Jesienią br. serial „Pierwsza miłość” gromadzi średnio 1,74 mln widzów, o 160 tys. osób mniej niż w jesiennej ramówce rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Polsatu jest liderem w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 29 sierpnia do 15 listopada br. średnia widownia tego serialu wyniosła 1,74 mln widzów, zaś udział w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 15,39 proc. wśród wszystkich widzów, 19,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,54 proc. w grupie 16-59.
Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek telenoweli pokazany 9 listopada br. Oglądało go 2,28 mln widzów.
Zobacz tabelęW porównaniu do jesieni ub.r. „Pierwsza miłość” straciła 160 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 31 sierpnia do 6 października ub.r.) produkcję średnio śledziło 1,90 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 18,41 proc. w 4+ oraz 23,75 proc. w 16-49.
Telewizja | 2,15 mln widzów 3000. odcinka „Klanu”. Jak zmieniała się oglądalność telenoweli rok po roku? (analiza) |
Polsat w paśmie emisji serialu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie jest stacja TVP1, nadająca wówczas „Klan”, „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” i „Królowa jednej nocy”, co przekłada się na 13,85 proc. udziału. Trzeci jest TVN („Szpital”; 13,36 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport telegram” i „Pogoda”; 10,93 proc.). Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat wiceliderem jest już TVN, który radzi sobie lepiej od Jedynki.
Zobacz tabelęPremierowe odcinki „Pierwszej miłości” na antenie Polsatu emitowane są w dni powszednie o godz. 18.00.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 12,35 proc.