołów kreatywnych. więcej

Michał Bowsza dyrektorem marki Volkswagen, Łukasz Zadworny dyrektorem marki Audi w Polsce

Z początkiem października dyrektorem marki Volkswagen zostanie Michał Bowsza, do tej pory odpowiedzialny za działania marki Audi. Z kolei stanowisko dyrektora marki Audi obejmie Łukasz Zadworny, przez ostatnie siedem lat zarządzający marką Volkswagen więcej

Podwodny pub Carlsberga ostrzega przed piciem alkoholu i pływaniem łódką

Duński browar Carlsberg wraz z agencją kreatywną BCW Stockholm stworzył wyjątkową kampanię przypominającą Szwedom o niebezpieczeństwach picia alkoholu na morzu – instalując bar na dnie oceanu. więcej

Rośnie wartość marek luksusowych. Najcenniejszym brandem premium Louis Vuitton

W tegorocznym rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ  najwyżej wycenioną marką w kategorii dóbr luksusowych jest jest francuski  Louis Vuitton. Brand wyceniono na 124,3 mld dolarów, o  64 proc. więcej w stosunku do roku 2021. więcej

STS sponsorem Widzewa Łódź

STS nawiązał na trzy sezony współpracę z Widzewem Łódź. W ramach umowy polska firma bukmacherska została oficjalnym sponsorem oraz oficjalnym bukmacherem łódzkiego klubu, który od nowego sezonu będzie występował w Ekstraklasie. więcej

Anna Penkowska w Accenture Song

Do zespołu agencji Accenture Song dołączyła Anna Penkowska obejmując stanowisko client lead/experience architect. więcej

InPost po rebrandingu pod własną marką w Hiszpanii i Portugalii

InPost przeprowadza rebranding marki Mondial Relay, wprowadzając swoją markę InPost na rynek hiszpański i portugalski oraz  komunikuje nowy wizerunek marki Mondial Relay we Francji i w krajach Beneluxu. więcej

Rabat na zakupy sklepowe w promocji Circle K

Na stacjach Circle K obowiązuje wakacyjna zniżka na produkty z oferty sklepowej. Od 7 lipca do 31 sierpnia 2022 roku z 10-procentowego rabatu mogą skorzystać uczestnicy programu lojalnościowego Circle K. więcej

Caroda wprowadza na polski rynek nowy format reklamy wideo, który może zrewolucjonizować podejście do monetyzacji wideo

Caroda jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm AdTech zajmujących się reklamą wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wprowadza na polski rynek reklamowy format, który przynosi znakomite efekty. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Ringier Axel Springer Polska wygasza Mediaklub, stawia na Onet Premium. ,,Zmienia rytm rozwoju subskrypcji"

Onet uruchomił oficjalnie usługę Onet Premium, w ramach której użytkownicy odpłatnie mają dostęp do treści kilku wydawców. Ma ona zastąpić Mediaklub.pl, który „będzie stopniowo wygaszany”. - Naturalnym krokiem w rozwoju jest wykorzystanie potencjału dużego wydawcy, który ma zupełnie inną siłę negocjacyjną i inne środki do promowania różnego rodzaju nowych przedsięwzięć niż mniejsi - ocenia Jacek Czynajtis. więcej

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce

Portal Wirtualna Polska otwiera czerwcowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów według Instytutu Monitorowania Mediów. Na listę najczęściej cytowanych mediów wracają Wirtualnemedia.pl, wyprzedzając TVN i TVP Info. więcej

NSA: Nie było powodu, by nie wpuścić do Sejmu dziennikarza OKO.Press

Naczelny Sąd Administracyjny w czwartek oddalił skargę kasacyjną Marszałka Sejmu i podtrzymał tym samym wyrok WSA w sprawie niewpuszczenia do Sejmu reportera OKO.Press, Daniela Flisa. Marszałek zobowiązany jest do zwrotu na rzecz dziennikarza kosztów postępowania kasacyjnego. więcej

Stanisław Trzciński: projekt ustawy o artystach zawodowych to duży krok naprzód

Projekt ustawy o artystach zawodowych to duży krok naprzód - powiedział PAP Stanisław Trzciński, kulturoznawca i członek zespołu Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną na Uniwersytecie SWPS. Zaznaczył, że kontrowersje wokół opłaty reprograficznej od wielu lat pobudzane są przez lobby importerów elektroniki. więcej

Zmarł dziennikarz i filozof Jerzy Bokłażec

Nie żyje Jerzy Bokłażec - filozof, muzyk i dziennikarz, w ostatnich latach związany m.in. z Halo Radiem. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Ringier Axel Springer Polska wygasza Mediaklub, stawia na Onet Premium. ,,Zmienia rytm rozwoju subskrypcji"

Onet uruchomił oficjalnie usługę Onet Premium, w ramach której użytkownicy odpłatnie mają dostęp do treści kilku wydawców. Ma ona zastąpić Mediaklub.pl, który „będzie stopniowo wygaszany”. - Naturalnym krokiem w rozwoju jest wykorzystanie potencjału dużego wydawcy, który ma zupełnie inną siłę negocjacyjną i inne środki do promowania różnego rodzaju nowych przedsięwzięć niż mniejsi - ocenia Jacek Czynajtis. więcej

Streaming najbardziej inkluzywnym medium w oczach osób LGBT+

Średnio 69 proc. wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27 proc. uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie - wynika z raportu Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, opracowanego przez firmę Dynata. Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje jego wyniki jako pierwszy. więcej

Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż Facebook, zyskało o2.pl (Mediapanel z czerwca)

W czerwcu duży spadek zasięgu zanotowała przeglądarkowa wersja Netflixa, natomiast w górę poszły wyniki o2.pl oraz witryn Agory. Na komputerach użytkownicy więcej czasu spędzają na Netfliksie niż na Facebooku. Z TikToka internauta korzystał średnio przez prawie 20 godzin. więcej

Będą kolejne numery ,,Kwartalnika Sportowego", Kanał Sportowy chce wydawać nowe książki

Pierwsze wydanie drukowanego „Kwartalnika Sportowego”, sprzedawanego przez Kanał Sportowy, rozeszło się w 12 tys. egz., jesienią pojawią się dwa kolejne numery. Kanał Sportowy zamierza również wydawać nowe książki. więcej

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce

Portal Wirtualna Polska otwiera czerwcowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów według Instytutu Monitorowania Mediów. Na listę najczęściej cytowanych mediów wracają Wirtualnemedia.pl, wyprzedzając TVN i TVP Info. więcej

RTV Euro AGD zwiększyło sprzedaż o 12 proc. Już 1 mld zł z reklam, nowy podatek obciążył zysk

Właściciel sieci elektromarketów RTV Euro AGD i sklepu internetowego OleOle osiągnął w ub.r. wzrost przychodów o 12,1 proc. do 11,23 mld zł, z czego już 1,04 mld zł pochodziło z usług reklamowych. Firma ma 315 sklepów stacjonarnych, jej zysk zmalał m.in. wskutek wprowadzenia podatku handlowego. więcej

Twórcy ,,Stranger Things" z własną firmą produkcyjną. Będzie spin-off serialu i nowe projekty

Bracia Matt i Ross Duffer, twórcy kultowego serialu „Stranger Things”założyli własną firmę producencką Upside Down Pictures, która będzie współpracować z Netfliksem. W planach braci jest realizacja kilku nowych projektów, między innymi spin-off „Stranger Things”, a także seriale „Death Note” i „The Talisman”. więcej

Netflix z reklamami? Większość użytkowników jest na nie

Zdecydowana większość amerykańskich użytkowników Netfliksa deklaruje, że nie zamieni dotychczasowego pakietu platformy na tańszy, w którym emitowane będą reklamy - wynika z badania Whip Media. więcej

Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia

Amazon zawarł umowę w sprawie nabycia do 15 procent akcji Just Eat Takeaway.com, właściciela aplikacji Grubhub. Amerykańscy klienci platformy Prime z darmowymi dostawami jedzenia przy zakupach powyżej 12 dolarów. więcej

Rosja grozi kolejnym zachodnim serwisom karami

Rosja chce nałożyć na kolejne zachodnie platformy cyfrowe kary za odmowę ujawnienia danych lokalizacyjnych Rosjan. Zagrożone są Google, WhatsApp, Spotify, Snapchat i Messenger. więcej

Rosyjscy komicy, którzy udawali Witalija Kliczkę, są opłacani z Gazpromu. Rozmawiali z Trzaskowskim

Dwaj rosyjscy komicy, którzy udawali mera Kijowa Witalija Kliczkę w wideorozmowach z różnymi europejskimi politykami, pracują dla filii rosyjskiego koncernu Gazprom. Pracujemy dla Rutube - powiedzieli telewizji ARD. Rutube jest rosyjską kopią YouTube i spółką zależną Gazprom Media, która należy do państwowego koncernu Gazprom. więcej

Caroda wprowadza na polski rynek nowy format reklamy wideo, który może zrewolucjonizować podejście do monetyzacji wideo

Caroda jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm AdTech zajmujących się reklamą wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wprowadza na polski rynek reklamowy format, który przynosi znakomite efekty. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Mniej niż co trzeci Polak chodzi do kina, spektakle na żywo ogląda garstka

Dane Krajowego Instytutu Mediów (KIM), pochodzące z Badania Założycielskiego, pokazują, że w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie do kina wybrało się zaledwie 27,9 proc. Polaków (ogół osób w wieku 16 lat i więcej). Jeszcze mniej osób było w teatrze (4,8 proc.) lub filharmonii czy operze (1,9 proc.). Dane obejmują jednak okres pandemii, gdy mobilność była jeszcze ograniczona. więcej

Dzieci spędzają przed ekranami nawet 11 godzin tygodniowo

W sieci obecne są nawet przedszkolaki - tak przyznaje 78 proc. opiekunów dzieci powyżej 3 roku życia, zbadanych przez Lego i Edelman DXI. Nowe badania firm wskazują, że najmłodsi spędzają przed ekranem 11 i pół godziny tygodniowo. 6 na 10 rodziców w Polsce uważa, że ich dziecko spędza zbyt wiele czasu online. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Dzieci spędzają przed ekranami nawet 11 godzin tygodniowo
Play inwestuje w technologię do streamingu. Kupił spółką pracującą dla TVN, TVP i RASP
Donald Tusk o sprawie Pegasusa: wszystko wskazuje, że popełniano poważne przestępstwa
Stanisław Trzciński: projekt ustawy o artystach zawodowych to duży krok naprzód
Apple zapewni ochronę przed oprogramowaniem szpiegowskim, w tym Pegasusem
NASA wyśle w stratosferę ogromny teleskop
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj