Radio2013-09-27
2

17 proc. więcej na reklamę radiową. Mocno w górę RMF FM, w dół Jedynka i Eska (TOP 10)

W sierpniu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 17,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Aż o 71 proc. wzrosły wpływy RMF FM, natomiast spadki po ok. 20 proc. zanotowały Jedynka i Eska Wrocław.

Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) stacji radiowych wyniosły 246,4 mln zł. To o 17,65 proc., czyli 36,96 mln zł, więcej niż rok wcześniej.

W lipcu br. cennikowa wartość reklamy radiowej wzrosła w skali roku o 30,4 proc. (więcej na ten temat). Natomiast według szacunków Starlinka w I połowie br. faktyczne wydatki na reklamę radiową wyniosły 262,1 mln zł, p 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

>>> Najgorszy w historii wynik Radia ZET, duży spadek Trójki

Liderujące na rynku radiowym RMF FM w sierpniu cennikowo zarobiło z reklam aż o 72,1 proc. więcej niż przed rokiem - to wzrost o 35,5 mln zł. Wpływy reklamowe Radia ZET wzrosły w skali roku o 11,1 proc. (czyli 4,4 mln zł), Tok FM - o 5,5 proc. (218 tys. zł), Eska Poznań - o 10 proc. (330 tys. zł), a Złote Przeboje Pogoda Warszawa - o 7,3 proc. (212 tys. zł).

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe Jedynki (Polskie Radio) zmalały z roku na rok o 19,5 proc. (czyli 1,37 mln zł), a Eski Wrocław - o 19,2 proc. (916 tys. zł). Niewielkie spadki zanotowały też Eska Warszawa (w dół o 1,4 proc., czyli 46 tys. zł) i Eska Łódź (2,5 proc., 78 tys. zł), za to mały wzrost (1,4 proc., 124 tys. zł) osiągnęła Trójka (Polskie Radio).

>>> Eska liderem sieci radiowych, kolejny rekord Radia Plus

Zobacz tabelę

 

 

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas