Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 22 Września 2022
 
 
 
DAB+ nieprędko zastąpi FM. Szef KRRiT: Kwestie techniczne kluczowe
 
Prezes UKE Jacek Oko uważa, że do wyłączenia analogowego radia FM powinno dojść nie wcześniej niż z końcem 2032 roku. Tymczasem przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski zdradza Wirtualnemedia.pl, że regulator zawiesił konkurs dotyczący ogólnopolskiego multipleksu DAB+, bo kluczowe są kwestie techniczne. więcej
 
 
Rynek TV zabetonowany? ,,Są jeszcze częstotliwości naziemne"
 
Pół roku po debiucie, kanału News24 nie oferuje żaden z największych operatorów płatnej telewizji. Jan Dworak, który zasiada w radzie nadzorczej nadawcy stacji stwierdził na konferencji KIKE w Łodzi, że budowa zasięgu nowych stacji to droga przez mękę. Zdaniem szefa KRRiT Witolda Kołodziejskiego szansą dla nowych stacji mogą być multipleksy lokalne. więcej
 
 
Instagram nie daje się w Polsce TikTokowi, godzinę krócej na Facebooku
 
Zdecydowana większość czołowych platform społecznościowych w sierpniu osiągnęła znaczące wzrosty odwiedzalności. Średni czas korzystania z Facebooka zmalał o ponad godzinę, a Instagram zyskał 1,4 mln użytkowników, zwiększając przewagę zasięgową nad TikTokiem, w którym odwiedzjący spędzają najwięcej czasu. więcej
 
 
Radio 357 zmienia ramówkę. Nowe pasmo o 13
 
Jesienią część audycji na antenie Radia 357 zostanie wydłużonych, kilka zmieni dni lub godziny nadawania. Niektórzy autorzy pojawią się w nowych rolach, jak Michał Olszański, który poprowadzi wraz z Anetą Awtoniuk nową audycję o zwierzętach. Nowością będzie też „Sobota i Gomora” Antoniego Grudniewskiego i Krzysztofa Tubilewicza. Zamiast programu Tomasza Michniewicza słuchacze usłyszą teraz "Gruzję" Pawła Joźwickiego. więcej
 
 
Nowy program ,,Dolny Śląsk: zaginione skarby" od 11 października w History
 
Od 11 października History będzie emitować nowy program „Dolny Śląsk: zaginione skarby”. Cykl poprowadzi Łukasz Kazek. - Widzowie pasjonują się lokalną historią, zwłaszcza taką opowiedzianą w zaskakujący sposób. Dzięki tej serii przeniesiemy się do najbardziej tajemniczego regionu Polski - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Izabella Wiley, svp, general manager w A+E Networks CEE. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Rewolucja w płatnej telewizji i streamingu? Pojawią się transmisje obowiązkowe więcej
 
Dodatkowy multipleks na stałe dla TVP. Kołodziejski: MUX-5 rozdysponuje KRRiT więcej
 
Rafał Brzoska rusza z pomocą dla młodych ludzi. I przyznaje: gospodarka jest na krawędzi więcej
 
Producenci alarmują: telewizory 8K i 4K mogą zniknąć z rynku więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Account Director McCANN
Copywriter/ Content creator Peppermint powered by Quad
Wydawca/ Wydawczyni Forbes.pl Ringier Axel Springer
Wydawca/Wydawczyni Serwisów Lifestyle TVN Warner Bros. Discovery
Technik Rejestracji Przekazów TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor/ka Serwisów Lifestyle TVN Warner Bros. Discovery
Dziennikarz/ka Fakt (Dział Pieniądze) Ringier Axel Springer
Specjalista / Starszy specjalista ds. komunikacji TVP
Commercial Product Manager Clear Channel Poland
ACCOUNT MANAGER / SENIOR ACCOUNT MANAGER Mediafarm
DYREKTOR DS. REKLAMY I SPONSORINGU STUDIOMED TV
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Rynek TV zabetonowany? ,,Są jeszcze częstotliwości naziemne"

Pół roku po debiucie, kanału News24 nie oferuje żaden z największych operatorów płatnej telewizji. Jan Dworak, który zasiada w radzie nadzorczej nadawcy stacji stwierdził na konferencji KIKE w Łodzi, że budowa zasięgu nowych stacji to droga przez mękę. Zdaniem szefa KRRiT Witolda Kołodziejskiego szansą dla nowych stacji mogą być multipleksy lokalne. więcej

Nowy program ,,Dolny Śląsk: zaginione skarby" od 11 października w History

Od 11 października History będzie emitować nowy program „Dolny Śląsk: zaginione skarby”. Cykl poprowadzi Łukasz Kazek. - Widzowie pasjonują się lokalną historią, zwłaszcza taką opowiedzianą w zaskakujący sposób. Dzięki tej serii przeniesiemy się do najbardziej tajemniczego regionu Polski - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Izabella Wiley, svp, general manager w A+E Networks CEE. więcej

Bożydar Iwanow o swojej chorobie: mam czystą głowę, jestem w leczeniu i terapii

Komentator piłkarski Polsatu Bożydar Iwanow stwierdził, że ponadroczna przerwa w pracy zawodowej wynikała z zaostrzenia się u niego choroby podobnej do depresji. - Dzisiaj mam czystą głowę, czuję się bardzo dobrze, poukładałem sobie wiele spraw. Cały czas jestem w leczeniu, jestem w terapii - zaznaczył. więcej

,,M jak miłość" zyskało widzów w nowym sezonie, TVP2 zdecydowanym liderem

21. sezon „M jak miłość” ogląda średnio 3,04 mln widzów, o 60 tys. osób więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Produkcja daje TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Dwie nowości ,,Polskie żony" i ,,10 lat młodsza w 10 dni" od października w Polsat Cafe

Od 3 października w Polsat Cafe będzie można oglądać nowy program „Polskie żony”. Trzy dni później w stacji zadebiutuje druga nowość - „10 lat młodsza w 10 dni”. więcej

Były dziennikarz Radosław M. z zarzutami dot. pedofilii. TVP nie zgadza się na kojarzenie z nim

Radosław M., w przeszłości dziennikarz m.in. Telewizji Polskiej, Polskiego Radia, Nowa TV i Polsat News, w środę usłyszał cztery zarzuty prokuratorskie dot. pedofilii i został aresztowany na trzy miesiące. Telewizja Polska w oświadczeniu podkreśliła, że „nie zgadza się na jakiekolwiek próby kojarzenia jej z osobą Radosława M.” więcej

Formuła 1 w Viaplay. Kiedy transmisje?

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zatwierdziła kalendarz wyścigów Formuły 1 w 2023 roku. Zmagania kierowców rozpoczną się 5 marca w Bahrajnie. Ostatnią, 24 rundę przewidziano na 26 listopada w Abu Zabi. Transmisje po raz pierwszy będą dostępne w serwisie streamingowym Viaplay. więcej

Dwa nowe kanały filmowo-serialowe SkyShowtime 1 i SkyShowtime 2

20 września w Skandynawii ruszyła platforma streamingowa SkyShowtime. W tym samym dniu kanały filmowo-serialowe Paramount+ Series oraz Paramount+ Movies w krajach nordyckich zmieniły nazwy na SkyShowtime 1 i SkyShowtime 2. więcej

Toya ze stratą w 2021 roku

Łódzka sieć kablowa Toya zakończyła ub.r. z 1,5 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej miała 12,8 mln zł zysku. Jej przychody sprzedażowe wzrosły o 7 proc., natomiast nie dostała żadnych dywidend od swoich spółek zależnych. więcej

HBO prezentuje spot na 50. urodziny

8 listopada stacja HBO obchodzi 50-lecie istnienia. Z tej okazji opublikowała specjalny spot i zapowiedziała atrakcje dla fanów. więcej

Fundacja TVN podczas Balu Nocy Letniej zebrała 5 mln złotych na budowę Centrum Psychiatrii i Onkologii Dzieci i Młodzieży

Niemal 5 mln zł zebrano na rzecz Fundacji TVN podczas charytatywnego Balu Nocy Letniej, który odbył się 17 września 2022 roku. Całość pozyskanych środków zostanie przeznaczona na realizację budowę pierwszego w Polsce Centrum Psychiatrii i Onkologii Dzieci i Młodzieży przy Centrum Zdrowia Dziecka. więcej

Noweinwestycje.pl - ruszył nowoczesny serwis z ogłoszeniami nieruchomości z rynku pierwotnego

Grupa Morizon-Gratka uruchomiła serwis dedykowany dla ogłoszeń nieruchomości z rynku pierwotnego. Dzięki nowatorskiej technologii i przy użyciu systemu rekomendacji poszukiwanie nowego mieszkania nigdy nie było tak proste i intuicyjne. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
DAB+ nieprędko zastąpi FM. Szef KRRiT: Kwestie techniczne kluczowe

Prezes UKE Jacek Oko uważa, że do wyłączenia analogowego radia FM powinno dojść nie wcześniej niż z końcem 2032 roku. Tymczasem przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski zdradza Wirtualnemedia.pl, że regulator zawiesił konkurs dotyczący ogólnopolskiego multipleksu DAB+, bo kluczowe są kwestie techniczne. więcej

 
Radio 357 zmienia ramówkę. Nowe pasmo o 13

Jesienią część audycji na antenie Radia 357 zostanie wydłużonych, kilka zmieni dni lub godziny nadawania. Niektórzy autorzy pojawią się w nowych rolach, jak Michał Olszański, który poprowadzi wraz z Anetą Awtoniuk nową audycję o zwierzętach. Nowością będzie też „Sobota i Gomora” Antoniego Grudniewskiego i Krzysztofa Tubilewicza. Zamiast programu Tomasza Michniewicza słuchacze usłyszą teraz "Gruzję" Pawła Joźwickiego. więcej

 
Radio Nowy Świat chce zdobywać kolejnych patronów. Rusza z kampanią informacyjną

"Nie słucham na gapę, wspieram Radio Nowy Świat" - to hasło nowej kampanii internetowego Radia Nowy Świat, która rusza w najbliższy piątek, 23 września. Ma zachęcać niezdecydowanych słuchaczy do wpłat na rzecz rozgłośni w serwisie Patronite.pl. więcej

 
Paweł Chudzio dołączył do Grupy Radiowej Agory

Do krakowskiej redakcji Radia Złote Przeboje dołączył Paweł Chudzio. Przez kilkanaście lat był związany z Radiem ESKA. więcej

 
Były dziennikarz TVP i Polsatu aresztowany, usłyszał zarzuty dot. pedofilii

W środę policja zatrzymała Radosława M. byłego dziennikarza telewizyjnego i radiowego. M. usłyszał od prokuratury cztery zarzuty związane z pedofilią, a sąd zdecydował o aresztowaniu go na trzy miesiące. więcej

 
Rośnie przewaga RMF FM w Krakowie, Antyradio ostro do góry

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie w okresie od marca do sierpnia 2022 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
PGE wybiera agencję digital do rocznej współpracy

Spółka PGE Obrót rozpoczęła przetarg na wybór agencji digital, z którą chce pracować przez cały przyszły rok - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Budżet wynosi 1,9 mln zł netto. więcej

Słodycze Wawel zmieniają logo, Dariusz Chwierut na czele marketingu

Dariusz Chwierut został nowym dyrektorem marketingu w firmie Wawel produkującej słodycze. Zastąpił Monikę Kowalewską. Wawel wprowadza nową komunikację, zaczynając od odświeżenia logo swojej marki. więcej

W Biedronce można kupić kubki Kanału Sportowego

Od czwartku w sklepach Biedronka będzie można kupić kilka rodzajów kubku z wizerunkiem youtube’owego Kanału Sportowego i jego głównych twórców: Krzysztofa Stanowskiego, Michała Pola, Mateusza Borka i Tomasza Smokowskiego. więcej

GPD Agency po wygranym przetargu pracuje dla Spółdzielczej Grupy Bankowej

Agencja GPD Agency wygrała przetarg Spółdzielczej Grupy Bankowej. Będzie dla niej pracować przez najbliższe dwa lata. więcej

GroupM: retail media z 12 proc. udziałem w rynku reklamy cyfrowej w Polsce

Przychody reklamowe platform e-commerce globalnie wyniosą w tym roku 101 miliardów dolarów, co przekłada się na 18 proc. światowych inwestycji w media digital. W Polsce wydatki na retail-media sięgną w tym roku blisko 800 mln zł, co zapewni im 12 proc. udziału w wydatkach na reklamę cyfrową - szacuje holding mediowo-technologiczny GroupM. więcej

Artur Sztarbało creative directorem w Kamikaze

Do warszawskiego zespołu agencji Kamikaze dołączył Artur Sztarbało obejmując funkcję creative directora. więcej

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości wybrało logo

Laureatem konkursu na logo Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości został komisarz Mariusz Dubielecki z CBŚP - podała polska policja. więcej

Bartek Kotowicz head of brand development w Semcore

Bartek Kotowicz, członek zarządu IBRA Instytutu Brandingowego, dołączył do zespołu agencji SXO Semcore na nowe stanowisko head of brand development. więcej

W branży mody i dóbr luksusowych w 2021 r. 284 fuzji i przejęć

W branży mody i dóbr luksusowych w 2021 r. zawarto 284 transakcji fuzji i przejęć. Najwięcej umów dotyczyło ubrań i akcesoriów, kosmetyków i perfum oraz mebli - wskazano w raporcie firmy doradczej Deloitte. więcej

Magdalena Olszewska awansowała w L'Oreal Polska

Magdalena Olszewska po czterech latach pracy awansowała w strukturach marketingu firmy kosmetycznej L'Oreal Polska. Objęła stanowisko brand engagement leader US brands hub. więcej

Platige prezentuje reklamę Giorgio Armani przeznaczoną na ekrany 3D DOOH

Platige Image przygotował najnowszą odsłonę kampanii dla marki Giorgio Armani na zlecenie L'Oréal Polska. To już kolejna produkcja warszawskiego studia Platige Image, które wyspecjalizowało się w tworzeniu i adaptacji treści reklamowych w formacie 3D Digital Out of Home. więcej

Rekordowe przychody klubów PKO BP Ekstraklasy. Na czele Legia Warszawa

Przychody klubów piłkarskiej ekstraklasy za sezon 2021/22 wyniosły 715,1 mln zł i były najwyższe, od kiedy sporządzany jest raport Deloitte - wynika z najnowszej edycji zestawienia. To o ok. 88 mln więcej niż w poprzednim sezonie, który dotychczas był rekordowy. więcej

Nowy konkurs napojów Hemp Tea, produkt dostępny sklepach Lidl oraz Netto

Produkty marki Hemp Tea, które miały swoja premierę w wakacje rozszerzają sieć dystrybucji. Od 19.09 dostępne są w sklepach Lidl oraz Netto na terenie całej Polski. Akcji towarzyszy konkurs, w którym nagroda główna to gotówka o wartości 10 000 PLN. W kampanię promocyjną marki w dalszym ciągu zaangażowany jest Karol „Blowek” Gązwa. więcej

PKN Orlen zakończy w styczniu 2023 r. rebranding stacji przejętych od Lotosu

PKN Orlen planuje zakończyć w styczniu 2023 r. rebranding około 100 stacji paliw przejętych od Lotosu - poinformował PAP PKN Orlen. Koncern nie planuje likwidacji żadnych stacji Lotosu ze względu na lokalizację w pobliżu placówek Orlenu - zapewniono. więcej

Noweinwestycje.pl - ruszył nowoczesny serwis z ogłoszeniami nieruchomości z rynku pierwotnego

Grupa Morizon-Gratka uruchomiła serwis dedykowany dla ogłoszeń nieruchomości z rynku pierwotnego. Dzięki nowatorskiej technologii i przy użyciu systemu rekomendacji poszukiwanie nowego mieszkania nigdy nie było tak proste i intuicyjne. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Dziennikarze z długoletnim stażem odchodzą z bydgoskich redakcji Polska Press

Z bydgoskim oddziałem Polska Press żegna się dwójka doświadczonych dziennikarzy. Z „Gazety Pomorskiej” po niemal ćwierćwieczu odchodzi specjalizujący się w polityce Roman Laudański, dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z kolei z „Expressem Bydgoskim” pożegnał się po 19 latach pracy Sławomir Bobbe. więcej

Axel Springer udziałowcem nowej sportowej platformy streamingowej

W Niemczech latem 2023 roku wystartuje nowa platforma streamingowa poświęcona sportowi. Będzie się nazywać DYN. To skrót od słowa „dein”, czyli „twoja”. Za projektem stoi wieloletni szef Niemieckiej Ligi Piłkarskiej (DFL) Christian Seifert i koncern Axel Springer. Na razie serwis nie będzie skupiać się na piłce nożnej. więcej

Nina Graboś przestaje być dyrektorką ds. komunikacji korporacyjnej Agory

Od listopada obszary PR, IR i ESG Agory będą funkcjonowały samodzielnie i raportowały bezpośrednio do wyznaczonych członków zarządu spółki. Stanowisko dyrektorki ds. PR Agory obejmie Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa firmy, menedżera ds. IR - Krzysztof Mazur, a menedżerki ds. ESG - Anna Fidos. Z firmą pożegna się dotychczasowa dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Nina Graboś. więcej

Jan Wachtel szefem pionu wydawniczego Grupy Bauer Media

Jan Wachtel od przyszłego roku będzie prezydentem pionu wydawniczego Grupy Bauer Media, w skład której w Polsce wchodzą Wydawnictwo Bauer i Grupa RMF. więcej

,,Gazeta Wyborcza" współpracuje z 8 europejskimi redakcjami przy newsletterze ,,European Focus"

28 września ukaże się pierwsze wydanie anglojęzycznego newslettera „European Focus”. W projekcie siły połączyło dziewięć redakcji medialnych z całej Europy, chcących przedstawić swoim czytelnikom i czytelniczkom wspólne, pełne informacji i zaskakujące perspektywy na europejskie tematy. Polskę reprezentuje w tej inicjatywie „Gazeta Wyborcza” (Agora). więcej

Zmarł Tomasz Wołek

W wieku 74 lat zmarł dziennikarz i pisarz Tomasz Wołek. Był m.in. redaktorem naczelnym „Życia Warszawy” i „Życia”, publicystą TOK FM i komentatorem sportowym. więcej

Pismo z urzędu to często jedyny druk, jaki czytają Polacy. Rezygnujemy z czytania książek i prasy

Gdy wielu Polaków rezygnuje z czytania książek i prasy, pismo z urzędu to dla nich często jedyny kontakt ze słowem pisanym. Także dlatego ważne jest, jaką polszczyzną pisane są wysyłane Polakom dokumenty - powiedział PAP językoznawca, prof. UAM dr hab. Jarosław Liberek. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Instagram nie daje się w Polsce TikTokowi, godzinę krócej na Facebooku

Zdecydowana większość czołowych platform społecznościowych w sierpniu osiągnęła znaczące wzrosty odwiedzalności. Średni czas korzystania z Facebooka zmalał o ponad godzinę, a Instagram zyskał 1,4 mln użytkowników, zwiększając przewagę zasięgową nad TikTokiem, w którym odwiedzjący spędzają najwięcej czasu. więcej

Meta ma oszczędzić 10 proc., zmniejszy zatrudnienie

W najbliższym okresie Meta Platforms ma zmniejszyć wydatki o przynajmniej 10 proc., m.in. poprzez reorganizację przynoszącą zmniejszenie zatrudnienia. więcej

Axel Springer udziałowcem nowej sportowej platformy streamingowej

W Niemczech latem 2023 roku wystartuje nowa platforma streamingowa poświęcona sportowi. Będzie się nazywać DYN. To skrót od słowa „dein”, czyli „twoja”. Za projektem stoi wieloletni szef Niemieckiej Ligi Piłkarskiej (DFL) Christian Seifert i koncern Axel Springer. Na razie serwis nie będzie skupiać się na piłce nożnej. więcej

Spotify wchodzi w audiobooki

Platforma Spotify wprowadziła do swojej oferty audiobooki, na razie w USA, subskrybenci muszą za nie dodatkowo płacić. więcej

Starlink zwalnia na całym świecie, także w Polsce. Powodem rosnąca liczba użytkowników

Firma Ookla, właściciel Speedtestu, opublikowała dane za drugi kwartał, dotyczące wydajności satelitów w Europie, Oceanii i obu Amerykach: Północnej oraz Południowej. Z raportu wynika, że prędkości Starlink spadły w każdym kraju, badanym w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Także w Polsce, gdzie Starlink oferuje prędkości niższe niż wynosi średnia operatorów stacjonarnych. więcej

W Biedronce można kupić kubki Kanału Sportowego

Od czwartku w sklepach Biedronka będzie można kupić kilka rodzajów kubku z wizerunkiem youtube’owego Kanału Sportowego i jego głównych twórców: Krzysztofa Stanowskiego, Michała Pola, Mateusza Borka i Tomasza Smokowskiego. więcej

Serwis Bestcena wraca pod nazwą Beneko Mobile

Sklep internetowy Bestcena, w przeszłości oskarżany przez część klientów o nieuczciwe praktyki, teraz wraca pod marką Beneko Mobile i chce wynajmować sprzęt elektroniczny, głównie smartfony. więcej

UOKiK zarzuca OLX wprowadzanie użytkowników w błąd

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił platformie ogłoszeniowej OLX zarzuty dotyczące wprowadzającego konsumentów w błąd sortowania ofert oraz iluzorycznej ochrony kupujących w ramach „Pakietu ochronnego”. Platforma zapowiedziała już współpracę z regulatorem w kwestii prowadzonego postępowania. więcej

Glovo ukarane za nieprawidłowości przy umowach z kurierami. Ma zapłacić 79 mln euro

Firma Glovo, dostawca gotowych posiłków, została w środę ukarana przez hiszpańskie władze rekordową grzywną za nieprawidłowości w zawieranych z kurierami umowach o pracę. Sięga ona kwoty 79 mln euro. więcej

GroupM: retail media z 12 proc. udziałem w rynku reklamy cyfrowej w Polsce

Przychody reklamowe platform e-commerce globalnie wyniosą w tym roku 101 miliardów dolarów, co przekłada się na 18 proc. światowych inwestycji w media digital. W Polsce wydatki na retail-media sięgną w tym roku blisko 800 mln zł, co zapewni im 12 proc. udziału w wydatkach na reklamę cyfrową - szacuje holding mediowo-technologiczny GroupM. więcej

Korzystanie z "łapki w dół" na YouTubie nie ma sensu. Wskazuje na to raport Mozilli

Kliknięcie ikony kciuka skierowanego w dół, która służy do wyrażania dezaprobaty dla treści zamieszczanych w serwisie YouTube, nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu badaczy Mozilli. Okazuje się, że korzystanie z "łapki w dół" wcale nie ma wpływu na to, jakie filmy są nam rekomendowane przez serwis. więcej

TikTok wprowadza nowe zasady dla kont prowadzonych przez polityków i partie polityczne

Konta na TikToku należące do polityków i partii politycznych stracą dostęp do funkcji reklamowych. Politycy nie będą mogli monetyzować swoich treści. W wyjątkowych sytuacjach (np. kampania proszczepienna) rządowe konta będą mogły prowadzić działania reklamowe wyłącznie we współpracy z przedstawicielem platformy. więcej

Fundacja Pomagam.pl zaczyna zimową zbiórkę dla Ukrainy

Fundacja Pomagam.pl inicjuje zimową zbiórkę dla ukraińskiej armii oraz mieszkańców zaatakowanego państwa, po tym jak Putin ogłosił w orędziu mobilizację wojsk rosyjskich. więcej

MCI ze stratą przez przecenę Morele Group i Answear.com, liczy na okazje inwestycyjne w 2023 r.

Menedżerowie grupy MCI Capital oczekują, że 2023 r. będzie mniej sprzyjającym okresem jeśli chodzi o wyjścia z inwestycji, a raczej czasem na budowanie wartości portfela. W najbliższych kilku latach MCI szacuje wartość wyjść na ok. 2 mld zł. W zeszłym półroczu zanotowała stratę, bo jej fundusz zależny obniżył wyceny posiadanych udziałów Morele Group, Gett i Answear.com. więcej

Kantar rozszerza zasięg swoich usług pomiarowych o YouTube

Firma badawcza Kantar rozszerzyła zakres swoich usług pomiarowych o YouTube wraz z telewizją i innymi znanymi kanałami medialnymi. Dzięki temu marketerzy mogą teraz mierzyć skuteczność kampanii reklamowych w YouTube. więcej

Drogerie Jawa uruchomiły sklep internetowy, reklamuje się pod hasłem "#JeszczeBliżejCiebie"

Wystartował internetowy sklep sieci Drogerie Jawa. To polska sieć drogeryjna, posiadająca 70 sklepów własnych. Jednocześnie rusza też kampania wizerunkowa pod hasłem "#JeszczeBliżejCiebie". więcej

Rosjanie zasypują Google i Yandex pytaniami, jak opuścić kraj

„Mobilizacja", „jak opuścić Rosję" i „jak wydostać się z Rosji 2022" to obecnie najpopularniejsze hasła wyszukiwane przez rosyjskich internautów w Google i lokalnej wyszukiwarce Yandex - informuje belgijski dziennik „De Standaard". „Het Laatste Nieuws" pisze z kolei, że Rosjanie masowo kupują bilety lotnicze, mimo że po ogłoszeniu przez Kreml częściowej mobilizacji ich ceny mocno wzrosły. więcej

"Gang Zielonej Rękawiczki" kolejnym polskim serialem Netfliksa. Ogłoszono datę premiery

Magdalena Kuta, Małgorzata Potocka i Anna Romantowska grają główne role w polskiej komedii platformy Netflix "Gang Zielonej Rękawiczki". Premiera 19 października. więcej

SEO360 - game changer w branży SEO

Po 14 latach prac przy polskich i międzynarodowych projektach SEO, których efektem było wypozycjonowanie tysięcy stron, a w konsekwencji zwiększenie przychodów klientom o dziesiątki milionów złotych lub euro, firma SEOgroup Interactive SA wypuściła na europejski rynek usługę SEO360® - najbardziej zaawansowane SEO jakie można w obecnych warunkach wykonywać, które stanowi innowację procesową i produktową, gwarantującą przy tym wzrost ruchu i przychodów, jest zatem swoistym game changerem. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kantar rozszerza zasięg swoich usług pomiarowych o YouTube

Firma badawcza Kantar rozszerzyła zakres swoich usług pomiarowych o YouTube wraz z telewizją i innymi znanymi kanałami medialnymi. Dzięki temu marketerzy mogą teraz mierzyć skuteczność kampanii reklamowych w YouTube. więcej

Polacy zdecydowanie chcą być dalej w Unii Europejskiej

Ponad trzy czwarte Polaków uważa, że nasz kraj powinien pozostać członkiem Unii Europejskiej - wynika z sondażu Research Partner. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Nina Graboś przestaje być dyrektorką ds. komunikacji korporacyjnej Agory

Od listopada obszary PR, IR i ESG Agory będą funkcjonowały samodzielnie i raportowały bezpośrednio do wyznaczonych członków zarządu spółki. Stanowisko dyrektorki ds. PR Agory obejmie Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa firmy, menedżera ds. IR - Krzysztof Mazur, a menedżerki ds. ESG - Anna Fidos. Z firmą pożegna się dotychczasowa dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Nina Graboś. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Spotify wchodzi w audiobooki
Starlink zwalnia na całym świecie, także w Polsce. Powodem rosnąca liczba użytkowników
Toya ze stratą w 2021 roku
Serwis Bestcena wraca pod nazwą Beneko Mobile
Glovo ukarane za nieprawidłowości przy umowach z kurierami. Ma zapłacić 79 mln euro
Korzystanie z "łapki w dół" na YouTubie nie ma sensu. Wskazuje na to raport Mozilli
TikTok wprowadza nowe zasady dla kont prowadzonych przez polityków i partie polityczne
RPO wystąpił do policji i prokuratury ws. molestowania w taxi na aplikację
CSIRT KNF ostrzega przed fałszywymi stronami portali sprzedażowych
Aktualizacja Windows 11 dostępna w ponad 190 krajach
Rosjanie zasypują Google i Yandex pytaniami, jak opuścić kraj
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj