WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę O z kategorii Media/reklama/PR

obserwacja
Podstawowa metoda badawcza stosowana w nauce; systematyczna, planowa obserwacja przedmiotów i zjawisk (o charakterze bezpośrednim lub wykorzystująca specjalistyczne przyrządy) prowadząca (...)
Odsłona
Wczytanie dokumentu WWW z wybranej witryny internetowej widziana jako odwołanie do specjalnego skryptu systemu GeMius.(Szkoła Reklamy)
Off Peak
inaczej: low peak. Czas antenowy najniższej oglądalności lub słuchalności.
Off the record
informacja nieoficjalna, zastrzeżenie oznaczające, że dana informacja nie może zostać opublikowana
Offset
Technika drukarska, w której farba jest przenoszona z formy na papier za pośrednictwem obracającego się cylindra. Na cylindrze umieszczone są (...)
Omnibus
Sondaż prowadzony na losowej, reprezentatywnej próbie. Obejmuje szereg tematów i pytań. Zlecany zazwyczaj przez kilku klientów wykupujących w danym Omnibusie (...)
On-Demand TV
(ang. on demand 'na żądanie', television 'telewizja') rozwinięcie personal television; telewizja oferująca nadawanie programów na zamówienie po wcześniejszym ich wybraniu (...)
One title-one journalist
pol. jeden tytuł - jeden dziennikarz; zasada bezpośredniego kontaktu z zawsze z tym samym dziennikarzem z danego medium
OOP (Out Of Pocket)
koszty zewnętrzne, wydatki poza stałym wynagrodzeniem agencyjnym
Opakowanie
Opakowanie - zewnętrzna warstwa, która służy jako zabezpieczenie towaru w trakcie transportu i przechowywania, a także pełni często funkcję narzędzia (...)
Open Office
Program komputerowy do pracy biurowej
OTH (ang.Opportunity To Hear)
Określany również jako frequency - częstotliwość. OTH jest podstawowym (obok coverage) wyznacznikiem strategicznym kampanii reklamowej. OTH to średnia ilość kontaktów (...)
OTS
(ang. Opportunity To See)Określany również jako frequency / częstotliwość. Podstawowy (obok coverage), wyznacznik strategiczny kampanii reklamowej. OTS jest to średnia (...)
Outcomes
pol. efekty - średnio- i długoterminowe rezultaty działań
Outdoor
Reklama eksponowana na zewnątrz na tablicach, słupach ulicznych, ścianach budynków, wiatach przystankowych itp.
Outputs
pol. wyniki - krótkoterminowe rezultaty działań
Outsourcing (outside resource using)
zlecenie wykonania części zadań niezbędnych do funkcjonowania firmy wyspecjalizowanym partnerom zewnętrznym, dzięki czemu zostaną one zrealizowane efektywniej niż byłoby to (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ