Internet 2014-05-19
4

11 mln polskich internautów gra w sieci. Coraz więcej osób starszych i ze wsi (analiza)

Serwisy z grami online odwiedza miesięcznie 11-12 mln polskich internautów. Coraz więcej wśród nich osób starszych, z wykształceniem średnim i zasadniczym oraz mieszkających na wsi. Najpopularniejsze serwisy to Stargames.com, Gry.pl i Goodgamestudios.com.

W lutym br. witryny z grami online odwiedziło 11,53 mln polskich użytkowników, podczas gdy w lutym ub.r. było to 12,16 mln, a w lutym 2012 roku - 11,38 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Wśród internautów korzystających z gier sieciowych nieznacznie więcej jest mężczyzn niż kobiet. W lutym br. panów było 5,98 mln i miały 51,9 proc. udziału, natomiast pań było 5,54 mln. Podobna różnica była dwa lata wcześniej, a nieco mniejsza przed rokiem.


Dwie trzecie użytkowników gier online ma od 15 do 44 lat. W lutym br. zanotowano 2,71 mln internautów w wieku 15-24 lat (23,5 proc. wszystkich), 2,85 mln tych w wieku 25-34 lat (24,7 proc. wszystkich) i 2,17 mln w wieku 35-44 lat (18,8 proc. wszystkich). Osób w wieku 7-14 lat było 1,55 mln, tych w wieku 45-54 lat - 1,16 mln, a w wieku 55 lat i więcej - 1,08 mln.

W ciągu dwóch lat najwięcej przybyło najstarszych użytkowników (324,4 tys., to wzrost o 42,9 proc.) i tych w wieku 35-44 lat (325,9 tys., 17,7 proc. w górę). Internautów w wieku 45-54 lat przybyło 191,4 tys. (19,7 proc. w górę), a w wieku 25-34 lat - 117,2 tys. (4,3 proc. w górę).

Za to liczba użytkowników w wieku 7-14 lat zmalała o 362,1 tys. (spadek o 18,9 proc.), a tych mających od 15 do 24 lat - o 444,5 tys. (14,1 proc. w dół).


Większość internautów korzystających z gier online ma średnie lub wyższe wykształcenie. Osób z maturą w lutym br. na stronach tego typu było 4,62 mln i stanowiły 40 proc. wszystkich użytkowników, a tych z dyplomami uczelni wyższych było 2,78 mln i miały 24,1 proc. udziału. 2,02 mln internautów z wykształceniem zasadniczym zawodowym stanowiło 17,5 proc. ogółu, 1,67 mln osób z wykształceniem podstawowym - 14,5 proc., a 440,5 tys. z wykształceniem gimnazjalnym - 3,8 proc.

W skali dwóch lat liczba użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym zwiększyła się o 371,4 tys. (wzrost o 22,5 proc.), a z wykształceniem średnim - o 170 tys. (3,8 proc. w górę). Za to internautów z dyplomami uczelni wyższych ubyło 152,9 tys. (5,2 proc. w dół), tych po gimnazjum - 192,6 tys. (spadek o 30,4 proc.), a tych z wykształceniem podstawowym - 43,5 tys. (2,5 proc. w dół).

Na kolejnej podstronie analiza użytkowników pod względem miejsca zamieszkania i ranking najpopularniejszych serwisów

Autor: tw

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas