SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” traci czytelników, w górę tylko „Sport”

Tylko „Sport” zanotował w okresie od marca do sierpnia br. niewielki wzrost czytelnictwa wśród dzienników względem analogicznego okresu ub.r. Pozostałe tytuły zakończyły to półrocze na minusie, a wśród nich sporo straciła „Gazeta Wyborcza”.

Po „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia br. sięgało 12,18 proc. czytelników, czyli o 0,56 pkt proc. mniej niż rok wcześniej, gdy tytuł był na drugim miejscu. Z pozycji lidera na drugą spadła natomiast „Gazeta Wyborcza” (Agora), której czytelnictwo zmalało z 13,37 proc. do 11,51 proc.

Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł w dół o 0,32 pkt. proc. i wyniósł 5,39 proc., a dziennik ten awansował z pozycji czwartej.

Wzrosty czytelnictwa w zestawieniu odnotował tylko będący na pozycji dziewiątej katowicki „Sport”, który zyskał jednak tylko 0,02 pkt. proc.

 marzec - sierpień 2012marzec - sierpień 2011
procent respondentów
Fakt12,18%12,74%
Gazeta Wyborcza11,51%13,37%
Metro (dziennik bezpłatny)5,39%5,71%
Super Express5,03%5,91%
Przegląd Sportowy3,40%3,50%
Rzeczpospolita3,18%4,03%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)1,84%2,19%
Dziennik Gazeta Prawna1,81%2,34%
Sport0,56%0,54%
Gazeta Podatkowa0,56%0,71%
Puls Biznesu0,26%0,35%
Parkiet Gazeta Giełdy0,16%0,18%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” traci czytelników, w górę tylko „Sport”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G...o Prawda
Nic dziwnego, w sporcie nie mogą kłamać, więc jedynie to się sprzedaje jeszcze
odpowiedź
User
A17
Wyborczej nie chcą czytać, TVN nie oglądają. Koniec świata. Jak im sprzedać tanią tuskową propagandę ;-)
odpowiedź
User
Wyborcza_kłamie
Jedynym ratunkiem dla Wyborczej jest większa podaż wazeliny dla władzy i agresywniejsze flekowanie opozycji politycznej. (czytaj - Kaczora). Rząd Tuska za to więcej zapłaci i czytelnicy będą niepotrzebni.
odpowiedź