SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jakie tytuły prasowe czytają Polacy?

“Tele Tydzień” to najpopularniejszy tytuł prasowy w Polsce i zarazem najchętniej czytany tygodnik. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza” przed “Faktem”. Raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od grudnia 2010 roku do maja br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc.  wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,36 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,81 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,80%
Fakt13,36%
Super Express6,24%
Metro (dziennik bezpłatny)5,81%
Rzeczpospolita4,12%
Przegląd Sportowy3,23%
Dziennik Gazeta Prawna2,71%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,33%
Gazeta Podatkowa0,76%
Sport0,60%
Puls Biznesu0,30%
Parkiet Gazeta Giełdy0,18%



Najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce - sięga po niego aż 33,25 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,49 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,42 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,83 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień33,25%
Życie na Gorąco18,49%
Chwila dla Ciebie14,42%
Angora11,63%
Newsweek8,83%
Gala8,03%
Wprost7,47%
Auto Świat7,12%
Polityka7,00%
To i Owo6,87%
Twoje Imperium5,46%
Na Żywo4,77%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,14%
Gość Niedzielny4,12%
Teleprogramy4,05%
Takie jest Życie3,39%
Przekrój3,34%
Super TV3,22%
Motor3,15%
Rewia3,05%
Świat i Ludzie2,29%
Imperium TV1,68%
Tele Max1,68%
Forum1,53%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,31%
Bella Relaks1,25%
Tygodnik Siedlecki0,75%
Przewodnik Katolicki0,64%
Tygodnik Ostrołęcki0,63%
City (tygodnik bezpłatny)0,59%
Jarmark0,56%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,52%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,48%
Panorama Leszczyńska0,38%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,27%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,26%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,04%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,71 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,84 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,72 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) - w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka16,71%
Pani Domu15,84%
Tina14,72%
Viva10,96%
Z Życia Wzięte8,87%
Gala6,78%
Party Życie Gwiazd6,74%
Komputer Świat5,91%
Tele Świat5,76%
Show Magazyn o Gwiazdach4,11%
Świat Seriali3,80%
Bravo3,40%
Sukcesy i Porażki3,28%
Bravo Sport2,42%
Bravo Girl1,69%
TV 141,42%
Monitor Księgowego0,57%


 
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,27 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,11 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska).

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,27%
Claudia10,11%
Focus9,06%
Cztery Kąty8,96%
Poradnik Domowy8,47%
Murator8,09%
Kobieta i Życie7,46%
Olivia6,74%
Świat Kobiety6,65%
Dobre Rady6,32%
National Geographic6,05%
Mój Piękny Ogród5,86%
Avanti5,74%
Działkowiec4,85%
Auto Moto4,79%
Glamour4,65%
Mamo To Ja4,40%
CKM4,23%
Pani4,02%
Przyślij Przepis!3,89%
Cosmopolitan3,43%
CD Action3,42%
Joy3,34%
Moje Gotowanie3,22%
Moje Mieszkanie3,18%
PC Format3,13%
Dom & Wnętrze3,12%
M jak mieszkanie2,89%
Samo Zdrowie2,82%
Moda na Zdrowie2,72%
Elle2,65%
Uroda2,65%
Ładny Dom2,63%
Playboy2,62%
Zdrowie2,59%
Auto Motor i Sport2,59%
Zwierciadło2,38%
Logo2,28%
Dobre Wnętrze2,25%
Naj Magazyn2,24%
Kuchnia2,17%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,09%
Twoje Dziecko2,08%
Dziecko2,03%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,02%
Dziewczyna2,01%
Kwietnik1,98%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,97%
Auto Świat Poradnik1,87%
Magazyn Futbol1,85%
Vita1,79%
Świat Motocykli1,78%
Chip1,78%
Focus Historia1,76%
Men's Health1,69%
TopGear1,68%
Film1,67%
Twój Maluszek1,66%
Charaktery1,61%
Popcorn1,60%
National. Geographic. Traveler1,59%
Mój Piękny Dom1,56%
Burda1,52%
Wróżka1,51%
M jak Mama1,47%
Majster1,37%
Bravo Girl1,35%
Forbes1,27%
Reader's Digest1,26%
InStyle1,14%
Zbuduj Dom1,13%
Tak Mieszkam1,13%
Twist1,12%
Na ścieżkach życia1,10%
Przepis na Ogród1,04%
Sól i Pieprz1,04%
21. wiek0,98%
Shape0,88%
Hot Moda & Shopping0,75%
Voyage0,74%
Sukces0,72%
Weranda0,68%
Podróże0,64%
Play0,60%
Cars Magazyn o Samochodach0,53%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,50%
Architektura-Murator0,44%
Żagle0,42%
Fun Club0,41%



Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,13 proc. respondentów.

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,13%
Mój Piękny Dom2,58%
Auto Świat 4x42,07%
Komputer Świat Gry1,85%
Rodzice1,60%
Komputer Świat Ekspert1,54%
Elle Decoration0,72%
Style i Charaktery0,58%
Weranda Country0,41%
Polska Wita0,21%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 407 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (grudzień 2010; próba 20 412 egz.), “Wasset” (maj 2011: próba 20 306); “Film” (grudzień 2010; próba 20 412), “Cars” (grudzień 2010: marzec 2011; próba 8216), “Tak Mieszkam” (styczeń: maj 2011; próba 3995). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 16 1919), a w kwietniu i maju br. jako miesięcznik (próba 8216). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od grudnia 2010 do stycznia 2011 (próba 8086) jako miesięcznik, a od lutego do maja 2011 jako dwumiesięcznik (próba 16 321). “Gala” była badana w okresie od grudnia 2010 do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju br. jako dwutygodnik (próba 4101).

Dołącz do dyskusji: Jakie tytuły prasowe czytają Polacy?

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lubelak
A gdzie wśród tygodników ''Uważam Rze''?!!!!!znowu manipulacje
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Tele Tydzień czytam namiętnie - do poduszki. Dwie stroniczki i chrrrrrrr....
odpowiedź
User
konta-chent
co to jest tzw "czytelnictwo" ?
Podajcie sprzedaż. Znowu wyjdzie że w tygodnikach opinii będzie zupełnie inaczej.
odpowiedź