WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę R z kategorii Media/reklama/PR

Radio
dziedzina techniki, zajmująca się przekazywaniem wiadomości na odległość za pomocą fal elektromagnetycznych.Za wynalazcę radia uważa się powszechnie Guglielmo Marconiego.RMF FM (...)
Radiometria
Metoda pomiaru audytorium radiowego wykorzystującego do tego celu przenośne urządzenia rejestrujące automatycznie wszelkie zmiany słuchalności stacji radiowych. (Szkoła reklamy)
Ramówka
Układ programów w telewizji czy radiu.
Raster
Środek stosowany w technice drukarskiej do rozłożenia wartości szarych odcieni w pojedyńcze punkty. Przez raster można osiągnąć różne odcienie jasności (...)
Rate Card
Cennik. Rate Card jest wielkością, na których opiera się większość badań monitorujących media i reklamę. (Szkoła reklamy)
Ratting
Odsetek grupy docelowej, który zetknie się z konkretną emisją reklamy. Kluczowym pojęcie przy planowaniu kampanii medialnej. W telewizji: oglądalność - (...)
Reach
(ang. 'zasięg') zasięg całkowity; część grupy docelowej, który przynajmniej raz w czasie kampanii zetknie się z reklamą.(studio Mak)
Reality show
Podpatrywanie życia ludzi.
Rebranding
Rebranding jest to proces gospodarczy, który odznacza się:-zmianą nazwy firmy lub produktu, -image'u, -lub logo. Bardzo często jest to spowodowane (...)
Redaktor
osoba zatrudniona w redakcji, przygotowująca materiały przeznaczone do publikacji albo nadania przez radio lub telewizję.(studio Mak)
Reklama
łac. reclamo - krzyczeć.Rozpowszechnianie przez osoby prawne i fizyczne płatnych treści promocyjnych za pośrednictwem wszelkich nośników informacji (w tym w (...)
Rekrutacja online
Zatrudnianie nowych pracowników przez internet.
Relacje inwestorskie
całokształt komunikacyjnych działań spółki pozwalających na skuteczne zarządzanie przepływem informacji pomiędzy spółką a uczestnikami rynku kapitałowego. Celem działań relacji inwestorskich (...)
Relacje wewnętrzne
całokształt działań organizacyjnych i komunikacyjnych wewnątrz danej instytucji
Remarketing
Remarketing - działania zmierzające do pobudzenia popytu, który uległ obniżeniu na skutek niedostosowanej lub nietrafionej strategii marketingowej w poprzednim okresie.Wikipedia
rich media
Rodzaj reklamy internetowej, która integruje w sobie wiele rodzajów form promocyjnych: animacje, dźwięk, interakcję, możliwość wyboru opcji. Jednym z najbardziej (...)
RMF FM
Największa polska stacja radiowa.
road-show
"objazd"; cykl wyjazdowych spotkań z dziennikarzami/ inwestorami/klientami
ROI (return on investment)
zwrot z inwestycji (efekty finansowe kampanii); wskaźnik rentowności, który wskazuje, jaki zysk udało się osiągnąć firmie w wyniku dokonania inwestycji; (...)
rolodex agency
(ang. rolodex 'rodzaj spisu adresów i telefonów', agency 'agencja') agencja z kartoteki; nie ma ona podstawowego personelu, lecz wynajmuje wysokiej (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ