WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę A z kategorii Media/reklama/PR

ABG Nielsen Media Research
spółka prowadząca badania oglądalności telewizji w 30 krajach. Powstała w sierpniu 2005 z połączenia AGB Group i Nielsen Media Research (...)
Abonament RTV
opłata przeznaczona na utrzymanie publicznej telewizji i radia. Umożliwia realizację ustawowej misji państwowych nadawców ( zaangażowanie w projekty niekomercyjne, służące (...)
Above the Line
(ang. 'powyżej linii') zabiegi, działania reklamowe wykorzystujące tradycyjne środki przekazu. Telewizję, radio, prasę, plakaty, outdoor. Skierowane do masowego klienta.
Account
(ang. 'zlecenie') komplet usług agencji reklamowej dla konkretnego reklamodawcy lub związanych z promocją jednej marki.
Account director
(ang.) dyrektor zespołu pracującego na rzecz konkretnego klienta w agencji reklamowej.
Account Group
(ang.) zespół pracowników agencji reklamowej, któremu zostało powierzone wykonanie zlecenia dla jednego, konkretnego klienta, lub opiekujący się promocją jednej marki.
Account Manager
(ang.) niższe stanowisko kierownicze - opiekun klienta. Osoba odpowiedzialna za utrzymywanie kontaktów z klientami firmy, za przekazywanie zleceń i uwag do odpowiednich (...)
Account Planner
(ang.) członek zespołu zajmującego się konkretnym zleceniem w agencji reklamowej, zapoznający zespół kreatywny z projektem reklamy. Do jego obowiązków należy także (...)
Account Supervisor
(ang.) osoba odpowiedzialna za obsługę klienta. Jego pozycje w firmie zwykle określana jest jako zastępca Account Managera.
Active Buyer
(ang. Aktywny kupujący) konsument, który dokonał zakupu w przeciągu ostatnich 12 miesięcy.
ADH
Adhesion - miara oglądalności. Wskaźnik pochodny od Affinity, uwzględniający jednak liczebności badanych grup i dzięki temu mówiący więcej o strukturze (...)
Adiustacja
opracowanie tekstu autorskiego do składu. Korekta obejmująca nie tylko poprawki gramatyczne, ortograficzne i stylistyczne, ale również sprawdzanie logicznej spójności tekstu (...)
Admass
Grupa osób poddająca się łatwemu i szybkiemu oddziaływaniu reklam, akcji promocyjnych oraz metod używanych przez przez mass media i reklamodawców (...)
Advertainment
(ang. advert 'reklama', entertainment 'rozrywka') przekaz reklamowy utworzony po to, by bawić użytkownika. Promowany produkt zwykle nie jest przedstawiany wprost, (...)
Advertising Awarness
(ang. advertising 'reklama', awareness 'świadomość') miara skuteczności reklamy wyrażana odsetkiem odbiorców, którzy pamiętają, że widzieli jakąkolwiek reklamę danej marki. (J. Kall, (...)
Advertising clutter
(ang. Szum informacyjny)zjawisko szumu informacyjnego, który powstaje na skutek zbyt dużej emisji reklam konkurencyjnych marek. Prowadzi do dezorientacji adresata i (...)
Advertising exposure
(ang.) dotarcie reklamy do odbiorcy z grupy docelowej.
Advertising idea
(ang. advertising 'reklamowanie', idea 'pomysł') zamysł oryginalnej, przyciągającej uwagę konsumenta reklamy. Musi być dopasowana do charakteru i wizerunku danego produktu.
Advertising theme
(ang. advertisining 'reklamowanie', theme 'temat') główny motyw, temat przewodni kampanii reklamowej. Łączący wszystkie jej element, nadaje spójności.
AFF
Affinity - wskaźnik porównujący oglądalność wyrażoną w formie procentowej w wybranej grupie docelowej w porównaniu do grupy odniesienia. Forma indeksu (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ