SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma nc+ ma mniej abonentów, ale wyższy zysk

Platforma nc+ na koniec września br. miała 2,15 mln abonentów, o 2,3 proc. mniej niż rok temu. Operator w tym roku notuje niższe przychody, ale ma większy zysk EBITDA.

Na koniec I półrocza br. platforma nc+ miała 2,2 mln klientów post-paid, co oznacza, że w ciągu trzech miesięcy operator stracił 50 tys. abonentów. Natomiast od startu nc+ (ruszyła wiosną 2013 roku) platformie ubyło już 350 tys. klientów.

Z danych, które podał TVN, wynika jednak, że rośnie miesięczne ARPU nc+ z usług abonamentowych. W pierwszych trzech kwartałach br. wyniosło ono 68 zł, czyli o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Łączne przychody nc+ w okresie od stycznia do września br. wyniosły 1,606 mld zł, co oznacza spadek o 5 proc. Natomiast w tym czasie platforma wypracowała ok. 280 mln zł zysku EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją), czyli aż o 45 proc. więcej niż rok wcześniej.

Udział Grupy TVN w zysku nc+ osiągnął w pierwszych trzech kwartałach br. 26,5 mln zł. Natomiast rok wcześniej na konto TVN przypadało 7,3 mln zł straty operatora.

TVN ma 32 proc. akcji platformy nc+, która powstała w wyniku fuzji Cyfry+ i platformy n. Większościowym udziałowcem nc+ jest Canal+ Cyfrowy, który posiada 51 proc. akcji operatora. Reszta należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska.

Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ ma mniej abonentów, ale wyższy zysk

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Exklient
No cóż, fuzja N i Cyfry+ okazałą się klapą totalną. Niezadowoleni zarówno klienci N-ki, jak i Cyfry+. Najpierw buńczuczne zapowiedzi, że po połączeniu będą walczyć aby nie stracić żadnego klienta, a po kilkunastu miesiącach działalności ubyło im 350 tysięcy abonentów. Tak 350 tysięcy abonentów! Sam złożyłem rezygnacje w salonie, co wiązało się z absolutnym brakiem kompetencji i empatii konsultantów. Przed rezygnacją wielokrotnie dzwoniono do mnie z rewelacyjną ofertą promocyjną na przedłużenie umowy o kolejne 2 lata z - uwaga - promocyjną podwyżką ceny o 10 złotych miesięcznie. Po złożonej rezygnacji dział utrzymania wydzwaniał do mnie przez miesiąc - uwaga - codziennie od poniedziałku do piątku, kilkukrotnie w ciągu dnia. Przez pierwsze 3 tygodnie proponowali mi przedłużenie umowy o dwa lata z promocyjną podwyżką już tylko o 90 groszy. Lepiej niż przed złożeniem rezygnacji, bo już nie 10 złotych drożej niż wcześniej, lecz o 90 groszy, ale jednak drożej. Bylem niewzruszony, a argumenty o tym, że wszystko drożeje, konkurencja ma gorszy jakościowo sygnał lub - mój ulubiony - po co ma Pan jeździć dużym Fiatem skoro nadal może Pan jeździć Mercedesem, najpierw mnie śmieszyły, potem coraz bardziej zaczęły denerwować. W ostatnim tygodniu wypowiedzenia liczba połączeń telefonicznych niebezpiecznie wzrosła - o dziwo - już wtedy taniej się dało. Niewiele taniej, ale jednak, niestety po tej gehennie nie wykazałem zainteresowania ofertą. I tak po 2 latach stażu w N, kolejnym roku stażu w NC+, odpłynąłem do Cyfrowego Polsatu, być może jako 350001 klient.

P.S. Gratuluje NC+ decyzji o zaprzestaniu emitowania programów w 3D, na pewno wszyscy klienci kanałów Npremium z "N" i samodzielnego kanału 3D z Cyfry+ są "zachwyceni" tą decyzją.
0 0
odpowiedź
User
Trololo
Nc cos tam cos tam to tragedia. Kompresją niektórych kanałów jest totalna, pixeloza max, oferta kanałów filmowych to żenada, stare kotlety.
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Rozumiem, że można być niezadowolonym z nc+ ale żeby zmigrować do polsatu? Naziemna oferuje dokładnie to samo, reklamy przerywane programem.
Jedyne programy, dla których warto płacić za dostęp do TV to paczka Multi w nc+ i - dla nałogowych oglądaczy - pakiet canal+. W ofercie polsatu nic nie jest w stanie mnie zainteresować...
0 0
odpowiedź