Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał grzywnę dla Orange Polska za niezgodne z prawem utrudnianie konsumentom przeczytania umowy przed jej zawarciem. Wysokość kary obniżono do 13,94 mln zł.
Postępowanie UOKiK-u wykazało m.in., że spółka PTK Centertel (obecnie działająca jako Orange Polska) wywierała na swoich klientów niedopuszczalną presję, wymagając, aby podpisywali dostarczoną im umowę w obecności kuriera. Utrudniało to przeczytanie ze zrozumieniem dokumentu przed jego podpisaniem. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument powinien mieć realną możliwość zapoznania się z wzorcem umownym przez złożeniem podpisu tak, aby znał wiążące go postanowienia.
W grudniu 2010 roku UOKiK za te praktyki nałożył na operatora karę w wysokości 16,3 mln zł. Firma odwołała się od decyzji, jednak Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał ją w mocy. SOKiK obniżył jednak grzywnę do 13,94 mln zł, uznając za okoliczność łagodzącą to, że PTK Centertel podjął rozmowy ze spółką kurierską w celu zmiany sposobu doręczania przesyłek.
Wyrok SOKiK-u nie jest prawomocy, Orange może się od niego odwołać do sądu apelacyjnego.