SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakie tytuły prasowe czytają Polacy?

“Tele Tydzień” to najpopularniejszy tytuł prasowy w Polsce i zarazem najchętniej czytany tygodnik. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza” przed “Faktem”. Raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od grudnia 2010 roku do maja br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc.  wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,36 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,81 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,80%
Fakt 13,36%
Super Express 6,24%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,81%
Rzeczpospolita 4,12%
Przegląd Sportowy 3,23%
Dziennik Gazeta Prawna 2,71%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,33%
Gazeta Podatkowa 0,76%
Sport 0,60%
Puls Biznesu 0,30%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,18%



Najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce - sięga po niego aż 33,25 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,49 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,42 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,83 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 33,25%
Życie na Gorąco 18,49%
Chwila dla Ciebie 14,42%
Angora 11,63%
Newsweek 8,83%
Gala 8,03%
Wprost 7,47%
Auto Świat 7,12%
Polityka 7,00%
To i Owo 6,87%
Twoje Imperium 5,46%
Na Żywo 4,77%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,14%
Gość Niedzielny 4,12%
Teleprogramy 4,05%
Takie jest Życie 3,39%
Przekrój 3,34%
Super TV 3,22%
Motor 3,15%
Rewia 3,05%
Świat i Ludzie 2,29%
Imperium TV 1,68%
Tele Max 1,68%
Forum 1,53%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,31%
Bella Relaks 1,25%
Tygodnik Siedlecki 0,75%
Przewodnik Katolicki 0,64%
Tygodnik Ostrołęcki 0,63%
City (tygodnik bezpłatny) 0,59%
Jarmark 0,56%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,52%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,48%
Panorama Leszczyńska 0,38%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,27%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,26%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,04%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,71 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,84 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,72 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) - w kategorii real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 16,71%
Pani Domu 15,84%
Tina 14,72%
Viva 10,96%
Z Życia Wzięte 8,87%
Gala 6,78%
Party Życie Gwiazd 6,74%
Komputer Świat 5,91%
Tele Świat 5,76%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,11%
Świat Seriali 3,80%
Bravo 3,40%
Sukcesy i Porażki 3,28%
Bravo Sport 2,42%
Bravo Girl 1,69%
TV 14 1,42%
Monitor Księgowego 0,57%


 
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,27 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,11 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska).

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,27%
Claudia 10,11%
Focus 9,06%
Cztery Kąty 8,96%
Poradnik Domowy 8,47%
Murator 8,09%
Kobieta i Życie 7,46%
Olivia 6,74%
Świat Kobiety 6,65%
Dobre Rady 6,32%
National Geographic 6,05%
Mój Piękny Ogród 5,86%
Avanti 5,74%
Działkowiec 4,85%
Auto Moto 4,79%
Glamour 4,65%
Mamo To Ja 4,40%
CKM 4,23%
Pani 4,02%
Przyślij Przepis! 3,89%
Cosmopolitan 3,43%
CD Action 3,42%
Joy 3,34%
Moje Gotowanie 3,22%
Moje Mieszkanie 3,18%
PC Format 3,13%
Dom & Wnętrze 3,12%
M jak mieszkanie 2,89%
Samo Zdrowie 2,82%
Moda na Zdrowie 2,72%
Elle 2,65%
Uroda 2,65%
Ładny Dom 2,63%
Playboy 2,62%
Zdrowie 2,59%
Auto Motor i Sport 2,59%
Zwierciadło 2,38%
Logo 2,28%
Dobre Wnętrze 2,25%
Naj Magazyn 2,24%
Kuchnia 2,17%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,09%
Twoje Dziecko 2,08%
Dziecko 2,03%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,02%
Dziewczyna 2,01%
Kwietnik 1,98%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,97%
Auto Świat Poradnik 1,87%
Magazyn Futbol 1,85%
Vita 1,79%
Świat Motocykli 1,78%
Chip 1,78%
Focus Historia 1,76%
Men's Health 1,69%
TopGear 1,68%
Film 1,67%
Twój Maluszek 1,66%
Charaktery 1,61%
Popcorn 1,60%
National. Geographic. Traveler 1,59%
Mój Piękny Dom 1,56%
Burda 1,52%
Wróżka 1,51%
M jak Mama 1,47%
Majster 1,37%
Bravo Girl 1,35%
Forbes 1,27%
Reader's Digest 1,26%
InStyle 1,14%
Zbuduj Dom 1,13%
Tak Mieszkam 1,13%
Twist 1,12%
Na ścieżkach życia 1,10%
Przepis na Ogród 1,04%
Sól i Pieprz 1,04%
21. wiek 0,98%
Shape 0,88%
Hot Moda & Shopping 0,75%
Voyage 0,74%
Sukces 0,72%
Weranda 0,68%
Podróże 0,64%
Play 0,60%
Cars Magazyn o Samochodach 0,53%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,50%
Architektura-Murator 0,44%
Żagle 0,42%
Fun Club 0,41%



Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,13 proc. respondentów.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,13%
Mój Piękny Dom 2,58%
Auto Świat 4x4 2,07%
Komputer Świat Gry 1,85%
Rodzice 1,60%
Komputer Świat Ekspert 1,54%
Elle Decoration 0,72%
Style i Charaktery 0,58%
Weranda Country 0,41%
Polska Wita 0,21%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 407 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (grudzień 2010; próba 20 412 egz.), “Wasset” (maj 2011: próba 20 306); “Film” (grudzień 2010; próba 20 412), “Cars” (grudzień 2010: marzec 2011; próba 8216), “Tak Mieszkam” (styczeń: maj 2011; próba 3995). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 16 1919), a w kwietniu i maju br. jako miesięcznik (próba 8216). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od grudnia 2010 do stycznia 2011 (próba 8086) jako miesięcznik, a od lutego do maja 2011 jako dwumiesięcznik (próba 16 321). “Gala” była badana w okresie od grudnia 2010 do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju br. jako dwutygodnik (próba 4101).

Dołącz do dyskusji: Jakie tytuły prasowe czytają Polacy?

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lubelak
A gdzie wśród tygodników ''Uważam Rze''?!!!!!znowu manipulacje
0 0
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Tele Tydzień czytam namiętnie - do poduszki. Dwie stroniczki i chrrrrrrr....
0 0
odpowiedź
User
konta-chent
co to jest tzw "czytelnictwo" ?
Podajcie sprzedaż. Znowu wyjdzie że w tygodnikach opinii będzie zupełnie inaczej.
0 0
odpowiedź