Telewizja2014-08-12
4

1,1 mln widzów Tour de Pologne w TVP1. Ponad 2 mln zł z reklam

Tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oglądało łącznie w TVP1 i TVP Sport więcej widzów niż rok temu. Wpływy z reklam nadanych przy relacjach z imprezy wyniosły w Jedynce niemal 2,2 mln zł.

Wyścig Tour de Pologne 2014 zorganizowany został od 3 do 9 sierpnia br. Transmisje z decydujących odcinków poszczególnych etapów zawodów oglądało w TVP1 średnio 1,05 mln widzów. Dało to stacji 13,36 proc. udziału w całym rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Dłuższe relacje z wyścigu, nadawane w TVP Sport, gromadziły przeciętnie 251 tys. oglądających, a udział tego kanału w czasie ich emisji plasował się na poziomie 3,52 proc.  Z kolei transmisje w Eurosporcie miały 75 tys. oglądających przy udziale wynoszącym 1,11 proc.

Zobacz tabelę


W ub.r. średnia oglądalność relacji z Tour de Pologne w TVP1 wyniosła 1,08 mln widzów (14,72 proc. udziału), a w TVP Sport - 115 tys. (1,53 proc.).

W tym roku najwięcej widzów (1,48 mln) zgromadziła transmisja z finałowego etapu wyścigu w Krakowie, który odbył się 9 sierpnia br. Relacja z zakończenia Tour de Pologne była też najpopularniejsza także w TVP Sport - było to 464 tys. osób. Z kolei w Eurosporcie hitem był pierwszy etap imprezy - oglądało go 215 tys. widzów.

Zobacz tabelę


Wpływy Telewizji Polskiej z reklam emitowanych przy transmisjach z Tour de Pologne 2014 w TVP1 wyniosły 2,16 mln zł. W ub.r. relacje w Jedynce i TVP Sport przyniosły łącznie niecałe 2 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).

Zwycięzcą klasyfikacji generalnej 71. edycji wyścigu został Rafał Majka. Organizatorem Tour de Pologne jest Czesław Lang.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas