SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” traci czytelników, w górę tylko „Sport”

Tylko „Sport” zanotował w okresie od marca do sierpnia br. niewielki wzrost czytelnictwa wśród dzienników względem analogicznego okresu ub.r. Pozostałe tytuły zakończyły to półrocze na minusie, a wśród nich sporo straciła „Gazeta Wyborcza”.

Po „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia br. sięgało 12,18 proc. czytelników, czyli o 0,56 pkt proc. mniej niż rok wcześniej, gdy tytuł był na drugim miejscu. Z pozycji lidera na drugą spadła natomiast „Gazeta Wyborcza” (Agora), której czytelnictwo zmalało z 13,37 proc. do 11,51 proc.

Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł w dół o 0,32 pkt. proc. i wyniósł 5,39 proc., a dziennik ten awansował z pozycji czwartej.

Wzrosty czytelnictwa w zestawieniu odnotował tylko będący na pozycji dziewiątej katowicki „Sport”, który zyskał jednak tylko 0,02 pkt. proc.

  marzec - sierpień 2012 marzec - sierpień 2011
procent respondentów
Fakt 12,18% 12,74%
Gazeta Wyborcza 11,51% 13,37%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,39% 5,71%
Super Express 5,03% 5,91%
Przegląd Sportowy 3,40% 3,50%
Rzeczpospolita 3,18% 4,03%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 1,84% 2,19%
Dziennik Gazeta Prawna 1,81% 2,34%
Sport 0,56% 0,54%
Gazeta Podatkowa 0,56% 0,71%
Puls Biznesu 0,26% 0,35%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,16% 0,18%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” traci czytelników, w górę tylko „Sport”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G...o Prawda
Nic dziwnego, w sporcie nie mogą kłamać, więc jedynie to się sprzedaje jeszcze
0 0
odpowiedź
User
A17
Wyborczej nie chcą czytać, TVN nie oglądają. Koniec świata. Jak im sprzedać tanią tuskową propagandę ;-)
0 0
odpowiedź
User
Wyborcza_kłamie
Jedynym ratunkiem dla Wyborczej jest większa podaż wazeliny dla władzy i agresywniejsze flekowanie opozycji politycznej. (czytaj - Kaczora). Rząd Tuska za to więcej zapłaci i czytelnicy będą niepotrzebni.
0 0
odpowiedź