WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę M z kategorii Media/reklama/PR

Maccanical
Termin stosowany w produkcji reklamowej. Maccanical jest słowem bardzo rzadko używanym oznacza on wstępny wydruk czarno - biały, danego projektu, (...)
Macierz BCG
Macierz BCG jest to najstarsza, najbardziej znana, a zarazem najprostsza i w dalszym ciągu bardzo użyteczna metoda prezentacji portfela produkcji, (...)
Mailing
wysyłane listów do osób będących obiektem kampanii PR; powszechne narzędzie stosowane jako odmiana i swoiste połączenie informacji jednostronnej, listy argumentów, (...)
Maintenance campaign
Jest terminem określającym rodzaj kampanii reklamowej. Zadaniem takiej kampanii reklamowej jest podtrzymanie świadomości marki, produktu lub usługi wśród konsumentów i (...)
makrofotografia
Dział fotografii zajmujący się wykonywaniem zdjęć małych przedmiotów (monet, medali, owadów itp.) w skali od 1:1 do 10:1. Do tego (...)
Makromarketing
to społeczny system kierowania przepływem dóbr i usługa producentów do konsumentów w taki sposób, że podaż zaspokaja efektywnie popyt i (...)
Mammutboard
Jest to termin stosowany w reklamie zewnętrznej. Nazwą Mammutboard określa się wielkoformatowe, oświetlone od przodu tablice reklamowe wielkości 10 x (...)
mapa percepcji marek
metoda badań jakościowych; dwuwymiarowa przestrzeń, w której osie współrzędnych obrazują istotne (z punktu widzenia klienta) cechy produktu; konsumenci, odpowiadając na (...)
Marka producenta
Marka, inaczej znak fabryczny, znak firmowy (ang. brand, trade mark) znak określający producenta: nazwa lub symbol graficzny umieszczany na wyrobach (...)
Marketing
marketing - (ang. 'handlowanie na rynku') ogół działań zmierzających do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniających potrzeby nabywców oraz dostępne środki (...)
marketing bezpośredni
- technika dystrybucji mająca na celu dostarczenie klientowi towaru bez pośredników, takich jak: sklepy, hurtownie. (studio Mak)
Marketing communications
Termin ten stosowany jest w reklamie i marketingu, a oznacza kształtowanie percepcji produktu. Percepcja produktu jest ściśle związana z reklamą (...)
marketing mix
opracowana dla określonych segmentów rynku i konkretnych produktów kompozycja narzędzi marketingowych, obejmująca podstawowe grupy działań, określane jako 4 x p (...)
Marketing mobilny
odmiana marketingu wykorzystująca kanały mobilne (głównie telefony komórkowe). (studio Mak)
Marketing sportowy
dziedzina marketingu klasycznego, której podmiotem jest sport. Jest wykorzystywany przez organizacje sportowe oraz przedsiębiorstwa, które poprzez sponsoring albo poprzez skojarzenia (...)
Marketing w wyszukiwarkach internetowych
SEM - Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych to ogół działań promocyjnych, które wykorzystują potencjał wyszukiwarek w dotarciu, (...)
Marketing wielopoziomowy
Marketing wielopoziomowy, inaczej zwany MLM (ang. multi-level marketing) - również marketing sieciowy. Polega on na tym, że w drzewie sprzedaży (...)
Marketing wirusowy
zainicjowanie sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między soba rozpowszechnia informacje o produkcie, firmie czy usłudze.
Marża
Marża jest to różnica ceny między kosztem własnym, a ceną zbytu lub między ceną hurtową, a detaliczną. Marża bezpośrednia jest (...)
Master
Wersja ostateczna filmu reklamowego lub spotu radiowego zapisana na profesjonalnym nośniku jako oryginał - pierwszy naklepszej jakości technicznej egzemplarz. Master (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ