Reklama2010-02-12
0

120 mld USD na reklamę w Chinach

W 2009 roku na reklamę w Chinach wydano około 120 miliardów dolarów.

To o 19 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008 - wynika z raportu domu mediowego ZenithOptimedia.

Wzrost wydatków odnotowano we wszystkich reklamowych sektorach. Największy stał się udziałem telewizji (o 20 proc.), a następne pod tym względem były: internet (o 12 proc.), outdoor (o 9 proc.), radio (o 6 proc.), prasa codzienna (o 4 proc.) i czasopisma (o 3 proc.).

Wśród kategorii produktów, na które kierowano w zeszłym roku najwięcej pieniędzy na reklamę, znalazły się przybory toaletowe, biznes i usługi, artykuły żywnościowe, leki oraz napoje.

ZenithOptimedia prognozuje, że w bieżącym roku nakłady na reklamę w Państwie Środka zwiększą się o kolejne 11 proc., dzięki czemu Chiny staną się czwartym największym na świecie rynkiem reklamowym, po USA, Japonii i Niemczech.

Autor:km

Więcej informacji:Chiny, reklama w Chinach

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas