WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę D z kategorii Media/reklama/PR

Daily Reach
(zasięg dzienny) odstetek osób, które w ciągu dnia choćby przez chwilę miały kontakt z daną stacją.
Dart
(ang. Dynamic Advertising Reporting and Targeting for Adverisers) program do zarządzania reklamą internetową firmy DoubleClick . Program pozwala na dotarcie (...)
Date base
(ang. baza danych) zbiór informacji o klientach, produktach, transakcjach, itp. firmy.
Day After Recall
(ang.) metoda polegająca na prowadzeniu wywiadu, w którym zadawane pytania dotyczą faktów i zdarzeń z dnia poprzedniego. Wykorzystywana w działaniach (...)
Daypart
(ang. część dnia) jedna z pór emisji reklamy w telewizji. Wyróżniamy morning, daytime, early fringe, prime-time, late fringe.
Deadline
(ang. dead 'śmierć', line 'linia') - ostateczny termin dostarczenia materiałów potrzebnych do artykułu, materiału, kampanii reklamowej, itp.
Debit
(fr.) regulacja prawna zezwalająca na przywożenie do danego kraju i dystrybucję w nim czasopism oraz publikacji zagranicznych studio mak
debrief agencji
odpowiedź agencji reklamowej na brief marketingowy klienta, zawierająca zarys budżetu planowanej kampaniistudio mak
Deduplikacja
usuwanie powtarzających się zapisów z dwóch porównywanych baz danych.
Demarketing
Demarketing to marketing negatywny, skierowany przeciwko określonej marce lub markom. Czasami stosowany w reklamie społecznej (gdy np. jakaś marka jest (...)
Design
(z ang.) - właściwie: wzornictwo przemysłowe. Termin design i designer spotykany jest współcześnie w Polsce przede wszystkim w węższym znaczeniu, (...)
Desk research
(ang.)badania polegają one na analizowaniu danych pochodzących z istniejących źródeł i formułowaniu na ich podstawie wniosków dotyczących badanego problemu.
Desktop Color Separation
to odmiana EPS, zwany niekiedy EPS5 utworzono z myślą wyeliminowania konieczności operowania wielkimi plikami obrazów CMYK.
Desktop marketing
działania reklamowe, które wykorzystują pulpit komputera użytkownika do komunikacji reklamowejstudio mak
Desktop Publishing
(ang. desktop 'blat biurka', publishing 'wydawanie, edycja') technika składania i przygotowywania do publikacji tekstów za pomocą komputera, poza drukarnią.
Dialer
wyspecjalizowany rodzaj programu komputerowego, służącego do łączenia się z internetem za pomocą modemu; niekiedy jest instalowany na komputerze użytkownika bez (...)
Diapazon
plansza reklamowa o wymiarach 140 x 200 cm, wsparta na metalowej konstrukcji, zwykle umieszczana na chodniku prostopadle do kierunku ruchu.
Digitalizacja
Proces przetwarzania dowolnego sygnału analogowego w cyfrowy.
Dipada
(ang.Definition-Identyfication-Proof-Acceptance-Desire-Action) metoda działania promocji na konsumentów. Zbiór funkcji reklamy, charakteryzujących bodźce użyte w reklamie oraz sposoby dotarcia i utrwalenia w (...)
Direct Mail
(ang. direct 'bezpośredni', mail 'poczta') reklama docierająca bezpośrednio do klienta drogą pocztową, e-mailową.

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ